Тест-драйв Renault Kadjar: модернізували чи просто підретушували?
Зміст
Наскільки серйозно модернізували Renault Kadjar 2019 модельного року? Чи все, як завжди, обійшлося легкою зміною стилістики авто? До зустрічі з оновленим Kadjar у технічному плані я не очікував взагалі нічого нового. Однак отримавши на тест-драйв Renault Kadjar вже перший погляд з близької відстані змусив дещо скоригувати своє ставлення. Отже, про все по порядку…
Тест-драйв Renault Kadjar: перераховую всі зовнішні зміни
Процедуру рестайлінгу Renault Kadjar пройшов ще 2018 року. Причому світові продажі оновленого авто почалися тоді ж. Спереду все традиційно. Грунтовно змінили лише бампер, а на решітці радіатора з’явилося безліч поодиноких хромованих планочок (щоправда, стосується це лише топової комплектації). Головна перевага пострестайлу – номерний знак тепер розташований вище. Тож загубити його, долаючи водну перешкоду, вже шансів менше. Леєри на даху загалом залишилися привілеєм найдорожчого оснащення. Чому я кажу це так невпевнено? Та тому, що за 3574 грн. їх можна дозамовити і для серединної комплектації Zen. Хоча мені здається, що більшість власників ліпше поставлять незаводські рейлінги. Можливо, вийде дешевше. І це прикро, адже без фірмових леєрів Каджар виглядає як людина без брів.
Денні ходові вогні Renault Kadjar не змінили форми. Візуально вони продовжують дві хромовані смуги на решітці радіатора і обрамляють лінзи головної оптики. Навіть у базі вогні будуть світлодіодними. Вони вмикаються автоматично, разом із запуском двигуна.
Стилістично головна оптика Renault Kadjar також не змінилася. Але, уважно придивившись, зміни можна помітити в техніці. Звичайну лампу сигналу повороту замінили світлодіоди. Дрібниця, та машина вже виглядає сучасніше. Проте, як і раніше, Full LED-оптика доступна лише в топовому оснащенні. Щоб отримати її в Zen, потрібно доплатити 11 096 грн. Воу! Немало. Проте світлодіодною стає не лише головна оптика (дивися наступний абзац). Зовнішнє освітлення має три режими, які керуються з лівого підкермового перемикача. Прокрутивши ручку в торці останнього на одне положення від себе, вмикаються габарити. Наступне положення активує ближнє світло. Якщо з нього штовхнути перемикач від себе, увімкнеться дальнє.
Один із основних елементів, який відрізняє оновлений передній бампер Renault Kadjar – протитуманні фари. Замість круглої вони отримали прямокутну форму, яка більше відповідає загальній стилістиці сучасних моделей Рено. Навколо протитуманок розташували імітацію вентиляційних решіток з хромованим обрамленням. Але ключова відмінність зовсім не в дизайні. Тепер протитуманні фари можуть бути світлодіодними. Є й неприємний нюанс. У базовій комплектації замість них стоять заглушки. І якщо власник такого авто все ж забажає мати протитуманки, йому доведеться додатково викласти 4526 грн. Проте і це ще не все. Щоб вони, а заразом і головна оптика були світлодіодними, необхідно заплатити ще 11 096 грн., про що було сказано у попередньому абзаці. Є резон дозбирати на дорожчу версію. Для увімкнення протитуманок слугує шайба по центру лівого підкермового перемикача. Передні фари активуються, якщо крутнеш її на себе.
Відрізнити старшу і молодшу версії Renault Kadjar збоку практично неможливо. Хіба що хтось помітить нову антену у формі плавця на даху. У зовнішніх дзеркальцях заднього огляду вмонтовано бокові повторювачі поворотів. Так вони виглядатимуть у будь-якому з рівнів оснащення. Сьогодні ледь не всі автовиробники перемістили повторювачі з передніх крил у корпуси дзеркалець. І недарма, адже на цьому місці їх видно набагато краще. Навіть коли бачиш їх через своє дзеркальце на чужому авто. Вмикаються вони разом із основними поворотниками через поштовх лівого підкермового перемикача вгору (правий) чи вниз (лівий).
Ззаду змінили виключно бампер. Хоча стилістика попередника вгадується безпомилково. З другого рівня оснащення на Renault Kadjar з’являється задній парктронік. Основними є два датчика, що вмонтовані в сіру накладку під заднім бампером. Частково перешкоди по діагоналі фіксують ще два – по обидві сторони бампера в його непофарбованій частині. Завдяки просунутій мультимедійній системі (дивись у наступному розділі) можна обрати одну з трьох озвучок парктроніків. Власник базового Каджара також не позбавлений можливості доукомплектувати своє авто задніми датчиками. Але це буде коштувати додаткових 3276 грн. Задля того, щоб не подряпати бампер, цілком прийнятна сума. Стандартними для всіх Renault Kadjar будуть пластикові накладки на крила, а також бампери. Після рестайлінгу площу накладок довелося зменшити на догоду естетиці. Особливо спереду. Проте вони й досі здатні виконувати захисну функцію. Базову версію вирішили відмежувати від решти комплектацій, позбавивши її хромованого молдингу на пластиковій накладці дверей. З’являється він лише із середнього рівня оснащення. Так само вирішили відмежувати й найдорожчу комплектацію за рахунок сірих накладок під переднім та заднім бамперами.
Передній парктронік у базовій комплектації навіть за гроші не дозамовиш. Він з’являється серійно лише з другого рівня Zen. Два датчика, спрямовані вперед, розташовані над вентиляційною решіткою у бампері. Ще два, які стежать за перешкодами по діагоналі, знаходяться по обидва боки решітки, у нижній непофарбованій частині бампера.
Кумедно, але бокові сенсори вже неможливо замовити і в другому рівні оснащення. Це та опція, якою відрізняється тестова комплектація Intense. З іншого боку, до рестайлінгу навіть передні парктроніки були доступні виключно з топу. Два задніх датчика знаходяться на боковині непофарбованої частини бампера. Це майже поряд із сенсором, що стежить за перешкодами по діагоналі. Два передніх датчика розташували практично біля колеса, у нижній частині його арки. Саме бокові сенсори уможливили роботу системи, яка дозволяє контролювати простір навколо авто на 360̊ (дивися нижче у наступному розділі). Серійними для найдорожчого Renault Kadjar будуть 18-дюймові легкосплавні диски моделі Fleuron на літній гумі розміром 215/55 R18. Але на тестовому авто стояли точно такі ж диски, що й на дорестайлінговому зразку, який я випробовував два роки тому. Щоправда, покришки тепер інші. Тоді були Michelin Primacy 3, а цього разу Nordman RS2 SUV. Відповідно і розмір був трохи іншим – 215/60 R17. Не так статусно, як на 18-х катках, зате практичніше на наших дорогах. Цікаво, чи вплинула інша марка шин на суб’єктивні відчуття від опрацювання машиною нерівностей українських шляхів (дивися в одному з наступних розділів, присвячених ходовим характеристикам).
Тест-драйв Renault Kadjar: статусні зміни в салоні
З другого рівня оснащення власник Renault Kadjar має змогу відмикати авто за допомогою картки-ключа «Вільні руки». З моменту появи машини на ринку цей елемент не змінився. Його бокова частина досі обрамлена сріблястим обідком, а функціональні кнопки розташовані з тильного, плаского боку картки. Щоправда, незначна відмінність таки є. Якщо раніше піктограмки на кнопках були вирізьблені, то тепер вони намальовані. Можливо, так було дешевше, але є ризик, що з часом вони постираються. З іншого боку, їх тепер краще видно. Кнопка у верхньому ряді відповідає за розблокування замків автомобіля (лівий її бік) і їхнє блокування (правий). Знизу – функція пошуку машини на парковці (зліва; натиснувши її, Каджар увімкне ближнє світло й габарити, щоб водій міг знайти свій Рено) та окреме розблокування кришки багажника (справа). Якщо власник нового Renault Kadjar забажає встановити сторонню сигналізацію, то ще на заводі йому максимально спростили життя. Адже на цьому кросовері у будь-якому оснащенні вже проведена підготовка до такого додаткового доукомплектування автомобіля. Звісно, життя скоріше полегшили майстрам, проте в майбутньому у власника також буде менше проблем. Адже люди, які добре розбираються в сигналізаціях, але мало – в конструкції автомобіля, мають менше шансів щось зіпсувати кривими руками. На жаль, у нас в країні й таке може бути.
Після того, як усі пасажири розмістяться в салоні, двері Renault Kadjar можна буде заблокувати зсередини вручну. Але після досягнення швидкості 15 км./год. центральний замок замкне їх сам. Приємно, що це відбувається саме на такій швидкості, а не на 30, як у багатьох інших авто. Така функція доступна з бази.
Інтер’єр оновленого Renault Kadjar змінили максимально легко, щоб усі колишні деталі та органи керування залишилися на своїх місцях. Разом із тим, склалося враження, що якість матеріалів обшивки суттєво покращена. Таким чином, ця машина зсередини виглядає навіть дорожче, ніж більший Koleos… принаймні дорестайлінговий Koleos, адже оновлену цього року модель я ще не випробовував. Найбільший вплив на відчуття справляють передні сидіння, які стали схожими на дороге домашнє крісло. Примітно, що спереду над головою місця досі багато, попри наявність скляного даху. А він зазвичай забирає частину корисного простору зверху. Над передніми пасажирами знаходяться протисонячні козирки. Витягши їх із внутрішніх кріплень та відхиливши у бік дверей, ними можна частково прикритися збоку від сонця. З тильного боку водійського козирка є пасок, у якому зручно фіксувати документи формату банківських карток. А от із серединної комплектації Zen і водій, і пасажир зможуть скористатися косметичним дзеркальцем з двома лампами підсвітки обабіч нього. Причому їхні плафони матові, тож світло ненав’язливе. Дзеркальця прикриті кришечками. Щоб їх було зручніше відкривати, заглиблення зробили не лише в обідку кришки, але й у самій поверхні козирка. На правому наклеєне зайве нагадування про правильне використання пасажирської подушки безпеки. Мені згадалося, що тестуючи дорестайлінговий Renault Kadjar, я скаржився на салонне дзеркальце заднього огляду з ручним перемиканням режимів день/ніч. Наразі версії Intense обладнані опцією самозатемнення. Коли датчик фіксує зниження освітленості на вулиці, поверхня дзеркальця тьмянішає та набуває синюватого відтінку. Хоча функцію можна й відключити кнопкою на корпусі. Якщо система працює, світиться зелений індикатор. Якщо ні – помаранчевий.
У минуле відійшов ніссанівський блок електросклопідйомників. Тепер Renault Kadjar комплектується ергономічнішими кнопками, які встановлені на решті Рено: від бюджетного Logan до престижного Talisman. Насправді мені подобалися великі випуклі кнопки дорестайлінгового Каджар, проте нинішні набагато елегантніші та відповідають статусу моделі. Виважений розмір, заглиблення під палець на поверхні. Та, головне, на всіх вікнах уже є автоматичний (імпульсний) режим. Раніше його мав лише водійський склопідйомник. Таким чином, будь-яке бокове вікно можна відкрити або затиснувши кнопку, або ж протиснути глибше і відпустити, щоб скло опустилося автоматично. Так само й закрити, потягнувши кнопку вгору з різним зусиллям. Само собою вночі всі вони підсвічуються. Змінився і привід блокування пасажирських склопідйомників. Його кнопка тепер знаходиться позаду електросклопідіймачів. Вона здобула іншу форму, а також червоний індикатор. Він світиться, коли блокування задіяне. Усі ці функції доступні вже з базового рівня оснащення авто. Інакше став виглядати блок електроприводу зовнішніх дзеркалець заднього огляду. Тепер він повністю аналогічний тому, що встановлювався на Talisman і пострестайлінговий Captur. Яке із дзеркалець відрегулювати обираєш перемикачем на підлокітнику водійських дверей. Позаду перемикача розташований джойстик, за допомогою якого проводяться налаштування в одному з чотирьох напрямків. Одна з переваг нового блоку в тому, що його перемістили з дверної ручки на підлокітник. Тепер руку не доводиться зайве підіймати. Хоча важливішим, можливо, є те, що блок перестав копіювати старий ніссанівський. Також дзеркальця обладнані функцією підігріву. Вона вмикається разом із режимом прискореного розігріву лобового скла. Перевірити її на практиці не вдалося, адже тест-драйв Renault Kadjar відбувався нехай у прохолодну, проте весняну пору. І електрорегулювання, й обігрів йдуть разом з базовою комплектацією авто. Змінила місце проживання кнопка електроприводу складання дзеркалець. Точніше тепер вона стала перемикачем, що знаходиться між блоком їхнього регулювання та електросклопідіймачами. Замість двох опцій тепер три. Крім того, що дзеркальця можна примусово розкласти (лівий бік перемикача) і скласти (правий), у центральному положенні «AUTO» вони складатимуться й розкладатимуться разом із блокуванням та розблокуванням замків авто відповідно. Більше того, про це положення зайвий раз нагадає червоний індикатор. Ще один жирний плюс від мене летить Каджару за наявність автоматичного складання не лише в топовому, а вже в другому рівні оснащення.
Порівняно з дорестайлінговим Renault Kadjar кількість подушок безпеки не змінилася. Надписи «SRP AIRBAG» на кнопці сигналу і на торпедо, перед переднім пасажиром, свідчать, що фронтальні ейрбеги залишилися на своєму місці. Так само бирки «AIRBAG» на боковинах спинок передніх сидінь і відповідні надписи на верхній частині центральних стійок повідомляють про наявність бокових подушок для пасажирів спереду, а також шторок для обидвох рядів. Хоча найкраще в цьому те, що цей набір доступний з базової комплектації.
Водночас батьки, які люблять перевозити дітей у спеціальних кріслах на передньому сидінні, можуть відключити подушку безпеки правого пасажира. Для цього між торцем торпедо і пасажирськими дверима Renault Kadjar розмістили вимикач. На ньому намалювали білу мітку, яка вказує на обране положення. В «ON» (подушка активована) перевозити дитину заборонено. Натомість в «OFF» спеціальна піктограмка нагадує про необхідність використання паска безпеки. Цікавий нюанс. Щоб перемістити вимикач з «OFF» у «ON» його спершу потрібно втопити, а потім провернути. Своєрідний запобіжник, який змусить замислитися, чи точно варто вмикати подушку за наявності дитячого крісла спереду. Оскільки цей airbag належить до базової комплектації, то і вимикач також встановлюється з бази.
Одна з ключових змін у салоні Renault Kadjar – обшивка сидінь. Компонування матеріалів обшивки, як і прострочування їхньої частини зі штучної шкіри відмінностей не мають. Відмінність ховається у новому візерунку і якості центральних тканинних вставок. Якщо раніше намагалися імітувати щось на зразок протекторів шин, а на дотик тканина була цупка, то тепер маємо ромбоподібне прострочування набагато м’якшого і тоншого матеріалу. А відтак і престижнішого на дотик. Але, як це іноді трапляється, реальність далеко не однозначна. Подібна обшивка з’являється лише в найдорожчому рівні оснащення. В інших сидіння обшиті простішою тканиною. З функціонального боку почнемо із того, що не змінилося. Підголівники передніх сидінь Renault Kadjar досі можна відрегулювати лише за висотою. Хоча в доволі широкому діапазоні. Загалом пропонується положень шість. Щоб підігнати підголівник під себе, потрібно натиснути маленьку кнопку в основі однієї зі стійок і штовхнути його вгору чи вниз. Задні також можна відрегулювати, проте вони мають лише два положення. Більш цінним є те, що для задніх пасажирів передбачено всі три підголівника. На центральному з них закріплено дві бирки, які вимагають висувати його у випадку зайнятого центрального місця. Щоправда, у мене виникли претензії щодо зручності всіх трьох (дивися нижче). Водночас і три підголівника заднього ряду, і їхнє регулювання за висотою належать до базового оснащення. Щоб виставити передні сидіння за глибиною посадки, використовується металевий важіль під подушкою. Тягнеш його вгору, змінюєш положення крісла, і відпускаєш. Звично змінюється і кут нахилу спинки. На зовнішніх боковинах подушок розташовано по два пластикових важеля. Якщо підійняти й затримати задній, розблокується механізм налаштування спинки. Якщо ж послідовно кілька разів штовхнути вниз або потягнути вгору передній, сидіння буде рухатися або вниз, або вгору відповідно. Але водій має додаткове регулювання – поперекової підтримки. Щоб ним скористатися, потрібно пересунути прапорець на правій боковині спинки вгору чи вниз. Тоді додатковий валик або заховається в останню, або навпаки – випнеться. Натомість пасажирське сидіння укомплектоване третім важелем на боковині подушки. Він знаходиться з переднього краю подушки. Піднявши його вгору, спинку крісла можна повністю відкинути вперед. Це зроблено для людей, які люблять активний відпочинок, наприклад, лижі. У наших же реаліях цей фокус скоріше будуть використовувати для перевезення занадто довгих дерев’яних і металевих брусів. Схоже, що майже все залишилося так, як і було. То в чому ж зміни? А зміни ледь помітні, проте саме вони абсолютно змінюють ставлення до авто. Тепер як водій, так і передній пасажир можуть висунути вперед підколінну подушечку. Востаннє щось подібне я бачив у моделі Espace. Просто тягнеш вгору пластикову ручку в передньому торці сидіння і висуваєш підставочку настільки, наскільки треба. Адже фіксованих положень також немає! Звісно, є й один нюанс. Регулювання пасажирського крісла за висотою, його складна спинка, а також подушечки під колінами – прерогатива найдорожчої версії Intense. На жаль, справжньою шкірою кермо Renault Kadjar обшивається також лише в найдорожчій версії. Попри те, що після рестайлінгу вигляд обшивки не змінився, цього разу мені так і не закортіло поскаржитися на занадто твердий матеріал колеса. До того ж особливо прискіпливе око помітить, що шкіру з внутрішнього боку обідка почали зшивати інакше. На зміну простому діагональному прострочуванню прийшло складніше й красивіше, у формі шестикутника.
Мультимедійну систему Renault Kadjar після рестайлінгу не впізнати. Усі фізичні кнопки зникли. Залишилася лише гладка поверхня екрана з кількома сенсорами. Монітор розмістили симетричніше відносно центральної консолі. Щоправда, на око складно визначити, чи збільшилися його розміри. Не зменшилися так точно, і діагональ дорівнює 7 дюймам. Це, звісно, якщо мова про топову версію із серійно встановлюваним пакетом «Мультимедіа», до якого належить система RLink2 з ємнісним РК-дисплеєм. Як і раніше, його поверхня матова, проте сонце все одно іноді відсвічує, й на екрані складно розібрати інформацію. Що стосується статичних сенсорних кнопок, то більшість із них розташували в стовпчик з лівого боку дисплея. Верхня з них вимикає систему. Та, на якій зображений будиночок, повертає на домашній екран (по суті система має два головних меню, детальніше нижче на фото). Під нею – сенсор, який перекидає в розділ налаштувань різних електронних помічників під час керування (також дивися нижче). Останніми йдуть збільшення та зменшення гучності аудіо. Справа від екрана самотньо примостився сенсор, який переность до розділу допомоги водію під час різних видів паркування. Але повернемося до того, як виглядає домашнє меню. Складається воно з чотирьох сторінок. Щоб перейти на одну з них, потрібно ковзнути пальцем по екрану вліво або вправо. Угорі чотири крапки, одна з яких завжди буде виділена білим кольором. Таким символічним чином система підказує, на якій із чотирьох сторінок наразі перебуваєш. Також у верхній частині екрана, з лівого боку, вказується час. Правіше від останнього – кнопки швидкого переходу до розділу навігації та вмісту USB-носія, якщо він під’єднаний. З правого боку – температура зовнішнього повітря. Лівіше від цього показника швидкі переходи до меню телефона (якщо він під’єднаний, трубка світиться зеленим кольором, а поруч у квадратику з’являється інформація про рівень зв’язку і заряду батареї) та сервісних повідомлень від RLink2 (цифра всередині піктограмки вказує на кількість непрочитаних). Останні перекидають до «Панелі пропозицій». Там дві вкладки – власне «Пропозиції» та «Сповіщення». Як видно з фото, Каджар хотів мені запропонувати покращити «Стан під’єднання». Не цікавить жодне з повідомлень? Сміливо тиснете кнопку «Видалити всі» внизу. Перейшовши ж до меню телефона або натиснувши на розділ «Телефон» у головному меню, потрапляєш до інтерфейсу налаштувань з’єднання з «трубою». Підрозділ «Телефонна книга» дозволяє переглянути повний список контактів під’єднаного смартфона. Усі контакти можна сортувати або в алфавітному порядку, або ж вивести наперед ті, що починаються з цифр. Повзунок з правого боку дає розуміння щодо величини списку. Якщо в телефоні ви додавали до якогось контакту аватарку, вона буде відображатися біля відповідного адресата і через екран мультимедійки. Кнопка «Пошук» дозволяє швидко знайти потрібний контакт за допомогою відповідного інтерфейсу. «Журнали викликів» ідентичні аналогічному розділу в «трубці». Крім цього, можна вбити номер вручну (підрозділ «Набрати номер»), переглянути повідомлення («SMS») чи продивитися налаштування з’єднання («Налаштування»). Варто додати, що зображення, яке видно на фото, не є статичним для домашнього меню. Воно компонується на всіх чотирьох сторінках окремо… для кожного профілю. А останніх може бути до шести. Профіль можна назвати своїм іменем («kk-auto» на фото), а також обрати для нього аватарку. Саме цю інформацію я розмістив у нижній частині «свого» домашнього меню. Вище – годинник і дата. За допомогою кнопки «Меню» можна перейти до другого головного меню, звідки й відбувається навігація усіма розділами системи. Сенсор правіше викликає випадне меню, в якому завжди можна знайти якісь додаткові функції. Між іншим, синя підсвітка екрана не є випадковою. Це ще одна з можливостей мультимедіа – змінити її колір. Всього їх доступно п’ять: власне синій, фіолетовий, жовтий, червоний і зелений. Таке ж підсвічування отримує й панель приладів, а також ніша під центральною консоллю. Вкотре вдячний чи то українському представництву Renault, чи то людям, які програмували RLink2, за україномовний варіант інтерфейсу. У другому головному меню на двох рівнях зображено іконки-кнопки переходу до різних розділів. Замість крапочок у верхній частині дисплея відображається назва розділу. Кнопка «Підключити» перекидає до інтерфейсу під’єднання телефона через Bluetooth. Щоправда, тут уже передбачені функції Android Auto й Apple CarPlay, що дозволяють користуватися всіма функціями смартфона через екран мультимедійки. Звісно, якщо на телефоні стоїть відповідний додаток. Кнопкою лівіше можна повернутися на один крок назад. Перейшовши у розділ допомоги під час паркування, біля відповідної сенсорної кнопки загоряється червоний індикатор. На екрані з’являється умовне положення авто відносно паркувального місця і пропозицією «Вибрати індик. повороту». Тобто, щоб автомобіль зрозумів, з якого боку потрібно шукати вільне місце, необхідно увімкнути відповідний поворотник. Аби водій не надто покладався на роботу системи, мультимедійка попросить «Подивитися в усіх напрямках». Але перед усім цим потрібно обрати, якого виду допомогу ви потребуєте. Доступні варіанти паралельної, перпендикулярної та діагональної парковки, а також виїзд із паралельної. Якщо ж переходиш з домашнього меню до карти, потрапляєш на її зображення із точкою, в якій наразі перебуває машина. Кнопка «НАВ» дасть змогу точно налаштувати навігацію у те чи інше місце. Сенсор із піктограмою фінішного прапорця дає змогу швидко змінити фінальну точку поїздки. Кнопка під ним – переглянути інформацію про актуальну версію картографії. Стрілочка з лівого боку викликає випадне меню, з якого можна коригувати зображення карти. Щоправда, в цьому меню я помітив недоліки українського інтерфейсу (оцініть назву розділу на фото нижче). Натиснувши на піктограму USB-джерела, потрапляєш в меню програвача аудіо. У верхній частині сторінки відображається ім’я джерела (якщо системі вдається розпізнати пристрій). На основному полі екрана спливає дві вкладки: «Програвач» і «Поточний список». У першій подається максимум інформації про обраний трек. Зокрема, з лівого боку показується обкладинка альбому, з якого взято трек (якщо така доступна в інфо про файл). Правіше великими літерами вказано назву треку, під якою, з лівого боку – ім’я виконавця, а з правого – назва альбому. Нижче знаходиться шкала програшу, на якій повзунком можна обрати конкретну точку хронометражу. При цьому шкала програного заповнюється червоним кольором. Ще нижче – три сенсорних кнопки. Середньою ставиться пауза або продовжується програш, лівою – відбувається перехід на один трек назад, правою – вперед. Кнопка з багатообіцяючою назвою «Браузер» насправді просто переносить до кореневої папки зовнішнього носія. Натомість у вкладці «Поточний список» можна обрати трек із папки, в якій наразі перебуває користувач. У розділі «Навігація» обираєш між п’ятьма підрозділами. «Пункт призначення» дозволяє оновити кінцеву точку подорожі. В «Маршруті» встановлюєш обмеження, які повинна враховувати система під час прокладання дороги. «Рух» дозволяє налаштувати всі точки на карті, які можуть зацікавити водія. Щоправда, в систему залито точки переважно європейських організацій, тож українському консюмеру з них буде мало користі. «Мапа» повертає до перегляду маршруту в режимі карти. Крім цього, є можливість здійснити дрібніші коригування роботи системи в підрозділі «Налаштув.». У розділі «Мультимедіа» також п’ять підрозділів, які відповідають типам медіа. В «Радіо» обираєш, станцію яку бажаєш послухати. «Медіа» більше стосується аудіофайлів. «Фото» – статичної візуалки. Через «Відео» можна хоч фільми дивитися. Тут також є свій підрозділ з додатковими налаштуваннями («Налаштування»). Що стосується звучання аудіо, то для топової версії Intense передбачено систему Arkamys Auditorium sound, яка складається з двох високочастотників преміум якості, двох середньочастотників і двох динаміків, що відповідають за низькі частоти. Проте тестовий Kadjar мав значно крутішу музику від Bose із уже чотирма середньочастотниками в дверях, додатковим динаміком по центру торпедо і сабвуфером, захованим у запасне колесо. При цьому середньочастотники в передніх дверях оформлені красивіше – вони обрамлені хромом, а на їхній сітці закріплено табличку «BOSE». Нестандартним в штатній мультимедійці є розділ «Програми». Імовірно Renault спробувала створити щось на зразок власного автомобільного Play Market. Відтак, у підрозділі «Мої програми» можна знайти вже встановлені. Через «Управління програмами» здійснюється пошук нових, а «Конфіденційність» дозволяє змінити налаштування онлайн-безпеки для такого виду операцій. Однак для реалізації усього цього через Apple CarPlay або Android Auto потрібно під’єднати смартфон, що має вихід в інтернет. Найцікавішим для мене був розділ «Автомобіль». Він складається аж із двох сторінок і саме там, наприклад, знаходиться підрозділ «Навколишнє освітлення», яким можна змінювати колір підсвітки екранів та ніші (дивися вище у цьому абзаці). Підрозділ «Допомога водію» дублює статичну сенсорну кнопку зліва від екрана. А от «Допомога при паркуванні» – сенсор справа. У «Driving eco2» можна переглянути статистичну інформацію щодо навичок економного керування автомобілем. «Бортовий комп’ютер» частково дублює інформацію з панелі приладів, але у розгорнутішому вигляді. До речі, фото нижче дозволяє на прикладі розділу «Автомобіль» побачити, як виглядає червона підсвітка. Розділ «Система» теж має дві сторінки. У «Головні сторінки» відбувається те саме компонування чотирьох сторінок головного меню, про які я писав раніше. «Профіль користувача» дозволяє персоналізувати інтерфейс RLink2 (про це я також писав вище). Підрозділ зі, здавалося б, дивною назвою «Дисплей» дає можливість відрегулювати екрани панелі приладів. Відповідно, підрозділи «Яскравість», «Гучність» і «Мова» зайвих пояснень не потребують: з їхньою допомогою змінюється яскравість екрана мультимедіа, гучність музики, а також обирається мова інтерфейсу. Само собою, до пакету «Мультимедіа» належить і камера заднього огляду. І до реношних камер у мене ніколи особливих претензій не було. Водночас мені не до кінця зрозуміло, чому тонування задніх вікон також належить до цього пакету, доступного серійно лише в топі. Для Zen увесь «Мультимедіа» можна дозамовити, але за 20 846 грн. Задоволення недешеве. Але й можливості, як видно з цього опису, неймовірні.
Повністю змінився блок мікроклімату Renault Kadjar. І зробили його максимально зручно, адже у ньому поєднали функціонал двозонного клімат-контролю й простоту керування класичними кондиціонерами з трьома круглими сріблястими ручками. Але всередину останніх тепер не лише встановили додаткові кнопки, але й монохромні екранчики. На двох крайніх відображаються температурні показники. При цьому кнопка «AUTO» активує режим клімат-контролю. Якщо формочка під надписом заповнена білим кольором (як це виглядає, зображує фото нижче під надписом «SYNC» на правій кнопці), то режим увімкнено. «SYNC» підключає другу зону. Поверхня ручок має різьблення, завдяки якому досягається приємніше тактильне відчуття. Центральна кнопка змінює напрямки обдуву, що відображається на екранчику. Крім цього, там зображена шкала швидкості вентилятора, яка регулюється середньою ручкою. Додаткова кнопка «A/C» вмикає кондиціонер. Та, що під нею – рециркуляцію повітря. Обидві мають червоні індикатори. Між лівою і центральною ручками розмістили увімкнення прискореного розігріву лобового скла (верхня кнопка), а також обігрів заднього скла (нижня; до речі, базова функція для Каджара). У них помаранчеві індикатори. Для середньої комплектації такий новий блок з усім функціоналом разом із датчиками дощу та світла входить у серійний пакет «Клімат» (про датчики дивися нижче у наступному розділі). Однак базова Life позбавлена навіть однозонного клімат-контролю і повітроводів для заднього ряду. А без останніх ззаду буде якось аж зовсім сумно (дивися наш тест-драйв дорестайлінгового варіанту Renault Kadjar, де вони взагалі не були передбачені). Адже мало того, що це плюс комфорт, скажімо, для ваших дітей, так повітроводи ще й виглядають симпатично. Сріблясті обладунок, вставки на ручках регулювання напрямку обдуву і коліщаткові перекриття дефлекторів. Пересуваючи ручку вправо чи вліво, а також штовхаючи вгору і вниз, вертикальні й горизонтальні жалюзі відповідно зміщуються і перенаправляють потоки повітря. Заслінка дефлекторів має чотири положення, кожне з яких позначене різновеликою сріблястою вставкою на коліщатку. Чим більша така вставка, тим більше перекривається повітровід. Щоб зрозуміти, наскільки він перекритий, слід придивитися, скільки міток ховаються у верхній частині боксу між передніми сидіннями. Також між мітками на коліщатку додано тактильні вставки, за допомогою яких зручніше і приємніше його прокручувати. Отже, щоб у Life отримати всі привілеї дорожчої мікрокліматичної системи, доведеться викласти ще 10 125 грн.
Однозначна перевага Renault Kadjar – наявність двоступеневого підігріву передніх сидінь вже з базової комплектації. Щоправда, кнопки його увімкнення не одразу знайдеш. Вони знаходяться під кришкою боксу, розташованого між кріслами. Тож у дорозі їх можна хіба що намацати. Так само складно буває зорієнтуватися в режимах. Адже спочатку вмикається максимально спекотний (світяться обидва червоних індикатора), а після повторного натискання – слабший (лише верхній). Тож іноді, щоб перевірити, чи точно працює потрібний режим, хочеться бачити індикатори. І в русі доводиться буквально на секунду зазирати під лікоть. З іншого боку, ще з дорестайлінгової версії кнопки запам’яталися великим розміром, приємним ходом та дизайном. На дотик вони швидко знаходяться ще й завдяки специфічному виступу у верхній частині. Та й насправді розташування доволі ергономічне, якщо не враховувати проблему з візуалізацією режимів. Адже рукою нікуди не треба тягнутися, потрібно буквально ворухнути одним пальцем. Що б я зробив, то це переніс індикацію підігріву на два крайніх екранчика блоку мікроклімату. Місця там все одно багато.
Всередині кожного Renault Kadjar можна знайти фірмову попільничку. Навіть якщо ви не є курцем, її можна використовувати або як невеличкий переносний смітничок, або ж як додатковий відсік для дрібних речей. При цьому вона укомплектована кришечкою з вушком для зручнішого її відкриття і відповідним зрізом у корпусі. Її форма дозволяє легко встановлювати попільничку в штатні підсклянники. Як і раніше, під центральною консоллю залишилася ніша. Але розетка на 12 В переїхала зі стінки ніші на її дно. І там же з’явився прикурювач. Натискаєш на нього – і коли він достатньо нагріється, то просто вискочить на кілька міліметрів з розетки. Ручка прикурювача має кілька нарізів, завдяки чому нею зручно користуватися. Особисто я одразу заховав його в бокс, оскільки через нього смартфон складно було розмістити в ніші.
На бокових місцях позаду посадка практично ідеальна. Є достатньо місця як для голови, так і для ніг. Причому ноги можна ще й трохи випрямити, підсунувши під високо закріплені передні сидіння. Дивує, що простору над головою не завадила та ж таки опція скляного даху зі зсувною шторкою. При тому, що вона таки вкрала сантиметри три корисного простору. Однак відчуття ідеальності трохи порушують підголівники, які мають лише два положення за висотою. І у вищому з них людині зростом 1,8 м. вони впираються верхнім твердим гострим краєм у потилицю. Традиційно жорсткою є набивка центрального заднього місця, але… і в цьому випадку головою не торкаєшся стелі! Знаючи, які це створює проблеми для конструкторів інших, дорожчих авто, особисто я можу сміливо сказати – це феноменально! Але підголівник центрального місця взагалі нікудишній. Він впирається у верхню частину шиї. Тож якщо ви поведені на безпеці руху, тут треба саджати або дітей, або дуже невисоких людей. З іншого боку, частина спинки цього місця являє собою широкий висувний підлокітник з двома вмонтованими підсклянниками. Всередині останніх зроблено виступи-фіксатори, а в днищі вирізьблено по три заглибини. Вочевидь, щоб із них було зручніше діставати невеликі пласкі речі. Втішений, що залишили систему миттєвої рівної підлоги Easy Break. Її важелі розташовані на обидвох кронштейнах полички багажного відсіку. Потягнув за них – і дві частини спинки впали вперед. Це саме той момент, який впливає на статусність сприйняття. Проте що задній підлокітник, що Easy Break серійно з’являються лише з топової комплектації. У версії Zen їх можна отримати лише разом із пакетом «Легке життя», куди також входитимуть всі можливі трансформації передніх сидінь. Коштуватиме таке 4050 грн., що, як на мене, є припустимою сумою за подібний набір опцій.
Renault Kadjar – не той автомобіль, де можливі компроміси в питаннях безпеки. Отже, і всі три задніх пасажира мають по своєму паску з базової комплектації. Тим більше, що, як говорилося вище, посередині цілком здатна сидіти доросла людина.
Як і до рестайлінгу, вже з базової комплектації Renault Kadjar повідомляє водія про незадіяні паски безпеки на всіх п’яти місцях у салоні. Для пасків водія і переднього пасажира слугує червоний індикатор над салонним дзеркальцем заднього огляду (дивися нижче перше фото). При цьому на передньому пасажирському сидінні є ще й датчик ваги. Тобто цілком імовірно, що система сприйматиме ваш важкий портфель як пасажира. І якщо хоча б один із передніх пасків не буде зафіксовано на місці, індикатор заблимає, а в салоні авто почне лунати пронизлива сигналізація, частота якої через деякий час збільшиться. Щоправда, за хвилину-дві таки вимкнеться, проте це не причина не користуватися ременями. Адже індикатор продовжить блимати. Що стосується трьох задніх місць, то для них датчиків ваги не передбачено. Просто під час запуску двигуна на панелі приладів протягом певного моменту світитиметься піктограмка із умовним зображенням машини (друге фото нижче). Червоними крапками на ній позначатимуться місця, де паски не задіяні, а зеленими, де задіяні. Піктограмка знаходиться з лівого боку центрального екранчика у нижньому кутку.
У задній частині подушки дивану, біля крайніх місць, можна помітити пластикові вставки з надписами «ISOFIX». У Renault Kadjar вони встановлені якраз навпроти кріплень дитячих сидінь. Ці кріплення прикриті заглушками з глибоким вирізом під палець. Тож і виглядає красиво, і відкривається легко. «Ізофікси» встановлені в будь-якому рівні оснащення, тож батькам дітей під час покупки такого кросовера перейматися немає про що.
Деяких змін зазнав і багажний відсік. Наприклад, раніше плафон освітлення був лише один та знаходився на лівій боковині багажника. Тепер же їх стало два і вони змістилися ближче до отвору відсіку, по обидва боки від нього. Таким чином вдалося добитися кращого розподілу пучків світла. З базової комплектації Renault Kadjar має в салоні брендовану сумку-органайзер на два містких відділення зі зручною ручкою для перенесення, а також вушками для кріплення ремінців. Крім цього, на нижній поверхні сумки розташовано набір липучок, завдяки яким вона кріпиться до ковроліну багажного відсіку і не перекочується по ньому під час руху. Кожен новий власник кросовера позбавлений потреби додатково замислюватися про покупку вогнегасника, аптечки, знаку аварійної зупинки, буксирувального троса, робочих рукавиць і навіть світловідбивного жилета, адже всі ці елементи вже будуть акуратно розкладені всередині сумки. Як до рестайлінгу, так і зараз під підлогою багажного відсіку Каджара лежить 16-дюймове запасне колесо на чорному сталевому диску. Навіть гума така ж – Continental ContiEcoContact розміром 215/65 R16. Як бачите, розмір не залежить від комплектації.
Тест-драйв Renault Kadjar: чи змінився кросовер технічно?
Палітра силових агрегатів Renault Kadjar в Україні після рестайлінгу не змінилася. Сюди входять і перевірений часом турбодизель на 1,5 л. та 110 к. с., а також технологічніший 1,6-літровий агрегат на 130 к. с., теж турбодизель. Але цього разу на тест-драйв Renault Kadjar мені нарешті випала змога випробувати новітній турбобензиновий мотор Renault об’ємом… всього 1,2 л.! Та чи здатен цей малюк тягнути середньорозмірний кросовер? Особливо з огляду на критику в бік об’ємнішого 1,5-літрового дизеля під час тест-драйву дорестайлінгової моделі. Ха, звісно тягне, адже його потужність складає тих же 130 к. с., що в дизеля на 1,6 л., а крутний момент 205 Нм. Щоправда, далеко не все так гладко. У кількох ситуаціях моторчику все ж не вистачає тяги. Наприклад, намагаючись під час обгону швидко розігнатися від 70 до 90 км./год., я змусив двигун більше ревіти, ніж розганятися. Принаймні, різниця дуже разюча порівняно з тим же 1,5-літровим дизелем. Якщо ж стартувати на пагорбі, доводиться додавати трохи більше газу, ніж зазвичай. А силовий агрегат ніби замислюється, чи дійсно варто рушати з місця. Протягом тесту 1,2-літрова бензинка продемонструвала цілком прийнятну економність, як на сучасний двигун із турбіною – 8,2 л./100 км. середніх витрат у змішаному циклі. Ще одна перевага саме цього мотора – базова комплектація пропонується виключно разом із ним. Що ж, мати 130 «коників» у базі далеко непогана перспектива. Водночас у Європі жоден із моторів, доступних для українського ринку, вже не пропонується. Лінійку повністю змінили, й тепер європейці мають змогу обрати з двох бензинових і двох турбодизельних двигунів новішого покоління. Дивно, адже навіть наша 1,2-літрова бензинка не виглядає дідуганом із ціпком.
Як і раніше, навіть у базовому оснащенні силовий агрегат Renault Kadjar оснащується режимом ECOMODE. Увімкнувши його, на панелі приладів з’явиться зелена піктограмка «ECO», а двигун немовби трохи втратить у потужності. Особливо на перших двох передачах. Проте таким чином електроніка спонукає водія менше тиснути на газ. Адже тест-драйв Renault Kadjar показав, що у певному діапазоні ходу педалі реакція двигуна буде абсолютно однаковою. Щоб активувати ECOMODE, достатньо натиснути велику кнопку з надписом «ECO» на торпедо, зліва від керма. Якщо не враховувати інакшу її форму, адже тепер вона розділяє своє місце з іншою кнопкою, то після рестайлінгу навколо них додалося сріблясте обрамлення.
У пару до будь-якого силового агрегата Renault Kadjar пропонується механічна 6-ступенева КП. Однак базову бензинку й 1,5-літровий дизель можна замовити і з фірмовим автоматом Renault EDC, який оснащується двома зчепленнями. 6-ступеневий варіант цієї коробки йде разом із дизелем. Але бензинка укомплектована 7-ступеневим. Саме останній варіант вдалося взяти на тест-драйв Renault Kadjar. Мушу визнати, коробка передач радо перемикається вгору задля кращої економії пального. Особливо в режимі ECO. Що стосується моментів зміни більшості швидкостей, то вони хоч і помітні, проте не дратують. А от що дратує, то це нервова робота КП на першій-другій передачі. Коли процес перемикання закінчується, відчуваєш помітний поштовх у спину. Але це більше помічатимуть надто активні драйвери, які люблять втискати педаль газу глибше, ніж треба. Плавно оперуючи педаллю і не вимагаючи від авто зайвого, отримуєш цілком комфортний досвід керування авто. Є й ручний режим зміни передач. Найчастіше я його використовую задля гальмування мотором. Але у цьому випадку малооб’ємна бензинка не дуже охоче сповільнювала важкий Kadjar.
7 швидкостей – це вже немало. Тож іноді цілком можеш забути, на якій передачі перебуває авто. У Renault Kadjar про це нагадує індикатор увімкненої передачі. Зліва від центрального екрана панелі приладів розташована смужка, вздовж якої вказано всі режими АКП. Активний підсвічується білим кольором. Тест-драйв Renault Kadjar показав, що індикатор ледь помітно оновився. Якщо раніше при переході в ручний режим позначка «M1» з’являлася через косу лінію зліва від «D», то тепер вона повністю займає місце останньої. Стало виглядати охайніше. Індикатором кросовер оснащений з базової комплектації. Тобто навіть версії з 6-ступеневою механікою його матимуть. Щоправда, тут уже кориснішим буде індикатор перемикання передач. Навіть під час руху в мануальному режимі АКП в центрі панелі приладів загориться спеціальна позначка, яка повідомить про необхідність увімкнути вищу швидкість щойно мотор досягне надто високих обертів. Оскільки двигун добре шумоізольований, такий індикатор допомагає економити пальне і ресурс силового агрегата за рахунок вчасних перемикань.
Майже з усіма версіями Renault Kadjar пропонується виключно передній привід. Натомість 1,6-літровий турбодизель з переднім приводом не придбаєш. Лише з повним. На тест-драйв Renault Kadjar я отримав привід на передок. По бездоріжжю покататися можна, проте максимально акуратно. Банально, щоб колеса випадково не зарилися.
Тест-драйв Renault Kadjar дав зрозуміти, що кермо досі не має спортивної заточеності. Проте у швидкісних плавних поворотах я відчував приємний спротив. У базовій комплектації Рено Каджар уже можна знайти систему курсової стійкості ESP. Вона допомагає зберегти контроль над автомобілем за несприятливих дорожніх умов або ж коли зчеплення зникає взагалі. За рахунок підгальмовування коліс із гіршим зчепленням та передачі більшої тяги на колесо з кращим траекторія авто стабілізується практично непомітно для водія. Разом з ESP працює антипробуксовувальна система ASR. Її робота чітко поєднана з роботою ABS (читай нижче). За своєю суттю система допомагає ESP утримувати курсову стабільність автомобіля, якщо під ведучими колесами опиняється неоднорідне покриття. Пригальмовуючи або передаючи менше тяги на колесо, що різко зривається в букс, ASR водночас вберігає від втрати контролю над машиною і зменшує надмірні динамічні навантаження на деталі трансмісії. Щодо практики роботи ESP, варто зазначити, що окремої кнопки її вимкнення немає. Цю кнопку замінили цілою псевдопозашляховою системою (дивися на фото вище).
Попередній тест-драйв Renault Kadjar не дав можливості насолодитися системою стеження за сліпими зонами. Але й зараз вона доступна виключно для топової версії. Складається така система з двох індикаторів у зовнішніх дзеркальцях заднього огляду. Якщо в межах мертвої зони видимості з’являється інше авто, індикатор з відповідного боку починає світитися помаранчевим кольором. У місті вони блимали практично безупинно, але їхня допомога у міському трафіку безцінна. Тим не менше, її можна відключити через інтерфейс мультимедійної системи. Так само, як автоматичне перемикання з дальнього на ближнє світло (як – дивися у наступному абзаці).
Тест-драйв Renault Kadjar у топі з бензиновим мотором 1,2 л. після рестайлінгу продемонстрував таку корисну фішку, як автоматичне перемикання з дальнього на ближнє світло і навпаки. Спеціальна камера перед салонним дзеркальцем заднього огляду стежить за дорогою попереду. Якщо у темну пору доби на відстані близько 600 м. з’являється попутне чи зустрічне авто, система самостійно перемкне дальнє світло на ближнє. Коли об’єкт зникне з поля зору камери, система відновить дальнє. Але в розділі керування системами в мультимедійці Каджара роботу цієї можна відключити. Для цього потрібно натиснути кнопку «OFF» навпроти мітки «Автом. дальнє світло». Тоді автоматичне перемикання перестане спрацьовувати. Надпис на кнопці почне світитися білим кольором, а сама кнопка підсвічуватися червоним. Ще одна інновація пострестайлу – контроль рядності руху. Якщо у тому ж таки розділі керування системами авто навпроти мітки «Сигнал про вихід зі смуги» натиснути кнопку «ON», Renault Kadjar попереджатиме водія кожного разу, як той перетинатиме розмітку без увімкнення поворотника. Враховуючи останнє, автомобіль зайве не набридатиме різними звуками під час керування. Робота цього попередження налаштована цікавим чином. По-перше, звук лунає з того боку, яким наїжджаєш на розмітку. По-друге, сам звук нагадує той, що чутно під час проїзду червоних смуг перед пішохідними переходами на українських заміських трасах. По-третє, у підрозділі «Налашт. сигналу про вихід» можна додатково відрегулювати роботу системи. Якщо для топової комплектації Intense останні дві системи є серійним оснащенням, то для серединної Zen за цей пакет доведеться заплатити 7884 грн. Безумовно, системи корисні й скоріше всього варті цих грошей, проте впливають вони більше на зручність та комфорт керування машиною. Їздити без них не набагато гірше. Разом із тим, згадану в попередньому розділі опцію обігріву лобового скла без них уже не замовиш. А сумарно це вийде вже 12 264 грн. Вже відчутна сума, навіть враховуючи реальну користь обігріву в українських реаліях. Тож, можливо, доцільніше одразу замовляти Intense і платити 4380 грн. лише за підігрів.
Стандартними для рівнів оснащення Intense і Zen будуть датчики світла і дощу. Їхня робота керується з підкермових перемикачів, які своєю формою нагадують викручені стебла рослин. Щоб перший із них почав автоматично вмикати зовнішнє освітлення залежно від наявності світла надворі, потрібно прокрутити ручку в торці лівого перемикача на три положення від себе – з «0» у «AUTO». Між нею і шайбою правіше знаходиться біла мітка, за допомогою якої простіше орієнтуватися в обраних положеннях. З правого перемикача активується датчик дощу, що здатен автоматично вмикати склоочисники залежно від кількості вологи на лобовому склі. Для цього з положення «0» перемикач потрібно штовхнути на один крок униз до положення «AUTO». Є також можливість відрегулювати чутливість датчика за допомогою шайби посередині. Режим чутливості, позначений найменшою краплею, вмикатиме склоочисники лише тоді, коли на склі збереться дійсно багато води. Відповідно останній, четвертий режим, увімкне склоочисники навіть тоді, коли вологи буде небагато. Стежити за чутливістю датчика зручно за допомогою такої ж білої мітки між шайбою і ручкою в торці, що й на лівому перемикачі. Варто додати, що ручки на обидвох перемикачах мають декоративну сріблясту планочку в торці, а зі зворотнього боку облаштовано виступ і кілька нарізів вище і нижче від нього. Такі ж виступ і нарізи можна знайти й на шайбах по центру перемикачів. Завдяки ним ручки та шайби зручніше перемикати в різні положення. Датчики дійсно корисне оснащення, але в базовій комплектації Life їх не буде. Хіба що ви додатково замовите їх у рамках пакету «Клімат» (дивися вище у попередньому розділі).
Як і раніше, круїз-контроль встановлюється з базової комплектації Renault Kadjar. При цьому є вибір між власне круїзом та обмежувачем швидкості. Він здійснюється перемикачем за кнопкою стоянкових гальм (дивися нижче в цьому розділі). Ліва сторона перемикача відповідає за круїз-контроль, права – за обмежувач. Їх можна вмикати навіть всліпу, адже між ними знаходиться відчутна для пальців перетинка. Решта керування круїзом розташована на лівій спиці керма. Щоб зафіксувати авто на певній швидкості, потрібно штовхнути вгору тумблер. Подальше переведення в бік позначок «+» або «-» відповідно збільшуватиме або зменшуватиме зафіксоване значення на 2 км./год. Кнопка «R» дозволяє повернути машину до раніше закріпленої швидкості. Натомість «O» допомагає тимчасово відключити круїз-контроль, щоб потім повернутися до раніше заданого значення. Хоча мені для призупинення роботи контролю було зручніше ледь торкнутися педалі гальм. Кнопки системи мають характерні виступи, завдяки яким їх складно сплутати на дотик. Тож і користуватися ними зручно.
За реакцією на горбисту або порізану ямами дорогу підвіска Renault Kadjar не змінилася. Але мені здалося, що задні колісні арки тепер набагато краще шумоізольовано. От прямо настільки краще, що це був один із ключових моментів, чому цей кросовер мені аж дуже сильно сподобався. Каджар дозволяє дізнатися про належний тиск у шинах без необхідності виходити із авто з манометром. Одне з меню бортового комп’ютера (те, що з правого боку центрального екранчика, у нижньому кутку) показує актуальний тиск із точністю до однієї десятої атмосфери. І така корисна функція доступна власнику Renault Kadjar у будь-якому з рівнів оснащення. Щоправда, не дивуйтеся, якщо одразу після запуску двигуна замість показників світяться якісь рисочки. Датчик не зламався. Просто перед тим, як він виміряє тиск, потрібно трохи розігріти шини. Інакше кажучи, проїхати пару кілометрів (про те, як перемкнутися у віконечко з датчиком тиску в шинах, читайте у попередньому розділі в абзаці, присвяченому бортовому комп’ютеру).
Renault Kadjar оснащено передніми дисковими вентильованими і задніми дисковими гальмами. Відтак, сумніватися в ефективності їхнього приводу немає причин. Але роботу гальм зробили максимально м’якою і плавною. У базове оснащення кросовера входить також кілька допоміжних систем. В першу чергу це антиблокувальна система ABS. Її суть полягає в тому, що під час екстреного гальмування жодне колесо не заблокується і продовжить обертатися. А це дає можливість і далі керувати автомобілем. Скажімо, об’їхати перешкоду, якщо гальмівного шляху не вистачає. Крім цього, мені здалося, що на Kadjar блок ABS захищений трохи менше, ніж на інших моделях Renault. Наприклад, зазвичай шумоізоляція майже повністю закриває його від моторного відсіку. У Kadjar блок відкритіший. Також разом із ABS працює система розподілу гальмівних зусиль EBV. Залежно від завантаження машини вона здатна перекидати назад трохи більше зусилля, ніж зазвичай. За рахунок цього мінімізується ефект, коли важка задня частина авто прагне обігнати передок у процесі гальмування. Має покращити цей процес і система допомоги під час екстреного сповільнення AFU. Якщо датчики на педалі зафіксують різке, але при цьому недостатньо сильне натискання на неї, система автоматично додасть зусилля. У аварійній обстановці це може допомогти уникнути зіткнення з вини водія.
Але такі системи, як ABS та ESP вже стали звичними навіть для середньостатистичного українського автолюбителя. І вже не так дивує їхня поява в базі для середньорозмірного європейського кросовера. А от наявність навіть у найпростішій комплектації системи утримання авто під час старту на схилі вже дещо цікавіше. Справа в тому, що поки водій переносить ногу з педалі гальм на газ, тиск у гальмівній системі зберігається ще кілька секунд. Або ж поки водій не натисне на педаль газу. Відповідно Renault Kadjar у ці секунди не скочуватиметься назад. Навіть для автоматичної коробки це хороша опція, що дозволяє ще більше розслабитися за кермом і отримувати задоволення від поїздки.
Електронне стоянкове гальмо встановлюється на Renault Kadjar з базової комплектації. Більше того, воно ще й автоматичне! Тобто навіть якщо водій забуде активувати його, колодки самостійно затиснуть задні диски. Щоб зробити це вручну, не чекаючи роботи електроніки, потрібно потягнути відповідну кнопку на центральному тунелі вгору. Щоб відпустити гальма – натиснути на неї. Якщо ручник затягнутий, на кнопці світитиметься червоний індикатор. На її поверхні є западина під пальці, хоча я би змістив цю западину ближче до передньої частини кнопки. Так було б ергономічніше. Натомість торець кнопки прикрашений сріблястою планочкою, на якій зроблено виступ. Тож задіяти ручні гальма можна зручно й швидко навіть всліпу.
Тест-драйв Renault Kadjar: ціни й конкуренти
Якими найважливішими пунктами хотів би завершити такий обширний тест-драйв Renault Kadjar? Тепер я точно можу сказати, що форма відповідає змісту. Практично всі недоліки, якими володів дорестайлінговий Каджар в салоні, у новому авто доопрацювали. Якість матеріалів, набивка сидінь – придратися немає до чого. Силовий агрегат цілком відповідає вазі та очікуванням від машини. Але у випадку з бензинкою однозначно потрібно пам’ятати про слабку динаміку розгону на високих швидкостях.
Що по конкурентах? Відштовхуватися будемо від ціни на Renault Kadjar в серединній комплектації Zen з 1,2-літровим двигуном і 7-ступеневим роботом у 25 045$. Кросовер розташовується якраз між співплатформенним Nissan Qashqai і новачком на ринку Peugeot 2008. При цьому перший, також маючи 1,2-літровий бензиновий мотор, але вже на 115 к. с., і варіатор Xtronic CVT у найпростішій комплектації Visia коштуватиме 20 164$. Найдешевший 2008 у рівні оснащення Active матиме схожий 1,2-літрову бензинку на тих же 130 к. с. і автомат на 6 передач. Ціна на таке авто становитиме 21 976$.
З найближчими конкурентами зрозуміло. Що тестовий кросовер пропонує в питанні гарантії? На Renault Kadjar вона цілком адекватна і включає не лише максимальний вік (3 роки), але й пробіг авто (100 000 км.). Такі показники не дивують, але вони є золотою серединою для будь-якого автомобіля.
Характеристики кузова | |
Назва модифікації | Energy Tce 130 EDC |
Довжина/Ширина/Висота, мм. | 4489/1836/1617 |
Ширина салону на передньому/задньому ряді, мм. | 1486/1456 |
Колісна база, мм. | 2646 |
Передня/Задня колія, мм. | 1556/1542 |
Передній/Задній звіс, мм. | 913/930 |
Споряджена/Повна маса, кг. | 1505/1972 |
Кліренс, мм. | 200 |
Кут в’їзду/з’їзду, градусів | 17/25 |
Ширина багажника між колісними арками, мм. | 1099 |
Максимальна маса причепа з гальмами/без гальм, кг. | 1400/745 |
Об’єм паливного бака, л. | 65 |
Характеристики двигуна | |
Тип двигуна | бензиновий із безпосереднім упорскуванням |
Кількість циліндрів/клапанів | 4/16 |
Об’єм, куб. см. | 1197 |
Потужність, кВт (к. с.) / об./хв. | 96(130) / 5500 |
Крутний момент, Нм / об./хв. | 205 / 2000 |
Норми токсичності | Euro 6 |
Характеристики трансмісії | |
Тип приводу | Передній |
Коробка передач/Кількість передач | Автоматична (EDC)/7-ступенева |
Ходові характеристики | |
Гальма передні/задні | Дискові вентильовані/Дискові |
Максимальна швидкість, км./год. | 192 |
Розгін 0-100 км./год., с. | 10,7 |
Витрати пального (міський/заміський/змішаний цикл), л./100 км. | 7,0/5,3/5,9 |
Викиди CO2, г./км. | 134 |
Розмір шин | 215/60 R17 |