Чи дійсно потрібна була модифікація з турбіною?

Якщо ви хоч трохи цікавитеся автомобілями Mazda, то, певно, ви чули про появу нового двигуна для середньорозмірного седана цього виробника – моделі 6. Якщо ж не цікавилися, вам про це могли розповісти численні борди, розвішані, зокрема, по Києву. Але опустимо сам факт появи мотора і його характеристики – це я залишу наостанок. Перед цим розглянемо, чи відрізняється найпотужніша Mazda 6 від менш потужної сестри візуально. І вже потім я запропоную свої міркування навіщо взагалі імпортеру треба було морочитися з таким силовим агрегатом.

Mazda 6 2021
Передні крила Mazda 6 повертають у ті славні часи, коли кузов понтонного типу був чимось свіжим. Якщо ви розумієте про що я 🙂

Чи відрізняються зовні Mazda 6 з турбомотором?

Чи можна визначити Mazda 6 з турбодвигуном у дорожньому потоці? Можна, проте це дещо складнувато, адже машина майже ніяк не видає наявність під капотом значно потужнішого мотора. Тим не менше, один нюанс є – сонячний люк у даху. Під час попереднього тест-драйву Mazda 6 мене здивувало, що на такий доволі респектабельний седан не встановлюють люк. Однак тоді я скинув це на те, що люки в наш час доволі беззмістовна функція, якою насправді дуже рідко користуються. І ось, у мене на тесті нова версія Mazda 6. І тут люк уже є. Щоправда, виключно з найпотужнішим мотором. Є ще декілька змін, які, мені здається, здобули всі Mazda 6 – не лише варіанти з турбіною. І зміни ці у шильдиках на кришці багажника. По-перше, надпис Mazda 6 здобув прямий шрифт замість класичного косого. А з протилежного боку від нього шильдик «Skyactive Technology» поступився місцем «SKYACTIV-G». Варто додати, що комплектації авто суттєво видозмінені, хоча їхня кількість не змінилася. Це чотири версії – «Touring», «Style+», «Premium+» і «Top+». Суть змін я проясню нижче у розділі, присвяченому технічній частині седана.

Mazda 6 2020
Протитуманні фари Mazda 6 заховані в блоці головної оптики. Але й окремого перемикача для них також немає. Вважається, що вони вмикаються разом із ближнім світлом
Mazda 6
Бокові вікна Mazda 6 оздоблені хромом
Mazda6
Прямий шрифт назви авто на кришці багажника – ключова зовнішня відмінність найновіших Mazda 6
Mazda 6 2022
Малопомітна деталь – після останнього рестайлінгу задній бампер Mazda 6 повністю фарбується у колір кузова. Тепер тут немає чорних пластикових вставок

Чи відрізняється Mazda 6 turbo в салоні?

Чи можна впізнати Mazda 6 з турбодвигуном, сівши всередину? Крім того ж таки люка, навряд. Зате всі «шістки», які постачаються на наш ринок після появи турбомотора, відрізняються від раніших версій. Адже у них уже немає CD-приводу, на який я до цього звертав увагу. Ретрогради будуть розчаровані, але у ніші під центральною консоллю стало більше місця. А це вагома перевага для легковиків, у яких немає безлічі відсіків, як у практичніших кросоверів. Само собою на блоці керування салонним освітленням з’явився слайдер сонячного люка. Натиснувши на нього, люк привідкриється у режим провітрювання. Потягнувши слайдер назад, люк повністю відкриється, сховавшись у порожнині стелі. Щоб закрити його, потрібно просто штовхнути слайдер уперед. Як на поверхні, так і з обидвох боків слайдера є зручні заглибини, за які легко чіпляється палець. Однак є у люка і один ергономічний недолік. Зважаючи на те, що передні стійки сильно завалені, площина даху зміщена назад. Таким чином, щоб відкрити шторку люка, потрібно сильно тягнутися рукою назад. Але нехай люк і з’явився, натомість зникли окремі динаміки системи гучного зв’язку. Замість них тепер заглушки, а звук дзвінка транслюється через штатну аудіосистему.

Mazda 6 2012
Раніше я вже зауважував, що сидіння Mazda 6 нагадують мені крісла авто родом з 1970-х

З центрального екрана панелі приладів вирішили прибрати дублювання показників бортового комп’ютера. Тепер їх можна переглянути лише по центру електронного спідометра, перемикаючи кнопкою «INFO» на кермі.

купити Мазда 6
З-під центральної консолі прибрали CD-приймач, тож тепер диски не послухаєш, зате вищою стала ніша

На пульті зліва від керма менше кнопок. Наприклад, систему «i-Stop» тепер не можна відключити вручну. Адже на автомобілі з турбодвигуном вона не встановлюється. А от система колового огляду чомусь взагалі зникла. Особисто для мене це незрозумілий крок. Можливо, власники мало нею користувалися?..

Також Mazda 6 тепер ідуть з новою смарт-карткою, яку ви вже могли бачити за тест-драйвами Mazda CX-30 чи модернізованої CX-5. Боковини картки оздоблені хромом. Натомість та, де розташовані кнопки, має чорну глянцеву поверхню. Кнопок дві – перемикач блокування/розблокування дверей, розділений тактильним виступом, а також окреме розблокування кришки багажника. З лицьової поверхні картка прикрашена хромованою емблемою марки. У задній частині ключа знаходиться вушко для приєднання картки до решти ключів. На цьому ж вушці знаходиться слайдер розблокування кришки картки, під якою розташовано фізичний ключ для доступу в салон на випадок відмови електроніки.

Та попри всі виявлені нюанси Mazda 6 все одно не почала виглядати дешево. Навпаки – протягом усього тижневого тест-драйву мене переслідувало відчуття дотичності до чогось сакрального. Відсутність камер колового огляду повністю компенсується передніми і задніми парктроніками, доповненими камерою заднього огляду. Тому в просторі легко орієнтуєшся за звуковими сигналами, доповненими схематичною картинкою на екрані мультимедіа. Як передні, так і задні підголівники можна відрегулювати у межах чотирьох положень. Щоправда, якщо спереду людина зростом 1,9 м. вже відчуває маківкою присутність стелі, то ззаду вона взагалі не може нормально сидіти. Додам лише, що у варіанті без люка високі передні пасажири вже почуватимуться значно просторіше. Два крайніх місця призначені максимум для людей зростом 1,8 м. А от центральне місце заднього ряду буде зручним хіба що для дітей або дуже низького дорослого.

Mazda 6 Auto Ria
На жаль, задній ряд Mazda 6 не передбачений для людей високого зросту. Маючи 1,8 м., сидіти зручно, а от із 1,9 м. голова впирається в стелю

Маю претензію і до функції складання спинок заднього ряду. Для цього треба відкрити кришку багажника, потягнути за відповідну ручку над його отвором, а потім підійти з боку задніх дверей і вручну скласти спинки. Мені здається, що суто заради статусу вже краще було встановити якісь важелі на самих спинках, аби складати їх в один крок.

Mazda 6 Autoria
Об’єм багажника Mazda 6 із турбомотором чомусь менший – 429 л. проти 480 в інших версій

Чи змінилося щось у техніці Mazda 6?

Ось я й підійшов до найцікавішого. До силового агрегата тестової Mazda 6. По суті це той самий двигун, що встановлюється на великий кросовер CX-9. Проте завдяки меншій масі седана із ним він робить чудеса. Маючи 2,5 л. об’єму, доповнених турбіною, авто витягує з них 231 к. с. на 5000 об./хв. Та що важливіше – буквально вантажний крутний момент у 420 Нм доступний вже на 2000 об./хв.! На відміну від решти безумовно компетентних українських автожурналістів, я підійшов до цього з боку практичності. Адже неважливо, наскільки легше стало робити обгони на заміських трасах чи наскільки різко тепер можна стартувати зі світлофора. З усім цим добре справлявся і старий 2,5-літровий двигун на 194 к. с. А от безшумно їхати на низьких обертах за міської швидкості в 50 км./год. – заслуга нового мотора. Він має практично рівномірну тягу на всьому діапазоні швидкостей 0-50 км./год. Він не дозволяє собі видавати зайвих звуків навіть на 80 км./год. І, як виявилося, заводські показники витрат пального не надто перевищені. В умовах змішаного циклу, переважно міськими вулицями з рідкісними крейсерськими 80 км./год. вдалося вкластися у 9,8 л./100 км.! Знову ж таки – чи не заслуга це нового мотора, який зайвий раз не підніматиме оберти вище, ніж треба? Якщо ж вас досі гризе питання динамічних показників, то до 100 км./год. Mazda 6 з турбіною розганяється за 7 с. (на 1,1 с. швидше, ніж авто без турбіни), а максимальна швидкість дорівнює 239 км./год. (+11 км./год.). Остання характеристика взагалі не повинна цікавити українських водіїв, адже я не втомлююся повторювати, що в Україні немає доріг, на яких можна розігнатися швидше 130 км./год. А от розгін… розгін вражає і супроводжується бадьорим бурчанням двигуна і свистом турбіни. Під час розгону і активного сповільнення її звук нагадує літак, що злітає чи приземляється. Інколи навіть намагаєшся спеціально заїхати на вільну дорогу, де можеш активно дотиснути до дозволених швидкісних рамок.

Mazda 6 sedan
Тестова Mazda 6 комплектувалася 2,5-літровим турбодвигуном, що видає 231 к. с. і 420 Нм. Про новий мотор говорить і його кришка під капотом – на ній красується надпис червоними буквами “TURBO”

Незалежно від двигуна на Mazda 6 встановлюють 6-ступеневий автомат. Паузи між перемиканнями відчуваються, проте не дратують. За допомогою ручного режиму зручно гальмувати мотором, адже один поштовх важеля вперед змушує машину злегка клюнути носом і ефективно сповільнюватися. А от для розгону я цей режим не використовував – автомат і сам непогано справляється. Допомагають і підкермові пелюстки. Навіть не переводячи важіль у мануальний режим, тягну на себе лівий пелюсток і відчуваю наче поштовх ззаду. Повернутися в режим «D» легко, застинувши на кілька секунд правий пелюсток.

Mazda Mazda6
З усіма трьома двигунами встановлюється виключно 6-ступенева АКП. Майданчик її важеля виглядає дуже охайно. Чорний глянцевий пластик, хромований обідок куліси, шкіряна обшивка важеля з прострочуванням сірою ниткою – все максимально елегантно. А от сам селектор виглядає так, наче його відполірований наконечник обтягнули двома шматками шкіри. Зліва від селектора знаходяться позначки положень разом із помаранчевими індикаторами. Вище них – перемикач Shift Lock. Для всіх бензинових двигунів пропонується система Drive Select. Її сріблястий перемикач має помаранчеву підсвітку, а також два положення – “SPORT” і “-“. Штовхаючи його вперед чи назад, можна підключити спортивний режим перемикання КП або відключити його

Mazda 6, навіть з турбіною, комплектується виключно переднім приводом. Однак високий центральний тунель дає підставу думати, що на якихось ринках авто могло мати повний. Ну, або принаймні планувалося, що воно його матиме.

Ще трохи, і актуальний зразок керма Mazda 6 поступиться місцем новому. Імовірно такому, як на Mazda CX-30. Тим не менше, я повністю задоволений і цим. Правильний профіль, діаметр і навіть дизайн. Це один із елементів, які провокують натиснути педаль газу сильніше та пройти поворот на більшій швидкості. Однак це не божевільна CX-3, й довгий кузов нагадує, що на цій машині так само приємно їхати розважливо, з почуттям власної гідності, коли нікому нічого доводити вже не треба.

Спереду в Mazda 6 встановлюється класичний McPherson, тоді як ззаду цивілізована незалежна багатоважільна підвіска. І така «цивілізованість» іноді зайва на наших дорогах. Адже здебільшого цей седан – м’який і комфортабельний автомобіль. Навіть на 19-дюймових дисках. А от серії дрібних нерівностей та широких стиків машина відпрацьовує незначними ударами. Відчувається, що конструктори на такі дороги не надто розраховували. Не можу порекомендувати активно заходити в повороти на гребенях асфальту або бруківці. У цьому випадку задок легко може переставити. Більше того, одного разу задок переставило на Столичному шосе при швидкості 80 км./год. Таке собі враження… З іншого боку, кермо, про яке я вже згадував, чудово доповнює налаштування підвіски на рівних швидкісних дорогах. Mazda 6 почувається ідеально на Бориспільській або Житомирській трасі.

Попри більшу потужність нового двигуна Mazda 6, конструкцію гальм вирішили не вдосконалювати. З огляду на реалії руху в українських містах і на трасах це цілком доцільне рішення. Адже якщо ти протиснеш ліву педаль хоч трохи сильніше, ніж треба, автомобіль вирішить, що водій бажає зупинитися тут і зараз. І байдуже, що тіло стрімко прагне вилетіти через лобове: хотів зупинитися – зупиняйся. Між іншим, це зайва причина користуватися пасками безпеки, які наші водії так не люблять. Нагадаю – спереду встановлені дискові вентильовані гальма, тоді як ззаду – просто дискові. І якщо діаметр передніх дисків дорівнює 297 мм., то задніх – 278. Одним словом, на такі гальма гріх жалітися навіть із 231-сильним мотором.

Висновки і конкуренти

А тепер давайте начистоту про переваги і недоліки Mazda 6 із турбодвигуном. До позитивних сторін я віднесу чудове поєднання респектабельності та спортивності в дизайні кузова, неймовірна висока якість виконання деталей у салоні, відчуття престижу, яке постійно мене переслідувало за кермом цього седана, а також… ураганна динаміка, яка особливо відчувається на наших вузьких дорогах із низькою якістю покриття. Іноді стає навіть страшно від розгону.

Mazda 6 Skyactiv
Дві хромованих банки глушників під заднім бампером Mazda 6 виглядають ефектно

А от стосовно недоліків я конкретизую більше. Ключовим із них, як на мене, є співвідношення моторів і комплектацій. Ви не зможете трохи зекономити, бажаючи придбати топову версію Mazda 6. Вона, як і третій рівень оснащення йдуть виключно в парі з турбомотором. Атмосферник на 194 к. с. тепер пропонується суто в другому рівні Style+. А це означає, що замість розумної адаптивної системи освітлення ALH стоятиме простіша AFS, не буде вентиляції сидінь, сонцезахисної шторки на задньому вікні, проекційного дисплея ADD та багатьох інших важливих і менш важливих плюшок. У той же час дві найдорожчі версії тепер позбавлені двох цікавих електронних помічників: системи рекуперації енергії i-Eloop та системи зупинки двигуна на короткотривалих зупинках i-Stop. Ще й система колового огляду зникла з усіх авто, безвідносно до комплектації. Треба визнати, що Mazda 6 явно пройшла через процедуру оптимізації, що не дуже позитивно позначилося на свободі вибору. Але у всьому цьому все одно є позитивний момент. Якби я зараз про це не сказав, а ви б пішли проїхатися на Mazda 6, то вас нічого б не збентежило. Седан тримає голову настільки високо і дивиться вперед настільки впевнено, що за його комфорт і поведінку на дорозі навіть я пробачаю йому все перераховане.

Ще один цікавий момент – конкуренція. У попередньому тест-драйві я змушений був визнати, що за своїм технічним оснащенням Mazda 6 була найвигіднішою покупкою, адже коштувала дешевше за конкурентів. Чи додалися якісь цікаві прямі конкуренти після появи нового мотора? Що ж, гарні новини! Mazda 6 з 2,0-літровим 165-сильним двигуном досі дешевше конкурентів, маючи станом на 28.08.2021 року вартість 27 534$. Ще одна гарна новина – схоже, що 194-сильні версії у максимальній комплектації ще є в автосалонах за ціною 40 832$. Тож рекомендую поспішити, якщо хочете вирвати собі упаковане авто з більш-менш адекватним двигуном. Але ключовий конкурент – Toyota Camry – наступає на п’яти. Маючи 2,5-літровий двигун, цей японець трохи потужніший – 207 к. с. До того ж його автомат має 8 швидкостей. Щоправда, у базовій комплектації Comfort Camry відчутно дорожча – 29 166$. У такій ситуації наче й не дуже зрозуміло, що краще брати. Але я скажу так. Коли обираєш Mazda 6, в очах оточуючих ти виглядаєш як людина, яка осмислено обрала своє авто. Коли обираєш Toyota Camry, ти береш її тому, що її беруть всі.