Така незвичайна у своїй звичності Mazda CX-9
Зміст
Мушу зізнатися, від топового кросовера модельної лінійки Mazda – позашляховика CX-9 – я не очікував нічого надзвичайного: швидко переглянувши оснащення машини, я зрозумів, що воно здебільшого відповідає максимальному оснащенню молодшої CX-5. Водночас, проїхавшись ще на Агроавтошоу кілька кілометрів цим автомобілем, він мене таки зумів вразити – плавність ходу, потужність двигуна, простір переднього ряду… типово американська масивність під час їзди. Тож тижневий тест-драйв розпочався справді цікаво…
Менша за минуле покоління, але ще розкішніша Mazda CX-9
На перший погляд, Mazda CX-9 не відрізняється від молодшої CX-5, хоча саме CX-9 випустили раніше. Тут інша оптика (на такій престижній машині що денні ходові вогні, що ближнє та дальнє світло не можуть бути інакшими, ніж світлодіодними), інші бампери, навіть решітка радіатора інакша: якщо у CX-5 вона нагадує поліровані чорним лаком зуби акули, то у старшої сестри ці зуби акуратно заклеєні хромованими стрічками горизонтальних планок. Мовляв, я хоч і зубата, але мій преміум-статус і виховання не дозволяє займатися таким босяцтвом, як вишкіряння зубів.
Ще одну проблему видимості, пов’язану з поганою погодою вирішує омивач фар Mazda CX-9, щоправда, активувати його можна лише разом з омивачем лобового скла.
На Mazda CX-9 2019 року встановлюється ще одна корисна система – «Проведи мене додому». Завдяки їй у темну пору автомобіль підсвічує простір біля себе, і світло вимикається з певною затримкою. Тестова машина ще її не мала, вочевидь через те, що виготовлена в кінці 2017 року.
Протитуманні фари Mazda CX-9 мають LED-технологію, відповідно вночі вони ще більше покращують видимість безпосередньо перед капотом, а також на обидві сторони.
Задні ліхтарі Mazda CX-9 виконані на основі світлодіодної технології, що робить автомобіль помітнішим у темний час доби.
Треба визнати, задня частина CX-9 виглядає виграшніше, порівняно з молодшими кросоверами Mazda, за рахунок більшої колісної бази та довшого заднього звісу, який личить високому бамперу. Дивлячись на цей позашляховик з відстані, може здатися, що це просто трохи піднятий універсал, настільки довжелезний кузов він має (5 з гачком метрів, нівроку). Хоча що значить трохи піднятий – кліренс у цього велетня 220 мм.! Зовнішній монументальності сприяють і високі бампери, й дійсно великі зовнішні дзеркальця заднього огляду, корпус яких пофарбовано у той же глянцевий сірий колір, що й увесь кузов машини, а всередину вмонтовано смуги повторювачів повороту. Колісні диски само собою легкосплавні, розміром 255/50 R20. На противагу модним сьогодні чорно-сріблястим колесам, CX-9 має диски графітового кольору, які підкреслюють її статусність, особливо у сірому забарвленні кузова.
Однак давайте трохи заглибимося в історію моделі. Насправді перед нами всього лише друге її покоління. Перше випускалося божевільну кількість часу – 9 років. Для авто, що претендує на преміальний статус і є топом модельного ряду виробника – це, здавалося б, вірна смерть і забуття. Та не в цьому випадку! 2015 року в Лос-Анджелесі (місце презентації не дивує, адже від машини аж віє американським духом великогабаритних машин) показали наш автомобіль. Козирем позашляховика стала ще новітня на той час платформа SkyActiv, яка включала в себе й абсолютно новий двигун. Ця платформа стала загальною для усіх автівок Mazda після 2011 року випуску. Також нинішнє покоління здобуло й дизайнерську філософію KODO – «душа руху». Щоб здобути стрімкіші лінії, позашляховику збільшили колісну базу, однак зменшили його довжину за рахунок вкорочення переднього і заднього звісів. Вагу машини, відповідно до нинішніх традицій, також намагалися зменшити, що дало мінус 90 кг. для передньопривідної версії й мінус 130 кг. для повнопривідної!
Преміальний простір та оснащення в салоні Mazda CX-9
Великий кросовер оснащується ключем-міткою, за допомогою якої всередину машини можна потрапити просто натиснувши кнопку на ручці дверей. На блоку мітки три кнопки: розблокування і блокування дверей, а також окрема кнопка для кришки багажного відсіку. У випадку, якщо автомобіль спробують відкрити без мітки, передбачена штатна сигналізація. Звично для автомобілів Mazda в салоні CX-9 немає окремої кнопки активації центрального замка – лише прапорець над внутрішньою дверною ручкою.
Дивно, але посадка всередину Mazda CX-9 виявилася не надто зручною – CX-5 у цьому плані виграє більше. Однак цьому є пояснення. Мені подобається, коли я з водійського місця достатньо чітко бачу габарити автомобіля. А з таким довжелезним капотом, як у тестового позашляховика, це було складнувато. Тож доводилося підіймати водійське сидіння за допомогою електроприводу достатньо високо. Через це, а також те, що я люблю близьку до керма посадку, під час посадки на траекторії руху моєї голови опинялася похила передня стійка, відповідно нахиляти голову доводилося суттєво. Така посадка створювала й певні незручності у зчитуванні сигналів світлофора на перехрестях – надто сильно нагинаєшся вперед чи в сторони. Для повнішого розуміння одразу вкажу свій зріст – 179 см. Водночас якихось суттєвих претензій до сидінь немає – вони, як завжди у Mazda, прекрасні. Збентежила лише сильнувата випуклість біля лопаток, через що верхня частина тіла дещо горбилася. Кнопки уже згаданого електроприводу сидінь знаходяться збоку від подушки. З їхньою допомогою регулюється глибина посадки, висота, кут нахилу спинки, а також подушки. Крім цього, є й електропривід валика поперекової підтримки. Пасажирське сидіння має ідентичні регулювання, крім поперекової підтримки і пам’яті на дві комірки. Салон автомобіля обшито комбінацією натуральної та штучної шкіри. У нашому випадку вона була чорна, однак є можливість замовити й бежевий салон. Мені пощастило побачити такий автомобіль у салоні, також у поєднанні з сірим забарвленням кузова: виглядає надзвичайно дорого і привабливо.
Зовнішні дзеркальця заднього огляду Mazda CX-9 регулюються за допомогою «грибочка» на подіумі водійської карти дверей. Ним обирається ліве чи праве дзеркальце, а також напрямок регулювання. За ним знаходиться перемикач електроприводу складання дзеркалець: їх можна скласти примусово, поставити на автоматичне складання під час замикання авто або ж не складатися взагалі. Обігріваються дзеркальця під час увімкнення розігріву салону. Салонне дзеркальце заднього огляду обладнане режимом автоматичного затемнення вночі, щоб водія не сліпили фари попутних автомобілів. Відключається він кнопкою внизу корпусу дзеркала.
На дверній панелі Mazda CX-9, позаду блоку регулювань дзеркалець, знаходяться кнопки електросклопідйомників усіх чотирьох дверей, всі з автоматичним режимом.
Панель приладів Mazda CX-9 на перший погляд класична, з трьома колодязями у сріблястих оправах. Зовні вона додатково обведена смугою з чорного глянцевого пластику. Та насправді класика тут поєднана з технологічністю. Центральний і лівий циферблат дійсно аналогові, надають показники спідометра й тахометра відповідно. Усередині циферблатів різноманітні контрольні лампи, а поле тахометра ще й має додаткове віконце, у якому вказано режим КП. Правий же колодязь являє собою екран, на якому зверху розташувалася шкала економетра (показує, скільки пального витрачається у реальному часі), а знизу – шкала рівня пального в баку, обидві електронні. Над останньою інформація одометра та датчика температури зовні. Ще вище – безпосередньо екран бортового комп’ютера. Він може транслювати дані одного з двох тріп-комп’ютерів, показувати середню витрату пального або ж інформувати про відкриті двері поряд із показником збереженої швидкості круїз-контролю. Підсвітка панелі приладів змінюється якось аж надто традиційно – за допомогою кнопки-списа між правим та центральним колодязями.
Кермо та важіль КП оздоблені, як і на молодшій CX-5, шкірою. У кермі ж знаходиться подушка безпеки водія, навпроти пасажира у передній панелі – ще одна фронтальна. Також Mazda CX-9 володіє і боковими подушками та шторками безпеки.
На лівій спиці керма Mazda CX-9 розмістили розмаїття кнопок, через що його мультифункціональність може здатися перенасиченою. Формально на ній лише чотири кнопки, дві з яких мають більші розміри та відповідають одночасно за декілька функцій. Наприклад, лівою можна збільшити або зменшити гучність аудіосистеми, а натиснувши у її центральній частині – увімкнути голосове керування мультимедійкою. Правою ж – перегорнути трек або радіохвилю вперед чи назад. По центру кнопка гортання меню бортового комп’ютера. Під спицею знаходяться дві менших кнопки, якими приймаєш або відхиляєш дзвінок на телефон за допомогою Bluetooth-зв’язку «Вільні руки». Мультимедійна система MZD Connect відображає всю інформацію на кольоровому TFT-дисплеї діагоналлю 8 дюймів. Її інтерфейс органічно оформлений у п’ять блоків. Перший із них – навігація – надає доступ до доволі таки інформативної карти, яка не пасе задніх навіть у віддалених селах на периферії Київської області (дивись фото). У верхньому лівому кутку екрана в будь-якому меню є сенсорна кнопка швидкого переходу на домашню сторінку, поряд із якою вказується назва підменю. З правого боку показано час, поряд (за умови, що під’єднано смартфон) – наявність зв’язку і заряд акумулятора телефона. Нижнє меню факультативне для кожного підменю, його можна заховати кнопкою у нижньому лівому кутку екрана. У навігації воно, наприклад, дозволяє встановити новий маршрут, проглянути інформацію про актуальне видання карти, додати мітку на карту, перевести карту в режим 2D або ж здійснити додаткові налаштування. Меню Попереджень може видавати різну інформацію, наприклад, мені вдалося зафіксувати попередження про імовірність голольоду на дорозі, причому з розширеним поясненням, чому саме потрібно рухатися обережніше. У підменю аудіосистеми випадне меню дозволяє проглянути, наприклад, повний список AM- або FM-радіостанцій, переглянути обрані хвилі, увімкнути автоматичний пошук радіостанцій або ж ручний сьорфинг по хвилях, активувати повідомлення станцій про стан трафіку (RDS-функція), вручну перемкнути хвилю назад чи вперед, перейти в меню додаткових налаштувань і відрегулювати еквалайзер. Раніше я вже зазначав, що аудіосистеми Mazda, а це, як і раніше, Bose, володіють відмінною якістю звучання. Особливо це помітно у CX-9, де по салону розташовано аж 12 динаміків! Спереду середньочастотники встановлено у дверях, тоді як високочастотні – по обидва боки передньої панелі. У задніх дверях також лише по одному середньочастотнику. Ще по два динаміка знаходяться в боковинах багажника і на обшивці задніх стійок. Крім них, є сабвуфер, а також гучномовець по центру передньої панелі. Мультимедійна система CX-9 пристосована до програвання файлів із зовнішніх носіїв. Їхні слоти знаходяться в боксі між передніми сидіннями – це по одному SD та AUX, а також два USB. Під’єднати до мультимедійки можна й iPod. Підменю телефона дозволяє здійснювати пошук по контактах за алфавітним порядком, однак на нашій машині з моїм телефоном система чомусь відмовлялася відображати інформацію, попри те, що у CX-5 проблем не було. Імпортер пояснив специфіку: справа в тому, що для MZD Connect можна додатково замовити модуль Android Auto і Apple CarPlay, завдяки чому з відображенням інтерфейсу смартфона вже не буде проблем. Звісно, для цього відповідні додатки повинні бути встановлені й у самому телефоні. Підменю налаштувань має безліч вкладок, з-поміж яких можна виділити, наприклад, регулювання проекційного AD-дисплея, налаштування екрану мультимедійки, систем безпеки, а також звуку аудіосистеми. Кожна із систем безпеки має своє окреме меню, зокрема, це система автоматичного гальмування в межах міста Smart City Brake Support, стеження за мертвими зонами дзеркалець Blind Spot Monitoring і допомоги утримання у смузі Lane Keep Assist. Налаштувати можна й систему розпізнавання дорожніх знаків, а також стеження за станом водія. Усім цим надзвичайно зручно керувати за допомогою джойстика HMI, який складається з великої ручки (натисканням на яку підтверджується обрана команда, а поворотом здійснюється перехід у різні меню) і кількох кнопок. Ця ручка обрамлена сріблястим пластиком. Ним же оздоблена й менша ручка регулювання гучності аудіосистеми, що відповідає й за перехід у режим Mute, якщо її натиснути. Навколо більшого джойстика за годинниковою стрілкою розташовані кнопки повернення до попереднього меню, швидкі переходи до аудіосистеми, домашньої сторінки, навігації, а також обраного. Усе це добро, разом із кнопкою електронного приводу ручних гальм оздоблене по периметру глянцевим пластиком і хромом.
Спершу може здатися, що блок клімат-контролю на Mazda CX-9 аналогічний пристрою, що стоїть на молодшій CX-5. І стилістично дійсно – все ніби таке ж, однак функціонально не зовсім. Відмінність криється у кнопці Rear, яка вмикає автоматичне регулювання температури заднього ряду, тобто третьої зони. А от решта контроллерів не змінилися – дві ручки-крутилки з боків, кожна з яких відповідає за регулювання температури у водійській та пасажирській передніх зонах, а також за активацію самого клімат-контролю (кнопка захована у лівій крутилці) та підключення другої зони (у правій). Між ними два яруси кнопок, які розділяє монохромний екранчик системи мікроклімату. На верхньому ярусі, після кнопки третьої зони, облаштувалися увімкнення рециркуляції повітря, кондиціонера, розморожування лобового скла (ця кнопка активує і його обігрів, але лише в зоні спокою склоочисників) та обігріву заднього. Нижче ж розмістили зменшення/збільшення швидкості роботи вентилятора, вимкнення системи мікроклімату, а також дві кнопки зміни напрямку обдуву, причому лівою обдув можна опустити нижче, на ноги, а правою – вище, на обличчя.
Над блоком мікроклімату встановлено кнопки триступеневого підігріву передніх сидінь Mazda CX-9, хоча у справді морозну погоду доведеться чекати хвилину навіть у «найспекотнішому» режимі, щоб сісти на обшите шкірою крісло було справді комфортно.
Біля кнопки підігріву водійського сидіння примостилася й кнопка підігріву керма Mazda CX-9, хоча обігріваються при цьому лише бокові частини ободу.
Між передніми сидіннями з боку другого ряду змонтовано блок керування третьою зоною клімат-контроля. Керування нею розмістилося під монохромним екранчиком. Лівіше всіх – дві кнопки зменшення і збільшення швидкості вентилятора, правіше – вимкнення третьої зони, кнопки зміни напрямків обдуву, увімкнення автоматичного режиму підтримання мікроклімату, а також зменшення/збільшення температури.
Бокові задні місця Mazda CX-9, як і передні сидіння, обладнані триступеневим підігрівом. Вмикається він кнопками на блоці третьої зони клімат-контролю.
Задні двері – велетенські. І це не дивно, адже через них пасажири потрапляють на третій ряд сидінь. Та про нього трохи пізніше. На їхніх вікнах змонтовані кріплення для сонцезахисних шторок, що витягуються з карти дверей. Другий ряд дивує простором, як у лімузині. Посадка тут уже природньо висока, хоча голова у дах не впирається, а подушки і спинки сидінь навіть приємніші, ніж спереду. Дещо інша ситуація з центральним місцем – подушка й спинка неймовірно твердо набиті, хоча все одно стелю потилицею не чухаєш, та й голову можна покласти на окремий підголівник. Він тут для середнього пасажира на диво маленький. Хоч комфорту цей факт суттєво не зменшує, однак навіть на дешевших авто я бачив більші й зручніші підголівники. Задня частина салону Mazda CX-9 надійно втаємничена за відносно щільним тонуванням скла.
Тепер же перейдемо до найцікавішого – третього ряду! Застрибнути туди легко не вдасться. Доведеться майже повністю зігнути голову і заповзати туди навприсядки. Однак коли плюхаєшся в окремі крісла, стаєш просто шокований, наскільки вони м’які й зручні. Єдине, що може зіпсувати гарне враження – надмірна близькість спинок другого ряду і стелі над головою. Та якщо простір у висоту для вас не ключовий – відсовуємо диван вперед і для ніг більше, ніж достатньо місця… Навіть для дорослого!
Двері багажного відсіку обладнані електроприводом, тож відкрити та закрити їх водій може зі свого робочого місця – для цього призначена кнопка на передній панелі, зліва від керма. Закриттям кришки багажника опікується і додаткова кнопка в її торці. Однак щоб запобігти затисканню руки або навіть голови між кришкою й кузовом, у Mazda CX-9 встановлено датчик, подібний до парктроніка: якщо він «бачить» на траекторії опускання кришки об’єкт, її закривання зупиняється.
Незвичні ходові системи в оснащенні Mazda CX-9
Нове покоління Mazda CX-9 отримало абсолютно нову лінійку моторів. Точніше мотор! Це турбований чотирициліндровий 2,5-літровий двигун на 231 к. с. і 420 Нм крутного моменту. По суті, це найпотужніша машина, яку наш блог коли-небудь брав на тижневий тест-драйв. Альтернативи немає, однак спокійну їзду мотор більше, ніж підтримує, а перемикач у режим Sport робить динаміку машини справді захоплюючою. Я люблю економні мотори, і цього разу чогось особливого не очікував. Не дарма! На перших же кілометрах міських пробок повністю оновлені показники борткомп’ютера показали 22,5 л. витрат бензину на 100 км. Саме тоді я й подумав, що це буде витратний тиждень… Однак потім, з переходом до руху більш-менш швидкісними ділянками дороги, витрати впали до 14 л. Не казна-що (заводський показник обіцяє 13 л.), та вже набагато краще, ніж 22. До кінця тижня, враховуючи виїзди за місто, опустив витрати до 12,3 л./100 км. Це були мої середні витрати за увесь тиждень, протягом якого я проїхав трохи більше 400 км. і витратив загалом коло 60 л. пального. Треба визнати, що як на великий топовий позашляховик витрати не настільки вже й погані.
Запускається двигун Mazda CX-9 за допомогою кнопки Start/Stop engine. Із запуском вмикається і кольоровий проекційний дисплей ADD, який здатен виводити на лобове скло супутню інформацію, щоб водій мінімально відволікався від дороги. До цієї інформації належить електронний спідометр, дані круїз-контролю, а також система підказує швидкісні обмеження на конкретній ділянці дороги, хоча через постійні зміни в українській нормативній базі ці підказки не завжди коректні.
Разом із двигуном Mazda CX-9 працює класична автоматична коробка передач на 6 швидкостей. З нею я уже знайомий за молодшою моделлю Mazda – CX-5. Хоч, здавалося б, це звичайний автомат, однак працює він як коробка із двома зчепленнями – моменту перемикань не відчуваєш в принципі. Якщо ж хочеться піддати газку – переводимо важіль у ручний режим і штовхаємо його назад, щоб перейти на одну швидкість вгору, або ж уперед – щоб сповільнювати авто двигуном. Оскільки машина має доволі спокійний характер у стандартному режимі руху, незайвим буде і перемикач Drive Selection. Перевівши його у положення Sport, на панелі приладів з’являється відповідна помаранчева позначка, а реакції автомобіля стають більше схожими на… класичні Mazda.
Mazda CX-9 обладнана повним приводом з автоматичним розподілом тяги. Та на серйозне бездоріжжя краще не заїжджати, адже машина важка і муфта може швидко перегрітися під час передачі моменту, щоправда, кросовер оснащено протибуксувальною системою TCS, покликаною попередити заривання коліс.
Позашляховик буквально кричить своєю велетенською решіткою радіатора, що він є преміальним автомобілем, тож спритності та жорсткості спорткупе від нього чекати не варто. І справді – наскільки ж приємно їхати у ньому плавно та неквапно, акуратно натискаючи на педалі газу і гальм. Звісно, належність до роду маздоподібних відчувається на кожному залізничному переїзді й серії невеликих нерівностей – автомобіль дає знати, що саме ви проїхали. Однак у решті випадків велетенський кузов хитає як дорогу престижну яхту на морських хвилях. Можливо, найважливішою особливістю платформи SkyActiv на Mazda CX-9 є неймовірна кількість допоміжних систем, покликаних зробити керування машиною комфортнішим і безпечнішим. Сюди належать, зокрема, система стеження за мертвими зонами дзеркалець (Blind Spot Monitoring), радарний круїз-контроль з можливістю як повної зупинки, так і подальшого старту, система автоматичного перемикання з дальнього на ближнє світло (High Beam Control), а також система аварійної зупинки (Autonomous Emergency Braking), яка працює як на високих, так і на низьких швидкостях. Наша машина комплектувалася також камерою заднього огляду з траекторними динамічними лініями, що допомагало зрозуміти, куди буде їхати авто, залежно від куту повороту керма. Спереду та ззаду встановлено паркувальні датчики, тож подряпати красиві борти кросовера буде складно, хіба що робити це навмисно. За тиск у шинах не доводиться перейматися, адже на кросовері встановлено систему датчиків тиску в покришках TPMS. За її допомогою зручно слідкувати за ним.
І наскільки ж приємно керувати Mazda CX-9 на заміських трасах – навіть у круті повороти позашляховик заходить для його маси на диво легко і з мінімальним креном. Разом із тим, надмірної спортивної реакції від керма очікувати не варто, адже тут навіть підсилювач електронний. До речі, кермо регулюється як за висотою, так і за глибиною. Для регулювання потрібно просто розблокувати механізм, потягнувши важіль під валом униз. Великий кросовер укомплектовано й датчиками світла та дощу, які працюють без зауважень. Щоб скористатися ними, варто просто перевести обидва підкермових перемикача у положення Auto. Тоді після запуску двигуна світло вмикатиметься автоматично, а склоочисники очищатимуть лобове скло, коли на ньому буде забагато вологи. До речі, у зв’язку із освітленням у мене трапилася кумедна історія. Приїхавши одного разу на роботу, вимкнув мотор і з якоїсь, навіть мені самому, невідомої причини перевів підкермовий перемикач у положення Off. Увечері ж сів у машину, запустив двигун, увімкнулися світлодіодні лампочки у головній оптиці, та, не маючи нічого зайвого на думці, переводжу важіль у положення D й вирушаю додому. По дорозі звертаю увагу на те, що не всі кнопки в салоні підсвічуються. Мене це трохи здивувало, але подумав про себе: «Напевно Mazda потурбувалася про те, щоб водій у дорозі не відволікався на сторонні регулювання». Уже майже біля дому на горизонті з’являється екіпаж поліції. Хлопці зупинили якийсь автомобіль, але щойно я порівнявся з ними, вони наказали мені зупинитися поряд. Зупиняюся. До мене підходить патрульний і… просить допомогти в оформленні правопорушення іншого водія (стати так званим «понятим»). Не маючи бажання довго спілкуватися з поліцією і витрачати на них свій час, ввічливо відмовляюся і продовжую свою дорогу. Буквально перед будинком до мене раптом доходить: у мене ж вимкнена головна оптика! Так, горять світлодіоди денного ходового світла, але ближнє світло то не горить. Адже я ще зранку його вимкнув! Гадаєте, увесь цей час я напружував свої очі, щоб роздивитися дорогу у тьмяному освітленні? Аж ніяк! Навіть денні вогні настільки яскраві, що я навіть не помітив відсутності головного освітлення. Як і поліцейський, що зупинив мене. Браво, Mazda! За якість виконання фар – усі 100 балів.
Права спиця керма повністю присвячена керуванню круїз-контролем. Як і на лівій, тут дві великих кнопки, у яких об’єднано кілька функцій. Наприклад, верхньою частиною лівої кнопки круїз вмикається, а нижньою – вимикається. Верхньою ж частиною правої кнопки збільшуєш круїзну швидкість, а нижньою – зменшуєш на 1 км./год. Недоліки роботи системи аналогічні системі CX-5 – моментальним швидким проклацуванням більше, ніж на 10 км./год. зафіксувати швидкість не можна – треба чекати, поки автомобіль розженеться більше. Також перескочивши у проклацуванні бажаний ліміт і бажаючи його одразу зменшити кнопкою Set-, система фіксує ту швидкість, на якій рухаєшся у цей конкретний момент. Тож встановлювати ліміт доводиться наново.
Утримувати лінійний рух допомагає система динамічної стабілізації DSC. Надзвичайний інтерес являє собою система контролю втоми водія DAA, яка активується на швидкості вищій, ніж 65 км./год. за умови, якщо CX-9 рухається без зупинки протягом останніх 20 хвилин. У цьому випадку система починає відстежувати цілий перелік параметрів: положення автомобіля відносно розмітки, характер повороту керма, швидкість, на якій рухається машина, а також загальний час подорожі. Особливо цікаво, що система запропонує відпочити вже після двох годин подорожі в такому режимі, а не лише тоді, коли водій почне неадекватно реагувати на дорожню обстановку. Фішкою останніх автомобілів Mazda є й система G-Vectoring Control, яка у поворотах зменшує крутний момент, щоб відповідно зменшити крени. На дорогах із принаймні слідами розмітки система попередження про виїзд зі смуги руху LDWS повідомить візуальним сигналом на панелі приладів про перетин лінії. Разом із нею працює і система контролю положення авто щодо дорожньої розмітки LKA. Вона активується на швидкості вищій, ніж 60 км./год. і здатна самостійно штовхати кермо у той чи інший бік, щоб машина залишалася в межах смуги. Однак це не автопілот. Якщо протягом 15 секунд система не відчуває належного спротиву від водія, тобто якщо вона розуміє, що водій відпустив кермо, пролунає звуковий сигнал, а на панелі приладів з’явиться вимога утримувати кермо. У місті часто доводиться виїжджати задом з тісної парковки, причому одразу на вулицю зі щільним рухом. Камера не завжди дозволяє розгледіти мертві зони справа чи зліва, тож на допомогу приходить система попередження про поперечний рух ззаду RCTA. Якщо в межах зони дії датчиків з’являється рухомий об’єкт, лунає звуковий сигнал, а з боків екрану світяться помаранчеві трикутнички зі знаком оклику – не звернути увагу складно. Система моніторингу сліпих зон BSM у випадку появи у мертвих зонах дзеркалець іншого автомобіля повідомить про це яскравою піктограмкою на їхньому полі.
У роботі гальм Mazda CX-9 я впізнав молодшу сестру CX-5. Звісно, навряд на великому позашляховику встановлені механізми від середньорозмірного кросовера, однак стиль їхньої роботи надзвичайно схожий – це імітація гальм без підсилювачів. Тобто, гальмівне зусилля збільшується відповідно до того, наскільки сильно втискаєш педаль гальм у підлогу. Це ще раз підкреслює спортивні нотки авто японської марки. Стоянкове гальмо у кросовера електронне, керується перемикачем біля контроллера мультимедійної системи. Гальмівна система позашляховика обладнана антиблокувальною системою гальм ABS, системою підвищення ефективності під час екстреного гальмування EBA, а також системою розподілу гальмівних зусиль EBD. Якщо автомобіль рухається на швидкісному шосе, а водій починає екстрено гальмувати, система світлової сигналізації ESS автоматично увімкне аварійні вогні, попереджаючи інших учасників руху. Одного разу довелося побачити роботу системи безпечного гальмування в місті SCBS. Справа в тому, що вона здатна розпізнавати пішоходів. Відтак, під час в’їзду в один населений пункт на панелі приладів почало активно світитися попередження про те, щоб я негайно загальмував. Причому ця система здатна контролювати простір як перед машиною, так і позаду. За коротких зупинок на ухилі вступає в роботу система запобігання скочуванню назад HLA, яка під час перенесення ноги з педалі гальм на газ система ще деякий час триматиме колодки.
Чому Mazda CX-9, а не CX-5?
До честі Mazda – навіть молодші моделі бренду мають оснащення, подібне до топового позашляховика CX-9. Але тоді виникає закономірне питання – навіщо ж тоді переплачувати за найбільшу Мазду, якщо можна взяти, наприклад, CX-5. По-перше, оздоблення салону. Навіть топовий середньорозмірний кросовер не зможе запропонувати той рівень, що старша сестра. Три ряди сидінь або… врешті-решт велетенський багажний відсік! Ну, і звісно неймовірно потужний двигун та статусність, якою довгий кузов Mazda CX-9 буквально просякнутий.
А тепер найцікавіша інформація! Станом на 31.05.2019 року Mazda CX-9 у комплектації, подібній до тестового авто, коштувала 1 380 900 грн., при цьому зараз ще діють знижки на машини 2018 року випуску, тож топ модельного ряду Мазда можна придбати і за 1 250 500 грн. Разом із тим гама комплектацій розширилася до двох: тепер доступний і рівень оснащення Top за 1 440 800 грн., який вирізняється значно дорожчим оформленням інтер’єра і деякими фішками, які можна навіть назвати модернізацією моделі 2019 року.
За наданий на тест автомобіль велика подяка прилітає офіційному імпортеру і дистриб’ютору Mazda в Україні ДП “Авто Інтернешнл”
Технічні характеристики Mazda CX-9 |
|
Характеристики кузова | |
Довжина/Ширина (з дзеркальцями)/Висота (з антеною), мм. | 5075/1969(2208)/1747 |
Колісна база, мм. | 2930 |
Передня/задня колія, мм. | 1663/1663 |
Передній/задній звіс, мм. | 1032/1113 |
Дорожній просвіт, мм. | 220 |
Радіус розвороту (за колесами/за крайнім габаритом), м. | 5,9/6,3 |
Ширина першого/другого/третього ряду, мм. | 1472/1476/1350 |
Відстань від подушки першого/другого/третього ряду сидінь до даху, мм. | 998/978/899 |
Глибина(зі складеною спинкою третього/другого ряду)/ширина (між арками)/висота до даху багажного відділення, мм. | (546/1282)/1020/769 |
Об’єм багажного відсіку похідний (до даху)/зі складеною спинкою третього/другого ряду, л. | 230/840/1848 |
Споряджена/повна маса, кг. | 1985/2560 |
Навантаження на передню/задню вісь,кг. | 1205/1355 |
Максимальна маса причепа з гальмами (при максимальному куті нахилу дороги 12%)/без, кг. | 2500/750 |
Об’єм паливного баку, л. | 74 |
Характеристики двигуна | |
Тип, к-сть циліндрів/клапанів на циліндр | рядний, бензиновий з турбіною, 4/4 |
Об’єм, куб. см. (л.) | 2488 (2,5) |
Потужність, кВт (к. с.) / об./хв. | 170(231)/5000 |
Крутний момент, Нм / об./хв. | 420/2000 |
Ступінь стиснення | 10,5:1 |
Впорскування | пряме |
Тип пального | А95 |
Клас токсичності | Euro 5 |
Характеристики трансмісії | |
Привід | 4WD |
Коробка передач | автоматична, 6-ступенева |
Ходові характеристики | |
Передня/задня підвіска | МакФерсон/незалежна багатоважільна |
Діаметр передніх/задніх гальмівних дисків, мм. | 320/325 |
Максимальна швидкість, км./год. | 210 |
Розгін 0-100 км./год., с. | 8,6 |
Викиди CO2 у комбінованому циклі, г./км. | 216 |
Витрати пального, місто/траса/середні, л./100 км. | 12,9/7,3/9,4 |
Запасне колесо | 185/80R17 |