Renault Zoe – найпродуктивніший електромобіль?

В Україні Renault Zoe пропонується лише з одним електромотором моделі R90, потужність якого не вражає – всього 92 к. с. А от крутний момент таки рве дах – 220 Нм. Це лише трохи менше, ніж у дизельного 1,5-літрового мотора Renault. Причому доступний момент у всьому діапазоні обертів електромотора, тобто із самого старту! Якщо говорити про економність руху, то за максимально заощадливих умов без клімат-контроля (але з відкритими вікнами), аудіосистеми та з увімкненим режимом Eco вдалося добитися максимум 10,9 кВт/год. на 100 км. Менш заощадливий рух з увімкненим додатковим обладнанням, але все ще в режимі Eco приніс уже 12 кВт/год. на 100 км. Електромобіль доповнено системою звукового попередження пішоходів під назвою Z. E. Voice, яка вмикається кнопкою на передній панелі, зліва від керма. Кнопка має індикатор вимкненого стану, тож водій зможе і візуально дізнатися, чи почують його пішоходи. Однак звук, що видає система, являє собою ледь чутний шурхіт, тож вона скоріше призначена для нешвидкісних маневрів у місті, де є багато пішоходів.

тест-драйв, Renault Zoe

Капот Renault Zoe відкривається ручкою зліва від педального вузла

тест-драйв, Renault Zoe

Під маленьким капотом Renault Zoe ледве видно електромотор R90 потужністю 92 к. с.

тест-драйв, Renault Zoe

Запуск двигуна Renault Zoe здійснюється за допомогою кнопки Start/Stop справа від керма на передній панелі. Однак єдине, чим супроводжується її натискання це незначне миготіння вогнів панелі приладів

тест-драйв, Renault Zoe

На передній панелі, зліва від керма Renault Zoe, знаходиться блок кнопок і перемикачів. Одна з найцікавіших – кнопка відключення функції Z. E. Voice з індикатором. Поряд, об’єднані в одне ціле – коректор фар у чотирьох положеннях і підсвітки панелі приладів з білою міткою. Ближче до дверей кнопка, за допомогою якої відкривається лючок зарядки

тест-драйв, Renault Zoe

Блок запобіжників Renault Zoe знаходиться під кришкою на передній панелі зліва від керма

Не можу обійти стороною і головну причину цього тест-драйву – батарею Renault Zoe ємністю 41 кВт/год. Люди, які більш-менш розуміються в ємностях автомобільних акумуляторів, зараз схвально захитали головою. Адже подібна ємність це в середньому в два рази більше, ніж у решти популярних у нас електромобілів. А враховуючи, що значна частина тих електричок – битки з Америки, то їхні батареї уже давно не мають того запасу ходу, що був із заводу. Zoe ж у нас представлений офіційно. І хай його ціна покусується, але це машина, завдяки якій отримуєш запас ходу в 342 км. (приблизне значення за максимально економних умов експлуатації) або 318 км. (коли не надто регулюєш використання енергоспоживачів у машині). Ну, або 400 км. (за циклом NEDC). Тож якщо щоденний шлях проходить в режимі дім-робота-дім, то цього заряду може вистачити на тиждень експлуатації! Лише після цього постане питання зарядки. Як же цей процес відбувається в умовах Києва та області? Насправді зарядок безліч, усіх їх можна знайти за допомогою мобільного додатку PlugShare. Разом із тим, більшість із них вимагають оплати за заряджання машини, та є й більш «єврейські» варіанти. І як людина з відповідним етнічним корінням, я вирішив зрозуміти, чи можна взагалі не платити за «пальне» на електромобілі. З’ясувалося, що можна, однак для декого це може бути пов’язано зі значними затратами часу. Особисто для мене найзручнішою безкоштовною зарядкою був блок від українського Tesla Club на Петрівці біля торгово-розважального центру Блокбастер. Там стоїть ну просто крутяцький агрегат, який здатен віддавати 22 кВт/год., тобто теоретично батарея нашої машини могла зарядитися менше, ніж за дві години. Хвилинку, можете зауважити ви, – ми добре знаємо, що неважливо, скільки віддає зарядка, важливо також, скільки може приймати зарядний пристрій самого авто. І навіть із цим у Zoe все прекрасно. Виявляється зарядний пристрій француза (під назвою Chameleon), що приймає тих же 22 кВт/год. – один із найпродуктивніших, навіть якщо порівнювати з Tesla, яких неначе торкнулася рука Бога від народження, такі вони популярні. Наскільки мені відомо, Tesla спроможна брати на борт не більше 10 кВт/год. Відчуваєте різницю, правда? ОК, який тоді порт потрібно шукати на зарядках? У Renault Zoe він лише один – це Type 2 (ще відомий під назвою Mannekes). Гаразд, ще одне, безглузде, але питання: чи можна машину спокійно залишати на зарядці? Чи немає ризику того, що хтось банально заради жарту висмикне зарядку з порту? Ні, як на зарядній станції, так і у самій машині порти блокуються. Розблокувати порт на машині можна лише з картки-ключа, за допомогою кнопки із зображенням вилки. Ще одне питання: заряджатися можна лише через спеціальні порти, через домашні побутові розетки – ні? Можна. І у Києві, в деяких торгових центрах можна знайти й такі безкоштовні варіанти (подекуди доведеться заплатити символічну суму за перебування на паркінгу). Однак однофазна побутова розетка може віддавати максимум 3,7 кВт/год. Навіть не намагайтеся порахувати, скільки заряджатиметься той самий Zoe. Для прикладу, одного разу від 99 до 100% я зарядився за 10 хвилин, а в іншому – від 75 до 81% – за півтори години! І врахуйте, що деякі з таких розеток можуть бути просто роздовбані й струм банально не буде йти. Скільки ж коштує зарядка електромобіля? У мережі Тоcа 1 кВт коштує майже 6 грн. Заряджаючи машину з 80% заряду до 100 особисто я витратив коло 57 грн. Інші зарядні станції не встиг випробувати, та й не дуже хотілося, адже Тоcа достатньо поширені, а найбільш широка мережа Автоентерпрайз, за свідченнями мого колеги, вимагає постійного депозиту в 200 грн., який повернути неможливо. Варто згадати й перші випуски електромобіля, які оснащувалися ледь не вдвічі меншою за ємністю літій-іонною батареєю – всього 22 кВт/год., що давало змогу подолати від 210 до 240 км. Щоправда, за циклом NEDC, який, всі це вже визнали, не є достатньо об’єктивним. Разом із машиною надається спеціальний кабель з роз’ємом Type 2 від зарядного пристрою Mode 3. Довжина кабеля складає 6,5 м., чого в цілому має вистачити, щоб дотягнутися до стовпчика з зарядкою, але може не вистачити, якщо паркувальне місце зайняв інший автомобіль. Кабель надається у симпатичному фірмовому чохлі з замком, тож зайвого безладу в багажному відсіку не буде.

тест-драйв, Renault Zoe

За рівнем заряду та запасом ходу Renault Zoe зручно стежити за допомогою індикатора на панелі приладів

Логіка коробки передач, якщо її можна так назвати в Renault Zoe, аналогічна класичному автомату без ручного режиму. Щоправда, вже під час руху помічаєш першу відмінність – відсутність поштовхів, навіть найменших під час перемикання швидкостей. І не дивно, адже їх тут немає – момент на колеса передає одноступеневий редуктор.

Біля важеля КП Renault Zoe можна знайти глянцеву кнопку із зеленим надписом ECO. На перший погляд, вона зайва, адже машина й так електрична, не пальне ж тут економити. Але економити можна кВт. Адже за допомогою цієї кнопки реакції двигуна не просто стають спокійнішими, але й економиться до 10% заряду, що відображається на запасі ходу. Також стало відомо, що максимальна швидкість у такому режимі вже складає не 135 км./год., а лише 95. Водночас, 130 км./год. машина бере легко, до 135 якось і не намагався розігнати.

тест-драйв, Renault Zoe

Чорною глянцевою кнопкою із зеленим надписом Eco на центральному тунелі Renault Zoe вмикається спеціальний еко-режим двигуна, що дозволяє економити до 10% заряду

Підвіска Renault Zoe здивувала на диво енергоємним та тихим ходом. У машині зекономили на багатьох речах, але підвіска звучить дорожче, ніж на моделях вищого класу. На екрані бортового комп’ютера можна переглянути інформацію з датчика тиску в шинах, однак, на жаль, десь посеред тижня тест-драйву в системі трапився глюк, через що на панелі приладів постійно світилося попередження про необхідність відвідати СТО. Пам’ятаєте звичне упередження щодо електромобілів, буцімто розташування батареї під днищем робить їх непридатними до експлуатації на наших дорогах? Забудьте про це, тепер то не більше, ніж справді упередження! Адже блок акумуляторів Renault Zoe знаходиться всередині сталевого каркасу, який створений для збереження цільності батареї навіть за ДТП, не говорячи вже про те, що їй нічого не буде, якщо випадково посадити машину на “живіт” десь посеред грунтової дороги.

тест-драйв, Renault Zoe

Датчик тиску в шинах Renault Zoe дозволяє не виходячи з машини перевірити цільність шин. Щоправда, у нас датчик, схоже, глюкнувся і до кінця тесту світив дві аварійних лампочки, а у віконечку борткомп’ютера світилося попередження “Check tyre pressure sensors”. Панель приладів повністю електронна. відповідно спідометр, що займає чільне місце на ній, також електронний. Справа від нього вказується обраний режим роботи редуктора, а над ним – інфо з круїз-контролю. По низу панелі стелиться рівна лінія з допоміжних лампочок

Кермо Renault Zoe у будь-яких умовах легке як пірїнка. Спершу навіть здається, що, можливо, механізм несправний. Звісно, мова в таких умовах не йде про адекватний зворотній зв’язок на швидкості, але чого я хочу від електромобіля, спроектованого для міста. Адже в місті все просто ідеально! Попри міську спрямованість авто, на високих швидкостях (ну, максимальних 130 км./год., адже в машини максималка і так складає всього лиш 135) підстрахує система курсової стійкості ESP, а на зимовому покритті – антипробуксовувальна система ASR. Хоч спереду парктроніків немає (але хотілося б, адже її власники часто будуть маневрувати на тісних парковках), вони є в задньому бампері. Причому доповнені хорошою камерою заднього огляду!

тест-драйв, Renault Zoe

Навіть у міському електромобілі Renault Zoe система курсової стійкості ESP є маст-хевом

тест-драйв, Renault Zoe

У задньому бампері Renault Zoe вмонтовано парктроніки

Кермо Renault Zoe також ще старого формату, як у моделі Captur, але якщо не порівнюєш з іншими моделями, то це ніяк не кидається у вічі – оформлення цілком сучасне. На обидвох його спицях розмістилося керування круїз-контролем. На лівій перемикач +/-, яким збільшується або зменшується на 2 км./год. фіксоване значення швидкості. Також після натискання на + швидкість фіксується. Водночас кнопка O правіше перезаписує наново раніше зафіксоване значення, а R – відновлює його. Зафіксоване значення відображається на панелі приладів.

тест-драйв, Renault Zoe

По центру керма Renault Zoe – чорна глянцева поверхня з хромованою емблемою марки на ній. Привертає увагу нестандартний профіль пластику на великій кнопці сигналу. Глянцева накладка є й на нижній спиці керма. На бокових спицях – управління круїз-контролем. Кнопкою + або R можна поставити машину в режим круїзу за наявної швидкості. Подальше натискання кнопки + або – відповідно збільшує чи зменшує задану швидкість на 2 км./год. А от кнопка O дозволяє перезаписати в пам’яті круїзу задану швидкість. Поряд знаходиться ще одна кнопка – нею вмикається голосове керування під’єднаним смартфоном

Підкермові перемикачі Renault Zoe незвично маленькі, нібито намагаються відповідати загальній компактності електромобіля. Але їхня логіка знайома для Renault. З лівого боку знаходиться керування освітленням. Якщо тумблер в торці перемикача прокрутити на себе з положення 0, то послідовно увімкнуться габарити й ближнє світло. З останнього положення, штовхнувши перемикач від себе, вмикається і дальнє. Але машина оснащена датчиком світла, тож перехід на ще одне положення до себе активує його, і вночі Zoe самостійно вмикатиме оптику. Щоб слідкувати за положеннями тумблера було зручніше, на нерухомій частині перемикача зроблено білу мітку. Штовхнувши вгору з положення 0 правий підкермовий перемикач, він не фіксується, але вмикає омивач лобового скла, а потім рідину й бруд зчищає склоочисник. Нижнє ж положення активує датчик дощу, який частково дозволяє забути про керування двірниками. Нижніх два положення після нього послідовно вмикають першу й другу швидкість роботи склоочисників. Якщо шайбочку по центру перемикача прокрутити на одне положення на себе, то увімкнеться задній склоочисник. Тумблер в торці перемикача дозволяє обрати чутливість датчика дощу з чотирьох варіантів. Мітка між шайбочкою і тумблером слугує для них обидвох позначенням обраного положення.

тест-драйв, Renault Zoe

Лівий підкермовий перемикач Renault Zoe відповідає за освітлення. Основною є ручка в його торці. Прокрутивши її від себе на одне положення, вмикаються габарити, ще на одне – ближнє світло. Водночас штовхнувши перемикач від себе, увімкнеться вже дальнє світло. А от у Auto датчик світла автоматично регулюватиме зовнішнє освітлення. Для наочності справа від ручки зробили білу мітку. Така ж мітка є й на шайбочці, якою вмикаються задні протитуманні ліхтарі. Поштовхами ж вгору і вниз вмикаються відповідно правий і лівий поворотники

тест-драйв, Renault Zoe

Незвично компактний підкермовий перемикач Renault Zoe вміщує в собі доволі багато функцій. Штовхнувши його з нульового положення вгору, увімкнеться омивач скла, після чого склоочисники протруть його від вологи. Натомість нижнє положення Auto дозволяє забути про існування перемикача, адже в такому разі працюватиме датчик дощу, який і контролюватиме активацію двірників. Для цього ручкою в торці перемикача потрібно обрати один із чотирьох режимів чутливості датчика, а для зручності вибору зліва знаходиться біла мітка. Якщо ж дощ надто сильний, склоочисники можна увімкнути вручну на одну з двох швидкостей, зсунувши перемикач на одне чи два положення вниз. У його центрі знаходиться шайба зі зручним напливом під пальці. Прокрутивши її на себе, можна увімкнути і задній двірник. Також у торці перемикача розмістили дві кнопки переходу по меню бортового комп’ютера

Зізнатися б чесно, протягом тижня тест-драйву Renault Zoe я намагався не використовувати гальма взагалі, а виключно гальмувати за рахунок двигуна. Адже в такому випадку активується система рекуперації, що паралельно поповнює заряд акумулятора. Звісно, на кожних 100 м. система світитиме регенерацію кілометра, але насправді, варто лише натиснути педаль газу, набуті кілометри тануть з такою ж швидкістю. Вочевидь, комп’ютер аналізує пройдену відстань без використання електрики та постійно оновлює інформацію на екрані панелі приладів про запас ходу. Як і личить більшості Renault, Zoe оснащена антиблокувальною системою гальм ABS, системою розподілення гальмівного зусилля EBD, а також допомоги під час екстреного гальмування EBA.

тест-драйв, Renault Zoe

Блок ABS надійно захований глибоко в моторному відсіку Renault Zoe. Він також відповідає за роботу розподілу гальмівного зусилля системи EBD та допомоги під час екстреного гальмування EBA

Корисною виявиться і система допомоги під час старту на підйомі – вона триматиме тиск у гальмівній системі Renault Zoe ще протягом кількох секунд після того, як водій знімає ногу з педалі гальм і починає тиснути на газ.

тест-драйв, Renault Zoe

Під час старту на підйомі в Renault Zoe підстрахує спеціальна система, що дозволяє затримати тиск у гальмівній системі ще кілька секунд після того, як водій відпускає педаль гальм. Задні механізми в електромобіля барабанні, але на ефективності сповільнення це якось взагалі не відображається

Сторінка 4 з 512345