Тест-драйв Renault Trafic: ніколи такого не було і ось знову?

Чим Renault Trafic нинішньої генерації привернув мою увагу? Причому вже втретє! Адже, здавалося б, я повинен був уже сказати все. Тим не менше, модель ще 2014 року минулоріч підпала під модернізаційні процеси, тож стала трохи виразнішою зовні та дещо зручнішою всередині. У ролі бонусу виступила невідома мені раніше вантажно-пасажирська модифікація тестового мікроавтобуса. Яка офіційно називається Trafic фургон. А це чудова причина знову взяти на тест-драйв Renault Trafic. Тому спершу я традиційно розповім про всі зміни, які можна помітити зовні, потім зазирну в інтер’єр та проаналізую, що нового там, а в кінці глибше розкрию комерційні можливості подібної версії. Тож вмощуйтеся зручніше, читайте мій новий тест-драйв і переглядайте розширену супутню фотосесію.

тест-драйв Renault Trafic, Renault Trafic 2021
Одна з ключових відмінностей оновленого в 2020 році Renault Trafic полягає у видозміненому дизайні решітки радіатора. Замість химерного візерунку вона отримала трохи простіший, у сіточку

Що змінилося у зовнішності Renault Trafic?

Насправді ось вже майже рік у цивілізованих країнах продається Renault Trafic після глибшої модернізації, ніж у того авто, що ви можете бачити на фото. Останнє з’явилося в Україні близько півтора роки тому, але зовні відрізнити його від машини 2014 року складно. Тож зверну увагу на деталі. По-перше, у головній оптиці з’явилися тонкі смужки світлодіодних денних ходових вогнів, які раніше являли собою звичайні лампочки. По-друге, з передніх дверей прибрали хромований шильдик із позначенням модифікації двигуна. По-третє, решітка радіатора отримала простіший дизайн у клітинку, але на ній з’явилися дві хромовані перекладини. Ще дві хромованих планки, наче крила, відходять від емблеми на капоті. Плюс додали хромовану рамку по низу решітки. Чесно кажучи, я очікував побачити та випробувати нову повністю світлодіодну фронтальну оптику, але наше авто чомусь мало класичні лампи. Що ж, у новій машині вже точно повинні бути виключно світлодіоди.

тест-драйв Renault Trafic, Opel Trafic
Після модернізації Renault Trafic на двері водія більше не клеять шильдик з інформацією про версію мотора під капотом

Плюс нова модифікація кузова

Окремо хочу зупинитися на особливостях модифікації кузова тестового Renault Trafic. Разом із візуальним оновленням, додали пару версій комерційного фургона. Можна замовити автомобіль з однорядною кабіною і двома варіантами довжини або ж дворядну кабіну на довгій базі. Саме остання версія і потрапила до моїх рук. Порівняно з мікроавтобусами, які я випробовував раніше, тестовому фургону додали більше опцій. Наприклад, задній бампер, а також вертикальні чорні стійки цього разу були пофарбовані в колір кузова. Майже повністю, крім площини біля протитуманних фар, було пофарбовано й передній бампер. Замість мінімалістичних чорних ковпачків встановили повноцінні сріблясті з хромованою емблемою по центру. У сірий колір були забарвлені й верхні частини зовнішніх дзеркалець заднього огляду.

тест-драйв Renault Trafic, Renault 2019
Renault Trafic у кузові фургон з дворядною кабіною має засклення у бокових зсувних дверях, але панелі вантажного відсіку повністю глухі, металеві. Так само і задні двері, звідки зникли склоочисники та омивачі
тест-драйв Renault Trafic, Trafic Renault 2020
Renault Trafic позує на фоні будівлі 1911 року, що знаходиться в Боярці під Києвом
тест-драйв Renault Trafic, Trafic 2021 Renault
На жаль, тестова версія Renault Trafic ще мала звичайні лампи. Але, певен, що у новій машині вони вже будуть повністю світлодіодними
тест-драйв Renault Trafic, Renault Trafic пасажир
Тестовий Renault Trafic було облагороджено повноцінними ковпаками сріблястого кольору

Чим відрізняються салони пасажирського і вантажного Renault Trafic?

Відмінності переднього ряду

Відкривши водійські двері Renault Trafic, шукаю зміни на їхній карті. Та одразу знаходжу. І одразу розчаровуюся. Яскраву бежеву вставку змінили простою чорною. З іншого боку, ручка відкривання тепер має сріблясте забарвлення.

тест-драйв Renault Trafic, Trafic Renault Trafic
Ключ-картка “Вільні руки” – елемент пакетного оснащення з “Комфорт+”. Але у випадку Renault Trafic використовується картка вже старого зразка. Проте за зручністю вона навіть дещо перевершує сучасні. Наприклад, кнопки згуртовані в два блоки, розташовані по діагоналі та ще й мають різновеликі розміри. Угорі знаходяться розблокування і блокування (нижня менша кнопки) замків. При цьому розблокування додатково має дві тактильних мітки, щоб її можна було виокремити навіть у темноті. А от у нижній парі кнопок одна, на жаль, була заглушкою. Інша ж відповідає за окреме розблокування дверей вантажного відсіку. На лівій боковині картки знаходиться ще одна невеличка сіра кнопка, яка надає доступ до фізичного ключа на випадок виходу з ладу електроніки. До того ж картку можна приєднати до решти ключів за допомогою вушка в її нижній частині
тест-драйв Renault Trafic, Opel Renault Trafic
Після рестайлінгу карти передніх дверей Renault Trafic дещо видозмінилися. Наприклад, з них зникла життєрадісна бежева вставка. Її замінили такою ж чорного кольору. Зате ручка відкривання дверей тепер фарбується у сріблястий колір. Крім цього, передбачена й ручка для закриття дверей під зручне захоплення долонею. У нижній частині карти знаходиться величезна кишеня зі спеціально відформованим тримачем під пляшку, а також ще одна кишенька значно меншого розміру під динаміком. До речі, два динаміка стоятимуть у будь-якому Trafic, адже радіопідготовка – стандартна опція для цього авто
тест-драйв Renault Trafic, Renault Trafic Opel
З базової версії Renault Trafic комплектується двома передніми електросклопідіймачами. Але оскільки наше авто комплектувалося додатково пакетом “Комфорт+”, водійський склопідіймач мав імпульсний режим. Це означає, що перше положення вниз дозволяє опускати скло вручну, а друге – робить це автоматично після одинарного натискання на кнопку. Аналогічно два положення є і вгору: перше – ручний режим, друге – автоматичний. Кнопки уніфіковані з рештою модельного ряду і мають ергономічну форму. На їхній поверхні утворено великі заглибини, а в торцях – легкі зрізи, у які пальці зручніше і приємніше лягають. Так само приємно торкатися горбистої поверхні ручки електроприводу налаштувань зовнішніх дзеркалець. Це базова функція для цього фургона. Керування інтуїтивно просте. Вирівнюємо білу мітку на джойстику з однією із двох крайніх міток на його основі. Ліва з них відповідає за ліве дзеркальце, права – за праве. Центральна, незаповнена білим усередині – це нульове положення, коли обидва дзеркальця відключені від налаштувань. Після вибору якогось із них, штовхаючи ручку в різні сторони, дзеркальні поверхні починають змінювати своє положення
тест-драйв Renault Trafic, Renault 2021
Посадка на передній ряд Renault Trafic трохи ускладнена відсутністю ручок на фронтальних стійках даху. Найзручніше крісло в салоні – у водія. Передні два місця, наприклад, нагадують пуфик із короткою подушкою. Хоча за потреби там цілком можливо висидіти і дальню дорогу
тест-драйв Renault Trafic, Renault Trafic 2020
Карта передніх пасажирських дверей Renault Trafic отримала такі ж зміни, що й водійська, і відрізняється наявністю лише однієї клавіші електросклопідіймача
тест-драйв Renault Trafic, Renault Trafic 2021
Підголівники переднього ряду Renault Trafic регулюються за висотою. Угору їхній хід вільний. Щоб опустити їх нижче, потрібно затиснути кнопку в основі однієї з їхніх стійок
тест-драйв Renault Trafic, www Renault Trafic
Регулювання сидіння водія Renault Trafic за глибиною здійснюється за допомогою класичного металевого важеля під подушкою. Потягнувши його на себе, розблоковуєш фіксатори крісла, встановлюєш останнє в потрібне положення, а потім відпускаєш важіль, щоб це положення зафіксувати
тест-драйв Renault Trafic, Ренаулт Трафік
Навіть сидіння водія базового Renault Trafic можна відрегулювати за висотою. Для цього пристосована велика ручка на боковині подушки зі зручним скругленим заглибленням у її нижній частині
тест-драйв Renault Trafic, Renault Trafic 2021
Як і раніше, за допомогою невеличкого важеля з правого боку спинки водія Renault Trafic можна випнути валик поперекової підтримки. Але щоб ним скористатися доведеться підняти підлокітник. Якщо робити цю операцію на ходу, виходить не дуже зручно
тест-драйв Renault Trafic, Трафік Рено
Паски безпеки водія і правого пасажира переднього ряду Renault Trafic регулюються за висотою. Для цього потрібно потягнути двома пальцями за вушка в спеціальній “шапочці” над кріпленням паска на себе. Механізм розблокується, після чого можна встановити кріпленням у зручне положення і відпустити “шапочку”

Зазираю всередину і знову трохи розчаровуюся. Центральна частина торпедо Renault Trafic, що також мала велику бежеву панель, тепер повністю чорна. Хоча специфічна фактура пластику збереглася. Натомість цікавіше стали виглядати бокові дефлектори обдуву. Тепер вони оздоблені чорними глянцевими рамками, а внутрішні корпуси заслінок пофарбовані в сріблястий колір.

тест-драйв Renault Trafic, Renault Trafic 2019
Позбувшись світлих, кремових відтінків, торпедо Renault Trafic стало не таким харизматичним. Зате набуло певної солідності
тест-драйв Renault Trafic, Opel Renault Trafic
Бокові дефлектори обдуву Renault Trafic отримали іншу кольорову гаму. Якщо внутрішні корпуси дефлекторів, як і ручка на одній з їхніх заслінок, стали сріблястими, то декоративна накладка тепер чорна глянцева, а не виконується в тон кольору пластику торпедо. Над дефлекторами знаходяться підсклянники водія і одного з передніх пасажирів
тест-драйв Renault Trafic, Renault Trafic Renault Trafic
Оскільки Renault Trafic продається і в Європі, в полицю на торпедо вмонтовано шість фіксаторів для паркувальних жетонів. В Україні сюди могли б складати металеві гривні маршрутчики… якби Trafic використовувався в комерційних пасажирських перевезеннях. Цікаво, що в палі фіксаторів зроблене спеціальне заглиблення, щоб жетони чи монети було зручніше діставати. За фіксаторами знаходиться невеличка нішка для поклажі, потрібної водію під рукою
тест-драйв Renault Trafic, на Renault Trafic
Зліва від керма, на торпедо Renault Trafic, зберегли кнопку увімкнення системи покращеного зчеплення з дорогою Extended Grip. В увімкненому стані електроніка спроможна підгальмовувати одне з ведучих коліс, якщо помічає пробуксовування з його боку. На серйозному бездоріжжі не допоможе, а в сніговій пастці – цілком. Лівіше від цієї кнопки знаходяться дві крутилки, які регулюють висоту променя фар (зліва) і підсвітку панелі приладів (справа). Ліве коліщатко має чотири фіксованих положення. І обидва відрізняються один від одного профілем своєї поверхні. Так, коректор фар має два ряди круглих заглибин, тоді як регулятор підсвітки панелі приладів – поперечні довгі заглибини. Теоретично водій зможе розрізнити два, однакових на перший погляд коліщатка, тактильно
тест-драйв Renault Trafic, Renault мінівен
Зліва від водія в нижній частині торпедо Renault Trafic знаходиться відсік, що за розмірами ідеально підходить для телефона. Однак у відкритому стані його легко зачепити коліном або й навіть виламати

Сівши в салон Renault Trafic, помічаю оновлене кермо. Точніше, загальний його дизайн не змінився, проте в нашій версії воно виглядало статусніше за рахунок додаткових опцій. Наприклад, верхня частина і пара елементів нижньої половини обідка обшиті шкірою, з’єднаною білою ниткою. За рахунок доданого в список оснащення круїз-контролю, на спицях з’явилися кнопки його керуванням. Зокрема, «+» на лівій фіксує наявну швидкість або збільшує її показник на 2 км/год. «-» відповідно зменшує зафіксоване значення на такий же крок. Так вийшло, що кнопкою «R» цього разу я користувався доволі часто, адже вона дозволяє повернути автомобіль на раніше задану швидкість. Щоправда, у випадку з механікою є своя специфіка. Наприклад, водій не може досягнути 30 км/год, а потім одним натиском повернутися, скажімо, до 50. Для цього потрібно ручками дійти до необхідної передачі, а вже потім тиснути «R». Усе через те, що круїз відключається не лише після дотику до педалі гальм, але й до зчеплення. Кнопка «O» перезаписує попередньо зафіксоване в пам’яті значення швидкості тим, на якому автомобіль наразі рухається. Крім цього, на правій спиці знайшлося місце під увімкнення голосового керування під’єднаним до мультимедійної системи смартфоном. Щоправда, або вона була зламана, або це така собі заглушка неіснуючої функції, бо після її натискання машина так і не почала зі мною розмовляти.

тест-драйв Renault Trafic, Trafic 2021
Кермо Renault Trafic не змінило свого дизайну. Впізнаю його форми і хромовану емблему на чорному глянцевому тлі посеред кнопки звукового сигналу. На ній же викарбуваний надпис “SRP airbag” повідомляє, що всередині керма захована подушка безпеки водія. Однак верхня половина обідка та невеличкі сегменти нижньої тепер обшиті шкірою. Причому зшита вона білою ниткою, що виглядає доволі аристократично. Схоже, що тепер за цю опцію доплачувати не треба. А от круїз-контроль потягне на додаткових 2649 грн, хоча в далекі дорозі опція надзвичайно корисна. Керування ним дуже просте. Перемикач на лівій спиці дозволяє або зафіксувати в пам’яті актуальну швидкість та автоматично на ній рухатися, або збільшити вже зафіксований показник на 2 км/год (положення “+”), або зменшити його на такий же крок (“-“). На перемикачі завбачливо нанесено піктограму шкали спідометра, щоб водій не намагався цим перемикачем збільшити або зменшити гучність аудіо. У свою чергу, положення “R” перемикача на правій спиці фіксує в пам’яті швидкість, не відтворюючи її, а “O” – відтворює значення з пам’яті. Поряд додали також кнопку увімкнення голосового керування під’єднаним до мультимедіа смартфоном, але система не працювала, тож, гадаю, це просто заглушка
тест-драйв Renault Trafic, на Renault Trafic
Однією із сильних сторін Renault Trafic досі є можливість навіть у базовій машині відрегулювати кермо як за висотою, так і за глибиною. Для цього потрібно розблокувати механізм, потягнувши на себе широкий важіль під валом керма, встановити останнє в потрібне положення, а потім заштовхнути важіль у вихідну позицію

На торпедо Renault Trafic додали перемикач круїз-контролю (нижнє положення) та обмежувача швидкості (верхнє). І, на відміну від легкових моделей цього французького виробника, розташований перемикач зручно, під ближчим до водія центральним дефлектором обдуву.

тест-драйв Renault Trafic, Renault Trafic 2020
На центральній консолі Renault Trafic, зліва від екрана мультимедійки, знаходяться вимикач системи “Start/Stop engine”, який знайомий ще за попередником, а також перемикач круїз-контролю, який є частиною додаткового оснащення і коштує 2649 грн. Але щоб задіяти саме круїз, натиснути потрібно на нижню частину перемикача, адже верхня вмикає простий обмежувач швидкості. Натомість на кнопці стандартної для моделі системи “Start/Stop” спалахує помаранчевий індикатор, коли вона активована

Оскільки наш Renault Trafic було оснащено датчиком світла, на ручці лівого підкермового перемикача, крім стандартних положень увімкнення габаритів і ближнього світла, додалося четверте – «AUTO». У цьому випадку електроніка сама вмикатиме головну оптику залежно від рівня освітленості на вулиці.

тест-драйв Renault Trafic, www Renault Trafic
Оскільки тестовий Renault Trafic було доукомплектовано пакетом Комфорт+, до якого, зокрема, входить датчик світла, то на лівому підкермовому перемикачі з’явилася нова мітка – “AUTO”. Вона знаходиться на ручці в торці, що позначена піктограмою лампочки і яка відповідає за головне освітлення. Прокрутивши ручку з положення “0” на один крок від себе, вмикаєш габарити. Наступне положення активує лампи ближнього світла. Штовхнувши перемикач з цієї позиції від себе, можна увімкнути дальнє світло. Врешті, “AUTO” дозволяє забути про увімкнення фар у темну пору, адже завдяки датчику робить це автоматично. Стежити за обраним положенням зручно за допомогою білої мітки між ручкою і шайбою. Остання має таку мітку на своїй поверхні та три позиції, відображені піктограмами справа від неї. Крутнувши шайбу на себе, вмикаються протитуманні фари (також опція зі списку Комфорт+), від себе – задні протитуманні ліхтарі. Піктограма у вигляді позначки дальнього світла, що знаходиться ближче до основи перемикача, вказує, що потягнувши останній на себе, можна блимнути дальнім світлом. Ясна річ, поштовхами вгору і вниз вмикаються правий і лівий поворотники відповідно
тест-драйв Renault Trafic, Trafic 2021
На всіх ручках підкермових перемикачів Renault Trafic зроблено напливи зі спеціальними заглибленнями позаду, щоб керувати цими органами було зручно навіть на ходу

Те ж стосується і правого перемикача Renault Trafic, адже між положенням вимкнених склоочисників і їхньою першою швидкістю з’явилася така ж мітка «AUTO», що дозволяє системі автоматично вмикати двірники, коли на лобовому склі з’явиться забагато вологи. Додали й шайбу регулювання чутливості датчика на чотири положення. Що більша піктограма краплини стоятиме навпроти білої мітки, тим швидше спрацьовуватиме автоматика.

тест-драйв Renault Trafic, Ренаулт Трафік
Аналогічна ситуація і з правим підкермовим перемикачем Renault Trafic. Штовхнувши його вниз із положення “0”, активується режим “AUTO”, тобто датчик дощу, який самостійно буде змітати воду з лобового скла. Він також входить у пакет Комфорт+. Наступні два положення перемикача активують відповідно першу і другу швидкості склоочисників. Потягнувши його на себе, омивач сполоще скло рідиною, а двірники кілька разів пройдуться по його поверхні, зчищаючи заскарузлий бруд. Оскільки в нашій машині стояв датчик дощу, то була на перемикачі й шайба, що відповідає за чутливість датчика. Її чотири положення позначені піктограмами крапель, а стежити за обраним легко за допомогою такої ж білої мітки, що й на лівому перемикачі
тест-драйв Renault Trafic, Renault Trafic
Двома кнопками в торці правого підкермового перемикача Renault Trafic меню бортового комп’ютера на панелі приладів гортається вперед або назад

З-позад керма Renault Trafic визирає симпатична панель приладів. Після легкого оновлення вона отримала сріблясту рамку навколо циферблатів, яка оминає екранчики бортового комп’ютера.

тест-драйв Renault Trafic, Trafic Renault Trafic
Порівняно з дорестайлінговим Renault Trafic, нова машина отримала сріблясту фігурну рамку навколо двох колодязів панелі приладів. Решта незмінна: тахометр зліва, датчик рівня пального справа. Але придивившись до останнього, можна помітити, що починаючи з позначки в половину бака і вище кількість міток суттєво зменшили. Як на мене, це плюс, не люблю захаращених приладів. Різноманітні індикатори, як то активованих ручних гальм, лампи “Check engine” або увімкненого круїз-контролю, також розкидали на площині цих двох колодязів. По центру знаходиться електронний спідометр, обабіч якого, в окремих віконечках, розмістили індикатори вказівників поворотів. Панель під спідометром віддали під кілька додаткових сервісних датчиків, а над спідометром розташували екран бортового комп’ютера. У випадку з інстальованою системою безключового запуску двигуна і за увімкненої електроніки на екранчику висвітлюється надпис “PRESS BRAKE + START”, підказуючи, як можна запустити мотор

Справа від панелі приладів, де раніше був суцільний пластик торпедо, з’явився слот для картки-ключа. Вона ще має старий форм-фактор, коли в автівках Renault передбачалися ось такі спеціальні місця для них. Хоч нинішні картки симпатичніші й наче трохи міцніші, проте таке рішення допомагає не займатися після поїздки пошуками ключа по всіх відсіках Renault Trafic. Сама картка являє собою тонкий плаский пластиковий девайс із чотирма кнопками, об’єднаними по діагоналі у два кластери. Верхнім із них здійснюється блокування/розблокування замків. При цьому кнопка розблокування більша за розміром і має два тактильних виступи, що дозволяє легко відкрити машину навіть за темної пори доби. Нижнім кластером можна розблокувати лише двері вантажного відсіку, а верхня із кнопок повинна вмикати зовнішню оптику. Але по факту, як і у випадку з викликом голосового керування смартфоном, друга з кнопок не працювала, тож, підозрюю, вона також слугувала просто заглушкою. У нижній частині картки знаходиться вушко, за допомогою якого її можна приєднати до інших ключів на брелку. Також на її боковині знаходиться сіра кнопка, яка відкриває доступ до вмісту картки, де знаходяться батарейка живлення і фізичний ключ до зовнішніх замків.

тест-драйв Renault Trafic, Renault Trafic 2021
Ключ-картка “Вільні руки” – одна з опцій Renault Trafic, доступна в пакеті Комфорт+ вартістю 14 830 грн. Вона ще старого зразка, тож для неї передбачено спеціальний слот у торпедо справа від щитка приладів. Ручки центральних дефлекторів обдуву мають хромовані вставки. Регулювання повітряних потоків по вертикалі відбувається за рахунок прокручування ручки із заслінками вздовж своєї вісі; по горизонталі напрямок потоків змінюється за рахунок штовхання ручки як слайдера вправо або вліво. Щоб перекрити потік повітря повністю, можна скористатися коліщатком під делфекторами. Воно має приємну на дотик поверхню з безліччю незначних виступів, а також випуклу мітку, за допомогою якої можна зорієнтуватися чи перекритий дефлектор (ліве положення), чи відкритий (праве)

Повертаючись до панелі приладів, там, де раніше була кругла заглушка, встановили ще одну опцію – кнопку запуску двигуна Renault Trafic «START STOP». За дизайном вона не відрізняється від тих, що стоять на дорогих моделях Renault, а її випукла форма покращує ергономічні відчуття. Відповідно тепер заглушка стоїть на колонці керма, там, де раніше був замок запалювання.

тест-драйв Renault Trafic, Renault auto
Кнопка запуску двигуна “START STOP” на центральній консолі Renault Trafic є елементом опції під назвою ключ-картка “Вільні руки”, що входить до пакету Комфорт+
тест-драйв Renault Trafic, Рено Трафік 2021
Базовий Renault Trafic взагалі йде без аудіосистеми. У тестовій машині встановили золоту середину – мультимедійну систему MediaNav Evo, яка коштує 10501 грн і має 7-дюймовий екран, а також входи USB та AUX правіше від кнопок регулювання гучності аудіо (“-” і “+”). З фізичних кнопок на лицьовій панелі ще хіба кнопка вимкнення мультимедійки з лівого боку. Оскільки регулювання гучності виконане одним перемикачем, його позиції зручно розрізняти тактильно за рахунок випуклостей на мітках “+” і “-“. На екрані головного меню бачимо інтуїтивно зрозумілий інтерфейс із шести розділів: “Радіо”, “Медіа” (програш медіафайлів із зовнішніх носіїв), “Телефон” (підключення телефону через Bluetooth), “Driving Eco2” (аналітика навичок економного керування), “Навігація” (доступна доволі детальна картографія України) і “Налашт” (зібрані всі можливі регулювання як самої мультимедійки, так і інших систем авто). Кнопка у вигляді місяця з верхнього лівого боку екрана дозволяє вимкнути сам екран, не вимикаючи мультимедійку повністю. Навпроти, з правого боку, розташовані годинник, інформація від датчика зовнішньої температури, а також про заряд батареї смартфона та рівень його зв’язку, якщо останній підключений до MediaNav через Bluetooth. Окремо додам, що ця мультимедіа підтримує також функцію реплікації екрана смартфона через відповідні додатки на самому мобільному пристрої
тест-драйв Renault Trafic, Рено Трафік 2020
Ось так виглядає затемнений екран мультимедійної системи Renault Trafic. Крім загальної інформації по смартфону, температурі повітря назовні та часові, у нижній частині екрана може відображатися радіохвиля, яку прослуховує водій. Повернути екран до життя можна простим дотиком пальця. Які система, до речі, розпізнає не надто добре. Я так розумію, вся справа в екрані, який потребує чіткого і сильного дотику, щоб та чи інша кнопка спрацювала. Це створює зайві незручності, особливо вбиваючи адресу в навігатор
тест-драйв Renault Trafic, Renault Renault Trafic
Кумедно, що кожен розділ цієї мультимедійної системи Renault Trafic має свій колір. Наприклад, для “Радіо” це ультрамариновий. Його вкладка “Головне” вміщує тільки найнеобхіднішу інформацію. Посередині екрана вказується обрана частота, обабіч якої кнопки ручного її налаштування в межах 1 kHz (для підрозділу “AM”-хвиль). Ще дві сенсорних кнопки слугують для швидкого пошуку радіостанцій із хорошим сигналом, рухаючись як угору, так і вниз по частотах. У вкладці “Список” можна переглянути всі доступні наразі радіостанції, у “Збережені” можна закинути ті, що прослуховуєш найчастіше, а “Параметри” дозволяють здійснити додаткові налаштування як звуку, так і самого радіо. У випадному меню згори відбувається перехід між підрозділами “AM”- та “FM”-хвиль. А кнопка у нижньому лівому кутку дозволяє швидко повернутися до головного меню
тест-драйв Renault Trafic, Trafic 2021 Renault
Підрозділи в “Медіа” змінюються так само, як і в “Радіо” – за допомогою випадного меню у верхній частині екрана. “BT” показує вміст телефона, підключеного через Bluetooth. Оскільки я в телефоні не зберігаю аудіофайлів, то й система вивела на екран “Not Provided”. А взагалі керування музикою ще простіше, ніж радіо – кнопка по центру запускає програш, а ті, що обабіч, гортають треки вперед або назад. Вкладок унизу також менше. “Програвач” надає доступ до безпосереднього керування аудіотреками, як на фото, “Список” виводить вміст носія списком, а “Параметри” дають змогу налаштувати звучання
тест-драйв Renault Trafic, Trafic 2021 Renault
Одна з вкладок розділу “Телефон” – “Телеф. книга” (телефонна книга), яка повністю дублюється зі смартфона. Натиснувши на будь-який із контактів, можна до нього зателефонувати. На жаль, прокручування списку відбувається не гортанням пальцем, а натискання на дві кнопки з правого боку. За допомогою кнопки “Пошук за іменем” можна, не гортаючи всю телефонну книгу, швидко знайти потрібний контакт
тест-драйв Renault Trafic, Renault Trafic пасажир
У розділі “Driving Eco2” можна перевірити, наскільки економно вдається керувати вантажним Renault Trafic. Наприклад, вкладка “Еко-бали” оцінює керування за трьома показниками – адекватністю прискорювань (Прискорення), вибором правильної передачі (“Перем. перед.”), а також передбаченням можливих зупинок та їх униканням (“Випередження”). І виставляє оцінки за п’ятизірковою шкалою. Потім ці результати усереднює та надає загальну оцінку навичкам водія за 100-бальною шкалою, підкріплюючи це “вирощуванням” зеленого листочка. Між іншим, не дивно, що фірмовим кольором цього розділу є саме зелений. У нижній частині екрана є ще дві вкладки. “Звук про поїздку” може спершу збентежити, проте насправді ми тут маємо неякісний переклад. Дуже неякісний, оскільки словом “звук” замінили “звіт”. Тепер все точно мало стати на свої місця. В “Еко-інструкт.” можна отримати інструктаж щодо економного керування. Поради дуже прості та загальні, але спостерігаючи за нашими водіями, розумію, що не марні.
тест-драйв Renault Trafic, Рено UA
Стандартна картографія Renault Trafic приємно вражає детальністю прописування навіть регіональних і польових доріг. У верхній частині екрана завжди знаходиться назва вулиці або траси. на якій наразі перебуває автомобіль. Поряд, з лівого боку, випадне меню, яке дозволяє налаштувати вигляд карти. “Пункт призначення” перекидає в підрозділ введення кінцевого пункту для навігації. Цікаво, що для швидкого переходу обрано розділ “Медіа”. В режимі карти на відповідній кнопці навіть вказано назву треку та джерело програшу
тест-драйв Renault Trafic, auto Renault Trafic
У розділі налаштувань в мультимедійній системі Renault Trafic є чотири вкладки. Наприклад, у “Дисплей” (“Параметри дисплея”) можна відрегулювати яскравість екрана поміж трьох фіксованих значень (“Низьк”, “Серед” і “Висок”), режим відображення карти (“Режим карти”), з позицій “Автомат” (автоматичне перемикання залежно від часу доби), “День” (денний режим) та “Ніч” (нічний), “Фон” (темний як на фото або світлий), а також здійснити незначні налаштування в картинці з камери заднього огляду (“Доп. під час паркув.”). Решта вкладок мають функціонал для зміни звучання аудіосистеми (“Звук”), підключення до мультимедійки смартфона (“З’єднання”) і регулювання самої MediaNav Evo (“Система”)
тест-драйв Renault Trafic, Renault Trafic Trafic
Фактично легендарний пульт дистанційного керування функціями мультимедійної системи Renault Trafic. “SOURCE AUDIO” дозволяє змінити джерело музики, кнопка справа – прийняти та закінчити дзвінок. “MODE/OK” відповідає або за зміну обраного параметру, або за перехід всередину обраного пункту меню. В торці пульту розташували кнопки збільшення (верхня) і зменшення (нижня) гучності аудіо
тест-драйв Renault Trafic, Renault Trafic Renault Trafic
З тильного боку пульту дистанційного керування мультимедійкою знаходиться коліщатко, призначене для переходу між розділами. Воно має шестернеподібний зріз, тож його зручно прокручувати пальцем. У нашій версії на звичному місці замка запалювання була встановлена заглушка

Стилістичних змін зазнав блок мікроклімату Renault Trafic. Усі три ручки отримали сріблясті рамочки на своїх верхівках.

тест-драйв Renault Trafic, Renault 2020
У спеціально відведеній ніші на центральній консолі Renault Trafic розташували блок мікроклімату. На жаль, стандартні машини йдуть без кондиціонера, за нього потрібно доплатити 26 365 грн. Оскільки така опція була встановлена і на попередньому тестовому Trafic, я зміг оцінити, чи відбулися після рестайлінгу якісь зміни тут. Виявилося, що обідки ручок тепер фарбують у сріблястий колір, що відповідає загальному новому стилю салону. Решта знайома. Три крутилки, які відповідають за розподіл потоків повітря (ліва), швидкість вентилятора (центральна) і температуру повітря (права). Кожна з них доповнена помаранчевим вказівником положення й ергономічними заглибинами на боковій поверхні ручок. Ліва з них має п’ять положень і може спрямовувати потоки або в обличчя, або в обличчя і ноги, або тільки в ноги, а також в ноги і на лобове скло та тільки на лобове скло. У центральної ручки, разом із положенням повністю вимкненого вентилятора, їх стільки ж. Я і раніше звертав на це увагу, але мені подобається, що біля четвертої швидкості додали зелену піктограмку розігріву лобового скла, яка підказує, що саме на цій швидкості розігрів буде максимально ефективним. Нарешті права ручка має значно більше фіксованих позицій, проте зона прохолодної температури все ж значно менша за зону подачі теплої. Крім цього, блок укомплектований двома кнопками з помаранчевими індикаторами, з яких “A/C” вмикає кондиціонер, а друга змінює режими рециркуляції повітря
тест-драйв Renault Trafic, Trafic 2021
Під блоком мікроклімату Renault Trafic, також у невеличкій ніші, знаходяться кнопки аварійної сигналізації (зліва) і базової функції центрального замка з червоним індикатором (справа). Кнопки великі, такі, як я люблю, із ледь помітними, але комфортними заглибинами по центру

Помітив, що з правого боку від регуляторів кондиціонера Renault Trafic зник прикурювач. Хоча розетка залишилася. Просто її прикрили кришечкою, доповненою язичком для зручного відкривання. Фірмової попільнички я також уже не знайшов.

тест-драйв Renault Trafic, Trafic Renault 2020
Прикурювач у розетці на передній панелі Renault Trafic поступився місцем звичайній кришечці зі зручним язичком у торці. Справа в тому, що прикурювач і попільничка – додаткова опція вартістю 1002 грн. У решті випадків, зокрема, і в нашому, розетка виконує лише свою пряму функцію
тест-драйв Renault Trafic, Opel Trafic
Оскільки переднє пасажирське сидіння Renault Trafic подвійне, то й лівий пасажир потребує свого підсклянника. Останній вмонтували в торпедо, безпосередньо у випадну кришечку. Хоч у мене були побоювання чи встоїть високий півлітровий стакан у підскляннику з невисокими стінками, та незалежно від віражів стакан стійко стояв на відведеному місці. Та у таких півлітрових стаканів є інша проблема – кришечкою вони чіпляються за виступ передньої панелі, тож завжди ризикуєш випадково кришечку скинути. А от стандартні стакани з кавою стають сюди ідеально

Кнопка увімкнення підігріву заднього скла Renault Trafic залишилася без змін і досі знаходиться з правого боку від екрана мультимедійної системи. Проте у нас же вантажний автомобіль із глухими задніми дверима?! Справа в тому, що ця кнопка насправді вмикає підігрів зовнішніх дзеркалець заднього огляду.

тест-драйв Renault Trafic, Trafic 2021 Renault
Кнопка підігріву заднього скла справа від мультимедійної системи Renault Trafic залишилася на місці. Але ж у нашому вантажному фургоні немає заднього скла?.. Все правильно, цією кнопкою вмикається стандартний для Трафік підігрів зовнішніх дзеркалець заднього огляду. Кнопка оснащена помаранчевим індикатором, проте з місця водія його світло ледь помітне

Раніше у верхній частині торпедо Renault Trafic знаходилися дві широких і глибоких ніші. Вони, звісно, залишилися, але права з них тепер має кришку, яка відкривається за допомогою кнопки на її поверхні. Крім цього, наявність кришки зумовила й появу своєрідної додаткової рамки, яка огортає і ліву нішу. Ця рамка дозволила зробити дизайн панелі органічнішим, а також збільшити висоту стінок ніш.

тест-драйв Renault Trafic, Trafic 2020 Renault
Центральна поличка у верхній частині торпедо Renault Trafic залишилася без змін. Вона так само має поверхню з великою кількістю невисоких виступів, які дозволяють легше діставати з полиці, скажімо, папери. Після рестайлінгу над нею з’явилася додаткова скруглена рамка. Однак я б зробив зауваження занадто грубому стику її елементів
тест-драйв Renault Trafic, Трафік 2020
Після модернізації поличка навпроти передніх пасажирів Renault Trafic отримала кришку. Знову ж таки, мене трохи не влаштовує якість її виконання, проте тепер важливі документи або взагалі підручну поклажу легко заховати від сторонніх очей. Відкривається вона за допомогою кнопки і підіймається мікроліфтом. Дно відсіку таке ж практичне, як і центральної полички
тест-драйв Renault Trafic, Renault auto 2021
Навпроти передніх пасажирів Renault Trafic залишили широку поличку, в яку, за потреби, вмістяться два смартфона. Її поверхня має таку ж структуру, як і двох верхніх відсіків для поклажі. Є й невисокий бортик, завдяки якому телефон не випадає з полички під час руху
тест-драйв Renault Trafic, auto Trafic Renault
Попри наявність безлічі інших містких відсіків, ніхто не знімав питання бардачка. А він у Renault Trafic виконаний у порожнині передньої панелі та є доволі глибоким. До того ж практичність відрізняється і його кришечка, у якій утворено відсік під документи або книжку по експлуатації авто
тест-драйв Renault Trafic, Renault Trafic
Бардачок Renault Trafic має підсвітку. Її кнопка вимкнення задіюється кришкою відсіку. Оскільки в нашій машині було встановлено кондиціонер, то холодне повітря підводиться і сюди

Потягнувшись до блоку салонного освітлення Renault Trafic, помічаю, що піктограмки замість білого забарвлюються коричневатим кольором. Хоча на видимість символів це наче не впливає.

тест-драйв Renault Trafic, Renault Trafic пасажир
Плафон освітлення переднього ряду Renault Trafic не змінився. Тут так само лише один перемикач, яким світло можна вимкнути повністю (положення “0”), поставити в режим, коли воно вмикається автоматично за відкритих дверей (центральне положення), а також примусово увімкнути (крайнє праве). Однак піктограмки на перемикачі змінили свій колір – будучи раніше білими, вони стали сірувато-коричневими
тест-драйв Renault Trafic, Трафік пасажир
Над салонним дзеркальцем заднього огляду Renault Trafic знаходиться панель індикаторів базових систем безпеки. У білій рамці розташовано індикацію датчика увімкненої передньої подушки безпеки “PASSENGER AIR BAG”. Та оскільки в нашій машині вона не була встановлена, то ці індикатори є своєрідними заглушками. Активним був лише датчик незадіяного паска безпеки водія
тест-драйв Renault Trafic, Renault Trafic I
Динамік опційної системи гучного зв’язку, яка йде в пакеті з однією із аудіо- чи мультимедійок, у Renault Trafic встановлюється прямо над водієм. Зі зворотнього боку протисонячних козирків є пасок для фіксації потрібних у дорозі паперів чи документів
тест-драйв Renault Trafic, Renault Renault Trafic
Обидва протисонячних козирка Renault Trafic можна від’єднати з одного із фіксаторів, повернути в сторону бокового вікна та захиститися від низького сонця збоку

Під передніми пасажирськими кріслами у вантажного Renault Trafic знаходиться додатковий речовий відсік, який зручно використовувати в першу чергу водію. Потягнувши за одну із петель на подушках, можна відкрити або повний доступ до нього, або частковий. Хоча навіть якщо відкинути вперед обидві подушки, доступ обмежуватимуть металоконструкції.

тест-драйв Renault Trafic, Renault auto
Те, чого мені раніше дуже не вистачало в Renault Trafic. Під обидвома передніми пасажирськими сидіннями знаходиться великий відсік для поклажі. Щоб дістатися до нього, потрібно потягнути за одну із петель на стику подушки і спинки та відкинути відповідну подушку вперед
тест-драйв Renault Trafic, Renault 2021
Ось так виглядає відсік під передніми пасажирськими сидіннями Renault Trafic. На жаль, його функціональність суттєво обмежена металевою конструкцією крісел. Наприклад, ноутбук із 17-дюймовим екраном сюди не просунеш. А от фотоапарат зберігати тут було зручно

Можливості другого ряду

Розсунувши бокові двері Renault Trafic, бачу перед собою другий ряд сидінь, за яким знаходиться глуха пластикова перегородка з віконечком. А за нею вже вантажний відсік. Мушу визнати обшивка сидінь порівняно з дорестайлінговим Trafic стала гарніша. Замість однотонного забарвлення, вона тепер складається з елементів чорної і сірої тканини, та ще й прошита світлою ниткою. Візуально пасажирські крісла стали глибші. Але по факту це зумовило те, що вони тепер і вужчі. Особливо, якщо сідаєш у них в зимовому одязі.

тест-драйв Renault Trafic, Trafic 2021 Renault
У вантажній версії Renault Trafic простору на другому ряді сидінь менше не стало. Але сидіння, порівняно з мікроавтобусом, мені здалися значно вужчими. Навіть посадка спереду була для мене зручніша
тест-драйв Renault Trafic, Renault Trafic 2020
Для зручного доступу на задній ряд Renault Trafic слугують ручки на стійках даху в обидвох дверних отворах. Шкода, що таких немає спереду
тест-драйв Renault Trafic, Renault 2021
Плафон освітлення другого ряду Renault Trafic ідентичний передньому

Водночас на другий ряд Renault Trafic додали два підлокітники, які зі свого боку допомагають утримувати тіло в межах відведеного місця.

тест-драйв Renault Trafic, Opel Trafic
Недостатню ширину посадкових місць другого ряду вантажний Renault Trafic компенсує наявністю двох викидних підлокітників, що обмежують центрального пасажира. І як мінімум двоє пасажирів зможуть спертися на щось
тест-драйв Renault Trafic, Renault auto
На рамці зсувних дверей другого ряду Renault Trafic змонтовано пластиковий упор, за допомогою якого двері легше закривати зсередини. Для їхнього відкриття слугує важіль на обшивці. Його вигнута форма сприяє зручності використання. Слайдер біля нього відповідає за блокування дверей. Цей слайдер має невеличкий виступ-упор, а на карті поряд викарбувано мітки його положень: верхнє – двері розблоковано, нижнє – заблоковано. Ще нижче можна помітити гумовий демпфер, який оберігає механізм салазок від передчасного зношування

Приємно здивувала можливість відрегулювати підголівники заднього ряду Renault Trafic за кутом нахилу. Хоча, як це буває і в дорожчих Renault, вони не фіксуються і доволі легко повертаються у вертикальне положення під натиском голови.

тест-драйв Renault Trafic, Renault 2020
Порівняно з мікроавтобусом Renault Trafic, який я випробовував раніше, підголівники заднього ряду отримали нову, тоншу форму. крім цього, їх тепер ще й можна відрегулювати за кутом нахилу

Відрізняється і кнопка розблокування механізму їхнього регулювання за висотою. Якщо на передніх сидіннях вона знаходиться збоку від стійки підголівника, то на задніх – перед нею.

тест-драйв Renault Trafic, Renault Trafic
На відміну від місць переднього ряду Renault Trafic, кнопки регулювань підголівників другого звернені вперед, а не вбік. Зручність такого рішення сумнівна – все ж натискати їх збоку було би зручніше

З правого боку заднього ряду Renault Trafic, прямо біля подушки сидіння пришита бирка з надписом «12 V». Зазираю під пластикову основу крісла і бачу, що тут додали ще одну розетку. Також заховану під кришечкою.

тест-драйв Renault Trafic, Renault auto
Додаткову розетку на 12 В під основою дивану заднього ряду Renault Trafic я помітив абсолютно випадково. Щоб власник цього фургона не забував про неї, з правого боку подушки дивана пришили бирку з надписом “12 V” та стрілкою, яка вказує на місце розташування розетки

У задній частині подушок сидінь заднього ряду з’явилися оновлені нашивки з позначенням місць кріпленням дитячих крісел «ISOFIX». Тепер ці нашивки значно компактніші.

тест-драйв Renault Trafic, Renault 2021
Нашивки “ISOFIX”, які повідомляють про розташування в Renault Trafic точок кріплень дитячих сидінь, трохи оновилися. Вони, як і раніше, передбачені лише на крайніх місцях другого ряду

Під подушками місць центрального і лівого задніх пасажирів є зручний бокс, куди можна складати дорожню поклажу. Щоб його відкрити, потрібно потягнути подушки за петлі у їхній передній частині. Вони змістяться вгору і вперед, після чого їх треба відкинути, щоб вивільнити доступ до боксу. Практичність останнього трохи зменшують пластикові конструкції каркасу сидінь.

тест-драйв Renault Trafic, Renault 2020
Під центральним і лівим місцями другого ряду Renault Trafic розташували додатковий бокс. Щоб дістатися до нього, потрібно потягнути за петлі в торці подушок
тест-драйв Renault Trafic, Trafic 2021
Так виглядає пластиковий бокс під двома місцями заднього ряду Renault Trafic. На жаль, функціональність зменшують перегородки, а також суттєве звуження по ширині. Наприклад, ноутбук з 15-дюймовим екраном я не зміг сюди покласти

Додаткові опції вантажного відсіку

У версії з дворядною кабіною мені не дуже сподобалося, що доступ до вантажу є лише через задні двері. З іншого боку, оглянувши кріплення пластикової стінки, що відділяє салон, і заднього ряду сидінь, прийшов до висновку, що за бажання та наявності часу перегородку можна доволі легко демонтувати. Порівняно з багажником мікроавтобуса у вантажного Renault Trafic зникли кожухи і короби вздовж задніх стійок. Та й пластикова обшивка бортів трохи відрізняється. Немає й специфічного антиковзкого покриття на підлозі – вона являє собою голий метал. З одного боку, все логічно, машина ж вантажна. З іншого, перший день тест-драйву припав на перший сніг. І увесь наступний тиждень я по суті випробовував фургон в умовах більш-менш справжньої зими. Тож коли заповзаєш у вантажний відсік зі снігом на чоботях, то перший перетворюється на льодовий каток. Доводиться проявляти чудеса стійкості, щоб при цьому ще й завантажувати/розвантажувати машину. А я нагадаю, що Trafic пропонується лише з низьким дахом, тож робити це треба ще й зігнувшись. Короб під задніми сидіннями займає лише 2/3 їхньої ширини. Решту площі можна використати для перевезення довгомірів – зайвий запас у довжину ніколи не завадить. Змушений трохи покритикувати і освітлення вантажного відсіку. Ні, з функціонального боку все більше, ніж добре. Хотів би я, щоб і в салоні було настільки яскраве світло від LED-лампочок. У відсіку ж, крім стандартного плафона над задніми дверима, додана стрічка по центру даху. Але виконана вона настільки кустарно і ненадійно, що у випадку перевезення доволі високого вантажу, її буде легко зірвати. Разом із тим, перелік положень перемикача плафона ідентичний до салонного, тож із кожним відкриттям дверей, лампочки відсіку також можуть вмикатися автоматично.

тест-драйв Renault Trafic, Renault Trafic I
Об’єм вантажного відсіку Renault Trafic у вантажній версії з дворядною кабіною складає 4 куб м
тест-драйв Renault Trafic, Рено Трафік пасажир
Тестовий Renault Trafic було оснащено плафоном освітлення вантажного відсіку, який розташовувався прямо над дверима. Освітлення яскраве, світлодіодне, проте не стандартне для цього фургона. Коштуватиме такий світильник додаткових 1002 грн. Хоч сама форма плафона відрізняється від салонного, проте перемикач точно такий же
тест-драйв Renault Trafic, авто Opel Zafira
Вздовж нижньої частини бортів Renault Trafic знаходиться набір такелажних петель

У багажнику мікроавтобуса розетки на 12 В я не знайшов. А от вантажний Renault Trafic може такою похизуватися. Вона розташована на задній правій стійці.

тест-драйв Renault Trafic, Renault Trafic
У мікроавтобусі Renault Trafic я розетки в багажнику не знайшов. Натомість у вантажному відсіку фургона вона була. Справа в тому, що це опційне оснащення вартістю 646 грн. Якщо час від часу потрібно підключати сторонні електроприлади, така опція дійсно знадобиться. Розміщують розетку на правій задній стійці, прямо над вентиляційними отворами

На лівому борті Renault Trafic знаходиться інформаційна наклейка, яка повідомляє, що металеві петлі, розташовані по периметру вантажного відсіку здатні витримати навантаження приблизно в 500 кг.

Renault Trafic 2021
На лівому борті вантажного відсіку Renault Trafic знаходиться інформаційна табличка, яка повідомляє, що металеві петлі здатні витримати навантаження у 5 кН

У торці лівої половини дверей вантажного відсіку розташована наклейка, де попереджається, що їх можна відкрити ширше. І для цього слід звернутися до книжки по експлуатації. Хоча не певен, що це аж настільки складна інформація та операція.

Renault Trafic Trafic
Щоб відкрити другу половину вантажних дверей Renault Trafic, у її торці знаходиться спеціальна ручка. Її поверхня вкрита хвилястими заглибинами, які повторюють профіль пальців
Renault Trafic A
Двері вантажного відсіку Renault Trafic зазвичай відкриваються на 90 градусів. Але навіть стандартна версія надає можливість розкрити їх і на 180. Для цього потрібно розблокувати фіксатори за допомогою спеціальних важелів. У пластиковій обшивці навіть спеціальні заглибини зроблені
Renault Trafic 2020
В торці лівої стулки вантажних дверей Renault Trafic розташували наклейку, яка інформує, що обидві стулки можна відкрити на більший кут
комерційні автомобілі це
Розчинені максимально широко двері вантажного відсіку Renault Trafic суттєво полегшують доступ, особливо якщо завантажуєш із кимось на пару об’ємний вантаж і підійти до отвору всередину потрібно збоку
комерційні автомобілі
Оскільки з вантажного відсіку Renault Trafic лише один вихід, на лівій половинці дверей зсередини є ручка для відкривання. У нижній частині обшивки дверей розташоване заглиблення, яке можна охарактеризувати як кілька додаткових сантиметрів корисного простору в довжину

Чи змінилася техніка Renault Trafic?

Варіанти двигунів Renault Trafic

По двигунах Renault Trafic одкровень немає. Та й не повинно бути, адже минулий рестайлінг скоріше ліквідував найочевидніші ергономічні прорахунки, аніж серйозно торкнувся конструкції авто. Таким чином, під капотом досі розташовується виключно 1,6-літровий дизель в одному з двох варіантів: оснащений однією турбіною (115 к с / 3500 об/хв) або двома (140 к с / 3500 об/хв). Тестовий варіант мав потужнішу версію мотора, яка дозволяє досягнути 181 км/год максимальної швидкості проти 168 км/год у слабшої. Крім цього, 140 французьких мустангів суттєво покращують динамічні показники: 10,8 с до 100 км/год проти 12,4. Мені дуже сподобалося, що заводські показники витрат пального фактично відповідають моєму результату за тиждень. У місті, навіть тягаючись у пробках, я не перевищив показника в 7,5 л/100 км. Виїхавши за місто, бортовий комп’ютер показав мені 6,4 л/100 км витрат. Завод обіцяє відповідно 7,2 і 6,2 л/100 км. Це особливо цікаво, враховуючи, що менш потужний мотор у теорії витрачає більше пального. Разом із 80-літровим паливним баком легко отримати запас ходу в 1000 км на одній заправці під горло. Що стосується екологічності, то наша версія викидала в атмосферу 164 г/км CO2, що знову ж таки на 10 г менше, ніж у 115-сильної модифікації. Можливо, свою роль у цьому відіграє наявність системи Start/Stop у потужнішого двигуна, яка глушить мотор під час короткотривалих зупинок. Щоправда, на морозах до -10̊С, які були на час тест-драйву, система жодного разу не спрацьовувала навіть на прогрітому моторі.

Opel Trafic
Потягнувши на себе важіль під торпедо, що знаходиться з лівого боку від водія, можна розблокувати замок капота Renault Trafic
Renault Renault Trafic
Під капотом тестового фургона Renault Trafic знову було встановлено 1,6-літровий бітурбодизель на 140 к с
Renault 2020
Щоб дістатися горловини паливного бака Renault Trafic, потрібно за відчинених водійських дверей відкинути вниз лючок, а вже потім їх закривати. Тобто лючок не має замка, його тримають за спеціальний виступ-язичок двері. На його пластиковому кріпленні попередження про необхідність заливати пальне з низьким вмістом сірки

Коробка передач Renault Trafic

Вибору коробок передач досі не передбачено. Доступний єдиний варіант механіки на шість швидкостей. Проте цього разу орудувати важелем КП було якось набагато приємніше. Імовірно, внаслідок його оновлення в рамках модернізації 2020 року. Безликий сірий важіль з вигравіюваною схемою перемикання передач поступився місцем акуратній ручці з витовщенням по центру і сріблястою рамкою на верхівці, частина якої має зубчату поверхню. За рахунок цього важіль приємніше лягає в руку і ним трохи зручніше оперувати. Допомагає і нова яскрава схема перемикання на голівці, виконана білим кольором на чорному глянцевому тлі. Мені навіть здалося, що зросла чіткість перемикання, у чому, по правді, я сумніваюся. Скоріше всього такий ефект створює новий дизайн ручки. Приємним тактильним враженням сприяє і шкіряна обшивка голівки важеля, зшитої білою ниткою. Крім цього, куліса важеля отримала сріблясту рамку, а її кожух так само зшитий світлою ниткою.

Renault Trafic Renault Trafic
Renault Trafic і досі не пропонує вибору коробок передач – його мотори спаровують лише з 6-ступеневою механікою. Але після рестайлінгу дизайн важеля змінився – наприклад, схема перемикання тепер намальована білим кольором по чорній глянцевій поверхні
Renault Trafic 2021
У верхній частині нового важеля КП Renault Trafic знаходиться декоративна срібляста накладка з колом зубців на поверхні. Вони сприяють приємнішому тактильному досвіду. Як і шкіряна обшивка, якої раніше на Trafic не було. Вона зшивається на важелі білими нитками. Як і кожух важеля. Крім цього, на майданчику додали сріблясту рамку, яка відповідає новій стилістиці салону. Зверніть увагу! Тонка секція важеля – це спеціальна спідничка, яку потрібно підняти, а потім штовхнути важіль у положення задньої передачі. Люблю авто з такою специфікою увімкнення заднього ходу
Renault 2021
Біля важеля КП Renault Trafic, як і раніше, прописана кнопка “ECO”. Вона з тих, які я люблю – велика, із незначною заглибиною посередині та приємним зусиллям під час натискання. Що вона дає?.. Режим ECO дозволяє трохи оптимізувати витрати пального за рахунок бортових електроприладів (вони починають працювати не так активно і вимикаються за кожної нагоди) і віддачі педалі газу. За однієї й тієї ж глибини натискання останньої реакції мотора будуть дещо відрізнятися. Наприклад, у режимі ECO авто наче намагається виправити в розумних рамках неакуратне поводження водія з педаллю. Проте це зовсім неактуально, якщо водій любить втискати педаль в підлогу. Практикуючі “реноводи” стверджують, що середні витрати зменшуються в межах кількох десятих л/100 км

Керованість Renault Trafic

Кермо Renault Trafic по-вантажному тяжке навіть під час маневрування на низьких швидкостях. З одного боку, порівняно з легковиками, доводиться докладати більше зусиль, щоб, скажімо, заїхати у вузький паркувальний слот. З іншого боку, завжди відчуваєш автомобіль. А це саме те відчуття, якого дуже часто не вистачає новим наелектризованим авто.

Підвіска Renault Trafic

Роботу підвіски Renault Trafic можу охарактеризувати як цілком комфортну, враховуючи, що наша версія підкреслено комерційна. Якщо ж завантажити відсік позаду сидінь, то машина стає ще м’якшою. Загалом такій поведінці сприяють і колеса розміром 195/75 R16, які маючи високий профіль суттєво мінімізують передачу на кузов багатьох ударів. Дискомфорт викликають лише неглибокі ями з гладкими краями. Коли у них пірнає заднє колесо, складається враження буцімто щось сильно потягнуло фургон назад. Це особливості довгої колісної бази.

Привід Renault Trafic

Оскільки Renault Trafic малотоннажний фургон, то інших варіантів, крім переднього приводу, для нього не передбачено.

Гальма Renault Trafic

Якщо передні дискові вентильовані гальма для такого фургона як Renault Trafic є просто дуже непоганим доповненням, то задні дискові можуть стати сюрпризом. Адже зазвичай на такі машини ставлять барабанні гальма, які трохи менш ефективні, зате надійніші. Діаметр передніх дисків складає 296 мм за товщини 28 мм, тоді як задні мають 280 і 12 мм відповідно.

Opel Trafic
Важіль стоянкових гальм у Renault Trafic виконаний класично, навіть його кнопка ніяк не декорована. А от кожух, як і важіль КП, прошитий білими нитками, причому одразу в кількох місцях

Висновки і конкуренти Renault Trafic

Як на мене, то ергономіка робочого місця Renault Trafic зробила крок у правильному напрямі, але змінилося не сильно. Хоча цього разу я реально отримував задоволення, керуючи цим фургоном. Гадаю, свою роль відіграв цілий пакет додаткових опцій, які суттєво спрощують процес керування. А головну роль поміж них виконують задній парктронік із камерою заднього огляду. Для такого автомобіля, ще й із суцільнометалевими задніми дверима, це просто маст-хев, щоб під’їжджати до зони завантаження чи розвантаження максимально близько і точно.

Renault Trafic Opel
Попри комерційну спрямованість, Renault Trafic можна дооснастити безліччю опцій, які зроблять його не лише комфортнішим, але й красивішим. Наприклад, пофарбовані в колір кузова стійки задніх дверей, задній бампер, заглушки рейок бокових дверей, а також корпуси зовнішніх дзеркалець заднього огляду – додатковий пункт у списку оснащення за 7141 грн. У цей же пакет входять і дві зайвих хромованих смуги на решітці радіатора

Що стосується конкурентів Renault Trafic, то такого я знайшов у модельному ряді Toyota. Маючи однорядний фургон Proace, оснащений 2,0-літровим дизелем на 150 к с і 6-ступеневою механікою, цей автомобіль максимально близький за ідеологією до Trafic. Але якщо базова ціна француза приблизно дорівнює 25 830 $, то японець у комплектації Business змусить позбутися 32 176 $. Різниця суттєва, а статус марки в цьому класі авто грає не дуже велику роль.

Характеристики кузова
Варіант довжини і висотиL2H1
Тип кабіниПодвійна
Кількість місць6
Повна маса, кг2940
Об’єм вантажного відсіку, куб м4,0
Вантажопідйомність, кг986
Характеристики двигуна
Модель двигуна1,6 dCi 140