Щойно з’явившись на ринку, Kia Sportage одразу зацікавив мене своїм дизайном і неповторним стилем. Трохи пізніше у відповідь на моє захоплення від цього кросовера один знайомий сказав так: «Корейці малювати машини навчились, але їздити їх ще не навчили». Мене зачепила така думка і з того моменту хотів перевірити, наскільки вона правдива. Нарешті мені випав такий шанс і, забігаючи наперед, мушу зазначити, що результатом тест-драйву я особисто задоволений.
Тигреня
Цей Kia за рахунок специфічного дизайну решітки радіатора, хромоване обрамлення якої нагадує ніздрі хижака, і оригінального малюнку її сітки я би назвав «тигреням». Це такий собі чотирилапий друг, з яким можна погратися, виїхавши на лісову галявину, чи здійснити ранкову пробіжку по незаасфальтованій сільській дорозі. При цьому цей друг все ж хижий, оскільки в доволі екстремальних режимах буде готовий показати усю міць і силу свого мотора, яка передається на його чотири великі «лапи».
Одразу кидається у вічі висока віконна лінія, через що спочатку виникали побоювання щодо огляду зсередини авто. Тим не менше, як пізніше з’ясувалося, посадка також висока, тому нестачі віконної площі не відчуваєш.
Приємно, що по периметру Kia Sportage розташовані хромовані елементи, які додають машині розкішності: крім уже звичного хрому дверних ручок, решітки радіатора і рамок вікон на багатьох авто тут ним оздоблено також передній бампер.
Інакше кажучи образ автомобіля збитий, спортивний і в той же час не позбавлений елементів розкішності.
Компактно, але просторо
Посадка в авто висока і немає незручного відчуття, ніби чогось не бачиш за високим капотом. Навпаки – все добре проглядається з водійського місця, а пропорції машини такі, що надзвичайно чітко відчуваєш габарити Kia Sportage. Цікаво, що усі кнопки, органи керування та інформаційні екрани знаходяться досить високо, ніби повторюючи і вливаючись у загальну течію високої віконної лінії і такої ж високої посадки. Відтак не доведеться надто сильно тягнутися до якоїсь із кнопок.
За високо розташованих сидінь простору в салоні абсолютно достатньо, дах ніде не тисне на голову, а місця для ніг багато як спереду, так і ззаду. На задньому сидінні можна вільно пересунутися з правого краю на лівий, не зачепивши ногою передніх сидінь, а центральний тунель невисокий, майже не випинає з підлоги, тому третій пасажир буде почувати себе ледь не так само комфортно, як ті, хто сидітиме скраю. Відтак, насправді це один з небагатьох автомобілів, про який можна сказати, що він справді на 5 місць.
Багажник великий, правильної форми, тому буде нескладно розмістити в ньому вантаж великих розмірів. Скласти й розкласти задній ряд сидінь легко – на спинках є довгі язички, потягнувши за які, можна швидко повернутися до похідного положення.
Впевнено і плавно
Попри свою зовнішньо удавану агресію Kia Sportage не поспішає когось переконувати у тому, що він ладен на світлофорі порвати будь-кого на шматочки. Дійсно, не дуже об’ємний, але й не маленький двигун об’ємом 2,0 л. та потужністю у 174 к. с. дозволяє спокійно і без напруги стартувати, причому навіть у щільному потоці серед прокачаних німецьких та японських автівок Kia не губитиметься. Коробка не дає того ж відчуття безперервності тяги, як, скажімо, «фольксвагенівська» DSG, але надто довгими затримками не дратує. Вона більше налаштована на розмірений стиль кермування, власне, як і кермо. Вже трохи проїхавши на кросовері, раптово зрозумів, що від початку тримаю на кермі лише одну руку, а друга відпочиває. Це стосувалося навіть поворотів, у які автомобіль завдяки чутливому, але спокійно м’якому механізму повороту коліс, заходив плавно і впевнено. Гальма відповідно довершують гармонію такого спокою та врівноваженості, якої спершу не чекаєш від агресивно стилізованого кросовера. Габарити Kia Sportage чудово відчуваються завдяки його компактності й тому, що високо сидиш у зручному сидінні. Підвіска максимально приховує від пасажирів реальний розмір нерівностей, які долають колеса. Її пружний хід буде приємним для тих, хто часто виїжджає на погані дороги або й, можливо, на наші ґрунтовки.
Загалом машина чудово підходить для міста, де часом необхідно штурмувати міські бордюри і при цьому керувати достатньо компактним кросовером. Так само чудово машина підійде і для далекої дороги, де кермо надасть адекватну протидійну силу в поворотах і дозволить насолодитися подорожжю. Якщо ж ви часто виїжджаєте за межі твердих доріг, то ця машина також стане вам в нагоді.
Технічні характеристики Kia Sportage
Загальні дані | |
Тип кузова | універсал |
Дверей/місць | 5/5 |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4440/1885/1630 |
База, мм | 2640 |
Колія передн./задн., мм | 1607/1608 |
Кліренс, мм | 172 |
Маса споряджена/повна, кг. | 1601/2140 |
Об’єм багажника, л. | 564/1353 |
Об’єм бака, л. | н. д. |
Двигун | |
Тип | дизельний |
Розт. і к-сть цил./кл. на цил. | R4/4 |
Об’єм, см. куб. | 1995 |
Потужність, к. с./об./хв. | 184/4000 |
Макс. об. мом., Нм/об./хв. | 390/1800-2500 |
Трансмісія | |
Тип приводу | повний |
КП | 6-ст. авт. |
Ходова частина | |
Гальма передні/задні | диск./диск. |
Підвіска передня/задня | незал. типу McPherson, з газовими амортизаторами/незал. Багатоважільна з газовими амортизаторами |
Підсилювач | електро |
Шини | 235/55 R18 |
Експлуатаційні показники | |
Максимальна швидкість, км./год. | 195 |
Розгін 0-100 км./год., с. | 9,8 |
Витрата траса-місто/ комб., л./100 км. | 5,7-8,8/6,9 |
Гарантія, років/км. | 5/150000 |