NASCAR – гоночна серія, яка представляє собою американське бачення гонок на витривалість. Так, наприклад, у всесвітньо відомому чемпіонаті перегонів на витривалість Le Mans пілоти, періодично міняючись, керують болідом протягом 24 годин без перерви. В Le Mans існує кілька класів і використовуються звичайні гоночні звивисті траси. Пілоти за 24 години встигають проїхати більше 5000 км. Рекорд 2010 року становить 5410 км, а середня швидкість 225 км/год.
В NASCAR все трохи інакше. Траси не звивисті, а овальні, з поворотом в одну сторону. Місця поворотів мають великий нахил до центру траси, щоб поліпшити зчіпні властивості боліда і перешкоджати вильоту з траси на великих швидкостях. Завдяки таким трасам гоночні боліди NASCAR можуть рухатися весь час з майже максимальними швидкостями і навіть у поворотах тримати повністю відкритим “дросель” двигуна. Найвища середня швидкість круга в NASCAR була встановлена на трасі California Speedway і становить 388.537 км/год, що є найвищою середньою швидкістю проходження кола в автоспорті. Середня швидкість за гонку на тій же трасі 333 км/год, враховуючи піт-стопи для зміни шин і дозаправки. Витривалість цих перегонів визначається не часом знаходження боліда на гоночній трасі, а скоріше за часом натискання повного дроселя двигуна!
Що стосується гоночного автомобіля NASCAR, то тут все водночас і просто, і складно. Просто тому, що рамки правил не дозволяють сильно ускладнювати конструкцію машини і впроваджувати надсучасні і дуже дорогі технології. Так, наприклад, одним з таких правил є обов’язкове використання карбюратора в конструкції двигуна (до 2012 року). Складно тому, що не можна просто взяти і вдосконалити який-небудь пересічний або заводський автомобіль до стану гоночного боліда NASCAR. Автомобіль повинен бути створений з нуля, оскільки всі агрегати і вузли базуються на дуже міцній просторовій рамі зі сталевих труб, досить великого розрізу.
З проектування такої рами і починається створення боліда NASCAR. Силова рама забезпечує безпеку пілотові при аваріях на швидкостях близьких до 400 км/год. Причому такі випадки не є рідкістю і відбуваються постійно. Висока аварійність виникає через дуже близький рух болідів один до одного. Пілоти машин їдуть буквально в півкорпуса, щоб якомога ефективніше використовувати зону розрядження, утворену суперником попереду.
Задній спойлер саме і створений для утворення області низького тиску за задньою частиною боліда NASCAR. Що є ще однією відмінністю від усіх наявних гоночних серій: у жодній з них машини не збираються у такі довгі колони для подтримання високої швидкості руху один одного. Передній спойлер забезпечує баланс автомобіля и дозволяє більш тонко налаштувати болід для кращої стійкості та аеродинаміки. Основні розміри корпусу автомобіля строго регламентовані й перевіряються по шаблонах, при атестації боліда. Всі панелі, що покривають болід, виготовляються вручну з листового металу за допомогою так званого “англійського колеса” (металеві ролики, між якими катають лист металу до отримання потрібної, округлої форми). Після цього листи приварюються до рами, а шви зачищаються до утворення гладкої поверхні. Фари і двері в машині NASCAR відсутні. Фари наклеєні плівкою або пофарбовані. За двері для пілота використовується вікно боліда.
Радіальні шини повинні витримувати високі швидкості і мати хороші зчіпну поверхню. В NASCAR використовують радіальні сліки, яких у жорстких умовах змагання вистачає на 60-100 миль, при вартості за штуку близько 350$. Для швидкісних трас обов’язкове встановлення додаткових шин всередині основних, що підвищує безпеку при вибуху основної покришки. Зношування шин залежить від місця розташування на машині (зовнішні до повороту зношуються набагато швидше), від типу траси, від жорсткості покриття траси, погодних умов та ін. На відміну від Формули 1, механіки NASCAR повинні відкручувати по 5 гайок, при зміні кожного колеса боліда і підняти автомобіль можна тільки з одного боку. У середньому їм вистачає 13-14 секунд, щоб змінити всі колеса.
Кількість людей на піт-стопі обмежена сімома, однак може бути задіяно і більше людей, якщо вони не заходять за лінію піт-стопу і користуються при роботах дуже довгими ручками з інструментом. Двигун NASCAR має суворі обмеження по робочому об’єму в 5.86 (358 куб. дюймів) літра V8 з нижнім розташуванням розподільчого валу. Хоч у 2012 році обов’язкове використання карбюратора і було скасовано, все одно система харчування нагадує 4-дросельний карбюратор з використанням впускного колектора подібного карбюраторному. Потужність двигунів становить близько 770 к. с. на плавних і швидких трасах потужність мотора обмежують, ставлячи обмеження на впуску, що знижує потужність до 450 коней. Конструкторам в таких умовах доводиться робити упор на аеродинаміку, максимально покращуючи її.
Трансмісія боліда NASCAR механічна 4-ступенева, гальмівна система не допускає установку ABS. Використовуються звичайні металеві гальмівні диски з додатковим охолодженням набігаючим потоком повітря через спеціальні повітроводи.
Сидіння водія сучасного NASCAR-автомобіля зміщене ближче до центру і обладнується шести або семиточковими ременями безпеки для більшого збереження пілота при аварії.
Регламент NASCAR
Сталева трубчаста рама виготовлена в суворій відповідності за стандартами NASCAR
Двигун – об’ємом 5.86 л (5860 куб.см) (358 CID) з верхнім розташуванням клапанів, 90-градусний розвал блоку V8, два клапани на циліндр
Трансмісія: чотириступенева механічна
Вага: не менше 1451 кг (без водія і пального); але 1542 кг (з водієм і паливом)
Максимальна потужність: максимум 865 к. с. для трас Daytona і Talladega 445 к. с. з обмежувачем на впуску
Крутний момент: 718 Нм
Пальне: E15 (15% етанолу) високооктановий гоночний бензин
Обсяг паливного баку: 67 літрів
Подача пального: електронне впорскування пального, дросельний вузол
Ступінь стиснення: 12:1
Тип двигуна: атмосферний (без турбонагнітача)
Рульове управління: підсилювач, циркулюючі шарикопідшипники
Шини: тип Slick, постачальник шин для NASCAR компанія Goodyear
Колісна база: 2794 мм
Довжина: 5283 мм
Висота: 1358 мм
Ширина: 1943 мм
Обладнання для забезпечення безпеки: шолом, шести- або семиточкові ремені безпеки.
Гальмівні диски повинні бути виготовлені з магнітного чавуну або сталі й не можуть перевищувати діаметр 320 мм.
Наостанок варто зауважити, що NASCAR в Америці за популярністю поступається лише американському футболу!