- Рекорд Mitsubishi ASX та мій особистий
- Mitsubishi ASX: більше хрому і суттєвіші зміни
- Стилістичні та ергономічні зміни салону Mitsubishi ASX
- Технічні вдосконалення Mitsubishi ASX
- Чому варто поспішити, купуючи Mitsubishi ASX?
- Технічні характеристики Mitsubishi ASX
Стилістичні та ергономічні зміни салону Mitsubishi ASX
За рахунок стандартної для сучасних ASX системи безключового доступу центральним замком кросовера можна керувати з двох ключ-передавачів, що надаються навіть у базовій комплектації, через дві кнопки: відімкнути і замкнути автомобіль. Зробити це можна і гумовою кнопкою на ручках передніх дверей, якщо передавач лежить у кишені. Також машина укомплектована штатним імобілайзером. Всередині Mitsubishi ASX зміни ще помітніші, ніж ззовні. Стилістично все ніби так само, але… Раніше у мене була цілком грунтовна претензія, до топової комплектації, яка мала тканинний салон, причому тканина ця була не найприємніша на дотик. Нею ж обшивали і центральний підлокітник переднього ряду, що взагалі було не айс. Тепер же сидіння, елементи на картах дверей і той же підлокітник мають комбіновану обшивку зі штучної шкіри (підлокітник – з бази), а центральні частини сидінь – вставки з матеріалу, подібного до алькантари і приємного на дотик. Називається він Grand Luxe. Примітно, що раніше тканина мала кольорові червоні вставки. Вони залишилися і в рестайлінговій версії, однак у вигляді червоних ниток прострочування. До речі, водійське сидіння з лівого боку в дорожчій комплектації має два важеля: один для регулювання висоти, інший – куту нахилу спинки. З одного боку, спершу починаєш плутатися. Та робиш ці налаштування максимум кілька разів за увесь час експлуатації авто, тож навряд це суттєвий прорахунок ергономіки. Обшивка керма і важеля КП шкірою не змінилася – вона так само доступна з базової комплектації. Внутрішня ж дверна ручка, як і раніше, позбавлена уваги дизайнера, однак і в дешевшій комплектації має хромовану обробку. Mitsubishi ASX у базовій комплектації має дві фронтальних подушки безпеки, а також дві бокових для переднього ряду і шторки для обидвох рядів. Одним із найбезпечніших кросоверів у класі автомобіль робить спеціальна колінна подушка безпеки.
На панелі приладів Mitsubishi ASX знаходиться кольоровий екранчик бортового комп’ютера, на якому знайшлося місце електронним показникам температури двигуна і рівня пального в баку. Під ними показник одометра, а посередині – відображення режиму автоматичної КП чи передачі в ручному режимі. При температурі від -1̊С і нижче автомобіль сповістить про імовірність голольоду під час запуску двигуна. Сама температура відображається тут же у верхньому правому кутку екрана. За різних умов автомобіль сповістить і про відкриті двері, режим повного приводу, послідовність дій для запуску мотора і необхідність вимкнути електроніку, якщо двигун не запущено, але кнопку Start/Stop було натиснуто. На цьому ж дисплеї зручно спостерігати за своїми успіхами в економії пального, адже інформація з датчика витрат теж виводиться сюди. Допомагає й своєрідний економетр, який у вигляді горизонтальної діаграми показує, скільки пального витрачається у конкретний момент, а також має позначку економного натискання на педаль газу, перевищивши яку чітко розумієш – треба трохи відпустити педаль.
Підлокітники дверей, в районі розташування кнопок, отримали оздоблення під алюміній – раніше тут був звичайний пластик. Тут же залишилася мультифункціональна кнопка регулювання зовнішніх дзеркалець заднього огляду за напрямками, а також слайдер зміни регульованого дзеркальця. Оснащення Instyle додає кнопку електроприводу складання дзеркалець, а на самих дзеркальцях з’являються повторювачі поворотників. Стандартно дзеркальця оснащуються і підігрівом, який вмикається разом із розморожуванням лобового скла. Електросклопідйомники, ясна річ, є для усіх дверей в обидвох комплектаціях разом із кнопкою їхнього блокування для інших дверей, крім водійських. Та функцію антизащемлення я би поставив на задні двері (стоїть лише на водійських) – пригадую аналогічний коментар мав і щодо електроприводу скла Mitsubishi Outlander. Відповідно до офіційної інформації, на кросовері у базовому оснащенні встановлено всього 4 динаміки, однак у дорожчому з’являється ще два додаткових. Педалям Mitsubishi ASX також додали спортивності оздобленням під алюміній, хоча воно з’являється лише з дорожчої комплектації.
У версії Instyle центральна консоль кросовера отримує покриття з чорного глянцевого пластику, а дефлекторам обдуву надають сріблястого оздоблення. Керування бортовою аудіосистемою можливе за рахунок круглого блоку кнопок на лівій спиці керма. Посередині – «Mode», якою змінюється джерело програвання музики. Верхньою і нижньою кнопками регулюється гучність, а лівою та правою – «гортаються» треки чи радіостанції. Забудьте про аудіосистеми без екранів – у Mitsubishi ASX навіть в базі отримуєш систему із сенсорним екраном, куди виводиться картинка з камери заднього огляду. Порівняно з машиною після другого рестайлінгу система не змінилася. Тут так само залишається можливість програвати CD у форматі MP3, на що вказує отвір над екраном та кнопка зліва від отвору, що дозволяє вийняти диск. На мою думку, об’єднана кнопка, яка знаходиться нижче з надписами «Radio/Media», буде використовуватися набагато частіше. Щоб отримати доступ до налаштувань медіасистеми, варто просто натиснути кнопку «Setting». За регулювання гучності або ж вимкнення системи взагалі відповідає кнопка-крутилка у самому низу. Система належить до того типу оснащення, яке вже потихеньку відходить у минуле з розширеним набором кнопок, хоча цей варіант мені подобається значно більше, ніж варіант з єдиною крутилкою, де всі функції були віддали сенсорам. Останній ще стояв на моделі після першого рестайлінгу, яку ми випробовували 2015 року, а також досі стоїть на поки що нинішньому поколінні пікапа L200. У тестовій же машині навіть годинник можна вивести на екран за допомогою окремої кнопки «Clock», а зміні треків присвячена велика об’єднана кнопка «Seek Track», через яку здійснюється і пошук потрібної хвилі радіостанції. Натомість «Home» в один клік поверне до головного меню, а ручне налаштування частоти і функція «Mute» заховані у правій кнопці-крутилці. Основна претензія до сенсора – не найкраща його чутливість, на високій швидкості краще на медіасистему не відволікатися. У головному меню традиційно три сенсорних кнопки присвячено пошуку довгих (FM), середніх та коротких (AM) частот радіо. Під’єднання сучасного смартфона – хворе питання цього покоління систем. На жаль, жоден із тих, що був наявний у мене не було розпізнано, хоча якщо ваш девайс достатньо старий, то ви зможете не лише телефонувати з машини, але й прослуховувати музику через Bluetooth. Між іншим, можливість Bluetooth-з’єднання – прерогатива дорожчої комплектації, тому доведеться викласти трохи більше грошиків задля таких зручностей. У цьому випадку на лівій спиці керма з’являться дві кнопки прийняття і відхилення дзвінків, а крайньою лівою кнопкою можна увімкнути голосове керування телефоном. Для спілкування по телефону через автомобіль встановлено мікрофон, що знаходиться між плафонами освітлення переднього ряду. Слухати музику, звісно, можна і через уже згаданий CD або USB-вхід, куди можна під’єднати флешку. Дещо збентежила кнопка «AUX». Мені точно відомо, що цей вхід раніше був у боксі між передніми сидіннями у специфікації ASX за 2013 рік, однак уже модель 2017 року його позбулася. Разом із тим у медіасистемі кнопка цього входу активна. Само собою окремим сенсором відкривається меню налаштувань, а кнопкою «Voice» вмикається система голосового керування Bluetooth-з’єднання з телефоном, яку я теж зі зрозумілих причин не зміг перевірити. Однак наш автомобіль був ще 2018 модельного року – авто 2019 отримують прогресивнішу систему Mitsubishi Connect, з якою ми вже ознайомилися раніше на прикладі Outlander.
«Борода» центральної консолі Mitsubishi ASX, на якій розташована кнопка аварійної сигналізації, чомусь позбулася декоративного елементу під алюміній, сама кнопка стала випуклішою, а датчики подушки безпеки переднього пасажира і його непристібнутого паска безпеки обмінялися місцями. У топовому оснащенні автомобіль отримує клімат-контроль з класичним блоком керування у вигляді трьох крутилок, що водночас виконують функцію трьох кнопок. Крайньою лівою регулюється температура обдуву, а також вмикається режим рециркуляції повітря. Центральною – швидкість вентилятора, причому перевівши крутилку нижче положення «Off», вмикається власне режим клімат-контролю. Центральна ж кнопка відповідає за активацію кондиціонера. Крайній правій віддали функціонал регулювання напрямків обдуву, і тут також є режим «Auto». Тобто клімат-контроль може окремо автоматично регулювати швидкість вентилятора і напрямок обдуву! Правою кнопкою вмикається обігрів заднього скла.
У нішу під центральною консоллю тепер зайде хіба що смартфон, адже значну частину її корисного простору тепер займають зміщені кнопки підігріву сидінь (до речі, двоступеневого, до речі, з базової комплектації), вимкнення системи стабілізації (переїхала з передньої панелі, зліва від керма; тепер на її місці кнопка вимкнення задніх парктроніків), прикурювач, переміщений з центрального тунелю, а також єдиний USB-порт, що переїхав сюди з боксу між передніми сидіннями. Найбільше, напевно, змінився центральний тунель. Майданчик з важелем КП замість круглої отримав прямокутну форму, а передня частина тунелю навіть у базовій комплектації оздоблена матеріалом, який на вигляд і дотик тепер нагадує щось середнє між джинсовою тканиною, пластиком та металом (офіційно називається вставкою під карбон). З обидвох сторін тунелю у дорожчій комплектації з’явилися м’які шкіряні накладки, хоча для водія великої необхідності в них немає – нога в місце обшивки просто не впирається. Підсклянників стало два і їх перенесли позад важеля КП, розмістивши паралельно важелю ручних гальм. Їхнє місце зайняла кнопка перемикання режимів повного приводу. Як і раніше, у центральному боксі є поличка, однак тепер вона зйомна, а сама кришка відкривається лише одним важелем і взагалі запозичена з дорестайлінгового Outlander із секретним відсіком всередині й тримачем для ручки. Можливо, всі ці зміни якось повпливали на ергономіку, та мені було однаково зручно як у дорестайлі, так і в нинішньому пострестайлі.
Двері заднього ряду стандартно обладнані спеціальними дитячими замками, перемикач яких знаходиться в їхньому торці. Таким чином, діти не зможуть випадково відчинити двері зсередини під час руху. На жаль, лише в дорожчій комплектації заднім пасажирам пропонується вбудований у спинку дивана підлокітник, у якому знаходяться два підсклянника. Стандартно освітлення для пасажирів заднього ряду Mitsubishi ASX представлене одним плафоном по центру даху із трьома режимами: вимкнено, увімкнено за відчинених дверей та завжди увімкнено.
Полиця багажного відсіку кросовера не змінилася – вона так само має зігнуті краї, а у знятому стані її нема куди покласти. Хоча вона міцна і якісна, тож витримає чималу вагу багажу. У всіх версіях Mitsubishi ASX спинки заднього ряду сидінь можна скласти у співвідношенні 60/40. Приємно здивувало, що тепер запасне колесо під дном багажника повнорозмірне легкосплавне, а не звичайне сталеве, як на дорестайлі. Однак спиці з внутрішньої сторони виглядають якимись тонкими, сподіваюся, що проблем з диском через них не буде. Принаймні, у мене не було.