Що нового розповість старий Renault Logan?
Зміст
- 1 Що нового розповість старий Renault Logan?
- 2 Чи вдається Renault Logan залишатися красивим попри вік?
- 3 Чим потішить комплектація «золотої середини» від Renault Logan?
- 4 Чому ходовий тест-драйв Renault Logan був особливо цікавим?
- 5 Ціни на Renault Logan, його конкуренти та основні недоліки
- 6 Технічні характеристики Renault Logan
Що такого нового можна сказати про Renault Logan, чого досі хтось міг не знати? Здавалося б, нічого, адже модель випускається з 2012 року. В Україні за цей час минула революція, змінилося три президенти, а долар зріс ледь не в 6 разів, встигнувши ще й трохи впасти. У свою чергу Рено Логан пройшов процедуру лише одного рестайлінгу. Оце я розумію – сила і стабільність! Але хвилинку, що це? У автомобіля з’явилося нове начиння?
Чи вдається Renault Logan залишатися красивим попри вік?
У зовнішності Renault Logan немає нічого надзвичайного. Тим не менше цьому седану вже протягом багатьох років вдається зберігати неймовірно спокійний дизайн, який досі не виглядає застарілим. Особливо після рестайлінгу, показаного ще на Паризькому автошоу 2016 року. Зовнішній вигляд авто дуже делікатно переосмислили. Настільки делікатно, що зміни практично непомітні. Проте машина виглядає дорожче. А якщо вже порівнювати з попереднім поколінням, то автомобіль взагалі має елегантний вигляд. Наприклад, ледь помітно змінилися передній і задній бампери. Та й взагалі, Logan був першою моделлю з румунської лінійки Renault, яка з базової комплектації Life отримала світлодіодні денні ходові вогні! Вони проведені С-подібною лінією вздовж зовнішнього краю головної оптики. Вогні розмістили всередині яскравого хромованого обладунку, і, як на мене, виглядає все це дуже красиво. Вони вмикаються разом із поворотом ключа в замку запалювання. Набагато цікавішою стала й решітка радіатора.
У небуття пішли непофарбовані передні й задні бампери. Востаннє такими вони були ще на першому поколінні Renault Logan. Зараз навіть у базовому рівні оснащення всі бампери мають забарвлення кузова. І навіть більше. Це вже не проста, легка для відливки, пластикова формочка, а красиві, вишукані деталі екстер’єру. Принаймні як для Рено Логан.
Так само й зовнішні дзеркальця заднього огляду. З бази вони пофарбовані у колір кузова Renault Logan. Проте не повністю… Поверхня навколо самого дзеркальця залишилася з чорного пластику. Повторювачі поворотів нехай не світлодіодні, та все одно симпатичні.
На жаль, зовнішні ручки дверей Renault Logan у середній комплектації Life+ не пофарбовані у колір кузова і виконані з такого ж чорного пластику, що й частина дзеркалець.
А от чорні незалежно від оснащення молдинги у нижній частині дверей Renault Logan вважаю скоріше перевагою, ніж недоліком. Що легко пояснити, адже пряма функція молдингів – захищати кузов від пошкоджень. Якщо ж вони будуть пофарбовані, що захищатиме від пошкоджень їх?!
Бокові вікна Renault Logan стандартно обклеюють тонованою плівкою, що не так погано як для бюджетного авто. З іншого боку, тонування настільки легке, що на практиці скоріше всього майже не відчуватиметься.
На версіях Life і Life+ встановлюються мінімум 15-дюймові диски, які є золотою серединою між іще малим 14 діаметром і завеликим для компактного авто 16. При ширині покришки 185 та висоті профіля 65 отримуємо ще й доволі м’які та прохідні для наших доріг шини. Колісні диски сталеві й пофарбовані у чорний колір, що цілком зрозуміло. Адже до базового оснащення входить також набір сріблястих ковпаків під назвою Magiceo, які дуже нагадують мультиспицеві легкосплавні диски. З іншого боку, їхнє однотонне забарвлення (навіть емблема марки просто виштампувана по центру) здалека видають в них усім відомий декоративний елемент коліс.
Чим потішить комплектація «золотої середини» від Renault Logan?
У базі Renault Logan оснащуватиметься центральним замком. Якщо натиснути кнопку між центральними дефлекторами обдуву з відповідною піктограмою, усі двері моментально заблокуються. Червоний індикатор на ній повідомить, що блокування активне. Мені ця кнопка подобається. Великі розміри, відчутний, але не надто глибокий хід. Це один із тих елементів, які створюють про Рено Логан враження міцненького авто на кожен день.
Але судячи з усього, до появи нового покоління Renault Logan, седан не отримає картку-ключ. А таку вже здобув навіть Duster. З іншого боку, я сказав би, що це не так і погано. Адже незважаючи на комплектацію, автомобіль комплектується ключем зі звичним жалом, на голівці якого знаходиться дві великих і зручних кнопки дистанційного розблокування (ближче до жала) й блокування дверей. Розміри ключа оптимальні, щоб не загубити його поміж дрібних речей. Але й лежачи в кишені, він не створює дискомфорту. На голівці передбачене вушко, за яке його можна прикріпити до брелка. Сама вона має скруглені форми, завдяки чому ключ приємно лежить у руці.
Особисто я люблю, коли автомобілі комплектуються системами автоматичного блокування дверей після досягнення певної швидкості. У цьому питанні не розчарував і Renault Logan. Для нього ця система встановлюється з базового оснащення Life. Її суть полягає в тому, що після 30 км./год. центральний замок самостійно блокує всі двері. Корисна річ, коли, наприклад, опиняєшся в пробці посеред українських реалій. Ніхто не зможе швиденько відкрити двері й викрасти поклажу із салону, якщо водій забув заблокувати їх вручну.
Під час посадки, а, головне, висадки відчувається, що Renault Logan має невеликі розміри. Особливо сильно це давалося взнаки узимку, коли на тобі ще й купа верхнього одягу. Перше, що кидається у вічі – оновлене після рестайлінгу кермо. З новим сигналом, кнопками (у дорожчій версії) і сріблястим оздобленням. Це кермо подобається мені навіть більше, ніж на суто французьких моделях Рено. Воно максимально елегантне навіть без кнопок і максимально личить компактному авто. На центральній консолі з’явилося глянцеве оздоблення під карбон, яке трохи розріджує сірість пластикової обшивки. У верхній частині консолі, як і раніше, знаходиться блок медіасистеми. Причому в дорожчому оснащенні на її місці стоятиме мультимедіа MediaNAV з кращими роздільною здатністю екрана та інтерфейсом. Критикувати сидіння в автомобілях подібного класу якось беззмістовно. Адже вони задумувалися конструкторами як дешеві авто на всі випадки життя, причому переважно міського. Але заради справедливості зазначу, що я відчував наскільки тут пласка форма подушки. Хоча спинка особливого дискомфорту не створювала. Та й питання простору в салоні взагалі відпадає. Його більше, ніж у деяких кросоверів більшого розміру. І що найголовніше – це стосується і заднього ряду. Так, звісно, я можу покритикувати крайні місця за надто тверде наповнення спинки у верхній частині. Але сівши сам за собою (мій зріст 1,79 м.), до переднього крісла залишалося простору приблизно на один витягнутий палець. При цьому ноги легко можна підсунути під сидіння, сівши ще зручніше. Над головою також купа місця. Але й це не найцікавіше! У жодному іншому автомобілі немає настільки зручного центрального місця позаду. Завдяки невисокому центральному тунелю, м’яким подушці й спинці та високому даху пасажир може навіть покласти голову на підголівник… і не чухати при цьому головою стелю! От що називається універсальний автомобіль.
Салонні ручки відкривання дверей мають доволі красиву форму, яка нагадує біодизайн кінця 1990-х. Проте на них немає ані хрому, ані жодного іншого оформлення, що зайвий раз підкреслює бюджетність Renault Logan. Особливо у базовій комплектації.
Хоча не можу такого ж сказати про стандартну обшивку сидінь Renault Logan, названу в честь базової комплектації «Life». Тотальна її сірість непогано розбавлена вставками на боковинах крісел, а також по центру спинок з нехитрим візерунком у вигляді косих смужок. Крім цього, додане яскраве прострочування білою ниткою. Що ж, це вже далеко не те, що натякає на дешеві авто.
Зазвичай, дізнавшись, що в авто лише водійський електросклопідйомник оснащений імпульсним режимом, я бентежився. У Renault Logan мене навіть не бентежить відсутність задніх електросклопідйомників. Адже два передніх (плюс не забуваємо про імпульсний режим водійського) є в оснащенні навіть базового Life. Між іншим, кнопочки знаходяться на дверних підлокітниках, а не на центральній консолі, як це було раніше. До того ж вони аналогічні тим, що встановлені на дорожчих моделях марки. На їхній поверхні є спеціальні заглиблення під пальці, тож користуватися склопідйомниками зручно, враховуючи, що вночі вони ще й підсвічуються. Затиснув кнопку – скло опускається. Затримав угорі – підіймається. Натомість якщо сильніше продавити чи потягнути кнопку водійського склопідйомника й одразу відпустити, скло опуститься автоматично. Як на мене, чудове оснащення для бюджетного авто у базовій комплектації. Щоправда, я би обмінявся ним на кондиціонер (дивися далі у цьому розділі).
Передні подушки безпеки водія і пасажира є обов’язковим оснащенням для сучасного Renault Logan. Вони заховані у серцевині керма й у широкій частині передньої панелі навпроти пасажира. Так само обов’язковою є й функція вимкнення пасажирського airbag. Перемикач вимкнення знаходиться між правою боковиною торпедо і панеллю дверей. У горизонтальному і трохи втопленому всередину положенні перемикача подушка вимкнена. У вертикальному – увімкнена. Над перемикачем знаходиться зрозуміла інфографіка, кого і в яких випадках можна саджати спереду.
Одна з відмінностей серединної комплектації Life+ від базової Life – наявність поміж оснащення бортового комп’ютера. Щоправда, він тут набагато простіший, ніж на дорожчих авто. До електронного тріп-комп’ютера у правому колодязі панелі приладів просто додали інформацію з датчика зовнішньої температури. Ось вам і бортовик. Інформація змінюється за допомогою кнопки в торці правого підкермового перемикача. Дозамовити таку опцію можна і в базовому рівні оснащення. Тим паче, що коштує це лише 329 грн. Питання лише в тому, чи потрібен буде новому власнику датчик температури за 329 грн.
Регулювання керма за висотою вже давно стало своєрідним стандартом навіть поміж не дуже дорогих авто. Ось і Renault Logan укомплектований ним із бази. Щоб відрегулювати колонку, потрібно намацати під нею важіль і потягнути його вниз, зачепивши пальцем його вигнутий кінець. Після того, як налаштування буде закінчене, важіль потрібно штовхнути вгору, зафіксувавши у верхньому положенні.
Давно не бачив автомобілів, не оснащених регулюванням передніх пасків безпеки за висотою. І хоч насправді цією можливістю користуєшся рідко, на Renault Logan хотілося би бачити її за замовчуванням. Адже за непоганого безпекового оснащення з бази таке кріплення передніх пасків виглядає дещо ретроградно.
З іншого боку, пасок безпеки водія оснащений датчиком незастібнутого стану. Виконаний, звісно, кострубато, проте він є. У вигляді глибоко втопленого індикатора на центральній консолі під блоком мікроклімату. І встановлюється цей датчик навіть у базовій комплектації Renault Logan.
До речі, щодо блоку мікроклімату. У тестовій версії Renault Logan кондиціонер встановлюється серійно, проте у базовій Life за нього доведеться доплатити чималу суму – 10288 грн. Блок знаходиться на центральній консолі й трохи втоплений в овальній ніші під аудіосистемою. Таке його компонування я вже бачив на раніше випробовуваних моделях Duster (минулого покоління) і Trafic. Основні елементи керування – три круглих ручки із заглибленнями під пальці та помаранчевими мітками. Про прекрасне теж подумали і оздобили їхні верхівки чорними глянцевими обідками. Лівою ручкою змінюється напрямок обдуву в межах п’яти положень: виключно на лобове скло, на лобове скло і в ноги, лише в ноги, в обличчя і в ноги, а також тільки в обличчя. Центральною регулюється швидкість вентилятора. Усього їх п’ять (разом із вимкненим станом). На четвертій активується режим прискореного розігріву лобового скла. Під ручкою знаходиться прапорець, яким активується рециркуляція повітря. Додаткова жовта піктограмка підказує, що режим прискореного розігріву лобового скла ефективніший під час забору повітря знадвору. Між лівою і центральною ручкою знаходиться кнопка «A/C» з помаранчевим індикатором. Саме вона і вмикає заповітний кондиціонер. Щоправда, перевірити його ефективність не вдалося, оскільки тест відбувався ще в зимову пору. Натомість обігрівач працює цілком пристойно. Тим паче, якщо вірити позначкам навколо правої ручки, обдув холодним повітрям регулюється в межах трьох положень, тоді як теплим – у межах дев’яти.
Ще одна кнопка на блоці мікроклімату Renault Logan заховалася між центральною та правою ручкою. Вона також обладнана помаранчевим індикатором. Нею вмикається обігрів заднього скла. Така функція наявна у будь-якому з рівнів оснащення, тож зимова експлуатація власника навіть базового Логан буде суттєво спрощена.
За час випробувань авто найрізноманітніших класів я вже дещо втомився від мультимедійних систем із сенсорними екранами. Хотілося згадати щось класичне, але при цьому заводське. І ось воно. Renault Logan пропонує познайомитися з його базовою аудіосистемою. Зовні її блок виглядає доволі просто, зважаючи на маленький екранчик з яскраво-помаранчевою підсвіткою. Але не така вона вже й проста ця аудіосистема. За її допомогою є можливість зчитувати MP3-файли, а надпис «Bluetooth» над екраном свідчить, що телефон можна під’єднати до системи гучного зв’язку і програвати музику з нього. Разом із тим система достатньо нова, адже приводу CD тут уже немає. Щоправда, транслюється аудіо лише з двох динаміків у нижній частині карт передніх дверей. Вище решти кнопок на блоці розташоване вимкнення системи. Кнопки обабіч екрана мають виступи, за рахунок чого їх легко буде намацати всліпу. А це доволі важливо, адже «VOL+» (збільшення гучності музики) і «VOL-» (зменшення) використовуєш частенько. Між ними знаходиться AUX-вхід, який дозволяє під’єднувати до аудіосистеми додаткові пристрої. Так само часто, як зміною гучності, я користувався й кнопкою «RADIO», якою здійснюється швидкий перехід до трансляції аудіо з радіостанцій. А от розташування нижче «AST» (збереження частоти за однією з шести процифрованих кнопок під екранчиком), як на мене, не надто виправдане. Я б сюди перемістив будь-яку з таких кнопок: «MEDIA» (зміна джерела програвання), «MENU» (перехід до кореневого меню аудіосистеми) чи «TEL» (меню керування під’єднаним телефоном). Головне меню складається з таких розділів, як «Аудіо», «Гучність» та «Aux In». USB-вхід розмістили з правого боку екрана, навпроти входу AUX. Поряд із позначкою «4» на відповідній кнопці розміщено надпис «RDM». Якщо натиснути її під час відтворення музики із зовнішнього носія, увімкнеться режим випадкового програвання треків. З’ясовуючи, за яку функцію може відповідати «INFO», бачив припущення, що затискання «INFO» і «6» показує актуальну версію прошивки. Кнопка лівіше від «TEL» використовується, коли потрібно повернутися на один крок, порпаючись у меню аудіосистеми. Ще лівіше – перехід на один трек чи радіостанцію вперед. Справа від «MENU» – повернення. Торкаючись великої ручки по центру блоку аудіосистеми, був переконаний, що вона також керує гучністю. Але ні. Прокручуючи ручку, є можливість переходити від меню до меню. Натискаючи на неї, відкривати їхній вміст. Створюючи блок аудіосистеми, потурбувалися і про функціональність, і про дизайн. Наприклад, між рядами нижніх кнопок по обидва боки від ручки додали сріблястих смужок. Таким же кольором оздоблена й сама ручка, поверхня якої має нарізи для зручнішого оперування нею. А над екранчиком розташували щось на зразок хромованої смуги. У лівій його частині, в стовпчик, розмістили інформацію про рівень зв’язку під’єднаного телефона, його зарядки, позначку Bluetooth, а також відомості, чи працюють функції «TA» (повідомлення про зміни в русі) та «AF» (перехід на альтернативні частоти, якщо там обрана радіостанція має кращий сигнал). Якщо обрати відтворення в режимі радіо, на моніторчику буде відображатися або частота, або назва радіостанції. Далеко не бюджетне оснащення – пульт позаду керма. З його допомогою можна керувати функціями аудіосистеми. В торці перемикача знаходяться клавіші з позначками «+» (збільшення гучності) та «-» (зменшення). Кнопкою «MODE/OK» здійснюється перехід до виокремленого на екрані розділу або підтвердження дії в інших випадках. Щоб перескакувати між розділами, на задній частині блоку передбачено коліщатко. За допомогою «SOURCE AUDIO» можна змінювати джерело програвання музики, а кнопкою, під якою зображено зелену і червону трубку телефона, приймаються і закінчуються дзвінки. Усі кнопки на ребрах блоку мають характерні вирізи під пальці, завдяки чому ними приємно користуватися. Приємно ще й тому, що аналогічні блоки встановлюються на дорожчі моделі Рено з мінімальними змінами.
Задній ряд Renault Logan укомплектований пасками для всіх трьох пасажирів. При цьому всі вони триточкові та є такими з базової комплектації Life. Це дійсно непогано, враховуючи враження від пасків переднього ряду (дивися вище у цьому розділі).
Два крайніх місця заднього ряду Renault Logan обладнані кріпленнями для дитячих сидінь. Про це повідомляють бирки з надписом «ISOFIX» і стрілочкою, яка вказує на місце розташування петель. Це ще один плюс до карми бюджетного седана. Смішно сказати, але ж дітей заводять не лише багаті батьки. ISOfix належать до базової комплектації, тож навіть доплачувати за них не доведеться. Як і два верхніх кріплення для дитячих крісел, розташовані під заглушками на задній поличці.
До бонусів базової комплектації всіх Renault Logan можна віднести й заповнену корисним реквізитом фірмову сумку-органайзер. Вона має два відділення, а також ручку і кілька петель, за які сумку можна підвішувати на плечовий ремінь. Крім цього, на дні пришито кілька липучок, за рахунок чого сумка фіксується на ковроліні й не літає по всьому багажнику (а він у Рено Логан чималий). Оформлена вона просто, але зі смаком. Намальована і емблема марки, і її назва з рекламним гаслом «Passion for life» (Пристрасть до життя), і жовта смужка, яка доволі міцно закріпилася у брендбуці компанії. Новому власнику авто не доведеться додатково турбуватися щодо покупки аптечки, вогнегасника, знака аварійної зупинки і буксирувального троса. Усе це вже буде в комплектації сумки. Плюс світловідбивний жилет (необов’язковий автореквізит у нас, але обов’язковий у європейських країнах) і навіть робочі рукавиці.
Універсальність використання багажного відсіку Renault Logan розширює складана у пропорції 1/3 і 2/3 спинка заднього дивану. Щоб відкинути ліву чи праву її частину, потрібно натиснути кнопку в їхньому торці й потягнути спинку на себе. Таким чином, з’являється можливість перевезти довгомірний багаж, а заразом ще одного чи двох пасажирів. Це одна з опцій, яка відрізняє серединне оснащення Life+. Щоб отримати таку конструкцію спинки і в базі, доведеться доплатити 1545 грн. Проте мені здається, що ця опція таких грошей варта.
Незалежно від рівня оснащення, освітлення багажника Renault Logan представлене однією лампочкою. Вона розміщена під задньою поличкою, тож максимально ефективно освітлює відсік зверху.
Під підлогою багажного відсіку Renault Logan у спеціальній ніші знаходиться запасне колесо. Воно кріпиться за допомогою гвинта. Його голівка непогано виважена з точки зору зручності відкручування чи закручування, адже її поверхня вкрита вирізами під пальці. Офіційно, та й на вигляд, запаска абсолютно повнорозмірна. Проте на фото чітко видно, що на диску знаходиться наліпка «MAX 80 km/h». Точно така ж, як на докатках. Тобто їхати на ній можна не швидше 80 км./год. З одного боку, дивно, але у цьому є сенс. Бувалі водії зауважують, що гума на запасному колесі цілком може бути іншого бренду, а, відповідно, із зовсім іншим малюнком протектора. Відтак, під час екстреного гальмування не виключений заніс. Та й зношування покришок буде суттєво відрізнятися. Тож це цілком розумна порада – доїхати на запасному колесі до найближчого шиномонтажа і за можливості поставити гуму такого ж розміру та малюнку протектора, як на решті трьох коліс. Плюс на вісях стоять чорні диски, а запасне колесо – на сріблястому. Банально неестетично. Тим не менше, подібна запаска встановлюється на Логан із базової комплектації й це вже «відмінно» в наших реаліях.
Чому ходовий тест-драйв Renault Logan був особливо цікавим?
Тепер перейду до найцікавішого, у чому, вочевидь, і є головний сенс цього тест-драйву. Попри те, що Renault Logan вважається бюджетним авто, для нього пропонується відносно широка лінійка моторів, яка нараховує три одиниці. Це дві бензинові пропозиції і одна дизельна. 1,5-літровий дизель на 90 к. с. давно знайомий, оскільки я вже двічі брав його на тест у парі з дорестайлінговим та рестайлінговим Renault Captur. І якщо в Captur мені не вистачало динаміки на перших двох коротких передачах, то певен – під капотом Logan такий мотор виглядає більше, ніж доречно. З-поміж бензинових двигунів топовим є… 0,9-літровий 0.9 TCe на таку ж потужність, що й дизель – 90 к. с. Але його екологічний стандарт вищий – Євро-6, а не 5. З цим мотором я знайомився лише одного разу, коли випробовував братній для Logan Sandero Stepway. А от базовий 1,0-літровий трициліндровий силовий агрегат на 73 к. с./6300 об./хв. і 97 Нм/3500 об./хв. був для мене найцікавішим, враховуючи, що з ним я раніше не працював. Та й у лінійці він з’явився лише після рестайлінгу. І в цьому випадку мені дуже пощастило, що саме таким двигуном був обладнаний тестовий автомобіль. Це агрегат абсолютно нової генерації моделі 1,0 SCe 75. Але не треба тішити себе ілюзіями – зірок з неба він не хапає. Що й зрозуміло. Його призначення – впевнено транспортувати багаж і пасажирів з точки А в точку Б. Разом із тим, на наших дорогах за адекватного режиму руху в мене не було з ним жодної проблеми. На заміських швидкостях тяги вистачає і для впевнених обгонів, і для швидкісної їзди магістралями. Задніх не пас. Покритикував би цю бензинку хіба що через необхідність сильніше підгазовувати на старті. А також невизначеність, яку передачу краще вмикати під час проїзду лежачих поліцейських: на першій мотор працює надто гучно, а на другій вже не вистачає тяги. Попри те, що екологічний стандарт мотора такий же, як і в 0,9-літрового, викиди CO2 більші – 123 г./км. проти 112. Бортовий комп’ютер позбавлений показників витрат пального (дивися вище у попередньому розділі), тож вручну вирахував змішані – вийшло 5,9 л.\100 км. З таким силовим агрегатом седан може розганятися до 161 км./год., а от до 100 км./год. розганяється за 14,5 с. Не дуже швидко. Але той, хто поспішає, обирає інші автомобілі.
Навіть у найпростішому рівні оснащення на Renault Logan встановлюється додатковий сталевий захист картера двигуна. І це дуже недвозначно натякає на те, для яких (поганих) доріг розрахований седан.
Базовим для будь-якого Renault Logan буде й антигравійний захист днища авто. Знову ж таки, конструктори мали розуміння, якими дорогами їздитиме їхнє дітище.
Ще одна причина моєї радості – коробка передач. І зовсім не через свою роботу, адже до неї в мене теж є кілька зауважень. Справа в тому, що покупець Renault Logan має вибір не лише моторів, але й КП. Щоправда, з-поміж останніх лише два варіанти. Та й то вибір умовний, оскільки всі двигуни можуть оснащуватися 5-ступеневою механікою, і лише 0,9-літровий – 5-ступеневим роботом. Через це я й радів. Робот, як і 0,9-літровий агрегат, я вже випробовував на Sandero Stepway. А от 5-швидкісна механіка досі залишалася поза моєю увагою. І тестове авто було оснащене саме нею. Мушу зізнатися, насправді серйозної критики не буде. Усі передачі вищого ряду вмикаються без проблем. Незручності створює лише перша. Іноді важіль доводиться буквально заштовхувати у відповідний паз. Та й довжина важеля класична, автобусна. Певен, що у новому поколінні седана цей момент уже ліквідують.
Само собою Renault Logan пропонується виключно з переднім приводом. Про повнопривідні версії у такого автомобіля поки що не може бути й мови.
Підвіска Renault Logan давно обросла легендами. І вони небезпідставні. Мало який кросовер дарує стільки задоволення від роботи ходової на наших ямах. Цей компактний седан радо ковтає як ями, так і напливи на асфальті, пружно, але приємно потрушуючи пасажирів.
Не можу сказати нічого поганого і про кермо та гідропідсилювач його управління. За вказівками водія машина йде слухняно, не намагаючись демонстративно виказати своєї бюджетності. За рахунок невеликих розмірів діаметр розвороту Renault Logan складає трохи менше 11 м. У попередньому розділі я вже хвалив кермо за дизайн. Але тут додам ще один нюанс. Попри відсутність будь-якої обшивки за майже 20 000 км. пробігу на ньому абсолютно не видно жодного сліду експлуатації. З другого рівня оснащення модель комплектується системою курсовою стійкості ESC. На наших дорогах, де часто просто забувають прибрати сніг, не говорячи вже про лід, така система дуже доречна. Також всі покупці цього седана можуть користуватися допомогою системи утримання під час старту вгору HSA. Так, переносячи ногу з педалі гальм на газ, водію не доводиться перейматися скочуванням машини назад. Щоправда, тиск у системі тримається лише 1,5 с. Та й під час тесту помітив, що не на всіх схилах система спрацьовує.
Передні гальма Renault Logan можуть здивувати – там встановлені не просто дискові, а ще й вентильовані механізми! А от барабанний привід задніх цілком очікуваний і доречний для наших неідеальних доріг. Суб’єктивно нестачі зусилля не відчуваєш, а це вже дуже добре. З базової комплектації гальма доповнені антиблокувальною системою гальм ABS. Вона не дозволяє механізмам намертво схопити колеса під час екстреного гальмування і пустити автомобіль у некерований дрифт. У цьому їй допомагає система оптимізації гальмівного шляху EBA, яка дозволяє максимально, наскільки це можливо, зменшити його. Натомість EBD грамотно розподіляє зусилля на кожному механізмі відповідно до ефективності його роботи у кожній конкретній ситуації.
Ціни на Renault Logan, його конкуренти та основні недоліки
Ціни на базовий Renault Logan з бензиновим мотором 1,0 л., як на тестовому авто, дорівнюють 11 834 долари станом на 04.10.2020 року. У той же час найпростішою комплектацією для турбодизельного двигуна 1,5 л. є серединна Life+. У якій і був тестовий автомобіль. Тож тестова машина коштуватиме вже 12 304$. Крім цього, Рено Логан зацікавить тих, для кого важлива гарантійна підтримка від виробника, адже на седан поширюється 3 роки гарантії або 100 000 км. пробігу. Абсолютно нормальні показники й для дорожчих авто.
З огляду на технічні характеристики знайти прямого конкурента Renault Logan складно. Звісно, я не хочу сказати буцімто на українському ринку більше немає седанів B-класу зі схожими розмірами та ціною. Проте неможливо знайти такі пропозиції в парі з настільки ж економними та новітніми двигунами. Тим паче, конструкція решти агрегатів перевірена часом і мало у кого викликає питання. Давайте поглянемо на ринок нових авто і яке з них можна придбати зі схожими технічними напрацюваннями. Одразу можна побачити, що за схожим принципом пішли, створюючи Mazda 3 Sedan. Там також встановлено невеликий двигун об’ємом лише 1,5 л. З нього конструкторам вдалося вичавити 120 к. с. Спарований цей силовий агрегат із класичним 6-ступеневим автоматом. У найпростішій комплектації Style така Mazda коштуватиме 26 120$. На цьому фоні можна згадати 0,9-літрову бензинку Logan і роботизовану 5-ступеневу КП. Тобто поки що актуальний Logan за використаними в ньому технологіями не поступається значно дорожчим авто. Але на практиці українців більше цікавить практичність. Для цієї мети слугує дизельний 1,5-літровий варіант. І, між іншим, рекомендую поспішити, адже подейкують, що після зміни поколінь цього дизеля під капотом бюджетного седана вже не буде.
Ще раз підбиваючи всі недоліки, які вдалося виявити, це: нарочито сірий салон (хоча обшивка сидінь трохи допомагає), його тіснуватість у зимовому одязі та не дуже тяговитий на низах мотор. На цьому все. Жодних інших моментів, які хоч якось можуть вплинути на рішення придбати Рено Логан, я не знайшов.
Технічні характеристики Renault Logan
Характеристики кузова | |
---|---|
Довжина/Ширина (розкладені/складені дзеркальця заднього огляду)/Висота, мм. | 4346/(1994/1733)/1517 |
Колісна база, мм. | 2634 |
Передня/Задня колія, мм. | 1496/1486 |
Передній/Задній звіс, мм. | 825/894 |
Кліренс (з 5 пасажирами всередині), мм. | 145 |
Ширина салону на рівні ліктів/плечей передніх / задніх пасажирів, мм. | (1415/1387) / (1434/1389) |
Відстань від подушки переднього/заднього сидіння до даху під кутом 14 градусів, мм. | 900/869 |
Відстань для колін пасажирів другого ряду, мм. | 177 |
Об’єм багажного відсіку/зі складеними задніми сидіннями, л. | 510/1257 |
Глибина/Ширина багажного відсіку між колісними арками, мм. | 1076/1013 |
Висота порогу багажника ненавантаженого авто, мм. | 760 |
Висота отвору відкритого багажника, мм. | 406 |
Діаметр розвороту, м. | 10,72 |
Споряджена (мін./макс.)/Повна маса (з причепом), кг. | (1093/1123)/1491(2281) |
Максимальна маса причепа, обладнаного гальмами/без гальм, кг. | 790/545 |
Об’єм паливного бака, л. | 50 |
Характеристики двигуна | |
---|---|
Модель двигуна | 1,0 SCe 75 |
Тип пального | Бензин |
Тип двигуна/впорскування, к-сть циліндрів/клапанів | Атмосферний/багатоточкове послідовне, 3/12 |
Об’єм двигуна, см. куб. | 999 |
Потужність, кВт(к. с.) / об./хв. | 54(73) / 6300 |
Крутний момент, Нм / об./хв. | 97 / 3500 |
Норми токсичності | Euro VI B(R) |
Наявність системи зупинки й запуску двигуна Stop&Start | Відсутня |
Характеристики трансмісії | |
---|---|
Тип КП | 5-ступенева, механічна |
Ходові характеристики | |
---|---|
Підсилювач керма | Гідро |
Гальма передні (діаметр/товщина, мм.) / задні (діаметр, дюймів) | Дискові вентильовані (258/22) / барабанні (8) |
Максимальна швидкість, км./год. | 161 |
Розгін 0-100 км./год., с. | 14,5 |
Викиди CO2, г./км. | 123 |
Витрати пального, заміський/міський/комбінований цикли, л./100 км. | 4,8/6,7/5,5 |
Розмір шин | 185/65 R15 |