Вважається, що сучасний автомобільний акумулятор може слугувати 4-5 років, практично не вимагаючи особливого догляду. Насправді цей термін може бути помітно зменшений або подовжений, зважаючи на умови експлуатації автомобіля. Звичайно ви хочете, щоб акумулятор вашого автомобіля «прожив» якомога довше, особливо якщо врахувати високу вартість нової акумуляторної батареї.

Більшість сучасних акумуляторів, що використовуються в автомобілях, є необслуговуваними або малообслуговуваними. Отже, розповідати, як вимірювати щільність електроліту або додавати дистильовану воду в акумулятор я не бачу сенсу. Найпростіше, що ви можете зробити, якщо у вас малообслуговуваний акумулятор, це один раз в півроку звернутися до сервісного центру, де йому зроблять обслуговування, тобто доллють рідину, перевірять щільність електроліту, проведуть замір напруги і сили струму. Якщо у вас в автомобілі встановлений необслуговуваний акумулятор, то мінімальний догляд, який для нього буде потрібний, ви зможете проводити самостійно у себе в гаражі. В інших випадках, необхідно звернутися на СТО.

Декілька правил по подовженню терміну служби акумулятора.

1. Перше правило – не експлуатуйте розряджений акумулятор, особливо взимку. Чому? Тому що навантаження на акумуляторну батарею збільшується, через увімкнені обігріви дзеркалець, також через триваліше використання освітлення і системи обігріву салону автомобіля. Також ускладнюється запуск мотора при низьких температурах. При цьому акумулятор не завжди встигає повністю зарядитися, особливо під час коротких поїздок по місту. Коли ви ставите автомобіль на ніч у гараж, відключіть усі споживачі електроенергії і дайте можливість трохи попрацювати двигуну, щоб генератор встиг зарядити акумулятор.

2. Друге правило – намагайтеся максимально полегшити запуск двигуна при низьких температурах. Не треба, щоб стартер при запуску мотора працював більше 10-15 секунд. Якщо у вас не вдався запуск із першої спроби, то перед наступною спробою потрібно зробити хвилинну паузу. Також безпосередньо перед запуском бажано «розігріти» акумуляторну батарею, увімкнувши на 10-15 секунд дальнє світло фар. Під час запуску мотора повністю натисніть педаль зчеплення, щоб роз’єднати двигун і КПП, позбавивши стартер необхідності провертати шестерні КПП в густому на морозі маслі.

3. Трете правило – регулярно чистити клеми акумулятора і перевіряти його кріплення. Стежте за чистотою корпусу акумулятора. Від патьоків електроліту його можна очистити, протерши ганчіркою, змоченою у слабкому розчині нашатирного спирту або харчової соди. Прочищайте вентиляційні отвори. Для очищення клем можна купити спеціальний засіб, або хоча б просто протирати їх ганчіркою. Слідкуйте, щоб акумулятор був надійно закріплений на автомобілі.И не забувайте, що акумулятори дуже погано переносять вібрацію, саме вібрація є однією з основних причин передчасного виходу акумулятора з ладу, оскільки вона призводить до осипання активної маси з пластин акумулятора.

4. І наостанок четверта порада – завжди заряджайте акумулятор. Акумулятор погано переносить розряджений стан: чим довше він розряджений, тим інтенсивніше руйнуються пластини. Акумулятор необхідно заряджати спеціальними зарядними пристроями. Зарядний струм повинен становити максимум 1/10 номінальної ємності акумулятора. Наприклад, для акумулятора ємністю 55 А/год максимальний струм зарядки складе 5,5 А, а повний заряд буде тривати 10 годин. Також не забувайте, що взимку проводити таку додаткову зарядку потрібно один раз на 2 місяці, а влітку один раз на 4 місяці. Також не забувайте про техніку безпеки під час зарядки акумулятора, не куріть і не користуйтеся поруч з ним відкритим полум’ям, тому що під час процесу зарядки з електроліту акумулятора активно виділяється небезпечний газ.

Перед тим, як підключити АКБ до зарядного пристрою варто пам’ятати ряд правил і порад. Правильна зарядка автомобільного акумулятора немаловажливий момент, що впливає на тривалість його терміну служби. Якщо ви принесли акумулятор з морозу, обов’язково необхідно дочекатися, коли він стане теплішим. Перед самою зарядкою необхідно відвернути пробки і перевірити рівень електроліту, за необхідності додати дистильованої води і залишити пробки відкритими, щоб коли акумулятор заряджається, пари, які виділятимуться, могли безперешкодно виходити з АКБ. Виходячи з цього, слід заряджати акумулятор у провітрюваному приміщенні, щоб не надихатися парів лугу.

Дуже важливий момент, на якому ви можете проколотися по неуважності, це дотримання полюсності при під’єднанні зарядного пристрою до акумулятора, в іншому випадку він може вийти з ладу. Після зарядки АКБ перевірте щільність у кожній з комірок, і якщо хоча б в одній з них різниця в щільності буде на 0,05 г/см відрізнятися від інших, то такий акумулятор варто замінити, він несправний.