Незвичний для нас Ford Ranger
Зміст
Дехто уже міг помітити, що у наших тест-драйвах фігурують автомобілі лише певного кола марок. Тож мусимо пояснити – ні, це не топ-марок, які подобаються особисто нам. І ні, ці марки нам не платять за їхнє просування. Ми б із задоволенням випробовували й інші авто, однак юридичні аспекти, а подекуди й чванькуватість імпортерів не дозволяють нам всебічно охопити модельний ряд українського ринку. Та коли по роботі мене попросили просто «прихистити» на вечір новенький Ford Ranger, бо не вистачало водіїв… уже наступного ранку в мене був повний комплект фоток, а думки щодо пікапа виливалися у стрункі рядки тексту тест-драйву.
Сила і м’язистість кузова Ford Ranger
Ford Ranger задумувався як всесвітня модель середньорозмірного пікапа (нинішнє покоління має кодове позначення T6). Саме у цьому поколінні автомобіль став особливо цікавим, адже по суті консолідація усіх розробок попередніх років, зокрема, моделей Ranger, що розроблялися і продавалися в США, а також моделей, які походять від утилітарних авто Mazda (продавалися в Латинській Америці, Європі, а також азіатсько-тихоокеанському регіоні), звела їх в одну єдину модель. Ще кумедніше, що нинішній автомобіль dpfufks розроблявся австралійським відділенням Ford. А тепер найцікавіше: насправді актуальне покоління Ranger показали у Сіднеї на Австралійському автошоу ще у жовтні 2010 року, а у виробництво пікап пішов аж влітку 2011. Першопочатково модель прибрали з ринку США і Канади (вирішили, вочевидь, що середньорозмірному пікапу не місце там, де продається F150), однак уже цього року вона повернулася. Як же так сталося, можете подумати ви, що автомобіль показали ще 2010 року, а ми побачили його і випробовуємо лише зараз? Уся справа в тому, що Ranger пройшов процедуру грунтовного рестайлінгу. Помістили його в модельному ряду трохи нижче того ж таки популярного Ford F150. На платформі нинішнього Ranger створено перелік автомобілів, які грунтовно між собою відрізняються. Наприклад, дехто з вас міг чути назву Ford Everest. Це середньорозмірний спортивний позашляховик, який відрізняється від пікапа хіба що кузовом універсал. Натомість упізнати платформу Ranger у бразильському утилітарному позашляховику Troller T4, що більше схожий на класичний Willis, практично неможливо. Але вона є, просто вкорочена. Не забуваймо, що хіт 2019 року – реінкарнація моделі Ford Bronco – також використовуватиме платформу старого доброго Ranger. На ринках, де більший авторитет мають пікапи Mazda, Ford Ranger продається як Mazda BT-50, просто отримуючи заміну шильдиків. Перші Ford Ranger зійшли з конвеєра заводу AutoAlliance у Таїланді, місто Районг. Пізніше виробництво моделі розгорнули і в Аргентині, Нігерії та Південній Африці. Специфікації для різних ринків відрізняються, тож версію для США збирають на заводі Michigan Assembly Plant, що в місті Вейн, штат Мічиган.
Зазвичай Ford Ranger виглядає як типовий пікап з великим бортовим кузовом і хромованим заднім бампером. Однак наша версія відрізнялася брутальним чорним кольором кузова і такого ж забарвлення колісними дисками й дугами. Спорідненості з легендарною F-серією додають шильдики на передніх крилах, де вказано робочий об’єм двигуна і його тип. Неймовірно круто виглядають і високі вертикальні ліхтарі на всю висоту борту. Задній бампер, попри те, що він виглядає міцним, краще не бити. Власне, його краще навіть не дряпати, адже на його крайній точці змонтовано датчики заднього парктроніка, які відрізняють топове оснащення. Автомобіль укомплектований не лише задніми протитуманними ліхтарями, але й передніми фарами, що встановлені в бампері. Ззаду ліхтарі об’єднані в одному блоці з рештою оптики. У найдорожчій комплектації пікап отримує 17-дюймові легкосплавні диски, які йому особливо сильно личать. Позаду всіх коліс встановлені бризковики, що запобігають зайвому заляпуванню кузова, особливо якщо ви часто виїжджаєте на бездоріжжя. Запасне повнорозмірне колесо, як і личить справжньому позашляховику, підвішане знизу. Звісно, крутіше було би на борту вантажного відсіку, але й так гідно. Зазвичай решітка радіатора у топових комплектаціях хромована, але наш екземпляр був у спецвиконанні, тож його решітка чорна. Центральна частина бампера, як і увесь він, забарвлені в колір кузова – чорний. Відповідно наша версія не мала хромованого оздоблення і на задньому бампері, ручках дверних і заднього борту, віконній лінії, зовнішніх дзеркальцях заднього огляду, а також підніжках – вони повністю чорні. Хромованими у комплектації Limited будуть і труби позаду кабіни, однак у нас вони… так, теж чорні. Вантажний відсік у нашій машині має захисну обшивку, покликану захищати лакофарбове покриття під час перевезення вантажів. Найдорожча комплектація відрізняється неймовірно потужними такелажними петлями всередині кузова, які, згідно заводських табличок, здатні витримати 500 кг. вантажу. Хм, у деяких авто вантажопідйомність менша…
Салон Ford Ranger для європеїзованого американця
Із базової комплектації Ford Ranger комплектується центральним замком, а на ключі знаходяться кнопки його дистанційного керування. Посадка в салон, як і в деяких інших пікапів, ускладнена. Голову доводиться надто сильно нагинати, щоб не вдаритися нею об передню стійку. Та за кермом простору більше, ніж достатньо. Над головою взагалі вміщається долоня до стелі. Як передні, так і задні вікна оснащені електроприводом, хоча авторежим є тільки у водія. З базової комплектації кермо має механічне регулювання за висотою, що дозволяє вмоститися ще зручніше. Салонне дзеркальце заднього огляду обладнане функцією автоматичного затемнення у нічний час доби. Форма сидіння водночас сподобалася і не сподобалася. Воно розраховане на повнуватих американців, тож, на відміну від деяких японських чи європейських авто, у спину не тисне бокова підтримка – сидіння широкі. Також вони м’які. Але при цьому їхня форма надто пласка, нібито конструктори не замислювалися над ортопедичністю їхнього профілю. Сидіння пікапа у топовому оснащенні обшиваються шкірою, тож машина починає виглядати не лише брутально, а ще й дорого. Також у топі водійське сидіння обладнане електроприводом регулювань за вісьмома напрямками: глибиною посадки, кутом нахилу спинки, подушки, а також висоти. Є й регулювання поперекової підтримки, однак воно механічне і реалізоване за допомогою ручки з правого боку спинки крісла водія. Пасажирське крісло при цьому має лише 4 регулювання – глибини та кута нахилу спинки. На центральній консолі Ford Ranger знаходяться кнопки триступеневого підігріву передніх сидінь, який з’являється виключно у найдорожчій комплектації.
Блок електроприводу зовнішніх дзеркалець заднього огляду знаходиться зліва від панелі приладів: всередині джойстика регулювання за напрямками знаходиться перемикач між дзеркальцями. Це, а також їхній обігрів є з базової комплектації Ford Ranger. У нашому автомобілі дзеркальця можна було ще й скласти за допомогою електроприводу (кнопка над блоком регулювань). Бортовий комп’ютер, до речі, є у моделі теж із бази, але… для керування ним призначено аж десять уже згаданих кнопок! Навіщо? Усе дуже просто. Панель приладів автомобіля розділена спідометром на три інформаційних блоки, обидва крайніх і є полями комп’ютера. Причому його інформація організована у вигляді переходів між різними меню. Саме тому на кожній спиці керма Ranger по чотири кнопки переходу по меню і підтвердження дій кнопкою «OK». Водій може отримати купу інформації з екранів панелі приладів, зокрема, про нещільно закриті двері, навігаційні підказки і навіть компас.
Зацікавило також і те, що система мікроклімату не має регулювання за напрямком обдуву – незвичне рішення. Взагалі, двозонний клімат-контроль – один із тих елементів оснащення, які виділяють пакет Limited, а це наразі топова версія моделі. Разом із тим, блок керування кліматом невеликий і знаходиться низькувато. Візуально керування мультимедійною системою і клімат-контролем не відокремлені. По низу блоку мікроклімату знаходяться кнопки триступеневого підігріву передніх сидінь, а між ними розмістилося вимкнення «клімату». Вище – ряд допоміжних кнопок, зокрема, зліва облаштувався обігрів лобового скла, справа – пришвидшений його розігрів для зимових умов експлуатації, обігрів заднього скла, увімкнення режиму клімат-контролю, кондиціонера, обігріву зони спокою склоочисників, а також активація рециркуляції повітря. Ще вище – основні кнопки: з обидвох сторін – регулювання температури для двох зон, а посередині – керування швидкістю вентилятора. Завдяки повному набору систем безпеки, як, наприклад, фронтальних подушок (в кермі та передній панелі), бокових, шторок, а також подушки для колін водія, Ranger за цим показником майже не поступається легковим автомобілям. Між передніми сидіннями встановлено по-американськи широкий підлокітник, що може вмістити одразу дві жирні ручки. Під ним знаходиться бокс середньої місткості, однак він має охолодження від штатної системи мікроклімату. Якщо охолоджувати його не потрібно, варто просто перекрити дефлектор на стінці боксу. У дорожчих комплектаціях пікап отримує тканинні килимки, хоча для такої машини це сумнівна перевага – виглядає красивіше, але й швидше забрудниться.
Задні двері Ford Ranger набагато менші в ширину, однак сидіти ззаду все одно відносно зручно, хоча для ніг та голови вже менше місця, ніж спереду. Задній ряд оснащений кріпленнями ISOfix, завдяки яким можна закріпити дитячі сидіння, а пікап, таким чином, перетворюється у велике сімейне авто. Заднє сидіння Ranger у топовій комплектації отримує підлокітник, у який вмонтовано два підсклянника. Спинка сидіння складається, завдяки чому відкривається додатковий невеликий простір позаду: тут знаходиться кріплення для домкрата, щоправда, механічного. Під подушками сидінь – речові ящики, куди можна скласти додаткову поклажу.
Вантажний відсік Ford Ranger – взагалі окрема тема для обговорення. Тестовий варіант, на жаль, не мав кунг. Та це дало змогу зрозуміти, наскільки зручним (чи незручним) може виявитися використання базової версії без додаткових опцій. У вантажному відсіку є розетка під захисною кришкою. Та, знову ж таки без надбудови, її легко можуть зіпсувати вандали. Круто, що разом із відкритими дверима вмикається освітлення не лише в салоні, але й лампочки у дугах безпеки, які допомагають побачити вміст відсіку вночі.
Ford Ranger: один зі справжніх позашляховиків
На Ford Ranger встановлюють єдино можливий двигун – 2,2-літровий турбодизель. Потужність його далеко не рекордна – 160 к. с. Хоча крутний момент у пікапа серйозний – 385 Нм. Його полиця припадає на 1500-2500 об./хв., тож тягнути вантаж він має добре. Але розганятися він також любить бадьоро. Просто слід притопити педаль газу, і замість доволі гучного бубоніння дизеля вмикається свист турбіни, а машина, хай і без динаміки спорткара, стрімко рветься вперед. Хоча кого я буду дурити – автомобіль явно не для цього створений. Та й середні витрати пального на рівні 12,6 л./100 км. по місту не сприяють бажанню тиснути педаль газу.
На Ford Ranger може встановлюватися два типи коробок передач: механічна і автоматична, однак обидві на 6 швидкостей. У нас був варіант саме з автоматом, і якогось дискомфорту під час зміни передач він не створює, при цьому має ще й ручний режим, у якому не переходить вгору, поки цього не зробить водій. Навіть у базовій комплектації пікап отримує додатковий захист і картера двигуна, і коробки передач, і навіть паливного баку.
Підвіска Ford Ranger виявилася на диво м’якою, як для пікапа. Але чому я дивуюся – це ж американець, комфорт – їхнє друге «Я». Такі налаштування підвіски дозволяють спокійніше штурмувати зимові ями на дорогах, чому допомагають і великі колеса з високим профілем. У черговий раз проїжджаючи дірку, в якій інший легковик загубив би колесо, я скоріше відчуваю легке похитування і глухе «хлоп» з боку колісних арок. На бездоріжжі, та й під час швидкісної їзди, повинна підстраховувати система для перешкоджання перекиданню ROM (а для високого й доволі потужного пікапа це актуальне питання).
Очікувано кермо Ford Ranger типово ватне, як для кузова пікап. Скажімо, на швидкості важко проїхати повз автомобіль більш-менш близько – доводиться постійно коригувати курс. Хоча в критичних випадках має підстрахувати система курсової стійкості ESP. Але ESP стала доволі звичною на нових автомобілях. Незвичніше бачити систему, яка протидіє розхитуванню причепа під час руху! Що ж, для пікапа це справді важливий нюанс, тим паче з базової комплектації. Приємно, що автомобіль оснащено датчиками світла й дощу, які автоматично вмикають фари й склоочисники за потреби. У найдорожчій комплектації Limited з’являється камера заднього огляду, яка полегшує рух заднім ходом. З базової комплектації пікап іде з електропідсилювачем керма.
Ford Ranger, як справжній пікап, отримав систему повного приводу. Ручкою біля важеля КП змінюються його режими: 2H – привід лише на задню вісь, що дозволяє економити дизель; 4H – автоматичний розподіл крутного моменту між вісями, якщо задні колеса просковзують; 4L – жорстке блокування передачі моменту між вісями. І ця система настільки крута, що дозволяє навіть жорстко заблокувати співвідношення передачі крутного моменту між двома задніми колесами. Зробити це можна за допомогою окремої кнопки на центральному тунелі. За те, щоб машина не заривалася колесами в зибучий грунт, відповідає система контролю тягового зусилля TC. Нижній блок кнопок на лівій спиці керма відповідає за керування круїз-контролем, хоча кнопок там забагато. Над кнопкою LIM знаходиться активатор системи, тоді як LIM відповідно встановлює ліміт, якщо його не було задано раніше. Лівіше ще одна кнопка, яка об’єднує дві функції – знизу – вимкнення системи, зверху – повернення ліміту, що був зафіксований раніше. Кнопки ж Set+/Set- відповідно зменшують або збільшують встановлене значення.
Гальма Ford Ranger цілком здатні комфортно зупинити великий пікап, але знову ж таки – слід пам’ятати про те, що це не болід, і гальмівна система не спинить машину за лічені метри. Вага дається взнаки. Допомагає гальмівній системі антиблокувальна система ABS. До того ж мінімізувати наслідки ДТП повинна система екстреного гальмування EBA. За нетривалих зупинок на підйомі спрацьовує система допомоги під час старту вгору (HSA), яка деякий час самостійно тримає активними гальмівні механізми, щоб пікап не почав скочуватися назад, поки переносиш ногу з гальм на газ. Але є й система протилежного типу – допомоги під час спуску з пагорбу. Для цього слід натиснути відповідну кнопку біля блокування заднього міжколісного диференціалу, і пікап буде самостійно скочуватися з висоти, не розганяючись зайве, адже гальма будуть його сповільнювати. Усе автоматично, водію треба лише не торкатися лівої педалі.
Ford Ranger – утилітарний пікап чи стильна іграшка?
Ford Ranger складно назвати демократичним пікапом для мас – роль такого скоріше виконує Mitsubishi L200. Проблема, зокрема, у ціні, але й подивіться – комплектація також далеко не фермерська, хоча й таку можна замовити. Справа в тому, що цей австралійський американець буквально провокує використовувати його в найбрутальніших умовах, схожих на нього мало на нашому ринку. Та що там говорити – схожих немає. Тому якщо вам потрібна справжня утилітарщина – беріть Ranger, але беріть тоді у простіших комплектаціях.
Але давайте тепер про найцікавіше – ціну машини! У базовій версії XL, яка скоріше являє собою скоріше сільську вантажівку, Ford Ranger коштує 796 943 грн. Як на мене, доволі дорого для простого на вигляд пікапа. Разом із тим, версія Limited, подібна до нашої, оцінюється в 1 004 328 грн. І це вже набагато привабливіше з огляду на зовнішній вигляд авто і його оснащення. Усі ціни надані станом на 18.05.2019 р.
Технічні характеристики Ford Ranger |
|
Комплектація | Black Edition |
Характеристики кузова | |
Тип кабіни | Double cab |
Кількість місць | 5 |
Довжина/Ширина/Висота, мм. | 5362/1860/1815-1848 |
Колісна база, мм. | 3220 |
Діаметр розвороту від бордюру до бордюру, м. | 12,4 |
Дорожній просвіт, мм. | 229 |
Допустима глибина броду, мм. | 800 |
Кут в’їзду/з’їзду/рампи/схилу, що може подолати/перекидання | 28˚/28˚/25˚/32˚/35˚ |
Довжина(максимальна/мінімальна)/ширина(між колісними арками)/висота вантажного відсіку, мм. | (1549/1485)/1560(1139)/511 |
Висота завантаження (без вантажу), мм. | 835 |
Споряджена/повна маса, кг. | 2134/3270 |
Вантажопідйомність (без врахування водія масою 75 кг.), кг. | 1136 |
Маса причепа (з гальмами/без), кг. | 3500/750 |
Об’єм паливного баку, л. | 80 |
Характеристики двигуна | |
Тип двигуна | система впорскування Common rail, 4 циліндри, 16 клапанів, TDCI, Євро 6/AdBlue |
Об’єм, л. (куб. см.) | 2,2 (2198) |
Потужність, к. с. / об./хв. | 160 / 3200 |
Крутний момент, Нм / об./хв. | 385/1500-2500 |
Характеристики трансмісії | |
Привід | повний |
КП | автоматична 6-ступенева |
Ходові характеристики | |
Максимальна швидкість, км./год. | 175 |
Витрати пального місто/траса/середні, л./100 км. | 9,8/6,7/7,8 |