Чи перевершила Mazda 6 2020 своїх конкурентів?
Зміст
На жаль, своє знайомство з топом легкового модельного ряду Mazda – моделлю 6 – я почав одразу з другого рестайлінгу. Тобто за межами моєї уваги залишилося одразу дві варіації цього седана актуального покоління. Водночас, знаючі люди мене запевняли, що навіть порівняно з першим рестайлінгом автомобіль змінився дуже сильно. У першу чергу це стосується посиленішого відчуття дороговизни і преміальності. Що ж, я спробую підтвердити або спростувати ці думки. Та головне, наскільки Mazda 6 стала цікавішою за своїх найближчих конкурентів?
Наскільки змінилася Mazda 6 2020 зовні?
Черговий, проміжний, рестайлінг Mazda 6 отримала ще в листопаді 2017 року. Саме тоді автомобіль презентували на автошоу в Лос-Анджелесі. Як найкоротше охарактеризувати зміни в новому авто? Насправді попередні варіації були нарочито спортивні й аж занадто агресивні, щоб їх забажала придбати спокійна сімейна людина. Нинішній же рестайлінг зробив автомобіль візуально ближчим цій категорії людей, скажімо, з одним-двома дітьми. Цьому, на мою думку, повинна сприяти добродушніша оптика, а також новий малюнок широченної решітки радіатора. Хромовані ікла у великому червоному бампері зробили набагато горизонтальнішими, тож їхня агресія максимально згладжена. Зовнішні дзеркальця заднього огляду, як і на інших моделях Mazda, по-спортивному ростуть з металу дверей на високій пластиковій чорній ніжці, тоді як верхня частина їхнього корпусу зафарбована під колір кузова.
Творцям сучасної Mazda 6 вдалося зробити повторювачі поворотів у зовнішніх дзеркальцях заднього огляду практично непомітними. Але це поки вони не спрацьовують, що сприяє ціліснішому сприйняттю дизайну кузова.
Ззаду ж змін взагалі дуже мало. Найлегше новинку відрізнити за хромованою смужкою. Вона тепер частково розрізає ліхтарі навпіл, а не наповзає над ними згори. Задній бампер повністю позбувся непофарбованого пластику. Задок седана таким чином виглядає набагато преміальніше. Взагалі мені здається, що виробник всерйоз замислився над тим, щоб пообрізати успіх Toyota Camry з усіх боків. І це не просто голослівна заява. Я їздив і на Camry й можу впевнено заявити, що за плавністю ходу і простором у салоні Mazda 6 навряд поступається їй. Тож залишилося лише добити покупців привітнішою зовнішністю, а це реалізовано в актуальному рестайлінгу.
Привабливість дизайну Mazda 6 особливо сильно помітно у червоному кольорі. Особливо у вечірню пору, коли на її кузовних панелях переливається світло ліхтарів вуличного освітлення. Причому в перший же день тесту хтось так зачарувався цими переливами, що з рота явно потекла слина… яку я й знайшов потім на задній стійці машини. А от під час руху неповторності дизайну седана надає повністю світлодіодна передня оптика. Її денні ходові вогні створюють враження, буцімто у машини є людські очі. Та й LED-оптика вночі дозволяла мені бачити більше, ніж водіям авто зі звичайними галогеновими фарами.
Дехто міг уже помітити, що спереду чомусь ніде не видно протитуманних фар. А принаймні на топовій Mazda 6 вони ж повинні би бути базовим оснащенням. І справді, в передньому бампері немає жодного елемента освітлення. А справа в тому, що протитуманки заховали в блок-фару, тож вони також є світлодіодними. Більше того, окремо їх увімкнути неможливо, оскільки вони вмикаються автоматично разом із ближнім світлом. Тобто перемикача для них немає взагалі! І така конструкція є базовою для седана, адже стилістичний прийом з хромованими смугами в бампері без протитуманок спільний для усіх версій авто.
Цікаво те, що завдяки світлодіодній системі адаптивного освітлення ALH водій Mazda 6 може взагалі забути про необхідність увімкнення чи вимкнення дальнього світла. Справа в тому, що система не тільки автоматично переходить на ближнє світло, коли помічає в зоні дії фар інше авто. Вона ще й вимикає окремі світлодіоди, які можуть засліпити колегу по дорозі. Таким чином, варто просто увімкнути дальнє світло, а решту машина робитиме за вас!
Щоб фронтальна оптика Mazda 6 завжди працювала на повну силу, з базової комплектації передбачено омивачі фар. Але вмикаються вони виключно разом з омивачем лобового скла.
Також з бази Mazda 6 вітатиме свого власника під час відімкнення машини і проводжатиме після замкнення увімкненим освітленням ще кілька секунд. Ця функція називається Coming Home і Leaving Home.
Оскільки дизайн задніх ліхтарів Mazda 6 видозмінився, то очікувано, що вони повинні були стати світлодіодними з огляду на сучасні тенденції. Так і є – ззаду в темну пору доби седан виглядає просто фантастично!
Змінили й дизайн колісних дисків з алюмінієвого сплаву розміром 225/45 R19. Водночас 19-дюймові диски Mazda 6 можуть комусь здатися завеликими для наших реалій. Ще й без повноцінної запаски. Тож для таких людей можна порекомендувати доступніші комплектації. У них на авто встановлюються не менш красиві, але не такі великі диски на 17 дюймів. Та якщо ви естет, то вам однозначно підійде мультиспицевий дизайн більших коліс нестандартного кольору, який нагадує графітове напилення.
Інтер’єр Mazda 6 – де класика поєднується з інноваційністю
Центральний замок з дистанційним керуванням є базовим оснащенням Mazda 6. Але, як і в лінійки кросоверів цього бренду, окремої кнопки він не має. Із салону вручну можна замкнутися, провернувши прапорець над дверною ручкою. Якщо ви бачите червону мітку на ньому, то двері розблоковані.
А от смарт-картка системи безключового доступу Mazda 6 має зручний за розмірами блок. На ньому розмістили лише чотири сріблястих кнопки: блокування і розблокування всіх дверей, окремого розблокування кришки багажника, а також відключення штатної сигналізації. Над усіма ними гордо поблискує хромом емблема марки. З тильного боку картки – лише слайдер. Зсунувши його у бік, вказаний стрілкою поряд, і потягнувши за сріблясте вушко, можна дістати механічний ключ. Наша машина була доповнена сигналізацією з датчиком вторгнення. Тобто виробник заздалегідь подумав про те, щоб авто було складніше викрасти.
Якщо спробувати описати зміни Mazda 6 після останнього рестайлінгу, то я би сказав, що тут з’явилося більше горизонтальних ліній у центральній частині торпедо. Це візуально зменшує масивність передньої панелі. Але також створює враження, що сидиш у класичному авто 1960-1970-х років. Такому враженню сприяє і дизайн керма з трьома спицями та невеликою круглою серцевиною. З-поміж менш помітних змін – якісніша тканина у базових версіях і обшивка салону в усіх. Посадка на передньому ряді не викликає якогось дискомфорту, хоча я би зробив верхню частину спинки сидіння трохи ширшою. А от що не зміниш, то це деякі незручності під час посадки в машину. Через динамічний стайлінг передня стійка має дуже малий кут нахилу, і лінія даху, відповідно, неймовірно низька. Тож доводиться сильніше нагинати голову, пірнаючи на передній ряд. Цікава особливість скла передніх дверей – воно ламіноване. Це означає, що воно зроблене за тією ж технологією, що й лобове. Між його шарами знаходиться тонка плівка, яка у випадку удару (від рук зловмисника чи в разі ДТП) не дозволить склу розсипатися маленькими шматочками й триматиме докупи його уламки. Навіть у базовому оснащенні Mazda 6 володітиме шістьма подушками безпеки: фронтальною водійською всередині керма, пасажирською з правого боку передньої панелі, боковими в спинках передніх сидінь, а також шторками, що зашиті в центральні стійки даху.
У максимальному оснащенні Mazda 6 отримує світлодіодне освітлення салону, хоча лампочок всього 4 – по дві на кожен ряд. Передні вмикаються окремими кнопками під ними. Але між цими кнопками є ще дві: ліва запалює обидві лампочки водночас, а права активує режим освітлення лише за відкритих дверей. Для заднього ж ряду передбачено тільки кнопки вмикання під кожною лампою відповідно.
Салон нашої топової Mazda 6 був обшитий якісною коричневою шкірою Nappa. Саме цим авто й відрізняється від дешевших рівнів оснащення. Адже на вибір можна замовити навіть шкіру білого кольору! На вигляд матеріал дійсно дуже приємний, центральні частини спинок і подушок сидінь перфоровані й прошиті в три ряди білою ниткою.
Такою ж ниткою у максимальному оснащенні Mazda 6 буде прошита й штучна замша Ultrasuede, якою прикрашена центральна частина передньої панелі та елементи дверних карт у місцях дотику рук.
Але й цим не обмежується преміальне оздоблення топової модифікації Mazda 6. Майже на всю ширину передньої панелі та вздовж карт передніх і задніх дверей пролягли елегантні планки з японського ясеня. Це оздоблення справжнім деревом, леді й джентльмени!
Кермо Mazda 6 обшите шкірою з гладким профілем, яка зшита навколо обідка чорною ниткою. Такої ж якості матеріалом покрито голівку важеля КП і його бокові поверхні. Вони розділені сріблястими вставками, які імітують алюміній.
Між іншим, про кермо! Як і в багатьох сучасних автомобілів, на Mazda 6 воно мультифункціональне. Наприклад, з лівого боку розмістили елементи керування можливостями аудіосистеми. По центру спиці знаходиться дві кнопки, що об’єднують кілька функцій. Зокрема, верхня і нижня частини лівої – це збільшення та зменшення гучності динаміків. А ці ж частини правої – гортання медіа вперед чи назад. Кнопкою Info гортається меню бортового комп’ютера на панелі приладів. Залежно від комплектації набір кнопок буде дещо відрізнятися, але навіть у базі кермо буде виключно мультифункціональним. Що стосується іншого його функціоналу –про нього йтиметься нижче у цьому та наступному розділі.
Базовими для Mazda 6 будуть всі чотири електросклопідйомника, причому всі з автоматичним режимом, а кожна кнопочка має сріблясте обрамлення. Блок знаходиться посеред чорної глянцевої панелі на підлокітнику дверей. Перед ними, зліва, знаходиться кнопка блокування склопідйомників для решти пасажирів у машині. Це корисно, коли їдеш із дітьми.
До стандартного оснащення Mazda 6 входить і електропривід зовнішніх дзеркалець заднього огляду. Оскільки авто топове, то й джойстик регулювань відрізняється від молодшої Mazda 3 й лінійки кросоверів. У місці дотику пальців він оздоблений сріблястим пластиком, а поверхня має безліч зубців, за рахунок чого такою ручкою зручно оперувати. На неоздобленій поверхні джойстика поставили білу мітку. Та й у торцевій частині джойстика є виступ, що також вказує на обране положення. Наприклад, у центральному – електропривід обидвох дзеркалець відключений. Прокрутивши ж ручку в L або R, обираєш ліве або праве дзеркальце для налаштувань. Зміна положення здійснюється через штовхання джойстика в різні сторони. Крім цього, передбачена й функція обігріву дзеркалець.
Позаду джойстика регулювань дзеркалець у Mazda 6 знаходиться перемикач ще однієї базової функції – електроприводу їхнього автоматичного складання. Два крайніх положення перемикача дозволяють або повністю скласти дзеркальця, або ж їх розгорнути. Натомість центральне Auto уможливлює автоматичне складання дзеркалець, коли авто замикаєш, і розкладання, коли машину відкриваєш.
Крім декоративних способів вирізнити топову версію Mazda 6, є й технологічний. Мова про 7-дюймовий TFT-екранчик по центру панелі приладів. У його центрі знаходиться сріблястий колодязь, всередині якого облаштувався… здавалося б, звичайний аналоговий спідометр. Але ні, він повністю електронний. Фізичним є лише його сріблястий декор. Більше того, під час руху показники спідометра підсвічуються нерівномірно. Білим світиться лише той сегмент, на якому знаходиться стрілка, до речі, також електронна. Решта поля залишається сірою. У центрі цього дисплея знаходиться віконце бортового комп’ютера, індикатор режиму КП й інформація з круїз-контролю. Додаткові показники розташовані обабіч поля спідометра. Це датчик відкритих дверей, середні та миттєві витрати пального й температура зовнішнього повітря зліва і запас ходу та одометр справа. На відміну від дисплея, бортовий комп’ютер є базовою опцією Mazda 6, хоча в простіших комплектаціях він явно виглядатиме інакше.
Салонне дзеркальце заднього огляду Mazda 6 навіть у базовій версії оснащене функцією автоматичного затемнення. Хоча цю функцію можна й відключити кнопкою у його нижній частині. Зверніть увагу і на його форму: воно зроблене таким чином, що складається враження буцімто корпусу не має.
Передні сидіння Mazda 6 оснащені електроприводами, причому оформлення їхніх слайдерів розкішніше, ніж навіть у Mazda CX-9! Чого тільки варті чорні глянцеві панелі зі сріблястими кнопками. Однак пасажирське крісло має лише два слайдера. Заднім змінюється кут нахилу спинки. Штовхаючи ж передній у горизонтальній площині змінюється глибина посадки, а у вертикальній – висота. Водій також має аналогічні слайдери, однак разом із ними встановлено ще джойстик регулювання поперекової підтримки, а також чорні кнопки пам’яті положень сидіння. Якщо затиснути Set разом з кнопками 1 або 2, запам’ятовується одне з двох положень крісла. Примітно, що «1» і «2» мають відповідно один та два виступи на поверхні, щоб їх можна було розпізнати на дотик.
Одна з головних переваг сучасних Mazda – інтуїтивно зрозуміле керування мультимедійною системою MZD Connect. Її ключовий елемент – сенсорний кольоровий TFT-монітор діагоналлю 8 дюймів. На ньому відображається інформація з різних підрозділів головного меню. У верхньому лівому кутку зазвичай знаходиться кнопка швидкого переходу на домашню сторінку. Збоку від неї відображається назва підрозділу, в якому наразі перебуваєш. У правому ж кутку вказується час, а збоку від нього, якщо до системи під’єднаний смартфон, рівень зв’язку і заряду батареї. З меню «Додатки» можна перейти до підрозділу моніторингу економії пального. У ньому два графіка. Той, що вище, дає часову проекцію споживання пального, причому інформація оновлюється з кожним запуском двигуна. Той, що нижче, фіксує середні значення за кожну поїздку і подає їх у вигляді стовпчикової діаграми. Справа знаходиться показник середнього значення витрат за останню поїздку. Також у кожному підрозділі знизу зазвичай можна викликати випадне меню із додатковими кнопками. У випадку розділу «Додатків» це, звісно ж, можливість приховати це меню, щоб воно не заважало, повернутися до списку додатків, перейти до наступного підрозділу, оновити всю інформацію в підрозділі, а також здійснити додаткові налаштування. Якщо перейти в меню аудіосистеми й обрати, для прикладу, радіо, то на екрані інформації буде мінімум. Якщо станція транслює RDS, то відображатиметься її назва, а також виконавець і назва пісні. З огляду на пустий квадратик справа, теоретично має демонструватися й обкладинка альбому, звідки взято пісню. Радіо здатне транслювати хвилі як AM-, так і FM-діапазону. Рядок випадного меню, крім передостанньої кнопки налаштувань, тут дещо інший. Можна перейти до вибору джерела програвання музики, відобразити доступні станції у вигляді списку, переглянути раніше відібрані хвилі, здійснити пошук радіостанції за допомогою її автоматичного знаходження, здійснити його вручну через tune частот, вимкнути функцію TA (в Україні, вочевидь, не працює, але вона явно активна), перегорнути на одну радіостанцію назад, вперед або ж перейти до еквалайзера. Але не радіо єдиним. У Mazda 6 цікавим чином поєдналися інноваційність та класичність. Наприклад, тут досі є можливість прослуховувати музику з CD. Причому система читає також файли формату MP3. CD-привід знаходиться під блоком кліматичної системи, посеред чорної глянцевої панелі. Кнопка видачі диска знаходиться справа. Знизу отвір приводу підведений стильною сріблястою смужкою. Але й це не всі можливі джерела програвання файлів. Зовнішні носії можна під’єднати через два USB-порти, а також один AUX, куди під’єднується й iPod. І все це добро з базового оснащення є в боксі між передніми сидіннями. А от у нашій комплектації автомобіль було обладнано аж 11 динаміками, та й за звук відповідали компоненти Bose. По два середньочастотника розмістили у нижній частині передніх і задніх карт дверей. У куточках передніх знаходяться ще по одному високочастотнику. Крім цього, в передній панелі й у задній поличці – ще по два, а також сабвуфер, який, схоже, розмістили по центру торпедо. У меню «Телефона» є можливість обрати перехід до папки попередньо відібраних контактів, усіх контактів у телефоні, журналу попередніх викликів, набору номеру вручну, а також налаштувань Bluetooth-з’єднання телефона з автомобілем за допомогою базової для Mazda 6 системи «Вільні руки». З лівого боку екрана велика кнопка повернення до головного меню. Хоч перегляд SMS чомусь не працював, ця проблема явно має вирішитися після підключення телефона до машини за допомогою Android Auto. Та й чи багато людей у наш час ще читають SMS. У «Навігації» на всю ширину екрана простягається карта, а додаткові можливості керування нею звично розташовані у випадному меню. З боків знаходяться вже знайомі кнопки прибирання меню й переходу до налаштувань. Між ними зліва направо розмістилися перехід до введення стартової точки маршруту, виклику інформаційного меню, пошуку точок інтересу поблизу й переведення карти в режим 2D. Щоправда, всього цього у машинах, випущених після квітня 2019 року, ви вже не знайдете. Адже в них базовою є функція Android Auto і Apple CarPlay, завдяки яким можна користуватися навігацією зі смартфона. У меню «Параметрів» є широкий набір налаштувань різних електронних помічників. Подорожуючи різними вкладками, можна відрегулювати роботу систем безпеки, звучання аудіосистеми та іншого. Гортаються вкладки сенсорними стрілочками зліва та справа від них. Цікаво, що в налаштуваннях годинника є можливість не просто встановити потрібний час, а поставити галочку біля мітки «Синхронізація GPS», і машина сама стежитиме за актуалізацією годинника, залежно від вашого географічного місцезнаходження. При цьому залишається лише вказати 12- чи 24-годинний формат, у якому бажаєте стежити за часом. Чи зручно керувати усім цим розмаїттям функцій? Насправді більше, ніж зручно. Адже в Mazda 6 використано інтерфейс HMI, що являє собою джойстик з оздобленою сріблястим пластиком ручкою і таким же сріблястим оздобленням основи джойстика. Ручка вкрита щільними рядами невеликих зубчиків, за рахунок чого нею особливо приємно оперувати. Прокручуючи її в різні сторони навколо вісі або штовхаючи в різні боки, рухаєшся по меню MZD Connect, а натискаючи на неї – заходиш в обраний підрозділ. Джойстик оточений п’ятьма кнопками швидкого переходу: зліва – повернення на один крок назад, далі – меню аудіосистеми, потім домашнє меню, навігація і, правіше всіх, розділ «Обране». Оздоблена таким же сріблястим пластиком з приємною тактильною поверхнею ручка VOL дозволяє відрегулювати гучність аудіосистеми. Надпис PUSH над нею свідчить, що після натискання активується режим Mute аудіо.
Одна з головних відмінностей оновленої Mazda 6 від попередниці – функції Apple CarPlay та Android Auto. Власники машин 2018 року могли додати їх постфактум до програмного забезпечення мультимедійки. Новіші ж «шістки» мають їх із заводу.
Двозонний клімат-контроль є обов’язковою опцією для всіх Mazda 6. Його блок відрізняється від тих, які я бачив на лінійці кросоверів цього японського виробника. Візуально він складається з двох ярусів: верхнього глянцевого й нижнього матового, розділених хромованою смужкою. Ця смужка ділиться на три частини двома сріблястими ручками регулювання температури повітря у двох зонах із приємною на дотик поверхнею. Усередині кожної з ручок знаходиться кнопка з помаранчевою індикацією. Лівою вмикається режим клімат-контролю, а правою – друга його зона. На широкому монохромному екранчику по обидва боки відображається інформація щодо температури обдуву в кожній з двох зон. По центру – швидкість вентилятора, зліва від неї система повідомляє, чи увімкнений кондиціонер, а справа – про напрямок обдуву. Внизу розмістився головний пульт керування мікрокліматом. Ближче до лівої ручки кнопка вимкнення системи. Справа від неї – увімкнення рециркуляції повітря. Біля правої ручки – увімкнення обігріву заднього скла. Усі кнопки також мають помаранчеву індикацію. Між ними по центру об’єднана кнопка зміни швидкості вентилятора. Зліва від неї – увімкнення кондиціонера, а справа – зміна напрямків обдуву. Питань до кліматичної системи немає, хіба що кнопки на пульті трішки зливаються одна з одною.
Ще біля ручок кліматичної системи Mazda 6 знаходиться по кнопці увімкнення вентиляції передніх сидінь. Вентиляція триступенева, але оскільки випробовували машину восени, то сповна зрозуміти, наскільки система ефективна влітку, не вдалося. Та коли в салоні стає спекотно, вентиляція чудово справляється зі своїми обов’язками.
На верхньому ярусі блоку мікроклімата біля ручок знаходяться кнопки триступеневого підігріву передніх сидінь Mazda 6 з трьома помаранчевими індикаторами відповідно. Навіть рано вранці, коли температура повітря падала нижче 0 градусів, системі вистачало хвилини-трьох, щоб довести поверхню крісел до комфортної температури. Особливо цікавий перший ступінь ненав’язливого підігріву, коли ти його ніби й не відчуваєш, але він є. Це корисно, щоб тіло не перегрівалося перед виходом на холодну вулицю. Немаловажливо, що ця функція є базовою.
Зліва від кнопки підігріву водійського сидіння є ще одна. Вона відповідає за підігрів керма Mazda 6. Як це буває і в інших авто, обігрівається лише бокова частина обідка.
Лівіше кнопки обігріву заднього скла Mazda 6 є ще одна, піктограмка на якій нагадує обігрів лобового. Але насправді це лише підігрів зони спокою склоочисників, який є базовою функцією для цього седана. Відповідно, гума щіток не примерзає до скла, а, отже, не рветься, коли випадково натискаєш на правий підкермовий перемикач. Відповідно зменшується й ризик погіршення роботи склоочисників. Так, можна було б встановити підігрів усього скла, але режим пришвидшеного розігріву лобового через дефлектори теж ніхто не відміняв.
Сідати на задній ряд Mazda 6 трохи зручніше. Щоправда, людина зростом під 1,85 м. відчуває близькість стелі, але не впирається головою. Водночас простір для ніг наближається до лімузинного. Далеко не так приємно сидіти посередині. Покласти голову на підголівник не вдається взагалі, в ногах заважає центральний тунель, а набивка подушки і спинки надто тверда. Треба визнати, що психологічний комфорт позаду суттєво підтримує доволі щільне тонування скла задніх дверей.
Комфорту позаду повинен додавати триступеневий підігрів крайніх місць, який є базовою функцією для Mazda 6. Його кнопки знаходяться на поверхні підлокітника у стильному сріблястому обладунку і також мають по три помаранчевих індикатора роботи.
Зліва від керма, на передній панелі Mazda 6 знаходиться кнопка, якої раніше не бачив у машинах цієї марки. Натискаю… і перед заднім вікном підіймається шторка! Це вже прямо зовсім фішки із преміум-преміум. Така шторка повинна захищати задніх пасажирів від сонця. З іншого боку, коли вмикаєш задній хід, вона автоматично опускається. Як і після того, як глушиш мотор.
Техніка Mazda 6, пристосована до емоційного драйву
А тепер до найцікавішого! Тобто до техніки. Mazda 6 може комплектуватися одним із двох двигунів на вибір. Але обидва будуть бензиновими – це 2,0-літровий і 2,5-літровий агрегати. Що стосується меншого двигуна, то він має 165 к. с. і 213 Нм. Натомість потужніший, який і стояв на тестовому авто, вміщує 194 к. с. та 258 Нм. Піки обидвох показників у цих моторів знаходяться на 6000 та 4000 об./хв. відповідно. А це означає, що вони себе показують, коли їх крутиш. Що стосується динамічних показників, то слабший двигун поступається потужнішому близько 2 с. розгону до 100 км./год. Звісно, якщо мова про варіанти з автоматичною КП. Натомість механіка з 2,0-літровим мотором повільніша взагалі лише на 1,2 с. Що ж стосується практичнішого показника витрат пального, то тут оцінювати складно. Завод обіцяє середні витрати на рівні 7,4 л./100 км., тоді як у мене, внаслідок їзди столичними пробками та за містом, вийшло не менше 11,4 л./100 км. Заводські показники для 2,0-літрового агрегата у комбінованому циклі становлять 7,0 л./100 км., тобто лише на 0,4 л. менше.
Навіть у базовому оснащенні Mazda 6 можна буде запустити з кнопки «Start/Stop engine» на передній панелі. Кнопка має хромоване обрамлення, а також кілька індикаторів роботи. Помаранчевий свідчить про те, що електроніку увімкнено і можна користуватися, скажімо, мультимедіа. Зелений же індикатор світиться лише тоді, коли запущено мотор. До речі, Mazda 6 здатна глушити і запускати свій двигун не лише за допомогою кнопки, але й автоматично, без допомоги водія. Та робити це під час поїздки! Божевілля, скажете ви? Ні, просто на короткочасних зупинках авто за допомогою системи i-Stop глушитиме мотор, аби він не з’їдав зайвого пального. Причому виробник обіцяє подальший запуск всього лиш за 0,35 с. Якщо ж потреби у роботі i-Stop немає, її завжди можна відключити кнопкою i-stop OFF на передній панелі, зліва від керма. Ще одна система, яка сприяє економії пального – це i-Eloop. Вона вирішує проблему втрати енергії, яка може здобуватися під час руху за інерцією. Специфіка роботи i-Eloop полягає в тому, що коли водій тисне педаль газу, ротор генератора вільно обертається. Однак щойно водій відпускає педаль, генератор отриману внаслідок інерції енергію починає спрямовувати в спеціальний конденсатор, який здатен швидко заряджатися, а потім віддавати заряд на освітлення панелі приладів, а також роботу кліматичної системи і аудіо. Виробник стверджує, що таким чином можна економити від 5 до 10% пального.
Що стосується коробок передач, то 6-ступенева механіка доступна виключно з базовим 2,0-літровим мотором. У той же час автомат на 6 швидкостей доступний як із ним, так і з 2,5-літровим варіантом. Автомат, який і дістався мені на тест, має ручний режим. Щоб перейти у нього, можна штовхнути селектор КП вліво з режиму D. Хоча в Mazda 6 буде простіше потягнути на себе один із підкермових перемикачів. Мануальний режим дозволяє доволі ефективно сповільнювати автомобіль, гальмуючи двигуном, або ж активніше розганятися. Вихід із нього зручніший через селектор. Потрібно просто повернути його вправо у режим D. Правий підкермовий перемикач для виходу з ручного режиму потрібно затримати кілька секунд, що вже не так зручно. Але такі перемикачі доступні виключно з 2,5-літровим мотором.
Зліва від важеля КП Mazda 6 знаходиться сріблястий перемикач режимів КП Drive Selection. Він трохи довше утримує коробку передач від перемикання вище, щоб двигун якомога довше працював на високих і продуктивних для себе обертах. Щоб активувати такий режим, потрібно штовхнути перемикач вперед, до позначки Sport. При цьому на панелі приладів загоряється помаранчевий індикатор з відповідною назвою. Вимикається спортивний режим поштовхом перемикача назад, до позначки «-». Ну, або ж відключиться автоматично, щойно заглушиш мотор.
Чи варто казати, що керування сучасними Mazda якесь особливо приємне. Багато виробників заглиблюється у розробку максимально спокійних сімейних автомобілів з відповідними реакціями на поворот керма. Водночас японцям із Mazda вдається надавати своїм авто ноток спортивності. Чого не позбавлений і топ легкового модельного ряду цього виробника – Mazda 6. Задоволення від керування починається з правильної класичної форми керма й продовжується в максимально чітких реакціях на його поворот з майже відсутніми кренами кузова. І це при тому, що підсилювач тут електричний! Органічнішому положенню рук на кермі сприяє доступне з базової комплектації регулювання керма як за висотою, так і за глибиною. Для налаштування потрібно зачепити пальцем спеціальну улоговину в важелі під валом керма і натиснути на неї. Таким чином механізм розблокується. Повертати важіль назад також зручно за рахунок спеціального напливу з протилежного його боку. Під час їзди за основними показниками зручно стежити через проекційний дисплей ADD на лобовому склі. Хоч панель приладів зчитується непогано, але інформацію зі спідометра, круїз-контролю й попереджень про обмеження швидкості комфортніше відслідковувати через ADD. Маневрування заднім ходом на Mazda 6 суттєво полегшене за рахунок камери заднього огляду. І приємність викликає не сам факт її наявності у будь-якому рівні оснащення, а динамічні траекторні лінії. Вони показують подальшу траекторію руху заднього габариту машини, орієнтуючись на кут повороту керма. Зображення з камери з’являється на екрані мультимедійної системи, щойно перемикаєш селектор на задній хід. У доповнення до камери ззаду встановлено чотири паркувальних датчика. Крім заднього краю, вони охоплюють і бокові поверхні бампера. Спереду датчиків лише два. Їхнім завданням є контроль передніх габаритів по діагоналі – найактуальніших для водія під час маневрувань тісними парковками. І ці, й задні парктроніки так само є базовим оснащенням автомобіля. Тут слід згадати про ще одну базову систему для Mazda 6 – контроль руху G-Vectoring Control. Можливо, ви чули фразу «проходить повороти, як по рейках». От щось подібне Mazda спробувала реалізувати у своїх автомобілях за допомогою згаданої системи GVC. Конструктори відштовхувалися від того, що водій під час повороту спершу обертає кермо на певний незначний градус. Потім, відчувши зворотню реакцію автомобіля – надлишкову чи недостатню – коригує подальший курс. Звісно, все це відбувається за якісь секунди, а то і її частки. Та у довгій дорозі таке кермування потроху починає втомлювати водія. Щоб уникнути такого ефекту, японці об’єднали комп’ютери, що здійснюють управління мотором і кермом. Реагуючи на поворот керма, система автоматично дозує тягу передніх коліс. Таким чином, керований передок більше завантажується, а реакції на повороти керма поліпшуються. Машина чіткіше проходить повороти й не змушує водія підкермовувати. Не настільки активно втручається в керування система стеження за розміткою LDWS. Коли вона помічає перетин автомобілем розмітки, з динаміків лунає спеціальний сигнал. Раніше, коли я писав про такі системи, часто казав, що сигнал не буде працювати за увімкненого поворотника. Але насправді LDWS навіть здатна розпізнати маневр швидкісного обгону, коли водій різкіше, ніж зазвичай, натискає педаль газу. У такому випадку зайве відволікати аудіосигналом вона також не стане. Система контролю положення авто щодо дорожньої розмітки LKA розширює можливості LDWS, адже безпосередньо втручається у процес керування. На швидкостях вище 60 км./год. спеціальна камера під лобовим склом зчитує дорожню розмітку і кут дуги поворотів. Водночас електроніка контролює кермо, швидкість та відхилення від курсу. Компонуючи всю цю інформацію в цілісну картинку дорожньої обстановки, LKA здатна самостійно підкручувати кермо. Вона ніби відштовхується від розмітки щоразу, як машина до неї наближається. Звісно, це не стосується тих випадків, коли вмикається поворотник, і водій умисно змінює смугу руху. Система попередження про об’єкти в мертвій зоні BSM попереджає водія миготінням індикаторів у дзеркальцях заднього огляду. Індикатори системи BSM використовує також система попередження про перпендикулярний рух позаду RCTA. Розпізнаючи автомобіль, що рухається поперек, Mazda 6 повідомить про це звуковим сигналом і миготінням цих же індикаторів у зовнішніх дзеркальцях заднього огляду. Це відбувається виключно під час руху заднім ходом. Система контролю втоми водія DAA доступна виключно в найдорожчому варіанті оснащення цього седана. Коли машина набирає швидкість більше 65 км./год., електроніка починає вивчати поведінку водія за стилем його керування. Пізніше, якщо водій здійснює якісь нестандартні дії, DAA сприймає це як сонний або втомлений стан, тож звуковим та візуальним сигналом повідомляє про потребу відпочити. Здебільшого така функція корисна на магістралях, де доводиться довгий час утримувати високу швидкість, а це сприяє появі втоми від дороги.
Щоб скористатися можливостями стандартного для Mazda 6 датчика світла, достатньо прокрутити ручку в торці лівого підкермового перемикача з положення Off у положення Auto. Тоді машина сама розумітиме, коли треба увімкнути зовнішнє освітлення. Увімкнення функціоналу також базового датчика дощу здійснюється з правого перемикача. Але для цього з положення Off перемикач уже треба штовхнути вниз на одну позицію в режим Auto. До речі, на перемикачі є й регулювальна шайбочка з білим трикутником-міткою. За її допомогою можна змінити чутливість датчика. Особисто я завжди ставлю на максимальну чутливість, оскільки лише так склоочисники достатньо ефективно прибирають вологу зі скла. Але це стосується скоріше всіх авто з подібними датчиками, а не лише Mazda.
Відмінністю Mazda 6 у топовій комплектації є незвичайна система круїз-контролю, яка має власну назву – ACC. Справа в тому, що він є адаптивним і обладнаний функцією Stop&Go. Тобто автомобіль здатен самостійно, до повної зупинки, гальмувати, а потім, так само самостійно, стартувати з місця. Це зручно навіть у міських пробках, коли, скажімо, автомобіль попереду часто зупиняється, а потім рушає. І в таких умовах ця система мені надзвичайно сподобалася. Хтось може подумати, що необачно так покладатися на електроніку. І матиме рацію, адже мої ноги насправді постійно були готові перебрати на себе керування педалями. Насправді зосереджуватися на контролі роботи електронних систем набагато менш виснажливо для водія, ніж безпосередньо керувати машиною. І цей контроль дійсно дуже потрібен. Адже з місця Mazda стартує з певною паузою, вочевидь, коли остаточно переконається, що попереду немає перешкоди. Тому час від часу я легенько штовхав педаль газу, натякаючи машині про вільну дорогу. А одного разу навіть трапився доволі небезпечний прецедент. У місті круїз вище 50 км./год. я не виставляв, що давало автомобілю можливість вчасно помітити перешкоду, а мені, у випадку проблеми, вчасно зреагувати. І це згодилося, коли одна з машин почала різко гальмувати переді мною, а я – швидко до неї наближатися. Зважаючи на ситуацію, нога лягає на педаль гальм, але ще дає «шістці» якусь секунду, щоб виправитися. Та «шістка», замість спрацьовування системи Stop&Go, починає лише висвічувати на проекційному дисплеї червоний надпис «Гальмуйте!». І це зайвий раз доводить, що сучасні авто ще не готові перебирати керування повністю на себе, та під пильним контролем здатні здивувати. Як же керувати такою, на перший погляд, складною системою? Дуже просто – усе зосереджено на правій спиці керма. Активує ACC кнопка Mode On під спицею. Cancel Off – вимикає. Set- фіксує в пам’яті швидкість, на якій наразі рухається автомобіль, а повторне натискання зменшує значення на 1 км./год., тоді як Res+ – збільшує на такий же крок. Кнопка Res дозволяє повернути машину на попередньо заданий параметр швидкості, якщо роботу круїзу було призупинено через натискання педалі гальм. Ключова ознака саме ACC – об’єднана кнопка ближче до клаксону. Її верхньою частиною можна збільшити дистанцію дії переднього датчика адаптивного круїзу, а нижньою – зменшити.
Для седана середнього класу підвіска Mazda 6 типова. Спереду МакФерсон, ззаду незалежна багатоважільна. І якщо до передка питань взагалі немає, то на прикладі задньої конструкції розумієш, що наші горбаті дороги більше люблять напівзалежні типи. Багатоважільний варіант любить зіскакувати задком у сторони під час проїзду нерівностей. Особливо це помітно в крутих швидкісних віражах. Але з цим доведеться змиритися, бо, як я уже зазначав, керованість просто неймовірна. Перевіряючи роботу системи контролю тиску в шинах TPMS, не зміг знайти кнопки встановлення порогового значення для тиску. Отже, припускаю, що воно завантажується в датчики ще з заводу. Відтак, встановити своє значення не вдасться. З іншого боку, ця система є базовою для Mazda 6, що доволі приємно.
На відміну від лінійки кросоверів, седан Mazda 6 має набагато різкіші гальма. І з огляду на це не так дивно, що спереду стоять вентильовані дискові механізми. Більше вражають звичайні дискові гальма ззаду, які просто дивують своєю продуктивністю. Ручник у цього технологічного авто електромеханічний. Щоб його активувати, достатньо потягнути вгору перемикач зі сріблястою накладкою в торці. Після цього на ньому повинен загорітися червоний індикатор. Разом із тим, навіть цю операцію здійснювати необов’язково. Функція Auto Hold, як і сам електричний привід ручника, доступні вже з базової комплектації. Тож можна взагалі забути про потребу ставити й знімати машину зі стоянкових гальм. Ця опція починає працювати після натискання кнопки Auto Hold і загоряння помаранчевого індикатора. Якщо на інших авто у вигляді стандартного оснащення йшла лише антиблокувальна система гальм ABS, то Mazda 6 у цьому питанні пішла набагато далі. Зокрема, у ній додається багатьом відома система підвищення ефективності під час екстреного гальмування EBA. Її особливість полягає в тому, що між педаллю гальм і головним гальмівним циліндром встановлена спеціальна діафрагма, за допомогою якої визначається сила натискання на педаль. Тобто система намагається зрозуміти, чи здійснює водій екстрене гальмування. Якщо так, то тиск гальмівної рідини збільшується автоматично, допомагаючи водію ефективніше гальмувати перед раптово виниклою перешкодою. Якщо до цього доходить, у роботу вступає і система світлової сигналізації за екстрених умов ESS. Коли авто починає різко гальмувати, аварійний сигнал загоряється автоматично і з вищою частотою, ніж зазвичай. Коли ж Mazda 6 повністю зупиняється, то аварійка продовжує блимати, але вже зі стандартною частотою. Звичнішою є система розподілу гальмівних зусиль EBD, яка дозволяє оптимально розподілити гальмівні зусилля між передніми та задніми колесами. Особливо, якщо машина повністю завантажена. Протибуксувальна система TCS також впливає на гальма, але вже під час швидкісного проходження швидких поворотів. Наприклад, якщо спостерігається зніс передка, то система підгальмовує колеса з внутрішнього боку повороту. Якщо ж заніс – навпаки. У цьому процесі їй допомагає система курсової стабілізації DSC. Топове оснащення Mazda 6 можна також виокремити за цікавою функцією системи безпечного гальмування в місті SCBS, яка дозволяє уникати зіткнень не лише під час руху вперед, але й назад. Суть її роботи полягає в тому, що за склом спереду і ззаду знаходиться по лазерному датчику. Вони контролюють простір з обидвох сторін. Коли система бачить імовірність зіткнення, вона підводить колодки до гальмівних дисків. Таким чином, у випадку небезпеки гальмування розпочинається максимально швидко й ефективно. Якщо ж водій ігнорує небезпеку й не намагається ні тиснути на педаль гальм, ні об’їхати перешкоду, система задіює гальма самостійно. Працює вона виключно на невеликих швидкостях в діапазоні від 4 до 30 км./год. «Але що в такому випадку відбувається на швидкостях вище міських. Автомобіль ігнорує небезпеку?» – може справедливо зауважити хтось із читачів. Зовсім ні, для цього є ще одна система – SBS. Вона також доступна лише в топовому оснащенні й працює на швидкостях від 30 до 200 км./год. Але варто пам’ятати, що розпізнавання перешкоди відбувається на відстані максимум 200 м., тож електроніці самій по собі буде важко уникнути зіткнення. Тут вона грає в першу чергу випереджувальну роль. На швидкостях вище 30 км./год. працює ще й система допомоги під час визначення дистанції DRSS. За допомогою радара вона визначає дистанцію до переднього авто. Якщо дистанція зменшується настільки, що водій уже не встигне зреагувати на несподіваний маневр колеги на дорозі, панель приладів висвічує візуальне попередження. Це допомагає тримати себе в рамках та не припускатися тієї помилки, про яку поліція любить казати «недотримувався дистанції». На завершення доречно згадати й про базову систему утримання авто на схилі HLA. Вона працює за будь-яких умов – чи стоїть авто передком, чи стоїть задньою частиною в бік схилу – під час перенесення ноги з педалі гальм на газ тиск у гальмівній системі зберігається ще 2 с. Примітно, що рухаючись вперед, система спрацьовує за увімкненого режиму КПП D, а назад – за режиму R.
Mazda 6 – чому така доступна?!
А зараз настав час своєрідної шокової терапії від Mazda 6. Звівши поряд максимально подібні до Mazda 6 машини, виявиться, що… «шістка» є найдешевшою пропозицією з цінником приблизно у 23 420 доларів станом на 17.04.2020 р. Саме стільки коштуватиме базова Мазда 6, враховуючи акцію з розпродажу моделей 2019 року! Натомість найближчий і найзапекліший її конкурент – Toyota Camry – коштуватиме орієнтовно на 5000 доларів дорожче! За базу! І що найцікавіше, такий ціновий демпінг відбувається далеко не за рахунок якості виконання чи рівня оснащення Mazda. У цьому можете переконатися ще раз, уважно переглянувши цю публікацію.
Адже обравши Mazda 6, покупець отримує далеко не звичайний седан середнього класу, що за розмірами максимально наближений до бізнес-сегменту. Це високооснащена, харизматична машина, що дарує задоволення власнику навіть коли просто стоїть на паркінгу. Ох, а що вона може виробляти на дорозі!
Звісно, авто без недоліків немає, тож і тут є до чого придертися. Вам точно доведеться зберігати таку красуню в гаражі або ж на парковці з охороною. Такий елегантний кузов неймовірно приваблює як погляди пішоходів, так і увагу злочинців. Що стосується дизайну, то потроху відчувається, що корма Mazda 6 дещо втрачає актуальність і виглядає простувато порівняно з таким емоційним передком. Падаючи в салон, доведеться стежити за динамічно нахиленою передньою стійкою даху, а по-спортивному задертий задок дозволив спокійніше паркуватися заднім ходом, але відповідно збільшив завантажувальну висоту багажного відсіку. Врешті-решт, за задоволення драйвом доведеться розраховуватися на заправці. Але не варто забувати, що крім 2,5-літрового двигуна є ще й не набагато слабша 2,0-літрова версія. Можливо, для міста й спокійнішої їзди вона підійде краще?
Технічні характеристики Mazda 6
Характеристики кузова | |
Довжина/Ширина (з дзеркальцями)/Висота, мм. | 4870/1840(2090)/1450 |
Колісна база, мм. | 2830 |
Передня/задня колія, мм. | 1595/1585 |
Коефіцієнт лобового опору, Cx | 0,295 |
Дорожній просвіт, мм. | 165 |
Радіус розвороту (за колесами/за крайнім габаритом), м. | 5,6/6,0 |
Ширина першого/другого ряду, мм. | 1420/1400 |
Відстань від подушки першого/другого ряду сидінь до даху, мм. | 975/942 |
Глибина(з розкладеною/складеною спинкою заднього ряду)/ширина (між арками), мм. | (1190/1961)/1000 |
Об’єм багажного відсіку, л. | 480 |
Споряджена/повна маса, кг. | 1607/2095 |
Навантаження на передню/задню вісь,кг. | 1129/1066 |
Максимальна маса причепа з гальмами (при максимальному куті нахилу дороги 8%/12%)/без, кг. | (1700/1500)/680 |
Об’єм паливного баку, л. | 62 |
Характеристики двигуна | |
К-сть циліндрів/клапанів на циліндр | 4/4 |
Об’єм, куб. см. (л.) | 2488 (2,5) |
Потужність, кВт (к. с.) / об./хв. | 143(194)/6000 |
Крутний момент, Нм / об./хв. | 258/4000 |
Ступінь стиснення | 13:1 |
Впорскування | інжекторне, безпосереднє |
Тип пального | А95 |
Клас токсичності | Euro 6 d Temp |
Характеристики трансмісії | |
Привід | передній |
Коробка передач | автоматична, 6-ступенева |
Ходові характеристики | |
Передня/задня підвіска | МакФерсон/незалежна багатоважільна |
Передні/задні гальма | дискові вентильовані/дискові |
Діаметр передніх/задніх гальмівних дисків, мм. | 297/278 |
Максимальна швидкість, км./год. | 223 |
Розгін 0-100 км./год., с. | 8,1 |
Викиди CO2 у комбінованому циклі (NEDC), г./км. | 153 |
Витрати пального, місто/траса/середні (NEDC/WLTP), л./100 км. | 8,8/5,4/(6,7/7,4) |
Ремкомплект | електрокомпресор і герметик |