Toyota Mirai

Рік тому на автосалоні в Токіо глава концерну Renault-Nissan Карлос Гон, якого нерідко називають «водневим скептиком», вщент розніс ідею водневих автомобілів.

– Де інфраструктура? Хто її буде створювати і за чий рахунок? Можна зробити сто чи тисячу водневих автомобілів — але що далі? Найпримітивніша воднева станція в десяток разів дорожче точки швидкої електрозарядки, яка безпечна, безпроблемна і може за півгодини зарядити батарею електромобіля Nissan Leaf на 80%!

За останній десяток років водневі прототипи будували багато компаній, але до продажів справа не доходила.

Насамкінець, скажемо, що Гон мав рацію — до сьогодні.

З мертвої точки справу зрушила Toyota, яка виявилася у водневій справі не менш упертою, ніж свого часу з гібридними автомобілями. Японці запускають у вільний продаж водневий седан Toyota Mirai!

Це повністю самостійна модель, а не перероблена під водневу тягу звичайна Toyota. Під передніми сидіннями розташована батарея паливних елементів потужністю 114кВт. Вона подає енергію розташованому під капотом електромотору, який обертає передні колеса.

Toyota Mirai

Водень під тиском 70 атм зберігатиметься у двох баках — в багажнику і під задніми сидіннями. Запасу водню вистачить на 483 км, а на повну заправку балонів йде до п’яти хвилин.

Акіо Тойота, президент фірми Toyota, робить на Mirai серйозну ставку:

– Це поворотна точка в автомобільній історії. Більшість проданих в Америці електромобілів мають замалий запас ходу — менше 170 км. Пробіг Mirai майже втричі більше.

Mirai недешевий. У грудні його почали продавати в Японії за ціною близько 600 000$. Цього року почнеться реалізація у Європі та США, але ціни поки не затверджені.

Протягом першого року буде зроблено близько 700 автомобілів. Щоб популяризувати водневі автомобілі, влада штату Каліфорнія планує побудувати у найближчі два роки понад півсотні заправних станцій — за фінансової участі Toyota та інших виробників. Крім того сама Toyota у співдружності з компанією Air Liquide хоче побудувати 12 станцій в п’яти штатах на півночі США. В Японії поки що лише одна така станція, але обіцяють ще чотири десятки. У Німеччині є план створити мережу з 50 заправок.

Через декілька років дізнаємося, хто стратегічно більш точний – Тойота чи Гон.