У 1940-х рр. США бомбардувало Японію ядерними бомбами. У 1970-х японські автомобілі почали завойовувати закордонні ринки поряд з уже іменитими брендами Європи та Америки. Оскільки авторитету в машин не було, вони зацікавлювали людей і знаходили своїх прихильників завдяки іншим якостям: гарній збірці, цікавому дизайну, загальні характеристики, та головне – дешевша ціна! До вашої уваги сім найцікавіших та найлегендарніших авто різних часів, що вплинули на наше розуміння того, що таке японський автомобіль.
Mazda MX-5 Miata – малесенький родстер, що мав, наважимося сказати так, кумедний дизайн, відрізнявся надзвичайною спритністю. Це той момент, коли компактність була не ознакою бюджетності, а збалансованості спортивних характеристик. Завдяки цьому автомобіль полюбився покупцям своїми драйверськими здібностями. Щоправда, у 1989 році, щойно з’явившись, він не був досконалим, що спричинило зливу критики. Однак вже 1993 року, після модернізації, усе змінилося – кількість шанувальників лише зростала, а машина за життя стала легендою.
Datsun 280Z – спортивний автомобіль, що поєднував у собі й риси невеликої сімейної машини. Його поява також не обійшлася без проблем, однак із часом, не в останню чергу завдяки ціні, він почав конкурувати з відомими американськими маскл-карами, навіть не дотягуючи до їхнього рівня, оскільки Datsun надавав своєму власнику і неповторний дизайн, який так полюбився американцям у 1970-х рр., і мотор з відносно хорошими динамічними та швидкісними показниками.
Ще один стовп японської епохи на американському ринку – повноцінний, безкомпромісний спорткар Acura NSX. Ще б пак, адже прообразом моделі була надзвичайна Ferrari 328, задля спокійного виробництва японської моделі, довелося навіть викупити певні технології у італійців і отримати права на їхнє використання в машині. Цікаво, що за деякими параметрами Acura навіть стала кращою.
В нашій країні мало хто не знає про Subaru WRX STI. Для молоді, родом з 90-х, це взагалі символ їхньої юності, а, можливо, і дитинства. Досі моделі 2000-х рр. підривають спальні районі наших міст гучним хрипуватим риком вихлопної системи, яка змушує обертатися усіх – навіть тих, хто недолюблює саму модель. Зокрема, до останніх відноситься і ваш покірний автор, віддаючи перевагу конкуренту “Субарика” – іншій легенді Mitsubishi Lancer Evolution. Тим не менше важко заперечувати більшу популярність WRX STI, знову ж таки зважаючи на його екстраординарну зовнішність, що найчастіше асоціюється із глибоким синім кольором та, часом, золотистими дисками, і звук мотора. Безумовно, драйверські характеристики цього авто також на висоті.
Toyota Supra Turbo – черговий приклад обожнювання молоді з 90-х… Нехай машина і виглядає дещо важко, але її мотор на 600 к. с., яким було обладнано машину в 1995 році, говорить сам за себе. Просто милуйтеся зображенням цієї красуні.
Історія і популярність Honda S2000 протилежні до таких у Subaru Impreza WRX STI. Компактний родстер не здобув широкої слави за кордоном (на час свого виробництва, яке розпочалося у 2001 році), однак у Японії це був надзвичайно популярний спорткар. Автомобіль деякою мірою нагадує філософію і логіку створення Mazda MX-5, про яку писалося вище.
Одне з останніх див японського автопрому – Nissan GT-R. Автомобіля могло б і не бути, якби не шалений успіх його логічного попередника – Skyline GT-R – у… комп’ютерній грі Need for Speed Underground, де машина була найкрутішою із запропонованих для вуличних змагань. Напевно ця віртуальна вулична культура і зробила ім’я нинішньому спорткару, який… далеко не є вуличним, а скорше повноцінним, надзвичайно агресивним і потужним. Автомобіль сприймається скоріше як екзотика, ніж звичайний спортивна машина.