Така незвичайна у своїй звичності Mazda CX-9

Мушу зізнатися, від топового кросовера модельної лінійки Mazda – позашляховика CX-9 – я не очікував нічого надзвичайного: швидко переглянувши оснащення машини, я зрозумів, що воно здебільшого відповідає максимальному оснащенню молодшої CX-5. Водночас, проїхавшись ще на Агроавтошоу кілька кілометрів цим автомобілем, він мене таки зумів вразити – плавність ходу, потужність двигуна, простір переднього ряду… типово американська масивність під час їзди. Тож тижневий тест-драйв розпочався справді цікаво…

тест-драйв, Mazda CX-9

Решітка радіатора Mazda CX-9 відрізняється широкими здвоєними хромованими смугами

Менша за минуле покоління, але ще розкішніша Mazda CX-9

На перший погляд, Mazda CX-9 не відрізняється від молодшої CX-5, хоча саме CX-9 випустили раніше. Тут інша оптика (на такій престижній машині що денні ходові вогні, що ближнє та дальнє світло не можуть бути інакшими, ніж світлодіодними), інші бампери, навіть решітка радіатора інакша: якщо у CX-5 вона нагадує поліровані чорним лаком зуби акули, то у старшої сестри ці зуби акуратно заклеєні хромованими стрічками горизонтальних планок. Мовляв, я хоч і зубата, але мій преміум-статус і виховання не дозволяє займатися таким босяцтвом, як вишкіряння зубів.

тест-драйв, Mazda CX-9

Обриси світлодіодних денних ходових вогнів Mazda CX-9 повторюють лінії ближнього світла, тож вночі одразу і не скажеш, що це не воно

тест-драйв, Mazda CX-9

Передня оптика Mazda CX-9 повністю світлодіодна. У ній знаходить стилістичне продовження велетенська решітка радіатора

тест-драйв, Mazda CX-9

Віконна лінія Mazda CX-9 виглядає суцільно заскленою з її чорними глянцевими стійками та хромованим оздобленням по колу

тест-драйв, Mazda CX-9

Ікласту посмішку переднього бампера Mazda CX-9 формує широка закручена хромована смуга в нижній його частиніАле на оптиці зупинимося ще на хвилинку. Як і на CX-5, тут встановлено систему адаптивного світлодіодного освітлення ALH, завдяки якій водій практично забуває про перемикання з дальнього на ближнє світло і назад. Крім цього, за будь-яких обставин освітлення залишається таким, як за дальнього світла, при цьому водії зустрічних і попутних автомобілів не засліплюються. Уся справа в тому, що світлодіоди, у поле дії яких потрапляє інший автомобіль, на мить вимикаються, доки для колег по дорозі не буде безпечно знову їх увімкнути. Ця система насправді вирішує серйозну проблему видимості дороги в нічний час – великий респект.

тест-драйв, Mazda CX-9

Кліренс Mazda CX-9 складає гідних 220 мм.

тест-драйв, Mazda CX-9

Холодний сірий колір дуже личить Mazda CX-9… як і загальному зимовому настрою, що випав на день тесту

тест-драйв, Mazda CX-9

Довгий спортивний капот Mazda CX-9 личить її статусу преміального автомобіля

тест-драйв, Mazda CX-9

Непрофарбовану нижню частину порогів Mazda CX-9 прикрашає хромована накладка

Ще одну проблему видимості, пов’язану з поганою погодою вирішує омивач фар Mazda CX-9, щоправда, активувати його можна лише разом з омивачем лобового скла.

тест-драйв, Mazda CX-9

Омивач фар Mazda CX-9 дозволяє тримати оптику в чистоті

На Mazda CX-9 2019 року встановлюється ще одна корисна система – «Проведи мене додому». Завдяки їй у темну пору автомобіль підсвічує простір біля себе, і світло вимикається з певною затримкою. Тестова машина ще її не мала, вочевидь через те, що виготовлена в кінці 2017 року.

тест-драйв, Mazda CX-9

Mazda CX-9, яка прагне в небо

Протитуманні фари Mazda CX-9 мають LED-технологію, відповідно вночі вони ще більше покращують видимість безпосередньо перед капотом, а також на обидві сторони.

тест-драйв, Mazda CX-9

Протитуманні фари Mazda CX-9 мають яскравіше світло за рахунок LED-технології. Знизу й збоку вони обведені широкою хромованою планкою

Задні ліхтарі Mazda CX-9 виконані на основі світлодіодної технології, що робить автомобіль помітнішим у темний час доби.

тест-драйв, Mazda CX-9

Задні ліхтарі Mazda CX-9 також виконані на основі світлодіодної технології

Треба визнати, задня частина CX-9 виглядає виграшніше, порівняно з молодшими кросоверами Mazda, за рахунок більшої колісної бази та довшого заднього звісу, який личить високому бамперу. Дивлячись на цей позашляховик з відстані, може здатися, що це просто трохи піднятий універсал, настільки довжелезний кузов він має (5 з гачком метрів, нівроку). Хоча що значить трохи піднятий – кліренс у цього велетня 220 мм.! Зовнішній монументальності сприяють і високі бампери, й дійсно великі зовнішні дзеркальця заднього огляду, корпус яких пофарбовано у той же глянцевий сірий колір, що й увесь кузов машини, а всередину вмонтовано смуги повторювачів повороту. Колісні диски само собою легкосплавні, розміром 255/50 R20. На противагу модним сьогодні чорно-сріблястим колесам, CX-9 має диски графітового кольору, які підкреслюють її статусність, особливо у сірому забарвленні кузова.

тест-драйв, Mazda CX-9

Передній бампер Mazda CX-9 настільки високий, що нагадує таран

тест-драйв, Mazda CX-9

Так само і ззаду: рівні стінки бампера тягнуться аж до високо розташованої задньої оптики Mazda CX-9

тест-драйв, Mazda CX-9

Верхня частина корпусів зовнішніх дзеркалець заднього огляду Mazda CX-9 забарвлена в колір кузова, а від непрофарбованої пластикової частини їх відокремлює смуга повторювачів поворотів

тест-драйв, Mazda CX-9

Під заднім бампером Mazda CX-9 одразу два патрубки випускної системи

Однак давайте трохи заглибимося в історію моделі. Насправді перед нами всього лише друге її покоління. Перше випускалося божевільну кількість часу – 9 років. Для авто, що претендує на преміальний статус і є топом модельного ряду виробника – це, здавалося б, вірна смерть і забуття. Та не в цьому випадку! 2015 року в Лос-Анджелесі (місце презентації не дивує, адже від машини аж віє американським духом великогабаритних машин) показали наш автомобіль. Козирем позашляховика стала ще новітня на той час платформа SkyActiv, яка включала в себе й абсолютно новий двигун. Ця платформа стала загальною для усіх автівок Mazda після 2011 року випуску. Також нинішнє покоління здобуло й дизайнерську філософію KODO – «душа руху». Щоб здобути стрімкіші лінії, позашляховику збільшили колісну базу, однак зменшили його довжину за рахунок вкорочення переднього і заднього звісів. Вагу машини, відповідно до нинішніх традицій, також намагалися зменшити, що дало мінус 90 кг. для передньопривідної версії й мінус 130 кг. для повнопривідної!

тест-драйв, Mazda CX-9

Над вихлопними трубами Mazda CX-9 – ще одна хромована планка, яка логічно продовжує нижні бокові молдинги

тест-драйв, Mazda CX-9

Mazda CX-9 укомплектована 20-дюймовими дисками графітового кольору

тест-драйв, Mazda CX-9

Я би, напевно, поміняв місцями світловідбиваючі елементи в бампері та протитуманні ліхтарі Mazda CX-9

тест-драйв, Mazda CX-9

Дуже круто, що по периметру кузова Mazda CX-9 є високий пластиковий борт

Преміальний простір та оснащення в салоні Mazda CX-9

Великий кросовер оснащується ключем-міткою, за допомогою якої всередину машини можна потрапити просто натиснувши кнопку на ручці дверей. На блоку мітки три кнопки: розблокування і блокування дверей, а також окрема кнопка для кришки багажного відсіку. У випадку, якщо автомобіль спробують відкрити без мітки, передбачена штатна сигналізація. Звично для автомобілів Mazda в салоні CX-9 немає окремої кнопки активації центрального замка – лише прапорець над внутрішньою дверною ручкою.

тест-драйв, Mazda CX-9

Ключ-мітка Mazda CX-9 не відрізняється від аналогічного девайсу молодшої CX-5. Тут так само три кнопки: замкнення/відмикання машини, а також окремого розблокування кришки багажного відсіку. У верхній частині мітки хромована емблема марки. У нижній – срібляста основа з петлею, яка водночас є голівкою фізичного ключа, захованого в мітці. Панель приладів CX-9, знову ж таки, як і в інших моделях виробника, класична, складається з трьох віконець, кожне з яких оздоблене сріблястим обрамленням. Панель же повністю оповита лінією з глянцевого пластику. Центральне займає аналоговий спідометр з кількома контрольними лампами на його полі. Ліве відведено тахометру, однак, крім кількох контрольних ламп, є ще й індикатор режиму КП. На полі правого вже електронні показники економетра (зверху) і рівня пального в баку (знизу). Над останнім знаходяться цифровий одометр і датчик температури за бортом. По центру екрана – бортовий комп’ютер, де може бути показано, наприклад, інфо з тріп-комп’ютера і середні витрати пального. Також тут примостилося віконце круїз-контролю, яке відображає зафіксовану швидкість. Угорі панелі приладів, між правим та центральним “колодязями” – традиційний спис зміни рівня підсвітки панелі

тест-драйв, Mazda CX-9

По суті передні двері Mazda CX-9 мають одразу два підлокітники, на одному з яких знаходиться блок склопідйомників та електроприводу дзеркалець. Безпосередньо ж підлокітник обшитий шкірою з прострочуванням та повноцінною ручкою для закриття дверей. Частина дверної карти над підлокітником також обшита шкірою, і візуальноця частина разом із елементами з чорного, червоно-коричневого пластику, а також оздоблення під алюміній ніби нанизана на хромовану ручку для відкриття дверей. Динаміки в нижній частині карти оформлені по периметру хромом, а також надписом Bose. Біля них містка ніша з відокремленим відсіком для досить великої пляшки

тест-драйв, Mazda CX-9

Спереду Mazda CX-9 сидіти зручно, хоча любителі високої посадки будуть змушені визирати з-під низького лобового скла. Оформлення крайніх дефлекторів логічно продовжується на передніх дверях з їхніми хромованими важелями відкривання та місцем верхнього кріплення дверної ручки. Бокові панелі центрального тунеля м’які та обшиті шкірою з прострочуванням темною ниткою. Педаль газу в цьому позашляховику кріпиться в підлозі, що сприяє спортивному сприйняттю автомобіля

тест-драйв, Mazda CX-9

Зліва від керма Mazda CX-9 знаходиться блок кнопок допоміжних функцій. Окремо від інших знаходиться привід кришки багажного відсіку із салону. Правіше ж, вище двох інших, – увімкнення парктроніків. Нижче – вимкнення системи утримання в межах розмітки LKA, а також системи стабілізації TCS

тест-драйв, Mazda CX-9

Рівень оздоблення передніх пасажирських дверей Mazda CX-9 не поступається водійським. Відповідно склопідйомник тут лише один

Дивно, але посадка всередину Mazda CX-9 виявилася не надто зручною – CX-5 у цьому плані виграє більше. Однак цьому є пояснення. Мені подобається, коли я з водійського місця достатньо чітко бачу габарити автомобіля. А з таким довжелезним капотом, як у тестового позашляховика, це було складнувато. Тож доводилося підіймати водійське сидіння за допомогою електроприводу достатньо високо. Через це, а також те, що я люблю близьку до керма посадку, під час посадки на траекторії руху моєї голови опинялася похила передня стійка, відповідно нахиляти голову доводилося суттєво. Така посадка створювала й певні незручності у зчитуванні сигналів світлофора на перехрестях – надто сильно нагинаєшся вперед чи в сторони. Для повнішого розуміння одразу вкажу свій зріст – 179 см. Водночас якихось суттєвих претензій до сидінь немає – вони, як завжди у Mazda, прекрасні. Збентежила лише сильнувата випуклість біля лопаток, через що верхня частина тіла дещо горбилася. Кнопки уже згаданого електроприводу сидінь знаходяться збоку від подушки. З їхньою допомогою регулюється глибина посадки, висота, кут нахилу спинки, а також подушки. Крім цього, є й електропривід валика поперекової підтримки. Пасажирське сидіння має ідентичні регулювання, крім поперекової підтримки і пам’яті на дві комірки. Салон автомобіля обшито комбінацією натуральної та штучної шкіри. У нашому випадку вона була чорна, однак є можливість замовити й бежевий салон. Мені пощастило побачити такий автомобіль у салоні, також у поєднанні з сірим забарвленням кузова: виглядає надзвичайно дорого і привабливо.

тест-драйв, Mazda CX-9

Щоб відрегулювати кермо Mazda CX-9 за кутом нахилу і глибиною, потрібно відігнути вниз важіль під валом

тест-драйв, Mazda CX-9

Із зовнішнього боку основи подушки сидіння водія в Mazda CX-9 знаходяться його електрорегулювання. Вертикальним джойстиком змінюється кут нахилу спинки, поштовхом горизонтального вперед або назад – глибина, вгору чи вниз – висота посадки. Трохи вище кнопка зміни поперекової підтримки: натиснувши її передню чи задню частину, підтримку можна відповідно збільшити або полегшити. Також прямо біля подушки сидіння знаходяться ще три кнопки пам’яті положення. “1” і “2” відкривають доступ до однієї з двох комірок пам’яті, “SET” фіксує за коміркою здійснені налаштування

тест-драйв, Mazda CX-9

Переднє пасажирське сидіння Mazda CX-9 має лише регулювання спинки за кутом нахилу і подушки за висотою та глибиною посадки, але все одно ці регулювання електричні

тест-драйв, Mazda CX-9

Розкішні сидіння Mazda CX-9 обшиті чорною шкірою, яка по центру крісла ще й перфорована

тест-драйв, Mazda CX-9

Затиснувши кнопку в основі стійок підголівників Mazda CX-9, їх можна відрегулювати за висотою

Зовнішні дзеркальця заднього огляду Mazda CX-9 регулюються за допомогою «грибочка» на подіумі водійської карти дверей. Ним обирається ліве чи праве дзеркальце, а також напрямок регулювання. За ним знаходиться перемикач електроприводу складання дзеркалець: їх можна скласти примусово, поставити на автоматичне складання під час замикання авто або ж не складатися взагалі. Обігріваються дзеркальця під час увімкнення розігріву салону. Салонне дзеркальце заднього огляду обладнане режимом автоматичного затемнення вночі, щоб водія не сліпили фари попутних автомобілів. Відключається він кнопкою внизу корпусу дзеркала.

тест-драйв, Mazda CX-9

Блок електроприводу зовнішніх дзеркалець заднього огляду Mazda CX-9 представлений компактним “грибочком” з профільованою ручкою та сріблястим обрамленням. Прокрутивши її вліво чи вправо, обираєш дзеркальце, а поштовхами в різні стороним регулюєш дзеркальце за різними напрямками

тест-драйв, Mazda CX-9

Позаду блоку регулювань зовнішніх дзеркалець Mazda CX-9 перемикач електроприводу їхнього складання. У центральному положенні “Auto” дзеркальця складаються кожного разу, коли машина замикається. Заднє положення примусово складає їх, переднє, додатково відмічене тактильним елементом тримає дзеркальця завжди розкладеними

тест-драйв, Mazda CX-9

У протисонячних козирках Mazda CX-9 знаходяться косметичні дзеркальця з підсвіткою. У неробочому стані вони прикриті шторкою

тест-драйв, Mazda CX-9

У Mazda CX-9 також є те, що мені подобається в деяких інших авто – лампочка нічної підсвітки, яка зовсім не заважає керувати автомобілем, але дозволяє бачити все в салоні. Кожен плафон салонного освітлення можна увімкнути окремо, однак перемикач у режимі On примусово вмикає одразу обидва, а в центральному положенні – лише тоді, коли відкриті двері

тест-драйв, Mazda CX-9

Над салонним дзеркальцем заднього огляду Mazda CX-9 знаходиться окулярний відсік, обшитий всередині м’яким матеріалом. Біля перемикача освітлення – мікрофони системи гучного зв’язку

тест-драйв, Mazda CX-9

Салонне дзеркальце заднього огляду Mazda CX-9 здатне автоматично затемнюватися вночі. Саме для увімкнення цього режиму слугує кнопка з індикатором на ньому

На дверній панелі Mazda CX-9, позаду блоку регулювань дзеркалець, знаходяться кнопки електросклопідйомників усіх чотирьох дверей, всі з автоматичним режимом.

тест-драйв, Mazda CX-9

На дверному подіумі водійських дверей Mazda CX-9 знаходиться блок кнопок електросклопідйомників, оздоблених сріблястими торцями. Також усі кнопки мають підсвітку вночі, яка водночас свідчить про наявність автоматичного режиму для всіх чотирьох дверей. Перед ними ще одна, яка блокує склопідйомники для інших пасажирів

Панель приладів Mazda CX-9 на перший погляд класична, з трьома колодязями у сріблястих оправах. Зовні вона додатково обведена смугою з чорного глянцевого пластику. Та насправді класика тут поєднана з технологічністю. Центральний і лівий циферблат дійсно аналогові, надають показники спідометра й тахометра відповідно. Усередині циферблатів різноманітні контрольні лампи, а поле тахометра ще й має додаткове віконце, у якому вказано режим КП. Правий же колодязь являє собою екран, на якому зверху розташувалася шкала економетра (показує, скільки пального витрачається у реальному часі), а знизу – шкала рівня пального в баку, обидві електронні. Над останньою інформація одометра та датчика температури зовні. Ще вище – безпосередньо екран бортового комп’ютера. Він може транслювати дані одного з двох тріп-комп’ютерів, показувати середню витрату пального або ж інформувати про відкриті двері поряд із показником збереженої швидкості круїз-контролю. Підсвітка панелі приладів змінюється якось аж надто традиційно – за допомогою кнопки-списа між правим та центральним колодязями.

тест-драйв, Mazda CX-9

Бортовий комп’ютер Mazda CX-9 здатен показувати, які конкретно з п’ятьох дверей нещільно закриті

тест-драйв, Mazda CX-9

Якщо батарейка в ключі-мітці Mazda CX-9 розрядиться, бортовий комп’ютер про це попередить

Кермо та важіль КП оздоблені, як і на молодшій CX-5, шкірою. У кермі ж знаходиться подушка безпеки водія, навпроти пасажира у передній панелі – ще одна фронтальна. Також Mazda CX-9 володіє і боковими подушками та шторками безпеки.

тест-драйв, Mazda CX-9

Кермо Mazda CX-9 обшите шкірою, зшитою чорною ниткою

тест-драйв, Mazda CX-9

Важіль КП Mazda CX-9 оздоблений двома відрізками шкіри. Також на ручці та її нижній частині є пластик під алюміній

тест-драйв, Mazda CX-9

Серцевина керма Mazda CX-9 прикрашена хромованими обідком і лого марки. Нижня спиця має дві стрімких сріблястих смуги, які об’єднуються майже біля обідка. Бокові ж спиці віддали під кнопки. Зліва знаходиться керування аудіосистемою. Ліва кнопка зміни гучності об’єднана з увімкненням голосового керування під’єднаним смартфоном. Правою змінюються треки або радіохвилі, а також гортається меню бортового комп’ютера. На подіумі під спицею примостилися кнопки прийому та відхилення дзвінків. Права спиця передана під управління круїз-контролем: On активує систему, Off/Can – вимикає. Res/+ відновлює задану швидкість або додає 1 км./год. до неї, Set/- – встановлює її або відповідно зменшує. Знизу блоки кнопок також підведені хромованою бумерангоподібною планкою

тест-драйв, Mazda CX-9

Центральні дефлектори обдуву в Mazda CX-9 ніби розривають сріблясту планку по центру торпедо. При цьому вони, як і ручки регулювання напрямку обдуву, додатково оформлені хромованою лінією. Між ними також знаходиться й кнопка аварійки. Між кнопками підігріву сидінь – інформаційне табло, яке, зокрема, попереджає про непристібнутий пасок безпеки

На лівій спиці керма Mazda CX-9 розмістили розмаїття кнопок, через що його мультифункціональність може здатися перенасиченою. Формально на ній лише чотири кнопки, дві з яких мають більші розміри та відповідають одночасно за декілька функцій. Наприклад, лівою можна збільшити або зменшити гучність аудіосистеми, а натиснувши у її центральній частині – увімкнути голосове керування мультимедійкою. Правою ж – перегорнути трек або радіохвилю вперед чи назад. По центру кнопка гортання меню бортового комп’ютера. Під спицею знаходяться дві менших кнопки, якими приймаєш або відхиляєш дзвінок на телефон за допомогою Bluetooth-зв’язку «Вільні руки». Мультимедійна система MZD Connect відображає всю інформацію на кольоровому TFT-дисплеї діагоналлю 8 дюймів. Її інтерфейс органічно оформлений у п’ять блоків. Перший із них – навігація – надає доступ до доволі таки інформативної карти, яка не пасе задніх навіть у віддалених селах на периферії Київської області (дивись фото). У верхньому лівому кутку екрана в будь-якому меню є сенсорна кнопка швидкого переходу на домашню сторінку, поряд із якою вказується назва підменю. З правого боку показано час, поряд (за умови, що під’єднано смартфон) – наявність зв’язку і заряд акумулятора телефона. Нижнє меню факультативне для кожного підменю, його можна заховати кнопкою у нижньому лівому кутку екрана. У навігації воно, наприклад, дозволяє встановити новий маршрут, проглянути інформацію про актуальне видання карти, додати мітку на карту, перевести карту в режим 2D або ж здійснити додаткові налаштування. Меню Попереджень може видавати різну інформацію, наприклад, мені вдалося зафіксувати попередження про імовірність голольоду на дорозі, причому з розширеним поясненням, чому саме потрібно рухатися обережніше. У підменю аудіосистеми випадне меню дозволяє проглянути, наприклад, повний список AM- або FM-радіостанцій, переглянути обрані хвилі, увімкнути автоматичний пошук радіостанцій або ж ручний сьорфинг по хвилях, активувати повідомлення станцій про стан трафіку (RDS-функція), вручну перемкнути хвилю назад чи вперед, перейти в меню додаткових налаштувань і відрегулювати еквалайзер. Раніше я вже зазначав, що аудіосистеми Mazda, а це, як і раніше, Bose, володіють відмінною якістю звучання. Особливо це помітно у CX-9, де по салону розташовано аж 12 динаміків! Спереду середньочастотники встановлено у дверях, тоді як високочастотні – по обидва боки передньої панелі. У задніх дверях також лише по одному середньочастотнику. Ще по два динаміка знаходяться в боковинах багажника і на обшивці задніх стійок. Крім них, є сабвуфер, а також гучномовець по центру передньої панелі. Мультимедійна система CX-9 пристосована до програвання файлів із зовнішніх носіїв. Їхні слоти знаходяться в боксі між передніми сидіннями – це по одному SD та AUX, а також два USB. Під’єднати до мультимедійки можна й iPod. Підменю телефона дозволяє здійснювати пошук по контактах за алфавітним порядком, однак на нашій машині з моїм телефоном система чомусь відмовлялася відображати інформацію, попри те, що у CX-5 проблем не було. Імпортер пояснив специфіку: справа в тому, що для MZD Connect можна додатково замовити модуль Android Auto і Apple CarPlay, завдяки чому з відображенням інтерфейсу смартфона вже не буде проблем. Звісно, для цього відповідні додатки повинні бути встановлені й у самому телефоні. Підменю налаштувань має безліч вкладок, з-поміж яких можна виділити, наприклад, регулювання проекційного AD-дисплея, налаштування екрану мультимедійки, систем безпеки, а також звуку аудіосистеми. Кожна із систем безпеки має своє окреме меню, зокрема, це система автоматичного гальмування в межах міста Smart City Brake Support, стеження за мертвими зонами дзеркалець Blind Spot Monitoring і допомоги утримання у смузі Lane Keep Assist. Налаштувати можна й систему розпізнавання дорожніх знаків, а також стеження за станом водія. Усім цим надзвичайно зручно керувати за допомогою джойстика HMI, який складається з великої ручки (натисканням на яку підтверджується обрана команда, а поворотом здійснюється перехід у різні меню) і кількох кнопок. Ця ручка обрамлена сріблястим пластиком. Ним же оздоблена й менша ручка регулювання гучності аудіосистеми, що відповідає й за перехід у режим Mute, якщо її натиснути. Навколо більшого джойстика за годинниковою стрілкою розташовані кнопки повернення до попереднього меню, швидкі переходи до аудіосистеми, домашньої сторінки, навігації, а також обраного. Усе це добро, разом із кнопкою електронного приводу ручних гальм оздоблене по периметру глянцевим пластиком і хромом.

тест-драйв, Mazda CX-9

Логіка мультимедійної системи Mazda CX-9 наразі одна з найзмістовніших і найзрозуміліших, що є на ринку. У верхньому кутку екрана майже завжди відображається сенсорна кнопка переходу в домашнє меню, поряд з якою підказка, що за меню наразі відкрите. З протилежного кутка годинник, а також рівень зарядки смартфона, якщо він під’єднаний. Карта навігації для автомобіля прописана навіть по селах непогано, що видно на екрані. Випадне меню знизу можна заховати кнопкою у лівому кутку, але в ньому є кілька цікавих додаткових функцій: побудова нового маршруту, інформація про актуальну версію карти, пошук точок інтересу, переведення карти в режим 2D, а також перехід до додаткових налаштувань карти

тест-драйв, Mazda CX-9

Наявність попереджень у цілому окремому меню мультимедійки Mazda CX-9 факультативне. Наприклад, під час тесту машина постійно попереджала про можливість голольоду

тест-драйв, Mazda CX-9

У режимі радіо мультимедійна система Mazda CX-9 просто показує назву обраної радіостанції. У випадному меню знизу можна перейти до прослуховування музики із зовнішнього носія, згрупувати доступні радіостанції у список, показати обрані хвилі, шукати хвилі, гортаючи частоти вручну або ж перескакуючи між станціями, увімкнути систему Traffic Assist, перегорнути хвилю назад чи вперед, налаштувати аудіосистему чи звук за допомогою еквалайзера

тест-драйв, Mazda CX-9

Мультимедійна система Mazda CX-9 пропонує повне відображення списку контактів з телефону, однак мій список система чомусь відмовлялася демонструвати

тест-драйв, Mazda CX-9

Одним із найцікавіших меню в мультимедійці Mazda CX-9 є Налаштування. Воно надає безліч можливостей індивідуальних коригувань роботи окремих систем. Наприклад, під себе можна підігнати відображення інформації на лобовому склі, екран мультимедіа, попрацювати зі звуком, а також підлаштувати під себе роботу систем безпеки. З-поміж останніх це, зокрема, система автоматичного гальмування в умовах міста, стеження за мертвими зонами дзеркалець, утримання машини в межах розмітки, розпізнавання дорожніх знаків, а також системи фіксації втоми водія

тест-драйв, Mazda CX-9

Контроллер мультимедійної системи Mazda CX-9 знаходиться одразу позаду важеля КП. Його ключовим елементом є джойстик, який можна обертати за чи проти годинникової стрілки (перехід між різними меню на екрані) або ж натискати його (перехід в обране меню). Боковини ручки щедро оздоблені сріблястим оформленням, як і його основа. На ручці зроблено приємні тактильні виступи, за рахунок чого оперувати джойстиком набагато зручніше. Навколо нього розташувався набір кнопок – це швидке повернення на один крок назад (ліва кнопка) або перехід до Обраного (права). Спереду кнопки, що відповідають за меню аудіосистеми, домашнє меню, а також навігацію. Меншим джойстиком з подібним тактильним і сріблястим оздобленням ручки регулюється гучність аудіо. Натиснувши його, можна увімкнути режим Mute

Спершу може здатися, що блок клімат-контролю на Mazda CX-9 аналогічний пристрою, що стоїть на молодшій CX-5. І стилістично дійсно – все ніби таке ж, однак функціонально не зовсім. Відмінність криється у кнопці Rear, яка вмикає автоматичне регулювання температури заднього ряду, тобто третьої зони. А от решта контроллерів не змінилися – дві ручки-крутилки з боків, кожна з яких відповідає за регулювання температури у водійській та пасажирській передніх зонах, а також за активацію самого клімат-контролю (кнопка захована у лівій крутилці) та підключення другої зони (у правій). Між ними два яруси кнопок, які розділяє монохромний екранчик системи мікроклімату. На верхньому ярусі, після кнопки третьої зони, облаштувалися увімкнення рециркуляції повітря, кондиціонера, розморожування лобового скла (ця кнопка активує і його обігрів, але лише в зоні спокою склоочисників) та обігріву заднього. Нижче ж розмістили зменшення/збільшення швидкості роботи вентилятора, вимкнення системи мікроклімату, а також дві кнопки зміни напрямку обдуву, причому лівою обдув можна опустити нижче, на ноги, а правою – вище, на обличчя.

тест-драйв, Mazda CX-9

З боків блоку мікроклімату Mazda CX-9 знаходяться дві крутилки з профільованими ручками, які мають сріблясте обрамлення й відповідають за зміну температури у двох зонах переднього ряду. Усередині лівої вмонтовано кнопку увімкнення режиму клімат-контролю, всередині правої – другої зони, обидві з індикаторами. На монохромному екранчику між ручками відображається температура обидвох зон, швидкість вентилятора, напрямок обдуву, а також який режим кондиціонера увімкнено (режим Eco споживає менше енергії, а, отже, і пального). Майже усі кнопки над екранчиком мають індикатори – це увімкнення третьої зони заднього ряду, рециркуляції повітря, а також обігріву лобового скла. Кнопка увімкнення кондиціонера A/C індикатора не має, оскільки після її натискання на екранчику й так відображається зміна режиму.Примітно, що за допомогою двох сріблястих дужок кнопки кондиціонера і вимкнення системи мікроклімату візуально формують єдине коло. Зліва від кнопки вимкнення системи – дві інших, якими зменшується або збільшується швидкість вентилятора; справа – ще дві, за допомогою яких змінюється напрямок обдуву

тест-драйв, Mazda CX-9

Узимку рятує обігрів заднього скла в Mazda CX-9

Над блоком мікроклімату встановлено кнопки триступеневого підігріву передніх сидінь Mazda CX-9, хоча у справді морозну погоду доведеться чекати хвилину навіть у «найспекотнішому» режимі, щоб сісти на обшите шкірою крісло було справді комфортно.

тест-драйв, Mazda CX-9

Над блоком кліматичної системи Mazda CX-9 облаштувалися кнопки триступеневого підігріву передніх сидінь. Після першого натискання вмикається найспекотніший режим, що й видно на фото (горить одразу три індикатора). Послідовні натискання на кнопку зменшують ступіні нагріву

Біля кнопки підігріву водійського сидіння примостилася й кнопка підігріву керма Mazda CX-9, хоча обігріваються при цьому лише бокові частини ободу.

тест-драйв, Mazda CX-9

Біля кнопки підігріву водійського сидіння Mazda CX-9 знаходиться кнопка підігріву керма

тест-драйв, Mazda CX-9

На центральному тунелі Mazda CX-9 з боку пасажира є додаткова розетка на 12 В з кришечкою

тест-драйв, Mazda CX-9

За контроллером мультимедійної системи Mazda CX-9 знаходяться два підсклянника з пластиковими фіксаторами ємностей, отвори яких оздоблені хромом

тест-драйв, Mazda CX-9

Підлокітник на центральному тунелі в Mazda CX-9 складається з двох частин – в його торці знаходяться дві кнопки, кожна з яких відкриває свою половинку. У свою чергу ці половинки підіймають не назад, а в сторони. Під підлокітником знаходиться місткий бокс, дно якого вкрите ворсом. На окремому подіумі всередині – по одному AUX- та SD-слоту, а також два USB-входи

тест-драйв, Mazda CX-9

Речовий відсік Mazda CX-9 середніх розмірів, однак всередині обшитий м’яким матеріалом

Між передніми сидіннями з боку другого ряду змонтовано блок керування третьою зоною клімат-контроля. Керування нею розмістилося під монохромним екранчиком. Лівіше всіх – дві кнопки зменшення і збільшення швидкості вентилятора, правіше – вимкнення третьої зони, кнопки зміни напрямків обдуву, увімкнення автоматичного режиму підтримання мікроклімату, а також зменшення/збільшення температури.

тест-драйв, Mazda CX-9

Карта задніх дверей Mazda CX-9 багато в чому повторює стилістику передніх карт: тут також відтворено динамічні лінії пластикових панелей, шкіряна обшивка також на рівні дотику ліктів, а для електросклопідйомника відведено окремий подіум з глянцевою чорною панеллю і хромованою обводкою. Ніша тут менша, але пляшка все одно влізе. Навіть динамік аудіосистеми має те ж хромоване оздоблення, що й спереду з надписом Bose

тест-драйв, Mazda CX-9

Крайні місця другого ряду Mazda CX-9 мені здалися навіть комфортнішими, ніж сидіння переднього ряду. А от центральне місце виявилося занадто жорсткуватим… навіть зважаючи на те, що це саме центральне місце другого ряду

тест-драйв, Mazda CX-9

Зі спинки другого ряду Mazda CX-9 можна витягнути підлокітник повністю обшитий шкірою з прострочуванням. У його передній частині знаходиться два підсклянника з гумовими фіксаторами ємностей у них

тест-драйв, Mazda CX-9

Всередині підлокітника другого ряду Mazda CX-9 заховано ще один відсік з ворсовим покриттям дна. Також у його стінці знаходиться два порти USB із силою струму 2,3 А

тест-драйв, Mazda CX-9

Освітлення задніх рядів у Mazda CX-9 представлене двома плафонами, які вмикаються через натискання на їхні корпуси

тест-драйв, Mazda CX-9

Над дверима Mazda CX-9 – ручки з гачками для одягу

тест-драйв, Mazda CX-9

Кишеньки на спинках передніх сидінь Mazda CX-9 мають нестандартну прошивку в три ряди

тест-драйв, Mazda CX-9

З тильного боку відсіку між передніми сидіннями Mazda CX-9 знаходиться блок керування третьою зоною клімат-контролю. Разом із дефлекторами обдуву під ним він обведений хромованою смужкою, такі ж хромовані елементи є на ручках механічного регулювання напрямку обдуву на дефлекторах. На монохромному екранчику відображається швидкість вентилятора, напрямок обдуву, температура, а також, чи увімкнено режим клімат-контролю. Кнопки під екранчиком зменшують або збільшують швидкість роботи вентилятора, “OFF” відключає третю зону, справа від цієї кнопки – зміна напрямків обдуву, “AUTO” – вмикає режим клімат-контролю, а синя і червона стрілочки відповідно зменшують або збільшують температуру обдуву

Бокові задні місця Mazda CX-9, як і передні сидіння, обладнані триступеневим підігрівом. Вмикається він кнопками на блоці третьої зони клімат-контролю.

тест-драйв, Mazda CX-9

Крайні місця другого ряду в Mazda CX-9 також мають триступеневий підігрів, який вмикається кнопками по обидва боки від екранчика кліматичної системи заднього ряду. Логіка увімкнення така ж – спершу активується найгарячіший режим, а почергові натискання на кнопку зменшують рівень нагріву

Задні двері – велетенські. І це не дивно, адже через них пасажири потрапляють на третій ряд сидінь. Та про нього трохи пізніше. На їхніх вікнах змонтовані кріплення для сонцезахисних шторок, що витягуються з карти дверей. Другий ряд дивує простором, як у лімузині. Посадка тут уже природньо висока, хоча голова у дах не впирається, а подушки і спинки сидінь навіть приємніші, ніж спереду. Дещо інша ситуація з центральним місцем – подушка й спинка неймовірно твердо набиті, хоча все одно стелю потилицею не чухаєш, та й голову можна покласти на окремий підголівник. Він тут для середнього пасажира на диво маленький. Хоч комфорту цей факт суттєво не зменшує, однак навіть на дешевших авто я бачив більші й зручніші підголівники. Задня частина салону Mazda CX-9 надійно втаємничена за відносно щільним тонуванням скла.

тест-драйв, Mazda CX-9

Ще більше усамітнитися на другому ряді Mazda CX-9 допоможуть шторки на вікнах, які кріпляться на двох гачках над віконною рамкою, а в неробочому стані ховаються в карти дверей. Задні двері також прикрашені планками під алюміній, а хромовані важіль відкриття дверей і перемикач центрального замка ніби маскуються у ній. Хромована смужка також є над місцем кріплення дверних ручок. Над вікном в даху змонтовано додаткові ручки, а також гачок для одягу. Стеля виглядає нестандартно з її чорним матеріалом обшивки

тест-драйв, Mazda CX-9

Глибину посадки на другому ряді Mazda CX-9 можна відрегулювати за допомогою металевих важелів під подушками сидінь

тест-драйв, Mazda CX-9

Задні пасажири Mazda CX-9 надійно заховані за тонуванням скла

Тепер же перейдемо до найцікавішого – третього ряду! Застрибнути туди легко не вдасться. Доведеться майже повністю зігнути голову і заповзати туди навприсядки. Однак коли плюхаєшся в окремі крісла, стаєш просто шокований, наскільки вони м’які й зручні. Єдине, що може зіпсувати гарне враження – надмірна близькість спинок другого ряду і стелі над головою. Та якщо простір у висоту для вас не ключовий – відсовуємо диван вперед і для ніг більше, ніж достатньо місця… Навіть для дорослого!

тест-драйв, Mazda CX-9

Піднявши вгору важіль на боковинах спинок другого ряду сидінь Mazda CX-9, спинки нахиляються, а подушки відсуваються вперед, надаючи простір для проходу на третій ряд

тест-драйв, Mazda CX-9

Третій ряд Mazda CX-9 здивував більш, ніж задовільним простором як для ніг, так і для голови. Сидіння виконані практично суцільним диваном з на диво м’якою подушкою. Підголівники складаються вперед, коли третій ряд потрібно скласти. У задніх стійках знаходиться по динаміку аудіосистеми

тест-драйв, Mazda CX-9

Кожен пасажир третього ряду Mazda CX-9 має сві особистий підсклянник, а також співрозмірну нішу під дрібні речі

тест-драйв, Mazda CX-9

У бортах багажного відсіку Mazda CX-9 є спеціальні кріплення для пасків безпеки пасажирів третього ряду. Також біля пасажирів з обидвох боків знаходиться ще по динаміку аудіосистеми

тест-драйв, Mazda CX-9

На спинках третього ряду Mazda CX-9 також є ручки, потягнувши за які, можна скласти спинки, причому спершу вперед падають підголівники

Двері багажного відсіку обладнані електроприводом, тож відкрити та закрити їх водій може зі свого робочого місця – для цього призначена кнопка на передній панелі, зліва від керма. Закриттям кришки багажника опікується і додаткова кнопка в її торці. Однак щоб запобігти затисканню руки або навіть голови між кришкою й кузовом, у Mazda CX-9 встановлено датчик, подібний до парктроніка: якщо він «бачить» на траекторії опускання кришки об’єкт, її закривання зупиняється.

тест-драйв, Mazda CX-9

Справа на передній панелі Mazda CX-9 знаходиться блок керування допоміжними функціями. Найбільша з наявних кнопок активує електропривід кришки багажного відсіку з місця водія. Лівіше, розділені хромованою планочкою два ряди менших кнопок. На верхньому вона лише одна – це відключення парктроніків. На нижньому відключення системи стеження за дорожньою розміткою LKA, а також системи курсовї стійкості TCS. Крайні дефлектори обдуву оздоблені пластиком під алюміній, такої ж стилістики планка простяглася вздовж усіє передньої панелі. Також на цьому фото добре видно, що, крім звичного чорного пластику, верхня частина салону зроблена з пластику червоно-коричневого кольору

тест-драйв, Mazda CX-9

У торці кришки багажного відсіку Mazda CX-9 – кнопка її електроприводу

тест-драйв, Mazda CX-9

Навіть без електроприводу кришки багажного відсіку Mazda CX-9 закривати її зручно за допомогою ось такої ручки. Власне, це найзручніша ручка для закривання кришки, яку я коли-небудь бачив

тест-драйв, Mazda CX-9

Щоб під час опускання кришки багажного відсіку Mazda CX-9 вас не прищемило нею, в її торці є датчик, який змусить кришку зупинитися у випадку такого ризику

тест-драйв, Mazda CX-9

На кришці багажного відсіку Mazda CX-9 знаходиться плафон освітлення, який можна примусово вимкнути перемикачем на ньому

тест-драйв, Mazda CX-9

Об’єм багажного відсіку Mazda CX-9 з усіма трьома розкладеними рядами сидінь складає всього 230 л., хоча це вже не 100 і не 150, як у деяких інших семимісних машин. Як підлога, так і стінки багажника обшиті ворсистим матеріалом.

тест-драйв, Mazda CX-9

На обидвох задніх стійках Mazda CX-9 знаходяться висувні пластикові гачки для багажу

тест-драйв, Mazda CX-9

Ліва ніша позаду колісної арки Mazda CX-9 прикрита спеціальною кришкою, яка з тильного боку має м’які накладки, щоб не дряпати пластик. Також до кришечки приєднано петлю, за допомогою якої кришечку зручно відкривати

тест-драйв, Mazda CX-9

Ніша з правого боку багажного відсіку Mazda CX-9 дещо більша, але має ступінчасте дно

тест-драйв, Mazda CX-9

На правій стінці багажного відсіку Mazda CX-9 знаходиться розетка під кришечкою

тест-драйв, Mazda CX-9

У нижній частині багажного відсіку Mazda CX-9 знаходяться міцніші металеві петлі для кріплення багажу

тест-драйв, Mazda CX-9

Зі складеним третім рядом сидінь об’єм багажного відсіку Mazda CX-9 складає вже 840 л.

тест-драйв, Mazda CX-9

Щоб підняти або вийняти підлогу багажного відсіку Mazda CX-9, пристосована така висувна пластикова ручка в ній

тест-драйв, Mazda CX-9

Під підлогою багажного відсіку Mazda CX-9 знаходиться докатка, про що свідчить відповідний надпис на її боковині. Усередині неї заховано сабвуфер аудіосистеми Bose, який зручно виймати за рахунок ручки в його корпусі

тест-драйв, Mazda CX-9

Під корпусом ніші за правою колісною аркою Mazda CX-9 лежить домкрат

тест-драйв, Mazda CX-9

Тут же лежить чорний чохол, обв’язаний білими шнурками, в якому захований балонний ключ для Mazda CX-9 і ще один, коричневий чохол. Усередині другого лежать буксирувальні петля і гак

Незвичні ходові системи в оснащенні Mazda CX-9

Нове покоління Mazda CX-9 отримало абсолютно нову лінійку моторів. Точніше мотор! Це турбований чотирициліндровий 2,5-літровий двигун на 231 к. с. і 420 Нм крутного моменту. По суті, це найпотужніша машина, яку наш блог коли-небудь брав на тижневий тест-драйв. Альтернативи немає, однак спокійну їзду мотор більше, ніж підтримує, а перемикач у режим Sport робить динаміку машини справді захоплюючою. Я люблю економні мотори, і цього разу чогось особливого не очікував. Не дарма! На перших же кілометрах міських пробок повністю оновлені показники борткомп’ютера показали 22,5 л. витрат бензину на 100 км. Саме тоді я й подумав, що це буде витратний тиждень… Однак потім, з переходом до руху більш-менш швидкісними ділянками дороги, витрати впали до 14 л. Не казна-що (заводський показник обіцяє 13 л.), та вже набагато краще, ніж 22. До кінця тижня, враховуючи виїзди за місто, опустив витрати до 12,3 л./100 км. Це були мої середні витрати за увесь тиждень, протягом якого я проїхав трохи більше 400 км. і витратив загалом коло 60 л. пального. Треба визнати, що як на великий топовий позашляховик витрати не настільки вже й погані.

тест-драйв, Mazda CX-9

Mazda CX-9 пропонується з єдиним двигуном – 2,5-літровим бензиновим на 231 к. с. і 420 Нм

тест-драйв, Mazda CX-9

За лючком паливного баку Mazda CX-9 знаходиться ще пробка горловини

Запускається двигун Mazda CX-9 за допомогою кнопки Start/Stop engine. Із запуском вмикається і кольоровий проекційний дисплей ADD, який здатен виводити на лобове скло супутню інформацію, щоб водій мінімально відволікався від дороги. До цієї інформації належить електронний спідометр, дані круїз-контролю, а також система підказує швидкісні обмеження на конкретній ділянці дороги, хоча через постійні зміни в українській нормативній базі ці підказки не завжди коректні.

тест-драйв, Mazda CX-9

Проекційний дисплей на лобовому склі Mazda CX-9 здатен показувати набір інформації, завдяки якому відволікатися на панель приладів не доводиться: це швидкість, дані круїз-контролю, а також попередження системи, яка стежить за знаками, що обмежують швидкість

Разом із двигуном Mazda CX-9 працює класична автоматична коробка передач на 6 швидкостей. З нею я уже знайомий за молодшою моделлю Mazda – CX-5. Хоч, здавалося б, це звичайний автомат, однак працює він як коробка із двома зчепленнями – моменту перемикань не відчуваєш в принципі. Якщо ж хочеться піддати газку – переводимо важіль у ручний режим і штовхаємо його назад, щоб перейти на одну швидкість вгору, або ж уперед – щоб сповільнювати авто двигуном. Оскільки машина має доволі спокійний характер у стандартному режимі руху, незайвим буде і перемикач Drive Selection. Перевівши його у положення Sport, на панелі приладів з’являється відповідна помаранчева позначка, а реакції автомобіля стають більше схожими на… класичні Mazda.

тест-драйв, Mazda CX-9

В парі з мотором Mazda CX-9 працює 6-ступенева автоматична коробка передач. Куліса важеля обтягнута шкірою й у місці шову має прострочку. Подіум КП оздоблений сріблястим пластиком. На боковинах центрального тунелю і на майданчику біля важеля багато глянцевого пластику, який просто обожнює збирати пилюку, подряпини, а також відбитки пальців. Центральний тунель також щедро оздоблений хромованими планками. Біля важеля вказана схема його руху зі світловою індикацією обраного режиму

Mazda CX-9 обладнана повним приводом з автоматичним розподілом тяги. Та на серйозне бездоріжжя краще не заїжджати, адже машина важка і муфта може швидко перегрітися під час передачі моменту, щоправда, кросовер оснащено протибуксувальною системою TCS, покликаною попередити заривання коліс.

тест-драйв, Mazda CX-9

Під торпедо Mazda CX-9, ближче до водійських дверей, розмістилися важелі розблокування лючка паливного баку і капота

Позашляховик буквально кричить своєю велетенською решіткою радіатора, що він є преміальним автомобілем, тож спритності та жорсткості спорткупе від нього чекати не варто. І справді – наскільки ж приємно їхати у ньому плавно та неквапно, акуратно натискаючи на педалі газу і гальм. Звісно, належність до роду маздоподібних відчувається на кожному залізничному переїзді й серії невеликих нерівностей – автомобіль дає знати, що саме ви проїхали. Однак у решті випадків велетенський кузов хитає як дорогу престижну яхту на морських хвилях. Можливо, найважливішою особливістю платформи SkyActiv на Mazda CX-9 є неймовірна кількість допоміжних систем, покликаних зробити керування машиною комфортнішим і безпечнішим. Сюди належать, зокрема, система стеження за мертвими зонами дзеркалець (Blind Spot Monitoring), радарний круїз-контроль з можливістю як повної зупинки, так і подальшого старту, система автоматичного перемикання з дальнього на ближнє світло (High Beam Control), а також система аварійної зупинки (Autonomous Emergency Braking), яка працює як на високих, так і на низьких швидкостях. Наша машина комплектувалася також камерою заднього огляду з траекторними динамічними лініями, що допомагало зрозуміти, куди буде їхати авто, залежно від куту повороту керма. Спереду та ззаду встановлено паркувальні датчики, тож подряпати красиві борти кросовера буде складно, хіба що робити це навмисно. За тиск у шинах не доводиться перейматися, адже на кросовері встановлено систему датчиків тиску в покришках TPMS. За її допомогою зручно слідкувати за ним.

тест-драйв, Mazda CX-9

Перемикач Sport у сріблястій оправі загострює реакції великої та важкої Mazda CX-9, наближаючи її до молодших моделей за відгуками на органи керування

І наскільки ж приємно керувати Mazda CX-9 на заміських трасах – навіть у круті повороти позашляховик заходить для його маси на диво легко і з мінімальним креном. Разом із тим, надмірної спортивної реакції від керма очікувати не варто, адже тут навіть підсилювач електронний. До речі, кермо регулюється як за висотою, так і за глибиною. Для регулювання потрібно просто розблокувати механізм, потягнувши важіль під валом униз. Великий кросовер укомплектовано й датчиками світла та дощу, які працюють без зауважень. Щоб скористатися ними, варто просто перевести обидва підкермових перемикача у положення Auto. Тоді після запуску двигуна світло вмикатиметься автоматично, а склоочисники очищатимуть лобове скло, коли на ньому буде забагато вологи. До речі, у зв’язку із освітленням у мене трапилася кумедна історія. Приїхавши одного разу на роботу, вимкнув мотор і з якоїсь, навіть мені самому, невідомої причини перевів підкермовий перемикач у положення Off. Увечері ж сів у машину, запустив двигун, увімкнулися світлодіодні лампочки у головній оптиці, та, не маючи нічого зайвого на думці, переводжу важіль у положення D й вирушаю додому. По дорозі звертаю увагу на те, що не всі кнопки в салоні підсвічуються. Мене це трохи здивувало, але подумав про себе: «Напевно Mazda потурбувалася про те, щоб водій у дорозі не відволікався на сторонні регулювання». Уже майже біля дому на горизонті з’являється екіпаж поліції. Хлопці зупинили якийсь автомобіль, але щойно я порівнявся з ними, вони наказали мені зупинитися поряд. Зупиняюся. До мене підходить патрульний і… просить допомогти в оформленні правопорушення іншого водія (стати так званим «понятим»). Не маючи бажання довго спілкуватися з поліцією і витрачати на них свій час, ввічливо відмовляюся і продовжую свою дорогу. Буквально перед будинком до мене раптом доходить: у мене ж вимкнена головна оптика! Так, горять світлодіоди денного ходового світла, але ближнє світло то не горить. Адже я ще зранку його вимкнув! Гадаєте, увесь цей час я напружував свої очі, щоб роздивитися дорогу у тьмяному освітленні? Аж ніяк! Навіть денні вогні настільки яскраві, що я навіть не помітив відсутності головного освітлення. Як і поліцейський, що зупинив мене. Браво, Mazda! За якість виконання фар – усі 100 балів.

тест-драйв, Mazda CX-9

Завдяки тріп-комп’ютеру Mazda CX-9 можна рахувати які середні витрати пального були протягом останньої поїздки

Права спиця керма повністю присвячена керуванню круїз-контролем. Як і на лівій, тут дві великих кнопки, у яких об’єднано кілька функцій. Наприклад, верхньою частиною лівої кнопки круїз вмикається, а нижньою – вимикається. Верхньою ж частиною правої кнопки збільшуєш круїзну швидкість, а нижньою – зменшуєш на 1 км./год. Недоліки роботи системи аналогічні системі CX-5 – моментальним швидким проклацуванням більше, ніж на 10 км./год. зафіксувати швидкість не можна – треба чекати, поки автомобіль розженеться більше. Також перескочивши у проклацуванні бажаний ліміт і бажаючи його одразу зменшити кнопкою Set-, система фіксує ту швидкість, на якій рухаєшся у цей конкретний момент. Тож встановлювати ліміт доводиться наново.

Утримувати лінійний рух допомагає система динамічної стабілізації DSC. Надзвичайний інтерес являє собою система контролю втоми водія DAA, яка активується на швидкості вищій, ніж 65 км./год. за умови, якщо CX-9 рухається без зупинки протягом останніх 20 хвилин. У цьому випадку система починає відстежувати цілий перелік параметрів: положення автомобіля відносно розмітки, характер повороту керма, швидкість, на якій рухається машина, а також загальний час подорожі. Особливо цікаво, що система запропонує відпочити вже після двох годин подорожі в такому режимі, а не лише тоді, коли водій почне неадекватно реагувати на дорожню обстановку. Фішкою останніх автомобілів Mazda є й система G-Vectoring Control, яка у поворотах зменшує крутний момент, щоб відповідно зменшити крени. На дорогах із принаймні слідами розмітки система попередження про виїзд зі смуги руху LDWS повідомить візуальним сигналом на панелі приладів про перетин лінії. Разом із нею працює і система контролю положення авто щодо дорожньої розмітки LKA. Вона активується на швидкості вищій, ніж 60 км./год. і здатна самостійно штовхати кермо у той чи інший бік, щоб машина залишалася в межах смуги. Однак це не автопілот. Якщо протягом 15 секунд система не відчуває належного спротиву від водія, тобто якщо вона розуміє, що водій відпустив кермо, пролунає звуковий сигнал, а на панелі приладів з’явиться вимога утримувати кермо. У місті часто доводиться виїжджати задом з тісної парковки, причому одразу на вулицю зі щільним рухом. Камера не завжди дозволяє розгледіти мертві зони справа чи зліва, тож на допомогу приходить система попередження про поперечний рух ззаду RCTA. Якщо в межах зони дії датчиків з’являється рухомий об’єкт, лунає звуковий сигнал, а з боків екрану світяться помаранчеві трикутнички зі знаком оклику – не звернути увагу складно. Система моніторингу сліпих зон BSM у випадку появи у мертвих зонах дзеркалець іншого автомобіля повідомить про це яскравою піктограмкою на їхньому полі.

У роботі гальм Mazda CX-9 я впізнав молодшу сестру CX-5. Звісно, навряд на великому позашляховику встановлені механізми від середньорозмірного кросовера, однак стиль їхньої роботи надзвичайно схожий – це імітація гальм без підсилювачів. Тобто, гальмівне зусилля збільшується відповідно до того, наскільки сильно втискаєш педаль гальм у підлогу. Це ще раз підкреслює спортивні нотки авто японської марки. Стоянкове гальмо у кросовера електронне, керується перемикачем біля контроллера мультимедійної системи. Гальмівна система позашляховика обладнана антиблокувальною системою гальм ABS, системою підвищення ефективності під час екстреного гальмування EBA, а також системою розподілу гальмівних зусиль EBD. Якщо автомобіль рухається на швидкісному шосе, а водій починає екстрено гальмувати, система світлової сигналізації ESS автоматично увімкне аварійні вогні, попереджаючи інших учасників руху. Одного разу довелося побачити роботу системи безпечного гальмування в місті SCBS. Справа в тому, що вона здатна розпізнавати пішоходів. Відтак, під час в’їзду в один населений пункт на панелі приладів почало активно світитися попередження про те, щоб я негайно загальмував. Причому ця система здатна контролювати простір як перед машиною, так і позаду. За коротких зупинок на ухилі вступає в роботу система запобігання скочуванню назад HLA, яка під час перенесення ноги з педалі гальм на газ система ще деякий час триматиме колодки.

тест-драйв, Mazda CX-9

Mazda CX-9 оснащена електронним приводом ручних гальм – для цього біля контроллера мультимедійки пристосували перемикач зі сріблястою накладкою в його торці

Чому Mazda CX-9, а не CX-5?

До честі Mazda – навіть молодші моделі бренду мають оснащення, подібне до топового позашляховика CX-9. Але тоді виникає закономірне питання – навіщо ж тоді переплачувати за найбільшу Мазду, якщо можна взяти, наприклад, CX-5. По-перше, оздоблення салону. Навіть топовий середньорозмірний кросовер не зможе запропонувати той рівень, що старша сестра. Три ряди сидінь або… врешті-решт велетенський багажний відсік! Ну, і звісно неймовірно потужний двигун та статусність, якою довгий кузов Mazda CX-9 буквально просякнутий.

А тепер найцікавіша інформація! Станом на 31.05.2019 року Mazda CX-9 у комплектації, подібній до тестового авто, коштувала 1 380 900 грн., при цьому зараз ще діють знижки на машини 2018 року випуску, тож топ модельного ряду Мазда можна придбати і за 1 250 500 грн. Разом із тим гама комплектацій розширилася до двох: тепер доступний і рівень оснащення Top за 1 440 800 грн., який вирізняється значно дорожчим оформленням інтер’єра і деякими фішками, які можна навіть назвати модернізацією моделі 2019 року.

За наданий на тест автомобіль велика подяка прилітає офіційному імпортеру і дистриб’ютору Mazda в Україні ДП “Авто Інтернешнл”

тест-драйв, Mazda CX-9

Низько розташовані протитуманні ліхтарі Mazda CX-9 виглядають красиво, однак непрактично: паркуючись кілька разів у глибоких сугробах із вмерзлими шматками льоду, переймався, що пошкоджу їх

Технічні характеристики Mazda CX-9

Характеристики кузова
Довжина/Ширина (з дзеркальцями)/Висота (з антеною), мм. 5075/1969(2208)/1747
Колісна база, мм. 2930
Передня/задня колія, мм. 1663/1663
Передній/задній звіс, мм. 1032/1113
Дорожній просвіт, мм. 220
Радіус розвороту (за колесами/за крайнім габаритом), м. 5,9/6,3
Ширина першого/другого/третього ряду, мм. 1472/1476/1350
Відстань від подушки першого/другого/третього ряду сидінь до даху, мм. 998/978/899
Глибина(зі складеною спинкою третього/другого ряду)/ширина (між арками)/висота до даху багажного відділення, мм. (546/1282)/1020/769
Об’єм багажного відсіку похідний (до даху)/зі складеною спинкою третього/другого ряду, л. 230/840/1848
Споряджена/повна маса, кг. 1985/2560
Навантаження на передню/задню вісь,кг. 1205/1355
Максимальна маса причепа з гальмами (при максимальному куті нахилу дороги 12%)/без, кг. 2500/750
Об’єм паливного баку, л. 74
Характеристики двигуна
Тип, к-сть циліндрів/клапанів на циліндр рядний, бензиновий з турбіною, 4/4
Об’єм, куб. см. (л.) 2488 (2,5)
Потужність, кВт (к. с.) / об./хв. 170(231)/5000
Крутний момент, Нм / об./хв. 420/2000
Ступінь стиснення 10,5:1
Впорскування пряме
Тип пального А95
Клас токсичності Euro 5
Характеристики трансмісії
Привід 4WD
Коробка передач автоматична, 6-ступенева
Ходові характеристики
Передня/задня підвіска МакФерсон/незалежна багатоважільна
Діаметр передніх/задніх гальмівних дисків, мм. 320/325
Максимальна швидкість, км./год. 210
Розгін 0-100 км./год., с. 8,6
Викиди CO2 у комбінованому циклі, г./км. 216
Витрати пального, місто/траса/середні, л./100 км. 12,9/7,3/9,4
Запасне колесо 185/80R17