В Україні назріла патова ситуація. Верхівка влади відверто проти автомобілів на єврономерах і віддає вказівку поліції всіляко притісняти людей, що пересуваються на таких машинах. З іншого боку, Mercedes-Benz за 140 000 доларів, а також кілька Rolls-Royce за десятки мільйонів доларів чітко вказують на те, що й самі чиновники активно користуються лазівками в законодавстві. Тож наближчої осені у Верховній Раді планують розглянути кілька законопроектів, які мають вирішити питання авто на єврономерах, незалежно від того, як вони їх “вирішать” і на чию користь. Водночас, цікаво було б дізнатися, як аналогічна процедура розмитнення проходить у Європі та що треба зробити для ввезення авто в Європу.
В Україні ж лише можуть думати, чи знижувати один із численних податків на ввезення нових авто з Європи аж на 1%!..
Адже напевно що в кожній окремій європейській країні є певні процедури ввезення авто в Європу. Для прикладу візьмемо близькі нам Польщу, Литву, а також просунуту Німеччину. Адже саме звідси найчастіше везеться так званий “євробрухт” в Україну, то давайте дізнаємося, яким чином можна розмитнити в цих країнах укро…КАЛ?..
Умови для пільгового ввезення авто в Європу
Які взагалі податки можуть існувати під час ввезення автомобіля в одну з європейських країн? Порівняймо це з українськими реаліями:
- якщо ви звичайний європеєць, є приватною особою і ввозите автомобіль, то мито, ПДВ і акциз ви НЕ сплачуєте (в Україні, якщо ви простий громадянин на вас звалять увесь податковий тягар);
- якщо ви хочете ввезти старий автомобіль, а це – увага – машині більше 6 місяців, а пробіг не перевищує 6000 км., то ви вже не сплачуєте податки (в Україні це, вважай, “новйо”, і для таких автомобілів ще можна добитися хоч якогось пільгового ввезення, хоча це зовсім не так – пільгами тут і не пахне, це лише зменшення поборів);
- ви нічого не платите, якщо машина зареєстрована в іншій європейській країні-учасниці Євросоюзу (ну, в принципі в Україні між областями теж можна безкоштовно пересуватися).
Відмінність становить лише Польща, де точно має бути сплачений хоча б акциз.
Скільки ж коштуватиме сплата акцизу в Польщі? Усе залежить від об’єму двигуна. Наприклад, якщо він до 2000 куб. см., то сума складе 3,1%, а от якщо об’єм більший, то акциз суттєво збільшується – 18,6%. Ще раз – це незалежно від того, чи виконані усі три перераховані вище умови. А пам’ятаєте одне з останніх рішень уряду Януковича про введення утилізаційного збору? У Польщі він, між іншим, є і складає 500 злотих, що приблизно дорівнює 136 євро або 4200 грн. Якщо ж одна з умов не виконана, то як у Польщі, так і в інших країнах застосовуються своєрідні штрафні санкції у вигляді сплати ПДВ: у Польщі – 23%, у Литві – 21%, а в Німеччині – всього 19%.
Разом із тим, якщо авто ввозиться з країни, що не належить до ЄС, податки трохи жорсткіші: крім ПДВ, власник машини муситиме сплатити ще й 10% ввізного мита.
А поки в нас оцінюють переваги й недоліки авто з Європи, у самому ЄС проводяться змагання екологічних автомобілів “Shell” Європа, покликані продемонструвати можливості економії як на традиційних ДВЗ, так і на новітніх екомоторах.