Авто-предок Ravon R4 було створено бразильським відділенням General Motors ще 2013 року. Потім уже машина перекочувала до Узбекистану, де отримала нинішнє ім’я. R4 цим особливо цікавий для України, оскільки в Бразилії також невисока якість бензину, а дороги залишають бажати кращого. Звісно, якщо не говорити про столицю. А в Узбекистані машина виробляється за тими ж міжнародними стандартами якості GM. Відтак, авто здатне їсти пальне до 91, тобто наше А-92 машина споживає спокійно. Це ключові причини, чому я вирішив провести тест-драйв Ravon R4. Якщо поставити поряд автомобіль, скажімо, з Європи і цей, першопочатково бразильський, седан, може виявитися, що тестований бюджетник буде комфортнішим на дорозі. А все тому, що навіть найкращі західні зразки не розраховані на те, що, їдучи позірно гарною дорогою, вже через 100 м. можна зустріти серію ям, або ж на дороги з колією, викатаною фурами. Бразильцям та узбекам натомість це більше, ніж знайомо. Відповідно їхні авто розраховані й на українські умови. Палітра кольорів седана відносно широка і включає в себе, зокрема, нестандартні молочний колір і забарвлення темна вишня. Хоча на фестивалі NewCarsFest-2019 у зоні експозиції вдалося подивитися на машину лише молочного кольору (G6J). А от на тест-драйв Ravon R4 запропонували авто в найдорожчому рівні оснащення і білому кольорі (GAZ).
Чотири
комплектації RavonR4… які майже нічим не відрізняються?
Загалом, Ravon R4 має чотири комплектації. Найпростіша називається Comfort. У ній, наприклад, встановлено механічну коробку передач, звичайні диски з ковпаками, а також штатний іммобілайзер. Решта три суттєво відрізняються від базової, але за оснащенням вони дуже близькі між собою. Optimum ще йде з механікою, а потім уже Elegant і Optimum з автоматичними трансмісіями. Останні дві відрізняються між собою хромованим оздобленням в салоні й легкосплавними дисками. Але підігрів передніх сидінь і дзеркалець, електросклопідйомники й кондиціонер – все є в базі. До речі, підігрів дзеркалець і заднього скла оснащені таймером. Тобто обігріви вимкнуться автоматично через деякий час. Ключова відмінність між базою і топом – аудіосистема. Тестова, найдорожча версія, дозволяла програвати MP3-файли, під’єднати зовнішній пристрій через USB-вхід, а також телефон через Bluetooth, тож музику можна відтворювати безпосередньо зі смартфона. Цікава особливість! Усі три моделі Ravon мають індивідуально оформлені блоки аудіосистем. Але їхнє наповнення абсолютно однакове. Прикро тільки, що в R4, на відміну від R3 й R2, немає керування музикою на кермі. Оформлення панелі приладів у всіх трьох комплектаціях однакове, до того ж яскравість її підсвітки можна відрегулювати. Тест-драйв Ravon R4 показав, що авто може здивувати вже самою посадкою в салоні. А саме її… випуклістю. Таке враження, ніби сидиш по центру заднього ряду. Хоча до цього насправді й звикаєш дуже швидко. Особисто мені вистачило трохи менше 5 хвилин за кермом. А от задній ряд, за твердженнями виробника, має рекордний у класі простір для ніг. До того ж, як і личить авто з корінням цивілізованого виробника, позаду є кріплення для дитячих сидінь Isofix.
Багажний відсік Ravon
R4 також може приємно здивувати – його об’єм дорівнює
563 л., чого, напевно, немає у жодного седану жодного з класів. Функціональність
відсіку підвищують складані в пропорції 60/40 спинки заднього ряду. Щоправда,
деякі потенційні покупці все одно скаржаться на те, що автомобіль не має кузова
універсал.
Як на узбецький седан впливає пробіг? Тест-драйв Ravon R4
Двигун Ravon R4 повністю
аналогічний тому, що стоїть на моделі R3.
Хоча шум, який він видає в салоні, звучить доросліше. Разом із мотором працює
6-ступеневий автомат.
Коли пересідаєш у Ravon R4 з моделі R3 одразу впадає у вічі те, що капот тут візуально ширший. Але дорожній тест-драйв Ravon R4 довів, що це лише візуальний наслідок геометрії кузова. Насправді різниця у розмірах двох седанів мінімальна, близько 10 см.
Мені пощастило проїхатися на тестовому автомобілі, одометр якого подолав позначку в 28 000 км. Що ж, справжній практичний тест-драйв Ravon R4. Треба визнати, що на цьому пробігу ознак старіння непомітно. Наприклад, той же твердий пластик тримається дуже непогано. Підвіска, створена спершу для Бразилії, на українських дорогах показує себе не лише настільки ж зібраною, як на Chevrolet Lacetti або Daewoo Gentra, а ще й комфортною. Цікаве спостереження, яким поділилася людина, що експлуатувала корейський Hyundai Accent 1.4. За роботою підвіски і динамікою розгону машина абсолютно ідентична Ravon R4. Що стосується роботи підвіски, то не в останню чергу це заслуга напівзалежної конструкції, яка, на моє глибоке переконання, є найкращим рішенням для наших доріг. Так само, як і повнорозмірна запаска. Якщо ж із колесами станеться якась проблема, водій це зможе побачити за інформацією з датчика тиску в шинах.
Кермо укомплектоване гідропідсилювачем, а також регулюванням за висотою. Тож тест-драйв Ravon R4 жодного разу не нагадав про бюджетність авто у процесі керування. Гальмівна система Равон Р4, як і всіх європейських авто, оснащена ABS.
Цінова
політика і найближчі конкуренти RavonR4
Тест-драйв Ravon R4 змусив замислитися над ціновою політикою в сегменті бюджетних авто. А ціни на Ravon R4 дійсно змушують зацікавитися таким седаном. Правда, не всім. Наприклад, його базова версія Comfort коштуватиме 9582$ станом на 31.05.2020 року. Водночас дешевшим за нього може бути лише Ravon Nexia. Він же Ravon R3. Його стартова комплектація з такою ж назвою Comfort продається майже за тією ж ціною – 9552$. Тут уже боротьба ідеологій, адже багато хто з українців уже сумує за старим-добрим Chevrolet Aveo. З іншого боку, багатьох привабить цікавіший і трохи новіший дизайн R4. Технічно ж машини абсолютно ідентичні. Хоча суб’єктивно мені трохи приємнішим і класичнішим під час тест-драйву видався R3. І це все. Інших максимально подібних за характеристиками конкурентів Ravon R4 не має. Якщо рухатися вгору за ціновою планкою, то найближчим з максимально подібними технічними характеристиками буде аж новий Ford Focus Sedan, який також оснащується 1,5-літровою бензинкою з механікою. Але за базову ціну в 18 039$ покупець отримає авто не з механікою, а з 6-ступеневим автоматом. Хоча яка різниця. Цю пропозицію я навів суто для статистики.
Тест-драйв Ravon R4. Технічні характеристики
Характеристики кузова
Тип кузова
Седан
Кількість дверей/місць
4/5
Довжина/Ширина/Висота, мм.
4479/1509/1514
Колісна база, мм.
2620
Об’єм багажного відсіку похідний/зі складеними сидіннями, л.
400/980
Споряджена маса, кг.
1243
Об’єм паливного баку, л.
47
Характеристики двигуна
Тип, газорозподільчий механізм
бензиновий, DOHC з двома розподільчими валами в голівці блоку циліндрів, з’єднаних ланцюгом
Кількість і розташування циліндрів/ кількість клапанів
R4/16
Об’єм, куб. см.
1485
Потужність, кВт(к. с.) / об./хв.
78(106) / 5800
Крутний момент, Нм / об./хв.
141 / 3800
Впорскування
розподілене
Тип пального
АІ-92 і вище
Клас токсичності
Euro V+
Акумулятор 12 В, А/год
55
Характеристики трансмісії
Привід
Передній
Тип зчеплення
Сухе однодискове
Коробка передач
Автоматична, 6-ступенева
Ходові характеристики
Передня/Задня підвіска
Незалежна МакФерсон/Напівзалежна пружинна
Передні/Задні гальма
Дискові/Барабанні
Підсилювач керма
Гідро
Максимальна швидкість, км./год.
170
Розгін 0-100 км./год., с.
12,6
Витрати пального, місто/змішаний цикл, л./100 км.
10,4/6,7
Тест-драйв Ravon R4. Комплектація
Комплектація
Elegant
Трансмісія
Автоматична
Вартість автомобіля, грн.
315 500
Техніка
Двигун 1,5 л. DOHC
6-ступенева автоматична трансмісія
Гальмівна система з ABS
Передні протитуманні фари
Кріплення дитячих крісел ISOFIX
Обігрів сидіння водія
Обігрів сидіння переднього пасажира
Алюмінієві диски 15 х 6.0
Антена на даху
Набір інструментів водія
Запасне колесо 14 х 5.5J
Сталевий бензобак
Функція регулювання передніх фар
Екологічний клас Євро-5+
Безпека
Блокування задніх дверей від відкриття дітьми
Замок керма
Захист картера
Імобілайзер
Індикатор непричеплених пасків безпеки з боку водія
Пасивна сигналізація
Подушка безпеки водія і переднього пасажира (2 подушки)
Управління замками дверей з функцією противикрадення