Раніше ми вже писали, про що може свідчити різний колір диму з вихлопної труби, що так чи інакше було пов’язане з оливою у двигуні. Однак бувають мотори, які конструктивно “люблять” їсти оливу, тож серед майстрів існують навіть виміри відносно окремих авто, скільки його двигун їсть на 100 км. змащувальної плівки. Але ці витрати також можна зменшити, передусім за рахунок догляду за силовим агрегатом. Зокрема, передусім необхідно перевірити, чи справна поршньова група (про це ми вже також зазначали), чи відповідає компресія нормі, чи не зношені сальники клапанів.

Деякі спеціалісти стверджують, що причиною підвищеного поїдання оливи може бути забруднення внутрішніх порожнин двигуна. Справа ось у чому. Залишки продуктів згоряння зазвичай частково відкладаються у каналах та поверхнях мотора. Коли поршень стискає паливну суміш, у момент запалювання під високим тиском частина вигорілих газів потрапляє через поршневі кільця у картер двигуна. Надлишок тиску компенсується випуском газів через вентиляційну систему силового агрегату. Потрапляючи в колектор впуску, ці залишки знову проникають у мотор разом із повітрям, повторно згоряючи всередині камери запалювання.

Не слід викорстовувати у двигуні й оливу поганої якості або ж баритися із її заміною – ремонт може бути дорожчим, ніж каністра цього змащувального засобу. Адже осідаючи на каналах, воно утворює липкий наліт, що поступово забиває їх. Згодом відведення згорілих газів ускладниться настільки, що оливу буде видавлювати через оливовідбивні ковпачки клапанів, і вона потрапить у камеру згоряння. Ось ще одна причина, чому рівень мастила знижується. Якщо проблема запущена, то доведеться промити двигун і лиш після того заливати нову оливу.