Тест-драйв Mazda 6 Turbo: чи дійсно потрібна була модифікація з турбіною?

Тест-драйв Mazda 6 вже є у мене на сайті. Але якщо ви хоч трохи цікавитеся автомобілями Mazda, то, певно, ви чули про появу нового двигуна для середньорозмірного седана цього виробника – моделі 6. Якщо ж не цікавилися, вам про це могли розповісти численні борди, розвішані, зокрема, по Києву. Але опустимо сам факт появи мотора і його характеристики – це я залишу наостанок. Перед цим розглянемо, чи відрізняється найпотужніша Mazda 6 від менш потужної сестри візуально. І вже потім я запропоную свої міркування навіщо взагалі імпортеру треба було морочитися з таким силовим агрегатом.

тест-драйв Mazda 6, Mazda 6 2021
Передні крила Mazda 6 повертають у ті славні часи, коли кузов понтонного типу був чимось свіжим. Якщо ви розумієте про що я 🙂

Тест-драйв Mazda 6 Turbo: чи відрізняються зовні Mazda 6 з турбомотором?

Чи можна Mazda 6 з турбодвигуном впізнати в дорожньому потоці? Можна, проте це дещо складнувато, адже машина майже ніяк не видає наявність під капотом значно потужнішого мотора. Тим не менше, тест-драйв Mazda 6 допоміг розібратися і з цим. Особливість турбоверсії – сонячний люк у даху. Під час попереднього тест-драйву Mazda 6 мене здивувало, що на такий доволі респектабельний седан не встановлюють люк. Однак тоді я скинув це на те, що люки в наш час доволі беззмістовна функція, якою насправді дуже рідко користуються. І ось, у мене на тесті нова версія Mazda 6. І тут люк уже є. Щоправда, виключно з найпотужнішим мотором. Є ще декілька змін, які, мені здається, здобули всі Mazda 6 – не лише варіанти з турбіною. І зміни ці у шильдиках на кришці багажника. По-перше, надпис Mazda 6 здобув прямий шрифт замість класичного косого. А з протилежного боку від нього шильдик «Skyactive Technology» поступився місцем «SKYACTIV-G». Варто додати, що комплектації авто суттєво видозмінені, хоча їхня кількість не змінилася. Це чотири версії – «Touring», «Style+», «Premium+» і «Top+». Суть змін я проясню нижче у розділі, присвяченому технічній частині седана.

тест-драйв Mazda 6, SkyActiv-X Mazda 6
Горизонтальні хромовані смуги в передньому бампері Mazda 6 нагадують світлодіодні лінії. Але це лише декоративний елемент
тест-драйв Mazda 6, Mazda 6 2020
Протитуманні фари Mazda 6 заховані в блоці головної оптики. Але й окремого перемикача для них також немає. Вважається, що вони вмикаються разом із ближнім світлом
тест-драйв Mazda 6, Mazda 6
165 мм кліренсу – дуже непоганий показник для сучасного легкового авто. Проте Mazda 6 виглядає настільки низькою, що мимоволі починаєш сумніватися в істинності цих цифр
тест-драйв Mazda 6, 6 Mazda
За пласкою емблемою марки на решітці радіатора Mazda 6 заховано радар активного круїз-контролю, здатного самостійно зупиняти автомобіль перед перешкодою
тест-драйв Mazda 6, Mazda 6 Auto
Завдяки візитній картці багатьох сучасних Mazda – велетенській решітці радіатора з 3D-візерунком сот – Mazda 6 навіть після 10 років на конвеєрі виглядає максимально актуально
тест-драйв Mazda 6, Mazda 6
Бокові вікна Mazda 6 оздоблені хромом
тест-драйв Mazda 6, Mazda6
Прямий шрифт назви авто на кришці багажника – ключова зовнішня відмінність найновіших Mazda 6
тест-драйв Mazda 6, Mazda 6 2022
Малопомітна деталь – після останнього рестайлінгу задній бампер Mazda 6 повністю фарбується у колір кузова. Тепер тут немає чорних пластикових вставок
тест-драйв Mazda 6, Mazda 3 6
Також останній рестайлінг призвів до незначної модернізації ліхтарів Mazda 6. Тепер хромована смуга частково розрізає їх навпіл
тест-драйв Mazda 6, Mazda 3 Mazda 6
Великі мультиспицеві 20-дюймові диски Mazda 6 виглядають неперевершено. І хоч на м’якості ходу такі розміри не позначаються, але під час їзди українськими дорогами доводиться бути пильним
тест-драйв Mazda 6, Mazda CX SkyActiv
Від чорної вставки у задньому бампері Mazda 6 залишилася лише невеличка глянцева смужка під ним

Тест-драйв Mazda 6: чи відрізняється Mazda 6 turbo в салоні?

Чи можна впізнати Mazda 6 з турбодвигуном, сівши всередину? Крім того ж таки люка, навряд. Але тест-драйв Mazda 6 допоміг з’ясувати, що всі «шістки», які постачаються на наш ринок після появи турбомотора, відрізняються від раніших версій. Адже у них уже немає CD-приводу, на який я до цього звертав увагу. Ретрогради будуть розчаровані, але у ніші під центральною консоллю стало більше місця. А це вагома перевага для легковиків, у яких немає безлічі відсіків, як у практичніших кросоверів. Само собою на блоці керування салонним освітленням з’явився слайдер сонячного люка. Натиснувши на нього, люк привідкриється у режим провітрювання. Потягнувши слайдер назад, люк повністю відкриється, сховавшись у порожнині стелі. Щоб закрити його, потрібно просто штовхнути слайдер уперед. Як на поверхні, так і з обидвох боків слайдера є зручні заглибини, за які легко чіпляється палець. Однак є у люка і один ергономічний недолік. Зважаючи на те, що передні стійки сильно завалені, площина даху зміщена назад. Таким чином, щоб відкрити шторку люка, потрібно сильно тягнутися рукою назад. Але нехай люк і з’явився, натомість зникли окремі динаміки системи гучного зв’язку. Замість них тепер заглушки, а звук дзвінка транслюється через штатну аудіосистему.

тест-драйв Mazda 6, автомобіль Mazda
Карти передніх дверей Mazda 6 цілком можуть вважатися одним із найкращих зразків сучасного мистецтва. Широка і довга панель підлокітника обшита коричневою шкірою. У місці дотику плечей та рук карта обшита замшею Ultrasuede. І шкіра, і замша прошиті сірою ниткою, а їхні панелі впираються в пластик такого ж коричневого кольору. Коричневизни додає і планка, що впирається в дверну ручку – вона оздоблена деревом японського ясеня. Хромовану лінію ручки продовжує декоративний елемент із таким же оздобленням та підкреслює дерев’яне оздоблення. Mazda 6 – автомобіль вже старшого покоління моделей японського виробника, тож окремої кнопки центрального замка досі не має. Його роль виконує прапорець над ручкою відкриття. Якщо водію видно червону мітку на ньому, то двері розблоковані. Провернувши його вперед, усі двері блокуються. На його поверхні додали виступ, щоб палець не ковзав, штовхаючи прапорець. Кишенька в нижній частині дверей тішить наявністю гумового килимка, який можна витягнути за допомогою язичка та помити від бруду. Крім цього, в ній відформоване велике місце під пляшку. Динамік підкреслено сріблястою плашкою з надписом “BOSE”. А саме така аудіосистема встановлена на тестовому авто. Унизу карти знаходиться плафон із розсіювачами двох кольорів – червоного і білого. Уночі червоний зверне увагу водіїв попутних машин, що двері Mazda 6 відкриті, а білий підсвітить простір біля порогу, щоб пасажири бачили куди стають. На чорній глянцевій панелі підлокітника розмістили кнопки електросклопідіймачів, що встановлюються з базової комплектації. Їх кінчики прикрашені сріблястими плашечками. Перед ними знаходиться перемикач роботи електроприводу складання зовнішніх дзеркалець заднього огляду і кнопка блокування роботи пасажирських електросклопідіймачів. Як і електропривід регулювань дзеркалець, автоматичне їхнє складання – базова функція для Mazda 6. Якщо натиснути передню частину перемикача цієї функції з додатковою тактильною міткою, то дзеркальця можна примусово відкрити. Задня частина перемикача дозволяє скласти дзеркальця за допомогою електроприводу. Срібляста ручка електрорегулювань дзеркалець має безліч зубців по периметру, що сприяє хорошому тактильному досвіду. Прокрутивши її вліво або вправо, та порівнявши білу мітку на шапочці з позначеннями “L” або “R”, можна обрати ліве або праве дзеркальце для налаштувань. Безпосередньо налаштування здійснюються поштовхами джойстика в різні сторони
тест-драйв Mazda 6, Mazda CX
Передні пасажирські двері Mazda 6 повністю ідентичні до водійських, крім лише одного електросклопідіймача на підлокітнику
тест-драйв Mazda 6, Mazda 6 turbo 2021
Кишеньки всередині дверних карт Mazda 6 встелені гумовими килимками з нерівною поверхнею. Для очищення їх зручно діставати за допомогою спеціальних язичків
тест-драйв Mazda 6, Mazda 6 2012
Раніше я вже зауважував, що сидіння Mazda 6 нагадують мені крісла авто родом з 1970-х
тест-драйв Mazda 6, Mazda 6 Mazda 3
У версіях “TOP” і “TOP+” Mazda 6 оснащуються світлодіодним салонним освітленням. А от для решти комплектацій, у тому числі доволі дорогої “PREMIUM+” LED-лампочок чомусь пошкодували. Кожна з лампочок переднього ряду вмикається окремою кнопкою, що знаходиться перед плафоном. Разом із тим є окрема кнопка для одночасного увімкнення обидвох ламп. Якщо ж натиснути кнопку “OFF”, то все салонне освітлення буде вмикатися щойно відкриються одні з чотирьох дверей. Поміж кнопками, позаду решіток, ховаються мікрофони системи гучного зв’язку. Перед блоком освітлення розташований окулярник. У місці, де треба натиснути для його відкриття, додали хромовану смугу. Нарешті в Mazda 6 з’явився сонячний люк, щоправда, лише в комплектаціях “PREMIUM+” і “TOP+”. Відтак, на панелі керування освітленням додався і слайдер його управління. Щоб відкрити або закрити люк, потрібно посунути слайдер назад або вперед, впершись у зручні заглибини в його стінках. Невеличка заглибина є й на поверхні слайдера – натиснувши на неї, люк підійметься в положення для провітрювання салону. Залишився на місці нічний світильник – річ, яка мені особливо подобається в сучасних авто. Жодним чином не засліплюючи водія, він добре освітлює простір як переднього, так і частини заднього ряду. Крім появи люка, помітив відсутність динаміків системи гучного зв’язку – замість них у решітках тепер стоять заглушки. Вочевидь звук перевели в стаціонарні динаміки аудіосистеми
тест-драйв Mazda 6, Mazda 6 2 6
Сонячний люк Mazda 6 укомплектований шторкою, яку можна закрити, щоб сонце світило в очі заднім пасажирам або ж не обпікало потилицю. Або ж відкрити, щоб у салон із чорною обшивкою стійок і стелі потрапляло більше світла. Для цього в поверхню шторки вмонтовано зручну ручку. А от що незручно, то це те, що для повного відкриття шторки потрібно дуже сильно загинати руку назад

Також тест-драйв Mazda 6 запам’ятався тим, що з центрального екрана панелі приладів прибрали дублювання показників бортового комп’ютера. Тепер їх можна переглянути лише по центру електронного спідометра, перемикаючи кнопкою «INFO» на кермі.

тест-драйв Mazda 6, купити Мазда 6
З-під центральної консолі прибрали CD-приймач, тож тепер диски не послухаєш, зате вищою стала ніша
тест-драйв Mazda 6, автомобіль Mazda
Безрамкове салонне дзеркальце заднього огляду – доволі проста фішка. Проте в Mazda 6 її можна отримати лише в комплектаціях “TOP” і “TOP+”. Дивно, що “Premium+”, дорожчий за “TOP”, такого дзеркальця не має. Як бачите по фото, рамка є, просто вона напівпрозора і тонка. За рахунок цього рятуються додаткові мілліметри огляду назад. Само собою дзеркальце оснащене режимом самозатемнення, який можна вимкнути кнопкою в нижній частині корпусу. В активному стані автозатемнення індикатор на ній світиться зеленим кольором
тест-драйв Mazda 6, Mazda UA
В обидвох протисонячних козирках Mazda 6 заховані косметичні дзеркальця. Вони закриваються шторкою зі спеціальним виступом-ручкою. У стелі над дзеркальцями змонтовано світлодіодну підсвітку. З тильного боку водійського козирка розташована кишенька для зберігання карток або ж невеликих документів. Якщо сонце розташоване низько над горизонтом і світить у бокові вікна, козирок можна від’єднати з одного із кріплень та повернути вбік, прикрившись від сонця
тест-драйв Mazda 6, turbo Mazda 6
Зверніть увагу, що підсвітка косметичних дзеркалець Mazda 6 вмикається лише тоді, коли зсувається вбік їхня шторка. З тильного боку пасажирського протисонячного козирка знаходиться наклейка з попередженням про імовірну небезпеку від подушки безпеки за наявності спереду дитячого крісла
тест-драйв Mazda 6, Mazda 6 turbo 2021
Якщо у власника Mazda 6 є змінні окуляри для керування авто, йому пригодиться окулярник під стелею авто. Всередині він обшитий м’яким ворсом, а на його передній стінці є зріз, щоб окуляри було зручніше діставати
тест-драйв Mazda 6, Mazda auto
Ручка над переднім пасажиром Mazda 6 оснащена мікроліфтом, який автоматично ховає її в нішу під стелею
тест-драйв Mazda 6, Turbo Mazda 6
Панель приладів Mazda 6 являє собою золоту середину між класикою і технологічністю. Прилади розподілені між трьома колодязями. У центральному розташували спідометр. Щоправда, спідометр електронний, оскільки середину екрана займає великий монітор. З фізичного на ньому лише хромована вставка. Спідометр володіє цікавою фішкою: зона, у якій перебуває віртуальна стрілка, підсвічується яскравіше. Зліва від поля спідометра знаходиться показник датчика зовнішньої температури. Справа – одометр. А його центр зайняли показники бортового комп’ютера. Туди, зокрема, можна вивести інформацію тріп-комп’ютера (пройдений з моменту обнулення показників кілометраж, а також середня витрата пального з того ж самого моменту). Індикація режимів КП відображається знизу по центру. Зліва від неї – індикація роботи системи стеження за розміткою, а справа – круїз-контролю. Колодязі по обидва боки від спідометра залишили при собі фізичні стрілки. У лівому розмістили тахометр, у правому – датчик температури охолоджувальної рідини (зверху) і залишку пального в баку (знизу). Ці колодязі також прикрашені хромованим обладунком, а їхні поля вміщують в собі всі індикатори. Прокручуючи спис над тахометром, можна змінювати підсвітку панелі
тест-драйв Mazda 6, Mazda 6 turbo 2021
Показники проекційного дисплею Mazda 6 іноді здаються своєрідним прицілом на лобовому склі. На нього виводиться інформація спідометра, круїз-контролю та інші допоміжні повідомлення
тест-драйв Mazda 6, Mazda UA
Поки що на Mazda 6 встановлюється кермо старого зразка. Але до нього складно придиратися – з точки зору зручності воно бездоганне. Практично вся його поверхня обшита шкірою, навіть нижня спиця. Остання прикрашена сріблястою накладкою з надписом “SRS” – це означає, що в кермі захована водійська подушка безпеки. Посередині спиці велика заглибина, що додає зайвого спортивно-агресивного вигляду. Хоча я би на місці заглибини взагалі зробив би отвір. Серцевина керма прикрашена хромованим обідком і такою ж емблемою марки всередині нього. За рахунок круглих форм кнопка звукового сигналу виглядає і сучасно, і класично водночас. Ще дві хромованих планки підкреслюють набір кнопок на двох бокових спицях. На лівій зосереджено керування аудіо. Усього кнопок тут чотири, але ті, що знаходяться на поверхні спиці, мають по три положення кожна. Верхня і нижня частини лівої кнопки відповідно збільшують або зменшують гучність аудіосистеми. Позиція між ними активує систему голосового керування смартфоном, яка працює доволі непогано. У свою чергу верхнє і нижнє положення правої кнопки прокручують або перегортають трек вперед і назад. “INFO” змінює меню бортового комп’ютера на панелі приладів. Для керування вхідними дзвінками пристосовані кнопки під спицею: ліва приймає їх, а права відхиляє. Логіка розташування органів керування на правій спиці аналогічна. Так, “MODE ON” вмикає круїз-контроль, а “CANCEL OFF” – вимикає. Позиція “SET+” правої кнопки або фіксує в пам’яті круїзу актуальну швидкість, або ж збільшує її на 1 км/год. Так само і “SET-” з тією різницею, що вона значення швидкості зменшує. “RES” дозволяє повернутися до раніше заданої швидкості, якщо з якихось причин круїз довелося вимкнути. Кнопка зліва має тільки два положення, за допомогою яких можна або збільшити дистанцію, яку триматиме круїз до авто попереду, або зменшити. Всього є чотири опції
тест-драйв Mazda 6, Mazda6
Підкермові перемикачі Mazda 6 за стилем нагадують мені зовнішні дзеркальця заднього огляду – вони так само неначе встановлені на спеціальній ніжці. Лівий призначений для керування освітлювальними приладами, про що свідчить піктограма у вигляді лампочки. Але, як на мене, її можна було би й прибрати, щоб поверхня ручки виглядала охайніше. Головна оптика вмикається за допомогою ручки в торці перемикача. Перемкнувши останню з “OFF” у “AUTO” вмикається датчик світла, який автоматично вмикатиме оптику з настанням темряви. З іншого боку, досі залишається можливість керувати освітленням вручну, перемкнувши ручку ще на один крок для увімкнення габаритів або ж іще на одну, щоб включити ближнє світло. Стежити за положенням допомагає біла трикутна мітка на перемикачі справа. І хоч шайба протитуманок має таку ж мітку, гадаю, її можна було би прибрати і залишити між шайбою та ручкою в торці одну спільну. До речі, шайба має лише два положення – вимкнене “OFF” та увімкнені задні протитуманні ліхтарі, оскільки передні вмикаються разом із ближнім світлом. Лівий і правий повороти вмикаються класичним чином – поштовхами перемикача вниз і вгору відповідно
тест-драйв Mazda 6, Mazda 6 2021
З правого підкермового перемикача Mazda 6 керуються прилади для очищення скла. Штовхнувши перемикач із положення “OFF” вгору, можна змусити склоочисники разово пройтися по лобовому склу. Положення “AUTO” вмикає датчик дощу, який самостійно змушує двірники змітати воду, базуючись на інформації від електроніки. Для цього шайбою можна обрати один із чотирьох режимів роботи датчика. За нижчого з них чутливість датчика буде максимальною і склоочисники спрацьовуватимуть навіть за наявності кількох крапель. За верхнього система не реагуватиме навіть на тонку плівку на склі. Також можна увімкнути двірники вручну, штовхнувши перемикач униз на першу швидкість їхньої роботи або ще нижче – на другу. Потягнувши перемикач на себе, омивачі сполоснуть лобове, а склоочисники одразу зчистять рідину трьома помахами
тест-драйв Mazda 6, Маздаа 6
З тильного боку ручка в торці лівого підкермового перемикача Mazda 6 має зріз, який разом із виступом у верхній її частині спрощують процес вибору положень. Шайби по центру перемикачів володіють серією заглиблень, які також допомагають пальцям зачепитися і сприяють тактильному досвіду
тест-драйв Mazda 6, 5 CX
Блок кнопок на торпедо зліва від керма Mazda 6 на машині з турбомотором виглядає простіше. Вимкнення системи курсової стійкості TCS (верхній ряд зліва), стеження за розміткою LDWS (справа), а також увімкнення парктроніків (“P”) залишилися на своєму місці. З них остання оснащена помаранчевим індикатором. А от вимкнення системи автоматичного запуску й зупинки двигуна “i-stop” та активації камер кругового огляду зникли. Причому якщо перша ще є в базовому авто, то камери зникли зі списку опцій взагалі, лишилася тільки камера заднього огляду. Окремо встановлена кнопка електроприводу шторки заднього скла. Вона, а також увімкнення парктроніків мають невеличкі виступи в нижній частині, щоб палець не зісковзував униз. Дві кнопки верхнього ряду мають такий виступ з верхнього краю
тест-драйв Mazda 6, Mazda CX-5 2.5 SkyActiv
Під блоком кнопок з лівого боку торпедо Mazda 6 знаходиться спеціальний відсік для карток. Він має нерівну поверхню дна, щоб картки було зручніше діставати зсередини
тест-драйв Mazda 6, 5 Mazda
Кермо Mazda 6 можна відрегулювати за висотою і глибиною. Для цього потрібно розблокувати механізм налаштувань за допомогою важеля під кермом. Натиснувши на зручний язичок у його торці, опускаю важіль, виставляю кермо в потрібне положення і фіксую його штовхнувши важіль вгору, впершись у спеціальний виступ з протилежного боку ручки
тест-драйв Mazda 6, 2,5 SkyActiv
В ногах водія Mazda 6, на лівій панелі за кришкою знаходиться блок запобіжників
тест-драйв Mazda 6, Mazda 5 SkyActiv-X
На підніжжі однієї зі стійок кожного підголівника Mazda 6 знаходиться кнопка розблокування механізму його регулювань. Її можна намацати за допомогою трьох повздовжніх виступів на поверхні
тест-драйв Mazda 6, turbo Mazda 6
Щоб відрегулювати кріплення пасків безпеки передніх пасажирів на центральних стійках за висотою, потрібно потягнути на себе сегмент зі спеціальними заглибленнями під пальці, встановити кріплення у потрібне положення і відпустити сегмент, зафіксувавши його
тест-драйв Mazda 6, CX-5 Mazda
На чорній глянцевій панелі з лівого боку сидіння водія знаходиться керування електрорегулюваннями налаштувань. На жаль, власники двох найпростіших комплектацій матимуть звичайні механічні ручки. Тестове ж авто володіло хромованими перемикачами і слайдерами. Найзавантаженішим із них є горизонтальний. Штовхаючи його вперед чи назад, змінюється глибина посадки. Потягнувши вгору або натиснувши на його задню частину, налаштовується висота розташування крісла. Передня частина відповідає за кут нахилу подушки. Вертикальний слайдер регулює лише кут нахилу спинки – для цього його потрібно штовхнути вперед або назад. Натискаючи на передню або задню частини перемикача, можна висунути або сховати поперекову підтримку. Цим органом керування зручно користуватися за рахунок його випнутих сторін. Електропривід йде з пам’яттю положення водійського сидіння на дві комірки. Налаштувавши крісло один раз, наступного його можна повернути у потрібне положення просто натиснувши кнопку “1” або “2”. Щоб зафіксувати його в пам’яті, слід затиснути “SET” і одну з двох інших кнопок до появи звукового сигналу. До речі, обидві комірки нескладно розрізнити на дотик, оскільки на “1” лише один тактильний виступ, а на “2” – два
тест-драйв Mazda 6, Mazda CX 6
Переднє пасажирське сидіння Mazda 6 також має набір електрорегулювань, крім кута нахилу подушки крісла, поперекової підтримки і пам’яті положення

Крім цього, тест-драйв Mazda 6 дозволив звернути увагу, що на пульті зліва від керма менше кнопок. Наприклад, систему «i-Stop» тепер не можна відключити вручну. Адже на автомобілі з турбодвигуном вона не встановлюється. А от система колового огляду чомусь взагалі зникла. Особисто для мене це незрозумілий крок. Можливо, власники мало нею користувалися?..

тест-драйв Mazda 6, Mazda 3 SkyActiv-X
Мультимедійна система MZD Connect встановлюється на всі Mazda 6 незалежно від комплектації. На нинішній моделі поки що представлена система старого зразка, яка зі зміною поколінь вочевидь оновиться до тієї, що стоїть на CX-30. У головному меню поки що актуальної прошивки знаходиться п’ять розділів: “Додатки”, “Медіа”, “Зв’язок”, “Навігація” і “Налаштування”. Обраний підрозділ підсвічується червоним кольором. У верхній частині екрана з правого боку розташована інформація про час, а також рівень зв’язку і заряду смартфона, якщо він підключений через Bluetooth
тест-драйв Mazda 6, CX-3 2021
У верхній частині екрана всередині кожного розділу, зліва вказуватиметься його назва. Кнопка лівіше дозволяє повернутися до головного меню. У розділі “Додатки” можна скористатися однією із заводських програм, наприклад, стеження за економністю керування (“Моніт. екон. палива”). Інтерфейс додатку дозволяє за допомогою графіків переглянути, скільки пального вдалося зекономити за останню поїздку (“Екон. палив. (Ця поїздка)”), а також порівняти останній результат середніх витрат пального з переліком попередніх поїздок на Mazda 6 (“Журн. сер.економ. палива”). Крім цього, з правого боку екрана буде вказуватися актуальне значення середніх витрат (“Усередн. Ця поїздка”). Через випадне меню можна повернутися до списку всіх додатків, обнулити результати в цьому додатку, а також налаштувати підрозділ відповідно до своїх потреб. Щоб знову переглядати значення, потрібно натиснути “Приховати кнопки”
тест-драйв Mazda 6, Mazda CX-3 SkyActiv
За допомогою Bluetooth музику можна програвати через штатну аудіосистему Mazda 6 з власного смартфона. У верхній частині екрана замість назви розділу вказуватиметься тип зв’язку, а також назва підключеного телефона. У випадку наявності на ньому музики на екрані відобразиться назва композиції, нижче її автор, а потім назва альбому. Якщо до аудіофайлу підв’язано обкладинку альбому, вона відображатиметься з правого боку екрана. Смужка унизу дозволяє стежити за хронометражем композиції. Кнопки у випадному меню дають можливість перейти до списку аудіоджерел, переглянути композиції на носії списком, увімкнути режим повторення, режим Shuffle, прокрутити або перейти на одну композицію назад, поставити її на паузу, прокрутити чи перейти на композицію вперед, а також скористатися еквалайзером
тест-драйв Mazda 6, Mazda SkyActiv-X
Один із підрозділів розділу “Зв’язок” дозволяє набрати потрібний номер вручну. Майже всю площу екрана займає цифрове табло, хоча цифри чомусь мають також і буквенні позначення, як на звичайному телефоні. Я так і не зрозумів, у чому їхній сенс. Щоб видалити помилково набраний символ, можна натиснути сенсорну кнопку з хрестиком. Натиснувши після набору кнопку у вигляді телефонної трубки, автомобіль через смартфон зателефонує на набраний номер. Якщо водій захоче повернутися до решти підрозділів, можна натиснути на велику кнопку зліва
тест-драйв Mazda 6, Mazda 6 SkyActiv
Якщо в SD-слот вставлена картка з картографією, у розділі “Навігація” можна прокласти шлях до потрібної адреси. Тестова машина такої картки була позбавлена. І в цьому випадку одну половину екрана займає компас, а на іншій розміщено сервісний текст: “Цей автомобіль Mazda не оснащено системою навігації. Однак інтегровану систему навігації можна придбати в дилера Mazda як оригінальний аксесуар Mazda.” Така собі нативна реклама.У нижній частині екрана можна побачити приблизні координати розташування автомобіля, а також показник висоти над рівнем моря
тест-драйв Mazda 6, Mazda CX-5 SkyActiv
Розділ параметри мультимедійної системи Mazda 6 містить в собі набір вкладок з різноманітними налаштуваннями, зокрема, “AD-Disp” (регулювання положення проекційного дисплея), “Дисплей” (налаштування екрана мультимедійки), “Звук” і “Безпека”. Є й інші вкладки, до яких можна дістатися, натиснувши одну з подвійних стрілочок у цьому ж ряді. В останній вкладці, наприклад, є можливість пройтися по характеристиках систем автоматичного гальмування в місті та поза містом (“SBS/SCBS”), розпізнавання перешкод у мертвій зоні дзеркалець (“Система Blind Spot Monitoring”), утримання в смузі руху (“Lane-Keep Assist System”), увімкнути стеження за станом водія (“Driver Attention Alert”) та парктроніки (“Індикація паркувальних датчиків”). І це ще не все. Інформацію у вкладці можна прогорнути вгору, про що говорить червона вертикальна смужка з правого боку екрана
тест-драйв Mazda 6, Mazda 6 2 6
Центральні дефлектори обдуву переднього ряду Mazda 6 оздоблені чорним глянцевим пластиком. Між іншим, це саме те місце, де такий декор виглядає найдоречніше – не дряпається та й пил на вертикальній поверхні не так осідає. Декоративна срібляста планка на всю ширину салону тут фактично виконує роль останньої нижньої направляючої потоків повітря. Щоправда, вона нерухома. А от ручки регульованих направляючих також прикрашені – вони мають хромовані вставки в торцях. Щоб відрегулювати напрямок обдуву по вертикалі, достатньо штовхнути їх вгору чи вниз. У горизонтальній площині ручки працюють як слайдери і дозволяють змістити напрямок руху повітря лівіше чи правіше. Для перекриття повітряних заслінок слугують коліщатка з внутрішнього боку дефлекторів. Ними зручно користуватися за рахунок безлічі м’яких зазубринок на поверхні. Заслінки мають по п’ять положень, що дозволяє дозувати надходження повітря в салон: ширша піктограмка на коліщатку вказує, що обдув іде з повною силою, крапочка – що його перекрито. Між дефлекторами розташували кнопку аварійної сигналізації. Значна частина торпедо обшита шкірою, на що вказує прострочування сірою ниткою. Ще більша частка передньої панелі вкрита замшею, яка також приправлена акуратною прошивкою. Накладки з дерева, розміщені по центру наче розділяють торпедо навпіл
тест-драйв Mazda 6, Mazda 6 Mazda 6
Поклавши руку на центральний підлокітник Mazda 6, пальці водія лягають на контроллер HMI, який допомагає керувати функціями мультимедійної системи під час руху, адже у цій версії мультимедійки ще є touch-screen, проте він блокується щойно авто зрушить з місця. Контроллер не змінився. Це тих же дві круглих ручки, бокові поверхні яких пофарбовані в сріблястий колір та встелені рядами гострих виступів, що сприяє приємному тактильному досвіду. Крім цього, сріблястим кольором виділена і рамках в основі більшої ручки. Прокручуючи останню або штовхаючи її в різні сторони, здійснюється навігація по меню. Натискання на неї призводить до переходу в глибші підрозділи. Навколо ручки знаходиться п’ять кнопок, які також допомагають швидше переходити між розділами мультимедійки. Наприклад, кнопка із зображенням ноти перекидає в розділ програшу медіафайлів, з іконкою будиночка – у головне меню системи, а “NAV” – до навігації. Кнопка лівіше ручки дозволяє повернутися на один крок назад з будь-якого місця в системі, а правіше – перейти до розділу обраного. Ручка “VOL” дає можливість регулювати гучність аудіосистеми, тоді як надпис “PUSH” біля неї свідчить, що натискання на ручку призводить до увімкнення функції Mute. Зліва, ближче до водія, розташовані органи керування стоянковими гальмами. Перемикач із загнутим сріблястим наконечником дозволяє задіяти їх, потягнувши його вгору, або ж відпустити, натиснувши на нього. При цьому, за задіяних стоянкових гальм на перемикачі світитиметься червоний індикатор. Хоча усіх цих дій можна і не робити, просто натиснувши кнопку “AUTO HOLD”. На ній спалахне помаранчевий індикатор, що означатиме відсутність потреби вручну активувати ручник – електроніка буде робити це автоматично
тест-драйв Mazda 6, Mazda 6 2018
Навіть базові Mazda 6 оснащені таким двозонним клімат-контролем. Візуально його панель складається з двох частин: верхньої чорної глянцевої і нижньої звичайної. Розділяє їх декоративна срібляста смуга, на якій неначе насаджені ручки регулювання температури в двох зонах. Їхня також срібляста поверхня вкрита серією зубців, які сприяють дуже приємному тактильному досвіду. Зі стилістичного боку хотів би ще вказати на блакитну і червону індикацію вздовж верхніх сторін ручок, проте її функціональність абсолютно нульова. Натиснувши кнопку “AUTO”, вмикається режим автоматичного регулювання температури в салоні, а на поверхні кнопки спалахує помаранчевий індикатор. “SYNC” має такий самий індикатор і відповідає за підключення окремої другої температурної зони з боку пасажира. По дві кнопки, ближчих до ручок із внутрішнього боку також оснащені помаранчевими індикаторами. Ближче до “AUTO” розташовано увімкнення кліматичної системи, а правіше від неї – режиму рециркуляції повітря. Кнопка обігріву заднього скла знаходиться біля “SYNC”, тоді як прискорений розігрів лобового – зліва від неї. По центру цього ряду розмістили перемикач зменшення (зліва) і збільшення швидкості вентилятора (справа). Лівіше від нього – увімкнення кондиціонера, правіше – зміна напрямків обдуву. Екранчик досі монохромний, але це не проблема. По обидва його боки відображається налаштована температура в двох зонах, а посередині – шкала швидкості роботи вентилятора. Справа від цієї шкали знаходиться індикація напрямку обдуву, прямо над відповідною кнопкою. Так само і з індикацією режимів кондиціонера зліва від шкали. Чорні глянцеві кнопки підігріву передніх сидінь мають по три помаранчевих індикатора, що говорить про три можливих ступені нагріву. Це базова опція. Як і підігрів керма, щоправда, одноступеневий. А от вентиляція крісел переднього ряду з’являється аж у четвертій із шести можливих комплектацій і знаходиться в нижньому ряді, з зовнішнього боку від ручок. Як і підігріву, рівнів також три, але індикація вже блакитна
тест-драйв Mazda 6, Mazda 6 2 6
Завдяки відсутності CD-чейнджера, ніша під блоком клімат-контролю Mazda 6 стала значно вища. І хоч, крім цього, її дно встелене гумовим килимком з нерівною поверхнею, тут досі незручно тримати смартфон із великою діагоналлю екрана. Тим не менше, з усіх відсіків це найзручніше місце
тест-драйв Mazda 6, CX-5 2021 Mazda
Підсклянники передніх пасажирів Mazda 6 заховані за шторкою з хромованою ручкою. Кришка боксу між сидіннями невелика, що говорить і про незначний об’єм під нею. З іншого боку, вона також обшита шкірою із прострочуванням сірою ниткою. Відсутність широкого підлокітника трохи компенсується м’якими накладками на боковинах центрального тунелю з таким же оздобленням
тест-драйв Mazda 6, автомобіль Mazda
Ємності з рідиною передніх пасажирів стоять стійко у підсклянниках Mazda 6 завдяки підпружиненим пластиковим фіксаторам. Поверхня дна підсклянників має нерівний профіль, тому звідти зручно діставати навіть дрібні предмети. Передній підсклянник відмежований від заднього невеликим виступом, тож таким чином можна утримувати речі в суто відведеному їм місці. За відсутності ємностей відсік слугує додатковим об’ємом для підручної поклажі
тест-драйв Mazda 6, SkyActiv-X Mazda
Під невеличкою кришкою боксу між передніми сидіннями Mazda 6 заховали всі слоти для підключення зовнішніх носіїв. Причому всі вони підписані. Є один AUX-вхід, два USB (біла піктограмка біля одного з них підказує, який потрібно використовувати для підключення Android Auto), отвір для SD-картки зі своєю кришечкою і розетка на 12 В, також із кришечкою, оснащеною невеличким язичком. До речі, на нових Mazda 6 гумова кришка SD-слоту отримала помаранчеву ручку, за допомогою якої слот легше відкривати… враховуючи, що вона дивиться в глуху стінку боксу. Дно відсіку вкрите ковроліном
тест-драйв Mazda 6, Mazda Mazda CX-3
На кришечці розетки Mazda 6 вказані напруга (“12 V”) і потужність (“120 W”) роз’єму. Перевернутий догори дригом надпис зорієнтований вочевидь на задніх пасажирів
тест-драйв Mazda 6, Mazda 2 SkyActiv-X
Щоб не красти корисний простір боксу між передніми сидіннями Mazda 6, внутрішня сторона його кришки має увігнуту форму. Зверніть увагу, що краєчки кришки частково обшиті ворсом. Це зроблено для того, щоб під час закриття вона не стукотіла
тест-драйв Mazda 6, Mazda 2021
Ручка речового відсіку Mazda 6 пофарбована в сріблястий колір, а сам речовий відсік відкривається незвичним чином – на себе і вліво. Простір у ногах всіх чотирьох пасажирів підсвічується
SkyActiv-X
Речовий відсік Mazda 6 не надто великих розмірів, трохи неправильної форми, зате обшитий всередині чимось на зразок велюру

Також тест-драйв Mazda 6 дав чергову нагоду покористуватися новою смарт-карткою, яку ви вже могли бачити в моїх публікаціях по Mazda CX-30 чи модернізованій CX-5. Боковини картки оздоблені хромом. Натомість та, де розташовані кнопки, має чорну глянцеву поверхню. Кнопок дві – перемикач блокування/розблокування дверей, розділений тактильним виступом, а також окреме розблокування кришки багажника. З лицьової поверхні картка прикрашена хромованою емблемою марки. У задній частині ключа знаходиться вушко для приєднання картки до решти ключів. На цьому ж вушці знаходиться слайдер розблокування кришки картки, під якою розташовано фізичний ключ для доступу в салон на випадок відмови електроніки.

Mazda CX-3 2021
Така смарт-картка із системою безключового доступу входить у комплектації всіх Mazda 6, крім двох базових. Перші машини після рестайлінгу 2018 року ще мали картку старого зразка. Блок вирізняє хромована емблема марки з лицьової сторони, а також хромовані верхня і нижні сторони з вушком на останній для кріплення до брелка
Mazda 3 SkyActiv
Слайдер у вушці смарт-картки Mazda 6 допомагає розблокувати кришку, під якою знаходиться фізичний ключ до авто
CX-5 2021
На боковині смарт-картки Mazda 6, оздобленій чорним глянцевим пластиком, знаходиться дві кнопки. Одна з них об’єднує в собі блокування та розблокування всіх замків. Різні позиції кнопки можна розрізнити і тактильно за допомогою виступу між ними. Друга кнопка дозволяє окремо розблокувати лише кришку багажника

Та попри всі виявлені нюанси Mazda 6 все одно не почала виглядати дешево. Навпаки – протягом усього тижневого тест-драйву мене переслідувало відчуття дотичності до чогось сакрального. Відсутність камер колового огляду повністю компенсується передніми і задніми парктроніками, доповненими камерою заднього огляду. Тому в просторі легко орієнтуєшся за звуковими сигналами, доповненими схематичною картинкою на екрані мультимедіа. Як передні, так і задні підголівники можна відрегулювати у межах чотирьох положень. Щоправда, якщо спереду людина зростом 1,9 м. вже відчуває маківкою присутність стелі, то ззаду вона взагалі не може нормально сидіти. Додам лише, що у варіанті без люка високі передні пасажири вже почуватимуться значно просторіше. Два крайніх місця призначені максимум для людей зростом 1,8 м. А от центральне місце заднього ряду буде зручним хіба що для дітей або дуже низького дорослого.

Mazda CX-3
Карти задніх дверей Mazda 6 оформлені не гірше, ніж передні, протилежність чому часто можна побачити навіть на однокласниках цього седана. З функціонального боку задні карти також не поступаються переднім, хіба що кнопка електросклопідіймача одна. Але в торці задніх дверей є білий перемикач дитячого замка. Пересунувши його в нижнє положення, пасажири другого ряду не зможуть відчинити двері зсередини
тест-драйв Mazda 6, Mazda 6 Auto Ria
На жаль, задній ряд Mazda 6 не передбачений для людей високого зросту. Маючи 1,8 м., сидіти зручно, а от із 1,9 м. голова впирається в стелю
Mazda CX-3 Mazda 3
Між спинками і подушкою заднього дивана Mazda 6 знаходяться отвори до кріплень дитячих сидінь. Вони прикриті спеціальними кришками з невеличким вирізом, щоб їх було зручніше демонтувати. Піктограмки на кришках і в отворах підказують, що за ними знаходиться
Mazda CX6
На задній поличці Mazda 6 знаходяться дві кришки з позначеннями “TOP TETHER”. Це ще один варіант кріплення дитячих сидінь. Щоб їх відкрити, у передній частині основи кріплень передбачено заглиблення
Mazda 6 2021
Так виглядають кріплення “TOP TETHER” на задній поличці Mazda 6
Mazda 6
Більша половина центрального підлокітника заднього ряду Mazda 6 являє собою кришку боксу, обшитою шкірою з прострочуванням. У передній частині підлокітника вмонтували два підсклянника з трьома гумовими фіксаторами в кожному, а також дві кнопки увімкнення стандартної для авто опції підігріву крайніх місць другого ряду. Підігрів триступеневий, тож кожна має по три помаранчевих індикатора. Обидві кнопки поєднані сріблястою рамкою
Mazda UA
Бокс у центральному підлокітнику заднього ряду Mazda 6 має невеликий об’єм, зате його дно встелене ковроліном. Крім цього, сюди вмонтовані два слоти USB із силою струму 2,1 А, призначених для зарядки електронних гаджетів
Mazda 6
Деталі ергономіки заднього ряду Mazda 6. Для одного з кріплень паска безпеки середнього пасажира (“CENTER”) передбачена спеціальне заглиблення, завдяки якому кріплення легше намацати під собою. До того ж на нього не сядеш випадково, вмощуючись посередині ряду. Цікавий нюанс – кнопка розблокування паска на правому кріпленні червона, тоді як на лівому – чорна
Mazda CX CX-3
Пасажири заднього ряду Mazda 6 можуть скористатися окремими дефлекторами обдуву. Керування напрямками потоків повітря аналогічне до передніх дефлекторів. Центральна частина дефлекторів оздоблена чорним глянцевим пластиком, а заслінки обнесені хромованою рамкою
Mazda CX-5 SkyActiv-X 2021
Тильні сторони спинок передніх сидінь Mazda 6 декоровані сріблястими планками. Заглиблення в твердих пластикових спинках додають зайві міліметри для колін пасажирів позаду. Стінка кишеньки нижче, на відміну від багатьох інших авто, має тверду основу і кріпиться до спинки за допомогою гумок
Маздаа 6
Задній ряд Mazda 6 також освітлюється світлодіодними лампочками. Кожна з них вмикається окремою кнопкою
Mazda 6 test
Ручки над задніми дверними отворами Mazda 6 доповнені гачками для одягу
Mazda 2021
Оснащена електроприводом шторка заднього вікна Mazda 6 піднімається за допомогою кнопки, але опуститися може й автоматично, щойно водій увімкне задній хід

Маю претензію і до функції складання спинок заднього ряду. Для цього треба відкрити кришку багажника, потягнути за відповідну ручку над його отвором, а потім підійти з боку задніх дверей і вручну скласти спинки. Мені здається, що суто заради статусу вже краще було встановити якісь важелі на самих спинках, аби складати їх в один крок.

тест-драйв Mazda 6, Mazda 6 Autoria
Об’єм багажника Mazda 6 із турбомотором чомусь менший – 429 л. проти 480 в інших версій
Mazda 6 X
Позаду лівої колісної арки Mazda 6 є невеличкий ящичок і поличка для поклажі. Дно останньої має нерівний профіль, завдяки чому тут зручно тримати й діставати навіть дрібні предмети. Крім цього, речі більшого розміру можна зафіксувати кліпсою
Mazda 2 CX
З правого боку багажника Mazda 6 ящичка немає, зате поличка ширша
CX-3 SkyActiv-X
Щоб піднімати підлогу багажника Mazda 6, у її ковроліні передбачено два вирізи під пальці
Mazda SkyActiv CX-3
В органайзері під підлогою багажника Mazda 6 знайшлося місце під парочку буксирувальних петель, а також під компресор, що являє собою частину стандартного ремкомплекту коліс
Mazda 3 Mazda CX-3
Підлога багажного відсіку Mazda 6 легко виймається. Під її задньою частиною можна знайти гак із ломиком на іншому кінці
автомобіль Mazda
Вийнявши органайзер і корпуси бокових ящичків, бачимо, що під ними ще залишилася ніша під запасне колесо Mazda 6, а також кронштейн його кріплення
Mazda кросовер
Щоб розблокувати замки спинок заднього ряду Mazda 6, потрібно потягнути на себе такі важелі з боку відкритого багажника
Mazda 5 CX 2021
Спинки заднього ряду Mazda 6 складаються у пропорції 1/3 і 2/3. Але незручно, що опускати їх униз доводиться вручну
CX-5 auto
Склавши спинки заднього ряду Mazda 6, отримуємо рівну підлогу. Та й отвір у салон не дуже обмежений силовими конструкціями

Тест-драйв Mazda 6: чи змінилося щось у техніці Mazda 6?

Ось я й підійшов до найцікавішого. До силового агрегата тестової Mazda 6. По суті це той самий двигун, що встановлюється на великий кросовер CX-9. Проте завдяки меншій масі седана із ним він робить чудеса. Маючи 2,5 л. об’єму, доповнених турбіною, авто витягує з них 231 к. с. на 5000 об./хв. Та що важливіше – буквально вантажний крутний момент у 420 Нм доступний вже на 2000 об./хв.! На відміну від решти безумовно компетентних українських автожурналістів, я підійшов до цього з боку практичності. Адже неважливо, наскільки легше стало робити обгони на заміських трасах чи наскільки різко тепер можна стартувати зі світлофора. З усім цим добре справлявся і старий 2,5-літровий двигун на 194 к. с. А от безшумно їхати на низьких обертах за міської швидкості в 50 км./год. – заслуга нового мотора. Він має практично рівномірну тягу на всьому діапазоні швидкостей 0-50 км./год. Він не дозволяє собі видавати зайвих звуків навіть на 80 км./год. І, як виявилося, заводські показники витрат пального не надто перевищені. В умовах змішаного циклу, переважно міськими вулицями з рідкісними крейсерськими 80 км./год. вдалося вкластися у 9,8 л./100 км.! Знову ж таки – чи не заслуга це нового мотора, який зайвий раз не підніматиме оберти вище, ніж треба? Якщо ж вас досі гризе питання динамічних показників, то до 100 км./год. Mazda 6 з турбіною розганяється за 7 с. (на 1,1 с. швидше, ніж авто без турбіни), а максимальна швидкість дорівнює 239 км./год. (+11 км./год.). Остання характеристика взагалі не повинна цікавити українських водіїв, адже я не втомлююся повторювати, що в Україні немає доріг, на яких можна розігнатися швидше 130 км./год. А от розгін… розгін вражає і супроводжується бадьорим бурчанням двигуна і свистом турбіни. Під час розгону і активного сповільнення її звук нагадує літак, що злітає чи приземляється. Інколи навіть намагаєшся спеціально заїхати на вільну дорогу, де можеш активно дотиснути до дозволених швидкісних рамок.

Mazda 6 Mazda 3
В усіх комплектаціях двигун Mazda 6 запускається кнопкою “START STOP engine”. Вона декорована хромованим обладунком, а колір індикатора на ній надає додаткову інформацію. Наприклад, помаранчевий свідчить, що запущена лише електроніка, двигун вимкнений
Mazda CX-3 CX-5
У нижній частині торпедо Mazda 6, біля водійських дверей розташовано важелі розблокування лючка паливного бака (зліва) і капота (справа). Вони різновеликі за розмірами, щоб їх можна було намацати на дотик – лівий довший і вужчий. Піктограмки на їхній поверхні знаходяться на спеціальних подіумах, щоб водій міг за потреби розрізнити важелі візуально
тест-драйв Mazda 6, Mazda 6 sedan
Тестова Mazda 6 комплектувалася 2,5-літровим турбодвигуном, що видає 231 к. с. і 420 Нм. Про новий мотор говорить і його кришка під капотом – на ній красується надпис червоними буквами “TURBO”
Mazda 6 CX
З внутрішнього боку лючка паливного бака Mazda 6 зникла наклейка, де вказувалися належний тип пального. Пробка горловини кріпиться до лючка за допомогою пластикового тросика, а у відкритому стані для її фіксації на лючку пристосовано спеціальний кронштейн

Незалежно від двигуна на Mazda 6 встановлюють 6-ступеневий автомат. Паузи між перемиканнями відчуваються, проте не дратують. За допомогою ручного режиму зручно гальмувати мотором, адже один поштовх важеля вперед змушує машину злегка клюнути носом і ефективно сповільнюватися. А от для розгону я цей режим не використовував – автомат і сам непогано справляється. Допомагають і підкермові пелюстки. Навіть не переводячи важіль у мануальний режим, тягну на себе лівий пелюсток і відчуваю наче поштовх ззаду. Повернутися в режим «D» легко, застинувши на кілька секунд правий пелюсток.

тест-драйв Mazda 6, Mazda Mazda6
З усіма трьома двигунами встановлюється виключно 6-ступенева АКП. Майданчик її важеля виглядає дуже охайно. Чорний глянцевий пластик, хромований обідок куліси, шкіряна обшивка важеля з прострочуванням сірою ниткою – все максимально елегантно. А от сам селектор виглядає так, наче його відполірований наконечник обтягнули двома шматками шкіри. Зліва від селектора знаходяться позначки положень разом із помаранчевими індикаторами. Вище них – перемикач Shift Lock. Для всіх бензинових двигунів пропонується система Drive Select. Її сріблястий перемикач має помаранчеву підсвітку, а також два положення – “SPORT” і “-“. Штовхаючи його вперед чи назад, можна підключити спортивний режим перемикання КП або відключити його

Mazda 6, навіть з турбіною, комплектується виключно переднім приводом. Однак високий центральний тунель дає підставу думати, що на якихось ринках авто могло мати повний. Ну, або принаймні планувалося, що воно його матиме.

Mazda 6 UA
Щоб перевести селектор АКП Mazda 6 з положення “P” в інше, потрібно затиснути кнопку в його передній частині. На фото зліва можна помітити решітку датчика температури в салоні системи мікроклімату

Ще трохи, і актуальний зразок керма Mazda 6 поступиться місцем новому. Імовірно такому, як на Mazda CX-30. Тим не менше, я повністю задоволений і цим. Правильний профіль, діаметр і навіть дизайн. Це один із елементів, які провокують натиснути педаль газу сильніше та пройти поворот на більшій швидкості. Однак це не божевільна CX-3, й довгий кузов нагадує, що на цій машині так само приємно їхати розважливо, з почуттям власної гідності, коли нікому нічого доводити вже не треба.

Спереду в Mazda 6 встановлюється класичний McPherson, тоді як ззаду цивілізована незалежна багатоважільна підвіска. І така «цивілізованість» іноді зайва на наших дорогах. Адже здебільшого цей седан – м’який і комфортабельний автомобіль. Навіть на 19-дюймових дисках. А от серії дрібних нерівностей та широких стиків машина відпрацьовує незначними ударами. Відчувається, що конструктори на такі дороги не надто розраховували. Не можу порекомендувати активно заходити в повороти на гребенях асфальту або бруківці. У цьому випадку задок легко може переставити. Більше того, одного разу задок переставило на Столичному шосе при швидкості 80 км./год. Таке собі враження… З іншого боку, кермо, про яке я вже згадував, чудово доповнює налаштування підвіски на рівних швидкісних дорогах. Mazda 6 почувається ідеально на Бориспільській або Житомирській трасі.

Попри більшу потужність нового двигуна Mazda 6, конструкцію гальм вирішили не вдосконалювати. З огляду на реалії руху в українських містах і на трасах це цілком доцільне рішення. Адже якщо ти протиснеш ліву педаль хоч трохи сильніше, ніж треба, автомобіль вирішить, що водій бажає зупинитися тут і зараз. І байдуже, що тіло стрімко прагне вилетіти через лобове: хотів зупинитися – зупиняйся. Між іншим, це зайва причина користуватися пасками безпеки, які наші водії так не люблять. Нагадаю – спереду встановлені дискові вентильовані гальма, тоді як ззаду – просто дискові. І якщо діаметр передніх дисків дорівнює 297 мм., то задніх – 278. Одним словом, на такі гальма гріх жалітися навіть із 231-сильним мотором.

Тест-драйв Mazda 6: висновки і конкуренти

А тепер давайте начистоту про переваги і недоліки Mazda 6 із турбодвигуном. До позитивних сторін я віднесу чудове поєднання респектабельності та спортивності в дизайні кузова, неймовірна висока якість виконання деталей у салоні, відчуття престижу, яке постійно мене переслідувало за кермом цього седана, а також… ураганна динаміка, яка особливо відчувається на наших вузьких дорогах із низькою якістю покриття. Іноді стає навіть страшно від розгону.

тест-драйв Mazda 6, Mazda 6 Skyactiv
Дві хромованих банки глушників під заднім бампером Mazda 6 виглядають ефектно

А от стосовно недоліків я конкретизую більше. Ключовим із них, як на мене, є співвідношення моторів і комплектацій. Ви не зможете трохи зекономити, бажаючи придбати топову версію Mazda 6. Вона, як і третій рівень оснащення йдуть виключно в парі з турбомотором. Атмосферник на 194 к. с. тепер пропонується суто в другому рівні Style+. А це означає, що замість розумної адаптивної системи освітлення ALH стоятиме простіша AFS, не буде вентиляції сидінь, сонцезахисної шторки на задньому вікні, проекційного дисплея ADD та багатьох інших важливих і менш важливих плюшок. У той же час дві найдорожчі версії тепер позбавлені двох цікавих електронних помічників: системи рекуперації енергії i-Eloop та системи зупинки двигуна на короткотривалих зупинках i-Stop. Ще й система колового огляду зникла з усіх авто, безвідносно до комплектації. Треба визнати, що Mazda 6 явно пройшла через процедуру оптимізації, що не дуже позитивно позначилося на свободі вибору. Але у всьому цьому все одно є позитивний момент. Якби я зараз про це не сказав, а ви б пішли проїхатися на Mazda 6, то вас нічого б не збентежило. Седан тримає голову настільки високо і дивиться вперед настільки впевнено, що за його комфорт і поведінку на дорозі навіть я пробачаю йому все перераховане.

Ще один цікавий момент – конкуренція. У попередньому тест-драйві я змушений був визнати, що за своїм технічним оснащенням Mazda 6 була найвигіднішою покупкою, адже коштувала дешевше за конкурентів. Чи додалися якісь цікаві прямі конкуренти після появи нового мотора? Що ж, гарні новини! Mazda 6 з 2,0-літровим 165-сильним двигуном досі дешевше конкурентів, маючи станом на 28.08.2021 року вартість 27 534$. Ще одна гарна новина – схоже, що 194-сильні версії у максимальній комплектації ще є в автосалонах за ціною 40 832$. Тож рекомендую поспішити, якщо хочете вирвати собі упаковане авто з більш-менш адекватним двигуном. Але ключовий конкурент – Toyota Camry – наступає на п’яти. Маючи 2,5-літровий двигун, цей японець трохи потужніший – 207 к. с. До того ж його автомат має 8 швидкостей. Щоправда, у базовій комплектації Comfort Camry відчутно дорожча – 29 166$. У такій ситуації наче й не дуже зрозуміло, що краще брати. Але я скажу так. Коли обираєш Mazda 6, в очах оточуючих ти виглядаєш як людина, яка осмислено обрала своє авто. Коли обираєш Toyota Camry, ти береш її тому, що її беруть всі.

Тест-драйв Mazda 6: технічні характеристики

Характеристики кузова
Довжина/Ширина (враховуючи/не враховуючи дзеркальця)/Висота, мм4870/(1840/2090)/1450
Колісна база, мм1830
Передня/Задня колія (з дисками R19), мм1595/1595
Висота салону на рівні передніх/задніх сидінь, мм975/942
Ширина салону на рівні передніх/задніх сидінь, мм1420/1400
Об’єм багажного відділення, л429
Глибина багажника (з розкладеними/складеними спинками заднього ряду), мм1190/1961
Ширина багажника (від арки до арки), мм1000
Споряджена/Повна маса, кг1578/2084
Максимальне навантаження на передню/задню вісь, кг1123/1061
Максимальна маса причепа, не/ оснащеного (нахил 12%) гальмами, кг680/1600
Дорожній просвіт, мм165
Радіус розвороту (між бордюрами/від стіни до стіни), м5,6/6
Коефіцієнт лобового опору, Cx0,295
Об’єм паливного бака, л62,2
Характеристики двигуна
Тип двигуна, кількість циліндрів/клапанів на циліндрІнжекторний з безпосереднім впорскуванням, 4/4
Робочий об’єм, л (куб см), наявність наддуву2,5 (2488), Turbo
Ступінь стиснення10,5:1
Потужність, кВт (к с) / об/хв170 (231) / 5000
Крутний момент, Нм / об/хв420 / 2000
Характеристики трансмісії
Тип КП6-ступенева автоматична
Тип приводуПередній
Характеристики ходової
Передня/Задня підвіскаТипу McPherson/Незалежна багатоважільна
Передні/Задні гальмаДискові вентильовані/Дискові
Діаметр передніх/задніх дисків, мм297/278
Шиномонтажний ремкомплектЕлектрокомпресор і герметик
Експлуатаційні характеристики
Максимальна швидкість, км/год239
Розгін 0-100 км/год, с7
Витрати пального (місто/траса/комбінований, NEDC), л/100 км10,7/5,9/7,7
Тип пальногоА-95
Викиди CO2 у комбінованому циклі NEDC, г/км181
Екологічні нормиEuro V