Тест-драйв Renault Sandero: навіщо потрібен тест авто, яке йде з конвеєра?

Тест-драйв Renault Sandero? Того самого покоління, що повільно поступається місцем новому? Яке випускається ще з 2012 року? Серйозно?! Чим може зацікавити настільки морально застарілий автомобіль? Певен, аргумент про доступність у цій публікації вже не проканає. Адже всі й так про це знають. Ну що ж, якщо риторичні питання закінчилися, я готовий прояснити суть цього тест-драйву. Зустрічайте – Renault Sandero з 1,0-літровим бензиновим двигуном, що здатен працювати на газі. Причому встановлення газової установки здійснюється за ініціативи імпортера Рено в Україні. Вважайте, що на авто стоїть практично заводське ГБО. Але особисто для мене тест Сандеро був символічним ще в одному значенні…

тест-драйв Renault Sandero, Sandero 20121
Навіть через майже 10 років на конвеєрі дизайн Renault Sandero складно назвати застарілим. Він класичний, а класика не старіє

Тест-драйв Renault Sandero: такою повинна була стати Таврія

Само собою в мене на тесті рестайлінговий автомобіль, який показали в листопаді 2016 року на Паризькому автошоу (славні часи були). Зовні такі машини можна відрізнити за світлодіодними денними ходовими вогнями в передній оптиці (дивися нижче), а також іншим дизайном задньої. На зміну 1,2-літровому бензиновому агрегату прийшов 1,0-літровий, який і потрапив до нас на тест (дивися в наступних розділах). По суті Renault Sandero зайняв ту ж нішу, яку в далеких 1990-х займала вітчизняна Таврія. Адже це чудовий варіант для старту автомобільної практики новоспеченого водія. Причому варіант як нового, так і перевіреного часом авто. Мені пощастило взяти на тест-драйв Renault Sandero в третьому із колишніх чотирьох рівнів оснащення. Наразі для моделі Sandero він залишився єдиним. Між тестовою версією і колишнім топом зберігається прірва. Я пригадую Sandero Stepway, який брав саме в максимальному оснащенні. І суб’єктивні враження були абсолютно іншими. То було авто стильне та максимально комфортне в експлуатації. А от нинішній Sandero – пряма протилежність. Він максимально прагматичний і не соромиться завдати дискомфорту там, де це не принципово. Його завдання – впевнено і без проблем доставити пасажирів і багаж з точки А в точку Б. За рештою звертайтеся до дорожчих автомобілів. Пощастило мені й тому, що тестове авто не доукомплектовували платними опціями на зразок протитуманних фар, підігріву сидінь і парктроніків. Тобто я мав змогу познайомитися із Sandero, яким він є по суті. Ну чисто тобі Таврія, лише п’ятидверна. Між іншим, цим тестом я закрив для себе перелік майже усіх модифікацій румунської лінійки Renault. Не встиг проїхатися лише за кермом універсала Logan MCV.

тест-драйв Renault Sandero, Dacia Sandero inside
За рахунок рамок дверей, що заходять аж на дах, вдалося максимально збільшити дверні отвори Renault Sandero

У попередньому тесті kk-auto.com.ua, присвяченому комфортабельному кросоверу Mazda CX-5, я був збентежений, що у нього в базовій комплектації денні ходові вогні представлені звичайними лампочками. Тим більшим стало моє збентеження, коли, оглядаючи наданий на тест-драйв Renault Sandero, я помітив світлодіоди у його вогнях. До того ж виглядають вони далеко не бюджетно. С-подібна смуга діодів обрамляє зовнішній край блок-фари, тоді як всередині неї вогні помістили в хромовану рамку. Мають якісний і дорогий вигляд.

тест-драйв Renault Sandero, Дачія Сандеро купити
Денні ходові вогні Renault Sandero не лише мають симпатичну С-подібну форму. Ці вогні ще й частково прикриті хромованим декором
тест-драйв Renault Sandero, Citroen Sandero
Місце під номерний знак розташували в спеціальному заглибленні заднього бампера Renault Sandero

За дизайнерським оформленням бампери сучасних бюджетних авто вже не поступаються аналогічним деталям середньорозмірних машин. А насправді ж іще не так давно можна було придбати новий Sandero з невиразними, навіть не пофарбованими, чорними як вугілля переднім та заднім бамперами. Тим не менше, мені на тест-драйв Renault Sandero потрапила симпатичніша версія із бамперами під колір кузова.

тест-драйв Renault Sandero, Renault Sandero Logan
Замість фальшрешіток по обидва боки переднього бампера Renault Sandero можуть стояти протитуманні фари
тест-драйв Renault Sandero, купити Дачію Сандеро
У пофарбований під колір кузова задній бампер Renault Sandero вмонтували світловідбивні катафоти

З огляду на це приємно й те, що корпуси зовнішніх дзеркалець заднього огляду також зафарбовують під колір кузова хетчбека. Щоправда, стійки дзеркалець, а також обідки безпосередньо скляної поверхні все ж чорні й непофарбовані. Так само як і зовнішні дверні ручки – вони, на жаль, також простенькі, чорні. Хоч на тест-драйв Renault Sandero мені видали саме таке авто, проте раніше була доступна версія і з пофарбованими ручками.

тест-драйв Renault Sandero, Sandero Logan 2021
Корпуси зовнішніх дзеркалець заднього огляду Renault Sandero пофарбовані під колір кузова. Щоправда, частково. Обідок самого дзеркальця і стійка – чорні. Також у корпус вмонтовано повторювач поворотів

З огляду на похмуру погоду, тест-драйв Renault Sandero не дозволив повною мірою оцінити незначне заводське тонування. Хоч від сторонніх очей вміст авто воно звичайно не заховає, але в сонячну спеку духоту в салоні трохи зменшуватиме.

тест-драйв Renault Sandero, Sandero 1.5
Тонування бокових вікон Renault Sandero незначне. У цьому можна переконатися на фото вище
тест-драйв Renault Sandero, Рено Сандеро купити
Навіть в седані Logan у мене не було проблем із посадкою на задній ряд. Але хетчбек Renault Sandero приємно дивує висотою дверного отвору

На 15-дюймові сталеві диски кріпляться декоративні ковпаки, які мають назву MAGICEO. Їх вирізняє сріблястий колір і дизайн під литі диски з п’ятьма здвоєними спицями. Пластикову натуру видає лише нічим не виділена емблема марки, виштампувана по центру ковпаків. Що стосується коліс розміром 185/65, то до них претензій немає. Претензії є лише до налаштувань підвіски, але про це в подальших розділах. До заводських переваг Sandero можна віднести антигравійний захист днища, який повинен мінімізувати негативні наслідки їзди дорогами, встеленими гравієм. А тест-драйв Renault Sandero дав можливість побачити таких немало.

тест-драйв Renault Sandero, Reno Sandero 2021
На високопрофільні колеса розміром 185/65 R15 встановлюють декоративні сріблясті ковпаки MAGICEO, які імітують малюнок із п’ятьма здвоєними спицями. Емблема марки по центру ковпаків виконана не окремим елементом, а просто викарбувана в поверхні
тест-драйв Renault Sandero, купити Renault Sandero
Усі Renault Sandero мають антигравійну обробку днища, що повинно позитивно впливати на корозійну стійкість кузова
тест-драйв Renault Sandero, Dacia Sandero 0 9 TCe
Після рестайлінгу 2017 року задні ліхтарі Renault Sandero стали суцільно червоними. У цьому вони в чомусь перегукуються із ліхтарями Volkswagen Polo Sedan. Проте з таким дизайном авто дійсно виглядає значно симпатичніше

Тест-драйв Renault Sandero: опцій мало, зате простір лімузинний

Салон Renault Sandero не був для мене таємницею. Майже рік тому я випробовував Renault Logan, причому в дуже схожій комплектації. Тож інтер’єр утилітарненький, проте функціональний і… просторий. Так, так, я не помилився, саме просторий. Мені здається, що за рахунок широченних віконних рамок дверей, які заходять аж на дах, вдалося створити дуже широкі та високі дверні отвори. Особливо для заднього ряду. Адже, на відміну від Logan, задня стійка Sandero набагато вертикальніша. Що стосується передніх сидінь, то назвати їх ідеальним варіантом для далекої подорожі складно. Після кількох десятків кілометрів починає трохи гудіти спина. Хоча під час цього тест-драйву крісла сподобалися мені набагато більше, ніж під час тесту Logan. Цілком імовірно, що це є наслідком втрати мною більше 10 кг. ваги. Тому я би сказав так – зі зростом 1,8 м. і вагою 82 кг. всередині Sandero почуваєшся цілком добре. А от маючи вагу близько 95 кг., сидіння починають здаватися пласкими пуфиками. Внутрішні ручки дверей так само, як і зовнішні, не пофарбовані та нічим не оздоблені. Хоча сам по собі їхній дизайн дуже навіть непоганий.

тест-драйв Renault Sandero, Sandero Logan 2021
Проста, але, на мій погляд, приваблива на вигляд карта водійських дверей. Причому приваблива навіть з точки зору практичності – багато можете назвати автомобілів класом чи два вище, оснащених широкою вертикальною ручкою? А в Renault Sandero вона ще й виділена пластиком під карбон. Знайшлося місце і для кишеньки, де можна зберігати пляшку з водою чи інші потрібні під рукою речі
Тест-драйв Renault Sandero, Renault Sandero Dacia
На підлокітнику передніх пасажирських дверей Renault Sandero лише один склопідіймач
тест-драйв Renault Sandero, Sandero 202
Салонні ручки дверей Renault Sandero мають симпатичний дизайн, проте нічим не декоровані
тест-драйв Renault Sandero, Дачия Сандеро виробник
У мене немає практично жодного зауваження до просторості переднього ряду Renault Sandero. Хоча компактність робочого місця відчувається. Сидіння мають надто пласку подушку, відчувається, що в питанні комфорту крісел зекономили

Як і багато інших автомобілів, Renault Sandero оснащений автоматичним блокуванням дверей після початку руху. Але якщо в більшості інших машин блокування відбувається після досягнення 30 км./год., то Sandero блокує вже десь при 20 км./год. Я вважаю це перевагою моделі.

тест-драйв Renault Sandero, купити Dacia Sandero
Звичайний фізичний ключ Renault Sandero виглядає дуже навіть привабливо. Частина корпусу, а також один із обідків емблеми з чорного глянцевого пластику, а також сама емблема та ще одна її хромована рамка у хромі. Ззаду в корпусі зроблено отвір для його закріплення на брелку з рештою ключів. Поряд знаходиться заглиблення для легшого відкривання кришки, під якою захована батарейка центрального замка

На підлокітнику водія Renault Sandero знаходиться дуже незвичний для мене пульт електросклопідіймачів. Кнопок лише дві. Отже, на задніх дверях класичні ручки-крутилки. Кнопки універсальні. Такі ж можна побачити і на дорогому кросовері Koleos. Великі піктограми, зручні заглибинки на поверхні та скошені торці – з точки зору ергономіки над кнопками попрацювали. Та попри зовнішню подібність склопідіймач водія насправді має чотири положення замість двох у пасажира. Якщо продавити ліву кнопку трохи сильніше або ж потягнути її вище, скло на водійських дверях опуститься чи підніметься автоматично. І тримати палець на кнопці не потрібно.

тест-драйв Renault Sandero, Renault Logan Sandero
Наразі кнопки електросклопідіймачів Renault Sandero ідентичні тим, що встановлені на топових кросовері Koleos і седані Talisman. Щоправда, електроприводом оснащені лише передні двері. Кнопки ергономічні – заглибини на поверхні для зручнішого натискання, а також скошені торці, щоб їх було комфортніше тягнути вгору. Але піктограмки на них не вказують на ключове – водійська кнопка має чотири положення замість двох у пасажирської: як вгору, так і вниз додано автоматичний режим. Зверніть також увагу на іншу текстуру пластику на підлокітниках дверей

Назва стандартної тканинної обшивки сидінь Life вказує на те, що вона є однією з базових для Sandero, адже свого часу саме так називався другий рівень комплектації цих хетчбеків. Проте дуже дешево вона не виглядає. Прострочування бокової підтримки подушок і спинок сидінь білою ниткою, а також вставка по центру крісла зі специфічним візерунком значно звеселяє сірість салону.

тест-драйв Renault Sandero, Sandero Logan 2020
Тканинна обшивка сидінь Renault Sandero під назвою Life все ж трохи відрізняється від однойменної обшивки, яку я бачив на сидіннях Logan. Центральна частина спинок і подушок має цеглоподібний візерунок, хоча прострочування боковин білою ниткою таке ж саме
тест-драйв Renault Sandero, Sandero Logan 2020
Водійський протисонячний козирок Renault Sandero укомплектували ремінцем для документів. Одне з кріплень обидвох козирків можна роз’єднати, і прикритися від сонця зі сторони бокових вікон
тест-драйв Renault Sandero, Дачія Сандеро купити
Пасажирський протисонячний козирок Renault Sandero оснащений косметичним дзеркальцем. Поряд інфографіка, яка попереджає про можливу небезпеку встановлення дитячого крісла задом наперед
тест-драйв Renault Sandero, купити Дачію Сандеро
Така ж інфографіка є і з тильного боку пасажирського протисонячного козирка Renault Sandero
тест-драйв Renault Sandero, Рено Сандеро ціна
Освітлення салону Renault Sandero представлене єдиним плафоном над переднім рядом. Режимів освітлення три: вимкнене (положення “0”), увімкнене за відкритих дверей (центральне положення перемикача) і постійно увімкнене (праве положення)
тест-драйв Renault Sandero, Renault Sandero
З точки зору ергономіки торпедо Renault Sandero досі відрізняється чудовою продуманістю і приємним дизайном, який відповідає загальному враженню міцності від авто
тест-драйв Renault Sandero, Hyundai Sandero
Зверніть увагу на якість пропрацювання торпедо Renault Sandero – фактура пластику центральної частини відрізняється від решти салону. Не враховуючи третьої фактури обрамлення бокових дефлекторів і панелі приладів. До того ж дефлектор додатково оздоблений чорним глянцевим пластиком по колу, а також по центру ручки. Щоб скористатися нею, потрібно натиснути на той бік, де в її поверхні знаходиться заглиблення. На відміну від деяких інших бюджетних авто, для обдуву передніх бокових вікон призначено окремий дефлектор
тест-драйв Renault Sandero, Sandero new
По центру торпедо Renault Sandero знаходиться поличка, яка буквально створена для зберігання там розмінних купюр та монет. Це якщо власник авто таксист. Мені ж зручно було сюди закидати барсетку, яка вже не вміщалася в нішу перед важелем КП, якщо в підсклянниках вже стояли якісь об’єми з кавою чи колою

Мітка «SRP AIRBAG» у нижній частині кнопки сигналу свідчить, що Renault Sandero комплектується фронтальною подушкою безпеки водія.

тест-драйв Renault Sandero, Renault Sandero 2018
Надпис “SRP airbag” у нижній частині кнопки сигналу Renault Sandero свідчить про наявність фронтальної подушки безпеки водія. Не перестаю захоплюватися вдалим дизайном керма румунської лінійки Renault. Вивірена товщина обідка із вдалими напливами під великі пальці, сріблясте оздоблення на трьох спицях, а також хромоване і чорне глянцеве обрамлення такої ж хромованої емблеми марки
тест-драйв Renault Sandero, Citroen Sandero
Не зміг не залізти під незрозумілу кришечку в нижній частині торпедо Renault Sandero. Виявилося, що таким чином заховали одну з точок кріплення передньої панелі. Кришечка тримається на фіксаторі, тож, щоб її відігнути, потрібно через спеціальний отвір натиснути чимось тонким на фіксатор
тест-драйв Renault Sandero, Dacia Sandero 0 9 tce
Ручку коректора фар Renault Sandero заховали в нижній частині торпедо, по суті під кермом. Положень п’ять, але водій нізащо не зможе побачити, у якому з них знаходиться ручка. Її розмістили в такому темному місці, що навіть вийшовши з авто і залізши під кермо, їх буде важко розгледіти

Така ж позначка є й навпроти переднього пасажира на торпедо. Тобто фронтальний airbag є і в нього. Причому його подушка доповнена вимикачем з правого торця передньої панелі. Інфографіка над ним доступно пояснює переваги й небезпеки увімкненого та вимкненого airbag. Положень відповідно лише два – «ON» і «OFF». Щоб зрозуміти, яке з них активне, на перемикачі передбачили білу мітку на зрізаному сегменті торця.

тест-драйв Renault Sandero, Sandero new
Навпроти переднього пасажира на торпедо Renault Sandero можна побачити надпис “SRP AIRBAG”. Тобто фронтальна пасажирська подушка безпеки знаходиться позаду цієї панелі
тест-драйв Renault Sandero, Dacia Sandero 2020 цена
Між правою боковиною торпедо і картою передніх пасажирських дверей знаходиться вимикач фронтальної подушки безпеки пасажира. На зрізаному сегменті ручки знаходиться біла мітка, яка вказує на увімкнений режим airbag. Щоб перемкнути її з положення “OFF” у “ON”, ручку спершу потрібно трохи втопити всередину. Належним чином оцінив гарну інфографіку над перемикачем, яка попереджає про правильне його використання

У правому колодязі панелі приладів Renault Sandero знаходиться монохромний екранчик бортового комп’ютера. Причому на відміну від Renault Logan, який я випробовував рік тому, борткомп’ютер Sandero дійсно видає корисні показники. Наприклад, середню витрату пального та запас ходу на залишку пального в баку. Усі показники перемикаються за допомогою кнопки в торці правого підкермового перемикача. Хоча й тут є одне але. Якщо ви їздитимете переважно на газі, ні один, ні другий показник не буде вам жодним чином корисний. Адже вони прив’язані виключно до умов їзди на бензині.

тест-драйв Renault Sandero, Dacia Sandero new
Панель приладів Renault Sandero продовжує приємно дивувати інформативністю. Адже така ж конфігурація встановлюється і на споріднені Logan та Sandero Stepway. По центру знаходиться спідометр. Зліва від нього – тахометр. Стрілочки мають незвичний жовтий колір, що робить панель яскравішою, як і сріблястий обладунок всіх трьох колодязів. Контрольні лампочки розташували на полях всіх трьох віконечок. Наприклад, індикатор роботи ручних гальм розташований на полі спідометра, тоді як лампочка “Check engine” – на полі тахометра. Але праве з них присвячене бортовому комп’ютеру, на полі якого знаходиться електронний вказівник рівня пального. На відміну від тесту Logan, цього разу комп’ютер приємно здивував більшою кількістю дійсно корисної інформації. Зокрема, середньої витрати бензину
тест-драйв Renault Sandero, Toyota Sandero
тест-драйв Renault Sandero, Sandero Logan
Увімкнувши ближнє світло Renault Sandero, прилади починають підсвічуватися м’яким білим світлом. Крім середніх витрати пального, бортовий комп’ютер може підказати запас ходу на бензині
тест-драйв Renault Sandero, Suzuki Sandero
Піктограма лампочки в торці лівого підкермого перемикача Renault Sandero говорить про те, що органи його керування призначені для налаштування освітлювальних приладів. Крутнувши ліву ручку з положення “0” на один крок від себе, вмикаються габарити. Наступний крок вмикає ближнє світло. Ближче до основи перемикача намальована піктограма дальнього світла зі стрілочками, які інформують, що воно вмикається поштовхом від себе. Вимикається зворотнім чином. Ручка посередині перемикача має лише два положення – “0” і увімкнені задні протитуманні ліхтарі. Обидві ручки доповнені виступами у верхній частині, щоб перемикатися між положеннями було зручніше. А контролювати їх дозволяє біла мітка на обідку між ручками. Звідси ж вмикаються сигнали повороту: лівий – поштовхом униз, а правий – вгору
тест-драйв Renault Sandero, Reno Sandero 2021
На лівий підкермовий перемикач Renault Sandero винесено керування очисними приладами. Піктограма ближче до основи перемикача інформує, що, потягнувши його на себе, можна задіяти омивач лобового скла, після чого по ньому кілька разів пройдуться склоочисники. Штовхнувши перемикач з положення “0” вниз, склоочисник буде стирати вологу зі скла з паузою близько десять секунд. Положення “1” і “2” відповідають за нормальну і прискорену швидкість роботи двірників. Ручкою в торці регулюється робота заднього склоочисника. Наступне після нульового положення вмикає виключно двірник, тоді як затримавши ручку в наступній, третій позиції, омивач подасть назад очисної рідини. Тут для ручки також додали білу мітку
тест-драйв Renault Sandero, купити Renault Sandero
Глянцева кнопка з трьома крапками в торці правого підкермового перемикача змінює показники бортового комп’ютера

Облаштовуючись за кермом Renault Sandero, можна скористатися можливістю налаштувати висоту керма під себе. За це відповідає важіль у ніші пластикової обшивки вала керма. Потягнувши широку ручку на себе, механізм розблоковується, після чого водій може встановити кермо у потрібне положення. Щоб його зафіксувати, ручку під валом потрібно штовхнути до упору від себе. Не аби-яка опція, але водії зростом трохи нижче або вище середнього зможуть встановити кермо так, щоб воно не заважало бачити панель приладів.

тест-драйв Renault Sandero, Peugeot Sandero
Те, що салонне дзеркальце Renault Sandero має ручний перемикач режимів “день/ніч” не дивує, адже це бюджетне авто. Користуватися ним зручно, оскільки на його поверхні зробили кілька виступів, а кінцівка значно ширша за решту перемикача
тест-драйв Renault Sandero, new Dacia Sandero 2021
Це може здатися дивним, але електропривід зовнішніх дзеркалець заднього огляду разом із їхнім підігрівом не пропонувалися як стандартне оснащення навіть у передостанньому рівні оснащення Renault Sandero. Щоб отримати такий блок, потрібно доплатити нехай незначну, але суму в 679 грн. Грибочок електроприводу має нарізку на поверхні, завдяки чому цим джойстиком зручно користуватися. Крутнувши його вліво чи вправо, обираю дзеркальце. Потім, штовхаючи в різні боки, регулюю положення. Обране дзеркальце зручно контролювати за рахунок білих міток як на самому джойстику, так і в його основі
тест-драйв Renault Sandero, Dacia Sandero technical specifications
Для регулювання керма Renault Sandero за висотою пристосовано широкий важіль-фіксатор під валом. Щоб розблокувати механізм, важіль потрібно потягнути на себе, здійснити регулювання, а потім повернути його в початкове положення
тест-драйв Renault Sandero, Renault Sandero Auto Ria
Підголівники передніх сидінь Renault Sandero регулюються у достатньо широкому діапазоні (шість положень). Для вибору положення потрібно або потягнути їх угору, або ж затиснути кнопку в основі однієї з їхніх стійок і опустити вниз
тест-драйв Renault Sandero, Дасія Сандеро
Ностальгічний елемент, який до щему в серці нагадує Таврію. Так виглядають ручки регулювання кута нахилу спинок передніх сидінь. Задля зручності використання в них зроблено заглибини, а напливи в торцях роблять зручним практично будь-який хват. Прокручуючи ручку вперед, спинка нахиляється у відповідному напрямку, і навпаки
тест-драйв Renault Sandero, Renault 2017 Sandero
Під подушками передніх сидінь Renault Sandero, ближче до центрального тунелю, можна знайти важелі регулювання глибини посадки. Для цього потрібно потягнути важіль на себе і штовхнути крісло вперед чи назад. Коли ви відпустите ручку, сидіння зафіксується в обраному положенні

Задні пасажири ніяк не можуть повпливати на роботу елементів безпеки для них. Звісно, тут є регульовані за висотою підголівники, але лише формально. По суті положення лише одне. Є ще друге, коли під час ходу вниз підголівник впирається у фіксатор верхнього положення. Однак якщо потягнути підголівник вгору, його можна буде зняти, не натискаючи на жодну кнопку. Тобто насправді він уже нічим не зафіксований, крім нижнього упору його стійки.

тест-драйв Renault Sandero, Renault Sandero
Задні підголівники Renault Sandero виглядають охайно за рахунок прострочування білою ниткою. Центральний ховається в спинку, за рахунок чого огляд назад майже нічим не перекривається. Формально підголівники можна відрегулювати у двох положеннях, проте з них фіксоване лише одне. У верхньому стійки підголівників знизу впираються у фіксатор, проте зверху нічим не обмежені

Renault Sandero оснащується центральним замком. І не вперше доводиться хвалити правильне розташування і форму його кнопки зі зручним заглибленням під палець. До того ж вона оснащена червоним індикатором, який свідчить про заблоковані двері.

тест-драйв Renault Sandero, Toyota Sandero
Ще один елемент інтер’єру Renault Sandero, який дещо пожвавлює дизайн – вставка під карбон на центральній консолі. До того ж по периметру вона оздоблена сріблястою рамкою. Центральні дефлектори обдуву декоровані хромованими рамками і вставками по центру ручок. Зміна напрямку обдуву в горизонтальній площині змінюється зміщенням ручки вправо чи вліво. А от для регулювання у вертикальній площині потрібно крутити вгору-вниз увесь дефлектор. По центру знаходяться дві кнопки – аварійного сигналу (верхня) і центрального замка (нижня). Обидві мають зручні заглибини в поверхні, а центральний замок оснащений червоним індикатором заблокованих дверей

Імпонують мені й великі кнопки блокування/розблокування авто безпосередньо на механічному ключі Renault Sandero. Вони знаходяться з пласкішого боку голівки, тоді як на скругленому боці розташували хромовану емблему марки в двох обрамленнях – широкому глянцевому і тонкому хромованому. Також глянцевий декор можна побачити ближче до боковини ключа. На його голівці, з протилежного боку від жала, знаходиться вушко для приєднання ключа до брелка. З цієї ж сторони можна помітити виріз у кришці голівки, який дозволяє її підважити та за потреби відкрити для заміни батарейки центрального замка.

тест-драйв Renault Sandero, Peugeot Sandero
З тильного боку ключа Renault Sandero знаходяться кнопки розблокування (верхня) і блокування (нижня) замків дверей

Стандартна аудіосистема Renault Sandero

У наш час новий автомобіль без аудіосистеми вважається ознакою поганого тону. Тож Renault Sandero не захотіли записувати в цю обмежену категорію і встановили простеньку, зате функціональну «музику». Мушу визнати, що попри яскраво виражену бюджетність авто панель аудіосистеми виглядає привабливо. Угорі, з лівого боку, знаходиться кнопка увімкнення/вимкнення системи. Нижче, по центру – екран з помаранчевою підсвіткою та хромованою плашечкою над ним. По обидві сторони від нього знаходяться по дві випуклих кнопки. З лівого боку – підвищення гучності (верхня) і її зменшення (нижня). «RADIO» з правого боку переносить у розділ програшу аудіо з радіохвиль. Затиснувши ж водночас «AST» та одну із кнопок з цифровим позначенням, у пам’яті системи можна зберегти обрані радіостанції. Тож наступного разу доведеться лише натиснути одну з шести кнопок із цифрою. Між кнопками з лівого боку екрана розмістили вхід AUX, а з правого – USB. Нижні кнопки згуртовані в два ряди. Другий з них має незначне заглиблення, що дозволяє впізнати органи його керування на дотик. За дизайн відповідають дві сріблястих планочки по центру обидвох блоків кнопок. Прослуховуючи музику із зовнішнього носія і натиснувши кнопку «5/RDM», можна слухати список аудіофайлів у випадковому порядку. При цьому на екрані з лівого боку спалахне індикатор «MIX». Затиснувши «6/INFO», з’явиться інформація про версію встановленої аудіосистеми. «MEDIA» перекидає у розділ, де можна переглянути файли із зовнішнього носія, а «TEL» – до розділу телефонії. До речі, така стандартна аудіосистема здатна програвати файли MP3, але тільки через два динаміка в картах передніх дверей. І тут є нюанс. На практиці піднімати гучність вище позначки 16 немає сенсу, бо тоді динаміки починають хрипіти. На жаль для когось, сучасний світ відходить від використання CD, тож і на Sandero немає можливості слухати музику з дисків. Що стосується решти кнопок, то «MENU» повертає назад до головного меню, з якого обираєш якийсь із основних розділів. Дві кнопки зі стрілочками вліво і вправо в режимі програшу музики прокручують хронометраж або трек назад та вперед відповідно. Середня кнопка у нижньому ряді справа повертає на один крок назад в меню аудіосистеми. Для переходу між розділами слугує кругла срібляста ручка з випуклою кнопкою посередині. Прокручуючи її поверхню з безліччю тактильних нарізок, виділяєш потрібний пункт у списку меню. При цьому плашечка вибору підкреслює це помаранчевим кольором, тоді як надпис всередині світиться червоним – як фон решти екрана. Натиснувши на кнопку, переходиш всередину обраного пункту. Головне меню аудіосистеми складається з розділу налаштувань, Bluetooth-зв’язку (про це говорить і великий надпис на панелі керування), в окремий пункт винесено перемикання між регулярними та альтернативними локальними частотами, а також деяких інших розділів. Останній дозволяє увімкнути зміну частот на локальні (на екрані спалахне індикатор AF), активувати функцію попередження про обстановку на дорозі (TA, але в нас вона само собою не працює), а також прослуховувати повідомлення громадянської оборони (PTY31), яких, щоправда, навіть у нашій ситуації немає – що вже казати про Європу. Якщо яка-небудь радіостанція транслює RDS-інформацію, то вона може відображатися на екрані. Якщо ні, то система скаже про це у сервісному повідомленні на екрані. Розділ налаштувань дозволяє підв’язати зростання гучності програшу музики залежно від швидкості (SPD VOL), змінити мову інтерфейсу (української, на жаль, немає) і скинути регулювання звуку до заводського варіанту. Меню Bluetooth-з’єднань одразу пропонує увімкнути чи вимкнути функцію Bluetooth: «Bluetooth ON/OFF». Якщо її активувати, воно попросить під’єднати пристрій («Ready to Pair»), показуючи код для під’єднання («PIN: 0000»). Але мені не дуже сподобалося, що під час кожного запуску мотора з’єднання з телефоном злітало. Якщо до системи вже під’єднано кілька телефонів, вона покаже їхній список, пропонуючи обрати якийсь із них. При цьому навпроти назви кожного пристрою світитиметься одна або одразу обидві піктограмки: телефонна трубка означає, що його можна використовувати в системі гучного зв’язку, а піктограма ноти – програвати з нього музику. Обравши телефон, зліва спалахне індикатор зв’язку трубки (вище) і рівня її заряду (нижче), а також значок Bluetooth. Повторно обравши телефон у списку пристроїв, його можна видалити («Delete a phone now? YES/NO»). Один із найцікавіших елементів аудіосистеми Sandero – пульт під кермом. Він майже ідентичний тим пультам, які встановлюються на топові моделі лінійки Renault. Кнопка «SOURCE AUDIO» дозволяє змінити джерело програвання музики, не відриваючи руки від керма. Кнопка справа, з позначенням зеленої і червоної телефонної трубки, відповідає за прийом та відхилення дзвінків. У торці пульта – великі клавіші регулювання гучності (верхня її збільшує, нижня зменшує). Також за допомогою пульта можна повноцінно мандрувати розділами аудіосистеми. Прокручуючи коліщатко з тильної сторони, відбувається перехід між пунктами у списках розділів. Задля більшої ергономічності використання коліщатка його поверхня вкрита поперечними канавками. За допомогою кнопки «MODE/OK» заходиш всередину обраного пункту.

тест-драйв Renault Sandero, Sandero 2121
Renault Sandero комплектується красивим і функціональним блоком аудіосистеми, а надпис “Bluetooth” свідчить ще й про те, що авто оснащене системою гучного зв’язку. Кнопку вимкнення розташували окремо і вище решти. Екран компактний, але візуально його розширює глянцева чорна поверхня. Роль декору виконує хромована плашечка над ним, а також сріблясті накладки між двома рядами кнопок нижче. На фото ви можете побачити короткий вміст головного меню: розділ налаштувань, регулювання чутливості радіо до локальних частот (“REG-AF”) і приєднання телефона через bluetooth (“Bluetooth”). Екран має агресивну червону підсвітку та помаранчеві позначення. Але коли виділяєш якийсь із пунктів меню, позначки та фон обмінюються кольорами. Кнопки по обидва боки від екрана отримали випуклу форму. Зліва одна над одною знаходяться збільшення гучності (“VOL+”) і її зменшення (“VOL-“). Справа – увімкнення радіо (“RADIO”), а також кнопка “AST”, затиснувши яку разом із однією з кнопок із цифровим позначенням, можна занести в пам’ять станцію, що програється. Між кнопками гучності розташували AUX-вхід, а під “RADIO” – USB. Круглий контроллер зі сріблястою ручкою і комфортною нарізкою на ній дозволяє виділяти окремі пункти в меню, а випукла кнопка посередині нього – переходити всередину них. “4/RDM” вмикає режим випадкового порядку програшу, а “5/INFO” – інформацію про прошивку аудіосистеми. Решта кнопок із цифровим позначенням вмикають збережену за ними частоту, якщо така, звісно, була збережена. “MEDIA” дозволяє змінити джерело програвання музики. “MENU” повертає до вибору розділів у головному меню. Кнопки зі стрілочками, спрямованими назад і вперед, або прокручують хронометраж треку, або повертають на один трек/радіостанцію назад чи переносять на такий же крок вперед відповідно. Розвернута назад стрілка повідомляє, що за допомогою цієї кнопки можна повернутися на один крок назад в меню. “TEL” одразу переносить у розділ телефонії. На відміну від верхнього ряду, кнопки нижнього мають незначне заглиблення, що дозволяє за потреби намацати їх на дотик
тест-драйв Renault Sandero, Sandero Nissan
У розділі налаштувань аудіосистеми Renault Sandero кілька підрозділів. “SPD VOL” дозволяє увімкнути режим посилення гучності залежно від швидкості руху автомобіля. Крім цього, можна налаштувати мову інтерфейсу, а також скинути всі коригування звуку до заводських
тест-драйв Renault Sandero, авто Дачия Сандеро
У розділі “REG-AF” аудіосистеми Renault Sandero також декілька підрозділів. У “REG” налаштовується чутливість до сигналу локальних радіостанцій, щоб, у випадку бажання водія, система ловила сильніший сигнал. “TA” вмикає або вимикає режим повідомлень про дорожню обстановку. Відповідно активна піктограмка “TA” з лівого боку екрана свідчить, що режим активовано. “PTY31” відповідає за повідомлення громадянської оборони, хоча навряд у нашій країні вони яким-небудь чином можливі
тест-драйв Renault Sandero, Dacia Renault Sandero
Обравши розділ “Bluetooth”, аудіосистема Renault Sandero може запропонувати вам увімкнути (“ON”) чи вимкнути (“OFF”) цей протокол зв’язку
тест-драйв Renault Sandero, Sandero Dacia Sandero
Якщо до аудіосистеми Renault Sandero не під’єднано жодного телефона, то після переходу в розділ “Bluetooth” авто видасть повідомлення “Ready to Pair” (Готовий до під’єднання), а також стандартний пін для цього: 0000
тест-драйв Renault Sandero, купить Дачія Сандеро
Так на екрані аудіосистеми Renault Sandero відображається список під’єднаних телефонів. Вказується їхня назва, а навпроти неї піктограма телефонної трубки повідомляє, що через цей пристрій можна телефонувати, а ноти – слухати музику
тест-драйв Renault Sandero, Renault Sandero 2018
Якщо ще раз натиснути на назву підключеного телефона, Renault Sandero запитає “Delete a phone now?” (Видалити телефон?) з варіантами “YES” або “NO”. У під’єднаному стані аудіосистема виводить на екран інформацію про рівень зв’язку, заряд акумулятора, а також світиться індикатор bluetooth
тест-драйв Renault Sandero, Dacia Sandero Renault Clio
Якщо радіостанція транслює RDS-інформацію, то на екрані аудіосистеми Renault Sandero вона буде відображатися. Якщо ж ні, то авто показуватиме сервісне повідомлення, як на фото. Індикатор “AF” означає, що радіо перейде на локальну станцію, якщо її сигнал буде сильнішим
тест-драйв Renault Sandero, Clio Sandero
Для керування аудіосистемою Renault Sandero позаду керма передбачено фірмовий пульт. Практично ідентичні органи керування ставляться навіть на топові моделі Renault. Кнопкою “SOURCE AUDIO” можна змінювати джерела програвання музики. Кнопка, під якою зображені зелена і червона телефонні трубки відповідає за прийом і відхилення дзвінків. Нижня “MODE/OK” дозволяє змінити показник або ж підтвердити дію, коли серфиш по меню аудіосистеми. Дві великих клавіші в торці збільшують гучність (верхня) і зменшують її (нижня)
тест-драйв Renault Sandero, Sandero 1.5
З тильного боку пульта аудіосистеми Renault Sandero знаходиться коліщатко, за допомогою якого можна переходити між різними розділами меню. За рахунок поперечної нарізки на його поверхні, ним зручно користуватися навіть під час руху
тест-драйв Renault Sandero, Sandero 202
Над лобовим склом Renault Sandero вмонтовано мікрофон системи гучного зв’язку
тест-драйв Renault Sandero, купити Dacia Sandero
Музика в Renault Sandero транслюється з двох динаміків, що розташовані в куточках карт передніх дверей

Стандартний кондиціонер Renault Sandero

Це не перший тест-драйв автомобіля Renault, коли я хвалю його компактний та інтуїтивно зрозумілий блок керування кондиціонером. Він немов захований у неглибокій ніші в центральній консолі. Та навіть така дрібниця робить його дизайн на Renault Sandero не таким пісним, яким би він міг бути. Панель системи мікроклімату складається з трьох ручок і двох кнопок. Кожна з ручок має заглибини у корпусі задля зручнішого прокручування пальцями, помаранчевий вказівник положення і чорне глянцеве обрамлення. Лівою з них керуються напрямки потоків повітря. Усього можливо п’ять варіантів: на лобове скло, в ноги і лобове скло, лише в ноги, на обличчя і в ноги, а також тільки на обличчя. Центральною ручкою можна змінювати швидкість роботи вентилятора – всього п’ять режимів разом із вимкненим станом. Правою контролюється температура повітря, яке виходить з дефлекторів. Але зважаючи на кольорові позначення навколо ручки, схоже, що опалення салону регулюється гнучкіше, ніж охолодження: дев’ять позицій проти трьох. Система рециркуляції повітря налаштовується архаїчним прапорцем, але таку архаїку спробували компенсувати нестандартним його розташуванням – по дузі під центральною ручкою. Відтак, ліве положення змушує повітря циркулювати в салоні по колу, а праве – забирати його знадвору. Дизайнери блоку сховали для недосвідченого водія своєрідний лайфхак на блоці мікроклімату. Жовто-зеленою піктограмою лобового скла біля лівої, середньої ручок, а також навпроти прапорця підказали, яким чином слід виставити налаштування, щоб розморожування лобового скла було максимально ефективним. Обидві кнопки над ручками оснащені помаранчевими індикаторами. Ліва вмикає кондиціонер.

тест-драйв Renault Sandero, Renault Sandero ціна
Класичний блок керування кондиціонером Renault Sandero заховали у неглибоку нішу, а складається він із трьох ручок і двох кнопок. Усі ручки декоровані чорною глянцевою рамкою, а їхні боковини мають зручні ергономічні заглиблення і помаранчеві вказівники режимів. Ліва ручка відповідає за перемикання напрямків обдуву. Усього їх п’ять: тільки на лобове скло, на лобове і в ноги, лише в ноги, в ноги і в обличчя, а також виключно в обличчя. Центральною ручкою змінюється швидкість вентилятора, їх також п’ять. Правою налаштовується температура повітря. З огляду на колір міток навколо ручки, “холодних” варіантів значно менше, ніж “теплих” (три проти дев’яти). Прапорцем під центральною ручкою можна обрати або рециркуляцію повітря (ліве положення), або забір повітря знадвору (праве). Зверніть увагу на зелено-жовту позначку лобового скла біля лівої та центральної ручок, а також прапорця. Таким чином водію підказують за яких налаштувань розігрів лобового скла буде найефективнішим. Кнопки обладнані помаранчевими індикаторами. Ліва з них вмикає кондиціонер

Точно така ж кнопка справа активує нитки розжарювання підігріву заднього скла Renault Sandero.

тест-драйв Renault Sandero, Рено Сандеро ціна
Друга кнопка на блоці мікроклімату вмикає підігрів заднього скла Renault Sandero

У нижній частині центральної консолі знаходиться індикатор незадіяного паска безпеки водія. Функція в сучасних реаліях надзвичайно корисна, проте в українському дискурсі неефективна. Справа в тому, що саме розташування індикатора не сприяє його гарній видимості: самий низ консолі, ще й у глибокому віконечку. Для наших самовпевнених водіїв датчик повинен бути на панелі приладів, доповнюватися біппером, а в ідеалі ще й бити молотком по голові, якщо все-таки не причепився.

тест-драйв Renault Sandero, машина Dacia Sandero
Унизу центральної консолі Renault Sandero розташований датчик незадіяного паска безпеки переднього водія. Не розумію лише навіщо його розташовувати так глибоко, проте на огляд це не впливає
тест-драйв Renault Sandero, Dacia Sandero Dacia Sandero
Ніша під центральною консоллю Renault Sandero наче умисно продумана під старі кнопкові Nokia. Адже будь-який смартфон звідти буде стирчати і стакани в підсклянники вже не покладеш. З іншого боку, ніша має пристойну висоту, а дно всіяне невеличкими виступами, тож навіть монетку з неї буде зручно діставати. Маю ще претензії до занадто великого зазору між торпедо і накладкою центрального тунелю. Одного разу, випробовуючи Sandero Stepway, у мене в цю щілину завалився паркувальний талончик. І діставати його з-під пластику не дуже велике задоволення
тест-драйв Renault Sandero, Renault Renault Sandero
Два підсклянника Renault Sandero стилістично об’єднані з майданчиком важеля КП лініями, що нагадують піщаний годинник. Як і у випадку ніші, дно підсклянників нерівне, тож із них також зручно діставати невеликі пласкі предмети. Збоку від цих ліній розташували слот прикурювача. Щоб його нагріти, потрібно натиснути на нього зверху і дочекатися, поки він вискочить вгору. Або ж взагалі витягнути прикурювач і користуватися розеткою на 12 В
тест-драйв Renault Sandero, купити Дачія Сандеро
На лівій боковині спинки переднього пасажирського сидіння Renault Sandero знаходиться кишенька для ручок, карток чи іншої потрібної під рукою поклажі. Бортик кишеньки стилістично підкреслили прошивкою білою ниткою
тест-драйв Renault Sandero, Logan Sandero 2
На жаль, речовий відсік Renault Sandero має нерівні стінки. З іншого боку, його об’єм знаходиться всередині торпедо, а не на самій кришці. На задній стінці відсіку розташовано роз’єм OBD. Кумедно, що у верхній частині кришки додано фейкову петлю, а знизу – фейковий язичок. Насправді кришка відкривається в ліву сторону
тест-драйв Renault Sandero, Рено Сандеро новий
Кришка речового відсіку Renault Sandero практичніша, ніж у багатьох авто класом вище. Наприклад, в ній знаходиться окремий відсік для окулярів, а також затискач для ручки

Як і у випадку з Logan, не припиняю захоплюватися оптимізацією простору позаду. Крайні місця дозволяють облаштуватися цілком комфортно, а посередині не заважають ані дах, ані набивка подушки і спинки дивана, ані передні крісла. За жодним із перерахованих показників я не відчув дискомфорту. Та й мої пасажири погоджувалися, що машинка маленька і розвернутися в ній складно, проте тісноти немає. Я вже зазначав, що позаду є підголівники. Додам лише, що їх три, причому середній можна опустити майже в один рівень зі спинкою, щоб він не обмежував огляд. Renault Sandero – машина проста. Тим не менше, і в цьому випадку знайшли можливість для декору: з обидвох боків підголівники декоровані білою ниткою.

тест-драйв Renault Sandero, Renault Sandero купити
Карта задніх дверей Renault Sandero значно простіша. У нашому випадку тут були встановлені дві фейкових сітки динаміків і класична ручка склопідіймача. Хоча частково її поверхня вкрита насічкою для зручнішого користування нею. Тут уже немає розкішної широкої дверної ручки під зручний захват, зате є широка кишенька. Пластик біля ліктів має іншу, цікавішу фактуру
тест-драйв Renault Sandero, Дачія Сандеро
Маленький чорний перемикач у торці задніх дверей Renault Sandero дозволяє заблокувати ручки відкриття зсередини. Для цього потрібно його перемкнути в нижнє положення
тест-драйв Renault Sandero, купити Рено Сандеро нове
Задній ряд Renault Sandero і Logan став для мене найприємнішою несподіванкою. Тут не лише дуже просторо, як на авто B-класу, так ще й центральне місце абсолютно повноцінне
тест-драйв Renault Sandero, Sandero
Над усіма пасажирськими дверима Renault Sandero встановлено ручки. Щоб за них було зручніше триматися, в обшивці стелі зробили заглибини
тест-драйв Renault Sandero, Sandero
Про повноцінність середнього місця заднього ряду Renault Sandero свідчить наявність всіх трьох підголівників

На фоні сказаного про другий ряд Renault Sandero зовсім не дивує наявність трьох триточкових пасків безпеки. На відміну від дорогих авто з купою опцій, але тісними задніми рядами, де пасок для центрального пасажира скоріше вимушена необхідність, у Sandero це практична потреба. Враховуючи абсолютну повноцінність такого місця. Але якщо відносно крайніх місць питань немає зовсім (закріплені у двох точках на кузові паски чіпляються до одного фіксатора з червоною кнопкою розблокування), то ергономіка кріплення ременя для середнього пасажира страждає. Щоб витягнути його із задньої лівої стійки кузова, треба добряче покрутитися. А у зимовому одязі це робити особливо незручно. Та й кріпити доводиться у двох місцях вручну: один фіксатор справа (з червоною кнопкою) і один зліва (з чорною). Хоча є й суттєві ергономічні переваги. Навіть перед дорожчими авто. У неробочому стані центральна ручка паска середнього пасажира фіксується у спеціальній ніші в даху авто, а третя ручка звисає зі спеціального гачка на стійці. Тобто пасок не звисає зі стелі, перекриваючи водієві огляд через заднє скло і не стукотить об стійки під час проїзду нерівностей. Але й ремені двох крайніх пасажирів мають свої ніші для фіксації в неробочому стані. Тут перевага інша. Якщо потрібно скласти, а потім розкласти спинку заднього ряду, паски не потрапляють у щілину між сидінням і бортами.

тест-драйв Renault Sandero, новий Рено Сандеро
Усі три задніх місця Renault Sandero оснащені триточковими пасками безпеки
тест-драйв Renault Sandero, ціна Рено Сандеро
Паски безпеки крайніх пасажирів заднього ряду Renault Sandero можна закріпити в обшивці стійок кузова. З такого положення їх діставати значно легше, ніж із-під себе. Отвори мають невеликі зазубринки. Вочевидь для того, щоб кріплення не розхитувалося і не випадало під час руху
тест-драйв Renault Sandero, Renault Dacia Sandero 2020
Вражає продуманість деяких елементів салону Renault Sandero. Наприклад, пасок безпеки заднього центрального пасажира в неробочому стані фіксується на задній лівій стійці даху. Для лівого кріплення передбачено гачок, а для правого – слот в обшивці

Два крайніх місця заднього ряду Renault Sandero мають у нижній частині спинок нашивки з надписом «ISOFIX», відповідною піктограмою і стрілочкою, яка повинна вказувати на розташування кріплень для дитячих сидінь. І попри те, що між напрямком, вказаним стрілочкою, і самими кріпленнями відстань приблизно в 1 см., позитиву це не змінює. ISOfix є, тож на цьому дякую!

тест-драйв Renault Sandero, Дасія Сандеро
Нашивка “ISOFIX” з відповідною піктограмкою вказує місце петель для кріплення дитячих крісел на задньому дивані Renault Sandero. Хоча стрілочка на нашивці промахується приблизно на 1 см.
тест-драйв Renault Sandero, купити Рено Сандеро
З тильного боку спинки передніх сидінь Renault Sandero обшиті матеріалом, який легко відмивати. Звісно, не забули й про кишеньки для задніх пасажирів. Цікаво, що їхні бортики прострочені білою ниткою, як у автомобілів класом вище
тест-драйв Renault Sandero, Дачія Сандеро
На скромній обшивці центрального тунелю Renault Sandero знайшлося місце для одного підсклянника і розетки на 12 В для задніх пасажирів. Розетка укомплектована кришечкою з язичком, а підсклянник схоже розрахований на тару з двома різними діаметрами дна

Багажник Renault Sandero

Приємно здивував об’єм багажника. Проте, враховуючи наявність тороїдального балона з газом під підлогою, половину відсіку займає запаска. Правда, запаска в чохлі! А от прикрити голий метал високого порогу чомусь не здогадалися. А це дійсно треба було б зробити. Спинка заднього ряду Renault Sandero складається в пропорції 1/3 і 2/3. Для цього потрібно натиснути кнопку в торці відповідної частини спинки. Кнопка туга, зате ніхто із задніх пасажирів випадково її не натисне. На жаль, складений задній ряд не формує рівного майданчика – на рівні спинок є висока сходинка. З іншого боку, від доступного авто це рідко вимагають.

тест-драйв Renault Sandero, Dacia Duster Sandero 2020
Кришка багажника Renault Sandero практично не має обшивки, але в тій невеличкій частині пластику передбачена широченна і зручна ручка для закриття кришки
тест-драйв Renault Sandero, Dacia Sandero салон
За рахунок того, що поличка багажника Renault Sandero закріплена з обидвох боків до таких грибочків на кришці, поличка підіймається вгору разом із кришкою. Тросики можна зняти і залишити полицю вдома
купити Рено Сандеро
Похідний об’єм багажника Renault Sandero становить 320 л. Запаска на пів багажника – не результат неакуратного фото. На її місці знаходиться газовий балон. У цьому випадку об’єм відсіку значно менший
Renault Sandero 201
Порівнюючи Renault Sandero з дорожчими авто, знову можу сказати, що він практичніший. Зокрема, поличка багажника складається з двох частин, до того ж у кожній із них є велика заглибина, з якої не будуть випадати речі
купити Дачія Сандеро
Що мені подобається найбільше в сімействі Renault Logan-Sandero – стандартне кріплення домкрата на лівій боковині багажника, у швидкому доступі
Renault Sandero Auto Ria
Балонний ключ і буксирувальна петля також мають швидкодоступне місце в багажнику Renault Sandero. На правому кронштейні полички багажника знаходиться гачок для фіксації поклажі
купити авто Рено Сандеро
Щоб скласти кожну з частин спинки заднього дивану Renault Sandero, потрібно затиснути кнопку в їхньому торці й потягнути спинку вперед
Dacia Sandero new
Спинка заднього ряду Renault Sandero складається у пропорції 1/3 і 2/3. Зелена нашивка на тильній стороні спинки повідомляє, що тут також є кріплення дитячих сидінь Top Tether
Sandero Logan
Обидві складені спинки заднього ряду Renault Sandero формуються об’єм у 1200 л. Щоправда, зі сходинкою на підлозі

Під лівим кронштейном полички багажного відсіку Renault Sandero встановили лампочку освітлення багажника. Вона вмикається водночас із відкриттям кришки.

Dacia Sandero back
Під лівим кронштейном полички багажника Renault Sandero знаходиться плафон освітлення. Правіше від нього розташували гачок для фіксації поклажі
Nissan Sandero
Бюджетненько – замість ручки в підлозі багажного відсіку Renault Sandero зроблено два отвори під пальці

Як я вже зазначив, запасне колесо довелося просто викласти всередину багажного відсіку. На око запаска цілком повноцінна, але наклейка на ній говорить, що використовувати її варто на швидкостях до 80 км./год. До того ж, на відміну від чорних дисків на вісях, диск запасного колеса пофарбовано у сріблястий колір, який буде вибиватися із загального стилю авто. Попри не дуже практичне розміщення запаски представники Renault потурбувалися про деякі ергономічні компенсації. По-перше, колесо обгорнуте фірмовим чохлом на зав’язках. По-друге, з лицьової сторони чохла пришито липучки, які чіпляються за ковролін багажника, не даючи запасці ковзати по підлозі.

Renault Sandero 2018
До честі виробника запасне колесо Renault Sandero не просто викинули в багажник, а обгорнули у брендований чохол, кольори якого повторюють чорний колір покришки і сріблясту фарбу сталевого диска. Причому на сріблястій частині пришито липучки, щоб ними запаска чіплялася за ковролін відсіку і не зміщувалася під час руху. Чохол вільно надягається на колесо і стягується за допомогою шнурівок. Попри те, що колесо за розмірами ідентичне тим, що стоять на вісях, на диску розмістили наклейку з попередженням про максимальну швидкість із запаскою – 80 км./год. Вочевидь передбачається, що гума може бути різною

Цінним доповненням для бюджетного Renault Sandero вважаю сумку-органайзер, наповнену різноманітним цінним реквізитом: аптечкою, вогнегасником, знаком аварійної зупинки, буксирувальним тросом, світловідбивним жилетом і робочими рукавицями. Сумка доволі простенька – на один відсік та ручкою для перенесення. На одній із бокових стінок зображено лого марки, її назва, слоган та фірмова вертикальна жовта плашечка. Водночас по обидва боки від замка знаходяться вушка під пасок на плече, а на дні сумки також пришито липучки, які не дозволяють їй кататися по багажнику.

Hyundai Sandero
Всі Renault Sandero йдуть з фірмовою дорожньою сумкою. Вона має ручку для зручного перенесення, а також петлі по обидві сторони, щоб почепити ремінець, який, щоправда, не йде разом із сумкою. З однієї зі сторін зображено емблему марки, її назву, гасло, а також, з недавнього часу, дизайнерською фішкою бренду – вертикальною жовтою смужкою. Всередині дилер складає вогнегасник, знак аварійної зупинки, буксирувальний трос, аптечку, робочі рукавички, а також світловідбивний жилет. Оскільки запаска тепер лежить у багажнику, гвинт її кріплення стає мертвим вантажем. Хоча… наш народ знайде йому застосунок у хазяйстві

Тест-драйв Renault Sandero: як себе поводить ГБО з мотором на 1,0 л.?

Разом із біпаливною газо-бензиновою версією 1,0-літрового двигуна Renault Sandero я закрив для себе питання практично всієї лінійки сучасних моторів Рено. Принайні суто бензиновий трициліндровий агрегат на 1,0 л. (73 к. с.) я випробовував на Renault Logan. Іншу бензинку, об’ємом 0,9 л. на 90 к. с., вдалося перевірити на моделі Sandero Stepway. А от 1,5-літровий турбодизель на тих же 90 к. с. стояв як на дорестайлінговому, так і пострестайлінговому Renault Captur. Проте певен, особливості його роботи на румунах не надто відрізняються. Найуніверсальнішим із них є базовий 1,0-літровий мотор, адже він встановлювався як у базовій комплектації Base, так і двох серединних Life і Life+. З іншого боку, раніше і зараз лише Life+ доступна з повним переліком силових агрегатів для Sandero. Натомість топова Zen пропонувалася лише для потужнішої бензинки і турбодизеля. Що стосується показників базового двигуна, оснащеного газовим устаткуванням, то вони незмінні. Під капотом заховані все ті ж 73 к. с. і 97 Нм крутного моменту. Мотор належить до останніх розробок компанії Renault, тож відповідає екологічним нормам Євро-6. Перше, що помічаю після запуску двигуна – своєрідне чхання мотора на холодну. Але перших кілька хвилин до виходу на робочі температури він працює на бензині. Відтак, у баку завжди має бути нехай хоч трохи, але бензину. В іншому випадку, навіть із повним балоном газу, авто не заведеться. А от із пустою газовою ємністю машина їздить як звичайний бензиновий автомобіль. З лівого боку від керма, на торпедо, вмонтовано кнопку переходу між різними типами пального, яка водночас містить у собі набір індикаторів. Той, що по центру, сповіщає, на якому саме пальному їде Renault Sandero. Якщо світиться помаранчева лампочка, то машина працює на бензині. Якщо зелена, то на газі. У нижній частині кнопки півколом розташовано ще чотири зелених індикатора. За ними можна орієнтуватися на залишок газу в балоні. Проте інформація дуже умовна. Коли запаси газу добігають кінця, останній індикатор починає блимати, а в салоні – лунати звуковий сигнал. На бензин система перейде сама, а от щоб прибрати сигнал, доведеться додатково натиснути на кнопку. Заправлятися потрібно пропаном, який пропонується на більшості АЗС України, тоді як метан є рідкіснішим. Якщо торкатися витрат пального під час їзди суто на бензині, то вони складають приблизно 5,8 л./100 км. у змішаному циклі. Переходу з газу на бензин і навпаки я не зміг відчути. Не зміг, навіть намагаючись. Суто математично витрати газу склали 5,7 л./100 км., але не можна забувати, що запуск і прогрів двигуна відбувався саме на бензині. На газ мотор переходив через кілька хвилин після запуску. Відтак, реальні витрати газу могли бути й меншими. А от усі недоліки малопотужного мотора цілком відповідають тим, що я описував у тесті Renault Logan.

Lada Sandero
Для розблокування замка капота слугує важіль зліва від педального вузла Renault Sandero
Dacia Sandero Renault Clio
Так виглядає підкапотний простір Renault Sandero, оснащеного газобалонним оснащенням. Нагадаю, що воно встановлюється виключно з 3-циліндровим 1,0-літровим двигуном на 73 к. с. і 97 Нм
купити Рено Сандеро новий
Попри всю бюджетність Renault Sandero він оснащений системою Start/Stop, яка глушить мотор під час короткотривалих зупинок. Якщо система вимкнена, на кнопці горить червоний індикатор. Навіть не знаю, що можна зберігати в ящичку під ручником, проте туди чудово ляжуть ключі. Як і у випадку ніші під центральною консоллю, дно ящичка покрите невеличкими виступами. Це допомагає діставати монетки або чеки

Газове обладнання Renault Sandero

Газове обладнання розташували здебільшого з лівого боку підкапотного простору Renault Sandero. Горловину BRC MTM B1 газового балона не стали виводити у незручні місця під заднім бампером. Та й кузов для цього не різали. Простір знайшовся під лючком паливного бака, поряд із бензиновою горловиною. Водночас, разом із недоліками кришки для бака в Sandero з’явилися недоліки газової кришки. Викрутивши її з посадкового місця, кришку доведеться або кинути до кишені, або закинути в салон, щоб не забути. Ну, а щодо розташування балона від німецького виробника Gogas я уже казав – він зайняв місце запаски. Найціннішою перевагою такого напівзаводського газобалонного оснащення я би назвав можливість і надалі за потреби користуватися заводською гарантією. На жаль, ГБО встановлюється лише з базовим мотором на 1,0 л. Однак економія має бути економною, тож вибір найекономнішого бензинового мотора для встановлення газу не випадковий. До речі, поряд із усіма паперами на авто, під час купівлі такого Sandero новий власник отримує й повну документацію на ГБО.

Nissan Sandero
Попри те, що кнопку розташували із самого лівого краю торпедо, ще й на відхиленій від водія поверхні, її показники добре видно. Сама кнопка захована під надписом бренду газового обладнання “BRC”. Червоний індикатор свідчить, що автомобіль працює на бензині. Чотири зелених індикатора – це датчик рівня пального (газу) в балоні
Dacia Sandero inside
Щоб відкрити лючок паливного баку і балона Renault Sandero, потрібно потягнути вгору важіль зліва від водійського сидіння
Рено Сандеро купити
Під заводським лючком паливного бака заховали одразу дві горловини: бензинового бака і газового балона. Кришку бензинового потрібно розблокувати ключем. На лючку є гачок для неї, тоді як сама кришечка обладнана петлею з внутрішнього боку. Однак немає ніякого тросика, який би кріпив її до кузова. У свою чергу пробку балона взагалі доведеться або закинути в машину, або в кишеню. Крім цього, на лючку є наліпка, де вказано допустимі типи пального для авто. Щоправда, мається на увазі лише бензин. Зокрема, відповідно до нових позначень E5 – це бензин з вмістом етанолу до 5% і він приблизно відповідає 95. Натомість E10 – 98
Sandero 20121
Так виглядає закрита пробкою горловина бака і відкритий мультиклапан BRC MTM B1 E13 67R-010620. Останній вмонтований доволі акуратно, проте помітно, що він кострубатий та незаводський
new Dacia Sandero 2021
Місце запаски в Renault Sandero, оснащеному газовим обладнанням, займає балон Gogas

Як і на решті моделей румунської лінійки Renault, у Sandero передбачено сталевий захист картера двигуна. Мушу визнати, що він доволі щільненький і без зайвих отворів, через які б могла набиватися грязюка. Та найголовніше те, що цю опцію не потрібно докуповувати. Вона встановлюється як обов’язкове оснащення.

Clio Sandero
Так виглядає сталевий захист картера двигуна Renault Sandero

Варіанти коробок передач для Renault Sandero

З-поміж коробок передач для Renault Sandero 5-ступенева механіка була доступна з усіма трьома моторами в усіх чотирьох варіантах оснащення. Натомість той, хто не бажає ловити ногами зчеплення, змушений вдовольнятися роботизованою КП на таку ж кількість швидкостей з виключно 0,9-літровим бензиновим двигуном. Для варіанта Sandero з ГБО відповідно можливостей вибору немає – лише механіка. Її відрізняє доволі чітке вмикання передач з ноткою легкої ватності. Іноді буває складно перейти з другої на першу, навіть якщо зчеплення реально витиснуте до кінця. Важіль доводиться заштовхувати силою, а коли він уже стане в положення, починається монотонне дзижчання трансмісії. І знову ж таки – це за витиснутого зчеплення. Високий, майже як у Таврії, важіль може спершу налякати, проте його зрізана в передній частині голівка виявилася неймовірно ергономічною. Оперувати таким важелем навіть зручніше, ніж у деяких авто коротшим.

Dacia Sandero Mk2
5-ступенева механіка є стандартною коробкою передач для Renault Sandero. Загалом я задоволений її роботою, хоча є претензії до чіткості вмикання першої і другої швидкостей, а також занадто високий важіль

Привід у Renault Sandero виключно передній. Що цілком закономірно, адже навіть псевдопозашляхова модель Sandero Stepway не має повнопривідного варіанту.

Кермо у Renault Sandero має гідропривід. Електроприводи частенько хибують ватністю реакцій, проте на цьому хетчбеку за кермо потрібно триматися міцно. Воно дуже сильно реагує на дорожні нерівності й легко може звести з курсу, якщо водій нехлюйськи ставиться до керування авто. До того ж для здійснення маневрів потрібно докладати трохи більше зусиль, ніж зазвичай. З іншого боку, ти постійно відчуваєш автомобіль. І я не дуже розумію, коли кермо сімейства Logan називають ватним. З чим його порівнюють досвідчені автожурналісти – з управлінням BMW?!

Гальмівна система Renault Sandero і допоміжні системи

Попри те, що раніше я вже мав справу із седаном Logan, цього разу мене здивували гальма. Так, спереду встановлено дискові вентильовані механізми діаметром 258 мм. і товщиною 22 мм., проте ззаду старі добрі барабани діаметром 8 дюймів!.. Але з педаллю потрібно обходитися акуратніше, адже перетиснеш – і повиснеш на пасках безпеки. Хоча колеса не заблокуються завдяки антиблокувальній системі гальм ABS. В моменти, коли водій Renault Sandero щосили тисне на центральну педаль, електроніка дозує зусилля на колесах таким чином, щоб вони не заблокувалися і не почали ковзати по дорозі. Завдяки цій уже звичній системі завжди є можливість зберегти керованість авто та об’їхати перешкоду.

Дачія Сандеро ціна
Блок ABS на Renault Sandero захований за шаром шумоізоляційного матеріалу

ABS у випадку Renault Sandero доповнена системою допомоги під час екстреного гальмування EBA. Справа в тому, що у критичній ситуації, де на реакцію водій має навіть не секунди, а мілісекунди, натискання ним педалі гальм може бути недостатньо ефективним. Тож якщо електроніка фіксує різкий удар по гальмах, але недостатньо ефективний, вона автоматично підіймає тиск у системі, щоб хетчбек сповільнювався максимально дієво. Разом з EBA працює й електронний розподіл гальмівних зусиль EBD. Така система корисна, коли задок автомобіля завантажений сильніше, ніж передок. Наприклад, у випадку наявності задніх пасажирів або важкої поклажі в багажнику. Тоді EBD під час гальмування подаватиме більший тиск на задні колеса, щоб урівноважити гальмівне зусилля спереду і ззаду та зменшити ефект обгону задньою частиною авто передньої.

Suzuki Sandero
На Renault Sandero разом з ABS працюють системи допомоги під час екстреного гальмування EBA і розподілу гальмівних зусиль EBD

Renault Sandero комплектується системою курсової стійкості ESC. Її суть полягає в тому, що за допомогою коригування крутного моменту на одному чи кількох колесах вона здатна контролювати лінійний рух авто. Тобто уникати зносів чи заносів. Наприклад, уявімо, що Sandero, входячи в лівий поворот, стає жертвою зносу передніх коліс. У такому випадку система почне зменшувати крутний момент на лівому передньому колесі водночас трохи його пригальмовуючи. Настільки, щоб автомобіль повернувся на курс і продовжив рух, а не закінчив його у кюветі. Схожа ситуація і з заносом. У такому ж лівому повороті під час заносу ESC зменшить подачу моменту і пригальмує праве переднє колесо, щоб лівий бік авто немов би обігнав правий, не даючи Sandero закрутитися. Як для бюджетного авто в Україні, ESC досі вважається непоганою і статусною опцією. А от система допомоги під час старту на схилі HSA лише підкреслює переваги інших опцій і систем Sandero. Ще до недавнього часу вона встановлювалася переважно на дорожчі авто. Тепер же нею може скористатися й водій Sandero. Особливо сильно відчувається допомога HSA під час роботи з механічною КП. Скажімо, ви стали на схилі перед перехрестям. У нас в Україні водії часто люблять підперти передню машину, під’їхавши буквально впритул. Тому в таких випадках бажано не скочуватися назад на старті. Саме це й уможливлює HSA. Коли водій Sandero відпускає педаль гальм і переносить ногу на акселератор, електроніка ще близько двох секунд тримає тиск у гальмівній системі. Таким чином і водій Sandero почувається безпечніше, і зчеплення повинно прослужити довше.

Підвіска Renault Sandero дозволяє буквально пропливати над багатьма нерівностями наших доріг. Проте якщо в асфальті трапиться заглиблення, в яке потраплять обидва передніх колеса, пасажири сповна відчують ефект козління. Інакше кажучи авто сильно струсне через маленьку колісну базу і доволі високе розташування кузова. Хоча пробою підвіски не буде. По правді за увесь час тест-драйву вона жодного разу не пробилася.

Тест-драйв Renault Sandero: висновки

На гарантійні умови бюджетність Renault Sandero не повпливала. Власне, як і додаткове газове устаткування. Це ті ж 3 роки або 100 000 км., що й у більшості інших авто абсолютно різних класів. З позитивного боку, Renault Sandero має класичний органічний дизайн кузова, дуже просторий салон, економний мотор та чудові налаштування підвіски. Але хороше враження трохи псують незначні ергономічні прорахунки, слабкуватий двигун та не дуже комфортна робота КП на першій і другій передачах. До того ж доведеться згадати про ефект козління на авто з короткою базою.

Dacia Sandero Renault Clio
Моя основна претензія до кришки багажника Renault Sandero – надто високе розташування кнопки його її відкриття. Щоб зачепитися пальцями за кришку через заглибину в задньому бампері та великим пальцем натиснути на кнопку, потрібно сильно розчепірювати долоню

Але знайти для Renault Sandero гідного конкурента не так уже й просто. Насправді французький хетчбек (чи то румунський) є найдешевшим авто такого типу. Наприклад, зараз станом на 15.10.2021 року з мотором 0,9 л. і 5-ступеневою роботизованою КП з комплектацією Life+ машина коштує 13 841$. Але такий силовий агрегат у вересні 2021 року перестали виготовляти, тож з усієї лінійки Sandero він зникне першим. А там і нове покоління не забариться, яке, цілком імовірно, буде дорожчим. Тож є сенс поспішити і вихопити собі автомобіль поки що нинішньої генерації. Найближчий конкурент – Hyundai i10. Маючи 1,2-літровий бензиновий двигун на 84 к. с. скомпонований з 5-ступеневим автоматом і в базовому рівні оснащення Comfort, i10 коштуватиме 16 064$. Хоча кореєць набагато новіший і його скоріше треба порівнювати з новим поколінням Sandero. До того ж авто зі сходу явно зорієнтоване на людей, для яких важлива не практичність автомобіля, а його стиль та компактність.

Тест-драйв Renault Sandero: технічні характеристики

Характеристики кузова
Довжина/Ширина (з розкладеними/складеними дзеркальцями заднього огляду)/Висота, мм.4057/(1994/1733)/1523
Колісна база, мм.2589
Передній/Задній звіс, мм.827/653
Передня/Задня колія, мм.1497/1486
Кліренс (з п’ятьма пасажирами), мм.147
Ширина салону на рівні плечей водія і переднього пасажира/задніх пасажирів, мм.1387/1393
Ширина салону на рівні ліктів водія і переднього пасажира/задніх пасажирів, мм.1415/1432
Відстань між подушкою переднього/заднього сидіння і дахом під кутом 14 градусів, мм.900/881
Відстань для колін пасажирів другого ряду, мм.144
Споряджена (мін.-макс.) /Повна маса, кг.1046-1110/1478
Об’єм багажника/зі складеними задніми сидіннями, л.320/1200
Глибина/Ширина між колісними арками багажника, мм.1005/756
Висота порога багажника без навантаження, мм.769
Висота отвору багажника, мм.622
Максимальна маса автомобіля з причепом, кг.2227
Максимальна маса причепа, обладнаного/не обладнаного гальмами, кг.760/520
Діаметр розвороту, м.10,68
Об’єм паливного бака, л.50
Характеристики двигуна
Тип/Модель двигунаАтмосферний бензиновий/1,0 SCe 75
Кількість циліндрів/клапанів3/12
Об’єм двигуна, куб. см.999
Потужність, кВт (к. с.) / об./хв.54 (73) / 6300
Крутний момент, Нм / об./хв.95 / 3500
Характеристики трансмісії
Тип КПМеханічна 5-ступенева
Характеристики ходової
Підсилювач кермаГідро
Тип, діаметр/товщина передніх гальм, мм.Дискові вентильовані, 258/22
Тип, діаметр задніх гальм, дюймівБарабанні, 8
Експлуатаційні характеристики
Максимальна швидкість, км./год.158
Розгін 0-100 км./год., с.15,1
Витрата пального, заміський/міський/комбінований цикл, л./100 км.7,71/6,953/6,645
Викиди CO2, г./км.123
Норми токсичності (за WLTP)Euro VI B (R)
Система глушіння і запуску двигуна Start&StopЄ