Якщо ви справді любите свій автомобіль, то просто зобов’язані слідкувати за його технічним станом, більше того – це єдина умова, щоб позбутися пізніше більш серйозних проблем з різними агрегатами своєї улюбленої машини. Однією з проблем може стати втрата мастила, найчастіше через витік. Яким же чином і через які деталі, наприклад, двигун може “загубити” оливу.

Часто місцем витоку може стати прокладка головки блоку циліндрів. Таке стається у тих випадках, коли ви самі або ж на СТО погано і нерівномірно затягнули гвинти. Тоді прокладка лягає нерівномірно, деформується і зрештою пропускає через себе мастило. Але набагато більша проблема – це потрапляння охолоджувальної рідини у самі циліндри – є ризик серйознішої поломки мотору. Тому слід перевірити наявність тосола в двигуні: якщо є, то слід повністю замінити оливо. Врешті-решт, якщо це промах майстрів, то це причина замислитись над зміною станції обслуговування або поскаржитися керівництву на такого ремонтника.

Пропускати масло можуть також сальники, гума яких стирається через неякісне виконання деталі або заливку неякісного мастила. Візуально про це скаже мастильна пляма під авто після стоянки. У такому випадку варто поміняти сальники на такі, що пристосовані до агресивних умов роботи або ж заливати якіснішу оливу.

Мастильний фільтр і його прокладки також через недостатню щільність установки. Усе те ж саме, що й у першому пункті – варто дозакрутити фільтр, а прокладку радять змастити автомобільним мастилом задля її еластичності та більшої щільності прилягання.

Через коксування поршневих кілець мастило також може губитися. Це відбувається знову ж таки через неякісну оливу – кільце залягає, знижується компресія мотора, мастило проходить через кільце. Причому якщо таке все ж сталося, то не завжди треба робити капітальний ремонт двигуна – часто можна обійтися заміною мастила і додаванням спеціальних присадок, які можуть почистити кільця.

Дуже зношені мотори також полюбляють “їсти” оливу. Про це багато говориться, але чому так відбувається? Є методи ремонту двигунів, зокрема, розточування, але буває і інша проблема. Це різноманітні тріщини та сколи на стінках циліндрів, які постійно заповнюються мастилом, яке поступово зникає із системи. Втрати стають помітними приблизно за місяць.

Мастилоз’ємні поршневі кільця також зношуються з часом і пропускатимуть мастило. На відміну від багатьох інших деталей до них немає нормального доступу оливи, тому метал поступово стирається у більш швидкому темпі, ніж інші кільця. Тут уже необхідно звернутися на СТО, адже вихід один – поміняти кільця.

Врешті-решт завжди потрібно пам’ятати, що чим більш агресивний ваш стиль їзди, тим більше зношуватиметься не лише ресурс до заміни мастила, але й двигуна в цілому, оскільки він у таких режимах працює за підвищеної температури, що сприяє деформації деталей та іншим проблемам. Але все залежить від авто і від величини вашого гаманця, у якому є відділення для грошей на дорогі ремонти.

Друга порада – необхідно суворо дотримуватися того типу мастила, яке рекомендоване заводом-виробником автомобіля. Якщо ж режим їзди відрізняється від стандартного, то слід проконсультуватися зі спеціалістами щодо правильного підбору оливи саме для вас. Останньою і найбільш банальною порадою буде слідкувати за рівнем мастила у системі. Навіть якщо ви далеко не спеціаліст у конструкції машин, ви завжди зможете побачити зниження рівня мастила і вчасно звернутися на СТО.