Для чого ТАКИЙ Peugeot Rifter взагалі потрібен?

Навіщо взагалі потрібен комерційний пиріжок… з хорошою мультимедійною системою, двозонним клімат-контролем і купою електронних допоміжних систем? Чи не губиться при цьому взагалі значення слова комерція?! Особисто для мене до останнього часу зручності сучасного світу й потреба перевозити вантажі або ж пасажирів ніяк не поєднувалися за самою своєю суттю. Але їх якимось неймовірним чином таки зуміли поєднати в новенькому Peugeot Rifter, на якому мені вдалося трохи поїздити. Щоб з’ясувати, як це поєднали, я й провів тест-драйв Peugeot Rifter.

Тест-драйв Peugeot Rifter, колісні ковпаки Peugeot Rifter
Тестовий Peugeot Rifter було укомплектовано колісними ковпаками під колір кузова, які імітували мультиспицеві легкосплавні диски

Як створювали довгу версію Peugeot Rifter?

Цей вантажнопасажирський фургон від корпорації PSA має в основі платформу EMP2. Вона стала спільною ще для двох автомобілів інших марок – Citroen Berlingo та Opel Combo. Peugeot Rifter пропонується у двох варіантах довжини – на 4,4 м. і 4,75 м. Але вперше довгу версію створили не за рахунок банального подовження заднього звісу, а відповідного збільшення колісної бази. На тест-драйв Peugeot Rifter вдалося взяти саме довгобазний варіант. Як за своєю суттю, так і за зовнішньою формою цей Пежо лише зайвий раз нагадує, що його призначення не змінилося ще з часів предка Partner. А це транспортування легких вантажів або ж комфортне перевезення пасажирів. Спереду машина позбулася наївного та доброго дизайну фар, отримавши оптику в стилі всіх сучасних Peugeot. Ззаду ж родове дерево Rifter вгадується практично безпомилково. Рівень безпеки машини вже встигли перевірити за методикою EuroNCAP, що дало нехай не найкращий, але добрий результат у чотири зірки. Дорослі пасажири в ньому захищені на 91%, діти – на 81%, а от до пішоходів машина ставиться лиш трохи краще, ніж нейтрально – 58% захисту.

Тест-драйв Peugeot-Rifter
Навіть лінії вікон у Peugeot Rifter незвичайні. Дається взнаки емоційне французьке походження авто

Зовні авто у топовій комплектації можна відрізнити за додатковими зсувними дверима зліва. Причому додали не лише двері, а ще й електричні склопідйомники по обидві сторони. Тест-драйв Peugeot Rifter дав можливість оцінити їхню зручність, адже розташовуються вони прямо на рамці вікна. І для його відкриття руку доводиться піднімати вище підлокітника. Поки що це незвична опція для машини з вантажно-пасажирським корінням. Також дорожча машина матиме частково пофарбований у колір кузова передній бампер, ручки дверей і корпуси зовнішніх дзеркалець заднього огляду. Хоча задній бампер залишатиметься без фарби, адже на такій машині він часто виконує захисну роль. Стандартними для Peugeot Rifter є рейлінги на даху, які виконують не лише практичну, але й стилістичну роль, адже балки забарвлені у сріблястий колір. Фронтальна оптика «Ріфтера» не просто красива, а ще й функціональна! Чого лише варте те, що навіть у базовому оснащенні авто укомплектоване системою «Проведи мене додому». А як щодо автоматичного увімкнення передніх фар у темний час доби? Це також базове оснащення, яке вмикається з лівого підкермового перемикача. Причому для увімкнення особливо й робити нічого не треба, адже режим Auto є, так би мовити, нульовим положенням. Варто лише перевірити, чи стоїть мітка Auto навпроти білої смужки по центру перемикача. З функціонального боку дорожча версія Rifter відрізняється наявністю протитуманних фар у непрофарбованій частині бампера. Щоб їх увімкнути, потрібно прокрутити на один крок шайбу посередині лівого підкермового перемикача. Вимикаються протитуманки поворотом шайби на себе. Також, доплативши за багатший рівень оснащення, отримуєш світлодіодні вогні денного ходового світла. Вони розташовані вертикальною смужкою між лінзами головної оптики.

Тест-драйв Peugeot Rifter
Крім логотипу на решітці радіатора, Peugeot Rifter має також викарбувану в її хромованому обрамленні назву марки
Тест-драйв Peugeot Rifter, задні двері
Дорожчу версію Peugeot Rifter легко відрізнити за додатковими зсувними дверима зліва

Стандартно двері вантажного відсіку підйомні. А це може створити деякі незручності на тісній парковці. Проводячи тест-драйв Peugeot Rifter, це було для мене відчутно. З іншого боку, їхнє скло обладнане нитками обігріву, а також окремим склоочисником. Тобто ні взимку, ні восени проблем з оглядом назад не повинно бути. Також над заднім склом знаходиться додатковий стоп-сигнал, що дозволяє водіям на кілька машин позаду заздалегідь помітити, що Rifter сповільнюється.

Тест-драйв Peugeot Rifter, кришка багажника
Стандартно Peugeot Rifter оснащений підйомними задніми дверима

Оскільки Peugeot Rifter зорієнтований на вирішення практичних завдань, то і його оснащення повинне відповідати цьому. Зокрема, якщо говорити про захист двигуна. Для цього пристосовано додаткову металеву пластину. Причому вона встановлена вже з бази і дала можливість проводити тест-драйв Peugeot Rifter з виїздом за межі рівних доріг.

Тест-драйв Peugeot Rifter, захист картера двигуна
Картер двигуна Peugeot Rifter надійно захищений ось такою металевою пластиною. На наших дорогах зайвим таке не буде

Для цієї ж мети вен укомплектували пакетом «Підвищена прохідність». Само собою на тест-драйв Peugeot Rifter я отримав авто з таким пакетом. До останнього належать збільшений на 20 мм. кліренс, а також додаткові накладки на колісні арки з непофарбованого пластику. Причому накладки стильно оформлені характерними вирізами. Ідею накладок продовжують і захисні накладки, що закривають ледь не половину бокових дверей. За сучасного повального захоплення докатками й ремкомплектами особливо радий був побачити повнорозмірне запасне колесо вже у базовій комплектації. Але треба бути готовим, що знаходиться воно під днищем вантажного відсіку. Тож возіть із собою який-небудь килимок, щоб постелити на землю за потреби замінити пробите колесо.

Тест-драйв Peugeot Rifter
Захисні накладки по периметру кузова Peugeot Rifter належать до пакету “Підвищена прохідність”
Тест-драйв Peugeot Rifter
Незважаючи на практичність заднього чорного бампера Peugeot Rifter, тут не обійшлося без декоративного сріблястого елемента

Усі фішки салонного оснащення Peugeot Rifter

У базовому оснащенні авто вже матиме центральний замок. Між центральними дефлекторами обдуву знаходиться його кнопка з червоним індикатором. Я люблю зачинятися зсередини вручну, тож тест-драйв Peugeot Rifter дав змогу оцінити зручність її розташування.

Тест-драйв Peugeot Rifter, центральний замок на авто
Інтер’єр Peugeot Rifter далеко не схожий на салон вантажно-пасажирського вена. Наприклад, серцевина ручок дефлекторів, а також їхнє обрамлення мають хромоване оздоблення. Між центральними дефлекторами розташували кнопки аварійної сигналізації (зліва) і центрального замка з червоним індикатором (справа)

Можна помітити, що Peugeot Rifter будь-яким чином намагається продемонструвати свою кросовероподібність. Це стосується і посадки всередину машини. У цьому питанні тест-драйв Peugeot Rifter став одкровенням. Мені взагалі здалося, що вище ногу я задирав лише для того, щоб сісти в рамні позашляховики Mitsubishi Pajero Sport або L200. Але сидіння цього «Пежо» нешироке. Хоча завдяки цьому воно щільніше тримає водія. З правого боку є ще така плюшка, як підйомний підлокітничок. І він не викликає подиву, адже у дорожчій комплектації машина отримує сидіння водія підвищеного комфорту. Незважаючи на звичайну тканинну обшивку крісла, навіть вона зроблена зі смаком. Наприклад, елементи підтримки тіла на спинці та подушці зашиті практичною чорною тканиною, яка може бути витривалішою до протирання, тоді як решта сидіння обшита сірим матеріалом з візерунком із діагональних ліній. Варто додати, що чорні елементи ще й виділені блакитною ниткою. Стильненько! У топовому оснащенні навіть передній пасажир отримує аналогічне комфортне сидіння. Задираючи ногу, помічаю, що в салон можна заходити ледь не у повен зріст. Який же тут високий дверний отвір! Власне, і в салоні над головою місця просто безліч. А це створює враження такого собі другого дому, якщо разом із вами їде вся родина. Вражає неймовірна кількість відсіків для поклажі по всьому салону. Вони є і над головами передніх пасажирів (щоправда, тільки в топі й призначені хіба що для зберігання документів), а також під передніми кріслами. Не один ящичок можна знайти на передній панелі та плюс до них – широченні кишеньки у дверях. Те, чим автомобіль вражає найбільше – неспіввідносність простакуватої зовнішності з внутрішнім оснащенням. Наприклад, залежно від комплектації, авто може мати систему безключового доступу з кнопкою запуску двигуна, двозонний клімат-контроль, мультимедійку з підтримкою Apple CarPlay і Android Auto, камеру з кутом заднього огляду на 180̊ та системами стеження за розміткою і розпізнавання дорожніх знаків.

Тест-драйв Peugeot Rifter, карта дверей
Карта передніх дверей Peugeot Rifter оформлена на диво красиво. Це і синювато-сірий декоративний елемент навколо ручки, і частина підлокітника, обшита чорною тканиною, а ручка відкриття дверей хромована. Є також чітко виокремлена дверна ручка під зручне обхоплення долонею. Динаміків два – угорі високочастотник, у нижній частині карти – середньочастотник. Кишеньок у дверях одразу дві. Задня має менший об’єм, але туди зручно класти дрібну поклажу, яку потрібно відділити від ганчірок, омивачів та іншого, що зазвичай лежить у картах
Тест-драйв Peugeot Rifter, карта дверей
Передні пасажирські двері Peugeot Rifter аналогічні водійським, але кнопка склопідйомника лише одна
Тест-драйв Peugeot Rifter, салон
Інтер’єр Peugeot Rifter нагадує скоріше зореліт, а не салон комерційного чи навіть сімейного вена
Тест-драйв Peugeot Rifter, торпедо
Вражає, наскільки химернішим став дизайн торпедо Peugeot Rifter порівняно з моделлю Partner
Тест-драйв Peugeot Rifter, водійське сидіння
Тестовий Peugeot Rifter мав сидіння водія підвищеної комфортності. Таке з’являється з дорожчого рівня оснащення. Більша його частина обшита тканиною з візерунком із діагональних смужок. Але місця, які найбільше схильні до протирання, зашиваються у звичайну сіру тканину, прошиту з боків блакитною ниткою. Разом із тим опускний підлокітник справа просто сірий і прошивки не має. На пластиковій основі сидіння зліва помітний виріз, що нагадує аналогічні елементи на накладках колісних арок
Тест-драйв Peugeot Rifter, підігрів сидіння
Горизонтальним важелем збоку від сидіння водія регулюється висота посадки. Штовхнув вгору – трохи піднявся. Униз – опустився. Кнопка увімкнення підігріву сидіння водія Peugeot Rifter знаходиться ергономічніше, ніж у пасажира (дивись нижче)
Тест-драйв Peugeot Rifter, передні сидіння
Потягнувши догори металевий важіль під сидінням водія Peugeot Rifter, можна розблокувати механізм регулювання крісла за глибиною. Нижче видно висувний ящичок
Тест-драйв Peugeot Rifter, регулювання крісла
З правого боку спинки водійського сидіння Peugeot Rifter знаходиться коліщатко зі зручними вирізами під пальці, за допомогою якого регулюється поперекова підтримка
Тест-драйв Peugeot Rifter, сидіння
Передній пасажир у тестовому Peugeot Rifter також мав сидіння підвищеної комфортності
Тест-драйв Peugeot Rifter, підігрів сидіння
Регулювання куту нахилу спинки переднього пасажирського сидіння в Peugeot Rifter не надто зручне. Щоб розблокувати механізм, верхню ручку потрібно провернути з вертикального положення у горизонтальне. Незвично також, що на традиційний важіль регулювання висоти посадки насправді допомагає відрегулювати… її глибину! Перед ним – кнопка увімкнення підігріву сидіння
Тест-драйв Peugeot Rifter, поличка
Подібні до стилістики накладок на колісних арках елементи можна знайти навіть в оформленні полички над переднім рядом Peugeot Rifter. Здебільшого там зручніше тримати різні документи, але й габаритніша поклажа поміститься. Із зовнішнього боку полички видно вирізи динаміків системи гучного зв’язку
Тест-драйв Peugeot Rifter, плафон освітлення
Над салонними дзеркальцями заднього огляду Peugeot Rifter знаходиться інформаційний дисплей базових систем безпеки, обабіч якого – мікрофони системи гучного зв’язку. Вище – блок освітлення переднього ряду. Свої плафони, як і вмикачі до них має кожен із двох передніх пасажирів. Але є й ще один центральний плафон з трьома положеннями вимикача. Ліве вимикає освітлення, центральне – вмикає лише за відкритих дверей, а праве – вмикає за будь-яких умов
Тест-драйв Peugeot Rifter
Чомусь саме з тильного боку водійського козирка Peugeot Rifter знаходиться косметичне дзеркальце з підсвіткою. Пасажир такого не має. Але дзеркальце заховане під відкидною кришечкою, а справа від нього – тримач для пластикових карток
Тест-драйв Peugeot Rifter, ремінець для документів
Вийнявши протисонячні козирки Peugeot Rifter з одного із кріплень, їх можна розвернути на 90 градусів та прикрити вікна дверей. З тильного боку пасажирського козирка знаходиться наклейка з інфографікою по використанню дитячих сидінь спереду, а також ремінець для документів. А от для чого у полиці над головами пасажирів зроблено отвори – не розумію

Пасажири переднього ряду в Peugeot Rifter надійно захищені боковими подушками безпеки, що зашиті в боковини спинок сидінь. З іншого боку, в базовій комплектації їх уже не буде, тож заради безпеки доведеться платити за дорожче оснащення. А от фронтальні подушки для обидвох пасажирів є обов’язковими опціями. І це був один із найзагадковіших моментів, які приніс тест-драйв Peugeot Rifter. Якщо водійська знаходиться у звичному місці в серцевині керма, то місцезнаходження пасажирської залишилося таємницею, адже на її традиційному місці – ще один бокс. Скоріше всього цю подушку розташували над лобовим склом у даху, чим славляться, зокрема, деякі моделі братньої марки Citroen.

Тест-драйв Peugeot Rifter, подушка безпеки
Бирки “AIRBAG” на боковинах спинок передніх сидінь свідчить про те, що тут зашито бокові подушки безпеки для передніх пасажирів Peugeot Rifter
Тест-драйв Peugeot Rifter, бардачок
На звичному місці фронтальної пасажирської подушки безпеки у Peugeot Rifter – додатковий відсік. У ньому ж знаходиться ще один USB-вхід, а також AUX-роз’єм. На боковій стінці знаходиться коліщатко з вирізами під пальці, повернувши яке, у відсік можна запускати повітря від кліматичної системи авто
Тест-драйв Peugeot Rifter, бардачок
А от речовий відсік Peugeot Rifter на звичному місці виявився на диво маленьким і непрактичним за формою
Тест-драйв Peugeot Rifter, вимикач passenger airbag
Між передніми правими дверима і торпедо в Peugeot Rifter знаходиться вимикач фронтальної пасажирської подушки безпеки. Перемкнути його з положення “ON” у “OFF” можна лише за допомогою ключа

На передньому дверному підлокітнику Peugeot Rifter зосереджено управління передніми електросклопідйомниками. На решті дверей їх можна заблокувати примусово. Для цього є окрема кнопка з індикатором позаду склопідйомників. Якою я, деспотично по відношенню до решти пасажирів, користувався, з огляду на “потребу” провести докладний тест-драйв Peugeot Rifter.

Тест-драйв Peugeot Rifter, електросклопідйомники
Кнопки усіх чотирьох електросклопідйомників Peugeot Rifter мають підсвітку. Позаду них – блокування скопідйомників для дверей пасажирів. Якщо вони заблоковані, то світитиметься індикатор

Перед кнопками склопідйомників Peugeot Rifter знаходиться блок управління електроприводом зовнішніх дзеркалець заднього огляду. Для вибору дзеркальця слугує слайдер, який перемикається вправо чи вліво. Щоб після цього відрегулювати дзеркальце в одному з чотирьох напрямків, потрібно скористатися джойстиком спереду. Салонне дзеркальце заднього огляду Ріфтера має електрохромну поверхню, що здатна запобігати засліпленню попутними машинами. Але така опція є лише у дорожчій версії. І тест-драйв Peugeot Rifter дав змогу насолоджуватися вночі цією опцією.

Тест-драйв Peugeot Rifter, електропривід дзеркалець
Слайдером на дверному підлокітнику Peugeot Rifter обирається ліве чи праве дзеркальце для налаштувань. Потім, натискаючи на одну з чотирьох позицій джойстика перед слайдером регулюєш положення дзеркальця
Тест-драйв Peugeot Rifter, дзеркальце
Салонне дзеркальце заднього огляду Peugeot Rifter має електрохромну поверхню, тобто вручну в нічний режим його перемикати не треба. Вище – дзеркальце для стеження за дітьми. Але воно розташоване надто високо, тож голови пасажирів заднього ряду відображаються дещо обрізаними

Передня панель виконана в сучасному для всіх Peugeot компонуванні i-Cockpit. До нього належить кермо неприродньо малого діаметру та рубаної форми, що поєднане з панеллю приладів, яка немовби нависає над ним. Така концепція наразі є тим оригінальним штрихом, що вирізняє сучасні Peugeot незалежно від комплектації й моделі. Принаймні досі ніхто з виробників не забажав зплагіатити її, хоч деякі моделі з нею вже пережили на конвеєрі ціле покоління. Тим не менше, нинішній тест-драйв Peugeot Rifter був моїм першим знайомством із цим фірмовим компонуванням.

Тест-драйв Peugeot Rifter, панель приладів i Cockpit
Організація простору на передній панелі i-Cockpit притаманна не лише гламурним легковикам “Пежо”, але й комерційно-сімейній моделі Peugeot Rifter. Так називається специфічне розташування панелі приладів, коли водій бачить її над кермом, а не всередині його обідка. Внаслідок цього саме кермо має невеликий діаметр та зрізані боковини
Тест-драйв Peugeot Rifter, панель приладів
Панель приладів Peugeot Rifter також жодним чином не нагадує про комерційне призначення авто. Це класичні аналогові спідометр і тахометр, рознесені по обидва боки панелі та прикрашені сріблястим обрамленням химерного дизайну. У верхній частині – ще два аналогових показника рівня пального в баку й температури двигуна. Стрілки всіх чотирьох приладів мають у своєму оздобленні червоний та сріблястий колір, однак дизайн останніх двох дещо відрізняється. На їхніх полях розташовані також різноманітні індикатори, зокрема, непристібнутого паска безпеки водія, активованих ручних гальм, низького заряду акумулятора, а також лампа “Check engine”. Центральним елементом панелі є кольоровий екран бортового комп’ютера. Власне, інформація з нього демонструється виключно у верхній частині, тоді як посередині знаходиться цифрове дублювання спідометра, а знизу – електронні одометр та тріп-комп’ютер. Під панеллю приладів розмістили чотири кнопки керування її функціями. Двома кнопками посередині можна або зменшити (зліва), або збільшити (справа) рівень підсвітки. Ліва кнопка слугує для того, щоб прибрати з панелі спливаюче повідомлення про потребу технічного обслуговування. “SET 000” дозволяє увійти в меню конфігурацій і змінити, скажімо, одиниці вимірювання. Дві останніх кнопки відрізняються за формою, щоб водій випадково не натиснув їх, змінюючи підсвітку панелі
Тест-драйв Peugeot Rifter, ніша
Прямо перед панеллю приладів Peugeot Rifter є ще одна нішка

Базовий прикурювач Peugeot Rifter спрацьовує за допомогою розетки на 12 В всередині відсіку в центральній консолі. А от попільничку можна використовувати й не за призначенням, настільки стильну форму вона має. Наприклад, її верхня частина пофарбована в сріблястий колір, а форма попільнички дозволяє тримати її в штатних підсклянниках.

підсклянник Peugeot Rifter
Підсклянники у Peugeot Rifter вирішили розташувати по-комерційному – по обидва боки торпедо. Близькість до дефлекторів обдуву дає можливість або тримати напій теплим узимку, або ж охолоджувати його влітку
попільничка Peugeot Rifter
Попільничка Peugeot Rifter має дуже незвичне як на такий аксесуар оформлення. Завдяки її формі, вона стає у стандартні підсклянники. Верхня частина “склянки” попільнички забарвлена у сріблястий колір, а за рахунок напливів на ній попільничку зручно витягати з ніш підсклянників і переносити. Фанати покурити за кермом точно повинні оцінити спеціальний тримач для цигарки на перекритті отвору попільнички. У кришечці зроблено виступ, за допомогою якого її зручно відкривати
коректор фар Peugeot Rifter
На торпедо, зліва від керма, знаходиться коректор фар Peugeot Rifter з приємною на дотик шайбочкою керування. Щоб водій точно не сплутав показники коректора, біля шайби зробили спеціальне віконечко, яке показує лише один із них
дитячий замок, Active Lane Keeping Assist і обігрів лобового скла на Peugeot Rifter
Нижче коректора фар Peugeot Rifter знаходяться ще три кнопки, які відповідаються за корисні функції. Зліва – дитячий замок. Тобто діти на задньому ряді вже не зможуть зсередини відкрити двері. Посередині – вимкнення системи Active Lane Keeping Assist, яка здатна самостійно коригувати курс авто за умови, що руки водія знаходяться на кермі, а на дорозі є розмітка. Третя кнопка – підігрів лобового скла

Кермо Peugeot Rifter, попри свій компактний розмір, приємно лягає в руки. Воно обшите шкірою, яка з внутрішнього боку обідка зшита сірою ниткою.

обшивка керма Peugeot Rifter
Кермо Peugeot Rifter обшите шкірою, яка зшивається з внутрішнього боку обідка сірою ниткою
кермо автомобіля Peugeot Rifter
Оформлення керма Peugeot Rifter гідне легкового автомобіля. Та й, власне, у нього й запозичене. Просто зверніть увагу на чорні глянцеві вставки бокових спиць, сріблясті елементи біля кнопок, стильний надпис Peugeot на нижній спиці, а також хромовані обрамлення серцевини керма і лого марки, які є кнопкою звукового сигналу. Кнопки на спицях організовані в два ряди. Зліва у верхньому ряді знаходиться увімкнення голосового керування смартфоном, нижче – кнопки зменшення і збільшення гучності аудіосистеми. Прокручуванням шайбочки поряд змінюються меню бортового комп’ютера на панелі приладів. На правій спиці, у верхньому ряді розташована кнопка швидкого переходу до меню телефонії. Біля неї – шайба переходу між пунктами меню в мультимедійці, натиснувши на яку, можна обрати певне з них. Кнопка LIST дозволяє вибудувати радіостанції або треки на екрані мультимедіа у вигляді списку, SRC – змінити джерело програвання аудіо

Під колонкою керма Peugeot Rifter знаходиться важіль. Ним блокується механізм регулювання валу керма як за висотою… так і за вильотом! Нечувана щедрість для машини, яка донедавна була утилітарним фургоном. Особливо зважаючи на те, що таке оснащення доступне і в базовій комплектації.

регулювання керма Peugeot Rifter
Під колонкою керма Peugeot Rifter знаходиться важіль розблокування регулювань керма як за висотою, так і за глибиною! Він великий, тож його треба зачіпляти усіма пальцями, а це зручніше, ніж на деяких інших авто, де встановлено тоненький важіль під один палець

Якщо шалену кількість відсіків для зберігання речей у Peugeot Rifter ще можна пояснити логічно, то 8-дюймова тач-скрін мультимедійна система з логіки випадає взагалі. Адже, з одного боку, перед нами суто комерційна машина, а, з іншого, легковик з дуже й дуже непоганим технічним оснащенням. Щоб пасажири могли вільно прослуховувати улюблені радіохвилі, в машині з базової комплектації передбачена вся електропроводка, а також антена над лобовим склом.

мультимедійна система Peugeot Rifter
Мультимедійна система Peugeot Rifter виконана у вигляді планшета, що виступає над центральною консоллю. Обрамлення екрана зроблене з чорного глянцевого пластику, але сам екран матовий. Ручка регулювання гучності прогумована і має приємну на дотик поверхню. Всередині ручки захована кнопка увімкнення системи із сріблястим обрамленням. З протилежного боку екрана – USB-вхід. У верхній частині екрана зліва знаходиться інформація з датчика зовнішньої температури, а також індикатор функції Mute. Справа – годинник, кнопка переходу до налаштувань, а також рівень зв’язку на телефоні. Навколо екрану розкидали сенсорні кнопки, кожна з яких відповідає за окремий розділ з головного меню. Наприклад, верхня кнопка зліва дозволяє перейти до розділу аудіо. У ньому в випадному меню “ДЖЕРЕЛА” можна обрати джерело програвання музики: радіо, телефон, AUX-вхід або ж інше джерело, якщо воно під’єднане до мультимедійки.
мультимедійна система Peugeot Rifter
Сенсорна кнопка зліва посередині дозволяє перейти у розділ налаштування допоміжних систем Peugeot Rifter. Тут є дві вкладки “Швидкий доступ” і “Налаштування автомобіля”. Перша з них здатна здивувати. Адже тут можна увімкнути функцію автоматичної зміни дальнього світла на ближнє, а також парктроніки. Виробник потурбувався про інформаційну підтримку та додав кнопку “і” біля кожної з функцій, за допомогою якої можна зрозуміти функціонал систем. Тут же знаходиться кнопка переходу до підрозділу “Діагностика”, де можуть показуватися різні помилки в системах машини
карти і навігація Peugeot Rifter
Торкнувшись сенсора, що відповідає за навігацію Peugeot Rifter, не очікуйте одразу побачити її інтерфейс на екрані мультимедійки. Навігація транслюється виключно через додаток у смартфоні. Хоча автомобіль повідомляє, як її підключити.
мультимедійна система Peugeot Rifter
Сенсорна кнопка справа зверху перекидає у розділ Додатків мультимедійки Peugeot Rifter, де можна або переглянути SMS-повідомлення з телефону, або фото звідти ж. Є й випадне меню “Опції” для налаштувань розділу
мультимедійна система Peugeot Rifter
Центральна кнопка справа екрана мультимедійної системи Peugeot Rifter дозволяє перейти до розділу Налаштувань. Там є чотири підрозділи – “Конфігурація системи” (про прошивку мультимедіа), “Налаштування екрану”(параметри монітора), “Мова”(дуже круто, що є україномовне меню) і “Дата і час”(це прояснення не потребує)
bluetooth зв'язок Peugeot Rifter
Остання сенсорна кнопка мультимедійки Peugeot Rifter – розділ телефонії – відкриває доступ до трьох вкладок унизу: “Клавіатура”, “Журнал викликів” і “Контакти”. Унизу зліва, біля позначки “ТЕЛ”, є індикатор рівня заряду телефона. Зокрема, перша вкладка надає можливість вручну набрати номер та записати його в телефонну книжку. Поряд з клавіатурою система спалить пасажирам вашого мобільного оператора та модель смартфона
Антена на Peugeot Rifter
Над лобовим склом Peugeot Rifter знаходиться антена радіоприймача
Ніша у Peugeot Rifter
Позаду екрану мультимедійки Peugeot Rifter знаходиться ще одна невеличка ніша

У дорожчій комплектації Peugeot Rifter отримує систему двозонного клімат-контролю, керування яким доволі нестандартне. Та виявилося, що воно навіть зручніше, ніж кнопками і навіть традиційними крутилками. Регулювання температури обдуву здійснюється двома великими тумблерами з хромованим оздобленням. Штовхнув вгору – збільшив температуру, вниз – зменшив. Зліва від водійського перемикача знаходяться кнопки увімкнення режиму рециркуляції та зміни напрямку обдуву. А от регулювання швидкості вентилятора не вдалося розмістити ергономічно. Цих дві кнопки розташовані далекувато – справа від пасажирського тумблера. По центру блоку мікроклімату – тонкий монохромний екранчик. По обидва його боки вказується температура обдуву двох зон. Між нею – своєрідна діаграмка швидкості вентилятора і візуалізація розподілу напрямків обдуву. Під екраном знаходиться п’ять кнопок з помаранчевими індикаторами. Правіше усіх – увімкнення пришвидшеного розігріву лобового скла. За нею йдуть включення кондиціонера, режиму клімат-контролю, переходу до монозони обдуву, а також увімкнення обігріву заднього скла.

клімат контроль в машині Peugeot Rifter
До блоку клімат-контролю Peugeot Rifter можна поприскіпуватися. Адже попри те, що він розвернутий до водія, над ним нависають дефлектори. І на кнопках блоку доводиться фокусуватися. Хоча продуманість його вражає. Замість ручок чи кнопок регулювання температури використали практичніші тумблери з хромованим оздобленням ручок. Штовхнув угору – підвищив на півградуса, униз – зменшив. Зліва від водійського тумблера – кнопка увімкнення режиму рециркуляції повітря (зверху) і зміни напрямку обдуву (знизу). Але їх би я обміняв місцями з кнопками зміни швидкості вентилятора, які знаходяться правіше від тумблера пасажира. Між тумблерами – монохромний екранчик, на якому вказується температура двох зон. Ближче до центру екрана знаходиться візуальна інформація про напрямки обдуву (лівіше) та швидкість вентилятора (правіше). Під екраном – декоративна срібляста смужка. Нижче – ряд допоміжних кнопок. Зліва і справа розташовані по дві кнопки з помаранчевими індикаторами. Зліва – функція прискореного розігріву лобового скла і увімкнення кондиціонера, справа – обігріву заднього скла та монозони клімат-контролю. Між ними – підключення другої зони. Під блоком мікроклімату – поличка, де зручно тримати телефон. Щоправда, вона розділена на два відсіки, тож є можливість використовувати її ефективніше
бездротова зарядка в Peugeot Rifter
Саме на оцей гумовий килимок потрібно покласти телефон, щоб він почав заряджатися через систему бездротової зарядки у Peugeot Rifter
Система Hill Assist Descent Control і бездротова зарядка смартфона на Peugeot Rifter
Peugeot Rifter продовжує дивувати не лише системами комфорту, але й технічним оснащенням. Наприклад, кнопка на фото активує систему Hill Assist Descent Control, тобто допомогу на спусках. Мало того, що раніше таке я зустрічав лише на крутих позашляховиках, так на цьому автомобілі вона здатна працювати на швидкості до 50 км./год.! Інакше кажучи, навіть рухаючись по довгому спуску на трасі, яка пролягає через невеличкий населений пункт, ви можете скористатися цією системою. Вона самостійно утримуватиме швидкість авто на заданій передачі або ж… взагалі на нейтралі. Водію лишається тільки коригувати курс автомобіля. Але і це ще не все! Зверніть увагу на піктограмку в нижньому лівому кутку фото. Виявилося, що в ніші під центральною консоллю працює бездротова зарядка смартфонів. Єдина умова – ваш телефон повинен відповідати стандарту Qi. Мій, на жаль, не відповідав

Центральний тунель Peugeot Rifter здається якимось неприродньо високим, як для машини практичного призначення. Не очікуєш побачити всередині такі велетенські ніші, що вмістять навіть велику поклажу. Причому ніші поділені на дві частини. Передня ховається десь аж під важелем КП, а в її торцевій стінці заховано розетку на 12 В. З іншого боку, її дно похиле, тож усі речі будуть скочуватися кудись вниз. А там їх уже буде складно розгледіти. Друга ніша не така глибока, але має рівну поверхню, вкриту ворсистим килимком. Обидві ніші закриваються окремими шторками. Треба визнати, що в базовій комплектації цих двох об’ємів немає, а шкода. Під рукою можна зберігати дуже багато різного.

поличка у боксі центрального тунелю Peugeot Rifter
Одна з поличок у великому центральному тунелі Peugeot Rifter хоч і має невелику глибину, зате її дно вкрите ковроліном
розетка в боксі центрального тунелю Peugeot Rifter
Глибший відсік у центральному тунелі Peugeot Rifter хоч і має похиле дно, зате він має окрему шторку, що закриває його вміст, а в торці стінки є розетка на 12 В
поличка в торпедо Peugeot Rifter
Крім усіх інших відсіків, перед переднім пасажиром Peugeot Rifter є ще й невелика поличка між двома бардачками

Другий ряд Peugeot Rifter має три окремих сидіння, кожне з яких оснащене кріпленням ISOfix (з базового оснащення, що цілком нормально). Щоправда, жодне з них не обладнане ніякими регулюваннями. Але у попередника і такого не було. Тут центральний пасажир – повноцінний член команди, а не людина, яку посадили за віслячу парту. І нехай лише крайні пасажири можуть скористатися столиками на спинках передніх сидінь (до речі, не найвдалішої конструкції, оскільки навіть за не дуже великої ваги, столики можуть скластися вниз), центральний може окупувати єдиний USB-роз’єм для зарядки гаджетів, а також претендувати на керування швидкістю задніх вентиляторів обдуву. Спинки сидінь другого ряду не надто високі, тож опущений максимально вниз підголівник тупо давить в спину. А щоб на нього можна було покласти голову, його треба підняти на максимальну висоту.

Тест-драйв Peugeot Rifter, салон
Задній ряд Peugeot Rifter складається з трьох окремих сидінь. Отвір дверей настільки високий, що вдаритися головою практично неможливо. Зверніть увагу на два моменти. Перший – столики у спинках передніх сидінь. Той, що справа, ховається у пластиковій обшивці спинки, тоді як лівий такої немає. Причин подібного рішення я не знайшов. Другий – крайнє сидіння з максимально піднятим підголівником демонструє те його єдине положення, за якого сидіти на другому ряді зручно. В інших випадках підголівник впирається або в спину, або в шию
Тест-драйв Peugeot Rifter, карта дверей
Підлокітник дверей другого ряду Peugeot Rifter не дуже широкий, зате оздоблений синювато сірим пластиком. У нижній частині карти – кишенька, над якою встановлено середньочастотний динамік
Тест-драйв Peugeot Rifter, електросклопідйомник
Навіть зсувні двері сімейного Peugeot Rifter обладнані електросклопідйомником. Але його кнопка знаходиться прямо біля рамки вікна. Закривати двері зручніше за допомогою ось такої ручки над кнопкою склопідйомника
Тест-драйв Peugeot Rifter, ручка дверей
Те, що може здивувати власників багатьох нарочито сімейних мінівенів – висувні шторки на дверях заднього ряду Peugeot Rifter. Піднімаються вони вручну, з карти дверей, за спеціальний язичок по центру. Кріпляться на гачки, розташовані у верхній частині рамки вікна. Також зверніть увагу на ліву сторону дверей. Навпроти ручки для їхнього закриття, є також ручка для відкриття дверей
Тест-драйв Peugeot Rifter
На відміну від багатьох інших авто, кнопка розблокування механізму регулювання підголівників Peugeot Rifter має більшу поверхню, тож на неї зручніше натискати
Тест-драйв Peugeot Rifter, лампи освітлення салону
Як плафон, так і керування освітленням другого ряду ідентичне передньому
Тест-драйв Peugeot Rifter, кріплення для сітки
Ручки для пасажирів другого ряду Peugeot Rifter не мають мікроліфту. Але поряд із ними, під кришечками, знаходяться кріплення для сітки, якою можна відокремити передній ряд від вантажного відсіку. Щоправда, самої сітки немає
Тест-драйв Peugeot Rifter, паски безпеки пасажирів
Ось так виглядають кріплення пасків безпеки для пасажирів Peugeot Rifter третього ряду. Ремені витягуються прямо з даху. Паски триточкові, тож пасажири повинні кріпити їх у двох місцях по обидва боки від себе. Тому й на фото один пасок має два жала. Принаймні одне з них можна закріпити на спеціальному гачку понад стелею
Тест-драйв Peugeot Rifter, столик
Поверхню столиків для пасажирів другого ряду зробили не дуже гладкою, тож є надія, що предмети на ній надто сильно ковзати не будуть. По периметру столика є навіть невеличкий бортик. З іншого боку, якщо не ставити в підсклянник, скажімо, паперовий стакан з напоєм, то речі можуть падати у його отвір. Але якщо спробувати поставити в підсклянник щось важче за паперовий стакан, є ризик, що столик просто складеться униз, адже він не має жодного фіксатора положення. Зате столика зручно розкладати – в його торці є спеціальний виріз під пальці
Тест-драйв Peugeot Rifter, кишенька у сидінні
Водночас через столик кишеньки у спинках передніх сидінь Peugeot Rifter зробили зовсім маленькими. Але навіть їхній клапан має прошивочку сірою ниткою
Тест-драйв Peugeot Rifter, кріплення Top Tether
Другий ряд сидінь Peugeot Rifter оснащений кріпленнями дитячих сидінь Top Tether. Відповідна позначка є на спинці крісел другого ряду
Тест-драйв Peugeot Rifter, домкрат механічний
Peugeot Rifter приємно дивує кількістю відсіків і на другому ряді. Під ногами, наприклад, крайнього лівого пасажира захований домкрат. Щоб кришку відсіку було зручніше відкривати, у ній зроблено виріз під пальці
Тест-драйв Peugeot Rifter, ніша
Під ногами правого пасажира Peugeot Rifter – відсік аналогічної форми та об’єму
Тест-драйв Peugeot Rifter, ніша
Під сидінням переднього пасажира Peugeot Rifter – ще один відсік. Він також має кришечку, яку зручно знімати за допомогою отвору в ній. Але кришечка має нерівну поверхню і більше схожа на повітровод
Тест-драйв Peugeot Rifter, ніша
Дивна форма кришечки вище зумовлена тим, що вона проводить повітря від дефлектора до ніг задніх пасажирів Peugeot Rifter. У відсіку ж під нею знаходиться додатковий кріпильний тросик з гачком
Тест-драйв Peugeot Rifter, дефлектори
У пасажирів другого ряду Peugeot Rifter є свої дефлектори обдуву між передніми сидіннями. Ручки регулювання напрямків обдуву також мають хромоване оздоблення. Як і дві кнопки регулювання швидкості вентилятора для заднього ряду! Ліва її зменшує, права збільшує. Усього швидкостей чотири, і за ними зручно стежити за допомогою помаранчевих індикаторів поряд із кнопками. Далеко не кожне авто вищого класу має таку опцію

У торці спинок крайніх сидінь Peugeot Rifter знаходиться по важелю. За їхньою допомогою спинки складаються, надаючи доступ до третього ряду. Причому складаються у співвідношенні як 2/3, так і 1/3, що суттєво розширює варіанти компонування салону. Але в торці центрального місця важеля немає – його заміняє петля справа від підголівника.

Тест-драйв Peugeot Rifter
У торці спинок крайніх сидінь другого ряду Peugeot Rifter знаходяться важелі, потягнувши за які, спинки разом із подушками складаються вперед. У важелі є зручний отвір для пальців
Тест-драйв Peugeot Rifter, петля для трансформації сидіння
На відміну від крайніх сидінь другого ряду Peugeot Rifter, центральне опускається вперед після того, як потягнеш за петлю у правому торці його спинки
Тест-драйв Peugeot Rifter, сидіння відкидні
Усі три сидіння другого ряду Peugeot Rifter складаються окремо. Коли вниз опускається спинка, за нею вслід опускається й пластикова вставка, яка прикриває утворену нішу між спинкою і підлогою. Як результат – відкривається відносно широкий доступ до третього ряду. Вставка має набір виштампувань у вигляді ліній, за рахунок чого нога на ній менше ковзає. Та й чистити пластик легше, ніж ковролін.

Підголівники третього ряду сидінь мають ту ж особливість, що й підголівники другого. Але саме третій ряд є ледь не найбільшим здивуванням, хоч це всього лише додаткова опція для обидвох версій довжини автомобіля! Я ще можу погодитися, що заповзати туди далеко не найприємніша процедура. Однак сівши на одне з двох роздільних сидінь, пасажири не відчуватимуть жодного ущемлення своїх людських прав. Вони, звісно, не зможуть підсунути ноги під сидіння другого ряду, але й спинки попереду не тиснуть у коліна. Навіть зовсім не тиснуть, настільки далеко вони знаходяться. Здавалося б, за рахунок вищої посадки для голови тут буде менше простору. Але й із цим усе гаразд. Ще й є широченне підвіконня по обидва боки, яке можна використовувати як підлокітник, свої підсклянники, розетка на 12 В і навіть ящички та тримачі для невеликих речей! А між кріслами можна ще й поставити портативний холодильник, тож залишиться лише насолоджуватися життям і поїздкою. Обидва крісла легко знімаються і витягуються із салону. Але у мене є претензії до передніх кріплень. У складеному стані крісла третього ряду надто сильно «гуляють» в них.

Тест-драйв Peugeot Rifter, сидіння
Зверніть увагу, наскільки просторо на третьому ряді Peugeot Rifter. Можна навіть сказати, що сидіти там буде навіть зручніше, ніж на другому
Тест-драйв Peugeot Rifter, ніша
Лівий пасажир третього ряду Peugeot Rifter має змогу закріпити в ніші на двох гумках, скажімо, парасолю. Хоча здебільшого така ніша буде корисною за складеного третього ряду
Тест-драйв Peugeot Rifter, підсклянник і розетка
Правий пасажир третього ряду Peugeot Rifter може скористатися своїм підсклянником і розеткою на 12 В під кришечкою. На кришці є спеціальний язичок, за який її зручніше відкривати
Тест-драйв Peugeot Rifter, ніша
Також правий пасажир третього ряду Peugeot Rifter має доступ до широкої ніші, розділеної на два об’єми

У похідному стані обєм багажного відсіку дорівнює 775 л., що на 100 л. більше, ніж у попередника. Разом зі складеним другим рядом сидінь Peugeot Rifter отримує практично рівний майданчик, у якого ніша між складеною спинкою і підлогою багажника прикрита пластиковою вставкою. Таку особливість трансформації назвали Magic Flat.

Тест-драйв Peugeot Rifter, багажник
На жаль, об’єм вантажного відсіку Peugeot Rifter у такій конфігурації невідомий. Однак добре видно, що навіть у ній сюди вміститься кілька великих сумок. Ще один нюанс, який свідчить про продуманість відсіку – кріплення для полички у складеному стані. Підлога через це перестає бути рівною, та, з іншого боку, викидати поличку із салону не доводиться
Тест-драйв Peugeot Rifter, складне крісло
За допомогою ось такого яскравого салатового важеля спинка сидіння третього ряду Peugeot Rifter відкидається вперед. Хоча робити це недостатньо зручно. Із салону буде складно водночас підняти важіль вгору й відкидати спинку, а з боку багажника до самого важеля важко дістати
Тест-драйв Peugeot Rifter, сидіння
Після того, як спинка складена, потрібно стиснути разом оцих два металевих важеля позаду сидіння Peugeot Rifter. Потім можна відкинути крісло повністю вперед
Тест-драйв Peugeot Rifter, багажник
У такому положенні третього ряду сидінь Peugeot Rifter об’єм багажного відсіку складає вже 775 л. У цьому випадку кріплення полички можна поставити у робочий стан. Щоб закрити від сторонніх очей вміст багажника, поличка витягується і кріпиться двома кінцями у спеціальних нішах в бокових панелях
Тест-драйв Peugeot Rifter, сидіння
Якщо третій ряд сидінь Peugeot Rifter потрібно взагалі вийняти з авто, необхідно потягнути за червону… або чорну петлю, яка прив’язана до червоної. Тоді передні кріплення розблокуються, і крісло можна виймати. Цікавий момент – металевий важіль, який видно у передній частині сидіння, є регулюванням крісел третього ряду за глибиною. А от другий ряд такого регулювання не має!
Тест-драйв Peugeot Rifter, багажник
Якщо вийняти сидіння третього ряду і скласти другий, то об’єм багажника Peugeot Rifter уже складатиме серйозні 2693 л.
Тест-драйв Peugeot Rifter, освітлення багажника
Освітлення багажника Peugeot Rifter здійснюється одним плафоном на лівій стінці відсіку
Тест-драйв Peugeot Rifter, кріплення
Коли потрібно завантажити Peugeot Rifter, паски безпеки третього ряду можуть заважати. Тому для них передбачено кріплення в боковинах вантажного відсіку
Тест-драйв Peugeot Rifter, такелажні петлі
У вантажному відсіку Peugeot Rifter знаходяться цілком вантажні металеві петлі
Тест-драйв Peugeot Rifter, петля і кришка багажника
Кришка багажника Peugeot Rifter величезна і важка, тож для її зручнішого закриття слугує така петля у внутрішній обшивці

Тест-драйв Peugeot Rifter. Особливості комбінації двигунів і КП Peugeot Rifter

Покупцям Peugeot Rifter доступні два варіанти моторів на вибір. Однак обидва варіанти будуть дизельними. Базовий для цього вантажнопасажирського авто двигун – 1,6-літровий на 92 к. с. Якщо когось зацікавить, чому не можна було додати ще бензиновий агрегат плюс-мінус такого ж об’єму і потужності, особисто я сказав би так – бо не може бензинка за такого об’єму видавати 230 Нм, та ще й на 1500 об./хв.! Дорожче обійдеться 1,5-літровий дизель на 130 к. с. і 300 Нм. Однак реальною причиною, чому його будуть обирати, є не більша потужність, а дещо інше, що я зауважу трохи нижче. Зараз же розповім про 1,6-літровий варіант, яким і був оснащений тестовий автомобіль. Ясна річ, 92 конячки аж на 4000 об./хв. – не надто високий результат для сучасного світу. Це особливо сильно відчувається на високих швидкостях, коли вже неважливо, наскільки сильно ти тиснеш педаль газу. Розгін все одно залишається лінійним та досягає не надто високої позначки максимальною швидкості. Але власник навіть такого бюджетного варіанту цілком може спробувати провчити якогось нахабу на світлофорі. Нагадаю, що пік крутного моменту доступний з низів, і в розгоні зі старту це особливо добре відчувається. Що стосується набагато важливішого аспекту – витрат пального – то й тут «простачок» себе добре зарекомендував. У місті вище 6,1 л./100 км. показник не підіймався, тоді як у змішаному циклі вдалося добитися й 6 л./100 км. Щоправда, завод взагалі обіцяє менші ще на літр витрати у цих циклах.

Тест-драйв Peugeot Rifter
Важіль розблокування замка капота Peugeot Rifter має такий собі захист від дурнів. За зачинених дверей важіль ховається між картою дверей та пластиковою обшивкою салону
Тест-драйв Peugeot Rifter, двигун дизельний
Тестовий Peugeot Rifter було оснащено турбодизельним 1,6-літровим двигуном на 92 к. с. і 230 Нм. Головні козирі цього агрегата – перевіреність часом і низька витрата пального
Тест-драйв Peugeot Rifter, кнопка Engine start/stop
З лівого боку центрального тунелю Peugeot Rifter розташована кнопка запуску двигуна “ENGINE START/STOP”. На відміну від інших тестованих авто з такою системою, кнопку треба утримувати, доки мотор не заведеться. Також ця кнопка має красиве хромоване обрамлення
Тест-драйв Peugeot Rifter, лючок бака
Кришечка горловини паливного бака прикріплена тросиком до кузова Peugeot Rifter. Але у відкритому стані вона не висить на тросику, а зачіпляється за спеціальний гачок із внутрішнього боку лючка. Про це свідчить і спеціальна піктограмка поряд. Позначки на етикетці означають, що авто може заправлятися не більше, ніж 30% біодизельним пальним. Хоча України це мало стосується

Коробок передач для Peugeot Rifter також лише дві на вибір, але цей вибір насправді суттєво обмежений. Так, 5-ступенева механіка пропонується лише для 1,6-літрового дизеля. У той же час 8-ступеневий автомат з круглою шайбою-селектором замість важеля – тільки для 1,5-літрового. З одного боку, це логічно. Та, з іншого, мені здається, що автомат не надто би применшив можливості слабшого мотора. Тим паче, що в останнього непоганий запас крутного моменту. Відповідно, ви могли здогадатися, що тестова машина була оснащена саме механікою, тож розповім про неї. Здивував важіль незвично грубої форми та доволі великих розмірів. Але за рахунок обшивки шкірою та гладких панелей під алюміній ним приємно оперувати. Вибір передач чіткий, але сам процес їхнього вмикання… він викликає деякі питання. Зокрема, кожна швидкість вмикається, ніби проходячи якийсь бар’єр на своєму шляху. А задня передача взагалі дуже рідко повністю заходить у паз. Здебільшого вона це остаточно робить вже тоді, коли починаєш рух назад. А одного разу, переходячи із задньої передачі, важіль не до кінця зайшов навіть у першу. І ще одне. Задній ряд передач має дуже короткі ходи і, завдяки цьому, приємніше вмикання. А от ходи переднього ряду сягають ледь не космічних відстаней, настільки глибоко важіль тікає кудись вглиб ніші у центральній консолі. Вибору типів приводу в Україні, на жаль, немає. Усі авто постачаються передньопривідними.

Тест-драйв Peugeot Rifter, механічна коробка передач
З базовим мотором для Peugeot Rifter пропонується базова механічна 5-ступенева коробка передач. Куліса обшита шкірзамінником, який зшивається чорною ниткою, а ручка оздоблена як шкірою, так і сріблястими елементами з боків. Єдина претензія – нечітке зображення схеми перемикання. Але вона стандартна, тож проблем тут немає
Тест-драйв Peugeot Rifter, контроллер Advanced Grip Control
З правого боку центрального тунелю Peugeot Rifter знаходиться контроллер системи керування параметрами протибуксувальної системи Advanced Grip Control. Він являє собою ручку з характерними вирізами під зручніше прокручування пальцями і хромованим обідком з лицевої сторони, у якій розташували п’ять зелених індикаторів. Кожен із індикаторів загорається тоді, коли обираєш один із режимів системи. А це стандартний, під умови снігу, багнюки, піску і вимкненої ESP

Кермо у Peugeot Rifter не мегаінформативне, чому не сприяє і високий профіль шин. Хоча про що говорити, якщо підсилювач в обидвох комплектаціях електричний. З іншого боку, є можливість активніше крутити кермо на парковці, адже машина велика, і перед тим, як станеш на місце, добряче покрутишся. У тісних місцях суттєво допомагає набір задніх парктроніків, які писком різної тональності повідомляють про відстань до перешкоди. Базовою буде й система очищення лобового скла під назвою Magic wash. Під химерною назвою насправді ховається ідея розміщення розпилювачів омивача безпосередньо на щітках склоочисника. Така реалізація повинна як економити рідину, так і підвищити ефективність її використання.

Тест-драйв Peugeot Rifter, протитуманки і датчик світла
На лівому підкермовому перемикачі Peugeot Rifter зосереджено керування освітленням. Штовхаючи перемикач вгору чи вниз, вмикається правий або лівий поворотник. У торці розташована ручка увімкнення головної оптики, але положення OFF вона не має. Стандартним є положення AUTO, яке активує датчик світла. Таким чином, система самостійно вмикає та вимикає оптику. Але прокрутивши ручку на одне положення від себе, можна примусово увімкнути лише габарити. Ще на одне – ближнє світло. Якщо з цього положення потягнути перемикач на себе, є можливість блимнути дальнім світлом колезі на дорозі. Завдяки виступу з білою міткою справа від ручки немає ризику плутанини між різними режимами освітлення. Сама ж ручка має зручні улоговини під пальці на своєму корпусі. По центру перемикача є також шайба, за допомогою якої вмикаються передні та задні протитуманки. Крутнув два рази від себе – увімкнулися по черзі передні, а потім задні. На себе – вимкнулися
Тест-драйв Peugeot Rifter, обмежувач швидкості та круїз контроль
З лівого боку від колонки керма Peugeot Rifter знаходиться пульт керування круїз-контролем. При цьому авто можна як обмежити певною швидкістю, так і поставити безпосередньо на круїз-контроль. Для увімкнення обмежувача швидкості слід прокрутити білу мітку барабанчика зі зручною профільованою поверхнею угору – з положення “0” до позначки “LIMIT”. Для активації круїз-контроля – униз до мітки “CRUISE”. У режимі круїзу верхня кнопка “MEM”/”SET+” слугує для фіксації швидкості або ж підвищення цього значення на 1 км./год. Нижня “MEM”/”SET-” – для зменшення значення на такий же крок. В торці пульту ще одна кнопка – вона призупиняє роботу круїзу, доки водій ще раз її не натисне
Тест-драйв Peugeot Rifter, датчик дощу, склоочисники і омивач скла
Правий підкермовий перемикач Peugeot Rifter відповідає за керування очищенням скла. Штовхнувши його з положення “0” вниз до позначки “AUTO”, вмикається датчик дощу, який самостійно вирішуватиме, коли краще задіяти склоочисники. Але їх можна увімкнути й примусово, поштовхом перемикача вгору до положення “Int” (протирання скла через паузу в кілька секунд), “1” і “2” (відповідно перша й друга швидкості склоочисників). У торці перемикача є кнопка, за допомогою якої лобове скло можна сполоскати омивачем, а також ручка з такими ж улоговинами під пальці, як і на лівому перемикачі. Нею керується омивач та склоочисник заднього скла. Прокрутивши її з положення “0” від себе, вмикається лише склоочисник, наступне – активує також омивач
тест-драйв Peugeot Rifter, парктронік
Задні парктроніки Peugeot Rifter працюють не лише назад, але й по діагоналі, вберігаючи задній бампер від пошкоджень

Специфічним чином працюють навіть гальма. Ледь торкаючись педалі, Peugeot Rifter можна спокійно сповільнювати. Наприклад, спускаючись з пагорба або ж коли заздалегідь обираєш місце для зупинки та гальмуєш здаля. Але притоплюєш лиш трохи сильніше, й гальма буквально тут же зупиняють тебе на тому ж місці. Феноменальна чіпкість! Та електричні стоянкові гальма для Peugeot Rifter пропонуються лише в дорожчому оснащенні. Що насправді не так погано, адже людина, якій потрібна вантажна машина, навряд буде рада бачити в ній більше електроніки. Однак для сімейного авто така опція доречна. Тим паче, що перемикач має червоний індикатор роботи, а в торці він прикрашений широкою сріблястою смужкою. Та й давно минули часи, коли авто в базових комплектаціях були позбавлені таких благ, як електронна система стабілізації. Зараз ESC навіть для Rifter йде з базового оснащення.

Тест-драйв Peugeot Rifter, електронний ручник
Під кнопкою запуску двигуна знаходиться перемикач електричних стоянкових гальм Peugeot Rifter. У торці перемикача – декоративний сріблястий елемент. Якщо гальма задіяні, спалахує червоний індикатор
Тест-драйв Peugeot Rifter, система стабілізації ESC
Навіть електронна система стабілізації ESC для Peugeot Rifter йде з базової комплектації

Цінова політика і конкуренти Peugeot Rifter

Говорячи про цінову політику на Peugeot Rifter, складно назвати цей автомобіль найвигіднішим придбанням. Дещо доступнішим буде Renault Lodgy від 16 864$ станом на 11.06.2020. Хоча це лише приблизно на 100$ дешевше найпростішого Peugeot. На цьому фоні тестове авто виглядає набагато привабливіше. В першу чергу за рахунок своєї новизни, адже Lodgy перебуває на ринку доволі давно. З-поміж близьких, але дорожчих аналогів зараз у салонах знайти приклади буде складно. Найближче стоїть Citroen Berlingo Multispace за 17 864$. Але… це братня модель, тож крім дизайну тут немає нічого відмінного від Ріфтер. Ціна ж модифікацій Peugeot Rifter коливається від 16 902$ до 30 608$.

Тест-драйв Peugeot Rifter, Пежо Ріфтер ціна
Навіть кришка багажника Peugeot Rifter стилістично поєднана лініями з ліхтарями і бампером

Технічні характеристики Peugeot Rifter

Характеристики кузова
Кількість дверей/місць5/7
Варіант довжиниL2
Довжина/Ширина(з дзеркальцями/зі складеними дзеркальцями)/Висота, мм.4753/(2107/1848)/1879
Колісна база, мм.2975
Передній/задній звіс, мм.892/886
Відстань від керма до педалей/спинки сидіння водія, мм.777/555
Довжина салону в межах першого/першого і другого/усіх трьох рядів, мм.799/1676/2632
Висота салону на рівні першого/другого/третього ряду, мм.983/1002/917
Довжина подушок сидінь першого/другого/третього ряду, мм.420/421/436
Ширина першого/другого/третього ряду на рівні ліктів(плечей), мм.1473(1508)/1465(1509)/1163(1198)
Відстань від спинок сидінь першого(другого) ряду до спинок сидінь другого(третього) ряду, мм.877(956)
Простір для ніг пасажирів другого ряду, мм.240
Висота/ширина зсувних дверей (мін./макс.), мм.1154/(640/737)
Висота(Відстань) сидінь(від підлоги до даху) третього ряду, мм.598(1200)
Максимальна довжина салону, мм.3500
Об’єм вантажного відсіку похідний/зі складеними задніми сидіннями(VDA), л.1538/2693
Висота(мін./макс.)/ширина отвору задній дверей(мін./макс.), мм.(1106/1125)/(1087/1241)
Завантажувальна висота, мм.620
Максимальна висота під відкритими задніми дверима, мм.1892
Глибина(зі складеним третім рядом)/ширина вантажного відсіку, мм.1350/1195
Споряджена/повна маса, кг.1522/2260
Вантажопідйомність, кг.738
Максимальна маса авто з причепом(MTRA), кг.3110
Кліренс, мм.180
Об’єм паливного баку, л.50
Характеристики двигуна
Модель, типHDi 92, дизельний
Об’єм, куб. см.1560
Потужність, кВт(к. с.) / об./хв.68(92) / 4000
Крутний момент, Нм / об./хв.230 / 1500
Клас токсичностіEuro V
Характеристики трансмісії
Коробка передач5-ступенева механічна
Ходові характеристики
Передня/задня підвіскаНезалежна, покращений МакФерсон зі стабілізаторами поперекової стійкості/балка, що деформується, незалежна конструкція, пружини відокремлені від амортизаторів, стабілізатор поперекової стійкості
Гальма передні/задніДискові вентильовані/дискові
Максимальна швидкість, км./год.162
Розгін 0-100 км./год., с.17
Прискорення 0-1000 м., с.38,1
Викиди CO2, г./км.134
Витрати пального місто/траса/середні, л./100 км.5,5/5,0/5,1