За повідомленнями ДАІ, лише з початку року в самому Києві було викрадено 138 автомобілів, переважно це траплялося вночі зі стоянок без охорони. Та подивимося правді у вічі – зважаючи на абсолютну відсутність інфраструктури, яку мусять забезпечувати місцеві органи влади, на цей момент кількість приватних авто значно перевищує кількість місць навіть на стоянках і парковках без охорони. Тому й виходить, що багато власників залишає машину під вікнами свого багатоквартирного будинку в спальному районі, яка часто стає легкою здобиччю зловмисників.

Відтак, не повинна викликати сумнівів необхідність встановлювати на машину сигналізацію, причому тут також є кілька нюансів. По-перше, вона повинна бути двосторонньою, тобто не лише вмикати гучну сирену на автомобілі, але й інформувати власника через брелок шляхом подачі звукового або вібросигналу на відстань до 1-2 кілометрів. Навіть сигналізації середньої вартості показують, яка саме частина авто підпала нападу злодіїв – двері, багажник чи капот. Звісно, що новішою буде модель електронного охоронця, тим менша можливість того, що зловмисники зможуть підібрати до неї код.

Сьогодні існують охоронні системи, побудовані на GSM-технологіях. Їх суть полягає в тому, що сигналізація підключена до номера телефону власника, і у випадку нападу вандалів на телефон буде надіслано СМС або ж буде здійснено телефонний дзвінок зі словами “Тривога!”. У деяких випадках навіть можна послухати, що відбувається в автомобілі, аби перевірити, чи не є це фальшивою тривогою. Переконавшись, що в машині дійсно хтось перебуває, можна викликати правоохоронців до авто. Або ж самому піти з’ясувати у чому справа, якщо воно стоїть неподалік. Однак необхідно слідкувати за рахунком сім-карти сигналізації і станом зарядженості телефона, щоб завжди бути в курсі негараздів із автівкою.

На штатні іммобілайзери не варто покладатися. Зокрема, це було доведено автомобільним журналістами Орестом Шупенюком і Олексієм Мочановим. Під час тест-драйву нового автомобіля Мочанов забрав картку зі вбудованим іммобілайзером, а Шупенюк сів у машину і поїхав. Після деякого часу він повернувся своїм ходом без особливих проблем проїхавши на машині чималу відстань.

Непоганий варіант для підстрахування самого себе з механічне блокування керма, педалей або важеля коробки передач. Серед водіїв існує повір’я, якщо зловмиснику необхідно більше 5 хвилин для зламу автомобіля, то він залишає цю справу і тікає. Тобто підібравши код до сигналізації, і маючи необхідність промучатися із механічним блокуванням, цілком імовірно, що злодій просто спробує витягти з машини щось цінне, але сам автомобіль залишиться на місці. З іншого боку блок КП не завжди допоможе, бо іноді просто натискають на педаль зчеплення і відганяють машину в безпечніше місце, де можна розібратися з рештою перепон до заволодіння чужим авто. Трохи більше проблем для злодія може створити блокування рульового валу.

Загалом же проста сигналізація найчастіше відлякує вандалів будь-якого типу, тому не полінуйтеся встановити максимально хорошу охоронну систему, яка надасть вам більше впевненості у безпеці вашого авто.