Тест-драйв Chevrolet Spark: чому тепер Chevrolet, а не Ravon?
Зміст
- 1 Тест-драйв Chevrolet Spark: чому тепер Chevrolet, а не Ravon?
- 2 Тест-драйв Chevrolet Spark: наскільки Chevrolet Spark відрізняється від Ravon R2 зовні?
- 3 Тест-драйв Chevrolet Spark: чи зручно всередині Chevrolet Spark?
- 4 Тест-драйв Chevrolet Spark: розрахований лише для міста?
- 5 Тест-драйв Chevrolet Spark: чи є у Chevrolet Spark хоча б якісь конкуренти?
- 6 Тест-драйв Chevrolet Spark: технічні характеристики
Спочатку був Chevrolet Spark. Хоча для більшості українців Spark спершу став відомим як Ravon R2. Щиро кажучи, я був здивований, побачивши процеси ребрендингу марки Ravon у Chevrolet. І подумав, що Ravon із таким екзотичним іменем таки не пішов на ринку. Але все виявилося не так, як я гадав. Це з’ясувалося після відвідин одного з київських автосалонів, провівши тест-драйв Chevrolet Spark.
Тест-драйв Chevrolet Spark: наскільки Chevrolet Spark відрізняється від Ravon R2 зовні?
Свого часу Chevrolet Spark став чимось новим для американського ринку та й самої марки Chevrolet загалом. Адже і досі з американцями асоціюються скоріше великі та неповороткі седани. Вочевидь цей нюанс зумовив і назву моделі: у перекладі spark означає «іскра» або «спалах». Хоча навіть після зміни поколінь зірка Spark в Америці не спалахнула. Тим не менше, лупата головна оптика явно знайшла відгук у серцях українських споживачів, оскільки на дорогах можна побачити вже дуже багато Ravon R2. І не думаю, що Spark сильно забариться. Розробкою дизайну цього компакта займалися європейці, а саме ательє Italdesign. Італійці не дозволили перетворити авто на безликого колобка, надавши його зовнішньому вигляду стрімких ліній із нотками спортивності та розділивши решітку радіатора на дві частини за допомогою перекладини з емблемою марки, а також заховавши ручки задніх дверей у їхній стійці. Як на класичній Alfa Romeo 156. І якщо жінок давно приваблюють маленькі та яскраві автомобільчики (широкий перелік кольорів цього компакта можна подивитися у моєму тест-драйві Ravon R2), як то видно на прикладі Fiat 500, то чоловіків у цій машині явно вабить практичний бік – невисока ціна та ще й автомат у доважок. У місті дуже зручно. А от чотири зірки безпеки за тестами EuroNCAP підносять авто до статусу світового продукту, а не суто локального узбецького. Чудова причина провести тест-драйв Chevrolet Spark!
Чим відрізняється новий автомобіль від Ravon R2 зовні? Тест-драйв Chevrolet Spark показав, що це зайве питання, адже все лежить на поверхні. Інші емблеми марки та назва моделі на кузові. Ну і передній бампер, про нього я вже сказав. І, звісно, рік виробництва змінився – з 2020 на 2021 рік. Навіщо змінювати бренд авто? Виявляється Ravon був брендом суто для України. Навіть у Росії та Казахстані машина продавалася начебто під маркою Chevrolet. Тепер же всі Ravon пройшли сертифікацію GM, що дало змогу реалізовувати їх під брендом Chevrolet і в нас.
На українському ринку компакт пропонують у трьох комплектаціях: L, LS і LT. Само собою, здійснюючи тест-драйв Chevrolet Spark у топі, мене зацікавило, яку з трьох комплектацій купують частіше. З огляду на те, що базових машин в автосалоні не було в принципі, можна зробити висновок про саме їхню популярність. Це дійсно так, але з певним уточненням. Справа в тому, що значна частка продажів найпростіших в оснащенні Chevrolet Spark припадає на корпоративні продажі. Зокрема, найчастішим замовником подібних авто є піццерії. Машини у середньому рівні оснащення також облюбували корпоративні клієнти. Наприклад, фармацевтичні компанії або вже багатьом відомий, поки що безальтернативний, каршерінг Getmancar. Чому й вони не користуються базовими машинами? Бо середня комплектація LS вже має ABS, підігрів передніх сидінь, бокові подушки безпеки і регулювання керма, кондиціонер, електричні склопідіймачі всіх вікон, електропривід зовнішніх дзеркалець заднього огляду з підігрівом, центральний замок, штатну сигналізація і підігрів лобового та заднього скла. У максимальній комплектації додаються задній парктронік, легкосплавні диски, рейлінги на даху, а також керування магнітолою на кермі. Шкіряної обшивки керма, на жаль, немає у жодній комплектації.
Тим не менше, стандартний рівень оснащення все ж потішить електропідсилювачем керма, магнітолою з Bluetooth та роз’ємами для підключення зовнішніх носіїв, електросклопідіймачами на передніх вікнах, 13-дюймовими дисками, а також широкою палітрою кольорів. Хоча навіть це не робить базові авто популярними в приватному використанні. Відтак, з-поміж звичайної клієнтури більшим попитом користується топовий варіант Chevrolet Spark – більше 50% усіх продажів. Між іншим, протитуманні фари в передньому бампері насправді не протитуманки. Це денні ходові вогні, які вмикаються автоматично із запуском двигуна. Якщо ж увімкнути ближнє світло, то піктограмка на панелі приладів, яка повідомляє про активовані ходові вогні, зникне.
Тест-драйв Chevrolet Spark: чи зручно всередині Chevrolet Spark?
Інтер’єр Chevrolet Spark також аніскільки не модернізували. Змінилося лише лого на кермі. Тому в цьому розділі я більше закцентую увагу на зручностях і недоліках салону цього компактного авто.
Вийшло так, що своє знайомство з Chevrolet Spark я почав із заднього ряду. Об’єктивно оцінювати простір тут складно, адже він у будь-якому разі буде обмежений. Тим не менше, якщо спереду не сидить велетень зростом під 2 м., коліна задніх пасажирів навіть не дістають до спинок переднього ряду. За звичайної посадки навіть голова не торкається стелі. Виняток може бути лише тоді, коли забажаєш спертися на підголівник – цього зробити не вдасться, потилиця впреться в обшивку даху. Принаймні, якщо пасажир має 1,8 м. зросту, як я. Жінки середнього зросту, а також діти почуватимуться тут дуже навіть комфортно! Хоч у ширину місця помітно мало, проте авто явно розраховане на п’ятьох пасажирів. Сідаю посередині. Мушу визнати, що посадка лиш трохи вища, ніж на крайніх місцях. І голова все одно не торкається стелі! А от кнопки склопідіймачів тут зроблені відверто незручно. Щоб скористатися ними, долоню доведеться сильно вигнути.
На фоні заднього ряду передній вражає практично лімузинним простором. Далеко не кожне авто класом вище здатне стільки його запропонувати. Ще й кнопки склопідйомників розташовані ідеально під пальцями, чому сприяє й правильний кут нахилу підлокітника на дверях. Та й сидіння водія можна, крім стандартних налаштувань, відрегулювати за висотою. Кермо також. Помітив, що інтер’єр щедро прикрашений вставками на торпедо та дверях. Однак базова і середня версії матимуть чорний глянцевий їхній колір, а топова – сріблястий. Щоправда, недолік такого декору один – оскільки таким пластиком в основному оздоблені ніші для поклажі, то обидва варіанти легко дряпаються. Так само легко подряпати металевими елементами решту пластику, тому рекомендую поводитися з ним акуратно. Власне, як і виходити з машини, щоб менше шовгати підошвами об пороги. Оскільки поріг не повністю прикритий пластиком, спеціалісти рекомендують заклеїти його бронеплівкою. Так меншим буде ризик того, що фарба з нього зіб’ється надто рано.
Щодо багажника, то треба усвідомлювати, що його тут практично немає – всього 170 л. Зі складеним заднім рядом він дорівнюватиме 568 л., що приблизно дорівнює похідному об’єму седанів D-класу. Це міський автомобіль, призначений максимум для перевезення покупок із супермаркету. Набагато серйознішою проблемою мені видається відсутність обшивки порогу багажника. Певен, фарба швидко подряпається, а то й злущиться. Відсік доповнений широкими поличками та нішами в салоні. Наприклад, унизу центральної консолі знаходиться висока, щоправда, не дуже глибока нішка. Тим не менше, смартфон лягає сюди доволі легко. Попри невелику ширину центрального тунеля, перед селектором АКП вдалося встановити два підсклянника. Є зручна поличка на торпедо перед переднім пасажиром. Водночас вона виконує роль тієї самої красивої декоративної накладки.
Тест-драйв Chevrolet Spark: розрахований лише для міста?
Мотор під капотом Chevrolet Spark також не змінився. Це старий добрий 1,25-літровий бензиновий двигун з ланцюговим приводом ГРМ потужністю 85 к. с. / 6400 об./хв. і з крутним моментом 112,5 Нм / 4200 об./хв. Показник крутного моменту неоднозначно натякає, що моторчик задля кращої віддачі треба крутити. У чому я й переконався під час короткотривалого тест-драйву вулицями неподалік автосалону. Мені запропонували перевірити машину на доволі таки крутому і звивистому підйомі, що на вулиці Сирецька. До того ж підйом довгий, тож взяти його з розгону не виходить. Відтак, доводиться тягнутися. І в таких умовах, особливо, щоб тримати авто на дозволених у місті 50 км./год., мотору доводиться пошуміти. Не можу сказати, щоб цей шум був набридливим для вух пасажирів, просто в таких ситуаціях силовий агрегат працює за принципом дизеля – шумить, але тягне. Хоча в нього і вибору немає – 85 к. с. для спорядженої маси 1054 кг. більше, ніж достатньо. Мотор вимагає пальне з октановим числом не нижче 91. Тобто на практиці авто можна заправляти і А-92. Причому в автосалоні мене запевнили, що незалежно від залитого пального – 92 чи 95 – витрати не збільшуються та й динаміка буде однаковою.
Коробка передач – основна перевага Chevrolet Spark. Враховуючи, що дешевше цього компакта лише троє інших узбецьких авто, які поки що доступні в автосалонах і продаються під маркою Ravon. А перевага тому, що найдешевший автомобіль на ринку оснащується автоматом. І лише автоматом. Так, нехай він не найсучаснішої конструкції та має лише чотири швидкості, проте чи потрібні простому міському жителю складні електронні фішки та п’ята передача? Не думаю, що він намагатиметься гасати по заміських трасах з вітерцем. До того ж вище я вже зазначав, що Chevrolet Spark любить поводитися так, наче він на реп-батлі – дає шуму. Водночас, попри простоту, коробка оснащена двома додатковими режимами. І ручного з-поміж них немає. Цих два режими поставили мене в тупик. Адже позначаються вони «I» і «L». Я ще можу зрозуміти, що «I» скоріше всього означає режим, коли коробка не підіймається вище першої передачі. Але якщо «L» – це Low, то що тоді означає це? Менеджер пояснив. Виявляється все навпаки. Саме «L» не дозволяє піднятися вище першої, а «I» – вище другої. Логіка в таких позначеннях дуже умовна, проте постійному власнику запам’ятати це буде нескладно.
У такі компакти японці без проблем втискають повний привід. Але не узбеки. Тут традиційний передній привід, якого цілком вистачає для виконання більшості завдань, поставлених перед Chevrolet Spark.
Кермо Chevrolet Spark оснащене електропідсилювачем. Саме те, що треба, для маневрування не лише міськими вулицями, але й тісними парковками. Враховуючи компактні розміри, керувати автомобілем максимально комфортно і приємно.
Досить непогано на кострубатих київських дорогах себе показує підвіска Chevrolet Spark. Через його маленькі колеса я очікував жорсткішої роботи. Тим не менше, навіть серйозні поперечні заглибини в асфальтовому покритті авто проходить пружно, не пробиваючись і без стуків. Можливо, поясненням цьому є тип задньої підвіски – напівзалежна торсіонна. Спереду ж стоїть класичний МакФерсон. У базовій версії йдуть колеса діаметром 13 дюймів, а в середній і топовій – 14. Та сталеві диски встановлюються і в базовій, і в середній, а в топі – легкосплавні. Незалежно від коліс, найкраще машина їде з двома-трьома пасажирами. Більш завантажене авто буде гірше відробляти нерівності, адже хід і так короткохідної підвіски зменшиться ще більше. Spark має дещо нестандартний розмір коліс, проте за потреби на вісі можна поставити трохи ширші і вищі покришки. У такому випадку авто стане м’якшим. До речі, хоч пластик у салоні твердий, проте машина якісно зібрана, тож нічого не гримить.
Сказати щось особливе про гальма Chevrolet Spark нічого не можу. Вони цілком адекватно сповільнюють автомобіль, але й вимоги до гальм таких компактів далеко не високі.
Тест-драйв Chevrolet Spark: чи є у Chevrolet Spark хоча б якісь конкуренти?
Коли я випробовував Chevrolet Spark, не міг не помітити, що ці машини дещо дорожчі за аналогічні Ravon R2, які на той момент ще були присутні в автосалоні. Мені пояснили, що причина в тому ж таки році виробництва і… постаралася держава. Розмитнення Chevrolet чомусь дорожче за Ravon. Абсурд? Абсурд. І це не круто.
Наразі єдиним реальним конкурентом Chevrolet Spark є лише братній Ravon R2. Техніка точно така ж, та й комплектація ідентична. І коштує чистокровний узбек 9720$ станом на 23.12.2021 року. На цьому фоні примітно, що найближчий технічний конкурент авто – Opel Corsa F, який коштує 20 780$ за версію з 1,2-літровим бензиновим мотором на 101 к с, 8-ступеневим автоматом та у базовій комплектації Elegance.
Тест-драйв Chevrolet Spark: технічні характеристики
Характеристики кузова | |
---|---|
Тип кузова | Хетчбек |
Кількість дверей/місць | 5/5 |
Довжина/Ширина/Висота, мм | 3640/1597/1522 |
Колісна база, мм | 2375 |
Споряджена/Повна маса, кг | 1054/1365 |
Об’єм багажника, л | 170 |
Об’єм паливного бака, л | 35 |
Характеристики двигуна | |
---|---|
Розташування і кількість циліндрів, тип живлення | R4, з багатоточковим впорскуванням пального |
Об’єм двигуна, куб см | 1249 |
Потужність, к с / об/хв | 85 / 6400 |
Крутний момент, Нм / об/хв | 112,5 / 4200 |
Тип пального | АІ-92 |
Характеристики трансмісії | |
---|---|
Тип КП | 4-ступенева автоматична |
Тип приводу | Передній |
Характеристики ходової | |
---|---|
Підсилювач керма | Електро |
Передня/Задня підвіска | Незалежна McPherson/Напівзалежна торсіонна |
Експлуатаційні характеристики | |
---|---|
Розгін 0-100 км/год, с | 12,4 |
Максимальна швидкість, км/год | 161 |
Витрати пального (місто/змішані), л/100 км | 8,2/6,2 |
Акумулятор | 12 V, 50 |