Чим Renault Trafic нинішньої генерації привернув мою увагу? Причому вже втретє! Адже, здавалося б, я повинен був уже сказати все. Тим не менше, модель ще 2014 року минулоріч підпала під модернізаційні процеси, тож стала трохи виразнішою зовні та дещо зручнішою всередині. У ролі бонусу виступила невідома мені раніше вантажно-пасажирська модифікація тестового мікроавтобуса. Яка офіційно називається Trafic фургон. А це чудова причина знову взяти на тест-драйв Renault Trafic. Тому спершу я традиційно розповім про всі зміни, які можна помітити зовні, потім зазирну в інтер’єр та проаналізую, що нового там, а в кінці глибше розкрию комерційні можливості подібної версії. Тож вмощуйтеся зручніше, читайте мій новий тест-драйв і переглядайте розширену супутню фотосесію.
Що
змінилося у зовнішності RenaultTrafic?
Насправді ось вже майже рік у
цивілізованих країнах продається Renault Trafic після глибшої модернізації, ніж у того
авто, що ви можете бачити на фото. Останнє з’явилося в Україні близько півтора
роки тому, але зовні відрізнити його від машини 2014 року складно. Тож зверну
увагу на деталі. По-перше, у головній оптиці з’явилися
тонкі смужки світлодіодних денних ходових вогнів, які раніше являли собою
звичайні лампочки. По-друге, з передніх дверей прибрали хромований шильдик із
позначенням модифікації двигуна. По-третє, решітка радіатора отримала простіший
дизайн у клітинку, але на ній з’явилися дві
хромовані перекладини. Ще дві хромованих планки, наче крила, відходять від
емблеми на капоті. Плюс додали хромовану рамку по низу решітки. Чесно кажучи, я
очікував побачити та випробувати нову повністю світлодіодну фронтальну оптику,
але наше авто чомусь мало класичні лампи. Що ж, у новій машині вже точно
повинні бути виключно світлодіоди.
Плюс нова модифікація кузова
Окремо хочу зупинитися на особливостях
модифікації кузова тестового Renault Trafic. Разом
із візуальним оновленням, додали пару версій комерційного фургона. Можна
замовити автомобіль з однорядною кабіною і двома варіантами довжини або ж
дворядну кабіну на довгій базі. Саме остання версія і потрапила до моїх рук.
Порівняно з мікроавтобусами, які я випробовував раніше, тестовому фургону
додали більше опцій. Наприклад, задній бампер, а також вертикальні чорні стійки
цього разу були пофарбовані в колір кузова. Майже повністю, крім площини біля
протитуманних фар, було пофарбовано й передній бампер. Замість мінімалістичних
чорних ковпачків встановили повноцінні сріблясті з хромованою емблемою по
центру. У сірий колір були забарвлені й верхні частини зовнішніх дзеркалець
заднього огляду.
Чим
відрізняються салони пасажирського і вантажного RenaultTrafic?
Відмінності переднього ряду
Відкривши водійські двері Renault Trafic,
шукаю зміни на їхній карті. Та одразу знаходжу. І одразу розчаровуюся. Яскраву
бежеву вставку змінили простою чорною. З іншого боку, ручка відкривання тепер
має сріблясте забарвлення.
Зазираю всередину і знову трохи
розчаровуюся. Центральна частина торпедо Renault
Trafic, що також мала велику бежеву панель, тепер повністю
чорна. Хоча специфічна фактура пластику збереглася. Натомість цікавіше стали
виглядати бокові дефлектори обдуву. Тепер вони оздоблені чорними глянцевими
рамками, а внутрішні корпуси заслінок пофарбовані в сріблястий колір.
Сівши в салон Renault Trafic, помічаю
оновлене кермо. Точніше, загальний його дизайн не змінився, проте в нашій
версії воно виглядало статусніше за рахунок додаткових опцій. Наприклад, верхня
частина і пара елементів нижньої половини обідка обшиті шкірою, з’єднаною білою
ниткою. За рахунок доданого в список оснащення круїз-контролю, на спицях з’явилися
кнопки його керуванням. Зокрема, «+» на лівій фіксує наявну швидкість або
збільшує її показник на 2 км/год. «-» відповідно зменшує зафіксоване значення
на такий же крок. Так вийшло, що кнопкою «R»
цього разу я користувався доволі часто, адже вона дозволяє повернути автомобіль
на раніше задану швидкість. Щоправда, у випадку з механікою є своя специфіка.
Наприклад, водій не може досягнути 30 км/год, а потім одним натиском повернутися,
скажімо, до 50. Для цього потрібно ручками дійти до необхідної передачі, а вже
потім тиснути «R». Усе через те,
що круїз відключається не лише після дотику до педалі гальм, але й до
зчеплення. Кнопка «O» перезаписує
попередньо зафіксоване в пам’яті значення
швидкості тим, на якому автомобіль наразі рухається. Крім цього, на правій спиці
знайшлося місце під увімкнення голосового керування під’єднаним до
мультимедійної системи смартфоном. Щоправда, або вона була зламана, або це така
собі заглушка неіснуючої функції, бо після її натискання машина так і не почала
зі мною розмовляти.
На торпедо Renault
Trafic додали перемикач круїз-контролю (нижнє
положення) та обмежувача швидкості (верхнє). І, на відміну від легкових моделей
цього французького виробника, розташований перемикач зручно, під ближчим до
водія центральним дефлектором обдуву.
Оскільки наш Renault
Trafic було оснащено датчиком світла, на ручці
лівого підкермового перемикача, крім стандартних положень увімкнення габаритів
і ближнього світла, додалося четверте – «AUTO».
У цьому випадку електроніка сама вмикатиме головну оптику залежно від рівня
освітленості на вулиці.
Те ж стосується і правого перемикача Renault Trafic,
адже між положенням вимкнених склоочисників і їхньою першою швидкістю з’явилася
така ж мітка «AUTO», що дозволяє системі автоматично вмикати двірники,
коли на лобовому склі з’явиться забагато вологи. Додали й шайбу регулювання
чутливості датчика на чотири положення. Що більша піктограма краплини стоятиме
навпроти білої мітки, тим швидше спрацьовуватиме автоматика.
З-позад керма Renault Trafic визирає
симпатична панель приладів. Після легкого оновлення вона отримала сріблясту
рамку навколо циферблатів, яка оминає екранчики бортового комп’ютера.
Справа від панелі приладів, де раніше
був суцільний пластик торпедо, з’явився слот для
картки-ключа. Вона ще має старий форм-фактор, коли в автівках Renault передбачалися
ось такі спеціальні місця для них. Хоч нинішні картки симпатичніші й наче трохи
міцніші, проте таке рішення допомагає не займатися після поїздки пошуками ключа
по всіх відсіках Renault Trafic. Сама картка являє собою тонкий плаский пластиковий
девайс із чотирма кнопками, об’єднаними по
діагоналі у два кластери. Верхнім із них здійснюється блокування/розблокування
замків. При цьому кнопка розблокування більша за розміром і має два тактильних
виступи, що дозволяє легко відкрити машину навіть за темної пори доби. Нижнім
кластером можна розблокувати лише двері вантажного відсіку, а верхня із кнопок
повинна вмикати зовнішню оптику. Але по факту, як і у випадку з викликом
голосового керування смартфоном, друга з кнопок не працювала, тож, підозрюю,
вона також слугувала просто заглушкою. У нижній частині картки знаходиться
вушко, за допомогою якого її можна приєднати до інших ключів на брелку. Також
на її боковині знаходиться сіра кнопка, яка відкриває доступ до вмісту картки,
де знаходяться батарейка живлення і фізичний ключ до зовнішніх замків.
Повертаючись до панелі приладів, там, де
раніше була кругла заглушка, встановили ще одну опцію – кнопку запуску двигуна Renault Trafic
«START STOP».
За дизайном вона не відрізняється від тих, що стоять на дорогих моделях Renault, а її випукла форма покращує
ергономічні відчуття. Відповідно тепер заглушка стоїть на колонці керма, там,
де раніше був замок запалювання.
Стилістичних змін зазнав блок мікроклімату
Renault Trafic.
Усі три ручки отримали сріблясті рамочки на своїх верхівках.
Помітив, що з правого боку від
регуляторів кондиціонера Renault Trafic зник прикурювач.
Хоча розетка залишилася. Просто її прикрили кришечкою, доповненою язичком для
зручного відкривання. Фірмової попільнички я також уже не знайшов.
Кнопка увімкнення підігріву заднього
скла Renault Trafic
залишилася
без змін і досі знаходиться з правого боку від екрана мультимедійної системи.
Проте у нас же вантажний автомобіль із глухими задніми дверима?! Справа в тому,
що ця кнопка насправді вмикає підігрів зовнішніх дзеркалець заднього огляду.
Раніше у верхній частині торпедо Renault Trafic
знаходилися
дві широких і глибоких ніші. Вони, звісно, залишилися, але права з них тепер
має кришку, яка відкривається за допомогою кнопки на її поверхні. Крім цього,
наявність кришки зумовила й появу своєрідної додаткової рамки, яка огортає і
ліву нішу. Ця рамка дозволила зробити дизайн панелі органічнішим, а також
збільшити висоту стінок ніш.
Потягнувшись до блоку салонного
освітлення Renault Trafic,
помічаю, що піктограмки замість білого забарвлюються коричневатим кольором.
Хоча на видимість символів це наче не впливає.
Під передніми пасажирськими кріслами у
вантажного Renault Trafic
знаходиться
додатковий речовий відсік, який зручно використовувати в першу чергу водію.
Потягнувши за одну із петель на подушках, можна відкрити або повний доступ до
нього, або частковий. Хоча навіть якщо відкинути вперед обидві подушки, доступ
обмежуватимуть металоконструкції.
Можливості другого ряду
Розсунувши бокові двері Renault Trafic,
бачу перед собою другий ряд сидінь, за яким знаходиться глуха пластикова
перегородка з віконечком. А за нею вже вантажний відсік. Мушу визнати обшивка
сидінь порівняно з дорестайлінговим Trafic стала гарніша.
Замість однотонного забарвлення, вона тепер складається з елементів чорної і
сірої тканини, та ще й прошита світлою ниткою. Візуально пасажирські крісла
стали глибші. Але по факту це зумовило те, що вони тепер і вужчі. Особливо,
якщо сідаєш у них в зимовому одязі.
Водночас на другий ряд Renault Trafic
додали
два підлокітники, які зі свого боку допомагають утримувати тіло в межах
відведеного місця.
Приємно здивувала можливість
відрегулювати підголівники заднього ряду Renault
Trafic за кутом нахилу. Хоча, як це буває і в
дорожчих Renault, вони не фіксуються і доволі легко
повертаються у вертикальне положення під натиском голови.
Відрізняється і кнопка розблокування
механізму їхнього регулювання за висотою. Якщо на передніх сидіннях вона
знаходиться збоку від стійки підголівника, то на задніх – перед нею.
З правого боку заднього ряду Renault Trafic, прямо біля подушки сидіння пришита бирка з
надписом «12 V». Зазираю під
пластикову основу крісла і бачу, що тут додали ще одну розетку. Також заховану
під кришечкою.
У задній частині подушок сидінь заднього
ряду з’явилися оновлені нашивки з позначенням місць кріпленням дитячих крісел «ISOFIX». Тепер ці нашивки значно компактніші.
Під подушками місць центрального і
лівого задніх пасажирів є зручний бокс, куди можна складати дорожню поклажу.
Щоб його відкрити, потрібно потягнути подушки за петлі у їхній передній
частині. Вони змістяться вгору і вперед, після чого їх треба відкинути, щоб
вивільнити доступ до боксу. Практичність останнього трохи зменшують пластикові
конструкції каркасу сидінь.
Додаткові опції вантажного відсіку
У версії з дворядною кабіною мені не
дуже сподобалося, що доступ до вантажу є лише через задні двері. З іншого боку,
оглянувши кріплення пластикової стінки, що відділяє салон, і заднього ряду
сидінь, прийшов до висновку, що за бажання та наявності часу перегородку можна
доволі легко демонтувати. Порівняно з багажником мікроавтобуса у вантажного Renault Trafic
зникли
кожухи і короби вздовж задніх стійок. Та й пластикова обшивка бортів трохи
відрізняється. Немає й специфічного антиковзкого покриття на підлозі – вона
являє собою голий метал. З одного боку, все логічно, машина ж вантажна. З
іншого, перший день тест-драйву припав на перший сніг. І увесь наступний
тиждень я по суті випробовував фургон в умовах більш-менш справжньої зими. Тож
коли заповзаєш у вантажний відсік зі снігом на чоботях, то перший
перетворюється на льодовий каток. Доводиться проявляти чудеса стійкості, щоб
при цьому ще й завантажувати/розвантажувати машину. А я нагадаю, що Trafic пропонується
лише з низьким дахом, тож робити це треба ще й зігнувшись. Короб під задніми
сидіннями займає лише 2/3 їхньої ширини. Решту площі можна використати для
перевезення довгомірів – зайвий запас у довжину ніколи не завадить. Змушений
трохи покритикувати і освітлення вантажного відсіку. Ні, з функціонального боку
все більше, ніж добре. Хотів би я, щоб і в салоні було настільки яскраве світло
від LED-лампочок. У відсіку ж, крім стандартного плафона
над задніми дверима, додана стрічка по центру даху. Але виконана вона настільки
кустарно і ненадійно, що у випадку перевезення доволі високого вантажу, її буде
легко зірвати. Разом із тим, перелік положень перемикача плафона ідентичний до
салонного, тож із кожним відкриттям дверей, лампочки відсіку також можуть
вмикатися автоматично.
У багажнику мікроавтобуса розетки на 12
В я не знайшов. А от вантажний Renault Trafic може
такою похизуватися. Вона розташована на задній правій стійці.
На лівому борті Renault
Trafic знаходиться інформаційна наклейка, яка
повідомляє, що металеві петлі, розташовані по периметру вантажного відсіку
здатні витримати навантаження приблизно в 500 кг.
У торці лівої половини дверей вантажного
відсіку розташована наклейка, де попереджається, що їх можна відкрити ширше. І
для цього слід звернутися до книжки по експлуатації. Хоча не певен, що це аж
настільки складна інформація та операція.
Чи
змінилася техніка RenaultTrafic?
Варіанти двигунів Renault Trafic
По двигунах Renault
Trafic одкровень немає. Та й не повинно бути, адже минулий
рестайлінг скоріше ліквідував найочевидніші ергономічні прорахунки, аніж
серйозно торкнувся конструкції авто. Таким чином,
під капотом досі розташовується виключно 1,6-літровий дизель в одному з двох
варіантів: оснащений
однією турбіною (115 к с / 3500 об/хв) або двома (140 к с / 3500 об/хв).
Тестовий варіант мав потужнішу версію мотора, яка дозволяє досягнути 181 км/год
максимальної швидкості проти 168 км/год у слабшої. Крім цього, 140 французьких
мустангів суттєво покращують динамічні показники: 10,8
с до 100 км/год проти 12,4. Мені дуже сподобалося, що заводські показники
витрат пального фактично відповідають моєму результату за тиждень. У місті,
навіть тягаючись у пробках, я не перевищив показника в 7,5 л/100 км. Виїхавши
за місто, бортовий комп’ютер показав мені 6,4 л/100 км
витрат. Завод обіцяє відповідно 7,2 і 6,2 л/100 км. Це особливо цікаво,
враховуючи, що менш потужний мотор у теорії витрачає більше пального. Разом із
80-літровим паливним баком легко отримати запас ходу в 1000 км на одній
заправці під горло. Що стосується екологічності, то наша версія викидала в
атмосферу 164 г/км CO2,
що знову ж таки на 10 г менше, ніж у 115-сильної модифікації. Можливо, свою
роль у цьому відіграє наявність системи Start/Stop у потужнішого
двигуна, яка глушить мотор під час короткотривалих зупинок. Щоправда, на
морозах до -10̊С, які були на час тест-драйву, система жодного разу не
спрацьовувала навіть на прогрітому моторі.
Коробка передач Renault Trafic
Вибору коробок передач досі не
передбачено. Доступний єдиний варіант механіки на шість швидкостей. Проте цього
разу орудувати важелем КП було якось набагато приємніше. Імовірно, внаслідок
його оновлення в рамках модернізації 2020 року. Безликий сірий важіль з
вигравіюваною схемою перемикання передач поступився місцем акуратній ручці з
витовщенням по центру і сріблястою рамкою на верхівці, частина якої має зубчату
поверхню. За рахунок цього важіль приємніше лягає в руку і ним трохи зручніше
оперувати. Допомагає і нова яскрава схема перемикання на голівці, виконана
білим кольором на чорному глянцевому тлі. Мені навіть здалося, що зросла
чіткість перемикання, у чому, по правді, я сумніваюся. Скоріше всього такий
ефект створює новий дизайн ручки. Приємним тактильним враженням сприяє і
шкіряна обшивка голівки важеля, зшитої білою ниткою. Крім цього, куліса важеля
отримала сріблясту рамку, а її кожух так само зшитий світлою ниткою.
Керованість Renault Trafic
Кермо Renault Trafic по-вантажному
тяжке навіть під час маневрування на низьких швидкостях. З одного боку,
порівняно з легковиками, доводиться докладати більше зусиль, щоб, скажімо,
заїхати у вузький паркувальний слот. З іншого боку, завжди відчуваєш
автомобіль. А це саме те відчуття, якого дуже часто не вистачає новим
наелектризованим авто.
Підвіска Renault Trafic
Роботу підвіски Renault
Trafic можу охарактеризувати як цілком
комфортну, враховуючи, що наша версія підкреслено комерційна. Якщо ж
завантажити відсік позаду сидінь, то машина стає ще м’якшою.
Загалом такій поведінці сприяють і колеса розміром 195/75 R16, які маючи високий профіль суттєво мінімізують
передачу на кузов багатьох ударів. Дискомфорт викликають лише неглибокі ями з
гладкими краями. Коли у них пірнає заднє колесо, складається враження буцімто
щось сильно потягнуло фургон назад. Це особливості довгої колісної бази.
Привід Renault Trafic
Оскільки Renault
Trafic малотоннажний фургон, то інших
варіантів, крім переднього приводу, для нього не передбачено.
Гальма Renault Trafic
Якщо передні дискові вентильовані гальма
для такого фургона як Renault Trafic є просто дуже непоганим доповненням, то
задні дискові можуть стати сюрпризом. Адже зазвичай на такі машини ставлять
барабанні гальма, які трохи менш ефективні, зате надійніші. Діаметр передніх
дисків складає 296 мм за товщини 28 мм, тоді як задні мають 280 і 12 мм
відповідно.
Висновки
і конкуренти Renault Trafic
Як на мене, то ергономіка робочого місця
Renault Trafic зробила крок у правильному напрямі, але змінилося не
сильно. Хоча цього разу я реально отримував задоволення, керуючи цим фургоном.
Гадаю, свою роль відіграв цілий пакет додаткових опцій, які суттєво спрощують
процес керування. А головну роль поміж них виконують задній парктронік із
камерою заднього огляду. Для такого автомобіля, ще й із суцільнометалевими
задніми дверима, це просто маст-хев, щоб під’їжджати
до зони завантаження чи розвантаження максимально близько і точно.
Що стосується конкурентів Renault Trafic, то такого я знайшов у модельному ряді Toyota. Маючи однорядний фургон Proace,
оснащений 2,0-літровим дизелем на 150 к с і 6-ступеневою механікою, цей
автомобіль максимально близький за ідеологією до Trafic.
Але якщо базова ціна француза приблизно дорівнює 25 830 $,
то японець у комплектації Business змусить
позбутися 32 176 $. Різниця суттєва, а статус марки
в цьому класі авто грає не дуже велику роль.