- Вступ
- Втілення мрій
- Синергія сучасності та історії
- Технічний прогрес
- Висновки, комплектація, технічні характеристики
Синергія сучасності та історії
Підходжу до дверей Porsche 911 Carrera S і тягну на себе й трошки вгору ручку… Вона піддається з приємним легким спротивом, і важкі довгі двері розчиняються на широкий кут. Салон зустрічає водія духом розкоші, спортивності та водночас легендарності. Адже основні лінії панелі приладів залишаються без змін ледь не з першого покоління 911, що вийшло у далекому 1965 році. Задля підкреслення враження – на порогах вказана модифікація автомобіля, назва якої, до того ж, підсвічується.
Навіть стандартне оснащення автомобіля цілком гідне: шкіряні сидіння, мультимедійна система з навігацією і кольоровим «тачскріном», двозонний клімат-контроль, біксенонові фари, фірмова підвіска PASM і спеціальна система проти викрадення машини. Основні зміни стосуються інформаційної підтримки: тепер для Porsche 911 доступна система Apple CarPlay, голосове управління, доступ до хмарного ресурсу, а також подібний до iPad екран мультимедійки.
Посадка в машину по-спортивному “акробатична”, але, звісно, після кількох таких входів-виходів починаєш робити це спритніше. Сидіння розташовані фактично на підлозі й ноги майже повністю випрямляються. При цьому подушку і спинку із вбудованим підголівником зробили максимально довгими, щоб надійно утримувати водія і його супутника, а значна бокова підтримка стримуватиме тіло в поворотах. Попри те, що крісла виконані у спортивному стилі, їх можна підлаштувати під людей різної комплекції, оскільки вони обладнані електроприводами (крім ручки регулювання переміщення сидіння вперед-назад – вона механічна). Права рука лягає на високий довгий підлокітник, під кришкою якого знаходиться відсік для дрібних речей, а також роз’єм USB.
Ергономіка водійського місця ідеальна. Під рукою важіль фірмової КП з двома зчепленнями PDK (Porsche Doppelkupplung). Центральний тунель, на якому він розташований, розташовано під кутом задля максимально зручного оперування кнопками та перемикачами.
Тими, що знаходяться внизу, під важелем, можна, наприклад, увімкнути спеціальний спортивний режим роботи силового агрегата (кнопка Sport), налаштувати роботу амортизаторів (PASM), відключити систему стабілізації. З правого боку – кнопки примусового підняття заднього антикрила та увімкнення спеціальних звукових ефектів, що посилюють враження від заводського звучання вихлопу. Натиснувши на перемикачі по центру можна прибрати шторку під зсувним дахом і насолоджувати красою неба або ж у нічний час милуватися безліччю сузір’їв; також задля кращої вентиляції салону можна підняти задній край люка або ж взагалі обійтися без нього, зробивши зі свого купе фактично кабріолет або ж, точніше, фірмовий для компанії кузов Targa. Між іншим, в автосалоні мені зізналися, що попри унікальність і неформатність модифікації Targa для України, перший проданий автомобіль у нас був саме таким.
Блок двозонного клімат-контролю розташували перед важелем. Там же, на центральній консолі – мультимедійна система. Щоправда, підозрюю, усі налаштування краще закінчити до початку поїздки, адже важіль трохи перекриває кнопки її керування. Та і на тій шаленій швидкості, яку може дозволити цей спорткар, хочеться повністю віддатися керуванню, а не розбору функцій мультимедійки.
Переходячи до головного – керма і панелі приладів Porsche 911 – слід передусім вказати на їхню класичність і сучасність водночас. Посередині керма – значок марки Porsche, що, як і на багатьох сучасних суперкарах зі своєю історією, нагадує швидше фамільний герб багатої родини. Поєднання червоного, чорного і золотистого кольорів створює враження чогось водночас урочистого, але у той же час абсолютно серйозного і спортивного. Про історичного предка нагадує і срібляста смуга, що обрамлює по колу серцевину керма, ніби відсилаючи до декоративних спиць середини минулого століття. На обидвох бокових планках рульового колеса розташували кнопки керування прийомом дзвінків. Зліва під ними – перемикач управління круїз-контролем. Хоч тут і автоматична коробка передач, але вона має ручний режим перемикання, яким можна керувати або важелем, або пелюстками за кермом.
На відміну від більшості автомобілів тут цілих 5 колодязів із приладами. Причому чільне місце посідає не спідометр, який знаходиться зліва від центрального “віконця”, а тахометр. З правого боку екран навігатора, який має дуже насичені і яскраві кольори, тож зображення і літери читаються дуже добре.
Ще один класичний елемент, яким Porsche 911 відрізняється від усіх інших автомобілів – розташування замка запалювання. Тут він зліва, а не справа. Так було завжди на усіх класичних авто цієї марки.
Вгорі, перед люком встановили блок лампочок, а поряд з ними і кнопку відключення паркувальних датчиків. Традиційно, у протисонячних козирках облаштували місце для дзеркальця, яке підсвічують по дві лампи з м’яким, приємним світлом.
З боку пасажира можна знайти достатньо місткий відсік, як для агресивного спорткара, що не претендує на звання найпрактичнішого з них. Тут можна знайти ще один вхід USB, а також AUX. Кришка відсіку закривається на ключ. Над ним, за відкривною планкою, заховані два підстаканники, що регулюються під тару різного об’єму.
Щодо задніх сидінь, то їх тут фактично немає. Вони зорієнтовані скоріше на дітей, але найкраще їх використовувати для дорожніх сумок і пакетів, які часто возиш із собою. Це практичніше, ніж намагатися закинути пакунки на поличку за заднім рядом. До того ж сам багажник ніколи не був відмінною рисою цих авто – задля кращої аеродинаміки ніс Porsche 911 роблять максимально низьким, однак дві цілком великих сумки сюди влізе.