Чи не втратив Mitsubishi Pajero Sport поряд із більшою преміальністю свого запасу прохідності?

2,4-літровий дизель із турбіною Variable Geometry Turbo Mitsubishi Pajero Sport – не ураган, звісно, але щиро кажучи його потужності більше, ніж вистачає високій рамній машині. Це єдино можливий варіант силового агрегата на 181 к. с. (порівняно з минулим поколінням мінус 100 кубиків і плюс 3 к. с.) та 420 Нм. Мушу визнати, враження про нього склалося як про дуже економний, попри те, що заводських показників досягнути так і не вдалося. Наприклад, по тягнучках бортовий комп’ютер показував в середньому 14 л./100 км., натомість рекорд заміської траси – 8,2 л./100 км. Був і нестандартний прецедент: після нічної їзди по пустих міських вулицях міста зі швидкістю 50 км./год. показник сягнув навіть 6,7 л./100 км.! Для українських реалій особливо цінною буде адаптація двигуна для холодних умов експлуатації, яка присутня в будь-якій версії позашляховика.

тест-драйв, Mitsubishi Pajero Sport

Важіль розблокування капота Mitsubishi Pajero Sport знаходиться в ногах водія на лівій стінці

тест-драйв, Mitsubishi Pajero Sport

Mitsubishi Pajero Sport оснащується лише одним мотором – турбодизельним 2,4-літровим на 181 к. с. і 420 Нм. Для України він також комплектується адаптацією до холодного клімату

Механічна 6-ступенева коробка передач пропонується лише у базовому виконанні Mitsubishi Pajero Sport. В інших двох комплектаціях силовий агрегат працює виключно з аж 8-ступеневим автоматом Aisin. Вочевидь саме завдяки йому вдається добитися від важкого позашляховика такої економії, однак виробник зауважує, що зроблено це далеко не за рахунок динаміки розгону. Само собою, коробка має і ручний режим, перемикати передачі в якому можна як важелем (штовхнув вперед – підвищив, назад – понизив швидкість), так і фірмовими сріблястими підкермовими пелюстками. За їхньої ж допомоги, затиснувши пелюсток з надписом Off, виходиш із ручного режиму. Ну, або ж повернувши селектор КП в режим D. Перебуваючи в такому додатковому режимі, коробка не переходитиме вище, поки водій не санкціонує такий перехід поштовхом важеля чи пелюстка. А от вниз вона опускатиметься самостійно.

тест-драйв, Mitsubishi Pajero Sport

Потягнувши на себе будь-який із підкермових пелюстків Mitsubishi Pajero Sport, можна перевести коробку в режим ручного перемикання. Примусово вийти з нього можна, затиснувши на кілька секунд пелюсток з надписом Off

тест-драйв, Mitsubishi Pajero Sport

У лівій частині передньої панелі Mitsubishi Pajero Sport унизу – важіль розблокування лючка паливного бака

тест-драйв, Mitsubishi Pajero Sport

На лючку паливного бака Mitsubishi Pajero Sport вказано пальне, яким треба заправляти автомобіль. Щоб кришка горловини не мастилася об брудний кузов, дротик, на який вона підчеплена, можна закласти за спеціальний гачок на лючку

Важіль КП Mitsubishi Pajero Sport встановлений на великій сріблястій платформі з двома чорними глянцевими віконцями обабіч селектора. У лівому з них індикація обраного режиму КП. Сам важіль також виглядає красиво та оригінально за рахунок двох сріблястих вставок на його ручці. Порівняно з попереднім поколінням моделі, хід селектора став прямим, а не зигзагоподібним. І така новація могла би створювати певні незручності, якби не одне але… Зазвичай, під час руху від світлофора до світлофора, їдучи на автоматі, я намагаюся переводити важіль у нейтральне положення, щоб розчепити зв’язок КП з колесами. Теоретично це повинно для майбутніх поколінь зберігати ресурс зчеплення. Разом із тим, якщо вірити інтернет-спеціалістам, нинішнє покоління автомобіля оснащене системою Idle Neutral Control, яка під час зупинок самостійно роз’єднує КП з колесами без потреби фізично переводити важіль у нейтраль. Що ж, дрібниця, але дуже приємна!

тест-драйв, Mitsubishi Pajero Sport

Глянцева чорна поверхня центрального тунелю Mitsubishi Pajero Sport оздоблена обабіч сріблястими елементами зі шкіряними вставками. Водночас важіль КП також стоїть посеред майданчика зі сріблястого пластику. На позашляховик встановлюється 8-ступеневий автомат з ручним режимом. Режими КП відображаються у віконечку зліва від важеля. Голівка важеля має оздоблення зі шкіри та двох сріблястих накладок, а куліса обшита шкірою, простроченою чорною ниткою

Враховуючи колосальний момент в 420 Нм, який повинна переварювати коробка, а також те, що машина може експлуатуватися в жорстких умовах бездоріжжя з безліччю пробуксовувань, Mitsubishi Pajero Sport оснастили додатковим радіатором для автомата.

тест-драйв, Mitsubishi Pajero Sport

Оскільки навантаження на коробку передач Mitsubishi Pajero Sport справді великі, її оснащено додатковим радіатором охолодження

Mitsubishi Pajero Sport – один із тих рідкісних у наш час автомобілів, який пропонує справжній і чесний повний привід Super Select 4WD з базової комплектації. Звісно, його режими тут змінюються вже не додатковим важелем, а ручкою, обертаючи яку, вони й активуються. Причому основа ручки оздоблена сріблястим пластиком. Таке ж оздоблення є й навколо внутрішньої нерухомої частини ручки. Позначення режимів знаходяться на чорній глянцевій поверхні, яка не надто практична і дуже легко дряпається. Для легшого вибору режимів на рухомій частині є індикатор. Перших три (задній привід, підключення передньої вісі у небезпечних слизьких ситуаціях і постійний розподіл моменту між вісями, залежно від зчеплення коліс із дорогою) вмикаються звичайним прокручуванням, четвертий же, жорстке блокування розподілу крутного моменту між вісями, складніше – ручку потрібно натиснути, а вже потім прокрутити.

тест-драйв, Mitsubishi Pajero Sport

На глянцевій чорній поверхні центрального тунелю Mitsubishi Pajero Sport є відокремлений сріблястою лінією сегмент керування повним приводом. Його центральною частиною є новий у цьому поколінні перемикач режимів повного приводу, також на сріблястому подіумі. На його внутрішній нерухомій глянцевій частині схематично позначена послідовність вмикання режимів, а для наочності є й спеціальна мітка на рухомій. Таким чином, у 2H машину штовхають виключно задні колеса, 4H підключає передок лише у складних ситуаціях, скажімо, коли дорога слизька, а 4HLc уже є видом постійного повного приводу, коли момент у нормальних умовах постійно розподілений у співвідношенні 33/67, але в гірших ситуаціях перекидається між вісями, залежно від того, де краще зчеплення. Щоб увімкнути 4LLc, перемикач потрібно спершу натиснути (на що вказує надпис Push поряд), а вже потім перевести в останнє положення. У цьому режимі крутний момент постійно розподіляється у співвідношенні 50/50: це дозволяє впевненіше пробиратися крізь багнюку, сніг та інше покриття з поганим зчепленням

тест-драйв, Mitsubishi Pajero Sport

На панелі приладів Mitsubishi Pajero Sport з’явилася сучасніша 3D-графіка відображення режимів повного приводу. Зеленим позначають ведучі колеса, помаранчевим – заблоковані диференціали

Разом із тим, крім блокування передачі крутного моменту між вісями, подекуди може знадобитися й блокування його між колесами, хай навіть лише однієї вісі, а в нашому випадку – це задня. Так, так, скажімо, якщо колеса з одного борту застрягли в багнюці, то заднє колесо з іншого боку дозволить поправити ситуацію, витягнувши Mitsubishi Pajero Sport із пастки. Блокування відбувається вручну, за допомогою перемикача унизу центральної консолі «On R/D Lock Off» із двома тактильними смужками. За допомогою останніх на дотик розумієш, де вимкнення, а де увімкнення блокування.

тест-драйв, Mitsubishi Pajero Sport

Ще одна корисна функція повного приводу Mitsubishi Pajero Sport – блокування диференціалу між задніми колесами. Кнопка On R/D Lock Off має зручні тактильні випуклості, щоб кнопку можна було знайти і на дотик

тест-драйв, Mitsubishi Pajero Sport

За що я люблю позашляховики Mitsubishi – то це за докладні інформаційні таблички. Так, у кишеньці водійських дверей знаходиться повідомлення про те, як треба перемикати режими повного приводу Pajero Sport. Найцікавіше тут те, що навіть найжорсткіший режим дозволяє рухатися зі швидкістю до 70 км./год. Водночас, якщо власник забув перемкнутися, повідомляється, що система починає самостійно керувати двигуном, аби вберегти трансмісію від перевантажень. По-моєму круто!

Перед перемикачем повного приводу справа знаходиться абсолютно нова кнопка для моделі – це зміна режимів системи Mitsubishi Offroad Traction Control. Усього їх чотири і змінюються вони почерговим натисканням на кнопку. Зокрема, крім звичайного асфальтового режиму, можна обрати рух по піску чи гравію. На жаль, таких ділянок на дорозі нашого Mitsubishi Pajero Sport не трапилося, тож перевірити систему в ділі не вдалося. Та вдалося з’ясувати, що система працює виключно з увімкненим жорстким блокуванням моменту між вісями. Про це повідомляє надпис на панелі приладів, коли хочеш змінити режими, перебуваючи на задньому приводі.

тест-драйв, Mitsubishi Pajero Sport

Перед перемикачем режимів повного приводу Mitsubishi Pajero Sport знаходяться дві кнопки. Почергове натискання правої змінює налаштування усіх систем позашляховика в межах чотирьох режимів: бруд, сніг, пісок і каміння

Лівіше ж кнопка системи допомоги під час спуску з гори Hill Descent Control. Щоб не відволікатися на процес гальмування під час спуску з крутого пагорба, варто просто під’їхати прямо до урвища, натиснути кнопку і дати Mitsubishi Pajero Sport вільно котитися вниз. Автомобіль сам утримуватиме пішохідну швидкість, автоматично пригальмовуючи, а водію залишиться лише обирати траекторію руху, знявши ноги з педалей взагалі.

тест-драйв, Mitsubishi Pajero Sport

У звичному місці з лівого краю передньої панелі Mitsubishi Pajero Sport кришка, що веде до запобіжників. Щоправда, розміщені вони задалеко, тож доступ все одно ускладнений

Приємно відчувати, що кермо Mitsubishi Pajero Sport стало набагато чутливішим порівняно з попередником. Принаймні, щоб виїхати з паралельної парковки, не потрібно його крутити чотири оберти в одну сторону, а потім в іншу. Та легкий наліт класики все ж залишився. Кермо не можна відпускати жодної секунди, адже воно має постійну протидію і його, як бійцівську собаку, постійно треба скеровувати у потрібному тобі напрямку, докладаючи відчутну силу. Суттєво полегшує процес керування порівняно з попередником екран, який подає зображення з чотирьох камер по периметру авто. На лівій спиці керма, зліва від кнопки Source, є ще одна, яка вмикає систему кругового огляду навколо машини. Ця опція є стандартною лише для топової модифікації, але надзвичайно зручна для такого великого позашляховика, коли доводиться маневрувати в місті у вузьких місцях. Те ж стосується і датчиків паркінгу, які тепер дозволяють контролювати простір не лише позаду, але й спереду та зі сторін. Водночас салонне дзеркальце заднього огляду з автозатемненням також доступне лише з топу, але таке оснащення хотілося би мати і в базі. Базовий для моделі круїз-контроль керується кнопками на правій спиці. Перемикачем Res+/Set- в основному змінюється задане значення швидкості приблизно на 1 км./год., але, додатково, штовхнувши його в положення Set-, можна поставити машину на круїз. Під перемикачем дві кнопки: ліва вмикає круїз, тоді як права активує лише обмежувач швидкості. Кнопка Cancel же просто вимикає систему. Щоб авто не буксувало в складних умовах, та й на дорозі поводилося адекватніше, воно оснащене антипробуксовочною системою Traction Control (TC). Так само базовою буде і система курсової стійкості Active Stability Control (ASC). До речі, вона відключається примусово за допомогою кнопки зліва від керма, що буде незайвим посеред складного бездоріжжя. Водночас неможливо буде відключити систему стабілізації за умов буксирування причепа TSA, адже навряд ви полізете в багнюку з дорожнім причепом-палаткою Скіф. У задньому бампері авто встановлено цілих шість датчиків паркування з базової комплектації, адже маневрувати всліпу на такій великій машині в міських умовах було би складнувато. А от передні датчики можна отримати лише з вищих комплектацій. Якщо ж у мертвій зоні під час перелаштовування з однієї смуги в іншу з’явиться автомобіль, на поверхні зовнішнього дзеркальця з відповідної сторони блимне піктограмка системи попередження.

тест-драйв, Mitsubishi Pajero Sport

Поштовхами лівого підкермового перемикача Mitsubishi Pajero Sport вгору чи вниз, вмикаються відповідно правий або лівий поворотники. Більшу частину торця перемикача займає тумблер, яким керується освітлення автомобіля. Прокрутивши його з положення Off у Auto, вмикається датчик світла, який сам контролює увімкнення зовнішнього освітлення. Наступних два положення – це габарити й ближнє світло. Штовхнувши ж перемикач від себе з останнього положення, можна увімкнути дальнє. По центру перемикача знаходиться шайбочка з профільованою тактильною поверхнею, якою керується робота протитуманного світла. Якщо з нульового положення крутнути її від себе двічі, то по черзі увімкнуться передні протитуманні фари й задні ліхтарі. Вимикаються вони у зворотньому порядку. Крім цього, в торці перемикача можна помітити окрему кнопку – вона задіює омивач лише передніх фар

Підвіска Mitsubishi Pajero Sport також стала більше цивільною – серія нерівностей не вибиває пломби з зубів, навпаки – кожне потряхування максимально пружне. А на високій швидкості авто взагалі розхитується як яхта на хвилях, що додає відчуття респектабельності в салоні. Базова система контролю тиску повітря в шинах за неналежного його рівня повідомить про це водія, однак дізнаватися яке саме колесо спустило доведеться вручну, адже числових показників немає – лише піктограмка на полі спідометра. Щоправда, і на цьому подяка!

тест-драйв, Mitsubishi Pajero Sport

Штовхнувши правий підкермовий перемикач Mitsubishi Pajero Sport з положення Off у положення Mist, передні склоочисники разово пройдуться по склу. Натомість положення у положеннях Auto, Lo і Hi активуються або датчик дощу, або низька й висока швидкості склоочисників відповідно. Надпис Pull по центру перемикача вказує, що потягнувши його на себе, можна увімкнути омивач лобового скла, після чого двірники тричі пройдуться по склу. Шайбочкою з профільованою поверхнею посередині перемикача регулюється чутливість датчика дощу, причому фіксованих положень немає. Ручці в торці віддали керування очищенням заднього скла. Прокрутивши його від себе з положення Off, вмикається омивач заднього скла. А от перше положення на себе спершу включає лише склоочисник, друге – омивач разом із склоочисником

Якщо керувати Mitsubishi Pajero Sport достатньо завбачливо і акуратно, то гальмами можна й не користуватися. Чому – зараз пояснимо. Якщо вже дійшло до необхідності фізичного застосування гальм, вони спрацьовують швидко і чітко, хоч і є певне відчуття пружної віддачі. І це не дивно, адже тепер спереду та ззаду стоять двопоршневі 6-дюймові дискові вентильовані гальма. Сучасні автомобілі давно базово оснащуються такими системами безпеки, як ABS та EBD (Electronic Brake Distribution), система, що тримає гальма затиснутими, поки водій переносить ногу з педалі гальм на педаль газу Hill Start assist System (HSA), а також система допомоги під час екстреного гальмування Brake Assist (BA). Не стоїть осторонь і Mitsubishi Pajero Sport.

тест-драйв, Mitsubishi Pajero Sport

Як на передніх колесах Mitsubishi Pajero Sport…

тест-драйв, Mitsubishi Pajero Sport

… так і на задніх колесах Mitsubishi Pajero Sport встановлені дискові вентильовані гальмівні механізми

тест-драйв, Mitsubishi Pajero Sport

Під’їхавши до крутого схилу і натиснувши кнопку системи Hill Descent Control, варто просто відпустити педаль гальм, і Mitsubishi Pajero Sport самостійно пригальмовуючи спуститься з пагорба

Одна з нестандартних систем для Mitsubishi Pajero Sport – надання переваги педалі гальм перед педаллю газу. Враження від неї дуже суперечливі. Система спрацьовує автоматично, не попереджаючи водія. Яким чином? Коли автомобіль бачить перед собою перешкоду, яка стрімко наближається до хромованого бампера, привід гальм активується, тож коли я реагував уже сам і клав ногу на гальма,… то виявлялося, що мені немає на що тиснути – складалося враження, що педаль вже хтось натиснув замість мене до кінця, тож залишалося лише сильніше дотиснути, щоб спинити позашляховик власноруч. Надзвичайно цікаво, що така система є стандартною для всіх модифікацій, а не лише для топової. Частиною цієї системи є й адаптивний круїз, що з’являється виключно з топу і здатен прив’язуватися до передньої машини й не вимикається майже до повної зупинки. Варто згадати й нестандартну систему UMS, яка… здатна запобігати зіткненню, якщо ви помилково натиснете педаль газу замість… ПЕДАЛІ ГАЛЬМ! Подібного я не бачив і на дорожчих аналогах. Імовірно, своєрідним доповненням до UMS слугує й превентивка фронтальних зіткнень FCM. Вона може стати в нагоді у щільних міських умовах, коли радари бачать, що позашляховик стрімко наближається до переднього авто. У такому випадку FCM починає самостійно гальмувати, однак повністю покладатися на неї поки що не можна. Все-таки більш-менш успішний автопілот є поки що лише у Tesla. До речі, така система доступна лише в топовому оснащенні, але її можна й відключити кнопкою під блоком електроприводу дзеркалець.

тест-драйв, Mitsubishi Pajero Sport

Mitsubishi Pajero Sport оснащений незвичною системою, яка за екстреного гальмування зменшить ризик помилкового натискання педалі газу замість педалі гальм. Інакше кажучи, машина “чинитиме спротив”, якщо водій тиснутиме педаль газу

тест-драйв, Mitsubishi Pajero Sport

Під кнопкою запуску двигуна Mitsubishi Pajero Sport є ряд кнопок, якими вимикаються додаткові системи. Біля заглушки кнопка відключення FCM, якщо водію набридло слухати сигнали попереджень у тягнучці. Справа – відключення системи ESP. По центру – деактивація парктроніків, але кнопка попередить про це червоним індикатором

тест-драйв, Mitsubishi Pajero Sport

З правої спиці керма Mitsubishi Pajero Sport відбувається керування круїз-контролем, системою FCM, а також бортовим комп’ютером. Вище усіх інших знаходиться кнопка Cancel, якою вимикається круїз-контроль. А от як його увімкнути? Для цього є одразу дві кнопки під тумблером: якщо правою вмикається лише обмежувач максимальної швидкості, то лівою – саме круїз. А от тумблером швидкість або фіксується (положення Set-), або ж змінюється уже зафіксована швидкість з кроком в 1,6 км./год. Нижче – стовпчик із трьох кнопок, верхньою з яких регулюються три рівні чутливості системи FCM. Керування борткомп’ютером, на відміну від молодших моделей, здійснюється вже з керма, щоправда, за допомогою двох кнопок: верхньою меню гортається вперед, нижньою – назад

тест-драйв, Mitsubishi Pajero Sport

Біля перемикача режимів повного приводу Mitsubishi Pajero Sport знаходиться важіль електронного стоянкового гальма. Як сам важіль, так і ніша під нього обнесені хромованим оздобленням, а коли гальма задіяні, на важелі світиться червоний індикатор

Сторінка 4 з 512345