Звідки така популярність у Ravon?

Не так давно, під час київського NewCarsFest-2019, що цього року пройшов учетверте, мені вдалося проїхатися на найдешевшому авто в А-класі, оснащеному автоматичною коробкою передач. Але що вже там приховувати – насправді цей автомобіль, маючи автомат, є найдешевшим такого типу в усій Україні. Дехто з вас уже міг здогадатися, що мова йде про узбецький п’ятидверний хетчбек Ravon R2. На фестивалі випробувати пропонували автомобіль у максимальній комплектації, тож була можливість відчути, як почуватиметься власник найдорожчого R2. Усього ж комплектацій три. База (власне, фішка цієї моделі) буде коштувати тих самих заповітних 269 900 грн. Це зумовило те, що вийшовши у 2017 році на український ринок, модель R2 здобула перше місце в класі за рівнем популярності, а от бренд Ravon стабільно перебував у ТОП-10 продажів, хоча тоді модельна лінійка була дещо іншою – замість нинішньої R3 Nexia за ринок боролася Gentra. У той час модель R2 активно брали у корпоративні парки. Одним із найвідоміших замовників була каршерингова мережа Getmancar. І вже цього року в імпортера Укр-УзАвто ця ж мережа дозамовила ще 60 таких машин. Наразі дилерська мережа вже доволі добре розвинена: сюди входять як відоміші автосалони від Богдан та АІС, так і менш відомі – ТСМ Інтер Авто. При цьому мережа продовжує розвиватися. До речі, саме останній з перерахованих салонів займається безпосереднім відвантаженням «Гетьманкару» каршерингових авто. А от контактом із заводом-виробником займається виключно Укр-УзАвто. Наприклад, замовлення на партію суто білих машин для згаданої мережі розміщує на заводі саме імпортер. І займається цим брендом імпортер ще з кінця 2016 року. Щоправда, спершу автомобілі з Узбекистану йшли під маркою УзДеу, а вже потім пішов ребрендинг на Ravon. Напевно, багатьох цікавило, навіщо відходити від більш звичного бренду Daewoo у дивний Ravon? Як виявилося, у цьому є своя логіка, адже нинішня назва марки є абревіатурою від Reliable Active Vehicle ON road. ОК, нехай абревіатура не зовсім є абревіатурою, але логіку зрозуміли. Водночас, в узбецькій мові також є слово ravon, що означає “світла, чиста, рівна, пряма дорога або легкий шлях”. І хай уже з тією назвою, але і з лого також заморочилися – виявляється, воно символізує шолом давньоримського бога Меркурія – покровителя торговців і мандрівників.

Для порівняння пропоную переглянути тест абсолютної протилежності Ravon R2 у компактному класі – кросовера Mazda CX-3 з оснащенням від дорогих автомобілів!
NewCarsFest-2019, Ravon R2

На тест-драйв усім бажаючим було запропоновано ось такий зелений Ravon R2 у топовій комплектації

На кого ж схожий Ravon R2?

Зовнішність Ravon R2 здається схожою на когось, і це відчуття не помилкове. Аналогічне авто, але під брендом Chevrolet Spark, до 2016 року продавалося першопочатково в Америці. І узбецький брат виготовляється за міжнародними стандартами якості концерну GM. Хромована решітка радіатора і високі вигини колісних арок додають машині стилю, хоча останні призначені також і для покращення аеродинаміки і, відповідно, зменшення витрат пального. Задні ліхтарі мають неприродньо великий розмір для такого авто, але за рахунок цього машину краще помітно в умовах обмеженої видимості вночі. Незвично бачити й рейлінги на даху автомобіля – хетчбеки А-класу зазвичай їх не мають. Зверніть увагу й на ручки задніх дверей, якщо, звісно, їх знайдете, адже вони інтегровані в рамки вікон. Таким чином, творці імітували кузов купе. Хетчбек має багату кольорову гаму, куди входить жовто-зелений колір (код GJT), у який була пофарбована тестова машина (перше фото в стрічці), і червоний (GGE) – колір авто у зоні експозиції (друге фото). Наближеність до статуснішого родича я відчув, коли паркувався заднім ходом: виявляється у компактному хетчі встановлено задні парктроніки, хоча, наприклад, спереду вони навіть не передбачені. Але в цьому і немає потреби, адже увесь капот та й простір перед ним чудово проглядаються з місця водія. Узимку ж цю опцію доповнять обігрів зовнішніх дзеркалець і місця спокою склоочисників на лобовому склі.

NewCarsFest-2019, Ravon R2

По суті Ravon R2 є нічим іншим, як перелицьованим Chevrolet Spark, який непогано продавався навіть в США

Народним авто C-класу комплектація Ravon R2 й не снилася

Попри те, що Ravon R2 максимально здешевлений, регулювання водійського сидіння за висотою у нього є. Щоправда, воно специфічне – піднімається і опускається тільки задня частина подушки, тоді як передня по суті залишається нерухомою. З іншого боку, не можу сказати, що це великий недолік – навіть у найнижчому положенні, яке я обрав, сидиш високо і добре бачиш дорогу, при цьому не чухаючи головою стелю. Саме регулювання відбувається круглою механічною ручкою з лівого боку подушки, і, відверто кажучи, оперувати ним, особливо із закритими дверима, не надто зручно. Щоправда, передній пасажир регулювання за висотою не має. На цьому фоні приємніше, що автомобіль оснащено підігрівом сидінь! Влітку ж комфорту в салоні додає кондиціонер, а зовнішні дзеркальця заднього огляду вже оснащені електроприводом. Аудіосистема не дивує сучасністю, але цілком дозволяє прослуховувати музику із сучасних носіїв, зокрема, є можливість відтворювати MP3-файли, під’єднати USB-носій і телефон через Bluetooth. Задній ряд приємно здивує наявністю кріплень для дитячих сидінь ISOfix. Кермо здивувало приємним на дотик і товстим обідком з м’якого матеріалу. Усе натякає на те, що воно обшите шкірою, але… це не так: під руками голий поліуретан. При цьому є ще й механічне регулювання за висотою колонки керма. Тримаючи кермо, помічаю, що до специфічної мотоциклетної панелі приладів можу дотягнутися, просто відставивши пальці, так близько вона знаходиться. Подібний стилістичний прийом з панеллю використовували ще в Chevrolet Aveo хетчбек європейської специфікації. А от седан мав не таку, класичнішу панельку. До речі, нова модель R3 створена на базі старого Chevrolet Aveo у кузові Т250. Основна відмінність від усіх існуючих варіацій на тему корейця – оформлення передка, що було лише у хетчбека, – тепер перенесли на седан. І, треба визнати, вийшло дуже навіть динамічно, хоча про цю машину я розповім у іншій публікації.

NewCarsFest-2019, Ravon R2

Відігнувши пальці від керма, можна доторкнутися до специфічної мотоциклетної панелі приладів Ravon R2

Ravon R2 не дорожня запальничка

Перевіряючи роботу двигуна Ravon R2, тисну педаль газу в підлогу і стежу за реакцією машини. Моторчик на 1,2 л. реве. Авто розганяється. Але сказати б, що робить воно це активно, то ні. На чому й наголошує менеджер від бренду: усі хочуть перевірити, наскільки двигун хетчбека рве з місця, але, по-перше, автомат суттєво погіршує реакції мотора, а, по-друге, R2 – не дорожня запальничка. Якщо спокійно тиснути на газ, то їзда на машині за рівнем комфорту наближається до авто класом вище! Що стосується витрат пального, то кермування відповідно до ПДР дозволяє отримати показник в 7 л./100 км., який є цілком нормальним для двигуна в 1,2 л. Звісно, якщо витискати з машини все, то показник все ж буде збільшуватися, що очікувано. На трасі ж швидкість у 100-110 км./год. є найекономнішою для будь-яких авто. Відповідно і для Ravon R2.

NewCarsFest-2019, Ravon R2

Двигун Ravon R2 об’ємом 1,2 л. здатен їсти не більше 7 л./100 км. у міських умовах

Перейдемо до головного в Ravon R2 – його чотириступеневої автоматичної коробки передач. Мене одразу зацікавило, чому, крім звичних положень автомата, є ще й окремі обмеження першою швидкістю, а також режим L?! Обмеження першою швидкістю може бути корисним на грунтових дорогах для того, щоб не напружувати зайве двигун. Натомість режим L буде ще й тяговішим, ніж просто обмеження першою швидкістю. Автомат на цьому хетчбеку – розробка GM. Один цікавий нюанс – центральний замок розблоковується не тоді, коли водій відкриє двері, а коли селектор АКП ставиться в режим паркінгу. Між іншим, менеджер Ravon одразу поділився невеличким лайфхаком щодо того, як правильно ставити автомобіль в режим паркінгу. Зазвичай власники не відпускаючи педаль гальм, одразу переводять важіль у положення P, а потім затягують ручник. Насправді ж правильніше, особливо, якщо залишаєте авто на схилі, поставити коробку в нейтраль, потім затягнути ручник, відпустити педаль гальм і вже тоді переводити важіль у паркінг. Таким чином, двигун і коробка остаточно розчеплюються, що потім позитивно впливатиме на ресурс АКП.

NewCarsFest-2019, Ravon R2

Навіть для ролі міського автомобіля багажний відсік Ravon R2 виглядає цілком адекватним за об’ємом

Від такого компактного автомобіля з маленькими колесами аж ніяк не очікуєш хорошої роботи підвіски. Хоча зроблю уточнення – не очікуєш хорошої роботи підвіски на наших просто-таки роздовбаних дорогах. Натомість Ravon R2 нагадує пасажирам про дірки в асфальті лише глухим стуком з-під колісних арок. Ну, і приємним пружним поштовхом. Відчувається, як такий собі масаж. Одним словом, приємний автомобіль для плавної їзди. Щоправда, бачив я водіїв, які витискали з R2 110 км./год. по Набережно-Хрещатицькій. На трасі ж машина до 120 км./год. ще почуває себе впевнено. При всьому цьому незвично, що запасне колесо в такому бюджетному авто повнорозмірне. Та й сповільнювати автомобіль буде гальмівна система, оснащена ABS, а завдяки електропідсилювачу кермо залишається легким у місті, а місто ж є основним ареалом проживання цього авто.

NewCarsFest-2019, Ravon R2

1,2-літровий мотор Ravon R2 важко назвати зразком динамічності, але для їзди по місту його тяги все ж вистачає

Конкуренти Ravon R2

Якщо говорити про найближчих конкурентів Ravon R2, то у питанні ціни машина, попри нещодавнє здорожчання, все одно залишається за межами досяжності для конкурентів – це досі найдешевший 5-дверний хетчбек А-класу з автоматом. А от у питанні комфорту конкурентів знайти можна. Наприклад, новинка минулого року – Peugeot 108. Щоправда, тоді мова знову ж таки вже йде про зовсім іншу ціну.

Технічні характеристики Ravon R2

Характеристики кузова
Тип кузова хетчбек
Кількість дверей/місць 5/5
Довжина/Ширина (з дзеркальцями)/Висота (враховуючи антену “плавець акули”), мм. 4275/1765(2049)/1535
Колісна база, мм. 2570
Передня/задня колія, мм. 1525/1520
Об’єм багажного відсіку похідний(VDA)/зі складеною спинкою заднього ряду(до даху), л. 170/1260
Споряджена/повна маса, кг. 950/1363
Об’єм паливного баку, л. 35
Характеристики двигуна
Тип, газорозподільчий механізм бензиновий, DOHC
Тип, к-сть циліндрів/клапанів на циліндр R4/4
Об’єм, куб. см. 1249
Потужність, кВт (к. с.) / об./хв. 62,6(85,5)/6400
Крутний момент, Нм / об./хв. 141/3800
Впорскування багатоточкове впорскування
Тип пального АІ-92 і вище
Клас токсичності Euro V
Акумулятор 12 В, А/год. 50
Характеристики трансмісії
Привід передній
Тип зчеплення сухе однодискове
Коробка передач автоматична, 4-ступенева
Ходові характеристики
Передня/задня підвіска незалежна МакФерсон/ напівзалежна торсіонна балка
Передні/задні гальма, мм. дискові/барабанні
Підсилювач керма електро
Максимальна швидкість, км./год. 161
Розгін 0-100 км./год., с. 12,4
Витрати пального місто/траса, л./100 км. 8,2/5,1

 

Комплектація Ravon R2

Комплектація Elegant
Вартість автомобіля 2019 року випуску, грн. 298 000
Техніка
  • Повнорозмірне запасне колесо
  • Механічний домкрат з інструментами
Безпека
  • Гальмівна система з ABS
  • Подушка безпеки водія і переднього та задніх пасажирів (4 подушки)
  • Кріплення для дитячих крісел ISOfix
  • Центральний замок
  • Ремені безпеки з переднатягувачами
  • Іммобілайзер
  • Задній парктронік
  • Кнопка блокування дверей
  • Пасивна сигналізація
Комфорт
  • Електропідсилювач керма
  • Аудіосистема з MP3, USB, AUX і Bluetooth
  • Повітряний фільтр салону
  • Електричний обігрівач заднього скла
  • Задні складані сидіння
  • Шумоізоляція
  • Бортовий комп’ютер
  • Кондиціонер
  • Підігрів сидіння водія
  • Підігрів сидіння переднього пасажира
  • Підігрів зони лобового скла під склоочисниками
  • Підігрів бокових дзеркалець
  • Електричне регулювання бокових дзеркалець
  • Передні електричні склопідйомники
  • Електричні склопідйомники всіх дверей
  • Пульт управління аудіосистемою на кермі
  • 4 динаміка
  • Пульт управління центральним замком на ключі
  • Колонка керма з регулюванням за висотою
  • Склоочисники з регульованим інтервалом системи періодичної роботи
Інтер’єр
  • Триспицеве кермо
  • Підсклянники на центральному тунелі (два спереду, один ззаду)
  • Кишенька для речей у нижній частині центральної консолі під блоком аудіосистеми
  • Обшивка сидінь Curve
  • Чохли сидінь з декорацією Titanium
  • Вставка на дверях з декорацією Pewter
  • Центральна частина панелі приладів пофарбована у чорний колір
  • Панель приладів сріблястого кольору
  • Кермо зі сріблястими вставками
  • Козирки над водієм і переднім пасажиром із дзеркальцями
Екстер’єр
  • Денні ходові вогні
  • Передній і задній бампери у колір кузова
  • Литі алюмінієві диски R14
  • Дверні ручки, бокові дзеркальця і спойлер багажника у колір кузова
  • Решітка радіатора чорного кольору
  • Рейлінги на даху