Цього разу ми вирішили випробувати дещо нове для українського ринку. Ні, йдеться не про нову модель вже представленої марки, а про абсолютно новий бренд на території України – китайську марка автомобілів Zotye. Її присутність тут вираховується буквально кількома місяцями, але нещодавно одна з її моделей – T600 – отримала новий, потужніший, мотор і разом з ним можливість компонування з автоматом із подвійним зчепленням та оснащення багатшою комплектацією під назвою Royal. Що ми для себе з’ясували – читайте нижче у нашому детальному огляді.
Консерватизм і молодість Zotye T600
Зміст
Звісно ж, коли говоримо про консерватизм, то йдеться в першу чергу про передок Zotye T600, лінії якого навдивовижу чітко повторюють вже легендарний німецький позашляховик VW Touareg. Це дуже цікавий і перспективний дизайнерський хід, оскільки для зразка взяли не «замилену» морду якогось популярного японського кросовера, що блищить новомодними тенденціями, а зразок традиційності та, не побоїмося цього слова, снобізму – стиль VW. Очевидно, що геометрично розміри як передніх фар, так і бампера з решітками у ньому відрізнятимуться від оригіналу, однак дивує, наскільки гармонійно вписалися вони у дизайн саме цього китайського авто.
На відміну від деяких інших азійських машин перших поколінь, це вже не являється повною і тотальною копією. Zotye T600 має свою індивідуальність, яка розгортається вже починаючи з передніх крил. Бокові панелі чимось нагадують першопрохідця марки Infiniti у сфері підкорювачів бездоріжжя – модель FX35, що також стала ідолом для українських автолюбителів. Від того тестовий автомобіль з округленою спадною лінією бокових вікон здобуває надзвичайно спортивний вигляд… що довершує задня частина T600, яка також максимально індивідуальна і вже чітко дає знати, що машина родом зі східних країв. Особливо виділяється хромована планка на кришці багажника, що простяглася між ліхтарями, на якій вказано назву компанії-виробника – Zotye Auto. З одного боку стильно, з іншого – декому може здатися зайвою така стилізація, тож можна було би запропонувати у вигляді опції послугу зафарбовування під колір кузова цієї планки. Якщо поглянути на дизайн задка загалом, то він вселяє відчуття вже далеко не консерватизму. Це молодість! Автомобіль неоднозначно натякає на свою розбишакуватість на дорозі. Він нагадує собаку, яка так і рветься зірватися з ціпка і показати, як швидко вона уміє бігати. Що ми й перевірили і описали у останньому розділі нашого тест-драйву (див. «Спортсмен у відпустці»).
Також звертають на себе увагу оригінальні патрубки вихлопних труб у вигляді ромбів по обидва боки заднього бампера, що розташувалися у непофарбованій пластиковій накладці. Те, що це не звичайна модифікація, а турбована 2,0-літрова нагадає шильдик над літерами моделі авто. Для більшої агресії літера T виконана у червоному кольорі.
Дах привертає до себе увагу своєю великою скляною поверхнею, яка судячи з усього не проглядається всередину, і сріблястого кольору рейлінгами, що, на відміну від деяких інших китайських автівок, цілком виконують свої функції й до них можна прикріпити додатковий бокс із вантажем.
Завершуючи з оглядом Zotye T600 зовні, мусимо зауважити, що авто найбільше сподобається молодим людям, які хочуть виглядати стильно, можливо, навіть дещо еклектично, але в той же час сильно. Останньому сприяє висота кузова, високий профіль шин, пластикові накладки по периметру і широка колія коліс спереду та ззаду. Визначивши сильні сторони машини в плані стайлінгу, сядемо в салон.
Неприхована розкіш Zotye T600
Уже одного погляду всередину вистачає, щоб упевнитися у замаху на доволі таки суттєвий рівень престижності цієї машини. Про це свідчить і яскравий темно-червоний колір шкіряної оббивки сидінь, а також підлокітників на дверцятах, обшита нею ж панель приладів, щоправда, вже чорною. Додають інтересу поєднання сріблястих пластикових вставок, елементів дизайну під дерево і хромованих смужок. Парадоксально, але таке буйне поєднання не виглядає надмірним – усе перебуває на своєму місці, а на табличці з боку пасажирських передніх дверей із написом назви марки навіть очікуєш побачити ім’я якогось знаного в автомобільному світі «німця». Єдине, що трохи бентежить, це спроба повторити прострочку світлою ниткою прямо по пластику на центральній консолі – з’являється усвідомлення певної зайвості. Цікавою стилістичною особливістю є лінія на центральній консолі, що спускається до тунелю, на зразок такої ж у Lexus RX. Тим не менше, дизайн салону вийшов таким собі поєднанням західної стриманості та азійської творчості й розкутості.
При посадці одразу відчуваєш, що машина повноцінний кросовер – ноги доводиться задирати досить високо, тож у майбутніх автомобілях хотілося би побачити також підніжки, бодай навіть у вигляді додаткової опції. З іншого боку при висадці не замастиш одяг, оскільки двері повністю прикривають пороги, і бруд на них не потрапляє. Крісла невеличкі, крупній людині може вже не вистачити місця. В той же час особисто я розмістився із комфортом, адже подушки середньої твердості, що вселяє надію на комфорт у дальніх подорожах. Разом з тим власникам Zotye T600 не рекомендував би проходити повороти на швидкості, оскільки на відміну від спинки, та ж подушка не володіє достатньою бічною підтримкою. У таких випадках доречним виявляється широкий підлокітник, куди цілком можуть покласти руку і водій, і пасажир. На відміну від деяких інших китайських автівок, кришка цього підлокітника не нависає над підстаканниками і відкриває доступ до широкого відсіку для мілких речей і точок підключення AUX і USB. Торкаючись питання кишеньок та ніш для дрібноти, варто відзначити деяку їхню нестачу. Зовсім маленьку поклажу можна розмістити у тому ж підлокітнику та нішці поряд з прикурювачем, що знаходиться за декоративною планкою перед важелем КП. Натискання на цю планку та її відкривання залишає приємне враження – знову з’являється те відчуття дороговизни і розкоші. Окуляри не доведеться тримати на лобі, для них передбачене спеціальне відділення на стелі. Бардачок нехай не гігантських розмірів, але його достатньо, щоб розмістити найнеобхідніше, до того ж він повністю покритий приємним на дотик матеріалом, подібним до велюру.
Органи керування в автомобілі розташовані зручно, тягнутися до кнопок і перемикачів не доводиться. Зручно розташуватися допомагають електричні регулювання сидіння не тільки водія, але й переднього пасажира! Перед водієм, на спицях мультифункційного керма знаходяться кнопки керування аудіосистемою зліва і прийняттям/відхиленням дзвінків на телефон справа. По ліву руку від водія знаходяться регулятор підсвітки панелі приладів і відключення системи курсової стійкості, яким ми би не рекомендували зловживати на дорогах загального користування (чому – дивіться у наступному розділі).
Панель приладів оформлена у класичному стилі – з двома глибокими колодязями основних показників (спідометра й тахометра), оздоблених хромом. Посередині екран бортового комп’ютера, на який також виводиться інформація про рівень пального в баку, зокрема, пробіг на залишку бензину.
Цікавими компонентами оснащення Zotye являються електричний ручник, безключовий доступ за допомогою смарт-ключа, запуск двигуна через кнопку Start/Stop, двозонний клімат-контроль і мультимедійна система з широким екраном, на який виводиться і картинка з камери заднього огляду. До слова, вона також малює траєкторії безпечного руху назад (лінії рухаються вслід за поворотом керма на той чи інший кут), тож їхати можна орієнтуючись на екран.
До послуг задніх пасажирів стандартний набір засобів комфорту – електросклопідйомники, обшитий шкірою центральний підлокітник з двома підстаканниками, попільничка з тильного боку боксу між передніми сидіннями, зручні ручки під повний хват на дверцятах, світильники для читання прямо над головою та, головне… величезних розмірів скляний дах над головою, що складається з двох секцій над переднім рядом і заднім відповідно. Дивлячись через нього на небо починаєш шкодувати, що сидіння не можна розкласти у лежаче положення, щоб якось ввечері дивитися крізь стелю на зірки у небі.
Формально багажник Zotye T600 не дуже великий – всього 344 л. Однак не слід забувати, що це універсал і вантажити його можна під стелю, а шкіряна (!) шторка прибирається легко. Багато місця займає запасне повнорозмірне, але сталеве колесо під підлогою багажника, яке прикрите пінопластом з інструментом. Приємно здивувала наявність розетки в багажному відділенні. Можна без особливих труднощів підключити, наприклад, автомобільний пилосос і прибрати бруд від вантажу, що перевозився.
Загальне враження від зовнішності та від салону залишилося приємним і навіть більше, ніж приємним. Але як себе покаже ця машина на дорозі?
Zotye T600: спортсмен у відпустці
Хоч сама машина абсолютно нова для українського ринку, однак буквально нещодавно для неї став доступний другий мотор на вибір – 2,0-літрова турбована «четвірка» на 177 к. с. Цей двигун комплектується або 5-ступеневою механікою, або ж незвичною для нас автоматичною 6-ступкою із… подвійним зчепленням! Крім зазначеного силового агрегата, пропонується також 1,5-літрова бензинка китайського походження (від компанії SAIC) на досить таки гідних 162 к. с. Ми взяли на тест-драйв автомобіль на 2,0 л. (зважаючи на марку і модель мотора Mitsubishi 4G63S4T, робимо висновок, що він ліцензійний) з механікою.
Про мотор можна сказати те, що для Zotye T600, масою 1541 кг., потужності вистачає більш, ніж із головою. Принаймні у міському трафіку власник цього кросовера не почуватиметься зайвим, навіть навпаки. За бажання, натиснувши педаль газу в підлогу спокійно «робиш, як стоячих» безліч сусідів по потоку. При цьому швидкий розгін не означає, що автівка перетворюється в капсулу смерті без гальм. Якраз гальма у Zotye гідні двигуна – ефективно вповільнюють з будь-якої швидкості. Причому настільки різко і потужно, що часом стежиш у дзеркальце заднього огляду, чи не «наздоганяє» хтось твій задній бампер.
Щодо коробки. Механіка, яку ми тестували, показала себе добре, хоча інколи хотілося, щоб передачі вмикалися легше. Не можу сказати, що їх доводиться шукати, ні. Навпаки, завжди впевнений, яку ступінь обираю, однак на самому кінці важеля доводиться ніби втискати його у якийсь паз. Це не можна назвати недоліком, скоріше суб’єктивна незвичка до такої роботи механізму. З огляду на це важко сказати, чи може сподобатися це жінкам, адже інші вузли працюють дуже легко. Педаль зчеплення не здійснює божевільної протидії натисканню на неї, навпаки, вона дуже легка, акселератор чутливий і на нього не доводиться давити надто сильно – запас потужності дозволяє в міському ритмі користуватися далеко не всіма кіньми під капотом цього кросовера.
Рульове управління зроблене досить грамотно – на низьких швидкостях воно не змусить напружуватися, обертаючи кермо на парковці з одного боку в інший, адже крутиться воно буквально кількома пальцями. Характер підсилювача починає проявлятися на швидкості за 40-60 км./год., коли в повороті відчуваєш, як кермо пружно штовхає в протилежний бік, тож чітко розумієш, наскільки повертаєш машину.
Передня підвіска представлена класикою жанру – незалежна, типу McPherson, задня ж багатоважільна, також незалежна. З одного боку ви знатимете про усі нерівності покриття, по якому їдете, з іншого – Zotye T600 не вибиватиме вам зуби на великих ямах або лежачих поліцейських, ходова частина працює дуже пружно. Ця пружність також проявляється і на більших швидкостях по трасі, де іноді складалося враження буцімто автомобіль трохи підскакує на заплатках. Зрештою ми би не рекомендували робити різкі маневри на ньому, оскільки досить високий кліренс у 185 мм. не робить з машини спорткар, скоріше зручний сімейний автомобіль для виїздів на природу, але не по багнюці, оскільки привід виключно передній, повним Zotye T600 не оснащується на заводі.
Підсумовуючи, можна сказати, що автомобіль нагадує спортсмена, який разом із сім’єю виїхав на відпочинок і проводить свій час у комфортному кріслі, але коли з’являється можливість, любить згадати, ким він є насправді, та не проти здійснити швидку пробіжку, по дорозі обігнавши кількох хвальків зі штучно накачаними м’язами.
***
Попри свою розкішну комплектацію, Zotye T600 не призначений для людей вище українського середнього класу. Він розрахований саме на тих, хто вже пройшов етап «вазівщини», дешевих і старих, потриманих іномарок та китайців перших років завезення. І цей кросовер їх не розчарує. На перший погляд може збентежити ціна, яка складає цілих 449 000 грн. за комплектацію з 2,0-літровим мотором і механікою та 485 000 грн. за автомат з подвійним зчепленням, зкомпонованим з таким же двигуном. Однак, з усією відповідальністю заявляю, що якби мені зав’язали очі, посадили у Zotye T600, а потім розв’язали і дали проїхатись, знявши шильдик із керма, я би перераховував невеликі паркетники західних і корейських марок, але аж ніяк не китайських. Зрештою, якщо така сума вам усе ж не під силу, але ви хотіли би придбати саме таку машину існує дещо менш нафарширована і потужна модифікація з 1,5-літровим двигуном на 162 к. с.
Параметри кузова | ||
Тип кузова | універсал | |
Дверей/місць | 5/5 | |
Габарити, Д/Ш/В, мм. | 4631/1893/1694 | |
База, мм. | 2807 | |
Колія передн./задн., мм. | 1611/1612 | |
Кліренс, мм | 185 | |
Маса споряджена/повна, кг. | 1541/1916 | |
Об’єм багажника, л. | 344/невідомо | |
Об’єм бака, л. | 60 | |
Двигун | ||
Тип | бензиновий SOHC, турбо, моделі Mitsubishi 4G63S4T | |
Розт. і к-сть цил./кл. на цил. | 4-циліндровий | |
Об’єм, см. куб. | 1997 | |
Потужність, к. с./об./хв. | 177/5501 | |
Макс. об. мом., Нм/об./хв. | 250/2400-4400 | |
Трансмісія | ||
Привід | передній | |
Тип коробки передач | 5-ст. мех. | 6-ст. авт. з подвійним зчепленням (DCT) |
Ходова частина | ||
Гальма передні/задні | диск. вент./диск. | |
Підвіска передня/задня | незал. McPherson/незал. багатоважільна | |
Підсилювач керма | гідро | |
Розмірність шин | 235/65 R17 | |
Показники мотора | ||
Максимальна швидкість, км./год. | 185 | |
Розгін 0-100 км./год., с. | невідомо | |
Витрата комб., л./100 км. | 8,3 | |
Гарантійна інформація | ||
Гарантія, років/км. | 3/100000 |
Висловлюємо вдячність автосалону ‘Богдан Авто-Київ’ за допомогу в проведенні тест-драйву
Також Zotye запустила ще більший кросовер, покликаний затвердити статус марки у сегменті кросоверів!