Подобається вам це чи ні, але гонки на електротязі вже тут. У середині вересня 2014 року десять команд з професійними пілотами, висококваліфікованими інженерами та керівниками, що встигли попрацювати в світових топ-чемпіонатах, почали нову захоплюючу подорож у невідоме.

Не так давно відбувся етап серії в Аргентині, а через місяць пілоти пронесуться вулицями сонячного Майамі. Ну а ми представляємо вам своєрідний путівник, у якому зібрані ключові факти про Формулу E.

  1. Пілоти мають право використовувати 200 кВт (270 к. с.) енергії завдяки тандему силової установки McLaren і батареї Williams у кваліфікації та максимум 150 кВт (202,5 к. с.) в гонці.
  2. Навіть за таких умов основну частину гонки пілоти не використовують більше 120 кВт (162 к. с.) енергії, що сприяє тактичній боротьбі. Атакувати з усіх сил в кваліфікації, але потім в гонці послаблювати хватку? Або ж економити в кваліфікації, щоб потім демонструвати високий темп в гонці?
  3. Концепція FanBoost, що отримала підтримку в соціальних мережах, дозволяє трьом пілотам протягом п’яти секунд підняти рівень використання енергії до позначки в 180 кВт (243 к. с.) для обгонів – це на 30 кВт більше гоночного максимуму. Даний прийом гонщик може застосовувати як для однієї, так і для обох машин. При цьому в першій гонці пілоти добровільно відмовилися від використання цієї кнопки, злякавшись, що що-небудь трапиться. Після цього організатор змагання Алехандро Агаг зобов’язав “улюбленців публіки” користуватися в гонці своїми привілеями, запевнивши, що все буде в порядку.
  4. Хочете знати, яка різниця в часі на колі спостерігається при різних режимах силової установки? Зниження потужності на 1 кВт енергії дає втрату в 0,1 секунди на колі, а отже рівень у 200 кВт в кваліфікації і 120 кВт у гонці дає різницю вісім секунд на колі між заїздами…
  5. Не забувайте, що пілоти ганяються на звичайних дорожніх шинах Michelin, а батареї важать неймовірні 320 кг, тому показники загалом не такі вже й погані…
  6. Гонщики в один голос стверджують, що в кваліфікації особливості структури шин Michelin лише трохи позначаються на швидкості, але в гонці, через більш низький темп, поведінка гуми не створює їм проблем.
  7. Вуличні траси з їх постійними уповільненнями дозволяють мотор-генератору рекуперувати достатню кількість енергії і виробляти більше кіловат, але ця енергія активно витрачається при подальших стрімких розгонах після вузьких шикан і шпильок.
  8. У середині гонки пілот повинен провести на піт-лейн 50 секунд – саме такий проміжок часу прописаний в правилах для зміни машини, але деякі справляються і швидше, що дає час механікам виправити виниклі неполадки. Регламентований відрізок часу варіюється залежно від конфігурації траси.
  9. Пілоти заявляють, що найбільша відмінність між гоночним та кваліфікаційним режимами криється у зміні гальмівного балансу, який повинен бути зміщений на 16-18% вперед у гонці, щоб запобігти блокуванню задніх коліс в результаті процесу регенерації енергії та великої маси самого автомобіля.
  10. Всі заїзди проходять в один день – спершу гонщики беруть участь у першій 30-хвилинній тренувальній сесії, а потім працюють у другій 45-хвилинній.
  11. У кваліфікації 20 пілотів розділені на чотири рівних групи. Кожна така група знаходиться на трасі протягом 10 хвилин. У кваліфікації пілот має право використовувати лише одну з двох машин. Згідно з правилами за поул нараховується три очки.
  12. У Формулі E використовується система нарахування очок Великих Призів. Старт гонки дається з місця. Пілот, який показав кращий круг, отримує два додаткових очка.
  13. 13 з 20 гонщиків, які стартували в серії, виступали раніше у Формулі-1. Трохи сумарної статистики про них: 796 стартів у Гран Прі, одна перемога, 26 подіумів, 661,5 очок, п’ять поулів, чотири кращих кола.
  14. Враховуючи те, що концепція Формули E сильно відрізняється від всіх інших звичних гоночних категорій, її регламент впродовж чемпіонату вирішено залишити досить гнучким. У цьому випадку краще мати можливість щось міняти, ніж застрягти в рамках правил, які не працюють.
  15. Обслуговуючі машини Формули E, включаючи автомобіль безпеки BMW i8, забезпечені технологією бездротової підзарядки батарей від партнера гоночної серії – компанії Qualcomm. Теоретично, коли вдасться розробити цю технологію для гоночних машин, потреба у зміні шасі по ходу дистанції відпаде.
  16. Формула E – відмінна спроба зацікавити молодь, якій не до душі галасливі, димні, старі технології.