Вітаємо у нашій рубриці «Тест-драйви» і, зокрема, в огляді автомобіля Chery Tiggo. Чому саме цей автомобіль? З одного боку він добре знайомий українцям, а з іншого – після модернізації в нього з’явилося кілька нових елементів. Частково про них і піде мова, а також спробуємо сформувати загальне уявлення про те, якою стала ця машина і для кого.
Chery Tiggo – автомобіль, що вже має «ім’я» на українському ринку. Не будемо заперечувати того, що багато людей купує цей автомобіль з огляду на певний вже зароблений авторитет. Тим більше цікаво, які якості машина здобула після модернізації, а які могла втратити…
Підтяжка обличчя
На перший погляд це той самий автомобіль, який ми всі знали раніше: той же зібраний і доволі спортивний дизайн, притаманний класу кросоверів, та ж запаска, вивішена поверх задніх дверей, ті ж задок, значною мірою скопійований з другого покоління Toyota RAV-4, і передок, подібний до… Стоп! А спереду нас чекає результат натхненної творчості китайських дизайнерів, які замість милої мордочки, яка з 2005 року ніби прохала «Купи мене, будь ласка, я «Тигреня», але дуже миле!», намалювали нову, більш зловісну, що мовби промовляє «Мужик, чого став? Сідай і рушаймо, куди там тобі треба!..». Хоча чому одразу «мужик»? Геть гендерну нерівність – за кермом цього авто абсолютно органічно виглядатиме як молода дівчина-модниця, так і респектабельний чоловік із середнього класу. Сріблясті мультиспицеві диски на колесах, а особливо білий колір кузова додають цій моделі своєрідної елегантності та, не побоюся сказати, жіночності.
З корисних речей у новому дизайні додалися денні ходові вогні, що вмикаються автоматично разом з габаритами, і водій ніколи не буде оштрафований «даішником», випадково забувши увімкнути ближнє світло. До того ж ці вогні справді надзвичайно корисні на дорозі, оскільки їхня смужка внизу блоків фар сяє яскравим синювато-білим світлом, яке добре помітне у будь-яких дорожніх умовах. Місце протитуманок «навели», створивши для них чорне пластикове гніздо, обводи якого продовжують загальний дизайн передка та оптики зокрема.
Крім цього стильності Chery Tiggo додає нова решітка радіатора із широкою вигнутою хромованою смугою, на яку буцімто опирається значок марки. Нема чим крити – «тигреня» стало виглядати набагато дорожче і більш стильно.
Корисними практичним автовласникам будуть і рейлінги на даху автівки, здатні витримувати, за твердженням менеджера, близько 100 кг.
Місткий «універсал»
Хоча Chery Tiggo і справді має кузов типу універсал, але ми мали на увазі дещо інше… Небагато автомобілів здатні забезпечити водночас досить пристойний комфорт для усіх 5 пасажирів та місткий багажник з об’ємом 520 л. у похідному стані. І це число ще не враховує можливості використання пасажирського відсіку: зі складеними задніми сидіннями багажу можна напхати на цілих 1800 л. (і згадаймо також про рейлінги на даху!).
Посадка в машину навдивовижу оптимальна для людини середнього та вище середнього зросту. Меншим людям доведеться докладати більших зусиль, щоб дістатися салону (ще б пак – з кліренсом авто у 190 мм воно досить високо підняте над землею). Але розмістившись усередині почуваєшся немов у справжньому позашляховику: посадка висока, віконна лінія розташована досить низько, добре видно капот (знову ж таки – дивишся на нього ніби зверху), до стелі багато простору, між нею і головою влазиться поперек ціла долоня. На передньому ряду руки можна покласти на підлокітники з обох боків – дверний дещо вужчий, але у пальці зручно лягає дверна ручка, вхопившись за яку можна уникнути сповзання ліктя. З іншого боку між сидіннями розташували відносно місткий бокс з двома відділеннями: одне менше, фактично в кришці (спільно з менеджером дійшли згоди, що тут зручно тримати необхідні документи: такі як паспорт, документація на машину увійдуть якраз); друге більше, безпосередньо в корпусі бокса (сюди можна покласти більші предмети, зокрема відеореєстратор, невеличкий навігатор також повинен влізти, натомість пляшку води вже не покласти). Поверху цих відсіків комфортно лягає лікоть, хоча плечима пасажири вже будуть трохи штовхатися.
Продовжуючи говорити про зручні рішення в салоні з точки зору розміщення мілкої поклажі, то тут ще є кілька відсіків і ніш, про які варто згадати. По-перше, одразу дві таких нішки розташували одна над одною на центральній консолі. Відмінність лише в тому, що нижня відкрита і більша, а верхня приблизно в два рази менша (простір дещо з’їдає роз’єм прикурювача) і закрита кришечкою.
Трохи вище йдуть блоки керування кондиціонером (клімат-контроль навіть за доплату на цій машині не пропонується, адже комплектація тільки одна: вочевидь дилер увібрав у цій машині найнеобхідніші опції, що були найбільш запотребовані протягом усіх років продажу попередніх Tiggo) і аудіосистемою. Якщо управління «кондеєм» подібне ледь не на усіх автомобілях, то лицьову частину «музики» взяли від попередньої моделі.
Не надто зручно розташовані кнопки підігріву сидінь: одразу за кермом, збоку від центральної консолі. Пасажиру дотягуватися незручно, зате обігрів має два режими: помірний та більш активного нагріву. Буквально за хвилину сидіння вже нагрівається.
На задньому ряду так само комфортно, як і спереду, хоч і дається взнаки не надто велика колісна база (для компактного кросовера тим не менш база у 2510 мм. є середньостатистичною). Колісні арки суттєво видаються вперед і в ногах дверний отвір занадто звужений: постійно чиркаєш штаниною не тільки об поріг, а й об саму арку.
Помічник на кожен день
На ходу машина не демонструє жодних видатних характеристик, як у плані керування, так і в плані відгуку силового агрегата на команди водія. Вона просто не створена для суперечок на світлофорах, її стихія це більшою мірою комфортне і спокійне пересування. При тому, що в машині встановлений 1,8-літровий фірмовий бензиновий двигун Acteco потужністю 132 к. с./5750 і обертовим моментом у 70 Нм/4300-4500, реакції досить плавні й від цього зручні, скажімо, для недосвідченого кермувальника. Досить специфічний важіль перемикання передач, а саме його ходи. У поперечному напрямі його хід дуже короткий, в той час як вперед і назад доводиться штовхати досить далеко.
Гальма також не викликають якихось бурхливих вражень: все просто, зручно, рівно настільки, наскільки цього потребує вага машини і швидкість, з якою вона рухається. Підвіска «чиріка» поєднує в собі дві протилежні характеристки. Вона водночас і жорстка, але незначні нерівності проходить досить непомітно. Хоча тут скоріше баланс зміщується на користь жорсткості.
В цілому автомобіль досить комфортний для повсякденної їзди у великому місті. Можливо, не в останню чергу завдяки високій посадці й тому, що добре видно передній габарит (капот, між іншим, короткий, і паркуватися на Tiggo зручно, хоч і заважають широкі задні стійки, якщо робити це заднім ходом). Тому ми би рекомендували цей автомобіль сімейним людям, які переважно хочуть їздити по місту, але іноді й вибиратися на природу, причому у досить далекі куточки нашої Батьківщини, тим паче кліренс і база це дозволяють.