• Генеральному директору Tesla Ілону Маску раніше вже доводилося розчаровувати своїх клієнтів затримкою Model 3 через «вузькі місця» у виробництві. Працівники Гігафекторі очікують, що йому доведеться зробити це знову.
  • Співробітники Tesla кажуть, що компанія збирала аккумулятори для своєї Model 3 частково вручну до середини грудня.
  • Співробітники також повідомили, що працівники з контролю якості недосвідчені, а двоє заявило, що деякі батареї, які випускає завод, мають потенційно серйозний дефект. Однак Тесла це твердження повністю заперечує.

Проблеми Tesla  у виробництві батарей на її Gigafactory у Неваді є більшими, аніж компанія визнавала до певного часу. Частково через те, що частину робіт пов’язаних із цими батареями, доводилося виконувати вручну та ще й залучати працівників одного з постачальників (Panasonic). І це цілком може призвести до подальших затримок у виробництві Tesla Model 3.

Цілком імовірно, що подальша доля Tesla залежить від виконання зобов’язань по виробництву Model 3, адже компанія отримала понад 400 тисяч попередніх замовлень на цей автомобіль, кожен майбутній покупець якого сплатив по 1000 доларів.

Минулого року в Q3 Tesla планувала випустити 1600 Model 3, але змогла випустити лише 220 з них. Надалі у її планах було нарощувати виробництво до кінця 2017 року і закінчити рік показниками у 5000 Model 3 на тиждень. Але вже в Листопаді Tesla заявила про 2500.

Згідно звітів акціонерів результатом стало лише 2000 моделей на тиждень, з маленькою поправкою, що постачалися лише Model 3 з найбільшим аккумулятором, а базова модель вартістю 35 тисяч доларів не виготовлялася взагалі.

Ці затримки можуть коштувати Tesla частини ринку, оскільки Nissan, Chevrolet та інші автовиробники не мають суттєвих змін у своїх планах, адже все виробництво відбувається лише з невеликою модернізацією існуючих ліній.

Декілька співробітників компанії, які побажали залишитися анонімними, розповіли про проблему з контролем якості, часткого пов’язану з тим, що компанія набирала нових співробітників із недостатньою кількістю досвіду.

Також, за їхніми заявами, Tesla не проводить достатньо електричних випробувань аккумуляторів Model 3, що, на щастя, заперечується офіційним представником компанії:

Кожна батарея в автомобілях Tesla складається з тисяч комірок [аккумулятори 2170, прим. редактора], більшість з яких мають один і той самий електричний потенціал, що й сусідні комірки. Тому, теоретично, навіть якщо якісь комірки будуть торкатися одна одної, це не призведе до будь-яких наслідків.

Незважаючи на цей факт, всі комірки в батареї Model 3 переміряються двічі в процесі виробництва, протягом якого ці зібрані модулі проходять ще 3 різних електричних тести, що в принципі унеможливлює наявність комірок, зв’язаних між собою електрично поза конструктивним рішенням.

Нагадаю, що в Україні вже є декілька сотень замовників цього автомобіля, і деякі з них вже очікують поставок у найближчий час. Першими будуть автомобілі з максимальним пробігом у 500 кілометрів з одного заряду і розгоном до сотні за 5.1 секунди.

Джерело: CNBC, Tesla.