Тепер познайомлю вас і з другим представником нинішнього модельного ряду Ravon, який вдалося випробувати під час київського NewCarsFest-2019. Це модель Ravon R3 Nexia, яка до щему в серці знайома українським автолюбителям.
Ravon R3 – чому не з’явився раніше?
Зміст
Попри те, що Ravon R3 2019 почали везти в Україну не так уже й давно, її історія доволі тривала. Тягнеться вона ще з 2008-2009 років, коли машину вивели на ринок, але називалася вона тоді Chevrolet Aveo. В Україні це авто було особливо популярним. Однак коли General Motors вирішили оновити один зі своїх бестселлерів до тепер уже минулого покоління, так звану модифікацію Т250 корпорація продала УкрАвто, внаслідок чого у нас з’явилася горезвісна ЗАЗ Vida. Але зміни були суттєві, зокрема, там нібито стояв зовсім інший двигун мелітопольського виробництва. У той же час General Motors здійснив іншу фінансову операцію з продажу узбекам моделей Chevrolet Spark, яка стала Ravon R2 (її експрес-тест ми вже публікували), той самий Aveo став Ravon R3, а Cobalt – R4. Водночас, згідно умов угоди, узбеки не мали права експортувати модель R3 до України, оскільки тут її по суті робив ЗАЗ. І це дещо бентежило узбеків, адже у Росії, яка має подібні запити на авто, R3 продавався чудово. І ось у 2019 році домовленості з УкрАвто були розірвані, адже Vida перестала сходити з конвеєра. За рахунок додатку Nexia до назви моделі це дало можливість творцям авто казати, що її історія тягнеться з 1996 року, хоча ми чудово розуміємо – та стара Nexia і Aveo мають дуже мало спільного і їх навіть складно назвати предком та спадкоємцем. Але маркетингова стратегія загалом зрозуміла і правильна. З-поміж конкурентів Ravon в Україні варто згадати марку Renault, яка своєю лінійкою охопила практично всі сегменти – від бюджетного до люксового. Але Ravon R3 продається з автоматом, у Logan варіанту з класичним автоматом немає. Так, є Sandero з роботом і 0,9-літровим двигуном, але тут уже питання зовсім інше. Подейкують, що робочі оберти в такого мотора 3000-4000 – наскільки довго зможе прожити за таких умов силовий агрегат? Поки що відкрите питання. На його захист можу сказати, що фордівський 1,0-літровий EcoBoost з’явився не вчора, але досі машини з ним їздять і багато з них абсолютно нормально працюють. Ще кілька років тому конкуренцію Ravon R3 могли би скласти багато китайських брендів, але їхня проблема зараз у тому, що вони потроху забувають про категорію людей, яким потрібен доступний транспортний засіб. І зараз більшість їхніх автомобілів уже далеко не настільки дешеві, як це було колись. А середньостатистичний клієнт поки що не готовий брати китайця замість німця за приблизно тією ж ціною. Зокрема, у нас люди допускають, що автомобіль може мати не дуже високу якість, але критично не сприймають високу ціну. Треба визнати, що разом із високою ціною якість китайських машин теж суттєво зросла, і це вже не ті Geely CK, MK або ж, на крайній випадок, Chery Amulet. Та наші люди все одно їх купували, бо вони їздили. Власне, згадаймо, скільки досі на дорогах можна зустріти Жигулів з тієї єдиної причини, що вони просто їздять. Деякі люди, колись пересідаючи з Жигулів на Daewoo Nexia вважали, що вони нарешті потрапили у справжню іномарку. Натомість, поїздивши на дійсно якісних авто, Nexia уже здавалася їм чимось абсолютно відсталим. Ravon R3 наразі займає оту нішу автомобілів дешевих і водночас відносно якісних, як на свою ціну, чого ринок зараз дуже потребує. Тобто Ravon не вигадував нічого нового – просто покращив старе. Той самий Hyundai уже соромиться своєї моделі Accent, яка однією ногою ще стоїть у бюджетному сегменті, тож, наприклад, на NewCarsFest у Києві про неї не було чути ні сном, ні духом. Кольорова гама Ravon R3 складається з десяти можливих забарвлень, поміж яких сіро-зелене (код фарби – GK2), як на тестовому зразку, та чорне (GB0), як на експозиційному.
Салонне оснащення Ravon R3
До послуг пасажирів нехай не найсучасніша, але функціональна аудіосистема з USB-входом, здатністю читати MP3-формат, а також, що головне, можливістю під’єднати телефон через Bluetooth-зв’язок! Влітку салон Ravon R3 охолоджуватиме кондиціонер, а взимку повинні допомогти обігріви як бокових дзеркалець, так і заднього скла. Тобто здирати з них льодовий корок вже не доведеться. Причому за рахунок таймера достатньо розігрівши поверхню, обігріви повинні вимикатися автоматично. Задній ряд сидінь відповідно до сучасних тенденцій оснащено кріпленнями для дитячих крісел ISOfix.
Незвичне для нас технічне оснащення Ravon R3
Визначна ознака Ravon R3 – класичний безтурбінний атмосферний мотор об’ємом 1,5 л. Його виготовляють на окремому заводі GM Powertrain, що був створений спільно узбецьким підприємством і корпорацією General Motors. Газорозподільчий вал двигуна оснащений не паском, а ланцюгом, що додає йому надійності в процесі експлуатації. Мотор визначний і тим, що на нього легко встановлюється газ, причому після такого переобладнання з двигуном ще не фіксували жодних проблем.
Ще один цікавий нюанс – встановлюваний на Ravon R3 автомат Aisin має… аж 6 ступенів! Завдяки цьому японському агрегату на високих швидкостях мотор здатен рухатися на невисокій кількості обертів. Наприклад, за швидкості 90-100 км./год. тахометр показуватиме 2000-2200 об./хв. Внаслідок цього двигун зайве не навантажується, а також вдається зекономити пальне. Наприклад, на трасі машина повинна їсти не більше 6 л./100 км., а по місту – близько 9-10 л./100 км.
Керувати Ravon R3 зручно ще й за рахунок класичного гідропідсилювача керма, а також можливості налаштувати вал керма під себе за допомогою регулювання за висотою.
До підвіски питань немає – ще конструктори Chevrolet Aveo надали їй тих характеристик, за які авто так полюбилося українським покупцям. На наших дорогах Ravon R3 повинен також добре себе показати і за рахунок наявності повнорозмірного запасного колеса. У цьому випадку після заміни не доведеться одразу ж їхати в найближчий шиномонтаж. Та й датчик тиску в шинах підкаже, яка з ям стала останньою для покришки. Здивувала й наявність системи курсової стійкості ESC – про неї власники старого Aveo, напевно, могли тільки мріяти.
Гальма Ravon R3 цілком відповідають його вазі, причому на додачу вони доповнені системою ABS.
Майбутнє Ravon R3
З Ravon R3 узбеки надзвичайно влучно потрапили в ціль нашого середньостатистичного споживача. Але найбільше, що зараз чується звідусіль – це розмови про завищену ціну цього авто. Так, воно прекрасно пристосоване до наших умов, воно залишається однією з найдоступніших пропозицій на ринку, але все одно є доступніші конкуренти, які, можливо, не мають того ж оснащення, та пропонують сучасніші технології й дизайн. Тому слід визнати, що поки доля R3 на ринку України надто незрозуміла.
Технічні характеристики Ravon R3
Характеристики кузова | |
Тип кузова | седан |
Кількість дверей/місць | 4/5 |
Довжина/Ширина/Висота, мм. | 4330/1690/1505 |
Колісна база, мм. | 2480 |
Об’єм багажного відсіку похідний/зі складеною спинкою заднього ряду, л. | 400/980 |
Споряджена/повна маса, кг. | 1230/1560 |
Об’єм паливного баку, л. | 45 |
Характеристики двигуна | |
Модель, тип, газорозподільчий механізм | B15D2, бензиновий, DOHC з двома розподільчими валами в голівці блоку циліндрів, з’єднаними ланцюгом |
Кількість клапанів | 16 |
Об’єм, куб. см. | 1485 |
Потужність, кВт (к. с.) / об./хв. | 78(106)/5800 |
Крутний момент, Нм / об./хв. | 141/3800 |
Впорскування | розподілене |
Тип пального | АІ-92 і вище |
Клас токсичності | Euro V |
Акумулятор 12В, А/год. | 55 |
Характеристики трансмісії | |
Привід | передній |
Тип зчеплення | сухе однодискове |
Коробка передач | автоматична, 6-ступенева |
Ходові характеристики | |
Передня/задня підвіска | незалежна МакФерсон/ напівзалежна торсіонна балка |
Передні/задні гальма, мм. | дискові вентильовані/барабанні |
Підсилювач керма | гідро |
Максимальна швидкість, км./год. | 179 |
Розгін 0-100 км./год., с. | 12,3 |
Витрати пального місто/траса/змішаний цикл, л./100 км. | 9,3/6,52/7 |
Комплектація Ravon R3
Комплектація | Elegant |
Вартість автомобіля 2019 року випуску, грн. | 317 500 |
Техніка | |
Запасне колесо на сталевому диску R14x5,5 | |
Передні протитуманні фари | |
Датчик тиску в шинах | |
Безпека | |
Гальмівна система з ABS | |
Система курсової стійкості ESP | |
Подушка безпеки водія і переднього пасажира | |
Кріплення для дитячих крісел ISOfix | |
Центральний замок | |
Триточкові інерційні ремені безпеки всіх сидінь | |
Іммобілайзер | |
Блокування задніх дверей від випадкового відкриття дітьми | |
Комфорт | |
Гідропідсилювач керма | |
Аудіосистема з AM/FM радіо, CD/MP3-плеєром, USB, AUX і Bluetooth | |
Електричний обігрівач заднього скла з таймером | |
Бортовий комп’ютер | |
Спідометр з тахометром | |
Кондиціонер | |
Повітряний обігрів пасажирів задньої частини салону | |
Підігрів бокових дзеркалець | |
Електропривід складання бокових дзеркалець | |
Електричні склопідйомники всіх дверей | |
Модуль управління аудіосистемою на кермі | |
4 динаміка | |
Колонка керма з регулюванням за висотою | |
Тоноване скло | |
Очисник і омивач лобового скла | |
Інтер’єр | |
Автоматичні склопідйомники | |
Складані задні сидіння з відокремленими підголівниками | |
Регулювання передніх фар | |
Підсклянник з функцією полегшеної фіксації | |
Інтер’єр, забарвлений у два кольори | |
Комплектація оздоблення-IV (оздоблення панелі приладів під метал, оздоблення дверей під метал, чорні кнопки склопідйомників, хромовані внутрішні ручки дверей, підсклянник зі сріблястим оздобленням, оздоблення центральної консолі сріблястим кольором, кермо зі сріблястою вставкою, ручка стоянкового гальма з хромованим оздобленням) | |
Цифровий годинник | |
Ящик для рукавичок | |
Тканинна обшивка дверей, DLX1 | |
Екстер’єр | |
Денні ходові вогні | |
Бокові дзеркальця у колір кузова | |
Передні фари з боковими повторювачами поворотів | |
Литі алюмінієві диски R15 х 6.0 |