Тест-драйв Renault Sandero: навіщо потрібен тест авто, яке йде з конвеєра?
Зміст
- 1 Тест-драйв Renault Sandero: навіщо потрібен тест авто, яке йде з конвеєра?
- 2 Тест-драйв Renault Sandero: такою повинна була стати Таврія
- 3 Тест-драйв Renault Sandero: опцій мало, зате простір лімузинний
- 4 Тест-драйв Renault Sandero: як себе поводить ГБО з мотором на 1,0 л.?
- 5 Тест-драйв Renault Sandero: висновки
- 6 Тест-драйв Renault Sandero: технічні характеристики
Тест-драйв Renault Sandero? Того самого покоління, що повільно поступається місцем новому? Яке випускається ще з 2012 року? Серйозно?! Чим може зацікавити настільки морально застарілий автомобіль? Певен, аргумент про доступність у цій публікації вже не проканає. Адже всі й так про це знають. Ну що ж, якщо риторичні питання закінчилися, я готовий прояснити суть цього тест-драйву. Зустрічайте – Renault Sandero з 1,0-літровим бензиновим двигуном, що здатен працювати на газі. Причому встановлення газової установки здійснюється за ініціативи імпортера Рено в Україні. Вважайте, що на авто стоїть практично заводське ГБО. Але особисто для мене тест Сандеро був символічним ще в одному значенні…
Тест-драйв Renault Sandero: такою повинна була стати Таврія
Само собою в мене на тесті рестайлінговий автомобіль, який показали в листопаді 2016 року на Паризькому автошоу (славні часи були). Зовні такі машини можна відрізнити за світлодіодними денними ходовими вогнями в передній оптиці (дивися нижче), а також іншим дизайном задньої. На зміну 1,2-літровому бензиновому агрегату прийшов 1,0-літровий, який і потрапив до нас на тест (дивися в наступних розділах). По суті Renault Sandero зайняв ту ж нішу, яку в далеких 1990-х займала вітчизняна Таврія. Адже це чудовий варіант для старту автомобільної практики новоспеченого водія. Причому варіант як нового, так і перевіреного часом авто. Мені пощастило взяти на тест-драйв Renault Sandero в третьому із колишніх чотирьох рівнів оснащення. Наразі для моделі Sandero він залишився єдиним. Між тестовою версією і колишнім топом зберігається прірва. Я пригадую Sandero Stepway, який брав саме в максимальному оснащенні. І суб’єктивні враження були абсолютно іншими. То було авто стильне та максимально комфортне в експлуатації. А от нинішній Sandero – пряма протилежність. Він максимально прагматичний і не соромиться завдати дискомфорту там, де це не принципово. Його завдання – впевнено і без проблем доставити пасажирів і багаж з точки А в точку Б. За рештою звертайтеся до дорожчих автомобілів. Пощастило мені й тому, що тестове авто не доукомплектовували платними опціями на зразок протитуманних фар, підігріву сидінь і парктроніків. Тобто я мав змогу познайомитися із Sandero, яким він є по суті. Ну чисто тобі Таврія, лише п’ятидверна. Між іншим, цим тестом я закрив для себе перелік майже усіх модифікацій румунської лінійки Renault. Не встиг проїхатися лише за кермом універсала Logan MCV.
У попередньому тесті kk-auto.com.ua, присвяченому комфортабельному кросоверу Mazda CX-5, я був збентежений, що у нього в базовій комплектації денні ходові вогні представлені звичайними лампочками. Тим більшим стало моє збентеження, коли, оглядаючи наданий на тест-драйв Renault Sandero, я помітив світлодіоди у його вогнях. До того ж виглядають вони далеко не бюджетно. С-подібна смуга діодів обрамляє зовнішній край блок-фари, тоді як всередині неї вогні помістили в хромовану рамку. Мають якісний і дорогий вигляд.
За дизайнерським оформленням бампери сучасних бюджетних авто вже не поступаються аналогічним деталям середньорозмірних машин. А насправді ж іще не так давно можна було придбати новий Sandero з невиразними, навіть не пофарбованими, чорними як вугілля переднім та заднім бамперами. Тим не менше, мені на тест-драйв Renault Sandero потрапила симпатичніша версія із бамперами під колір кузова.
З огляду на це приємно й те, що корпуси зовнішніх дзеркалець заднього огляду також зафарбовують під колір кузова хетчбека. Щоправда, стійки дзеркалець, а також обідки безпосередньо скляної поверхні все ж чорні й непофарбовані. Так само як і зовнішні дверні ручки – вони, на жаль, також простенькі, чорні. Хоч на тест-драйв Renault Sandero мені видали саме таке авто, проте раніше була доступна версія і з пофарбованими ручками.
З огляду на похмуру погоду, тест-драйв Renault Sandero не дозволив повною мірою оцінити незначне заводське тонування. Хоч від сторонніх очей вміст авто воно звичайно не заховає, але в сонячну спеку духоту в салоні трохи зменшуватиме.
На 15-дюймові сталеві диски кріпляться декоративні ковпаки, які мають назву MAGICEO. Їх вирізняє сріблястий колір і дизайн під литі диски з п’ятьма здвоєними спицями. Пластикову натуру видає лише нічим не виділена емблема марки, виштампувана по центру ковпаків. Що стосується коліс розміром 185/65, то до них претензій немає. Претензії є лише до налаштувань підвіски, але про це в подальших розділах. До заводських переваг Sandero можна віднести антигравійний захист днища, який повинен мінімізувати негативні наслідки їзди дорогами, встеленими гравієм. А тест-драйв Renault Sandero дав можливість побачити таких немало.
Тест-драйв Renault Sandero: опцій мало, зате простір лімузинний
Салон Renault Sandero не був для мене таємницею. Майже рік тому я випробовував Renault Logan, причому в дуже схожій комплектації. Тож інтер’єр утилітарненький, проте функціональний і… просторий. Так, так, я не помилився, саме просторий. Мені здається, що за рахунок широченних віконних рамок дверей, які заходять аж на дах, вдалося створити дуже широкі та високі дверні отвори. Особливо для заднього ряду. Адже, на відміну від Logan, задня стійка Sandero набагато вертикальніша. Що стосується передніх сидінь, то назвати їх ідеальним варіантом для далекої подорожі складно. Після кількох десятків кілометрів починає трохи гудіти спина. Хоча під час цього тест-драйву крісла сподобалися мені набагато більше, ніж під час тесту Logan. Цілком імовірно, що це є наслідком втрати мною більше 10 кг. ваги. Тому я би сказав так – зі зростом 1,8 м. і вагою 82 кг. всередині Sandero почуваєшся цілком добре. А от маючи вагу близько 95 кг., сидіння починають здаватися пласкими пуфиками. Внутрішні ручки дверей так само, як і зовнішні, не пофарбовані та нічим не оздоблені. Хоча сам по собі їхній дизайн дуже навіть непоганий.
Як і багато інших автомобілів, Renault Sandero оснащений автоматичним блокуванням дверей після початку руху. Але якщо в більшості інших машин блокування відбувається після досягнення 30 км./год., то Sandero блокує вже десь при 20 км./год. Я вважаю це перевагою моделі.
На підлокітнику водія Renault Sandero знаходиться дуже незвичний для мене пульт електросклопідіймачів. Кнопок лише дві. Отже, на задніх дверях класичні ручки-крутилки. Кнопки універсальні. Такі ж можна побачити і на дорогому кросовері Koleos. Великі піктограми, зручні заглибинки на поверхні та скошені торці – з точки зору ергономіки над кнопками попрацювали. Та попри зовнішню подібність склопідіймач водія насправді має чотири положення замість двох у пасажира. Якщо продавити ліву кнопку трохи сильніше або ж потягнути її вище, скло на водійських дверях опуститься чи підніметься автоматично. І тримати палець на кнопці не потрібно.
Назва стандартної тканинної обшивки сидінь Life вказує на те, що вона є однією з базових для Sandero, адже свого часу саме так називався другий рівень комплектації цих хетчбеків. Проте дуже дешево вона не виглядає. Прострочування бокової підтримки подушок і спинок сидінь білою ниткою, а також вставка по центру крісла зі специфічним візерунком значно звеселяє сірість салону.
Мітка «SRP AIRBAG» у нижній частині кнопки сигналу свідчить, що Renault Sandero комплектується фронтальною подушкою безпеки водія.
Така ж позначка є й навпроти переднього пасажира на торпедо. Тобто фронтальний airbag є і в нього. Причому його подушка доповнена вимикачем з правого торця передньої панелі. Інфографіка над ним доступно пояснює переваги й небезпеки увімкненого та вимкненого airbag. Положень відповідно лише два – «ON» і «OFF». Щоб зрозуміти, яке з них активне, на перемикачі передбачили білу мітку на зрізаному сегменті торця.
У правому колодязі панелі приладів Renault Sandero знаходиться монохромний екранчик бортового комп’ютера. Причому на відміну від Renault Logan, який я випробовував рік тому, борткомп’ютер Sandero дійсно видає корисні показники. Наприклад, середню витрату пального та запас ходу на залишку пального в баку. Усі показники перемикаються за допомогою кнопки в торці правого підкермового перемикача. Хоча й тут є одне але. Якщо ви їздитимете переважно на газі, ні один, ні другий показник не буде вам жодним чином корисний. Адже вони прив’язані виключно до умов їзди на бензині.
Облаштовуючись за кермом Renault Sandero, можна скористатися можливістю налаштувати висоту керма під себе. За це відповідає важіль у ніші пластикової обшивки вала керма. Потягнувши широку ручку на себе, механізм розблоковується, після чого водій може встановити кермо у потрібне положення. Щоб його зафіксувати, ручку під валом потрібно штовхнути до упору від себе. Не аби-яка опція, але водії зростом трохи нижче або вище середнього зможуть встановити кермо так, щоб воно не заважало бачити панель приладів.
Задні пасажири ніяк не можуть повпливати на роботу елементів безпеки для них. Звісно, тут є регульовані за висотою підголівники, але лише формально. По суті положення лише одне. Є ще друге, коли під час ходу вниз підголівник впирається у фіксатор верхнього положення. Однак якщо потягнути підголівник вгору, його можна буде зняти, не натискаючи на жодну кнопку. Тобто насправді він уже нічим не зафіксований, крім нижнього упору його стійки.
Renault Sandero оснащується центральним замком. І не вперше доводиться хвалити правильне розташування і форму його кнопки зі зручним заглибленням під палець. До того ж вона оснащена червоним індикатором, який свідчить про заблоковані двері.
Імпонують мені й великі кнопки блокування/розблокування авто безпосередньо на механічному ключі Renault Sandero. Вони знаходяться з пласкішого боку голівки, тоді як на скругленому боці розташували хромовану емблему марки в двох обрамленнях – широкому глянцевому і тонкому хромованому. Також глянцевий декор можна побачити ближче до боковини ключа. На його голівці, з протилежного боку від жала, знаходиться вушко для приєднання ключа до брелка. З цієї ж сторони можна помітити виріз у кришці голівки, який дозволяє її підважити та за потреби відкрити для заміни батарейки центрального замка.
Стандартна аудіосистема Renault Sandero
У наш час новий автомобіль без аудіосистеми вважається ознакою поганого тону. Тож Renault Sandero не захотіли записувати в цю обмежену категорію і встановили простеньку, зате функціональну «музику». Мушу визнати, що попри яскраво виражену бюджетність авто панель аудіосистеми виглядає привабливо. Угорі, з лівого боку, знаходиться кнопка увімкнення/вимкнення системи. Нижче, по центру – екран з помаранчевою підсвіткою та хромованою плашечкою над ним. По обидві сторони від нього знаходяться по дві випуклих кнопки. З лівого боку – підвищення гучності (верхня) і її зменшення (нижня). «RADIO» з правого боку переносить у розділ програшу аудіо з радіохвиль. Затиснувши ж водночас «AST» та одну із кнопок з цифровим позначенням, у пам’яті системи можна зберегти обрані радіостанції. Тож наступного разу доведеться лише натиснути одну з шести кнопок із цифрою. Між кнопками з лівого боку екрана розмістили вхід AUX, а з правого – USB. Нижні кнопки згуртовані в два ряди. Другий з них має незначне заглиблення, що дозволяє впізнати органи його керування на дотик. За дизайн відповідають дві сріблястих планочки по центру обидвох блоків кнопок. Прослуховуючи музику із зовнішнього носія і натиснувши кнопку «5/RDM», можна слухати список аудіофайлів у випадковому порядку. При цьому на екрані з лівого боку спалахне індикатор «MIX». Затиснувши «6/INFO», з’явиться інформація про версію встановленої аудіосистеми. «MEDIA» перекидає у розділ, де можна переглянути файли із зовнішнього носія, а «TEL» – до розділу телефонії. До речі, така стандартна аудіосистема здатна програвати файли MP3, але тільки через два динаміка в картах передніх дверей. І тут є нюанс. На практиці піднімати гучність вище позначки 16 немає сенсу, бо тоді динаміки починають хрипіти. На жаль для когось, сучасний світ відходить від використання CD, тож і на Sandero немає можливості слухати музику з дисків. Що стосується решти кнопок, то «MENU» повертає назад до головного меню, з якого обираєш якийсь із основних розділів. Дві кнопки зі стрілочками вліво і вправо в режимі програшу музики прокручують хронометраж або трек назад та вперед відповідно. Середня кнопка у нижньому ряді справа повертає на один крок назад в меню аудіосистеми. Для переходу між розділами слугує кругла срібляста ручка з випуклою кнопкою посередині. Прокручуючи її поверхню з безліччю тактильних нарізок, виділяєш потрібний пункт у списку меню. При цьому плашечка вибору підкреслює це помаранчевим кольором, тоді як надпис всередині світиться червоним – як фон решти екрана. Натиснувши на кнопку, переходиш всередину обраного пункту. Головне меню аудіосистеми складається з розділу налаштувань, Bluetooth-зв’язку (про це говорить і великий надпис на панелі керування), в окремий пункт винесено перемикання між регулярними та альтернативними локальними частотами, а також деяких інших розділів. Останній дозволяє увімкнути зміну частот на локальні (на екрані спалахне індикатор AF), активувати функцію попередження про обстановку на дорозі (TA, але в нас вона само собою не працює), а також прослуховувати повідомлення громадянської оборони (PTY31), яких, щоправда, навіть у нашій ситуації немає – що вже казати про Європу. Якщо яка-небудь радіостанція транслює RDS-інформацію, то вона може відображатися на екрані. Якщо ні, то система скаже про це у сервісному повідомленні на екрані. Розділ налаштувань дозволяє підв’язати зростання гучності програшу музики залежно від швидкості (SPD VOL), змінити мову інтерфейсу (української, на жаль, немає) і скинути регулювання звуку до заводського варіанту. Меню Bluetooth-з’єднань одразу пропонує увімкнути чи вимкнути функцію Bluetooth: «Bluetooth ON/OFF». Якщо її активувати, воно попросить під’єднати пристрій («Ready to Pair»), показуючи код для під’єднання («PIN: 0000»). Але мені не дуже сподобалося, що під час кожного запуску мотора з’єднання з телефоном злітало. Якщо до системи вже під’єднано кілька телефонів, вона покаже їхній список, пропонуючи обрати якийсь із них. При цьому навпроти назви кожного пристрою світитиметься одна або одразу обидві піктограмки: телефонна трубка означає, що його можна використовувати в системі гучного зв’язку, а піктограма ноти – програвати з нього музику. Обравши телефон, зліва спалахне індикатор зв’язку трубки (вище) і рівня її заряду (нижче), а також значок Bluetooth. Повторно обравши телефон у списку пристроїв, його можна видалити («Delete a phone now? YES/NO»). Один із найцікавіших елементів аудіосистеми Sandero – пульт під кермом. Він майже ідентичний тим пультам, які встановлюються на топові моделі лінійки Renault. Кнопка «SOURCE AUDIO» дозволяє змінити джерело програвання музики, не відриваючи руки від керма. Кнопка справа, з позначенням зеленої і червоної телефонної трубки, відповідає за прийом та відхилення дзвінків. У торці пульта – великі клавіші регулювання гучності (верхня її збільшує, нижня зменшує). Також за допомогою пульта можна повноцінно мандрувати розділами аудіосистеми. Прокручуючи коліщатко з тильної сторони, відбувається перехід між пунктами у списках розділів. Задля більшої ергономічності використання коліщатка його поверхня вкрита поперечними канавками. За допомогою кнопки «MODE/OK» заходиш всередину обраного пункту.
Стандартний кондиціонер Renault Sandero
Це не перший тест-драйв автомобіля Renault, коли я хвалю його компактний та інтуїтивно зрозумілий блок керування кондиціонером. Він немов захований у неглибокій ніші в центральній консолі. Та навіть така дрібниця робить його дизайн на Renault Sandero не таким пісним, яким би він міг бути. Панель системи мікроклімату складається з трьох ручок і двох кнопок. Кожна з ручок має заглибини у корпусі задля зручнішого прокручування пальцями, помаранчевий вказівник положення і чорне глянцеве обрамлення. Лівою з них керуються напрямки потоків повітря. Усього можливо п’ять варіантів: на лобове скло, в ноги і лобове скло, лише в ноги, на обличчя і в ноги, а також тільки на обличчя. Центральною ручкою можна змінювати швидкість роботи вентилятора – всього п’ять режимів разом із вимкненим станом. Правою контролюється температура повітря, яке виходить з дефлекторів. Але зважаючи на кольорові позначення навколо ручки, схоже, що опалення салону регулюється гнучкіше, ніж охолодження: дев’ять позицій проти трьох. Система рециркуляції повітря налаштовується архаїчним прапорцем, але таку архаїку спробували компенсувати нестандартним його розташуванням – по дузі під центральною ручкою. Відтак, ліве положення змушує повітря циркулювати в салоні по колу, а праве – забирати його знадвору. Дизайнери блоку сховали для недосвідченого водія своєрідний лайфхак на блоці мікроклімату. Жовто-зеленою піктограмою лобового скла біля лівої, середньої ручок, а також навпроти прапорця підказали, яким чином слід виставити налаштування, щоб розморожування лобового скла було максимально ефективним. Обидві кнопки над ручками оснащені помаранчевими індикаторами. Ліва вмикає кондиціонер.
Точно така ж кнопка справа активує нитки розжарювання підігріву заднього скла Renault Sandero.
У нижній частині центральної консолі знаходиться індикатор незадіяного паска безпеки водія. Функція в сучасних реаліях надзвичайно корисна, проте в українському дискурсі неефективна. Справа в тому, що саме розташування індикатора не сприяє його гарній видимості: самий низ консолі, ще й у глибокому віконечку. Для наших самовпевнених водіїв датчик повинен бути на панелі приладів, доповнюватися біппером, а в ідеалі ще й бити молотком по голові, якщо все-таки не причепився.
Як і у випадку з Logan, не припиняю захоплюватися оптимізацією простору позаду. Крайні місця дозволяють облаштуватися цілком комфортно, а посередині не заважають ані дах, ані набивка подушки і спинки дивана, ані передні крісла. За жодним із перерахованих показників я не відчув дискомфорту. Та й мої пасажири погоджувалися, що машинка маленька і розвернутися в ній складно, проте тісноти немає. Я вже зазначав, що позаду є підголівники. Додам лише, що їх три, причому середній можна опустити майже в один рівень зі спинкою, щоб він не обмежував огляд. Renault Sandero – машина проста. Тим не менше, і в цьому випадку знайшли можливість для декору: з обидвох боків підголівники декоровані білою ниткою.
На фоні сказаного про другий ряд Renault Sandero зовсім не дивує наявність трьох триточкових пасків безпеки. На відміну від дорогих авто з купою опцій, але тісними задніми рядами, де пасок для центрального пасажира скоріше вимушена необхідність, у Sandero це практична потреба. Враховуючи абсолютну повноцінність такого місця. Але якщо відносно крайніх місць питань немає зовсім (закріплені у двох точках на кузові паски чіпляються до одного фіксатора з червоною кнопкою розблокування), то ергономіка кріплення ременя для середнього пасажира страждає. Щоб витягнути його із задньої лівої стійки кузова, треба добряче покрутитися. А у зимовому одязі це робити особливо незручно. Та й кріпити доводиться у двох місцях вручну: один фіксатор справа (з червоною кнопкою) і один зліва (з чорною). Хоча є й суттєві ергономічні переваги. Навіть перед дорожчими авто. У неробочому стані центральна ручка паска середнього пасажира фіксується у спеціальній ніші в даху авто, а третя ручка звисає зі спеціального гачка на стійці. Тобто пасок не звисає зі стелі, перекриваючи водієві огляд через заднє скло і не стукотить об стійки під час проїзду нерівностей. Але й ремені двох крайніх пасажирів мають свої ніші для фіксації в неробочому стані. Тут перевага інша. Якщо потрібно скласти, а потім розкласти спинку заднього ряду, паски не потрапляють у щілину між сидінням і бортами.
Два крайніх місця заднього ряду Renault Sandero мають у нижній частині спинок нашивки з надписом «ISOFIX», відповідною піктограмою і стрілочкою, яка повинна вказувати на розташування кріплень для дитячих сидінь. І попри те, що між напрямком, вказаним стрілочкою, і самими кріпленнями відстань приблизно в 1 см., позитиву це не змінює. ISOfix є, тож на цьому дякую!
Багажник Renault Sandero
Приємно здивував об’єм багажника. Проте, враховуючи наявність тороїдального балона з газом під підлогою, половину відсіку займає запаска. Правда, запаска в чохлі! А от прикрити голий метал високого порогу чомусь не здогадалися. А це дійсно треба було б зробити. Спинка заднього ряду Renault Sandero складається в пропорції 1/3 і 2/3. Для цього потрібно натиснути кнопку в торці відповідної частини спинки. Кнопка туга, зате ніхто із задніх пасажирів випадково її не натисне. На жаль, складений задній ряд не формує рівного майданчика – на рівні спинок є висока сходинка. З іншого боку, від доступного авто це рідко вимагають.
Під лівим кронштейном полички багажного відсіку Renault Sandero встановили лампочку освітлення багажника. Вона вмикається водночас із відкриттям кришки.
Як я вже зазначив, запасне колесо довелося просто викласти всередину багажного відсіку. На око запаска цілком повноцінна, але наклейка на ній говорить, що використовувати її варто на швидкостях до 80 км./год. До того ж, на відміну від чорних дисків на вісях, диск запасного колеса пофарбовано у сріблястий колір, який буде вибиватися із загального стилю авто. Попри не дуже практичне розміщення запаски представники Renault потурбувалися про деякі ергономічні компенсації. По-перше, колесо обгорнуте фірмовим чохлом на зав’язках. По-друге, з лицьової сторони чохла пришито липучки, які чіпляються за ковролін багажника, не даючи запасці ковзати по підлозі.
Цінним доповненням для бюджетного Renault Sandero вважаю сумку-органайзер, наповнену різноманітним цінним реквізитом: аптечкою, вогнегасником, знаком аварійної зупинки, буксирувальним тросом, світловідбивним жилетом і робочими рукавицями. Сумка доволі простенька – на один відсік та ручкою для перенесення. На одній із бокових стінок зображено лого марки, її назва, слоган та фірмова вертикальна жовта плашечка. Водночас по обидва боки від замка знаходяться вушка під пасок на плече, а на дні сумки також пришито липучки, які не дозволяють їй кататися по багажнику.
Тест-драйв Renault Sandero: як себе поводить ГБО з мотором на 1,0 л.?
Разом із біпаливною газо-бензиновою версією 1,0-літрового двигуна Renault Sandero я закрив для себе питання практично всієї лінійки сучасних моторів Рено. Принайні суто бензиновий трициліндровий агрегат на 1,0 л. (73 к. с.) я випробовував на Renault Logan. Іншу бензинку, об’ємом 0,9 л. на 90 к. с., вдалося перевірити на моделі Sandero Stepway. А от 1,5-літровий турбодизель на тих же 90 к. с. стояв як на дорестайлінговому, так і пострестайлінговому Renault Captur. Проте певен, особливості його роботи на румунах не надто відрізняються. Найуніверсальнішим із них є базовий 1,0-літровий мотор, адже він встановлювався як у базовій комплектації Base, так і двох серединних Life і Life+. З іншого боку, раніше і зараз лише Life+ доступна з повним переліком силових агрегатів для Sandero. Натомість топова Zen пропонувалася лише для потужнішої бензинки і турбодизеля. Що стосується показників базового двигуна, оснащеного газовим устаткуванням, то вони незмінні. Під капотом заховані все ті ж 73 к. с. і 97 Нм крутного моменту. Мотор належить до останніх розробок компанії Renault, тож відповідає екологічним нормам Євро-6. Перше, що помічаю після запуску двигуна – своєрідне чхання мотора на холодну. Але перших кілька хвилин до виходу на робочі температури він працює на бензині. Відтак, у баку завжди має бути нехай хоч трохи, але бензину. В іншому випадку, навіть із повним балоном газу, авто не заведеться. А от із пустою газовою ємністю машина їздить як звичайний бензиновий автомобіль. З лівого боку від керма, на торпедо, вмонтовано кнопку переходу між різними типами пального, яка водночас містить у собі набір індикаторів. Той, що по центру, сповіщає, на якому саме пальному їде Renault Sandero. Якщо світиться помаранчева лампочка, то машина працює на бензині. Якщо зелена, то на газі. У нижній частині кнопки півколом розташовано ще чотири зелених індикатора. За ними можна орієнтуватися на залишок газу в балоні. Проте інформація дуже умовна. Коли запаси газу добігають кінця, останній індикатор починає блимати, а в салоні – лунати звуковий сигнал. На бензин система перейде сама, а от щоб прибрати сигнал, доведеться додатково натиснути на кнопку. Заправлятися потрібно пропаном, який пропонується на більшості АЗС України, тоді як метан є рідкіснішим. Якщо торкатися витрат пального під час їзди суто на бензині, то вони складають приблизно 5,8 л./100 км. у змішаному циклі. Переходу з газу на бензин і навпаки я не зміг відчути. Не зміг, навіть намагаючись. Суто математично витрати газу склали 5,7 л./100 км., але не можна забувати, що запуск і прогрів двигуна відбувався саме на бензині. На газ мотор переходив через кілька хвилин після запуску. Відтак, реальні витрати газу могли бути й меншими. А от усі недоліки малопотужного мотора цілком відповідають тим, що я описував у тесті Renault Logan.
Газове обладнання Renault Sandero
Газове обладнання розташували здебільшого з лівого боку підкапотного простору Renault Sandero. Горловину BRC MTM B1 газового балона не стали виводити у незручні місця під заднім бампером. Та й кузов для цього не різали. Простір знайшовся під лючком паливного бака, поряд із бензиновою горловиною. Водночас, разом із недоліками кришки для бака в Sandero з’явилися недоліки газової кришки. Викрутивши її з посадкового місця, кришку доведеться або кинути до кишені, або закинути в салон, щоб не забути. Ну, а щодо розташування балона від німецького виробника Gogas я уже казав – він зайняв місце запаски. Найціннішою перевагою такого напівзаводського газобалонного оснащення я би назвав можливість і надалі за потреби користуватися заводською гарантією. На жаль, ГБО встановлюється лише з базовим мотором на 1,0 л. Однак економія має бути економною, тож вибір найекономнішого бензинового мотора для встановлення газу не випадковий. До речі, поряд із усіма паперами на авто, під час купівлі такого Sandero новий власник отримує й повну документацію на ГБО.
Як і на решті моделей румунської лінійки Renault, у Sandero передбачено сталевий захист картера двигуна. Мушу визнати, що він доволі щільненький і без зайвих отворів, через які б могла набиватися грязюка. Та найголовніше те, що цю опцію не потрібно докуповувати. Вона встановлюється як обов’язкове оснащення.
Варіанти коробок передач для Renault Sandero
З-поміж коробок передач для Renault Sandero 5-ступенева механіка була доступна з усіма трьома моторами в усіх чотирьох варіантах оснащення. Натомість той, хто не бажає ловити ногами зчеплення, змушений вдовольнятися роботизованою КП на таку ж кількість швидкостей з виключно 0,9-літровим бензиновим двигуном. Для варіанта Sandero з ГБО відповідно можливостей вибору немає – лише механіка. Її відрізняє доволі чітке вмикання передач з ноткою легкої ватності. Іноді буває складно перейти з другої на першу, навіть якщо зчеплення реально витиснуте до кінця. Важіль доводиться заштовхувати силою, а коли він уже стане в положення, починається монотонне дзижчання трансмісії. І знову ж таки – це за витиснутого зчеплення. Високий, майже як у Таврії, важіль може спершу налякати, проте його зрізана в передній частині голівка виявилася неймовірно ергономічною. Оперувати таким важелем навіть зручніше, ніж у деяких авто коротшим.
Привід у Renault Sandero виключно передній. Що цілком закономірно, адже навіть псевдопозашляхова модель Sandero Stepway не має повнопривідного варіанту.
Кермо у Renault Sandero має гідропривід. Електроприводи частенько хибують ватністю реакцій, проте на цьому хетчбеку за кермо потрібно триматися міцно. Воно дуже сильно реагує на дорожні нерівності й легко може звести з курсу, якщо водій нехлюйськи ставиться до керування авто. До того ж для здійснення маневрів потрібно докладати трохи більше зусиль, ніж зазвичай. З іншого боку, ти постійно відчуваєш автомобіль. І я не дуже розумію, коли кермо сімейства Logan називають ватним. З чим його порівнюють досвідчені автожурналісти – з управлінням BMW?!
Гальмівна система Renault Sandero і допоміжні системи
Попри те, що раніше я вже мав справу із седаном Logan, цього разу мене здивували гальма. Так, спереду встановлено дискові вентильовані механізми діаметром 258 мм. і товщиною 22 мм., проте ззаду старі добрі барабани діаметром 8 дюймів!.. Але з педаллю потрібно обходитися акуратніше, адже перетиснеш – і повиснеш на пасках безпеки. Хоча колеса не заблокуються завдяки антиблокувальній системі гальм ABS. В моменти, коли водій Renault Sandero щосили тисне на центральну педаль, електроніка дозує зусилля на колесах таким чином, щоб вони не заблокувалися і не почали ковзати по дорозі. Завдяки цій уже звичній системі завжди є можливість зберегти керованість авто та об’їхати перешкоду.
ABS у випадку Renault Sandero доповнена системою допомоги під час екстреного гальмування EBA. Справа в тому, що у критичній ситуації, де на реакцію водій має навіть не секунди, а мілісекунди, натискання ним педалі гальм може бути недостатньо ефективним. Тож якщо електроніка фіксує різкий удар по гальмах, але недостатньо ефективний, вона автоматично підіймає тиск у системі, щоб хетчбек сповільнювався максимально дієво. Разом з EBA працює й електронний розподіл гальмівних зусиль EBD. Така система корисна, коли задок автомобіля завантажений сильніше, ніж передок. Наприклад, у випадку наявності задніх пасажирів або важкої поклажі в багажнику. Тоді EBD під час гальмування подаватиме більший тиск на задні колеса, щоб урівноважити гальмівне зусилля спереду і ззаду та зменшити ефект обгону задньою частиною авто передньої.
Renault Sandero комплектується системою курсової стійкості ESC. Її суть полягає в тому, що за допомогою коригування крутного моменту на одному чи кількох колесах вона здатна контролювати лінійний рух авто. Тобто уникати зносів чи заносів. Наприклад, уявімо, що Sandero, входячи в лівий поворот, стає жертвою зносу передніх коліс. У такому випадку система почне зменшувати крутний момент на лівому передньому колесі водночас трохи його пригальмовуючи. Настільки, щоб автомобіль повернувся на курс і продовжив рух, а не закінчив його у кюветі. Схожа ситуація і з заносом. У такому ж лівому повороті під час заносу ESC зменшить подачу моменту і пригальмує праве переднє колесо, щоб лівий бік авто немов би обігнав правий, не даючи Sandero закрутитися. Як для бюджетного авто в Україні, ESC досі вважається непоганою і статусною опцією. А от система допомоги під час старту на схилі HSA лише підкреслює переваги інших опцій і систем Sandero. Ще до недавнього часу вона встановлювалася переважно на дорожчі авто. Тепер же нею може скористатися й водій Sandero. Особливо сильно відчувається допомога HSA під час роботи з механічною КП. Скажімо, ви стали на схилі перед перехрестям. У нас в Україні водії часто люблять підперти передню машину, під’їхавши буквально впритул. Тому в таких випадках бажано не скочуватися назад на старті. Саме це й уможливлює HSA. Коли водій Sandero відпускає педаль гальм і переносить ногу на акселератор, електроніка ще близько двох секунд тримає тиск у гальмівній системі. Таким чином і водій Sandero почувається безпечніше, і зчеплення повинно прослужити довше.
Підвіска Renault Sandero дозволяє буквально пропливати над багатьма нерівностями наших доріг. Проте якщо в асфальті трапиться заглиблення, в яке потраплять обидва передніх колеса, пасажири сповна відчують ефект козління. Інакше кажучи авто сильно струсне через маленьку колісну базу і доволі високе розташування кузова. Хоча пробою підвіски не буде. По правді за увесь час тест-драйву вона жодного разу не пробилася.
Тест-драйв Renault Sandero: висновки
На гарантійні умови бюджетність Renault Sandero не повпливала. Власне, як і додаткове газове устаткування. Це ті ж 3 роки або 100 000 км., що й у більшості інших авто абсолютно різних класів. З позитивного боку, Renault Sandero має класичний органічний дизайн кузова, дуже просторий салон, економний мотор та чудові налаштування підвіски. Але хороше враження трохи псують незначні ергономічні прорахунки, слабкуватий двигун та не дуже комфортна робота КП на першій і другій передачах. До того ж доведеться згадати про ефект козління на авто з короткою базою.
Але знайти для Renault Sandero гідного конкурента не так уже й просто. Насправді французький хетчбек (чи то румунський) є найдешевшим авто такого типу. Наприклад, зараз станом на 15.10.2021 року з мотором 0,9 л. і 5-ступеневою роботизованою КП з комплектацією Life+ машина коштує 13 841$. Але такий силовий агрегат у вересні 2021 року перестали виготовляти, тож з усієї лінійки Sandero він зникне першим. А там і нове покоління не забариться, яке, цілком імовірно, буде дорожчим. Тож є сенс поспішити і вихопити собі автомобіль поки що нинішньої генерації. Найближчий конкурент – Hyundai i10. Маючи 1,2-літровий бензиновий двигун на 84 к. с. скомпонований з 5-ступеневим автоматом і в базовому рівні оснащення Comfort, i10 коштуватиме 16 064$. Хоча кореєць набагато новіший і його скоріше треба порівнювати з новим поколінням Sandero. До того ж авто зі сходу явно зорієнтоване на людей, для яких важлива не практичність автомобіля, а його стиль та компактність.
Тест-драйв Renault Sandero: технічні характеристики
Характеристики кузова | |
---|---|
Довжина/Ширина (з розкладеними/складеними дзеркальцями заднього огляду)/Висота, мм. | 4057/(1994/1733)/1523 |
Колісна база, мм. | 2589 |
Передній/Задній звіс, мм. | 827/653 |
Передня/Задня колія, мм. | 1497/1486 |
Кліренс (з п’ятьма пасажирами), мм. | 147 |
Ширина салону на рівні плечей водія і переднього пасажира/задніх пасажирів, мм. | 1387/1393 |
Ширина салону на рівні ліктів водія і переднього пасажира/задніх пасажирів, мм. | 1415/1432 |
Відстань між подушкою переднього/заднього сидіння і дахом під кутом 14 градусів, мм. | 900/881 |
Відстань для колін пасажирів другого ряду, мм. | 144 |
Споряджена (мін.-макс.) /Повна маса, кг. | 1046-1110/1478 |
Об’єм багажника/зі складеними задніми сидіннями, л. | 320/1200 |
Глибина/Ширина між колісними арками багажника, мм. | 1005/756 |
Висота порога багажника без навантаження, мм. | 769 |
Висота отвору багажника, мм. | 622 |
Максимальна маса автомобіля з причепом, кг. | 2227 |
Максимальна маса причепа, обладнаного/не обладнаного гальмами, кг. | 760/520 |
Діаметр розвороту, м. | 10,68 |
Об’єм паливного бака, л. | 50 |
Характеристики двигуна | |
---|---|
Тип/Модель двигуна | Атмосферний бензиновий/1,0 SCe 75 |
Кількість циліндрів/клапанів | 3/12 |
Об’єм двигуна, куб. см. | 999 |
Потужність, кВт (к. с.) / об./хв. | 54 (73) / 6300 |
Крутний момент, Нм / об./хв. | 95 / 3500 |
Характеристики трансмісії | |
---|---|
Тип КП | Механічна 5-ступенева |
Характеристики ходової | |
---|---|
Підсилювач керма | Гідро |
Тип, діаметр/товщина передніх гальм, мм. | Дискові вентильовані, 258/22 |
Тип, діаметр задніх гальм, дюймів | Барабанні, 8 |
Експлуатаційні характеристики | |
---|---|
Максимальна швидкість, км./год. | 158 |
Розгін 0-100 км./год., с. | 15,1 |
Витрата пального, заміський/міський/комбінований цикл, л./100 км. | 7,71/6,953/6,645 |
Викиди CO2, г./км. | 123 |
Норми токсичності (за WLTP) | Euro VI B (R) |
Система глушіння і запуску двигуна Start&Stop | Є |