Яким чином підтримують актуальність Mazda CX-9?

Mazda CX-9 вже навряд може називатися новою моделлю. Та й тест-драйв цього кросовера я вже проводив кілька років тому. То що мотивувало знову повернутися до топового авто модельного ряду Мазда? Вочевидь, причиною послугувала сучасна філософія японських автовиробників, які вже існуючий хороший продукт намагаються довести до максимально ідеального стану, здійснюючи регулярні мікромодернізації. Таким чином, з моменту мого останнього тест-драйву CX-9 на український ринок спершу вивели багатшу комплектацію (нагадаю, що на початку кросовер продавався лише в одній), потім у 2020 році відбулася перша модернізація, що не зачепила зовнішності авто взагалі. І нарешті, у 2021, автомобіль ще більше доопрацювали, було додано простішу комплектацію, тоді як серединна, що пропонувалася із самих початків, зникла, а зовнішність топової ледь помітно оновилася. Саме така машина в топі потрапила до моїх рук.

тест-драйв Mazda CX-9, CX-5 auto
Найлегше впізнати топову версію оновленої Mazda CX-9 за видозміненим візерунком решітки радіатора. У новій машині вона має невисокі видовжені отвори в хромованих перекладинах

Чи змінилася Mazda CX-9 зовні?

То що змінилося в зовнішності оновленої Mazda CX-9? Буквально одразу привертає увагу дещо інша решітка радіатора. У її здвоєних хромованих планках з’явилися широкі перекладини. Це надало автомобілю агресивнішого стайлінгу. Тим не менше, базова версія досі оснащується класичною решіткою. Емблема марки, яка у колишній серединній комплектації мала 3D-поверхню, тепер захована за скельцем. Адже топова версія кросовера оснащується системою активного круїз-контролю. Та про це пізніше. Шильдики на кришці багажника, за аналогією до Mazda 6, також трохи змінилися. Так, замість «Skyactiv Technology» з правого боку кришки знаходиться простіший «SKYACTIV G». Надписи з лівого боку не змінилися. Але тепер вони мають прямий, а не косий шрифт. Попрацювали і над колісними дисками. Логіка візерунку залишилася старою – набір здвоєних спиць. Однак тепер вони розташовані тісніше, що дозволило утворити мультиспицевий дизайн. Між іншим, я дуже скептично ставився до коліс розміром 255/50 R20. Не був певен, що для наших доріг, особливо якщо власник CX-9 полюбляє дальні подорожі, такі підходять. Тим не менше, мої завдання із зірочкою вони витримали дуже гідно. Великі непідресорені маси я відчував далеко не так сильно, як думав, що буду відчувати.

тест-драйв Mazda CX-9, Mazda C
Вздовж нижньої частини переднього бампера Mazda CX-9 простягається хромована планка, яка з боків здіймається вгору, наче ікла з пащі хижака
тест-драйв Mazda CX-9, CX-5 Mazda
В обидвох комплектаціях Mazda CX-9 комплектується повністю світлодіодною оптикою
тест-драйв Mazda CX-9, CX-5 test
У дорожчій комплектації Mazda CX-9 починає оснащуватися світлодіодною системою адаптивного освітлення з вогнями денного світла. Наразі на моделі Mazda встановлюється вже вдосконалена ALH з дванадцятьма сегментами світлодіодів, що забезпечує ще якіснішу її роботу вночі
тест-драйв Mazda CX-9, 5 CX
В обидвох комплектаціях Mazda CX-9 омивач передніх фар є стандартною опцією і ховається під висувною кришечкою в бампері
тест-драйв Mazda CX-9, Mazda CX-9 test
Усі Mazda CX-9 комплектуються світлодіодними передніми протитуманними фарами
тест-драйв Mazda CX-9, Маздаа 6
Колісні диски Mazda CX-9 трохи оновили, створивши візерунок із товщих і тонших спиць. Їхній колір являє собою щось середнє між сріблястим і графітовим
CX-5 Mazda
Вздовж пластикової накладки на поріг Mazda CX-9 змонтована хромована смуга. Такі дрібні деталі роблять дизайн кузова респектабельнішим
Mazda 1
Верхня половина зовнішніх дзеркалець заднього огляду всіх Mazda CX-9 забарвлюється в колір кузова
CX-9
У топовій комплектації Mazda CX-9 зовнішні дзеркальця заднього огляду Mazda CX-9 можуть складатися автоматично разом із блокуванням дверей авто
Mazda CX
В обидвох версіях Mazda CX-9 ефектні смужки повторювачів поворотів розташовуються між пофарбованою і непофарбованою частинами корпусу зовнішніх дзеркалець заднього огляду. Також на фото можна побачити одну з бокових камер системи кругового огляду
Mazda CX-5 test
Як і спереду, задній бампер Mazda CX-9 підперізує хромована декоративна смуга
test Mazda CX-5 2019
Шильдики “CX-9 AWD” з лівого боку кришки багажника Mazda CX-9 замість косого отримали прямий шрифт
Mazda 9 2019
Те, що я досі не можу зрозуміти – наявність світлодіодної технології в задніх ліхтарях тільки в топовій комплектації Mazda CX-9
Mazda 6
За рахунок великої довжини Mazda CX-9 вона видається доволі низьким авто, але насправді її кліренс складає 220 мм

Що змінилося в салоні Mazda CX-9?

Ключові зміни рестайлінгової Mazda CX-9 заховані в інтер’єрі. Парадокс полягає в тому, що їх просто безліч. Але неозброєним оком не одразу помітиш навіть одну. Тим не менше, я спробую вказати на всі. Значна їхня частина пов’язана з появою дорожчої комплектації Top, у базовій Style багато що залишилося без змін. Так, модернізована Mazda CX-9 отримала новий блок смарт-картки за аналогією до решти новітнього модельного ряду японців цієї марки. Таку вже мають оновлена Mazda CX-5, Mazda 6, а також новий нішовий кросовер CX-30.

Mitsubishi CX
Оновлені Mazda CX-9 тепер комплектуються ламінованим склом передніх дверей. Інакше кажучи, розбити його на дрібні скалки практично неможливо – навіть потріскане воно тримається купи за рахунок додаткового шару матеріалу
Mazda CX-6
У топовій версії Mazda CX-9 отримує смарт-картку з функцією безключового доступу. Виглядає вона значно дорожче за попередницю. З лицьової сторони, як і раніше, хромована емблема марки. Вушко для кріплення до ключів, верхній край картки та одна з її боковин також оздоблені хромованими панелями
CX-5 2021
Одна з боковин смарт-картки Mazda CX-9 оформлена чорним глянцем. Тут же знаходяться кнопки керування замками. Одна з них вміщує одразу дві, розділених тактильним виступом. Верхня блокує двері, нижня – розблоковує. Третя кнопка дозволяє окремо розблокувати кришку багажника
Mazda CX-2
Слайдер у вушці смарт-картки Mazda CX-9 дозволяє розблокувати кришку, під якою знаходиться фізичний ключ до авто
Mazda CX-3 SkyActiv
Над хромованою ручкою дверей Mazda CX-9 знаходиться прапорець центрального замка. Штовхнувши його вперед, авто можна заблокувати зсередини. Більшій зручності сприяє вертикальний виступ на прапорці. Якщо видно червону мітку, то це означає, що двері розблоковані
CX-3 2021
Кишеньки в передніх дверях Mazda CX-9 широкі та розділені на дві частини. У передню легко стає півторалітрова пляшка. Дно встелене гумовим килимком, який можна за язичок витягнути, витрусити/промити і поставити назад
Mazda 3 SkyActiv-X 2021
У торпедо Mazda CX-9 спробували знайти золоту середину між агресивним спортивним дизайном і пухкими, візуально важкими панелями, якими славляться американські кросовери

Сідаючи за кермо, бачу перед собою зовсім іншу панель приладів. Від старої класичної тут залишилася хіба що форма трьох колодязів. Та й то логіка розташування показників на них абсолютно інша. Вони повністю втратили свою глибину – фізично три поля виокремлюють хромовані обладунки, але це всього лиш невисокі рамки. Ключові прилади залишилися на своїх місцях: спідометр по центру, зліва від нього тахометр, а справа – показник рівня пального в баку. Але спідометр тепер електронний, тоді як колись електронний вказівник правого колодязя став фізичним, стрілковим. І якщо раніше, у верхній частині колодязя, його доповнював своєрідний економетр, то тепер компанію йому складає така ж фізична шкала датчика температури двигуна. Цікавий нюанс – поки мотор холодний, стрілка останнього лежить на відмітці нижче нуля. То ж на початку тест-драйву я взагалі гадав, що датчик просто зламаний. Аналізуючи зміни інших рестайлінгових Mazda, я не дуже добре відгукувався про нові шкали. Те ж стосується і моделі CX-9. Наприклад, між цифровими показниками тахометра по 18 позначок, а спідометра – 14. Я вже мовчу про датчики рівня пального і температури охолоджувальної рідини, де це практично беззмістовно в будь-якому прояві. Я би сказав, що в цьому зрізі шкали дорестайлінгової версії були значно лаконічніші та практичніші. Дещо змінили розташування окремих індикаторів. Не в останню чергу це пов’язано з тим, що екран бортового комп’ютера переїхав з правого колодязя в центр спідометра, а також окупував простір навколо його шкали. Крім нього, в нижній частині спідометра тепер знаходяться електронний одометр (із зовнішнього боку справа), датчик температури зовнішнього повітря (із зовнішнього боку зліва), індикація круїз-контролю (його піктограмка також видозмінилася – до умовної позначки спідометра додано зображення автомобільчика) і обраного режиму КП. Останню перемістили з лівого колодязя. Таким чином центр панелі приладів виявився значно навантаженішим, ніж раніше, тоді як справа залишилися лиш два вказівника та кілька індикаторів. Звучить страшно, але на практиці зчитувати інформацію з панелі приладів все ж стало легше. З позитивного боку хочу відзначити чітко виокремлені червону зону тахометра, а також зони перегрітого та холодного мотора. Між іншим, про економетр – він нікуди не подівся. Просто тепер це лише один із показників бортового комп’ютера, що відображається вздовж шкали спідометра зовні. Спис підсвітки панелі приладів також трохи змінив своє розташування: якщо раніше він височів над правим колодязем, то зараз – над тахометром.

Mazda CX
У топовій версії Mazda CX-9 по центру панелі приладів з’явився кольоровий TFT-дисплей на 7 дюймів. Але й без нього панель досить суттєво видозмінилася. Спідометр залишився по центру, але вздовж шкали додалося безліч дрібних поділок, які насправді не мають жодного практичного значення – старий спідометр був акуратнішим. Те ж можу сказати і про тахометр у лівому колодязі та датчики рівня пального і тепер аналогового температури двигуна в правому. З іншого боку, шкала спідометра, у місці знаходження стрілки, починає світитися яскравіше і тьмяніє в решті діапазону. Сріблясті обладунки трьох колодязів стали хромованими. Хоча чорна глянцева рамка навколо всієї панелі залишилася без змін. Інформацію з бортового комп’ютера перенесли на екран. У новій машині вона відображається у центрі спідометра та по обидві його сторони. З-поміж решти показників комп’ютер здатен підказувати порядок дій під час запуску мотора (“Для запуску двигуна натисніть педаль гальма”). Сюди ж, у нижню частину дисплея переїхали вказівник обраного режиму КП з лівого колодязя й інформація про зафіксовану швидкість круїз-контролю з правого. Піктограмка круїз-контролю трохи оновилася – на неї додали умовне зображення авто. Також із правого колодязя в центр панелі перенесли інформацію від датчика зовнішньої температури (зліва від спідометра) і одометр (справа). Ручку регулювання підсвітки панелі приладів чомусь перенесли з місця між центральним і правим колодязем у позицію між центральним і лівим. Хоча вона не змінилася і так само має набір зазубринок у торці для зручнішого налаштування. Різноманітні індикатори рівномірно розташували на всіх трьох полях, тоді як раніше праве було повністю позбавлене від них
Mazda CX-1
На лівому підкермовому перемикачі Mazda CX-9 зосереджене керування освітленням, про що говорить піктограмка у вигляді лампочки. У тестах інших моделей Mazda я вже писав, що, на мою думку, вона засмічує простір ручки, тож під час потенційного рестайлінгу її було би добре прибрати. Так само, як і одну з трикутних міток – вистачить і однієї. Головна оптика керується з ручки в торці перемикача. Прокрутивши її з “OFF” у “AUTO”, підключаєш до роботи датчик світла, який автоматично вмикатиме ближнє світло з настанням темряви. Хоча на тестовому авто система працювала так, що за дня не вмикала навіть ходових вогнів. Увесь її потенціал реалізовувався лише з настанням темряви. Наступна позиція вмикає виключно габарити, тоді як ще одна – ближнє світло. Шайбою по центру перемикача керуються протитуманки. Перше положення після “OFF” вмикає передні, тоді як наступне – задні протитуманні ліхтарі. Звідси ж керуються і поворотники. Поштовх угору вмикає правий, тоді як униз – лівий. На фото можна помітити один із пелюстків керування АКП, який зменшує передачу. Пелюсток із позначками “+/OFF” або підвищує швидкість, або вимикає ручний режим керування коробкою, якщо затиснути пелюсток на кілька секунд
SkyActiv-X Mazda
Правим підкермовим перемикачем керуються пристрої очищення скла Mazda CX-9. Штовхнувши його з положення “OFF” вгору, склоочисники пройдуться один раз по лобовому. В “AUTO” датчик дощу автоматично регулюватиме увімкнення двірників. Щоб він робив це коректно, за допомогою шайби по центру перемикача налаштовується його чутливість. Чим меншу позначку вказує стрілка біля мітки “AUTO”, тим пізніше датчик вступатиме в роботу. Всього положень шайби чотири. Позиції перемикача, позначені однією і двома рисками відповідають першій та другій швидкості роботи склоочисників. Піктограма ближче до основи перемикача свідчить, що омивач лобового скла вмикається поштовхом на себе. Після цього двірники пройдуться по склу три рази, прибираючи рідину. Піктограма на ручці в торці повідомляє, що цим органом керування регулюється робота очисних приладів заднього скла. Крутнувши її з положення “OFF” на себе, омивач змочить заднє скло рідиною. Перше положення від себе вмикає роботу заднього склоочисника з паузами, наступне – постійну його роботу. Прокрутивши ручку ще на одне положення від себе, можна знову задіяти омивач
Mazda 3 CX-3
Навіть у базовій Mazda CX-9 кермо регулюється за висотою і глибиною. Щоб встановити кермо в зручне для себе положення, потрібно опустити важіль під кермом, зачепившись пальцем за спеціальну заглибину в ньому. Закінчивши налаштування, кермо потрібно зафіксувати, затягнувши важіль вгору. Для більшої зручності у його торці зроблено спеціальний виступ

У топовій версії салон відтепер обшивається шкірою nappa коричневого кольору. Кидаю погляд на водійську дверну карту і бачу, що центральна її частина, підлокітник і ручка обшиваються нею ж. Декоративна накладка, що раніше імітувала алюміній, ближче до дефлектора обдуву має графітовий колір, який у напрямку від дефлектора поступово набуває вигляду імітації карбонової панелі. Мікроквадратики можна навіть відчути тактильно. Оскільки я ретроград, то не міг не оцінити вставки під дерево, що навіть на дотик його нагадують. Їх небагато – крім передніх дверей, вони є ще тільки на центральному тунелі. Але тим вони цінніші. З іншого боку, червоно-коричневий пластик навколо ручки відкривання дверей став чорним. Прошивка ниткою передніх крісел тепер набагато складніша. Наприклад, боковини подушки і частина боковин спинки відформована ромбами. Плюс посередині подушок та спинок за рахунок додаткових смуг прострочування додалося кілька випуклих сегментів. Більша частина усіх цих прострочувань зроблена білою ниткою, а боковини додатково прикрашені світлими вставками. Нічого з цього не відчути ані сідницями, ані спиною. Проте все це будуть бачити ваші пасажири та особисто ви, сідаючи за кермо. І один лиш цей вигляд вже умовно підіймає клас авто до небувалих раніше висот.

Mazda CX-3 SkyActiv-X
Декоративні накладки навколо хромованої дверної ручки Mazda CX-9 замість імітації алюмінію отримали щось подібне до карбонового декору. Причому його нерівна поверхня відчувається навіть тактильно. Але що ближче до переднього краю дверей, тим більше поверхня розгладжується, а імітація карбону перетворюється в звичайну гладку накладку графітового кольору. Панель навколо цієї накладки замість червоно-коричневої стала просто чорною. З іншого боку, шкіряна обшивка центральної частини карт, підлокітника і ручки стала коричневою, у тон салону. Але зшивається вона так само ниткою ідентичного кольору. На місці залишився і хромований обруч у верхній частині дверної ручки, а також срібляста рамка динаміка з викарбуваним надписом “BOSE”
Mitsubishi CX
Карта дверей переднього пасажира після рестайлінгу Mazda CX-9 зазнала тих же змін, що й водійська. І відрізняється вона лише однією кнопкою склопідіймача

Раніше джойстик електроприводу зовнішніх дзеркалець заднього огляду був вкритий зазубринками сегментовано. Тепер же його ручка в місці дотику пальців повністю покрита ними по колу.

Mazda auto
Електропривід налаштувань зовнішніх дзеркалець заднього огляду Mazda CX-9, підігрів їхньої поверхні й навіть сервопривід складання доступні і в базовій комплектації. Але порівняно з ранніми CX-9 ручка джойстика регулювань повністю вкрита рядами зазубринок. Це покращило тактильний досвід його використання. Її срібляста поверхня чудово гармоніює з чорним глянцевим пластиком , його хромованим обладунком і яскраво вираженим оздобленням під дерево. Останнє раніше було тьмянішим і програвало за виразністю нинішньому варіанту. Щоб відрегулювати одне із дзеркалець, потрібно прокрутити ручку вліво або вправо, щоб біла мітка на її поверхні вказувала на “L” (ліве дзеркальце) або “R” (праве). Після цього, штовхаючи джойстик в різні сторони, керуєш положенням дзеркальної поверхні. Перемикач позаду джойстика керує електроприводом складання дзеркалець. Переднє його положення змушує корпуси дзеркалець постійно залишатися розкритими, заднє – примусово складає їх. Тактильний виступ на першому дозволяє розрізняти позиції на дотик. Центральне положення “AUTO”, яке і є прерогативою версії Top, автоматично складає дзеркальця, якщо замки дверей блокуються, та розкриває, якщо розблоковуються
Mazda CX-6 2021
За рахунок нового оздоблення передніх підлокітників Mazda CX-9 кнопки електросклопідіймачів виглядають дуже яскраво. Кожна з них декорована сріблястою насадкою і має по чотири положення – два вниз (одне дозволяє автоматично опустити вікно) і два вгору (автоматично підняти)
Mazda 6 CX-5
Передній ряд Mazda CX-9 просторий і зручний за посадкою. Хоча сідати всередину в верхньому одязі трохи незручно. Боковини центрального тунелю обшиті шкірою з прострочуванням

Блок кнопок зліва від керма вміщує в собі керування кількома цікавими системами з електронного оснащення CX-9. Але «TCS OFF» замінила кнопка увімкнення нового помічника на бездоріжжі – Off-road Traction Assist. Значною мірою ця система включає в себе можливості TCS, але про це в наступному розділі. Щодо цього блоку додам лише, що замість однієї із заглушок з’явилася кнопка «VIEW», яка вмикає огляд на 360̊ навколо авто. Це нова функція, але в базі її досі немає.

CX-3 SkyActiv
На торпедо Mazda CX-9 зліва від керма знаходиться дещо оновлений блок кнопок керування додатковими системами. Якщо увімкнення парктроніків (“P”) і системи стеження за розміткою (“OFF”) залишилися на своїх місцях, то кнопки виведення зображення з камер кругового огляду (“VIEW”) і активації системи допомоги під час руху бездоріжжям Off-Road Traction Assist – нові. Остання, а також перших дві оснащені помаранчевими індикаторами. До речі, на місці Off-Road Traction Assist раніше встановлювалася кнопка вимкнення системи стабілізації “TCS OFF”. Це логічно, оскільки нова система діє приблизно схожим чином. Якщо колеса схильні довільного прокручування, електроніка їх пригальмовує, тож працюють лише ті, що мають краще зчеплення з грунтом. Окремо від інших розташована кнопка електроприводу кришки багажника. Вона, а також нижній ряд кнопок мають наплив у нижній частині, що не дозволяє пальцям зісковзувати. Натомість верхній ряд має такий наплив у верхній частині

Пригадую, під час минулого тесту мене збентежило, що в такому статусному авто слайдери керування електроприводами передніх сидінь не були ніяк оздоблені. Однак після рестайлінгу вони таки отримали хром-декор. Я би ще додав чорну глянцеву панель, як на седані Mazda 6. Гадаю, так було би логічно і правильно.

CX-6 Mazda
Порівняно з дорестайлінговою версією слайдери електроприводів передніх сидінь Mazda CX-9 отримали хромоване оздоблення. Двоє з них імітують подушку і спинку крісла, тож і регулювання здійснюють відповідних частин. Штовхаючи горизонтальний слайдер вперед або назад, змінюється глибина посадки. Якщо натиснути його передню частину вниз або потягнути вгору, то налаштовується кут нахилу подушки. Задня частина слайдера відповідає за висоту посадки. А от вертикальний слайдер контролює виключно кут нахилу спинки. Перемикач із двома випнутими сторонами регулює поперекову підтримку. Перемикачі розташовані у спеціальному заглибленні, щоб за умови закритих дверей здійснювати налаштування було зручніше
Mazda SkyActiv-X 2021
На лівій боковині водійського сидіння Mazda CX-9 знаходяться кнопки пам’яті його положення на дві комірки. Щоб зафіксувати це положення, потрібно затиснути на декілька секунд кнопки “SET” і “1” або “2”. Коли пролунає звуковий сигнал, це означатиме, що позиція крісла зафіксована в пам’яті. Подальші натискання на кнопки з цифрами автоматично повертатимуть сидіння до одного з положень
test Mazda CX-5 2021
Слайдери електрорегулювань переднього пасажирського крісла Mazda CX-9 також залили хромом. Та на відміну від водія, передній пасажир позбавлений валика поперекової підтримки, а також налаштувань кута нахилу подушки
Mazda CX
Підголівники першого і другого рядів Mazda CX-9 можна відрегулювати за висотою. Вгору вони мають вільний хід, тоді як для зміни положень у верхньому напрямку потрібно затиснути кнопку в основі однієї зі стійок. Кнопки мають на поверхні три тактильних виступи, що дозволяють намацати їх на дотик

Зазнала змін підсвітка косметичних дзеркалець у протисонячних козирках. Вона стала світлодіодною, до того ж її плафони переїхали з козирків на стелю. Таким чином і дзеркальця стали більшими, а на кришці водійського додалося кріплення під картки. Крім цього, із ручок кришок позникали повздовжні заглиблення. Вочевидь японці прийшли до висновку, що з них немає жодного тактильного і практичного сенсу.

SkyActiv-X
Кришка водійського косметичного дзеркальця Mazda CX-9 оснащена фіксатором під картки. З ручки кришки прибрали заглибину по центру, яка вочевидь не мала жодного практичного значення
Mazda CX-5 SkyActiv
Світлодіодна підсвітка косметичних дзеркалець Mazda CX-9 вмикається лише після того, як відкриєш їхню кришку
Mazda 3 SkyActiv-X
З тильного боку пасажирського протисонячного козирка розташована наклейка, інфографіка якої попереджає щодо небезпек фронтальної подушки безпеки Mazda CX-9. На кришці пасажирського косметичного дзеркальця жодних фіксаторів немає

Сонячний люк – річ не стільки потрібна, скільки статусна. І я був дуже збентежений, коли під час минулого тест-драйву Mazda CX-9 його не побачив. Автомобіль, що потрапив цього разу до рук люк мав. Проте базова версія все одно буде без нього.

Mazda 5 2019
Сонячний люк став для мене чимось новим на Mazda CX-9. Адже перші авто другого покоління на нашому ринку його не мали взагалі. Тепер же він встановлюється принаймні в топових комплектаціях
Mazda CX-5 1
У незадіяному стані сонячний люк Mazda CX-9 можна прикрити шторкою. Для цього у її поверхні передбачена ручка
CX-9 Mazda
Ручки під стелею Mazda CX-9 змонтовані в спеціальних нішах та оснащені мікроліфтом

Змінилися плафони внутрішнього освітлення та кнопки керування ним. Принаймні у дорожчій версії, адже лише вона оснащується світлодіодними лампочками. Імітацію решіток, яка раніше займала майже всю площу блоку керування освітленням, прибрали, зате додали її по обидві сторони від нічного світильника, де цієї імітації раніше не було. Попри те, що разом зі зменшенням розмірів плафонів блок почав виглядати дещо пустим, я би прибрав і її. Все-таки CX-9 для людей, які є кимось, а не намагаються кимось здаватися. Як на мене, керування освітленням стало візуально складнішим. Кнопка, яка вмикає обидві лампочки переднього ряду, і кнопка, яка вмикає їх лише за відкритих дверей тепер різні. При цьому для кожного плафона передбачена своя, додаткова кнопка увімкнення. Для мене було трохи нелогічним, що режим вимкнення освітлення за відкритих дверей «OFF» активується в затисненому стані кнопки. Мені здається, позиції положень варто було би змінити. Ще один новий декоративний момент – на корпусі окулярника з’явилася хромована смуга. Якраз у місці, де треба натиснути, щоб він відкрився. Це хороше рішення.

Mazda SkyActiv-X
Великі плафони освітлення переднього ряду Mazda CX-9 значно зменшилися в розмірах, але світлодіодними вони будуть лише в максимальному рівні оснащення. Замість одного перемикача на панелі під стелею з’явилося чотири окремих кнопки. Кнопки, що знаходяться навпроти плафонів вмикають кожен із них окремо. “OFF” вмикатиме освітлення лише за відкритих дверей, тоді як кнопка зліва від неї активує світло в обидвох плафонах водночас. При цьому я помітив, що крайні кнопки і центральна відповідають за різні лампочки, оскільки якщо увімкнути всі три, то салонне освітлення буде яскравішим, ніж у випадку роботи кожної з них окремо. Мікрофони системи гучного зв’язку залишилися на місці – між кнопками увімкнення салонного освітлення. Проте з панелі майже повністю зникла фальшрешітка. Натомість вона з’явилася на двох сегментах позаду плафонів, де її раніше не було. Оскільки тестове авто мало топове оснащення, то на панелі додався джойстик керування сонячним люком. Він має зручні заглиблення як на поверхні, у місці розташування піктограми, так і по боках. Натиснувши на нього, люк підійметься в режим провітрювання. Штовхнувши назад або вперед, люк можна сховати у порожнину стелі чи закрити. В оновленій машині на кришці окулярника додалася хромована смужка – якраз у тому місці, де треба натиснути, щоб окулярник відкрився
Mazda 6 SkyActiv
Окулярник Mazda CX-9 обшитий всередині м’яким ворсом. У корпусі зроблено виріз, щоб окуляри було зручніше діставати

Салонне дзеркальце заднього огляду позбулося рамки, відповідно кнопка вимкнення автоматичного затемнення перемістилася на нижню частину корпусу дзеркальця. Та знову ж таки з одним але – базова версія досі має класичне дзеркальце з рамкою.

Кермо, як і раніше, обшивається шкірою. Але прострочування, яким вона зшивається з внутрішнього боку обідка, доповнене ще двома повздовжніми смугами. З одного боку, це красиво, а з іншого, як на мене, дозволяє акуратніше, без зайвих зморшок, зшивати шкіру.

Mazda auto
Декоративні накладки передніх дверей Mazda CX-9 знаходять своє продовження в обрамленні бокових дефлекторів обдуву. Коліщатко під дефлектором дозволяє перекрити потік повітря через жалюзі. Воно має приємну на дотик поверхню з безліччю дрібних зазубрин. Білі позначки на ньому вказують, наскільки широко відкриті заслінки дефлектора. Чим більшою є мітка, що дивиться на водія, тим більший потік повітря пропускає дефлектор. Усього заслінка має п’ять положень
CX-5 2021 Mazda
Поки що Mazda CX-9 комплектується кермом старого зразка, хоча наразі воно мені імпонує більше. Триспицеве компонування, компактна кругла кнопка звукового сигналу по центру з хромованим обідком і емблемою марки всередині нагадують класичні авто 1960-1970-х років. Своєрідною імітацією двох тонких спиць слугує срібляста накладка на нижній у формі літери “V”. Викарбуваний на ній надпис “SRS airbag” свідчить, що всередині керма знаходиться фронтальна водійська подушка безпеки. За прискіпливішого розгляду можна помітити, що крім діагональних стібків, якими зшивається з внутрішнього боку керма шкіряна обшивка, додалася повздовжня. Трохи змінилося керування круїз-контролем, оскільки кнопка його увімкнення “ON” з правої спиці переїхала під неї та отримала позначення “MODE ON”. Так само й вимкнення круїзу “OFF/CAN” перетворилася на “CANCEL OFF” та змістилася на місце справа від “MODE ON”. Оновили й функціонал правого перемикача на спиці. “RES” отримала окреме, центральне місце, тоді як верхнім положенням перемикача “SET+” тепер можна не лише додати 1 км./год., але й зафіксувати швидкість руху в пам’яті круїзу. Функції “SET-” не змінилися, хіба що зникла позначка “/” з поверхні перемикача. Колишнє місце увімкнення та вимкнення цієї системи зайняв перемикач регулювання дистанції до авто попереду, якої круїз буде дотримуватися у випадку наявності перешкоди. Відповідно верхня частина перемикача дистанцію збільшує, а нижня зменшує. Кнопки на лівій спиці не змінилися. Центральне положення лівого перемикача вмикає голосове керування підключеним смартфоном. Верхнє і нижнє положення збільшують і зменшують гучність аудіосистеми. Відповідні позиції перемикача справа прокручують або змінюють трек вперед чи назад. “INFO” дозволяє гортати меню бортового комп’ютера на панелі приладів. За допомогою лівої кнопки під спицею дзвінок приймається, правою відхиляється. Кнопки всередині лівої і правої спиць обведені ламаною хромованою планкою, що додає керму ще більшої виразності

Діагональ екрана вже знайомої мультимедійної системи MZD Connect збільшилася – з 8 до 9,2 дюймів. При цьому розміри самого планшета незмінні – зменшили темні поля зі сторін. За аналогією до джойстика електроприводу дзеркалець заднього огляду оновили також контролери HMI на центральному тунелі. Але крім більшої кількості зазубрин, помітно, що їхні чорні шапочки стали більшими за діаметром.

Mazda CX-3 2021
Центральні дефлектори обдуву Mazda CX-9 наче розривають декоративну накладку. Крім цього, вони оформлені хромованою рамкою. Хром є й на ручках регулювання напрямків обдуву.Самі ручки мають напливи в торцях, за рахунок чого змінювати напрямок у вертикальній площині зручніше. Щоб змістити потік правіше чи лівіше, потрібно посунути ручки у відповідний бік. Між дефлекторами розташували кнопку аварійного сигналу
CX9 2021
Однією із найсильніших сторін Mazda CX-9 однозначно є мультимедійна система MZD Connect, яка практично з незмінним функціоналом встановлюється і на базову версію кросовера. Під час рестайлінгу по ній пройшлися мінімально – збільшили діагональ екрана з 8 до 9,2 дюймів. Причому зробили це за рахунок темних полів, а не величини корпусу “планшета”. Мінімалістичне, але продумане головне меню в техностилі складається з п’яти іконок: додатків, медіа, телефонії, навігації і параметрів авто та системи. Виділена іконка підсвічується червоним кольором і збільшується в розмірах. У верхній правій частині екрана знаходиться електронний годинник, біля якого зосередили інформацію з під’єднаного через bluetooth смартфона: рівень зв’язку (зліва) та заряду телефона (ще лівіше)
Mazda auto
Один зі стандартних і доволі актуальних для Mazda CX-9 додатків у відповідному розділі – це “Моніторинг економії палива” (“Моніт. екон. палива”). Тут можна переглянути свої успіхи в тому, наскільки успішно у майже похвилинному зрізі вдавалося їхати економно (графік “Екон. палив. (Ця поїздка)”), порівняти ці результати із середніми показниками за набір попередніх поїздок (“Журн. сер. економ. палива”), і, звичайно, подивитися усереднений показник витрат за останню поїздку (“Усередн. Ця поїздка”). Підрозділ має випадне меню, в якому знаходяться кнопки, за допомогою яких це меню можна заховати униз екрана (“Приховати кнопки”), повернутися до списку додатків (справа), обнулити всі показники (ще правіше) і здійснити потрібні налаштування підрозділу (остання в рядку). Біля назви додатку у верхній частині екрана знаходиться кнопка швидкого переходу до головного меню (зліва)
Mazda CX-6 2021
Якщо у розділі медіа обрати програш файлів із зовнішнього носія, на екрані мультимедійної системи Mazda CX-9 відкриється таке меню. Причому у верхній частині екрана замість назви розділу вказуватиметься джерело програшу. А у випадку USB-носіїв додатково повідомлятиметься про обраний слот (“USB2 – Mass Storage”). На центральній частині площини екрана показуватиметься інформація про назву треку, під якою знаходитиметься ім’я виконавця, а вже під останнім – назва альбому. Якщо до файлу підшите зображення альбому, воно відображатиметься у квадратику справа. Хронометраж пісні надає інформацію як про загальний час звучання треку (цифровий показник справа), так і про актуальний (зліва). Нижнє меню дає можливість широких налаштувань аудіосистеми. Наприклад, крайня кнопка зліва перекидає до вибору джерел програшу, кнопка правіше – показує всі композиції списком, а та, що ще правіше – усі треки, які знаходяться в одній папці з прослуховуваним. Далі йдуть увімкнення режимів повтору, випадкової добірки, пошуку в медіафайлах схожих композицій, перехід на один трек назад, пауза, прокручування на трек вперед, а також еквалайзер
CX-9 Mazda 2021
У розділі телефонії мультимедійної системи Mazda CX-9 можна керувати не лише вхідними та вихідними дзвінками, але й SMS-повідомленнями. Так, підрозділ “Текст. повідомл.” показує списком імена всіх контактів, з якими ви переписувалися, а також час або дату, коли це було. Гортаючи червоний слайдер справа униз, можна переглянути старіші повідомлення. Однак для перегляду новіших SMS доведеться час від часу тицяти кнопку “Оновити папку “Вхідні””. Кнопка зі стрілочкою дозволяє повернутися на один крок назад, до списку підрозділів телефонії
Mitsubishi CX
Після рестайлінгу на збільшеному екрані Mazda CX-9 зчитувати показники навігації значно зручніше. До карти, як і раніше, претензій немає. Навіть регіональні населені пункти непогано прописані. У нижньому випадному меню зосереджено основні функції для керування навігацією: встановлення кінцевої точки маршруту (друга кнопка зліва), інформація про прошику карти, “Місця поблизу” (точки можливого інтересу), перехід між різними типами відображення простору, а також додаткові налаштування карти
test Mazda CX-5 2021
Оскільки в новій топовій комплектації тепер є набір камер з оглядом на 360 градусів, вкладка “Безпека” у розділі “Параметри” поповнилася пунктом “360 View Monitor”. Відповідно і червоний слайдер справа став коротшим і прокручується трохи глибше. Базова Mazda CX-9 такого не має. Як і систем допомоги утримання авто в межах смуги руху “Lane-keep Assist System”, розпізнавання дорожніх знаків “Traffic Sign Recognition System” (один із вау-ефектів цього тест-драйву, розпізнає не лише обмежувальні знаки, а й деякі уточнювальні таблички під ними), контролю втоми водія “Driver Attention Alert” і навіть… індикації паркувальних датчиків, яких у неї взагалі немає! Зате в топовій версії системи утримання, розпізнавання знаків і колові камери можна додатково налаштувати, тоді як контроль втоми водія та парктроніки лише вмикаються і вимикаються. Решта вкладок з параметрами обираються на сірій панелі зверху, яка гортається двома кнопками обабіч неї. Обрана вкладка майже повністю забарвлюється в чорний колір. З-поміж них є налаштування проекційного дисплея на лобове скло “AD-Disp”, екрана мультимедійки (“Дисплей”) і звуку аудіосистеми (“Звук”)
Mazda UA
Обидві версії нинішньої Mazda CX-9 обладнані таким джойстиком інтерфейсу HMI. Попри те, що Мазда ідеологічно нового покоління мають оновлені джойстики, цей мені також до вподоби. Після кількох модернізацій обидві ручки позбулися зрізаних сегментів і тепер їхні боковини повністю вкриті серією гострих виступів. Вони, а також рамка навколо більшої з ручок виконані в сріблястому кольорі. При цьому шапочки стали виглядати акуратніше за рахунок більшого діаметра чорних вставок. А от функціонал кнопок і їхні позначки знайомі. Перед джойстиком, між кнопками виклику розділів медіафайлів та навігаційної системи, невеличким виступом розташувався швидкий перехід до головного меню. Кнопка зліва, від більшої ручки дозволяє повернутися на один крок назад, тоді як та, що справа – перейти до обраного. Серфінг між різними позначками на екрані здійснюється прокручуванням або поштовхами джойстика в різні сторони. Щоб увійти до виділеного розділу, потрібно на джойстик натиснути. Позначка “VOL” біля меншої ручки підказує, що прокручуючи її, можна змінювати гучність аудіосистеми. А от якщо натиснути на ручку, увімкнеться режим “MUTE”

Видозмінився блок клімат-контролю. Зокрема, на його панель переїхали кнопки підігріву сидінь, що дозволило зробити ширшим екранчик з індикаторами незадіяних пасків безпеки на другому і третьому ряді. Але зараз про «клімат». Логіка керування цією опцією не змінилася – тут досі є дві ручки-крутилки, два ряди кнопок, а також монохромний екранчик між ними. Проте змінилася форма блоку, а також покращено ергономіку керування мікрокліматом у салоні. Наприклад, крутилки зробили меншими в діаметрі та, за аналогією до вже згадуваних ручок електроприводу дзеркалець та інтерфейсу HMI, додали зазубринки на всю площу ручки, а не сегментовано. Синя і червона дуги на кнопках всередині ручок втратили стилізацію під стрілочки, що спрощує загальний вигляд блоку, але водночас не завантажує його непотрібними мазками. Гадаю, цією ж логікою керувалися, зменшивши ширину всіх світлових індикаторів на тих кнопках, де вони є, здобувши акуратніший вигляд панелі. Назву кнопки підключення другої зони мікроклімату переназвали з «DUAL» на «SYNC». Тут логіка трохи хибує, враховуючи, що синхронізація температур двох зон відбувається в позиції з вимкненим індикатором. Таким чином треба було або залишити назву «DUAL», або змінити позицію режиму синхронізації. Як я вже зазначив, кнопки підігріву передніх сидінь перенесли на панель мікроклімату, і вони зайняли місце обабіч першого ряду решти кнопок. Навпроти них, на другому ряді, знаходяться органи керування новою функцією – вентиляцією крісел. Проте одразу скажу, що це перевага топової версії, у базі скоріше всього стоять заглушки. Зазнали змін кнопки керування багатьма іншими функціями. Наприклад, вимкнення системи, що раніше було у формі півмісяця, тепер прямокутне, переїхало з центру нижнього ряду на верхній, біля підігріву водійського сидіння, а надпис «OFF» змінили відповідною піктограмкою. Решта кнопок верхнього ряду, можна сказати, свого місця не змінили. Знизу зміни радикальніші. Увімкнення кондиціонера, що раніше також мало форму півмісяця і знаходилося над екраном, змістилося вниз – до вентиляції сидіння водія. Таким чином збільшення і зменшення швидкості вентилятора стало розташовуватися ближче до центру блоку, а не зліва. Досить революційним я би назвав суміщення двох кнопок зміни напрямку обдуву в одній. Не в останню чергу це пов’язано з появою опції вентиляції та відсутністю місця під дві кнопки. Усі ці зміни дозволили розширити екранчик, що, у свою чергу, зумовило відокремлення індикації швидкості вентилятора та режиму увімкненого кондиціонера. До того ж останні збільшилися в розмірі, що допомагає легше зчитувати інформацію. Стосовно декору блоку, то колишні сріблясті дуги по центру замінили суворішою планкою такого ж кольору, на яку неначе насаджені ручки регулювання температури в двох зонах.

Mazda CX
Одна з ключових відмінностей оновленої Mazda CX-9 – практично повністю інший блок кліматичної системи. Усі його органи керування спробували оптимізувати. Наприклад, ручки зміни температур у двох передніх зонах зробили трохи меншими в діаметрі, сріблясті вставки – акуратнішими, а бокову поверхню повністю вкрили рядами гострих виступів. Сині та червоні піктограмки з напівстрілочок перетворилися просто в дуги. І якщо позначка кнопки “AUTO”, яка і вмикає режим клімат-контролю, не змінилася, то надпис “SYNC” на протилежній ручці замінив “DUAL”. Крім цього, всі індикатори на панелі стали вужчими, але, як і раніше, вони переважно помаранчевого кольору. Близько до ручок, на екрані розташували вказівники температури в двох зонах. Колись круглий сріблястий декор видовжився у планку, на яку неначе насадили обидва регулятора температур. Завдяки таким оновленням монохромний екранчик вдалося також видовжити і рознести показники швидкості вентилятора та режиму роботи кондиціонера. Останній тепер знаходиться лівіше першого, якраз над кнопкою увімкнення кондиціонера. Другий також виситься над кнопками зміни швидкості вентилятора, проте тепер він більший і значно помітніший. Таку ж логіку сповідує і показник розподілу потоків повітря, кнопка якого теж знаходиться акурат під ним. Між іншим, остання функція стала реалізовуватися однією кнопкою саме після модернізації, раніше їх було дві й це дійсно було нелогічно. А от кнопки регулювання швидкості вентилятора та увімкнення кондиціонера просто змінили своє місце і форму. Перших дві змістилися ближче до центру, а друга перейшла з центрального положення у верхньому ряді кнопок в майже крайнє ліве положення нижнього. Примітно також, що знизу намагалися розмістити увесь масив кнопок без індикаторів, тоді як ті, що їх мають, знаходяться зверху. І там також є цікаві оновлення. Наприклад, вимкнення системи мікроклімату мало того, що отримало індикатор, так воно ще й піктограмку змінило і теж перейшло з нижнього центрального у верхнє ліве положення. У свою чергу кнопка “REAR”, яка дозволяє другому ряду пасажирів встановлювати свій мікроклімат у третій зоні, змістилася правіше. Активація рециркуляції повітря тепер посідає центральне місце, тоді як раніше ця кнопка знаходилася десь на рівні кнопки вимкнення системи. А от функції прискореного розігріву лобового скла і увімкнення підігріву заднього по суті місця не змінили. Ширшим став екран з індикаторів над блоком мікроклімату, проте набір показників, схоже, не змінився. Зокрема, перед поїздкою тут можна переконатися, хто із п’яти задній пасажирів не скористався паском безпеки. Додам також, що такий тризонний клімат-контроль доступний як стандартне оснащення і в базовій Mazda CX-9

Кнопка підігріву керма зайняла місце підігріву водійського сидіння, паралельно набувши його старої форми, а індикатор замість вертикального розташування отримав горизонтальне. Така ж доля спіткала три індикатори підігрівів переднього ряду крісел, хіба що тепер вони знаходяться не збоку від піктограмки, а над нею.

Mazda 2021
Мені й раніше не дуже подобалася похила ніша під блоком мікроклімату Mazda CX-9. Хоча з точки зору ергономіки все не так і погано. Смартфон звідти діставати легко. Але оновлена машина в новій топовій комплектації отримала функцію бездротової зарядки телефонів. Не усіх, звісно, а лише тих, які підтримують таку функцію. Скажімо, з-поміж усіх смартфонів моєї родини зарядити тут я міг лише iPhone 12. Мій середнячковий Samsung не реагував на пропозицію “попоїсти”. Щоб підказати пасажирам, куди і як класти телефон для зарядки, похилу частину відокремили від простору з рівним дном невеликим бордюрчиком-утримувачем, а зарядний простір виокремили своєрідною структурою його поверхні. У незадіяному стані індикатор функції світиться помаранчевим кольором. Якщо ви поклали в нішу правильний смартфон, зарядка почнеться автоматично, а індикатор спалахне зеленим світлом. Однак функцію можна й відключити кнопкою, що знаходиться на цьому ж майданчику
CX-5 2021
Порівняно з дорестайлінговою Mazda CX-9 розташування підсклянників для передніх пасажирів не змінилося. Вони мають гарний хромований обідок, а ємності з рідиною всередині утримують підпружинені пластикові фіксатори. Якщо ж водій і пасажир використовують підсклянники для розміщення дрібної підручної поклажі, вона не буде перекочуватися з однієї ніші в іншу завдяки виступу між ними. До речі, їхнє дно виконане у вигляді серії невеликих виступів, за рахунок чого зсередини зручно діставати навіть монети

Відкриваю бокс між передніми сидіннями і також бачу кілька незначних змін. Наприклад, кришечка SD-слоту отримала помаранчевий язичок, завдяки чому її вже значно легше виколупувати з місця фіксації. Хоча я би ще розвернув її на 180̊, щоб язичок дивився на відкритий простір, а не в стінку боксу. Оскільки авто тепер оснащене модулем Android Auto, який поки що працює лише через дріт, біля одного з USB-входів намальована піктограмка, що вказує на слот підключення дроту для синхронізації мультимедійки зі смартфоном.

CX-5 2021 Mazda
Кришка боксу між передніми сидіннями Mazda CX-9 досі складається з двох половин, які після натискання кнопок у їхньому торці за допомогою мікроліфтів відкидаються вбік. Але у найдорожчій версії обидві половинки тепер обшиваються шкірою nappa з білим прострочуванням швів. З тильного боку кришечки оснащені гумовими демпферами, завдяки яким вони після кожного закривання не стукають об корпус боксу. Також із внутрішнього боку кришки мають невеличкі заглиблення, щоб всередині можна було закрити відносно високу поклажу
Mazda кросовер
Всередині боксу між передніми сидіннями Mazda CX-9 бачу незначні зміни, які, однак, суттєво впливають на ергономіку. Наприклад, гумовий клапан SD-слоту отримав помаранчевий язичок. Тепер клапан не доводиться виколупувати з посадкового місця, тим паче, що він розвернутий передньою частиною до стінки боксу. Крім цього, біля одного з USB-входів з’явилася мітка, що вказує на роз’єм підключення до функції Android Auto. На жаль, навіть у топовій версії воно дротове. А от AUX-вхід і ворсовий килимок на дні боксу були й раніше
Mazda 9 2019
Розетка в салоні Mazda CX-9 знаходиться на боковій панелі центрального тунелю, з боку переднього пасажира. Причому захована вона у глибокій ніші
CX-5 2021 Mazda
Розетка в Mazda CX-9 захована за кришечкою, на якій вигравіювано показники напруги (“12V”) і потужності роз’єму (120W). У нижній частині кришки, а також в пластиковій основі самої розетки зроблено виріз, щоб пальцем було легше зачепитися за край кришечки

Посадка на другому ряді відповідає високому класу авто. Навіть на місці посередині я зміг покласти голову на підголівник, не впираючись у стелю. А мій зріст сягає 1,8 м. Підголівник по центру має два положення. Хоча по суті навіть одне, адже складений стан, у якому він не заважає оглядові назад, складно назвати повноцінним положенням. Приємно здивувало, що підголівники двох крайніх місць другого ряду мають стільки ж положень, скільки й ті, що на сидіннях переднього – чотири. Третій ряд залишив як приємне враження, так і не дуже. Якщо пасажири другого відсунуть диван на достатню відстань, то мешканці третього в ногах не відчуватимуть тисняви. А от зі зростом 1,8 м та за правильної посадки, голову на підголівник уже не покладеш – заважає стеля. Тим не менше, для дітей третій ряд дуже навіть просторий.

автомобіль Mazda
Карти задніх дверей Mazda CX-9 змінилися у відповідності до передніх. Так, тут теж пластикові елементи на рівні ручок відкривання замість вишуканого бордового кольору стали просто чорними. Зате коричневою стала шкіра, якою обшиваються карти у місцях дотику плечей, а також на підлокітниках і ручках зі зручним хватом. к і спереду, декоративна накладка стала графітовою і отримала цікавіший тактильний профіль. Але єдина кнопка склопідіймача хоч і має хромовану рамку, та розташована на майданчику з чорного глянцевого пластику, а не на дерев’яній панелі. З іншого боку, так само хромом оздоблені внутрішня дверна ручка та обідок у верхній частині ручки для тримання. Крім цього, динаміки мають сріблясте обрамлення з викарбуваною назвою аудіосистеми BOSE. Якщо бачите світлу цятку, над кишенькою, то це підсвітка її відсіку. На старому місці, в торці дверей, залишився білий перемикач дитячих замків
CX-5 Mazda
Сонцезахисні шторки на дверях другого ряду Mazda CX-9 переїхали без змін з дорестайлінгової модифікації. Вони витягуються вгору за допомогою ручки у їхній верхній частині, а потім кріпляться спеціальними отворами за гачки, що кріпляться до віконної рамки. Але базова машина все ж не має таких шторок
Mazda 5 CX 2021
Кишеньки у картах дверей другого ряду Mazda CX-9 поступаються переднім хіба що за довжиною. Вони мають великий об’єм, передбачено окреме заглиблення під пляшку, а гумовий килимок, як і спереду, можна вийняти та вимити
CX-5 SkyActiv
Другий ряд Mazda CX-9 нового оснащення не отримав. Зате нова обшивка сидінь і декоративні панелі надають абсолютно інше відчуття престижності авто

Зміни в картах задніх дверей повністю відповідають змінам у передніх: трохи інший колір декоративної накладки, а також коричнева шкіра на одній із панелей, підлокітнику та ручці.

Mazda UA
До модернізацій вікна задніх дверей Mazda CX-9 не були тоновані. Фото демонструє, що тонування тепер є, ще й доволі щільне. До того ж і в базовій версії також

Сидіння другого ряду мають таку ж обшивку шкірою nappa з декоративними білою смужкою і ромбоподібною прошивкою на боковинах подушок і спинок крайніх місць. Крім цього, обидві половини дивана отримали електропривід складання. Хоча я би скоріше назвав це електроприводом відкидання. Адже моторчик лише трохи штовхає спинку вперед, а відтягувати її в бік передніх крісел доводиться вручну. Ця функція потрібна лише для отримання проходу на третій ряд та дублюється вона старим добрим важелем на стику спинки і подушки, який стояв там і раніше. До речі, пластикові елементи дивана також мають коричневий колір, у тон його обшивки.

CX-5 2021
Ручки пасажирів другого ряду Mazda CX-9 доповнені гачками для одягу
CX9 2021
Пасажири другого ряду Mazda CX-9 можуть скористатися широким центральним підлокітником, який також оздоблений коричневою шкірою, яка прошита сірою ниткою. Також тут передбачено два підсклянника з трьома гумовими фіксаторами в кожному
Mazda CX-5 test
Поверхня центрального підлокітника другого ряду Mazda CX-9 водночас являє собою кришку невеличкого боксу всередині нього. У передній частині кришки, в спеціальному заглиблення знаходиться кнопка, яка розблоковує фіксатор кришки. Всередині, на одній зі стінок, змонтовані два USB-входи для зарядки гаджетів із силою струму 2,1 А. Дно відсіку вкрите ковроліном
Mazda 1
Другий ряд Mazda CX-9 оснащений кріпленнями для дитячих сидінь. Місця відповідних петель закриті заглушкою зі спеціальним вирізом під палець, щоб виймати її було зручніше. Як на заглушці, так і всередині отвору залишили відповідні піктограмки-позначки точок кріплення
Mazda 5 2019
З тильного боку спинок крайніх місць другого ряду Mazda CX-9 знаходяться ще одні кріплення дитячих сидінь – “Top Tether”

Іншими стали плафони освітлення другого ряду. Тепер це дві компактних світлодіодних лампи, кожна з яких керується окремою кнопочкою.

CX-9
Модернізація Mazda CX-9 привнесла на другий ряд новий дизайн блоку освітлення. Тепер він являє собою дві компактних світлодіодних лампи, кожна з яких керується окремою кнопкою під нею. З іншого боку, на блоці стало забагато вільного місця, неначе там повинні бути ще якісь кнопки

Блок керування третьою зоною мікроклімату, на перший погляд, ідентичний старому. Проте тут, як і на головній панелі, кнопка «OFF» змінила піктограмку. Решта лишилася незмінною.

Mazda 2021
Пасажири другого ряду можуть, не відволікаючи водія, самостійно керувати третьою зоною клімат-контролю Mazda CX-9. Для цього призначена спеціальна панель з тильної сторони боксу між передніми сидіннями. Після рестайлінгу він залишився майже без змін, хіба що кнопка вимкнення третьої зони “OFF” змінила піктограмку. Зліва від цієї кнопки – збільшення (справа) і зменшення (зліва) швидкості вентилятора для другого ряду. Справа – зміна напрямку потоків повітря. “AUTO” встановлює режим автоматичного регулювання температури позаду, а синя і червона кнопочки відповідно зменшують чи збільшують температуру позаду. За налаштуваннями зручно стежити за допомогою власного монохромного екранчика, на який виводяться показники напрямку руху повітря (по центру), шкала швидкості вентилятора (зліва) та обрана температура (справа). Тризонний клімат-контроль є навіть у простішій CX-9
Mazda UA
Свій статус Mazda CX-9 підкреслює… одразу двома кишеньками в спинках сидінь переднього ряду. Причому обидві мають м’який, виокремлений сірою ниткою бортик

Обшивка сидінь третього ряду Mazda CX-9 також ледь помітно оновилася. Зокрема, на спинках та подушках з’явилися вузькі випуклі сегменти. Але що важливіше – кожен із двох пасажирів тепер має по своєму USB-входу на 2,5 А.

Mazda CX-9 test
Під обидвома половинами подушок заднього ряду Mazda CX-9 встановлені металеві важелі розблокування механізму регулювання сидінь за глибиною посадки. Для цього потрібно потягнути відповідний важіль вгору, встановити диван у потрібне положення, і відпустити важіль
Mazda auto
Обидві половини другого ряду сидінь Mazda CX-9 можна зсунути вперед впритул до передніх сидінь, щоб надати прохід до третього ряду
Mazda CX-1
Щоб одне із сидінь другого ряду Mazda CX-9 від’їхало вперед, потрібно потягнути за важіль у торці відповідної половини спинки
CX-9 Mazda 2021
Після рестайлінгу Mazda CX-9 отримала електропривід розблокування фіксаторів другого ряду сидінь. Це зроблено для підвищення комфорту посадки на третій ряд, але реалізовано сумнівно. Наприклад, щоб потягнути за важіль, потрібно просто підняти руку. Щоб натиснути на кнопку, потрібно вже трохи нахилятися. До того ж, кнопку треба затиснути на кілька секунд, щоб спрацював електропривід. Тоді спинка з відповідного боку нахилиться вперед, але саме сидіння доведеться штовхати вручну
Mazda CX-5 2
Обшивка сидінь третього ряду Mazda CX-9 також трохи видозмінилася. Прошивкою виділили кілька сегментів як на подушці, так і на спинці. Зі зростом 1,8 м в ногах місця ще достатньо, а от у голову тисне стеля

У багажнику все практично незмінно. Лише його підсвітка, що знаходиться в кришці, стала світлодіодною.

auto Mazda CX-5
Якщо потрібен максимально великий об’єм багажного відсіку, в Mazda CX-9 передбачена функція складання другого ряду сидінь. Вона реалізована у вигляді ось таких важелів на обидвох зовнішніх боковинах спинок. Потягнувши його вгору, можна легко відкинути відповідну спинку вперед
Mazda 3 2021 SkyActiv-X
З усіма розкладеними сидіннями об’єм багажного відсіку Mazda CX-9 складає 230 л

Тест-драйв Mazda CX-9: незначні доповнення в техніці Mazda CX-9

Єдиний двигун, який пропонується для Mazda CX-9 – це бензиновий 2,5-літровий агрегат з турбіною, що видає 231 к с/5000 об/хв і 420 Нм/2000 об/хв. Загалом нічого нового, цей мотор стояв на CX-9, що я брав на тест минулого разу, а також на Mazda 6, яка нещодавно також була на тест-драйві. Оскільки враження від турбованого седана шостої моделі ще були свіжі, стало цікаво порівняти роботу одного й того ж двигуна на двох принципово різних авто. І можу сказати, що я відверто побоюватимусь водіїв турбованих шісток, оскільки знаю, наскільки рвучко вони можуть стартувати з місця. Але абсолютно спокійно ставитимусь до CX-9. Наприклад, піднімаючись на крутий пагорб, кросовер буквально вимагає у водія дотиснути педаль газу, щоб машина могла більш-менш швидко подолати схил. Інший аспект, який мене хвилював – витрати пального. Mazda не славляться особливою економністю. Попри те, що технологія Skyactiv її передбачає. Знову ж таки, буду відвертим – проштовхуючись міськими тягнучками, показник витрат на борткомп’ютері легко довести до 15 л/100 км. Чиста логіка підказувала, що на трасі можна розраховувати в кращому випадку на 10 л/100 км. І тут починається найцікавіше. Випробовуючи Mazda 6, я очікував, що двигун з турбіною буквально спустошуватиме мою кишеню. Але результати в кінці тест-драйву седана показали, що таке авто навіть трохи економніше за версію з атмосферним 2,5-літровим мотором. То у скільки я вклався на трасі, керуючи CX-9? Увага, барабанний дріб. 8,8 л/100 км! Погодьтеся, для 2,5-літрового двигуна з турбіною це прямо дуже гідний результат. І один із тих моментів, що не дозволив мені залишитися при думці нібито Mazda CX-9 – звичайна дорога іграшка для дорослих і дуже дорослих хлопчиків. Максимальна швидкість 210 км/год і 8,6 с до «сотні» також переконують у виборі на користь CX-9 поміж інших дорогих сімейних кросоверів. Водночас екологи будуть дивитися на цей автомобіль трохи скоса, адже хоч він і відповідає нормам Euro VI, проте по факту викидає 216 г/км CO2.

Mazda CX-5 SkyActiv-X
З лівого боку нижньої частини торпедо Mazda CX-9 знаходяться два важелі, лівий з яких відмикає лючок горловини паливного бака, а правий – замок капота. Вони виконані в різному розмірі, щоб за потреби їх можна було розрізнити і на дотик: останній ширший і коротший. Оскільки важелі розташовані під кутом від водія, на них утворили п’єдестали, на яких і розмістили піктограмки, щоб водій міг їх бачити
Mazda 3 X
Вибору моторів для Mazda CX-9 немає – виключно 2,5-літровий бензиновий турбомотор на 231 к с і 420 Нм. Після рестайлінгу кришка двигуна отримала інший надпис – “SKYACTIV-G turbo” замість “SKYACTIV technology”. Хромована емблема марки залишилася на місці
CX-5 test
Пробка горловини бензобака Mazda CX-9 кріпиться до лючка за допомогою гнучкого пластикового тросика. У відкритому стані, в основному на заправці, для пробки передбачено спеціальне посадкове місце з тильного боку лючка
SkyActiv-X 2021
Під кришкою з надписом “FUSE BOX” заховано блок запобіжників Mazda CX-9. “PULL” підказує, що її потрібно потягнути пальцем на себе за допомогою заглибини поряд. Блок розташували в ногах водія на лівій панелі

По коробці передач Mazda CX-9 змін також немає. Це давно знайомий 6-ступеневий автомат, який зустрічається від компактної CX-3 до середньорозмірної CX-5. До швидкості перемикання передач не маю жодних претензій. Навіть за тих рідкісних активних прискорювань, які я собі дозволяв, цей процес відбувався непомітно. Можу, правда, зауважити паузу в секунду-півтори, якщо втиснути педаль газу в підлогу зі старту. Однак я би це пояснив турбоямою, яка за інших, адекватніших умов не проявляється. З-поміж спеціальних режимів у цього автомата є лише ручний. Він вмикається поштовхом селектора з положення «D» в «M». Але скористатися ручним режимом можна й через підкермові пелюстки. Достатньо задіяти будь-який із них, щоб авто почало змінювати швидкості лише за велінням водія. Перевагою такого режиму можна було б назвати те, що коробка не переходить на вищу передачу по досягненні максимальної кількості обертів. Але враховуючи наявність моменту в 420 Нм лише на 2000 об/хв, я би сказав, що користуватися пелюстками чи селектором у положенні «M» корисніше для гальмування мотором. Вийти з ручного режиму можна або повернувши селектор в положення «D», або затиснувши на кілька секунд пелюсток із надписом «+/OFF».

Mazda 6 SkyActiv-X
Mazda CX-9 оснащується виключно 6-ступеневим автоматом. Його селектор розташовано на оздобленому чорним глянцевим пластиком майданчику в сріблястій рамці. Кожух куліси КП тепер зшивається темнішою ниткою сірого кольору. Голівка селектора оздоблена елементами під алюміній. Мітки положень АКП мають помаранчеві індикатори. Крім стандартних, є ручний режим перемикання швидкостей. Щоб скористатися ним, потрібно перевести важіль з “D” в “M”. Потім, штовхаючи його вперед або назад, можна понижувати або підвищувати передачу. Під кришечкою, що знаходиться перед індикаторами, розташовано увімкнення режиму аварійної роботи коробки Shift Lock. Центральний тунель оздоблено хромованими смугами і дерев’яними панелями
CX-9
Заповітний для всіх бензинових Mazda перемикач “SPORT”, який офіційно називається Drive Selection. Його наче навмисне виділили на чорній глянцевій панелі майданчика КП сріблястим кольором. Штовхнувши перемикач у бік позначки “SPORT”, реакції педалі газу стають дещо різкішими, а коробка здатна частіше підставляти нижчі передачі, щоб тримати мотор на вищих обертах. Але назвати Drive Selection системою режимів руху в мене все ж язик не повертається. Навіть в інструкції по експлуатації вказано, що режим Sport призначено для короткочасного підвищення швидкості реакцій авто, щоб здійснити ризикований момент. В решті випадків цей режим рекомендують вимикати, штовхнувши перемикач назад

Mazda CX-9 аж ніяк не хочеться виганяти на бездоріжжя, проте наявність системи повного приводу для таких авто скоріше питання честі, ніж необхідності. Тому робота системи i-ACTIV AWD покликана не стільки витягувати важкий кросовер із багна, скільки допомагати колесам утримувати великий автомобіль на дорозі. Тож не варто обманюватися кліренсом у 220 мм, адже звіси в машини також немаленькі. Здебільшого крутний момент передається на передок, однак у випадку будь-якого пробуксовування частина Нм може перекидатися назад, де зчеплення з покриттям краще. А от перекидати його чи ні вирішує електроніка, базуючись на інформації з 27 датчиків, які контролюють як технічний стан самого авто, так і стан дороги, погодні умови і навіть стиль керування водія. Щосекунди відбувається близько 200 циклів аналізу цієї інформації, що виливається у своєрідну впевненість кермувальника.

Інколи чую думку, що Mazda CX-9 поєднує в собі місткість великих кросоверів і керованість, яку дарують моделі нижчого рангу в лінійці цього виробника. І дійсно, у поворотах автомобіль слухняно рухається за траекторією, вказаною кермом, нехай навіть якість дороги відверто неідеальна. Тим не менше, попри всі спроби позбутися зайвих бокових коливань кузова, CX-9 не дає забути про свої розміри і масу. Тому особисто я б не радив перевіряти її драйверські здібності. Поводьтеся спокійніше – це авто для тих, кому вже не треба нічого нікому доводити. Нинішня Mazda CX-9 значно оснащеніша за ту, що я знав. Наприклад, на зміну простому круїз-контролю прийшов адаптивний. А це зумовило появу нових кнопок на кермі та переміщення тих, що були. Зокрема, сегмент «ON» однієї з кнопок на правій спиці, який вмикав круїз, змістили під неї і назвали «MODE ON». Так само, як і «OFF/CAN» став «CANCEL OFF» та переїхав туди ж. Їхнє місце зайняв перемикач, яким контролюється мінімальна відстань, що відділятиме CX-9 від авто попереду. Крім цього, сегмент «RES/+» кнопки поряд вирішили розділити: «+» залишився на місці та доповнився можливістю фіксувати актуальну швидкість у пам’яті круїзу, тоді як «RES» зайняв окрему, центральну позицію на кнопці. З умовних позначок на ній зникли «/», що візуально її розвантажило.

Передня підвіска Mazda CX-9 являє собою вже класичну для більшості сучасних авто схему McPherson. А от щодо задньої я мав серйозні упередження, адже там встановлена незалежна багатоважільна конструкція. І оскільки цього разу я не особливо шкодував тестовий автомобіль та повів його трасами, що носять назву «Р-» і навіть «Т-», то трохи переймався чи не буде задок на напливах переставляти по всій ширині дороги. Дійсно, незалежна підвіска на неякісному покритті тримається курсу не так добре, як напівзалежна. Проте й дискомфорту в процесі керування я не відчув. Більше того, в кількох випадках, здійснюючи фактично лосиний тест, CX-9 явно підстрахувала мене від можливих помилок у керуванні.

На обидвох вісях Mazda CX-9 встановлені дискові гальма. Але їхній діаметр відрізняється, причому на користь задньої вісі. Так, передні диски мають 320 мм, а задні – 325. Різниця невелика, але дуже часто назад ставлять значно менші диски, ніж спереду. Вочевидь японці таким чином намагалися компенсувати більшу вагу позаду. Електронні стоянкові гальма доповнені функцією «AUTO HOLD», яка активує і деактивує їх автоматично. Та що важливіше – вона стандартна і для базової CX-9.

Маздаа 6
Порівняно з ранніми Mazda CX-9 нинішня отримала не лише електромеханічні стоянкові гальма, але й функцію “AUTO HOLD”, яка дозволяє взагалі забути про існування перемикача ручника, здійснюючи всі операції автоматично. Причому з’явилася ця функція і в базовій версії. Якщо “AUTO HOLD” активовано, на поверхні кнопки спалахне червоний індикатор. Так само він спалахне і на перемикачі, коли спрацюють ручні гальма. Однак затягувати їх вручну також приємно за рахунок симпатичного сріблястого кінчика, вигнутого вгору

Висновки і конкуренти Mazda CX-9

Порівняно з автомобілем, який був у мене на тесті два роки тому, нинішня CX-9 все одно що зореліт. Таке враження, що я випробував не дві різні комплектації авто, а два різних покоління моделі. Хоча й сьогодні така разюча відмінність у враженнях можлива, оскільки в автосалонах крім топової, доступна базова версія. І вона не має всіх тих електронних помічників, за рахунок яких автомобіль практично сам керує собою. Базова модифікація – це своєрідний величний американець з купою простору, великим потужним мотором, але приємними формами. Тестова ж машина – авто рівне нафаршированим європейцям та японцям. Щоправда, прямих конкурентів у цього кросовера немає. Адже ніхто не має зв’язки 2,5-літрового бензинового турбодвигуна з класичним автоматом. І очевидно, що порівнювати цю Mazda з іншими великими японськими позашляховиками – марна справа. Вона занадто інша і не схожа. Так само, як не настільки по-спортивному заточена, як європейці, й не така туга в реакціях і квадратна, як американці. Ціни на автомобіль станом на 30.11.2021 починаються приблизно з 43 686$. Але пам’ятайте, що за цю суму продається базова CX-9, яка являє собою скоріше американця, ніж японця.

CX-3 Mazda
Протитуманні ліхтарі Mazda CX-9 розташовані дуже низько, тож штурмуючи задом сугроби, треба буде бути пильним

Технічні характеристики Mazda CX-9

Характеристики кузова
Довжина/Ширина зі складеними дзеркальцями (враховуючи/не враховуючи дзеркальця)/Висота враховуючи антену, мм5075/1998 (2208/1969)/1747
Колісна база, мм2930
Колія передня/задня, мм1663/1663
Передній/Задній звіс, мм1032/1113
Дорожній просвіт враховуючи/не враховуючи масу водія в 75 кг, мм220/222
Радіус розвороту (між бордюрами/від стіни до стіни), м5,9/6,3
Кут в’їзду/з’їзду, градусів17,5/20,5
Кут рампи, градусів18
Споряджена/Повна маса, кг1960/2562
Максимальне навантаження на передню/задню вісь, кг1238/1424
Маса причепа для буксирування, оснащеного (на схилі 12%)/не оснащеного гальмами, кг750/2500
Висота салону на рівні переднього/другого/третього ряду сидінь (з люком/без люка), мм(998/1018)/(978/978)/(899/899)
Ширина салону на рівні переднього/другого/третього ряду сидінь, мм1472/1476/1350
Об’єм багажника з розкладеними/складеними спинками третього/другого ряду до даху, л230/840/1848
Довжина (зі складеними спинками третього/другого ряду)/Ширина (від арки до арки)/Висота (від підлоги до даху) багажника, мм(546/1282)/769/1020
Об’єм паливного бака, л74
Характеристики двигуна
Модель, тип двигуна, кількість циліндрів/клапанів на циліндрSkyActiv-G, рядний турбо, 4/4
Об’єм двигуна, л (куб см)2,5 (2488)
Потужність, кВт (к с) / об/хв170 (231) / 5000
Крутний момент, Нм / об/хв420 / 2000
Ступінь стиснення10,5:1
Характеристики трансмісії
Тип КП6-ступенева автоматична
Характеристики ходової
Передня/Задня підвіскаМакФерсон/Незалежна багатоважільна
Діаметр передніх/задніх гальмівних дисків, мм320/325
Розмір запасного колеса185/80 R17 99M
Експлуатаційні характеристики
Розгін 0-100 км/год, с8,6
Максимальна швидкість, км/год210
Витрати пального, місто/траса/комбіновані, л/100 км12,9/7,3/9,4
Тип пальногоНе нижче А-95
Викиди CO2 у комбінованому циклі, г/км216
Відповідність еконормамEuro VI