- Renault Zoe - найкраща кандидатура для першого електромобіля
- Renault Zoe: біодизайн і галоген
- Простуватий в салоні й водночас нафарширований Renault Zoe
- Renault Zoe - найпродуктивніший електромобіль?
- Чому Renault Zoe досі монополіст з-поміж електромобілів?
Renault Zoe: біодизайн і галоген
Чому це раптом пощастило? Адже Renault Zoe, здавалося б, один із найменших та менш потужних за набором “кінських сил” електромобілів, якщо порівнювати з більшим за класом Nissan Leaf. Але все дуже просто – на відміну від того ж таки Ліфа, ця машина є таким собі класиком жанру. У Західній Європі, згідно того, що пише про Renault Zoe Wiki, цей автомобіль – рекордсмен електропродажів, тоді як Leaf там якраз далеко не має такого поширення, як у нас. Крім суто об’єктивних факторів, що французький виробник банально ближчий європейцям, ніж японський, та й авто є одним з найдешевших на ринку, є й інші, глибші фактори, про які поговоримо трохи нижче. Цей електромобіль по суті єдиний офіційний представник класу компактних 5-дверних електрохетчбеків. Появі серійного зразка передував цілий набір концептів, у яких використовувалася назва Zoe: це модель Zoe City Car з уже далекого 2005 року та два варіанти Zoe Z. E. Electric concept 2009 і 2010 років. Натомість серійний Zoe також з’явився доволі давно – ще на Женевському автосалоні 2012 року. У грудні того ж року електрохетч почали продавати у Франції, а з 2013 машина стала розповсюджуватися по багатьох європейських країнах. І вже з 2013 авто стало бити рекорди продажів, про що казав вище: у Франції це був абсолютний рекордсмен з-поміж повністю електрифікованих машин з рівнем у 27 155 проданих екземплярів з старту реалізації до липня 2016. Світові ж продажі сягнули 50 000. Останні дані свідчать про 133 000 реалізованих Zoe станом на грудень 2018! Таким чином, 2015 і 2016 роки Zoe залишався рекордсменом з продажу по всій Європі. Крім цього, вже у світовому рейтингу найпродаваніших автомобілів на електротязі ця модель посіла місце у першій десятці. Що ж, схоже, потроху підбирається час заміни моделі, тож подейкують, що до кінця року виведуть наступника. Але зараз давайте торкнемося зовнішнього вигляду поки що актуального Zoe, як його сприймають на вулицях Києва? А добре сприймають. Навіть шиї трохи звертаються, до незначного хрускоту хребців. Так само, як колись Nissan Leaf, Zoe причаровує своєю мімішною добродушною зовнішністю, на яку очевидно що вплинув класичний біодизайн. Особливо таке наслідування помітне в блакитному кольорі металік, який сам собою ніби натякає на екологічність автомобіля. У екстер’єрі явно намагалися обіграти форму листя або незначного хвилювання на морі. І дизайнерам це явно вдалося – подивіться лишень на передню та задню оптику – це ж шедеври мистецтва! Хоча звичайні лампочки якось аж ніби не в тему – головне світло звичайне галогенове, а світлодіоди в оптиці не використовуються. Мимоволі звертаєш увагу й на ручки задніх дверей, де єдиною підказкою, як їх відкрити, є принт відбитка пальця в місці, де треба натиснути. Принаймні, один із моїх пасажирів, вперше побачивши машину і бажаючи закинути поклажу на задній ряд, сказав: «А тут що – задніх дверей немає?».
Бокові вікна Renault Zoe мають тонування, щоправда, переднє, зеленуватого відтінку, ледь помітне. Заднє сіре тонування глибше, тож краще приховує пасажирів від сонячних променів.
А от денні ходові вогні в Renault Zoe світлодіодні й знаходяться там, де зазвичай очікуєш побачити протитуманки… яких немає. Але є однозначний плюс – хоч десь є економні світлодіоди, та й, по правді кажучи, ці бумерангоподібні ходовики є ледь не візитною карткою електромобіля.
Зовнішні дзеркальця заднього огляду Renault Zoe за формою дещо нагадують такі ж у Captur, однак відрізняються одним елементом – повторювачем поворота в їхньому корпусі. Щоправда, знову ж таки – я здивувався, що сюди встановили не світлодіод, а звичайну лампочку. Корпуси дзеркалець мають відмінне від кузова забарвлення – глянцево чорне.
У Renault добре знали, куди відправляють автомобілі, тож Zoe отримав додаткове оснащення, яке повинне полегшити експлуатацію електромобіля на українських дорогах. Наприклад, доволі часто на машинах цього французького виробника можна зустріти захисні щитки позаду гальмівних дисків, у Zoe вони також є (оскільки задні гальма барабанні, то щитки стоять лише спереду). Мотор захищений від прямого потрапляння на нього багнюки та води металевим захистом. Крім цього, додатково підняли і кліренс машини, щоб не доводилося чіплятися днищем за нерівності дороги (хоча у деяких регіонах ці нерівності іноді сягають висоти людини, нема куди правди дівати). Захищеність від пилу та вологи всередині машини також була підвищена, а взимку має врятувати посиленіший обігрів салону.
Renault Zoe комплектується стильними двокольоровими (чорний зі сріблястим) дисками розміром 195/55 R16. Усередині фірмовий ромбик у хромованому обідочку. Шини ставляться відповідні – Continental ContiEcoContact5 спеціального екоформату. Чисто теоретично вони повинні допомагати ще більше економити заряд, що для електромобілів поки що критично.