Невеликі, але суттєві технічні доповнення Renault Captur

Дивно, але лінійка двигунів для Renault Captur не надто змінилася. Наприклад, турбодизель на 1,5 л. залишили у тій самій 90-сильній версії, що була раніше. Можливо, вирішили, що 250 Нм буде забагато, тому користуємося 220 Нм. А їх вистачає, щоправда, якщо тиснути педаль газу сильніше. Акуратна їзда зумовлює надзвичайно ліниву реакцію мотора: на першій передачі авто не стільки розганяється, скільки тягне і просто нарощує оберти. З іншого боку, така особливість роботи зумовлює і низькі витрати пального: по місту в середньому 6,5 л./100 км., а на трасі показник падав до 5,6 л. Завдяки цьому машина проїздила два дні у тягнучках Києва, а потім проїхала 470 км. у інше місто. І навіть після такого пробігу запас ходу складав ще 370 км. у трасовому режимі! Мушу одразу зазначити, що таких результатів вдалося досягти в першу чергу за рахунок функції Ecomode, яка практично увесь час тест-драйву була увімкнена. Але готуйтеся, що саме вона і надає автомобілю уже згаданих лінивих реакцій. Цілком імовірно, що не останню роль у такій феноменальній економії грає і система рекуперації енергії ESM (Energy Smart Management). Як відомо, у Європі поступово прощаються з дизельними двигунами через те, що у їхніх викидах є частки, які неможливо ліквідувати. Та в Україні дизелі раді вітати через їхню економність, тож Renault просто встановила додатковий протисажовий фільтр на дизельні Captur, незалежно від комплектації.

тест-драйв, Renault Captur

Для розблокування капота Renault Captur слугує важіль в ногах водія

тест-драйв, Renault Captur

Renault Captur може комплектуватися турбодизельним двигуном на 1,5 л. потужністю 90 к. с. і крутним моментом 220 Нм

тест-драйв, Renault Captur

Кнопка запуску двигуна Start/Stop знаходиться в нестандартному місці – під центральною консоллю Renault Captur. Поряд – слот для картки-ключа. Автомобіль не запуститься, якщо картку не помістити всередину

тест-драйв, Renault Captur

Рекордна економність Renault Captur досягається, зокрема, за рахунок наявності режиму Eco

тест-драйв, Renault Captur

Під важелем ручних гальм Renault Captur знаходиться перемикач системи Extended Grip. У положенні на фото система автоматично розподілятиме крутний момент між колесами, залежно від того, яке має краще зчеплення з дорогою. У наступному за годинниковою стрілкою положенні система дозволяє колесу з меншим зчепленням вільно ковзати, однак передача крутного моменту на нього все ж зменшується. Положення EXP передбачає, що водій сам краще знає, як поводитися з педаллю газу в тих чи інших умовах, тож колеса вільно ковзають незалежно від покриття під ними. Перемикач виглядає стильно за рахунок сріблястого оздоблення

тест-драйв, Renault Captur

На Renault Captur встановлюється сажовий фільтр, щоб не допустити потрапляння в салон важких часток вихлопу. Крайні дефлектори забарвлені у сріблястий колір, як і ручка на їхніх жалюзі

тест-драйв, Renault Captur

Renault Captur тепер оснащується системою рекуперації енергії ESM

тест-драйв, Renault Captur

Пробка паливного баку Renault Captur нарізки не має: щоб її закрити треба просто провернути її на 90 градусів. На кріпленні лючка додаткове попередження про необхідність заливати виключно дизельне пальне, пробка підвішана на дроті, а також для її кріплення на лючку передбачено гачок

Пришвидшити реакції двигуна Renault Captur можна за допомогою ручного режиму фірмової автоматичної коробки з двома зчепленнями EDC. Для цього треба з режиму D штовхнути важіль уліво. Після цього вибір передач відбувається звичним чином: щоб підняти швидкість вгору – штовхаємо важіль вперед, знизити – назад. Суттєвого розриву тяги само собою не відчуваєш, але зміна тональності дещо гучного, трубного звуку роботи турбодизеля дає знати, що КП змінила передачу.

тест-драйв, Renault Captur

Як і більшість Renault, що я випробовував, Captur також оснащається 6-ступеневим автоматом EDC з двома зчепленнями. Важіль оформлено теж звичним чином – шкіряні вставки зі сторін і широка срібляста планка по центру між двома глянцевими чорними смужками. У ручний режим можна перейти з положення D, штовхнувши важіль вліво. Перемкнувши важіль назад – швидкість підвищується, вперед – знижується. Інфографіка перемикань продубльована як на ручці важеля, так і на його сріблястому майданчику

На панелі приладів Renault Captur в усіх рівнях оснащення біля цифрового поля спідометра розташовано індикатор увімкненої передачі в ручному режимі або ж позиції важеля в автоматичному. Якщо ви їдете в ручному, то на панелі приладів буде з’являтися підказка, коли краще перейти вгору. Вона підв’язана до економічного стилю кермування, тож, таким чином, можна ще більше економити пальне.

тест-драйв, Renault Captur

Біля спідометра на панелі приладів Renault Captur висвічується індикатор режиму АКП, увімкненої передачі в ручному режимі, а також підказка про потребу перейти на вищу чи нижчу швидкість

Раніше цього чомусь не помітив, але Renault Captur має доволі жорстку підвіску. Я би навіть сказав – стрибучу. Серія дрібних нерівностей змушує машину сильно скакати, а пасажирів підстрибувати на сидіннях. З іншого боку, кросовер досить непогано тримає дорогу в поворотах. Навіть на зимовій слизькій дорозі. Одним із приємних бонусів Captur навіть у базовій комплектації є датчик тиску в шинах, через що потрібну інформацію можна дістати, натиснувши кілька разів кнопку меню бортового комп’ютера, а не оббігаючи авто з манометром у руках.

тест-драйв, Renault Captur

За тиском у шинах Renault Captur можна слідкувати, не виходячи із салону – автомобіль оснащений датчиком тиску

Кермо Renault Captur по-спортивному пружне і постійно надає доволі жорстку протидію повороту. Завдяки цьому на швидкості ще краще відчуваєш височенький кросовер. До того ж дещо страхує і система курсової стійкості ESP. Оскільки тест відбувся якраз на Новий Рік, а цей день був дощовитим, то вдалося зрозуміти, наскільки добре працює датчик дощу. І, на відміну від деяких інших братніх за брендом моделей, до Captur у цьому питані важко придертися. Виставляєш на підкермовому перемикачі максимальну чутливість датчика, і склоочисники спрацьовують наскільки це можливо вчасно. Про датчик світла взагалі нема що говорити – він чутливий навіть до сутінків.

тест-драйв, Renault Captur

Renault Captur комплектується датчиком світла, тож фари вмикаються автоматично

тест-драйв, Renault Captur

Датчик дощу Renault Captur автоматично активує склоочисники за потреби

тест-драйв, Renault Captur

Прокручуванням ручки в торці лівого підкермового перемикача на себе послідовно вмикаються габарити, ближнє світло і датчик світла. Штовхнувши перемикач вперед з положення ближнього світла, вмикається дальнє Renault Captur. Шайба правіше з характерним виступом для зручнішого тактильного нащупування працює з протитуманками. Прокрутивши її за годинниковою стрілкою, вмикаються фари, проти – ліхтарі. Відповідно поштовхом вгору і вниз вмикаються правий і лівий поворотники відповідно

тест-драйв, Renault Captur

Почергово штовхаючи правий підкермовий перемикач Renault Captur униз із нульового положення вмикається спершу датчик дощу, потім перша та друга швидкості склоочисників. Потягнувши перемикач на себе – активується омивач лобового скла. Шайбою по центру перемикача регулюється чотири рівні чутливості датчика дощу – найефективнішими в негоду є третій та останній. Ручкою в торці за годинниковою стрілкою вмикається спершу склоочисник заднього скла, потім його омивач. Також у торці є дві кнопки, якими гортається меню бортового комп’ютера вперед чи назад

На перший погляд гальма Renault Captur конструктивно не повинні дивувати, адже хоч спереду встановлено дискові вентильовані механізми, ззаду взагалі стоять класичні «барабанчики». Однак натискаючи сильніше на педаль гальм, враховуючи попередній досвід їзди на конструктивно подібних авто, був здивований реакції автомобіля. Колодки хапають майже одразу, стрімко спиняючи машину. Автомобілі Renault уже котрий рік підряд стали лідерами продажів в Україні, тож вони повинні бути максимально пристосованими до українських умов експлуатації. Наприклад, від пошкоджень камінням та брудом передні дискові гальма захищають додаткові щитки, які стоять з базового оснащення. З базової ж комплектації автомобілі Рено мають набір із антиблокувальної системи (ABS) та системи допомоги при екстреному гальмуванні (AFU). За гальма жирний плюс! Системи, які деякий час утримують автомобіль під час старту вгору, стали буквально стандартом на сучасних авто. Так само подібна система реалізована і в Captur.

тест-драйв, Renault Captur

Задні гальма Renault Captur барабанні, але на диво чіпкі

тест-драйв, Renault Captur

Renault Captur обладнано системою допомоги під час екстреного гальмування

тест-драйв, Renault Captur

Renault Captur обладнано антиблокувальною системою гальм

тест-драйв, Renault Captur

На передніх гальмівних дисках Renault Captur встановлені захисні щитки

Круїз-контроль працює звично для автомобілів марки Renault. Між передніми сидіннями знаходиться перемикач між саме круїз-контролем і обмежувачем швидкості (фішка французів, часто недоступна для авто інших марок). Безпосередньо ж керування опцією відбувається на кермі. На лівій спиці кнопками «+» і «-» регулюєш швидкість із кроком у 2 км./год. На правій кнопка «R» повертає швидкість, на якій рухався раніше, а «O» – перезаписує значення швидкості в пам’ять, щоб потім його можна було відновити кнопкою «R».

тест-драйв, Renault Captur

Круїз-контроль вмикається перемикачем під важелем ручних гальм Renault Captur. Тут же можна обрати режим обмежувача швидкості

тест-драйв, Renault Captur

Керування круїз-контролем знаходиться на спицях керма Renault Captur: кнопкою + швидкість фіксується в пам’яті або збільшується на 2 км./год., якщо раніше вже була зафіксована. Кнопка – відповідно скидає її на такий же крок. Кнопка R на правій спиці повертає раніше зафіксоване в пам’яті значення швидкості, O – перезаписує його наново. Окрема кнопка лівіше активує голосове керування під’єднаним смартфоном

Сторінка 4 з 6123456