Топова техніка в середньорозмірному Renault Koleos

Renault Koleos в Україні пропонується з єдиним двигуном. Але з яким! Це 2,0-літровий дизель потужністю 175 к. с. та, що важливіше, крутним моментом 380 Нм. Останній можуть запропонувати хіба що серйозні пікапи. При цьому всьому витрати пального у міському циклі більш, ніж адекватні – всього 8,6 л./100 км.!

тест-драйв, Renault Koleos

Для топового Renault Koleos – топовий мотор: турбодизельний 2,0-літровий на 175 к. с. і 380 Нм

тест-драйв, Renault Koleos

Унизу передньої панелі Renault Koleos, зліва від керма знаходиться два важеля. Лівим відкривається лючок горловини паливного бака, а правим – розблоковується замок капота

тест-драйв, Renault Koleos

Червона наклейка на лючку горловини паливного бака Renault Koleos попереджає про необхідність заливання дизеля з низьким рівнем вмісту сірки (хоча хто зараз про це турбується). Щоб кришечка горловини не звисала й не мастилася об брудний кузов, для неї передбачено спеціальне кріплення в лючку, ручкою назовні

Для автомобілів Renault вже стала звичною функція екорежиму, тож і на Koleos вона є. Вмикається кнопкою на центральній консолі. У такому випадку на панелі приладів з’являється надпис Eco, а реакції мотора ніби трохи гасяться, щоб уможливити більшу економію.

тест-драйв, Renault Koleos

З-поміж смуги кнопок над нішою у центральній консолі Renault Koleos можна знайти одну незвичну, більшу за інші – ECO. Вона вмикає функцію посиленої економії пального, коли двигун починає реагувати набагато спокійніше на натискання педалі газу. Панель приладів повідомить про цей режим зеленою піктограмкою

У світовому масштабі Renault Koleos пропонується з кількома коробками, однак на нашому ринку доступний лише варіатор XCVT, запозичений у партнерів по концерну Nissan. За важелем КП це не помітиш – він такий же, як і в інших автомобілів Renault, та й хід його дуже схожий за відчуттями. Залишився і ручний режим, що працює звичним чином: скидаючи вручну віртуальну передачу, можна гальмувати мотором, причому доволі ефективно; підвищуючи, ефективніше розганяєшся.

тест-драйв, Renault Koleos

На відміну від інших Renault, Koleos оснащений варіатором X-CVT, яким поділився брат за концерном. Режими варіатора під час руху підсвічуються на майданчику перед важелем. Куліса обшита шкірою з прострочуванням сірою ниткою, а голівка декорована сріблястим пластиком, двома чорними глянцевими смужками і шкіряною обшивкою з боків. Фірмова фішка дизайну інтер’єру кросовера – ручки по обидва боки від важеля, також обшиті шкірою з прострочуванням і сріблястою вставкою у місці кріплення до передньої панелі

У верхньому лівому кутку центрального екрану панелі приладів знаходиться індикатор обраного режиму варіатора Renault Koleos або ж обраної віртуальної швидкості в ручному режимі. Більше того, система підкаже значком плюс момент, коли треба перемкнутися на одну передачу вгору.

тест-драйв, Renault Koleos

Зліва від центрального екрану панелі приладів Renault Koleos є індикатор обраного режиму варіатора. У ручному ж режимі він підкаже увімкнену передачу, а знаком плюс, коли краще перемкнутися вище

Renault Koleos комплектується повним приводом, причому в будь-якому оснащенні. Режимів усього три: передньопривідний, автоматичний розподіл тяги між вісями за умови просковзування коліс однієї з вісей, а також жорстке блокування моменту між передком і задком.

тест-драйв, Renault Koleos

Мінімальні витрати пального, яких вдалося добитися на Renault Koleos – 8,6 л./100 км.

Renault Koleos більше зорієнтований на комфортне і плавне пересування, тож кермо налаштоване відповідним чином: тотально ватним його назвати не можна, але реакції на обертання наскільки це було можливо плавні. На панелі приладів можна викликати меню контролю тиску в шинах. Воно з’являється з правого боку в нижньому кутку центрального екрана. Ця опція є базовою. У топовій комплектації Renault Koleos отримує не лише задні, але й передні датчики паркування, підкріплені якісною картинкою з камери заднього огляду. На останній наявні траекторні лінії різних кольорів: зелена показує, що перешкода знаходиться на прийнятній відстані й рух можна продовжувати, жовта – що треба акуратніше здавати назад, а ще краще зупинитися, червона ж – що критично важливо не продовжувати рух назад.

тест-драйв, Renault Koleos

Інформація з датчика тиску в шинах з’являється одразу на двох екранах бортового комп’ютера: нижній просто повідомляє великими літерами, що виводиться інформація від датчика, а правіше вказується конкретний тиск у кожному колесі

тест-драйв, Renault Koleos

Renault Koleos контролює простір не лише позаду автомобіля, але й по діагоналі, розширюючи діапазон роботи датчиків паркування

тест-драйв, Renault Koleos

Спереду Renault Koleos також охоплені усі перешкоди по максимуму, адже датчик встановлено навіть у торці передніх колісних арок, що дає можливість стежити і за обидвома сторонами кросовера

тест-драйв, Renault Koleos

Як екран, так і площина центральної консолі Renault Koleos – матові. Та, на жаль, бліків все одно не уникнути. У кросовера немає системи кругового огляду, однак це повністю компенсує система візуального сповіщення про наявну перешкоду з усіх боків кузова. Відповідно є три рівні попередження: зелений – до перешкоди ще далеко; помаранчевий – потрібно бути обережним; червоний – варто від’їхати або зупинитися. Візуальне сповіщення супроводжується звуковим сигналом, та його можна відключити

тест-драйв, Renault Koleos

Renault Koleos володіє далеко не найгіршою камерою заднього огляду, яка при цьому доповнена траекторними лініями: зелені смуги показують перешкоди на достатній відстані, жовті – вказують на потребу під’їжджати обережніше; червона показує крайній габарит автомобіля. У додатковому випадному меню в нижньому правому кутку екрана можна налаштувати картинку з камери

У випадках, коли поза межами візуальної доступності дзеркалець заднього огляду з’являється автомобіль, Renault Koleos попереджає про це миготінням піктограм на площі дзеркалець. Так працює система контролю сліпих зон, яка з’являється з найдорожчої комплектації.

З базового оснащення Renault Koleos отримує круїз-контроль, який, традиційно для автомобілів цієї французької марки, керується максимально легко. На центральному тунелі встановлено перемикач між власне круїзом і обмежувачем швидкості. На лівій спиці керма знаходиться решта кнопок. Перемикачем, у положення +, встановлюється задана швидкість, причому задавати її можна вже з 30 км./год., що дуже зручно й під час повсякденної їзди містом. Подальші операції з перемикачем або збільшують, або зменшують зафіксоване значення на 2 км./год. Відновити швидкість круїз-контролю, якщо вона раніше була зафіксована, можна натисненням кнопки R. А от кнопка O перезаписує раніше зафіксоване в пам’яті значення.

тест-драйв, Renault Koleos

Блок керування круїз-контролем на лівій спиці керма Renault Koleos компактний, виділений двома сріблястими лініями. Перемикачем +/- зручно змінювати фіксовану швидкість у межах 2 км./год. Кнопки мають нерівний профіль, за рахунок чого ними зручно користуватися всліпу. O дозволяє перезаписати раніше задане значення швидкості, тоді як R – активувати його в круїзі

Позаду салонного дзеркальця заднього огляду Renault Koleos встановлено датчики дощу і світла. Суттєвих дощів під час тест-драйву не було, тож на 100% сказати щось про перший – складно. Щоб його активувати, потрібно просто штовхнути правий підкермовий перемикач з нульового положення на одну позицію вниз. А от до реношного датчика світла претензій немає традиційно – оптика вмикається завжди тоді й настільки, наскільки треба. Щоб активувати датчик, ручку в торці лівого підкермового перемикача треба перевести в останнє положення проти годинникової стрілки.

тест-драйв, Renault Koleos

Датчик світла і дощу розміщений над лобовим склом Renault Koleos

тест-драйв, Renault Koleos

Штовхаючи лівий підкермовий перемикач Renault Koleos вгору чи вниз, вже звично обираєш правий чи лівий поворотник. Прокручуючи на себе чи від себе шайбочку посередині перемикача, вмикаються спершу передні протитуманні фари, а потім задні ліхтарі. Тумблер в торці має хромоване оздоблення. Послідовне прокручування його від себе з положення 0, вмикає спершу габарити, а потім ближнє світло. Щоб увімкнути дальнє, з цього положення треба штовхнути перемикач від себе. Якщо ж самостійно вмикати оптику не хочеться, прокручуємо тумблер ще на одне позицію від себе і активуємо датчик світла. Для зручності стеження за положеннями між шайбочкою і тумблером знаходиться біла мітка

тест-драйв, Renault Koleos

Правий підкермовий перемикач Renault Koleos завідує очищенням скла. Якщо з положення 0 штовхнути й утримувати перемикач вгорі, спершу активується омивач лобового скла, а потім склоочисники приберуть рідину. Наступне ж положення вниз вмикає датчик дощу, який самостійно контролює рівень вологи на склі й зчищає її. Наступних два положення відповідають за першу й другу швидкість роботи склоочисників. Шайбочкою по центру можна обрати один із чотирьох рівнів чутливості датчика дощу, для чого призначена біла мітка справа від неї. Тумблер у торці відповідає за роботу заднього склоочисника. Позицій, крім 0, лише дві: перша вмикає склоочисник разом з омивачем, друга залишає лише склоочисник

Підвісці Renault Koleos властиве своєрідне яхтове розгойдування на великих плавних нерівностях та крени під час проходження крутих поворотів. Хоча тут зробив би зауваження за реакцію на серію невеликих нерівностей: їхній проїзд і гучний, і тряский. Хвилинку, здається такі звуки я вже десь чув… Точно, це ж той же Nissan X-Trail, на якому мені вдалося проїхати ледь не всю Україну в ранньовесняний період. Із дискомфортом ще можна змиритися, але звуки справді дратують. Примушуєш себе їхати ще обережніше, бо кожне потрапляння великих важких коліс у яму середніх розмірів супроводжується таким стуком, що виникає бажання зупинитися і оглянути їх – чи все з ними гаразд. Уже з базового оснащення кросовер комплектується системою курсової стійкості ESP, яку, однак, можна відключити кнопкою унизу передньої панелі, зліва від керма.

тест-драйв, Renault Koleos

На передній панелі Renault Koleos, зліва від керма, знаходиться блок кнопок, з-поміж яких є й перемикач режимів повного приводу. Усього їх три – лише передній привід; Auto: розподіл тяги на іншу вісь автоматично, залежно від зчеплення коліс передньої вісі; 4WD Lock – жорсткий розподіл моменту між вісями у співвідношенні 50/50. Правіше кнопки вимкнення системи ESP, увімкнення обігріву керма (зі світловою індикацією), а також електроприводу кришки багажника

Про гальма Renault Koleos важко сказати щось конкретне. Їх цілком вистачає для того, щоб сповільнювати великий, на вигляд престижний, позашляховик. Однак замислившись, я розумію, що вони не пристосовані для різких сповільнень. Тільки для впевненого гальмування під час спокійного вояжу вулицями міст і заміськими трасами. Блок антиблокувальної системи ABS подібно до інших Renault захований біля щита моторного відсіку за шумоізоляційним покриттям. У критичних випадках йому допомагатиме система допомоги під час екстреного гальмування AFU. Якщо автомобіль зупинився на ухилі, під час перенесення ноги з педалі гальм на газ тиск у гальмівній системі ще деякий час зберігатиметься завдяки стандартній системі допомоги під час старту на підйомі HAS.

тест-драйв, Renault Koleos

Електронний блок, що відповідає за роботу різних систем безпеки, зокрема, ABS, у Renault Koleos звично захований ближче до щита моторного відсіку, де мінімізується вплив зовнішніх факторів на нього

Позаду важеля КП Renault Koleos стоїть перемикач електронних ручних гальм, причому з базової комплектації. Підняв його вгору – і машина автоматично затягнула ручник, ще й повідомить про успішне закінчення операції червоною лампочкою на ньому. Натиснув – автомобіль може продовжувати рух. Сам перемикач ручника стильний, зі сріблястим оздобленням.

тест-драйв, Renault Koleos

Центральний тунель між передніми сидіннями оздоблений глянцевим пластиком, що імітує дерев’яну обробку. Однак цей матеріал дуже легко дряпається і утримує пилюку з відбитками пальців. З обидвох боків та навколо майданчика важеля КП тунель оформлений сріблястим пластиком. На майданчику КП вже звичніший чорний глянцевий пластик, на якому так само залишається багато слідів. За важелем – перемикач електричного приводу ручних гальм, який також має оздоблення зі сріблястого пластику. Логіка роботи така ж, як і в механічого: потягнув вгору – поставив на ручник, натиснув вниз – зняв. Червоний індикатор повідомить, що машина стоїть на ручних гальмах. Поряд – перемикач круїз-контролю: зліва звичний режим круїзу, справа – обмежувач швидкості

Сторінка 4 з 6123456