Вони створили автомобільний світ і таким чином змінили історію. Ці люди з’явилися на світ у XIX столітті, в XX заснували компанію, а сьогодні їх імена продовжують жити в назвах найвідоміших автобрендів.

Готтліб Даймлер (1834 - 1900)

Готтліб Даймлер (1834 – 1900)

Свою кар’єру Даймлер почав у 14 років, працюючи помічником збройового майстра. Одночасно майбутній інженер навчався в технічній школі Штутгарата, а через деякий час поступив у Штутгартський політехнічний університет. Тільки після того, як Готтліб попрацював на декількох машинобудівних заводах, він вирішив зайнятися своєю давньою мрією – розробкою ДВС. Так, у 1883 році Даймлер сконструював перший в історії мотор, що працює на бензині. Пізніше конструктор співпрацював з Карлом Бенцем, а потім з Вільгельмом Майбахом.

З останнім він заснував у 1890 році компанію Daimler Motoren Gesellschaft (DMG) з виробництва невеликих потужних моторів “для використання на землі, в небесах і на морі”. Сьогодні ім’я легендарного винахідника носить концерн, в який входить компанія Mercedes-Benz – Daimler-Benz AG.

Карл Бенц (1844 - 1929)

Карл Бенц (1844 – 1929)

Карл Бенц, так само як і Готліб Даймлер, пробив собі шлях, отримавши освіту в технічному ліцеї, а потім у політехнічному університеті. Свою кар’єру Бенц почав у велосипедній майстерні, яку відкрив разом з Августом Ріттером. У 1883 році на основі цієї майстерні він створив фірму Benz & Company Rheinische Gasmotoren-Fabrik, де і побудував перший автомобіль (з двотактним ДВС), патент на який отримав 29 січня 1886. Саме тому Карл Бенц вважається батьком автомобіля.

перший автомобіль

На рубежі століть його чотириколісний винахід, що отримав назву Motorwagen, користувався великою популярністю і продавався із надзвичайним успіхом. У 1926 році відбулося злиття компаній Бенца і Даймлера, в результаті якого утворився альянс Daimler-Benz AG, що існує і донині.

Генрі Форд (1863- 1947)

Генрі Форд (1863- 1947)

Ще будучи підлітком, Генрі Форд проявив неабиякий інтерес до техніки. Він не горів бажанням наслідувати фермерську справу сім’ї, тому у віці 16 років втік до Детройту, де влаштувався працювати в “Електричну компанію Едісона”. На цьому підприємстві Форд пройшов шлях від рядового інженера-механіка до головного інженера. Однак його стихією були автомобілі, тож у 1893 році талановитий Генрі зібрав свою власну машину. У 1899-1902 роках Форд був одним з власників “Детройтської автомобільної компанії”.

У 1903 році він створює власну фірму Ford Motor Company, яка налагодили виробництво автомобіля Ford A. Але найбільший успіх Форду принесла легендарна модель Ford T, що з’явилася на світу 1908 році. Цей автомобіль був першим у світі, який випускався мільйонними серіями. У підсумку, на думку багатьох істориків, Генрі Форд “посадив Америку на колеса”, зробивши нову легкову машину доступною для людини середнього класу. Цей прорив забезпечив компанії Ford грандіозний успіх, який триває донині.

Арман Пежо (1849 - 1915)

Арман Пежо (1849 – 1915)

Арман Пежо отримав гарні навички механіка, свого часу закінчивши престижну інженерну школу в Парижі. У 1860-х роках він долучився до роботи в сімейній компанії “Пежо”, де займався випуском велосипедів. У 1889 році він вже представив триколісний автомобіль на паровій тязі, а вже у 1892 році налагодив випуск машин, оснащених бензиновими моторами Daimler. Через два роки піонер французького автомобілебудування почав виробляти авто з уже своїми моторами на власному підприємстві, відокремившись від сімейного бізнесу (щоправда, незадовго до смерті повернувся). До 1903 компанія “Пежо” випускала 50% автомобілів у Франції, а сьогодні займає в Європі другу позицію по випуску машин після концерну Volkswagen.

Фердинанд Порше (1875 - 1951)

Фердинанд Порше (1875 – 1951)

Вже з 15 років Фердинанд почав трудитися в ремонтній майстерні батька, а через деякий час став поєднувати роботу і навчання в технічному училищі. У 1898 році Порше задався революційною ідеєю – побудувати автомобіль на електричній тязі, яку він зовсім скоро втілює – машина, оснащена ємнісними свинцевими акумуляторами, могла розігнатися до значних на той час 40 км/год, при цьому на одній зарядці була здатна проїхати близько години. Дебют автомобіля в 1900 році викликав справжній фурор, в результаті чого Фердинанд отримав посаду головного конструктора в компанії Hofwagenfabrik Ludwig Lohner & Co і можливість доопрацювати свій винахід. У 1901 році він представив машину з гібридною силовою установкою, що складається з ДВС, батарей і електродвигунчика.

З 1906 року Фердинанд працював головним конструктором Austro-Daimler, а з 1923 року – провідним інженером Daimler-Benz AG. У 1931 році він відкриває конструкторське бюро Porsche, яке сьогодні ми знаємо як виробника культових спортивних авто. Крім того, не можна не згадати той факт, що знаменитий “Жук” – це дітище Порше, створене ним на особисте замовлення Гітлера.

Чарльз Роллс (1877 – 1910) і Генрі Ройс (1863 – 1933)

Чарльз Роллс (1877 – 1910) і Генрі Ройс (1863 – 1933)

Про цих людей не можна говорити окремо, адже їх об’єднувало дещо більше, ніж родинні зв’язки. Чарльз Ройс був вихідцем з багатої родини, отримав інженерну освіту і буквально закохався в машини, але, на жаль, не знав, як їх робити. Проте це не заважало йому отримати славу маститого автомобіліста. У 1896 році він придбав свою першу машину – Peugeot Phaeton – і очолив рух за скасування тодішнього обмеження швидкості 4 милі на годину і домігся його підвищення до 12 миль на годину, а в 1903 році встановив національний рекорд швидкості в 93 милі на годину. Паралельно з тим Роллс відкрив автосалон з продажу моделей Peugeot і De Dion.

У 1904 році британський аристократ запланував подорож по континенту, для якого шукав підходящий автомобіль. Тоді ж його звела доля з інженером Генрі Ройсом. До того часу Ройс зібрав три своїх машини. У результаті зустріч Роллса і Ройса закінчилася “бізнес-союзом” – вже наприкінці 1904 року вони виробили перше дослідне авто під маркою Rolls-Royce, в 1906 році почали дрібносерійне виробництво Rolls-Royce.

У новоствореній компанії Ройс відповідав за розробку і виробництво машин, а Роллс – за фінансову частину і продаж. З 1907 року їхні автомобілі стали брати участь у гоночних змагання і регулярно завойовувати перші місця. Сьогодні компанія Rolls-Royce відома як виробник одних з найбільш розкішних автомобілів.