З кожним роком корейські автовиробники все більше і більше покращують якість виготовлення своїх автомобілів. Якщо раніше вони докладали зусиль, щоб якомога стрімкіше наздогнати європейських метрів, то сьогодні поряд з ними задають тон стилістиці та інженерній думці у світі.
Спорт у всьому
Kia cee’d далеко відійшов від свого попередника, який виглядав стриманіше. На цій машині не соромно їздити не лише містом – ніхто нічого не підозрюватиме, навіть якщо заїхати цим авто на трек. Автомобіль настільки органічно виглядатиме, що усі сприйматимуть його присутність на кільці як належне. Цьому сприяє стрімкий силует кузова, який у вечірній час та зимовий і літній період підкреслюють агресивно нахмурені брови світлодіодних ходових вогнів. Особливо ж ефектно вони виглядають на фоні білого кузова.
Стрімкість образу Kia cee’d надають спадна віконна лінія, яка разом з тим покращує огляд з місця водія, однак ззаду панорама обмежена широкими задніми стійками (маленькі «бійнички» у них зроблені швидше з естетичних міркувань), а заднє вікно розташоване надто високо.
Приємне враження від образу цього авто завершують гармонійні стильні колісні диски, які являють собою золоту середину між спортивністю та елегантністю.
Дорого за недорого
Всередині автомобіль справляє враження абсолютної якості. Погляд одразу зупинився на сидіннях зі вставками світлого, кремового кольору. Мушу визнати – спершу навіть не збагнув, що це тканина – автомобіль виглядає усередині надзвичайно розкішно, і я ні хвилини не сумнівався, що крісла оббиті шкірою. Але насправді це виявилася дуже якісна тканинна обшивка з цікавим візерунком. Панель приладів віддалено нагадує класичні, але водночас залишається спортивною й агресивною.
Особливо охайно виконані органи керування, зокрема, привертають увагу лаковані вставки на кермі та важелі автомата. Сівши на задній ряд, який часто у таких хетчах має занижену лінію даху, я почувався абсолютно комфортно, що забезпечували також зручні сидіння. Місця для ніг достатньо, над головою багато. Причому ще залишається запас для більшої людини.
Багажник місткий, але бентежить його занадто високий поріг. Одразу стає зрозуміло, що цю машину проектували не для закупок у будівельному супермаркеті, а для долання десятків міських кілометрів по рівному асфальті. Власне, про це далі…
Для драйву
Усім своїм виглядом машина демонструє виклик конкурентам. Тепер це заточений під європейський стиль хетчбек, який суттєво відрізняється від стриманості попередника. Починаючи з цього покоління корейці кардинально переосмислили не лише зовнішність автомобіля, але і його драйверські характеристики. Про це нагадує все: починаючи від агресивних червоних стрілок до невдоволеного гарчання двигуна на високих обертах. Тим не менше в русі 1,6-літровий мотор з 6-ступеневим автоматом здатен забезпечувати як спокійну розмірену їзду з перспективою будь-якої миті зірватися з ціпка, так і швидкий, різкий стиль кермування.
Мотор потужністю здавалося б усього у 130 к. с. швидко підхоплює машину. Стримує цей порив лише задумливий автомат, щоправда всього на якусь секунду. Яскравості вражень додає спортивно налаштована підвіска, яка максимально унеможливлює суттєві нахили при проходженні поворотів. Однак справжня ізюминка авто прихована в налаштовуваному режимі роботи керма Flex Steer. Всього цих режимів три: комфорт, норма і спорт. Усі вони різняться ступенем спротиву рульового колеса в повороті. У спорті воно максимально додає противажного зусилля. При цьому в комфорті це зусилля не зникає, просто стає більш поступливим. Гальма хороші, потужності дискових механізмів якраз більш, ніж вистачає, щоб вчасно зупинити навіть надмірно агресивного водія перед виниклою перешкодою.
Автомобіль виглядає водночас і респектабельно, і спортивно. Кожен знайде у машині щось своє. Емоційні нотки в дизайні Kia cee’d підкріплені багатою технічною начинкою. При цьому вже у базовій комплектації авто непогано оснащене, наприклад, такими важливими засобами безпеки, як ABS та EBD, 6 подушок безпеки(!) та іншим.
P.S. Нам вдалося отримати коментар одного з перших власників Kia cee’d в Україні. Не з усіма нашими оцінками досвідчений кермувальник цього авто погодився. Наприклад, він наголосив на змістовності опції Flex Steer, яка нам на початку видалася лише іграшкою для любителів поклацати кнопки. Виявляється ця функція корисна у заміських режимах і в місті, коли, увімкнувши відповідно «спорт» або «комфорт», можна або надати автомобілю більшої стійкості на заданій траєкторії, або ж відпустити його і дати керму більше вільного ходу в умовах повільної їзди на парковках чи у повільному режимі на вулицях столиці.
За виключенням такої невеличкої ложки дьогтю, як зауваження щодо блискучої, ніби полакованої поверхні панелі приладів – були скарги, що залишаються сліди від пальців, але подряпини не лишаються – можна коротко підсумувати, що цей автомобіль дійсно можна порадили для друзів і знайомих. Від себе додамо, що не в останню чергу така рекомендація спричинена високою якістю виготовлення Kia cee’d.
Загальні дані | |
Тип кузова | хетчбек |
Дверей/місць | 5/5 |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4310/1780/1470 |
База, мм | 2650 |
Колія передн./задн., мм | н. д./н. д. |
Кліренс, мм | 140 |
Маса споряджена/повна, кг. | 1268/1840 |
Об’єм багажника, л. | 380/1318 |
Об’єм бака, л. | 53 |
Двигун | |
Тип | бензиновий з розподіленим впорскуванням і системою фаз газорозподілу CVVT |
Розт. і к-сть цил./кл. на цил. | R4/4 |
Об’єм, см. куб. | 1591 |
Потужність, кВт(л. с.)/об./хв. | н. д.(130)/6300 |
Макс. об. мом., Нм/об./хв. | 157/4850 |
Трансмісія | |
Тип приводу | передній |
КП | 6-ст. авт. |
Ходова частина | |
Гальма передні/задні | диск./диск. вент. |
Підвіска передня/задня | незал., на подвійних поперечних важелях, зі стабілізатором поперечної стійкості, типу McPherson/незал., багатоважільна |
Підсилювач | електро |
Шини | 205/55 R16 |
Експлуатаційні показники | |
Максимальна швидкість, км./год. | 190 |
Розгін 0-100 км./год., с. | 10,2 |
Витрата траса-місто/ комб., л./100 км. | 5,2-9,5/6,8 |
Гарантія, років/км. | 5/150000 |