Сьогодні до вашої уваги десятка транспортних засобів, які справили значний вплив на культуру світового автомобілебудування. Почнемо з десятого місця і на ньому розташувався Nissan GT-R. На відміну від багатьох інших автовиробників, “ніссанівці” пішли дещо іншим шляхом у побудові спорткара. Замість припасовування велетенських V8 і більше з величезною кількістю японських жеребців створили автомобіль, який значною мірою контролюється електронікою, а водій за допомогою численних допоміжних засобів, датчиків і замірювачів може не просто поганяти на треку, а й дізнатися, наскільки правильно і якісно він це робить. Іншими словами, Nissan GT-R – це комп’ютер на колесах, що повідомить вас про будь-яку дрібницю у стилі вашого керування.
Як не дивно 9 місце зайняв взагалі не земний покорювач бездоріжжя – місяцехід. Не в останню чергу йому це вдалося за рахунок значних успіхів при надзвичайно простій конструкції. Розроблений в кінці 1970-х років транспортний засіб принципово не міг бути конструктивно складним – типовий мініатюрний електричний баггі на спицьованих колесах і приймачами на борту. Не виключено, що ці аспекти потім були використані у створенні цих же пляжних баггі для пересічних споживачів.
На 8 місці повноправно розмістився один з найвідоміших сучасних дорожніх болідів – Bugatti Veyron. У когось може виникнути інше питання – чому не на першому місці? На жаль (або на щастя), є й інші критерії, за якими автомобіль здійснює вплив на світ. Ну а сам факт того, що це було перше серійне авто на 1000 к. с. і з максималкою у 400 км/год, ставить Bugatti Veyron серед найкращих представників автомобільного світу.
На 7 місці починається сфера впливу екологічних автомобілів. Тому тут розмістився Chevrolet Volt, який дуже довго чекали, багато років по світу ходили фото однойменних концептів, однак коли авто нарешті пустили в серію, споживачі дещо втратили інтерес до цієї машини, тим паче на ринку вже було багато можливо десь менш екологічних, але альтернатив електрокару.
Про 6 місце рейтингу – автомобіль Honda FCX Clarity – також багато говорили, адже це мало бути унікальне авто на водневих паливних елементах. Врешті-решт про нього перестали говорити і таки зробили. Honda створила першу серійну машину з таким типом двигуна. Саме через це вона і заслуговує на вказане місце.
Наступний автомобіль на 5 місці насправді болід Формули-1. Помилки тут немає, оскільки Королева автоспорту не завжди була такою, якою ми знаємо її тепер. Williams FW14-B зразка 1991 року певною мірою був символом переходу на сучасні технології, адже машина мала активну підвіску, яка підтримувала постійний просвіт між дном боліда і полотном траси, а також антибуксувальну систему, яка допомагала машині ефективно стартувати та прискорюватися, виходячи з повільних поворотів.
Автомобіль-безпілотник Stanley, враховуючи нинішню тенденцію до автоматизації навіть процесу керування автомобілем, є абсолютно повноправним власником 4 місця. У 2005 році було проведено змагання DARPA Grand Challenge 2005 серед машин-роботів. І першим тоді прийшов саме Stanley. Це сталося завдяки вмінню авто до місцевого ландшафту і відповідно змінювати роботу своїх систем.
Навряд слід випускати з огляду іншого представника еко-автомобілів у цьому світі – спортивного дизель-електричного спорткара Audi R18 e-tron Quattro, який здобуває бронзу рейтингу. Дійсно, ніхто не міг передбачити того, що гібрид зможе виграти одні з найвиснажливіших змагань у світі, а все також за рахунок надзвичайної технологічності боліда – активна підвіска, доведена до ідеальності аеродинаміка, повний привід, світлодіодні фари та інші малі та значні технічні особливості.
В певний момент звичайного місяцехода стало не вистачати для досліджень космосу, тому інженери вирішили створити щось більш універсальне, ніж просто тачку-“кравчучку” на електротязі. Срібло отримав так званий Space Exploration Vehicle (SEV – автомобіль для дослідження космосу), в якому космонавти можуть фактично перебувати не просто як у дослідницькому апараті, а немовби на борту космічного корабля. Не виключено, що найближчим часом наші дорожні авто здобудуть здібності для підтримання життєдіяльності пасажирів не лише протягом поїздки.
Золото здобув транспортний засіб, у який в принципі ніколи не зможе сісти людина, адже це повністю роботизований, також космічний, апарат NASA Curiosity, що відрізняється вищим рівнем автоматизації дій. У кожному колесі він має мотор, може розвернутися на місці й подолати перешкоду висотою до 75 см. На борту цього робота безліч апаратури, що зробило його в рази важчим та більшим за його попередників.