Що нового розповість старий Renault Logan?

Що такого нового можна сказати про Renault Logan, чого досі хтось міг не знати? Здавалося б, нічого, адже модель випускається з 2012 року. В Україні за цей час минула революція, змінилося три президенти, а долар зріс ледь не в 6 разів, встигнувши ще й трохи впасти. У свою чергу Рено Логан пройшов процедуру лише одного рестайлінгу. Оце я розумію – сила і стабільність! Але хвилинку, що це? У автомобіля з’явилося нове начиння?

Тест-драйв Renault Logan, костел
Комусь це може здатися дивним, але Renault Logan – один із найкращих претендентів для подорожей Україною. Він володіє задовільним простором для всіх п’яти пасажирів у салоні, має великий багажник, а одна з найкращих за комфортом проїзду нерівностей підвіска та приємна керованість довершують цей “рецепт” універсального авто для родини. Я також скористався Логаном, щоб відвідати один з історичних центрів нашої країни. На задньому плані одна з наймонументальніших споруд Луцька – Кафедральний костел святих апостолів Петра і Павла. Далі покажу ще кілька цікавинок цього міста

Чи вдається Renault Logan залишатися красивим попри вік?

У зовнішності Renault Logan немає нічого надзвичайного. Тим не менше цьому седану вже протягом багатьох років вдається зберігати неймовірно спокійний дизайн, який досі не виглядає застарілим. Особливо після рестайлінгу, показаного ще на Паризькому автошоу 2016 року. Зовнішній вигляд авто дуже делікатно переосмислили. Настільки делікатно, що зміни практично непомітні. Проте машина виглядає дорожче. А якщо вже порівнювати з попереднім поколінням, то автомобіль взагалі має елегантний вигляд. Наприклад, ледь помітно змінилися передній і задній бампери. Та й взагалі, Logan був першою моделлю з румунської лінійки Renault, яка з базової комплектації Life отримала світлодіодні денні ходові вогні! Вони проведені С-подібною лінією вздовж зовнішнього краю головної оптики. Вогні розмістили всередині яскравого хромованого обладунку, і, як на мене, виглядає все це дуже красиво. Вони вмикаються разом із поворотом ключа в замку запалювання. Набагато цікавішою стала й решітка радіатора.

Тест-драйв Renault Logan, Logan Sandero 2018
На жаль, протитуманні фари не належать до стандартного оснащення, тож їх доводиться замовляти за додаткові 3517 грн.*
Тест-драйв Renault Logan, денні ходові вогні
Денні ходові вогні є світлодіодними вже з базової комплектації Renault Logan. Якість їхнього виконання може вразити. Лампи заховані в хромований корпус, який С-подібною лінією огинає головну оптику

У небуття пішли непофарбовані передні й задні бампери. Востаннє такими вони були ще на першому поколінні Renault Logan. Зараз навіть у базовому рівні оснащення всі бампери мають забарвлення кузова. І навіть більше. Це вже не проста, легка для відливки, пластикова формочка, а красиві, вишукані деталі екстер’єру. Принаймні як для Рено Логан.

Тест-драйв Renault Logan, передній бампер
Навіть у базовій комплектації передній бампер Renault Logan буде пофарбований у колір кузова
Тест-драйв Renault Logan, задній бампер
На задньому бампері Renault Logan фарба в тон кузова також буде навіть із базового оснащення

Так само й зовнішні дзеркальця заднього огляду. З бази вони пофарбовані у колір кузова Renault Logan. Проте не повністю… Поверхня навколо самого дзеркальця залишилася з чорного пластику. Повторювачі поворотів нехай не світлодіодні, та все одно симпатичні.

Тест-драйв Renault Logan, дзеркальце
З усіх зовнішніх деталей хіба що дзеркальця заднього огляду в комплектації Life+ фарбуються під колір кузова. Хоча не повністю. Обідок навколо дзеркальця все одно буде з чорного пластику. Тут же встановили повторювач повороту

На жаль, зовнішні ручки дверей Renault Logan у середній комплектації Life+ не пофарбовані у колір кузова і виконані з такого ж чорного пластику, що й частина дзеркалець.

Тест-драйв Renault Logan, ручка дверей
На жаль, у рівні оснащення Life+ ручки дверей Renault Logan ще не фарбують під колір кузова
Тест-драйв Renault Logan, будинок скульптора Голованя
Renault Logan водночас простий автомобіль для кожного, але дешево він насправді не виглядає. Принаймні згадайте його попередника. На задньому плані – одна з найунікальніших споруд Луцька – будинок скульптора Голованя

А от чорні незалежно від оснащення молдинги у нижній частині дверей Renault Logan вважаю скоріше перевагою, ніж недоліком. Що легко пояснити, адже пряма функція молдингів – захищати кузов від пошкоджень. Якщо ж вони будуть пофарбовані, що захищатиме від пошкоджень їх?!

Тест-драйв Renault Logan, молдинг
Непофарбовані молдинги на бортах будь-якого авто – в дорожніх умовах нашої країни завжди доречні. Особливо на бортах Renault Logan. Цікавий нюанс – на порогах виштампувано стрілочки, які вказують на місце бажаного розміщення домкрата
Тест-драйв Renault Logan, Logan 2016
Renault Logan ідеально вписався в український менталітет, де вже кілька поколінь підряд було виховано на старих фіатівських седанах кінця 1960-х років. На задньому фоні можна побачити легендарний Луцький замок, ресторацію “Корона Вітовта” (справа; кажуть, що саме в цій будівлі 1429 р. відбувся бенкет князя Вітовта на честь Першого з’їзду монархів), а також так званий Будинок Пузини (зліва; родом ще з XVI ст., подейкують, що одна з його стін товщиною 2 м. була продовженням замкового муру)

Бокові вікна Renault Logan стандартно обклеюють тонованою плівкою, що не так погано як для бюджетного авто. З іншого боку, тонування настільки легке, що на практиці скоріше всього майже не відчуватиметься.

Тест-драйв Renault Logan, тонування
Задні вікна Renault Logan тонуються вже з базового рівня оснащення. Проте це тонування настільки легке, що я не певен, чи допоможе воно хоч трохи від яскравого сонця
Тест-драйв Renault Logan, парктронік
Тестовий Renault Logan було дооснащено заднім парктроніком. Але ця опція не належить до стандартного функціоналу комплектацій. Із цього ракурсу на задньому плані можна побачити діючий Луцький колегіум. Якщо ж у вас виникли якісь критичні коментарі чи зауваження – все гаразд. Я увімкнув аварійку:)

На версіях Life і Life+ встановлюються мінімум 15-дюймові диски, які є золотою серединою між іще малим 14 діаметром і завеликим для компактного авто 16. При ширині покришки 185 та висоті профіля 65 отримуємо ще й доволі м’які та прохідні для наших доріг шини. Колісні диски сталеві й пофарбовані у чорний колір, що цілком зрозуміло. Адже до базового оснащення входить також набір сріблястих ковпаків під назвою Magiceo, які дуже нагадують мультиспицеві легкосплавні диски. З іншого боку, їхнє однотонне забарвлення (навіть емблема марки просто виштампувана по центру) здалека видають в них усім відомий декоративний елемент коліс.

Тест-драйв Renault Logan, Magiceo
Стандартними для Renault Logan є колеса розміром 185/65 R15. Щоб через чорні сталеві диски авто не виглядало надто бідно, їх покривають декоративні ковпаки, що називаються Magiceo. Візерунок нагадує легкосплавний диск з п’ятьма здвоєними спицями. Проте лише нагадує, адже навіть емблема Рено по центру просто виштампувана в корпусі ковпаків

Чим потішить комплектація «золотої середини» від Renault Logan?

У базі Renault Logan оснащуватиметься центральним замком. Якщо натиснути кнопку між центральними дефлекторами обдуву з відповідною піктограмою, усі двері моментально заблокуються. Червоний індикатор на ній повідомить, що блокування активне. Мені ця кнопка подобається. Великі розміри, відчутний, але не надто глибокий хід. Це один із тих елементів, які створюють про Рено Логан враження міцненького авто на кожен день.

Тест-драйв Renault Logan, центральний замок
Мені імпонують спроби прикрасити інтер’єр Renault Logan. Накладка на центральній консолі під карбон, сріблястий обідок по її периметру, такі ж навколо корпусів центральних дефлекторів і світлі пластинки в торцях ручок регулювання напрямків обдуву. Останні рухаються лише в горизонтальній площині, змінюючи положення задніх заслінок. Передні являють собою цільний корпус і рухаються вгору-вниз усі разом. Між дефлекторами розмістили кнопку аварійного сигналу і центрального замка. Остання додатково має червону індикацію

Але судячи з усього, до появи нового покоління Renault Logan, седан не отримає картку-ключ. А таку вже здобув навіть Duster. З іншого боку, я сказав би, що це не так і погано. Адже незважаючи на комплектацію, автомобіль комплектується ключем зі звичним жалом, на голівці якого знаходиться дві великих і зручних кнопки дистанційного розблокування (ближче до жала) й блокування дверей. Розміри ключа оптимальні, щоб не загубити його поміж дрібних речей. Але й лежачи в кишені, він не створює дискомфорту. На голівці передбачене вушко, за яке його можна прикріпити до брелка. Сама вона має скруглені форми, завдяки чому ключ приємно лежить у руці.

Тест-драйв Renault Logan, центральний замок
Класичні механічні ключі Renault мені сподобалися ще з тесту моделі Trafic чотири роки тому. Правильна форма голівки ключа з гладкими, зрізаними краями і великі, проте достатньо втоплені кнопки розблокування/блокування центрального замка викликають лише позитивне враження. Крім цього, є спеціальне вушко, за яке ключ можна приєднати до брелка

Особисто я люблю, коли автомобілі комплектуються системами автоматичного блокування дверей після досягнення певної швидкості. У цьому питанні не розчарував і Renault Logan. Для нього ця система встановлюється з базового оснащення Life. Її суть полягає в тому, що після 30 км./год. центральний замок самостійно блокує всі двері. Корисна річ, коли, наприклад, опиняєшся в пробці посеред українських реалій. Ніхто не зможе швиденько відкрити двері й викрасти поклажу із салону, якщо водій забув заблокувати їх вручну.

Тест-драйв Renault Logan, карта дверей
Карта водійських дверей у Renault Logan оформлена просто, але тут помітна рука дизайнера. Навіть пластик використали двофактурний. І згадайте, що на багатьох авто класом вище немає такої зручної ручки. Ще й із оздобленням під карбон. Знайшлося місце і для кишеньки в дверях та динаміка
Тест-драйв Renault Logan, карта дверей
Карта передніх пасажирських дверей Renault Logan має те саме оснащення й декор, що водійська, крім наявності лише одного склопідйомника

Під час посадки, а, головне, висадки відчувається, що Renault Logan має невеликі розміри. Особливо сильно це давалося взнаки узимку, коли на тобі ще й купа верхнього одягу. Перше, що кидається у вічі – оновлене після рестайлінгу кермо. З новим сигналом, кнопками (у дорожчій версії) і сріблястим оздобленням. Це кермо подобається мені навіть більше, ніж на суто французьких моделях Рено. Воно максимально елегантне навіть без кнопок і максимально личить компактному авто. На центральній консолі з’явилося глянцеве оздоблення під карбон, яке трохи розріджує сірість пластикової обшивки. У верхній частині консолі, як і раніше, знаходиться блок медіасистеми. Причому в дорожчому оснащенні на її місці стоятиме мультимедіа MediaNAV з кращими роздільною здатністю екрана та інтерфейсом. Критикувати сидіння в автомобілях подібного класу якось беззмістовно. Адже вони задумувалися конструкторами як дешеві авто на всі випадки життя, причому переважно міського. Але заради справедливості зазначу, що я відчував наскільки тут пласка форма подушки. Хоча спинка особливого дискомфорту не створювала. Та й питання простору в салоні взагалі відпадає. Його більше, ніж у деяких кросоверів більшого розміру. І що найголовніше – це стосується і заднього ряду. Так, звісно, я можу покритикувати крайні місця за надто тверде наповнення спинки у верхній частині. Але сівши сам за собою (мій зріст 1,79 м.), до переднього крісла залишалося простору приблизно на один витягнутий палець. При цьому ноги легко можна підсунути під сидіння, сівши ще зручніше. Над головою також купа місця. Але й це не найцікавіше! У жодному іншому автомобілі немає настільки зручного центрального місця позаду. Завдяки невисокому центральному тунелю, м’яким подушці й спинці та високому даху пасажир може навіть покласти голову на підголівник… і не чухати при цьому головою стелю! От що називається універсальний автомобіль.

Тест-драйв Renault Logan, передня панель
Нехай торпедо Renault Logan не назвуть зразком сучасного мистецтва, але мені подобаються її грубі форми. Поряд із відповідним дизайном кузова та налаштуваннями підвіски створюється цілісне враження про машину як про міцне авто
Тест-драйв Renault Logan, сидіння
Регулювання передніх сидінь Renault Logan за глибиною відбувається через такі металеві важелі під ними. Потягнув на себе – розблокував механізм, відрегулював, відпустив – заблокував
Тест-драйв Renault Logan, сидіння
Регулювання куту нахилу спинок передніх сидінь Renault Logan знаходиться з їхнього внутрішнього боку. Для зручності налаштування ручки мають неглибокі вирізи, а також зазубринки
Тест-драйв Renault Logan, передні сидіння
Передні сидіння тестового Renault Logan були обладнані підігрівом. Кнопка розташована на їхній боковині зі сторони дверей. В увімкненому стані всередині спалахує помаранчевий індикатор. Мушу визнати, що взимку просто незамінна опція, тож дуже рекомендую за неї доплатити

Салонні ручки відкривання дверей мають доволі красиву форму, яка нагадує біодизайн кінця 1990-х. Проте на них немає ані хрому, ані жодного іншого оформлення, що зайвий раз підкреслює бюджетність Renault Logan. Особливо у базовій комплектації.

Тест-драйв Renault Logan, ручка дверей
Красиві за формою салонні ручки дверей Renault Logan позбавлені однак будь-якого оздоблення. Усе правильно – авто такого класу повинно бути практичним з мінімумом декоративних елементів

Хоча не можу такого ж сказати про стандартну обшивку сидінь Renault Logan, названу в честь базової комплектації «Life». Тотальна її сірість непогано розбавлена вставками на боковинах крісел, а також по центру спинок з нехитрим візерунком у вигляді косих смужок. Крім цього, додане яскраве прострочування білою ниткою. Що ж, це вже далеко не те, що натякає на дешеві авто.

Тест-драйв Renault Logan, обшивка сидінь
Обшивка сидінь Renault Logan простенька, але не позбавлена смаку. Тотальна сірість тканини розріджена вставками з нехитрим візерунком із косих смужок, а зі сторін крісло прошите білою ниткою

Зазвичай, дізнавшись, що в авто лише водійський електросклопідйомник оснащений імпульсним режимом, я бентежився. У Renault Logan мене навіть не бентежить відсутність задніх електросклопідйомників. Адже два передніх (плюс не забуваємо про імпульсний режим водійського) є в оснащенні навіть базового Life. Між іншим, кнопочки знаходяться на дверних підлокітниках, а не на центральній консолі, як це було раніше. До того ж вони аналогічні тим, що встановлені на дорожчих моделях марки. На їхній поверхні є спеціальні заглиблення під пальці, тож користуватися склопідйомниками зручно, враховуючи, що вночі вони ще й підсвічуються. Затиснув кнопку – скло опускається. Затримав угорі – підіймається. Натомість якщо сильніше продавити чи потягнути кнопку водійського склопідйомника й одразу відпустити, скло опуститься автоматично. Як на мене, чудове оснащення для бюджетного авто у базовій комплектації. Щоправда, я би обмінявся ним на кондиціонер (дивися далі у цьому розділі).

Тест-драйв Renault Logan, електросклопідйомники
Передні електросклопідйомники є в комплектації навіть базового Renault Logan. Причому водійський вже має імпульсний режим! Щоб скло опустилося автоматично, кнопку потрібно протиснути трохи сильніше. Так само і для автоматичного підняття – підняти кнопку вище й відпустити. Останні, між іншим, такі ж, як на дорогих Renault, зі зручними вирізами під пальці
Тест-драйв Renault Logan, дефлектор
Зверніть увагу на різну фактуру пластику торпедо Renault Logan. Бокові дефлектори мають харизматичну круглу форму, а їхній обідок та ручка прикрашені вставками з чорного гладкого пластику. Натискаючи на дві різні сторони ручки, дефлектор можна або повністю перекрити, або відкрити. Щоб розуміти, на який бік натискати, в ручці по центру зробили виріз-мітку
Тест-драйв Renault Logan, парктронік Reno Logan 2017
Електропривід зовнішніх дзеркалець став чи не обов’язковим оснащенням у сучасних авто. Renault Logan настільки в дошку свій хлопець, що така опція є прерогативою лише топової комплектації. У нашій версії такий грибочок приводів коштує 690 грн. Порожня мітка в його основі позначає нейтральне положення, тоді як дві білі з боків – обране для регулювання ліве або праве дзеркальце. Подальшими поштовхами джойстика в різні сторони їх уже можна відрегулювати. Мені сподобався також профіль ручки, всіяний безліччю горбиків. Кнопка вимкнення задніх парктроніків з червоним індикатором, як і самі парктроніки, також доступна лише за доплату в 2367 грн. Особисто я би точно не поскупився на електроприводи дзеркалець. А от брати чи не брати парктроніки – залежить від того, наскільки майбутній власник орієнтується в габаритах авто. З власного досвіду знаю, наскільки вони іноді корисними бувають, хоч габаритним кретинізмом не хворію
Тест-драйв Renault Logan, коректор фар
Коректор фар Renault Logan поки що знаходиться не дуже зручно – глибоко під кермом. Положень чотири, але попри наявність білої мітки на ручці коректора, їх не видно, адже вони просо вигравіювані в пластику торпедо, ще й заховані в заглибленні

Передні подушки безпеки водія і пасажира є обов’язковим оснащенням для сучасного Renault Logan. Вони заховані у серцевині керма й у широкій частині передньої панелі навпроти пасажира. Так само обов’язковою є й функція вимкнення пасажирського airbag. Перемикач вимкнення знаходиться між правою боковиною торпедо і панеллю дверей. У горизонтальному і трохи втопленому всередину положенні перемикача подушка вимкнена. У вертикальному – увімкнена. Над перемикачем знаходиться зрозуміла інфографіка, кого і в яких випадках можна саджати спереду.

Тест-драйв Renault Logan, airbag
В серцевині керма Renault Logan заховали водійську подушку безпеки, про що вказує надпис “SRP airbag”. Сюди ж вмонтували кнопку сигналу. Зверніть увагу на оздоблення керма. Усі три спиці обрамлені сріблястим пластиком, а по центру серцевини – емблема марки на чорному глянцевому тлі, обрамленому такою ж хромованою рамкою
Тест-драйв Renault Logan, Renault SRP airbag
На торпедо Renault Logan, перед правим пасажиром знаходиться надпис “SRP airbag”. Тут захована ще одна подушка безпеки, обов’язкова в усіх комплектаціях
Тест-драйв Renault Logan, airbag
На правій боковині торпедо Renault Logan розташовано вимикач пасажирської подушки безпеки. Над ним знаходиться якісна інфографіка щодо застосування вимикача, а на ньому самому є зрізаний сегмент і біла мітка для легшого орієнтування в обраному положенні

Одна з відмінностей серединної комплектації Life+ від базової Life – наявність поміж оснащення бортового комп’ютера. Щоправда, він тут набагато простіший, ніж на дорожчих авто. До електронного тріп-комп’ютера у правому колодязі панелі приладів просто додали інформацію з датчика зовнішньої температури. Ось вам і бортовик. Інформація змінюється за допомогою кнопки в торці правого підкермового перемикача. Дозамовити таку опцію можна і в базовому рівні оснащення. Тим паче, що коштує це лише 329 грн. Питання лише в тому, чи потрібен буде новому власнику датчик температури за 329 грн.

Тест-драйв Renault Logan, панель приладів
Аналогічна панель приладів встановлюється на Renault Sandero Stepway, а також стояла в минулому поколінні Renault Duster. У Renault Logan вона складається з трьох відокремлених сріблястими обладунками колодязів. Центральне місце посідає спідометр, зліва від якого тахометр. Їхні стрілки пофарбовані в грайливий жовтий колір. Тут же, на полях показників, знаходиться безліч сигнальних ламп, зокрема, індикатор затягнутих ручних гальм. Праве віконце майже повністю займає екранчик, на якому розташувався електронний датчик рівня пального, а також бортовий комп’ютер, один із показників якого – годинник
Тест-драйв Renault Logan, бортовий комп'ютер
Екранчик того самого бортового комп’ютера, яким відрізняється Renault Logan у серединному оснащенні Life+. Показників небагато. Найкорисніший для мене – температура зовнішнього повітря

Регулювання керма за висотою вже давно стало своєрідним стандартом навіть поміж не дуже дорогих авто. Ось і Renault Logan укомплектований ним із бази. Щоб відрегулювати колонку, потрібно намацати під нею важіль і потягнути його вниз, зачепивши пальцем його вигнутий кінець. Після того, як налаштування буде закінчене, важіль потрібно штовхнути вгору, зафіксувавши у верхньому положенні.

Тест-драйв Renault Logan, кермо
Сподобалося, як виконано важіль регулювання керма Renault Logan за висотою. За його поверхню зручно зачепитися одразу кількома пальцями. Щоправда, не так зручно, що важіль доводиться штовхати від себе, а не тягнути на себе для розблокування механізму
Тест-драйв Renault Logan, перемикач
З лівого підкермового перемикача Renault Logan керується зовнішнє освітлення. Для зручнішого оперування дві ручки на перемикачі мають спеціальні напливи під пальці. На вставці між ручками намальована біла мітка, за допомогою якої легше орієнтуватися в обраних положеннях. Перемкнувши ліву з них від себе на один крок із положення “0”, увімкнуться габарити. Ще одне прокручування – і спрацьовує ближнє світло. Дальнє вмикається поштовхом перемикача від себе, але виключно через увімкнений режим ближнього. У той же час короткий поштовх на себе з будь-якого положення дозволяє блимнути фарами. Про це повідомляє піктограма, розташована над умовним позначенням поворотників. Ручка посередині активує протитуманки. Перше положення від себе після “0” вмикає лише передні лампи. Задні вмикаються перемиканням ручки ще на один крок
Тест-драйв Renault Logan, перемикач
Простіший правий підкермовий перемикач востаннє я бачив напевно ще на Таврії. Але що ще можна на нього винести в Renault Logan? Режими стандартні. Потягнув на себе – полив на лобове скло омивачем, а склоочисники кілька разів по ньому пройшлися. Штовхнув перемикач на один крок униз із положення “0” – активував режим спрацьовування склоочисників з часовим інтервалом. Позиції “1” і “2” вмикають відповідно повільну і високу швидкість роботи щіток
Тест-драйв Renault Logan, бортовий комп'ютер Reno Logan 2016
А такою глянцевою кнопкою в торці правого підкермового перемикача Renault Logan змінюються показники бортового комп’ютера на екранчику панелі приладів

Давно не бачив автомобілів, не оснащених регулюванням передніх пасків безпеки за висотою. І хоч насправді цією можливістю користуєшся рідко, на Renault Logan хотілося би бачити її за замовчуванням. Адже за непоганого безпекового оснащення з бази таке кріплення передніх пасків виглядає дещо ретроградно.

Тест-драйв Renault Logan, паски безпеки
Renault Logan – один з небагатьох сучасних авто, на якому можна зустріти, а точніше не зустріти регулювання передніх пасків безпеки за висотою. Невелика проблема, але з бази всі Логани йдуть саме такими
Тест-драйв Renault Logan, плафон освітлення
Плафон освітлення салону в Renault Logan лише один. Хоч всередині нього заховано три лампочки, та й формою він подібний до ідентичної деталі в інших Рено, проте перемикач один. У положенні “0” освітлення буде вимкнене, у центральному – вмикатиметься лише за відкритих дверей, а в правому – буде увімкнене постійно. Трохи далі видно мікрофон системи гучного зв’язку
Тест-драйв Renault Logan, козирок
З тильного боку протисонячних козирків у Renault Logan заховано паски, під якими можна кріпити невеликі за розміром документи. Вийнявши козирки з одного із кріплень, їх можна розвернути і прикритися від сонця збоку
Тест-драйв Renault Logan
На протисонячному козирку пасажира розмістили косметичне дзеркальце. Поряд наклейка з нагадуванням про те, як треба користуватися пасажирською подушкою безпеки
Салонне дзеркальце Renault Logan оснащене нічним режимом. Проте перехід у нього здійснюється вручну, штовхнувши тумблер під дзеркальцем від себе
Тест-драйв Renault Logan, ручка
Салонна ручка під дахом у Renault Logan без мікроліфта. Ні, ну а ви чекали щось інше?!
Тест-драйв Renault Logan, ніша
По центру торпедо Renault Logan знаходиться ось така ніша. Для барсетки вона замала, а от телефон туди лягає ідеально. Щоправда, влітку на сонці він буде сильно нагріватися

З іншого боку, пасок безпеки водія оснащений датчиком незастібнутого стану. Виконаний, звісно, кострубато, проте він є. У вигляді глибоко втопленого індикатора на центральній консолі під блоком мікроклімату. І встановлюється цей датчик навіть у базовій комплектації Renault Logan.

Тест-драйв Renault Logan, індикатор Renault Dacia Logan
Нижня частина центральної консолі Renault Logan – нагадування про вже зовсім бюджетність перших серій цього авто. На фото аж чотири заглушки. Між ними, у глибокій ніші, сховався індикатор незадіяного паска безпеки водія

До речі, щодо блоку мікроклімату. У тестовій версії Renault Logan кондиціонер встановлюється серійно, проте у базовій Life за нього доведеться доплатити чималу суму – 10288 грн. Блок знаходиться на центральній консолі й трохи втоплений в овальній ніші під аудіосистемою. Таке його компонування я вже бачив на раніше випробовуваних моделях Duster (минулого покоління) і Trafic. Основні елементи керування – три круглих ручки із заглибленнями під пальці та помаранчевими мітками. Про прекрасне теж подумали і оздобили їхні верхівки чорними глянцевими обідками. Лівою ручкою змінюється напрямок обдуву в межах п’яти положень: виключно на лобове скло, на лобове скло і в ноги, лише в ноги, в обличчя і в ноги, а також тільки в обличчя. Центральною регулюється швидкість вентилятора. Усього їх п’ять (разом із вимкненим станом). На четвертій активується режим прискореного розігріву лобового скла. Під ручкою знаходиться прапорець, яким активується рециркуляція повітря. Додаткова жовта піктограмка підказує, що режим прискореного розігріву лобового скла ефективніший під час забору повітря знадвору. Між лівою і центральною ручкою знаходиться кнопка «A/C» з помаранчевим індикатором. Саме вона і вмикає заповітний кондиціонер. Щоправда, перевірити його ефективність не вдалося, оскільки тест відбувався ще в зимову пору. Натомість обігрівач працює цілком пристойно. Тим паче, якщо вірити позначкам навколо правої ручки, обдув холодним повітрям регулюється в межах трьох положень, тоді як теплим – у межах дев’яти.

Тест-драйв Renault Logan, кондиціонер Reno Logan 2019
Блок системи мікроклімату розташований в окремому заглибленні на центральній консолі, яке забарвлене у дещо темніший відтінок чорного кольору. Керування блоком класичне й зручне з трьох ручок. Ліва змінює напрямки обдуву: на лобове скло, на лобове і в ноги, лише в ноги, в ноги та в обличчя і виключно в обличчя. Центральною регулюється швидкість вентилятора в межах п’яти положень, враховуючи повністю вимкнений стан. Правою змінюється температура обдуву, причому графіка навколо ручки натякає, що холодних положень лише три, тоді як теплих – аж дев’ять. Також під центральною ручкою розмістили прапорець системи рециркуляції повітря. Піктограмка біля правого положення повідомляє, що лобове скло варто обдувати, забираючи повітря знадвору. Така ж піктограмка зображена і біля найвищої швидкості вентилятора. Усі три ручки прикрашені обідками з чорного глянцевого пластику, мають вказівники положень з помаранчевого пластику, а також володіють заглибленнями на поверхні, за рахунок чого ними зручніше користуватися. Кнопка “A/C” обладнана помаранчевим індикатором і вмикає кондиціонер

Ще одна кнопка на блоці мікроклімату Renault Logan заховалася між центральною та правою ручкою. Вона також обладнана помаранчевим індикатором. Нею вмикається обігрів заднього скла. Така функція наявна у будь-якому з рівнів оснащення, тож зимова експлуатація власника навіть базового Логан буде суттєво спрощена.

Тест-драйв Renault Logan, обігрів заднього скла
Ще одна кнопка з помаранчевим індикатором відповідає за увімкнення обігріву заднього скла. На відміну від кондиціонера, це базова функція кліматичної системи Логан

За час випробувань авто найрізноманітніших класів я вже дещо втомився від мультимедійних систем із сенсорними екранами. Хотілося згадати щось класичне, але при цьому заводське. І ось воно. Renault Logan пропонує познайомитися з його базовою аудіосистемою. Зовні її блок виглядає доволі просто, зважаючи на маленький екранчик з яскраво-помаранчевою підсвіткою. Але не така вона вже й проста ця аудіосистема. За її допомогою є можливість зчитувати MP3-файли, а надпис «Bluetooth» над екраном свідчить, що телефон можна під’єднати до системи гучного зв’язку і програвати музику з нього. Разом із тим система достатньо нова, адже приводу CD тут уже немає. Щоправда, транслюється аудіо лише з двох динаміків у нижній частині карт передніх дверей. Вище решти кнопок на блоці розташоване вимкнення системи. Кнопки обабіч екрана мають виступи, за рахунок чого їх легко буде намацати всліпу. А це доволі важливо, адже «VOL+» (збільшення гучності музики) і «VOL-» (зменшення) використовуєш частенько. Між ними знаходиться AUX-вхід, який дозволяє під’єднувати до аудіосистеми додаткові пристрої. Так само часто, як зміною гучності, я користувався й кнопкою «RADIO», якою здійснюється швидкий перехід до трансляції аудіо з радіостанцій. А от розташування нижче «AST» (збереження частоти за однією з шести процифрованих кнопок під екранчиком), як на мене, не надто виправдане. Я б сюди перемістив будь-яку з таких кнопок: «MEDIA» (зміна джерела програвання), «MENU» (перехід до кореневого меню аудіосистеми) чи «TEL» (меню керування під’єднаним телефоном). Головне меню складається з таких розділів, як «Аудіо», «Гучність» та «Aux In». USB-вхід розмістили з правого боку екрана, навпроти входу AUX. Поряд із позначкою «4» на відповідній кнопці розміщено надпис «RDM». Якщо натиснути її під час відтворення музики із зовнішнього носія, увімкнеться режим випадкового програвання треків. З’ясовуючи, за яку функцію може відповідати «INFO», бачив припущення, що затискання «INFO» і «6» показує актуальну версію прошивки. Кнопка лівіше від «TEL» використовується, коли потрібно повернутися на один крок, порпаючись у меню аудіосистеми. Ще лівіше – перехід на один трек чи радіостанцію вперед. Справа від «MENU» – повернення. Торкаючись великої ручки по центру блоку аудіосистеми, був переконаний, що вона також керує гучністю. Але ні. Прокручуючи ручку, є можливість переходити від меню до меню. Натискаючи на неї, відкривати їхній вміст. Створюючи блок аудіосистеми, потурбувалися і про функціональність, і про дизайн. Наприклад, між рядами нижніх кнопок по обидва боки від ручки додали сріблястих смужок. Таким же кольором оздоблена й сама ручка, поверхня якої має нарізи для зручнішого оперування нею. А над екранчиком розташували щось на зразок хромованої смуги. У лівій його частині, в стовпчик, розмістили інформацію про рівень зв’язку під’єднаного телефона, його зарядки, позначку Bluetooth, а також відомості, чи працюють функції «TA» (повідомлення про зміни в русі) та «AF» (перехід на альтернативні частоти, якщо там обрана радіостанція має кращий сигнал). Якщо обрати відтворення в режимі радіо, на моніторчику буде відображатися або частота, або назва радіостанції. Далеко не бюджетне оснащення – пульт позаду керма. З його допомогою можна керувати функціями аудіосистеми. В торці перемикача знаходяться клавіші з позначками «+» (збільшення гучності) та «-» (зменшення). Кнопкою «MODE/OK» здійснюється перехід до виокремленого на екрані розділу або підтвердження дії в інших випадках. Щоб перескакувати між розділами, на задній частині блоку передбачено коліщатко. За допомогою «SOURCE AUDIO» можна змінювати джерело програвання музики, а кнопкою, під якою зображено зелену і червону трубку телефона, приймаються і закінчуються дзвінки. Усі кнопки на ребрах блоку мають характерні вирізи під пальці, завдяки чому ними приємно користуватися. Приємно ще й тому, що аналогічні блоки встановлюються на дорожчі моделі Рено з мінімальними змінами.

Тест-драйв Renault Logan, аудіосистема Reno Logan 2020
У Renault Logan встановлюється на вигляд проста аудіосистема, яка насправді пропонує ледь не всі можливості для програвання музики. А надпис Bluetooth над екраном говорить про можливість під’єднання телефона і використання функції “вільні руки”. Зліва – кнопка вимкнення/увімкнення системи. З лівого боку від екрана знаходяться кнопки збільшення (вище) і зменшення (нижче) гучності. Між ними – AUX-вхід. “RADIO” дозволяє в один клік перейти до відтворення аудіо з радіостанцій. Через одночасне затиснення однієї з шести кнопок під екраном і “AST” обрана частота зберігається в пам’ять певної кнопки. Між “RADIO” та “AST” розташований USB-вхід. Мені імпонує, що чотири кнопки навколо екрану мають випуклості, завдяки чому їх можна намацати всліпу. Натискання “RDM” під час прослуховування музики із зовнішнього носія вмикає режим випадкового підбору треків. Одночасне затискання “INFO” та “6” повинне давати можливість переглянути актуальну прошивку аудіосистеми. Натискання “MEDIA” змінює джерела програвання музики. “MENU” повертає до головного меню, звідки можна переходити до різних функцій системи. “TEL” перекидає до розділу телефонії. Зліва від останньої – кнопка повернення в меню на один крок назад. Ще лівіше – перехід на один трек чи радіостанцію вперед, тоді як справа від “MENU” – відповідне повернення назад. З естетично приємного – два ряди кнопок розділені сріблястими смужками. Таким же сріблястим кольором оформлений і контроллер між ними. Його ручка має серію нарізів, завдяки чому нею приємніше користуватися, переходячи між розділами аудіосистеми. У її центрі захована випукла кнопка вибору обраного на екрані розділу. Верхня частина екрану прикрашена сріблястою смужкою. З лівого його боку знаходяться інформаційні піктограмки. Скажімо, якщо до системи підключено телефон, вище всіх розташовуватиметься позначка рівня зв’язку, далі – рівня заряду трубки, ще нижче – повідомлення, що працює Bluetooth. Функція “TA” теоретично повинна попереджувати про зміни в дорожньому русі, проте в Україні офіційної інформації про це брати немає звідки. Позначка “AF” повідомить, що радіо автоматично переналаштується на іншу хвилю, якщо там сигнал обраної станції сильніший. В розділі радіо основна частина екрану буде присвячена показу типу хвиль (FM1, що відповідає набору з шести станцій першої групи в пам’яті системи), а також обраної частоти.
Тест-драйв Renault Logan, радіомовлення
Як і в багатьох інших класичних аудіосистем, музика Renault Logan здатна зберігати радіостанції в трьох колекціях із шести частот (наприклад, FM2 на фото). Якщо аудіо ловить RDS-інформацію, замість частоти може відображатися назва станції
Тест-драйв Renault Logan, аудіо система
Головне меню аудіосистеми Renault Logan просте, проте функціональне. У розділі “Аудіо” можна обрати джерело програвання музики, у розділі “Гучність” – відповідно збільшити або зменшити її, а “Aux In” виводить у динаміки композиції з пристрою під’єднаного через AUX-вхід
Тест-драйв Renault Logan, пульт
На колонці керма Renault Logan знаходиться фірмовий пульт для керування аудіосистемою. Дві клавіші в його торці збільшують (верхня) або зменшують (нижня) гучність аудіо. Кнопка “SOURCE AUDIO” змінює джерело програвання музики. Кнопкою справа приймаються або відхиляються телефонні виклики. “MODE/OK” у цьому сенсі цікавіша. На задній стінці пульту знаходиться коліщатко, яке за звичних умов змінює треки. Якщо натиснути “MODE/OK”, воно переходить у режим серфінгу по меню аудіосистеми, а також виходить з нього
Тест-драйв Renault Logan, динамік
Стандартно музика в Renault Logan транслюється через два динаміка в картах передніх дверей. Звісно, надзвичайної якості звучання від них очікувати не варто, проте звук далеко не такий поганий, яким би міг бути
Тест-драйв Renault Logan, ніша
Як і в багатьох інших авто, Renault Logan має нішу під центральною консоллю. Але вона зовсім маленька. Туди ідеально ляже хіба що кнопковий телефончик
Тест-драйв Renault Logan, підсклянник
На центральному тунелі Renault Logan знаходяться два підсклянника для передніх пасажирів. Біля них – розетка на 12 В
Тест-драйв Renault Logan, бардачок
Розміри рукавичного ящика Renault Logan нормальні для авто такого класу. Трохи бентежить лише його нерівна верхня частина. З іншого боку, в кришці зробили невеличкий відсік для поклажі, яку не хочеш загубити поміж мотлоху в ящику
Тест-драйв Renault Logan, MCD
На задній стінці рукавичного ящика Renault Logan знаходиться діагностичний роз’єм. Про це говорить його кришечка з надписом MCD. Хоча чомусь переверненим

Задній ряд Renault Logan укомплектований пасками для всіх трьох пасажирів. При цьому всі вони триточкові та є такими з базової комплектації Life. Це дійсно непогано, враховуючи враження від пасків переднього ряду (дивися вище у цьому розділі).

Тест-драйв Renault Logan, карта дверей
Карти задніх дверей Renault Logan мають далеко не гірший вигляд, ніж карти передніх. Тут також двофактурний пластик і динамік. Щоправда, дверна ручка простенька, захована в підлокітнику, кишенька трохи менша, та й склопідйомник задіюється класичною механічною крутилкою. Але роботою останньої залишився задоволений
Тест-драйв Renault Logan, дитячий замок
У торці задніх дверей Renault Logan можна помітити перемикач дитячого замка. Заблокувавши його, пасажири заднього ряду самостійно відкрити двері зсередини вже не зможуть
Тест-драйв Renault Logan, салон
Задній ряд Renault Logan вразив простором. Не стільки для ніг, скільки над головою… на центральному місці! Тобто середній пасажир може покласти голову на свій підголівник і не відчувати надмірної близькості стелі
Тест-драйв Renault Logan, паски безпеки
До безпеки задніх пасажирів Renault Logan підходить серйозно. З базової комплектації усі троє задніх супутників матимуть по паску, всі триточкові
Тест-драйв Renault Logan, паски безпеки
Цікава можливість, якої я також не зустрічав на багатьох авто класом вище. Бокові паски безпеки заднього ряду можна зафіксувати в обшивці кузова Renault Logan, щоб їх не потрібно було діставати десь з-під себе – легким рухом руки вони виймаються зі своїх фіксаторів
Тест-драйв Renault Logan, підсклянник
Пасажири заднього ряду Renault Logan можуть скористатися одним підсклянником між передніми сидіннями, а також додатковою розеткою на 12 В. Тут вона має кришечку з язичком

Два крайніх місця заднього ряду Renault Logan обладнані кріпленнями для дитячих сидінь. Про це повідомляють бирки з надписом «ISOFIX» і стрілочкою, яка вказує на місце розташування петель. Це ще один плюс до карми бюджетного седана. Смішно сказати, але ж дітей заводять не лише багаті батьки. ISOfix належать до базової комплектації, тож навіть доплачувати за них не доведеться. Як і два верхніх кріплення для дитячих крісел, розташовані під заглушками на задній поличці.

Тест-драйв Renault Logan, universal isofix
На спинці дивана заднього ряду Renault Logan є нашивки з надписом ISOFIX та стрілочкою, яка вказує на місця розміщення кріплень дитячих крісел
Тест-драйв Renault Logan, Latch
Петлі іншої системи кріплення дитячих крісел – Latch – в Renault Logan заховані під пластиковими ковпаками за підголівниками бокових місць
Тест-драйв Renault Logan, поличка
Середній пасажир заднього ряду Renault Logan має повноцінний триточковий пасок безпеки. Але через це його доводиться кріпити одразу в двох місцях на подушці, обабіч пасажира. Як і в усіх седанів, під заднім склом є містка поличка із заглибленням, щоб звідти не випадала поклажа

До бонусів базової комплектації всіх Renault Logan можна віднести й заповнену корисним реквізитом фірмову сумку-органайзер. Вона має два відділення, а також ручку і кілька петель, за які сумку можна підвішувати на плечовий ремінь. Крім цього, на дні пришито кілька липучок, за рахунок чого сумка фіксується на ковроліні й не літає по всьому багажнику (а він у Рено Логан чималий). Оформлена вона просто, але зі смаком. Намальована і емблема марки, і її назва з рекламним гаслом «Passion for life» (Пристрасть до життя), і жовта смужка, яка доволі міцно закріпилася у брендбуці компанії. Новому власнику авто не доведеться додатково турбуватися щодо покупки аптечки, вогнегасника, знака аварійної зупинки і буксирувального троса. Усе це вже буде в комплектації сумки. Плюс світловідбивний жилет (необов’язковий автореквізит у нас, але обов’язковий у європейських країнах) і навіть робочі рукавиці.

Тест-драйв Renault Logan, кришка багажника
До кришки багажника Renault Logan із внутрішнього боку прикручена ручка з надписом “PULL”. Вона допомагає закрити кришку, не замастивши руки об брудний кузов. Хоч на нашій машині вона підозріло хиталася, сподіваюся на інших авто ручка тримається міцніше
Тест-драйв Renault Logan, багажник
У похідному стані об’єм багажника Renault Logan складає вражаючі 510 л.
Тест-драйв Renault Logan, дорожній набір
Усі Renault Logan видають новим власникам разом із ось такою дорожньою сумкою, де вже запаковані найнеобхідніші в дорозі речі. Вона має не лише ручку для перенесення в руках, але й вушка для ременя, щоб сумку можна було закинути на плече. Вміст розподілений між двома місткими відсіками. Приємно, що сумка брендована за рахунок лого марки, її назви, офіційного гасла та фірмової вертикальної жовтої смужки

Універсальність використання багажного відсіку Renault Logan розширює складана у пропорції 1/3 і 2/3 спинка заднього дивану. Щоб відкинути ліву чи праву її частину, потрібно натиснути кнопку в їхньому торці й потягнути спинку на себе. Таким чином, з’являється можливість перевезти довгомірний багаж, а заразом ще одного чи двох пасажирів. Це одна з опцій, яка відрізняє серединне оснащення Life+. Щоб отримати таку конструкцію спинки і в базі, доведеться доплатити 1545 грн. Проте мені здається, що ця опція таких грошей варта.

Тест-драйв Renault Logan, задні сидіння
Щоб скласти одну з частинок спинки заднього ряду Renault Logan, потрібно натиснути таку кнопку на їхній боковині й потягнути спинку на себе. Як передні, так і задні підголівники мають регулювання за висотою. Механізм їхніх налаштувань розблоковується кнопкою в основі однієї зі стійок кожного підголівника
Тест-драйв Renault Logan, задні сидіння
Одна з переваг серединної комплектації Renault Logan – складна у співвідношенні 1/3 і 2/3 спинка заднього дивана

Незалежно від рівня оснащення, освітлення багажника Renault Logan представлене однією лампочкою. Вона розміщена під задньою поличкою, тож максимально ефективно освітлює відсік зверху.

Тест-драйв Renault Logan, лампочка
Освітлення багажника Renault Logan складається з одного невеличкого плафона, закріпленого під поличкою позаду задніх сидінь
Тест-драйв Renault Logan, балонний ключ
Здивувало, що в багажнику Renault Logan буксирувальна петля і балонний ключ закріплені суто на своєму місці – з правого боку
Тест-драйв Renault Logan, домкрат
Так само на лівій боковині багажника Renault Logan належне місце має й домкрат
Тест-драйв Renault Logan, багажнік
З повністю складеними спинками заднього ряду об’єм багажника Renault Logan складає цілком гідні 1257 л.

Під підлогою багажного відсіку Renault Logan у спеціальній ніші знаходиться запасне колесо. Воно кріпиться за допомогою гвинта. Його голівка непогано виважена з точки зору зручності відкручування чи закручування, адже її поверхня вкрита вирізами під пальці. Офіційно, та й на вигляд, запаска абсолютно повнорозмірна. Проте на фото чітко видно, що на диску знаходиться наліпка «MAX 80 km/h». Точно така ж, як на докатках. Тобто їхати на ній можна не швидше 80 км./год. З одного боку, дивно, але у цьому є сенс. Бувалі водії зауважують, що гума на запасному колесі цілком може бути іншого бренду, а, відповідно, із зовсім іншим малюнком протектора. Відтак, під час екстреного гальмування не виключений заніс. Та й зношування покришок буде суттєво відрізнятися. Тож це цілком розумна порада – доїхати на запасному колесі до найближчого шиномонтажа і за можливості поставити гуму такого ж розміру та малюнку протектора, як на решті трьох коліс. Плюс на вісях стоять чорні диски, а запасне колесо – на сріблястому. Банально неестетично. Тим не менше, подібна запаска встановлюється на Логан із базової комплектації й це вже «відмінно» в наших реаліях.

Тест-драйв Renault Logan, ковролін
Оскільки Renault Logan – просте авто, то й ручка в підлозі багажника являє собою просто виріз в ковроліні
Тест-драйв Renault Logan, запасне колесо
Під підлогою багажного відсіку Renault Logan лежить повнорозмірна запаска. Проте на ній наліпили позначку max 80 km/h. Чому так? Справа в тому, що запасне колесо все одно менше за ті, що стоять на вісях. Та й колір сталевого диска чомусь відрізняється – сріблястий, а не чорний. Також звернув увагу на якість лакофарбового покриття навколо запаски. У дорожчих авто тут люблять зекономити

Чому ходовий тест-драйв Renault Logan був особливо цікавим?

Тепер перейду до найцікавішого, у чому, вочевидь, і є головний сенс цього тест-драйву. Попри те, що Renault Logan вважається бюджетним авто, для нього пропонується відносно широка лінійка моторів, яка нараховує три одиниці. Це дві бензинові пропозиції і одна дизельна. 1,5-літровий дизель на 90 к. с. давно знайомий, оскільки я вже двічі брав його на тест у парі з дорестайлінговим та рестайлінговим Renault Captur. І якщо в Captur мені не вистачало динаміки на перших двох коротких передачах, то певен – під капотом Logan такий мотор виглядає більше, ніж доречно. З-поміж бензинових двигунів топовим є… 0,9-літровий 0.9 TCe на таку ж потужність, що й дизель – 90 к. с. Але його екологічний стандарт вищий – Євро-6, а не 5. З цим мотором я знайомився лише одного разу, коли випробовував братній для Logan Sandero Stepway. А от базовий 1,0-літровий трициліндровий силовий агрегат на 73 к. с./6300 об./хв. і 97 Нм/3500 об./хв. був для мене найцікавішим, враховуючи, що з ним я раніше не працював. Та й у лінійці він з’явився лише після рестайлінгу. І в цьому випадку мені дуже пощастило, що саме таким двигуном був обладнаний тестовий автомобіль. Це агрегат абсолютно нової генерації моделі 1,0 SCe 75. Але не треба тішити себе ілюзіями – зірок з неба він не хапає. Що й зрозуміло. Його призначення – впевнено транспортувати багаж і пасажирів з точки А в точку Б. Разом із тим, на наших дорогах за адекватного режиму руху в мене не було з ним жодної проблеми. На заміських швидкостях тяги вистачає і для впевнених обгонів, і для швидкісної їзди магістралями. Задніх не пас. Покритикував би цю бензинку хіба що через необхідність сильніше підгазовувати на старті. А також невизначеність, яку передачу краще вмикати під час проїзду лежачих поліцейських: на першій мотор працює надто гучно, а на другій вже не вистачає тяги. Попри те, що екологічний стандарт мотора такий же, як і в 0,9-літрового, викиди CO2 більші – 123 г./км. проти 112. Бортовий комп’ютер позбавлений показників витрат пального (дивися вище у попередньому розділі), тож вручну вирахував змішані – вийшло 5,9 л.\100 км. З таким силовим агрегатом седан може розганятися до 161 км./год., а от до 100 км./год. розганяється за 14,5 с. Не дуже швидко. Але той, хто поспішає, обирає інші автомобілі.

Тест-драйв Renault Logan, двигун
На тест мені дістався Renault Logan з базовим для моделі 1,0-літровим двигуном на 73 к. с. Навіть на фото помітна його ключова особливість – він трициліндровий
Тест-драйв Renault Logan, важіль
Важіль розблокування капота Renault Logan знаходиться під торпедо, зліва від керма
Тест-драйв Renault Logan, лючок бака
Важіль розблокування лючка паливного бака Renault Logan знаходиться в зручному місці – між порогом і сидінням водія
Тест-драйв Renault Logan, лючок бака
Зі зворотнього боку лючка бака Renault Logan знаходиться наклейка, яка нагадує про марку бензину, бажаного до використання (з октановим числом 95 або 98), а також про необхідність уникати заливки пального зі вмістом свинцю (перекреслене PB). Пробка горловини незвично втоплена у вузькому отворі. Крім блокування лючка, пробка також закривається – на ключ! Кажу вам, конструктори знали, для кого робили авто. Але от проблема! Пробка не закріплена тросиком до кузова. Її можна повісити на спеціальний гачок з тильного боку лючка або… забрати в салон. До того ж заправник без вашої допомоги не справиться

Навіть у найпростішому рівні оснащення на Renault Logan встановлюється додатковий сталевий захист картера двигуна. І це дуже недвозначно натякає на те, для яких (поганих) доріг розрахований седан.

Тест-драйв Renault Logan, захист картера
Такий сталевий захист картера двигуна для Renault Logan є стандартним оснащенням, за яке не потрібно доплачувати

Базовим для будь-якого Renault Logan буде й антигравійний захист днища авто. Знову ж таки, конструктори мали розуміння, якими дорогами їздитиме їхнє дітище.

Тест-драйв Renault Logan, антигравій
Базовим для будь-якого Renault Logan буде й антигравійний захист днища. Судячи з усього, його найбільше на згині кузова, в районі порогів

Ще одна причина моєї радості – коробка передач. І зовсім не через свою роботу, адже до неї в мене теж є кілька зауважень. Справа в тому, що покупець Renault Logan має вибір не лише моторів, але й КП. Щоправда, з-поміж останніх лише два варіанти. Та й то вибір умовний, оскільки всі двигуни можуть оснащуватися 5-ступеневою механікою, і лише 0,9-літровий – 5-ступеневим роботом. Через це я й радів. Робот, як і 0,9-літровий агрегат, я вже випробовував на Sandero Stepway. А от 5-швидкісна механіка досі залишалася поза моєю увагою. І тестове авто було оснащене саме нею. Мушу зізнатися, насправді серйозної критики не буде. Усі передачі вищого ряду вмикаються без проблем. Незручності створює лише перша. Іноді важіль доводиться буквально заштовхувати у відповідний паз. Та й довжина важеля класична, автобусна. Певен, що у новому поколінні седана цей момент уже ліквідують.

Тест-драйв Renault Logan, робота коробки передач
Разом із тестовим Renault Logan я вперше випробував 5-ступеневу механічну коробку передач французів. Претензій до неї майже не було
Тест-драйв Renault Logan, ніша
Під важелем стоянкового гальма Renault Logan знаходиться ще одна міні-ніша. Якщо ви власник “Дамського цвіркуна” з фільму “Men in Black”, нішка буде задіяна

Само собою Renault Logan пропонується виключно з переднім приводом. Про повнопривідні версії у такого автомобіля поки що не може бути й мови.

Підвіска Renault Logan давно обросла легендами. І вони небезпідставні. Мало який кросовер дарує стільки задоволення від роботи ходової на наших ямах. Цей компактний седан радо ковтає як ями, так і напливи на асфальті, пружно, але приємно потрушуючи пасажирів.

Тест-драйв Renault Logan, EBA
Базовими для Renault Logan є також система допомоги під час екстреного гальмування (EBA) і електронний розподіл гальмівних зусиль (EBD)

Не можу сказати нічого поганого і про кермо та гідропідсилювач його управління. За вказівками водія машина йде слухняно, не намагаючись демонстративно виказати своєї бюджетності. За рахунок невеликих розмірів діаметр розвороту Renault Logan складає трохи менше 11 м. У попередньому розділі я вже хвалив кермо за дизайн. Але тут додам ще один нюанс. Попри відсутність будь-якої обшивки за майже 20 000 км. пробігу на ньому абсолютно не видно жодного сліду експлуатації. З другого рівня оснащення модель комплектується системою курсовою стійкості ESC. На наших дорогах, де часто просто забувають прибрати сніг, не говорячи вже про лід, така система дуже доречна. Також всі покупці цього седана можуть користуватися допомогою системи утримання під час старту вгору HSA. Так, переносячи ногу з педалі гальм на газ, водію не доводиться перейматися скочуванням машини назад. Щоправда, тиск у системі тримається лише 1,5 с. Та й під час тесту помітив, що не на всіх схилах система спрацьовує.

Тест-драйв Renault Logan, ESC
Починаючи з другого рівня оснащення Renault Logan комплектується не лише системою курсової стійкості ESC, але й системою допомоги під час старту на підйомі HSA

Передні гальма Renault Logan можуть здивувати – там встановлені не просто дискові, а ще й вентильовані механізми! А от барабанний привід задніх цілком очікуваний і доречний для наших неідеальних доріг. Суб’єктивно нестачі зусилля не відчуваєш, а це вже дуже добре. З базової комплектації гальма доповнені антиблокувальною системою гальм ABS. Вона не дозволяє механізмам намертво схопити колеса під час екстреного гальмування і пустити автомобіль у некерований дрифт. У цьому їй допомагає система оптимізації гальмівного шляху EBA, яка дозволяє максимально, наскільки це можливо, зменшити його. Натомість EBD грамотно розподіляє зусилля на кожному механізмі відповідно до ефективності його роботи у кожній конкретній ситуації.

Тест-драйв Renault Logan, ABS anti
Блок ABS ретельно захований під капотом Renault Logan за шаром ізоляційного матеріалу

Ціни на Renault Logan, його конкуренти та основні недоліки

Ціни на базовий Renault Logan з бензиновим мотором 1,0 л., як на тестовому авто, дорівнюють 11 834 долари станом на 04.10.2020 року. У той же час найпростішою комплектацією для турбодизельного двигуна 1,5 л. є серединна Life+. У якій і був тестовий автомобіль. Тож тестова машина коштуватиме вже 12 304$. Крім цього, Рено Логан зацікавить тих, для кого важлива гарантійна підтримка від виробника, адже на седан поширюється 3 роки гарантії або 100 000 км. пробігу. Абсолютно нормальні показники й для дорожчих авто.

Тест-драйв Renault Logan, Logan 2020 Renault
Попри те, що після рестайлінгу задні ліхтарі Renault Logan практично повністю заліпили червоним ковпаком, вони стали виглядати набагато сучасніше

З огляду на технічні характеристики знайти прямого конкурента Renault Logan складно. Звісно, я не хочу сказати буцімто на українському ринку більше немає седанів B-класу зі схожими розмірами та ціною. Проте неможливо знайти такі пропозиції в парі з настільки ж економними та новітніми двигунами. Тим паче, конструкція решти агрегатів перевірена часом і мало у кого викликає питання. Давайте поглянемо на ринок нових авто і яке з них можна придбати зі схожими технічними напрацюваннями. Одразу можна побачити, що за схожим принципом пішли, створюючи Mazda 3 Sedan. Там також встановлено невеликий двигун об’ємом лише 1,5 л. З нього конструкторам вдалося вичавити 120 к. с. Спарований цей силовий агрегат із класичним 6-ступеневим автоматом. У найпростішій комплектації Style така Mazda коштуватиме 26 120$. На цьому фоні можна згадати 0,9-літрову бензинку Logan і роботизовану 5-ступеневу КП. Тобто поки що актуальний Logan за використаними в ньому технологіями не поступається значно дорожчим авто. Але на практиці українців більше цікавить практичність. Для цієї мети слугує дизельний 1,5-літровий варіант. І, між іншим, рекомендую поспішити, адже подейкують, що після зміни поколінь цього дизеля під капотом бюджетного седана вже не буде.

Ще раз підбиваючи всі недоліки, які вдалося виявити, це: нарочито сірий салон (хоча обшивка сидінь трохи допомагає), його тіснуватість у зимовому одязі та не дуже тяговитий на низах мотор. На цьому все. Жодних інших моментів, які хоч якось можуть вплинути на рішення придбати Рено Логан, я не знайшов.

Технічні характеристики Renault Logan

Характеристики кузова
Довжина/Ширина (розкладені/складені дзеркальця заднього огляду)/Висота, мм.4346/(1994/1733)/1517
Колісна база, мм.2634
Передня/Задня колія, мм.1496/1486
Передній/Задній звіс, мм.825/894
Кліренс (з 5 пасажирами всередині), мм.145
Ширина салону на рівні ліктів/плечей передніх / задніх пасажирів, мм.(1415/1387) / (1434/1389)
Відстань від подушки переднього/заднього сидіння до даху під кутом 14 градусів, мм.900/869
Відстань для колін пасажирів другого ряду, мм.177
Об’єм багажного відсіку/зі складеними задніми сидіннями, л.510/1257
Глибина/Ширина багажного відсіку між колісними арками, мм.1076/1013
Висота порогу багажника ненавантаженого авто, мм.760
Висота отвору відкритого багажника, мм.406
Діаметр розвороту, м.10,72
Споряджена (мін./макс.)/Повна маса (з причепом), кг.(1093/1123)/1491(2281)
Максимальна маса причепа, обладнаного гальмами/без гальм, кг.790/545
Об’єм паливного бака, л.50
Характеристики двигуна
Модель двигуна1,0 SCe 75
Тип пальногоБензин
Тип двигуна/впорскування, к-сть циліндрів/клапанівАтмосферний/багатоточкове послідовне, 3/12
Об’єм двигуна, см. куб.999
Потужність, кВт(к. с.) / об./хв.54(73) / 6300
Крутний момент, Нм / об./хв.97 / 3500
Норми токсичностіEuro VI B(R)
Наявність системи зупинки й запуску двигуна Stop&StartВідсутня
Характеристики трансмісії
Тип КП5-ступенева, механічна
Ходові характеристики
Підсилювач кермаГідро
Гальма передні (діаметр/товщина, мм.) / задні (діаметр, дюймів)Дискові вентильовані (258/22) / барабанні (8)
Максимальна швидкість, км./год.161
Розгін 0-100 км./год., с.14,5
Викиди CO2, г./км.123
Витрати пального, заміський/міський/комбінований цикли, л./100 км.4,8/6,7/5,5
Розмір шин185/65 R15